Задайте вопрос юристу

883 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 04 сентября 2023, вопрос №91636 200₴

Відсутність поштових ящиків Укрпошти в будинку, УК відмовляється встановлювати

В новобудівлі ЖК Оранж Сіті (уведено в експлуатацію від 2021 р.) у під'їздах встановлені поштові скриньки від Нової пошти, втім, відсутні скриньки державного оператора Укрпошта, які зазвичай присутні майже в кожному будинку (чесно не знаю, як там в інших новобудівлях, зведених перед війною). Тоді як багато інстанцій все ще надсилають громадянам листи Укрпоштою, відсутність скриньок від Укрпошти констатує відсутність самої можливості цим листам дістатися до мешканців (чи навіть отримати смс-повідомлення, щоб забрати лист на відділенні пошти, цього не реалізовано). Це листи і від податкової, і від судів тощо, якими не можна нехтувати.

В Укрпошті оператор зазначив, що начебто вони обслуговують будинки в разі звертання до них ОСББ щодо укладання відповідного контракту. А у нас в основі УК працює ФОП, який проти встановляення скриньок від Укрпошти і встановлює свої особисті правила. В моєму договорі, що керує відносини між мешканцем і УК, не згадується нічого про пошту, поштові скриньки та ін.

Підкажіть, будь ласка, чи є конкретні законодавчі норми, аз якими УК будинку можна притягнути до відповідальности або принаймні довести їм факт порушення закону з їхнього боку та подальші санкції, які на них будуть накладено?

Ответы юристов (4)

    Корнійчук Євген Іванович
    100%

    Доброго дня, дане питання вирішується загальними зборами мешканців. Якщо ж це не видається зробити, ви може звернутися до Укрпошти та подати заяву про надання послуг абонентської скриньки вам особисто, уклавши відповідний договір з укрпоштою.

    Тому не обов'язково повинена звертатися УК, УК вирішує питання для всих мешканців. Але це не позбавляє вас права, укласти договір з укрпоштою самостійно.

    Ні яких законів за якими можно покарати УК немає. Тому, якщо бажаєте користуватися укрпоштою, вирішуйте це питання особисто для себе.

    Турчин Ярослав Олександрович

    Доброго дня! Ні. Єдиний варіант - змінити Управляючу компанію на ОСББ.

    Хоча можете написати скаргу до міськвиконкому, щоб у майбутньому врахували при виборі управляючої компанії, хоча як правило у них з міською владою все вирішено і це одні корупційні схеми з розподілом прибутків.

    Айвазян Юрій Климентійович
    Айвазян Юрій Климентійович год назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Ольга!

    Встановлення та підтримка в належному стані поштових скриньок в багатоповерхових будинках врегульовано Наказом Міністерства зв'язку України №58 "Про затвердження Інструкції з технічного утримання і розвитку поштовогоабонентського господарства ".

    Згідно підпункту 1.1. Інструкції:

    "Відповідальність за утримання в справному і естетичному стані поштових абонентських шаф, у тому числі тих, які знаходяться на балансі житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних кооперативів (далі - ЖБК), об'єднань (товариств) співвласників багатоповерхових будинків, а також за стан шаф опорних пунктів повністю покладається на підприємства поштового зв'язку і філіали. З цією метою у підприємствах (філіалах) поштового зв'язку створюються спеціальні групи, які комплектуються за рахунок виробничого штату, що розраховується відповідно до нормативів.

    1.2. Технічне обслуговування, ремонт, фарбування і заміна шаф, які встановлені у під'їздах і дворах житлових будинків і знаходяться на балансі житлово-експлуатаційних організацій, об'єднань (товариств) співвласників багатоповерхових будинків, ЖБК, здійснюються засобами підприємств (філіалів) поштового зв'язку. При проведенні капітального ремонту та реконструкції будинків заміна шаф проводиться за рахунок коштів, виділених на капітальний ремонт житла. При поточному ремонті будинків виконуються роботи з ремонту і фарбування шаф. Вартість та порядок взаєморозрахунків між підприємствами (філіалами) поштового зв'язку і вищезазначеними організаціями обумовлюються договорами. ( Пункт 1.2 в редакції Наказу Держкомзв'язку N 73 ( z0300-98 ) від 29.04.98 )

    1.3. Житлово-експлуатаційні організації, ЖБК, об'єднання (товариства) співвласників багатоповерхових будинків несуть відповідальність за обладнання місць розміщення шаф належним електричним освітленням, а також за зручність розміщення шаф, чистоту і безпеку підходів до них.

    1.4. Керівник підприємства (філіалу) поштового зв'язку зобов'язаний укомплектувати штат групи з технічного утримання і розвитку абонентського господарства відповідно до затверджених нормативів і створити відповідні умови для роботи (виділити приміщення, інструмент, матеріали і транспорт).

    1.5. Загальне керівництво і контроль за роботою групи здійснює керівник підприємства (філіалу) поштового зв'язку або технічний директор чи заступник.

    1.6. При оформленні замовлень на виготовлення типових абонентських шаф і шаф опорних пунктів необхідно користуватися технічною документацією, яка погоджена з Міністерством зв'язку України.

    1.7. Кожне підприємство (філіал) поштового зв'язку повинно мати оборотний фонд поштових абонентських шаф і шаф опорних пунктів, з якого проводиться установлення і заміна шаф.

    1.8. При обслуговуванні населення через поштові абонентські шафи пошта доставляється безпосередньо в будинки (квартири) одержувачам у випадках їх хвороби, інвалідності чи похилого віку, з умовою відсутності в будинках (квартирах) інших членів сім'ї, які можуть самостійно одержувати пошту. Періодичні видання і кореспонденцію необхідно доставляти безпосередньо в будинки (квартири) самотнім інвалідам Великої Вітчизняної війни, які за станом здоров'я не можуть користуватися шафами. Такий порядок доставки установлюється при обстеженні дільниці чи у разі наявності відповідних заяв одержувачів у підприємстві (філіалі, структурному підрозділі) поштового зв'язку.

    1.9. Класти пошту слід тільки у справні скриньки. В разі пошкодження шаф пошта доставляється безпосередньо в будинки (квартири)".

    Для встановлення поштових шаф між відділенням поштофого зв'язку та у Вашому випадку ОСББ, а в інших випадках - ЖКГ, підписується договір.

    Ось його зразок:

    Додаток 1

    до Інструкції з технічного утримання і розвитку поштового абонентського господарства

    Договір про технічне обслуговування поштових абонентських шаф, встановлених у під'їздах і дворах багатоповерхових будинків

    м.___ "___"___ 19__р, Підприємство (філіал) поштового зв'язку (___), яке надалі іменується "Виконавець", в особі генерального директора (директора) ___, який діє на основі ___, з однієї сторони, і житлово-експлуатаційна організація (власник будинку) ___, яка надалі іменується "Замовник", в особі ___, який діє на основі ___ і керується Інструкцією з технічного утримання і розвитку поштового абонентського господарства, яка затверджена ___, з другої сторони, уклали договір про наступне.

    1. "Замовник" доручає, а "Виконавець" приймає на себе виконання своїми силами і технічними засобами таких робіт.

    1.1. Ремонт і заміна абонентських шаф, які встановлені в під'їздах житлових багатоповерхових будинків та у дворах малоповерхової забудови.

    1.2. Фарбування абонентських шаф, нанесення номерів квартир та інших реквізитів.

    1.3. Проведення профілактичних обстежень стану абонентського господарства.

    2. Всі витрати по виконанню робіт, передбачених п. 1 цього договору, несе "Замовник", оплата проводиться в двотижневий термін після отримання від "Виконавця" відповідних документів (актів і рахунків).

    3. "Замовник" має право перевіряти хід і якість виконання робіт, передбачених договором, а також визначати першочерговість їх виконання.

    4. Одночасно з підписанням цього договору "Замовник" призначає свого офіційного представника, уповноваженого на приймання робіт від імені "Замовника".

    5. У разі недотримання "Виконавцем" термінів профілактичних робіт або термінів усунення несправностей він сплачує "Замовнику" пеню в розмірі 0,1 відсотка від вартості робіт за кожний день затримки, але не більше 50 відсотків від усієї суми.

    6. У разі невиконання "Замовником" п. 2 цього договору він сплачує "Виконавцю" пеню в розмірі 0,1 відсотка від суми, яка підлягає сплаті, за кожний день затримки, але не більше 50 відсотків від усієї суми.

    7. До договору додаються:

    7.1. Графік проведення профілактичних обстежень стану абонентського господарства і перелік основних ремонтних робіт.

    7.2. ( Підпункт 7.2 пункту 7 додатка 1 виключено на підставі Наказу Держкомзв'язку N 73 ( z0300-98 ) від 29.04.98 ) Погоджені тарифи на виконання робіт.

    8. Адреси і розрахункові рахунки сторін:

    Адреса "Виконавця": Адреса "Замовника": ——— ——— ——— ——— ——— ———

    9. Цей договір складається в 4-х примірниках (по два для кожної сторони) і діє протягом ___років, а в разі нерозірвання договору термін його дії автоматично продовжується.

    "Виконавець" "Замовник" ——— ——— ——— ——— ——— ———

    Виникне потреба у отриманні моїх роз'яснень, функціонал сайту дає Вам таку можливість! Отже звертайтесь.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Якщо ОСББ не створено звертааєтесь письмово до міського голови ініціативною групою колективним зверненням та вимагаєте провести тендер і визначити Вам нового управителя.

    Відповідь Вам мають надіслати у 15-ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11

    Також треба звернутися колективно та особисто до АТ Укрпошта з вимогою встановити абонентськы скриньки для пошти - це врегульовано Наказом Міністерства зв'язку України №58 "Про затвердження Інструкції з технічного утримання і розвитку поштовогоабонентського господарства ".

    Для этого письмо с заявлением необходимо отправлять через УКРПОЧТУ одним из двух видов отправки

    - заказное письмо с уведомлением о вручении

    -ценное письмо с описью с уведомлением о вручении.

    Заказное письмо с уведомлением о вручении стоит 35 грн. Вы получаете на руки сначала квитанцию, по номеру которой можно отследить на сайте трекинга Укрпочты прохождение Вашего письма. Ссыска на сайт https://track.ukrposhta.ua/tracking_UA.html

    Когда письмо дойдет до получателя и он его получит, он распишется на уведомлении о вручении и это уведомление вернется на Ваш адрес, указанный Вами на письме.

    В случае с отправкой ценным письмом с описью (стоимость около 50 грн) у Вас остается доказательство вкладывания в конверт именно данного заявления.

    Не является обязательным отправка ценного письма с описью, но отправка с уведомлением о вручении ОБЯЗАТЕЛЬНА.

    В дальнейшем квитанция об отправки и распечатка трекинга Укрпочты будет доказательством Вашей отправки.

    С уважением, Константин Гончаренко


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024