Начните консультацию с юристом онлайн
Пішов у медичний інститут у 23 роки після закінчення медичного коледжу, університет 6 років ,закінчив у 29 років, після чого 2 роки інтернатури для отримання ліцензії, закінчив у 31, поступив на аспірантуру цього року ,мені 31 рік ,скажіть я теж підлягаю мобілізації ?
Інтернатура єпідеміологія, аспірантура Громадське Здоров'я
Закон 9762 від 4 версня
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Валерій!
Пішов у медичний інститут у 23 роки після закінчення медичного коледжу, університет 6 років ,закінчив у 29 років, після чого 2 роки інтернатури для отримання ліцензії, закінчив у 31, поступив на аспірантуру цього року ,мені 31 рік ,скажіть я теж підлягаю мобілізації ?Інтернатура єпідеміологія, аспірантура Громадське Здоров'я
Закон 9762 від 4 версня
НА ЖАЛЬ, АЛЕ ЗА УМОВИ ПРИЙНЯТТЯ ЦИХ ЗМІН ВИ НЕ МАТИМЕТЕ ПРАВА НА ВІДСТРОЧКУ, ОСКІЛЬКИ ВСТУПИЛИ НА АСПІРАНТУРУ У ВІЦІ СТАРШЕ 30 РОКІВ.
Але на даний момент я все таки раджу не поспішати, а дочекатись остаточної редакції законопроєкту № 9672 від 04.09.2023. Якщо вона буде прийнята, на жаль, але у відстрочці Вам буде відмовлено.
Всього доброго. Успіхів! З повагою!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго вечора, Валерій!
ЗМІНИ ПОКИ ЩО НЕ ВІДБУЛИСЯ.
ВИ МАЄТЕ ПРАВО НА ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
"Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язані:...
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;...".
У разі наявності питань, використовуйте функціонал біля фото.
Всього доброго!
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, пане Валерій! Якщо Ви вступили в аспірантуру ДО напрання чинності згадуваним законопроектом, то зберігаєте право на відстрочку від призову, оскільки Закон не має зворотньої дії в часі крім обставин, коли він пом"якшує вину особи. У разі невизнання такого Вашого права ТЦК та СП - Ви можете його захищати в судовому порядку.
Спроби інакшого застосування закону - грубе та цинічне порушення загальноєвропейських принципів верховенства права, одним із параметрів якого є принцип правової визначеності.
У Рішенні Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб.До події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ним чинності. Заборона зворотної дії є однією з важливих складових принципу правової визначеності.
Принцип неприпустимості зворотної дії в часі нормативних актів знайшов своє закріплення в міжнародно-правових актах, зокрема і в Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини (стаття 7) на підставі якої діє Європейський суд з прав людини.
Правова позиція, яка висловлена Верховним Судом України в постанові від 22 лютого 2017 року у справі № 6-2705цс16 тільки підтверджує, що за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі.
Між тим як свідчить історія, принцип "закон зворотної сили не має" ("lex ad praeterіan non valet") був сформульований ще давньоримськими юристами на протидію сваволі законодавця, який надавав зворотної сили законам, що погіршували становище людей, піддавали їх несприятливим наслідкам за дії, які на час їх вчинення визнавалися законними. Отже, мета цього принципу - поставити заслін ущемленню прав і свобод людини з боку влади.
Саме така спрямованість цього принципу робить його важливою гарантією безпеки людини і громадянина, їх довіри до держави, про що вірно зазначається в мотивувальній частині Рішення Конституційного Суду України.
Надання зворотної сили законам, які передбачають розширення змісту та обсягу прав і свобод людини і громадянина чи звільнення їх від певних обов'язків, не може підірвати впевненість людей у стабільності свого правового становища. (Окрема думка судді Конституційного Суду України Козюбри М.І. (справа про податки).
ОТЖЕ, за загальним правилом закон зворотної сили не має. Це правило надає визначеності і стабільності суспільним відносинам. Це означає, що закони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.
Винятки з цього правила рідкісні і допускаються:
а) за наявності вказівки в законі про надання йому (або окремим статтям) зворотної сили;
б) у загальному правилі про неодмінне надання зворотної сили кримінальному закону, який скасовує або пом'якшує кримінальну відповідальність.
Це правило зафіксоване в Міжнародному пакті про громадянські та політичні права, ухваленому Генеральною Асамблеєю ООН 16 грудня 1966 р. Воно повинне бути відтворене в кримінальних кодексах країн, які підписали цей міжнародний документ. У ст. 15 цього пакту, зокрема, говориться: «...не може призначатися важче покарання, ніж те, що підлягало застосуванню в момент вчинення кримінального злочину. Якщо після вчинення злочину законом встановлюється легше покарання, дія цього закону поширюється на даного злочинця».
Більше того, на відміну від кримінального матеріального закону, новий кримінальний процесуальний закон не має зворотної дії навіть у тих випадках, коли його правила є більш сприятливі для учасників кримінального провадження. Повернення процесу (процесуальних дій) неможливе (Верховний Суд України, 17 грудня 2015 року, справа № 5-205кс15.
Успіхів у навчанні! Бережіть себе!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Валерію!
Наразі з'явився тільки текст законопроекту. Поки що невідомо чи взагалі проголосує Верховна Рада за його прийняття, чи підпише його Президент, якою буде остаточна редакція законопроекту - у такому вигляді, як зараз або зі змінами. Наперед щось загадувати немає сенсу.
Але ж Ви отримали своє право на відстрочку ще до того, як згаданий закон набере чинності, а тому воно за Вами зберігається, оскільки згідно статті 58 Конституції України - закон зворотньої сили немає.
Виникне потреба у персональній консультації, я завжди готовий до того!
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Все залежить від того в якому виді відбудуться зміни до ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Згідно Правил військового обліку військовозобов'язані повинні надавати ТЦК документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
Якщо військовозобов'язаний не зможе підтвердити право на відстрочку згідно статті 23 - відповідно він може бути призваний під час мобілізації.
У разі виникнення додаткових питань - звертайтесь! Гарного дня!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Аспірантура - це 3 рівень здобуття освіти по тій же спеціальності , це не є новою осітою
Проект 9672
на даний час це лише проект, змін не зареєстровано та не приймалося голосуванням депутатів у залі , мови про них йти не може.
До того ж згідно ст. 58 Конституції України - Закони України не мають зворотної дії у часі, тож для діючих студентів змін не має бути.
На думку ініціатора пана Веніславського - це буде стосуватись студентів від 30 і далі , які вступили після 24.02.22, якщо це друга вища освіта. (наприклад уже є будівельна, а тепер вступили на економіста)
ст. 23 ЗУ «Про мобілізацію та моб. Підготовку» (надалі - Закон про військову службу), відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються у закладах фахової передвищої та/або вищої освіти з денною формою навчання, у тому числі під час здобуття наступного ступеня освіти.
відстрочка від призову на строкову військову службу для здобуття освіти на весь період навчання надається громадянам призовного віку, які навчаються:
Вам необхідно до 1 жовтня подати заяву про продовження відстрочки з додаванням довідки з закладу освіти про проходження навчання встановленої форми № 20
після аспірантури можете пройти далі по спеціальності на здобуття доктора наук по цій спеціальності це одна спеціальність буде просто вищого рівня.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):
" Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи...".
"ПОРЯДОК організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):
"..Додаток 2 до Порядку
ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів
1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:...
8) особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів”, а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;...".
---
Доброго дня, пане Валерію! Законопоект №9672 після його прийняття на набрання законом чинності на Вас не поширюється, до застосування на Ваші обставини не підлягає, Ваше право на відстрочку не скасовується. Інша справа, що наведене, виділене положення Правил військового обліку вимагає подання Вами до РТЦК та СП документів, що підтверджують право на відстрочку, а саме, як я вважаю, подати до РТЦК та СП заяву (під реєстрацію її вручення на своєму примірнику) про підтвердження та оформлення відстрочки (з прикладенням копій документів про навчання), про внесення відомостей до Реєстру військовозобов'язаних, а також відмітки до військово-облікового документа (військово квитка). Можливо, скоріше всього, при зверненні до ТЦК бути направленим на ВЛК (це право ТЦК), що не скасовує права на відстрочку. Вважаю за необхідне вимагати реєстрацію вручення заяви про відстрочку до направлення на ВЛК.