Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 05 вересня 2023, питання №91742 200₴

Оновлення на військовому обліку осіб, які були зняті з обліку до 27.03.2014

Чи їснує юридична практика(преценденти) щодо поновлення на військовому обліку осіб, які були зняті з обліку до 27.03.2014? Справи де вдалося відстояти свої інтереси щодо не поновлення на війському обліку.

Відповіді юристів (14)

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Ви були ВИКЛЮЧЕНІ з військового обліку чи ЗНЯТІ з військового обліку? Та на якій підставі?

    Згідно п.2 ч.1 ст.37 "Про військовий обов'язок і військову службу" підлягають ВЗЯТТЮ на військовий облік військовозобов'язаних:

    • звільнені з військової служби в запас;
    • які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу";
    • військовозобов'язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання;
    • звільнені зі служби поліцейські, особи начальницького та рядового складу Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби України, співробітники Служби судової охорони, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України;
    • які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов'язаних;
    • зняті з військового обліку Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України відповідно за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України;
    • які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від призову на строкову військову службу;
    • які досягли 27-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників;
    • які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування у запасі.

    Отже, дана стаття НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ взяття (поновлення) на військовий облік осіб, які були з нього виключені.

    При виключенні з військового обліку Ви уже не являєтесь військовозобов'язаним та не перебуваєте в запасі.

    Згідно з статтею 58 Конституції України «закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

    У разі виникнення додаткових питань - звертайтесь! Всього доброго!

      • Дерій Владислав Олегович

        Указ Президента України № 65/2022 від 24 лютого 2022 року«Про загальну мобілізацію»

        5. Генеральному штабу Збройних Сил України визначити черговість та обсяги призову військовозобов’язаних, резервістів та транспортних засобів національної економіки в межах загального строку мобілізації.

        Закон України 2232-XII «Про військовий обов'язок і військову службу» в редакції від 30.07.2023

        Стаття 1. Військовозобов'язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави.

        Стаття 27. Зарахування в запас. Категорії запасу

        1. У запас Збройних Сил України та інших військових формувань зараховуються громадяни України, які придатні за станом здоров’я до проходження військової служби в мирний або воєнний час і не досягли граничного віку перебування в запасі. Вони перебувають на військовому обліку в відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки та відповідних органах інших військових формувань.

        «ОТЖЕ, ЗГІДНО СТ.27 ГРОМАДЯНИ, ЯКІ ЗАРАХОВАНІ В ЗАПАС ПОВИННІ ПЕРЕБУВАТИ НА ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ».

        Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього

        1. Взяттю на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України:

        2) на військовий облік військовозобов'язаних:

        звільнені з військової служби в запас;

        які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу";

        військовозобов'язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання;

        звільнені зі служби поліцейські, особи начальницького та рядового складу Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби України, співробітники Служби судової охорони, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України;

        які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов'язаних;

        зняті з військового обліку Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України відповідно за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України;

        які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від призову на строкову військову службу;

        які досягли 27-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників;

        які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування у запасі;

        «ОТЖЕ, ВЗЯТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК МОЖУТЬ ЛИШЕ ГРОМАДЯН, ЯКІ ЗНЯТІ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ЗА РІШЕННЯМ МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ, СЛУЖБИ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ ТА СЛУЖБИ ЗОВНІШНЬОЇ РОЗВІДКИ УКРАЇНИ АБО ЗВІЛЬНЕНІ В ЗАПАС.

        ЯК БАЧИТЕ, СЕРЕД ПІДСТАВ ДЛЯ ВЗЯТТЯ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ВИКЛЮЧЕНИХ З НЬОГО – НЕМАЄ.»

        Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього

        5. Зняттю з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України:

        2) з військового обліку військовозобов’язаних:

        які вибувають в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України до нового місця проживання;

        які прийняті на службу до Національної поліції України, Служби судової охорони, Державного бюро розслідувань, Бюро економічної безпеки України, органів і підрозділів цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби України;

        які вибули на строк більше трьох місяців за межі України;

        в інших випадках - за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України;

        ОТЖЕ, ЗНЯТИ МОЖУТЬ ЛИШЕ ЗА РІШЕННЯМ МОУ (НАПРИКЛАД, НАКАЗ МОУ 342. Він втратив чинність, тому громадян, які були зняті з військового обліку на підставі даного наказу можуть поновити на військовому обліку)

        Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього

        6. Виключенню з військового обліку у районних (міських) військових комісаріатах підлягають громадяни України, які:

        4) досягли граничного віку перебування в запасі;

        Стаття 22. Граничний вік перебування на військовій службі 1. Граничнийвікперебуваннянавійськовійслужбі встановлюється: 1) длявійськовослужбовціврядового,сержантськогоі старшинського складу,якіпроходятьвійськовуслужбуза контрактом, - до 45 років; 2) для військовослужбовців молодшого офіцерського складу - до 45 років; 3) длявійськовослужбовцівстаршогоофіцерськогоскладу: майорів (капітанів 3 рангу),підполковників (капітанів 2 рангу) - до 50 років; полковників (капітанів 1 рангу) - до 55 років; 4) для військовослужбовців вищого офіцерськогоскладу-до 60 років. Стаття 28. Розряди запасу та граничний вік перебування військовозобов'язаних у запасі 1. Запас військовозобов'язаних поділяється на два розряди, що встановлюються залежно від віку військовозобов'язаних. 2. Військовозобов'язані,які перебувають у запасітамають військовізвання рядового,сержантського і старшинського складу, поділяються на розряди за віком: 1) перший розряд - до 35 років; 2) другий розряд: рядовий склад - до 40 років; сержантський і старшинський склад: сержанти і старшини - до 45 років; прапорщики і мічмани - до 50 років. 3. Особиофіцерськогоскладу,якіперебуваютьузапасі, поділяються на розряди за віком: 1) перший розряд: молодший офіцерський склад - до 45 років; старший офіцерський склад: майор (капітан 3 рангу),підполковник (капітан 2 рангу) - до 50 років; полковник (капітан 1 рангу) - до 55 років; вищий офіцерський склад - до 60 років; 2) другий розряд: молодший офіцерський склад - до 50 років; старший офіцерський склад: майор (капітан 3 рангу),підполковник (капітан 2 рангу) - до 55 років; полковник (капітан 1 рангу) - до 60 років; вищий офіцерський склад - до 65 років. 4. Граничнийвікперебуваннявзапасідругогорозряду є граничним віком перебування в запасі та у військовому резерві.

        «ОТЖЕ, ЗГІДНО ЗАКОНУ ДІЮЧОГО НА ТОЙ ЧАС ВИ ДОСЯГЛИ ГРАНИЧНОГО ВІКУ ПЕРЕБУВАННЯ В ЗАПАСІ ТА БУЛИ ВИКЛЮЧЕНІ З НЬОГО»

        Відповідно до п. 5.7.5 Настанови з військового обліку прапорщиків, мічманів, сержантів, старшин, солдатів і матросів запасу Збройних Сил України та інших військових формувань, затвердженої наказом Міністерства оборони України № 35 від 22.01.2002 року (із змінами та доповненнями), виключення з військового обліку військовозобов`язаних, які досягли граничного віку перебування в запасі Збройних Сил України, проводиться протягом січня-лютого наступного року за тим, у якому військовозобов`язані досягли граничного віку перебування в запасі.

        У військових квитках (пункт 16) та облікових картках (розділ VI) військовозобов`язаних робляться записи про виключення їх з військового обліку, після чого військові квитки повертаються власникам, а облікові картки зберігаються у картотеці знятих і виключених з військового обліку.

        Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

        Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

        Відповідно до абзаців першого-четвертого пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України про офіційне тлумачення статей 58, 78, 79, 81 Конституції України та статей 243-21, 243-22,243-25 Цивільного процесуального кодексу України (у справі щодо несумісності депутатського мандата) від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997

        Стаття 58 Конституції України закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.

        Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта. Принцип незворотності дії в часі поширюється також на Конституцію, яка є Основним Законом держави (Преамбула Конституції України).

        Виняток з цього принципу допускається лише у випадках, коли закони та інші нормативно-правові акти ПОМ'ЯКШУЮТЬ АБО СКАСОВУЮТЬ відповідальність особи.

        ВИСНОВОК.

        Призову під час мобілізації підлягають військовозобов’язані.

        Військовозобов’язані – це громадяни, які перебувають в запасі.

        В запасі перебувають особи, які стоять на військовому обліку.

        Взяти на військовий облік можуть громадян, які ЗНЯТІ за наказом МОУ.

        А Ви є ВИКЛЮЧЕНИМ з військового обліку згідно ЗАКОНУ діючого на той час, підтвердженням цього є відповідна відмітка у військовому квитку, а згідно законодавства діючого на сьогоднішній день поновлення на військовому обліку виключених з нього – не передбачене.

        Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

        У Вас немає обов’язків військовозобов’язаного, адже Ви не перебуваєте в запасі, тому Вас не можуть притягнути до відповідальності за небажання проходити ВЛК або відмову від повістки. Тим більше, що вручення таких повісток буде незаконним.

    Турчин Ярослав Александрович
    100%

    Вітаю Вас, Олександре! Не буду стверджувати на 100 %, але на 99 % констатую, що наразі (нажаль або нащастя) немає ані позитивної, ані негативної судової практики з цього питання.

    Єдине, що так чи інакше стосується цього питання.

    Працівника відповідального за кадри приватного підприємства було притягнуто військовим комісаром до відповідальності за "несприяння у поновленні на військовий облік осіб, яким не виповнилось 60 років". - суд скасував ганебне рішення військового комісара.

    Але це було рішення 2020 року, і його приймав до війни Краматорський районний суд Донецької області.

    https://reyestr.court.gov.ua/Review/87064739

    Спробую подивитись ще детальніше, але скоріш за все - їх дійсно немає, адже військове керівництво дуже боїться подібних судових рішень, оскільки навіть нашій судовій системі, що часто живе за принципами "політичної доцільності" й займається обслуговуванням законодавчої та виконавчої вертикалі влади... буде дуже складно сказати на біле - чорне і "підтертися" принципами правової визначеності та забороною зворотньої дії в часі нормативно-правових актів.

    Адже якщо можна заднім числом поновити на військовому обліку, то чому тоді не можна заднім числом обмежити пенсії суддям, скасувати їх пільги, соціальні права та ін.

    Согласно общих принципов права - закон не имеет обратной силы во времени, но военкоматы (ТЦК та СП) могут действовать по беспределу и им очень часто закон не писан.

    То есть повторный прием на военный учёт - не законен, но Вы понимаете какая ситуация в стране и как подменяют право политической и военной целесообразностью отдельные чиновники, для которых имеет значение лишь собственный функционал, задачи и планы по мобилизации, а не какие-то там права человека.

    Ваши данные и дело в военкомате после снятия с учёта были на 99,9 % уничтожены (сожжены) сотрудниками военкомата, потому их единственный шанс "вспомнить о Вас" - узнать о Вас от "шибко рьяных кадровиков" по месту работы или отловить Вас на улице / в магазине, на дороге и т.д., вручить повестку и заставить вновь вступить на воинский учёт, жонглируя изменениями в Законе. Но это равносильно, что заставить всех пенсионеров выйти с пенсии на работу, в связи с новациями по повышению пенсионного возраста и отменой выслуги лет для отдельных категорий или утверждать, что ранее приобретенные земли, согласно актам о праве собственности не действительны по факту принятия нового закона. Это невозможно и не может быть возможно ни в каких правоотношениях.

    Так закон не действует и не может действовать в цивилизованных обществах!

    Отказывайтесь от получения повесток, т.к. лицо, их выдающее не имеет полномочий пересматривать ранее принятое решение по Вам. Административной ответственности за отказ Вы подданы быть не можете. Уголовной - тем более. Если самостоятельно не усугубите свою позицию попытками общения с военкомами и попытками доказать им что-то.

    Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

    Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

    Стаття 58 Конституції України закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта. Принцип незворотності дії в часі поширюється також на Конституцію, яка є Основним Законом держави (Преамбула Конституції України). Виняток з цього принципу допускається лише у випадках, коли закони та інші нормативно-правові акти пом'якшують або скасовують відповідальність особи (частина перша статті 58 Конституції України). (абзаци перший-четвертий пункту 5 мотивувальної частини)

    Рішення Конституційного Суду України про офіційне тлумачення статей 58, 78, 79, 81 Конституції України та статей 243-21, 243-22,243-25 Цивільного процесуального кодексу України (у справі щодо несумісності депутатського мандата) від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997

    Суть положення статті 58 Конституції України про незворотність дії законів та інших нормативно-правових актів у часі, на яке посилався Вищий арбітражний суд України, полягає в тому, що дія законів та інших нормативно-правових актів поширюється на ті відносини, які виникли після набуття ними чинності <…>, і не поширюється на правовідносини, які виникли і закінчилися до набуття такої чинності <…>.

    (абзац другий пункту 4 мотивувальної частини)

    Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням відкритого акціонерного товариства "Концерн Стирол" щодо офіційного тлумачення положення абзацу першого пункту 1 частини першої статті 12 Господарського процесуального кодексу України (справа про оспорювання актів у господарському суді) від 2 липня 2002 року № 13-рп/2002

    Конституційний Суд України вважає, що вказані положення Основного Закону України передбачають загальновизнані принципи дії в часі законів та інших нормативно-правових актів, а саме: принцип їх безпосередньої дії, тобто поширення тільки на ті відносини, які виникли після набуття чинності законами чи іншими нормативно-правовими актами, та принцип зворотної дії в часі, якщо вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.

    (абзац перший, речення перше абзацу другого пункту 5 мотивувальної частини)

    Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Верховного Суду України та за конституційним зверненням громадянина Савчука Миколи Миколайовича про офіційне тлумачення положень Кримінального кодексу України 1960 року із змінами, внесеними Законом України „Про внесення змін до Кримінального, Кримінально-процесуального та Виправно-трудового кодексів України“ від 22 лютого 2000 року № 1483–ІІІ, щодо їх дії в часі у взаємозв’язку із положеннями статті 8, частини першої статті 58, пункту 22 частини першої статті 92, частини другої статті 152, пункту 1 розділу ХV „Перехідні положення“ Конституції України, статті 73 Закону України „Про Конституційний Суд України“, частини другої статті 4, частин першої, третьої, четвертої статті 5, частини третьої статті 74 Кримінального кодексу України 2001 року (справа про заміну смертної кари довічним позбавленням волі) від 26 січня 2011 року № 1-рп/2011

    Згідно з принципу правової визначеності, що покладається Європейським судом з прав людини як складову верховенства права, правовий статус особи, що вж був набутий - не може бути свавільно змінений органами державної влади внаслідок погіршення становища особи згідно з новаціями законодавства, що мають бути застосовані лиш до правовідносин, які виникли ПІСЛЯ прийняття закону та до осіб, які є його учасниками саме псля прийняття закону.

    Принцип правової визначеності є невід'ємною, органічною складовою принципу верховенства права. Про це у низці своїх рішень зазначає зокрема Європейський Суд з прав людини. У своїх рішеннях Конституційний Суд України також посилається на принцип правової визначеності, наголошуючи на тому, що він є необхідним компонентом принципу верховенства права.

    У широкому розумінні принцип правової визначеності являє собою сукупність вимог до організації та функціонування правової системи з метою забезпечення перш за все стабільного правового становища індивіда шляхом вдосконалення процесів правотворчості та правозастосування.

    ОТЖЕ, особи, зняті з військового обліку на підставі законодавства, що діяло на той час. - вичерпали правовідносини з воєнкоматом на підставі законодавства цим фактом. Така особа не маєте статусу військовозобов"язаного. Намагання прийняти на військовий облік ЗНОВУ - є неконституційним та незаконним, порушують статтю 19 Конституції України відповідно до якої органи влади та їх посадові особи зобов"язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, але може мати місце збоку органу влади на практиці.

    ОТЖЕ, особи, зняті з військового обліку на підставі законодавства, що діяло на той час - вичерпаали правовідносини з воєнкоматом на підставі законодавства цим фактом. Такі особи не мають статусу військовозобов"язаного. Намагання прийняти таких осіб на військовий облік ЗНОВУ - є неконституційним та незаконним, порушують статтю 19 Конституції України відповідно до якої органи влади та їх посадові особи зобов"язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, але може мати місце збоку органу влади на практиці.

    Ваші дії у цьому випадку - відмова від поновлення на військовому обліку, відмова від отримання повісток, оскільки Ви не є військовозобов"язаним, так як виключені з обліку за досягненням відповідного віку, про що маєте чинний документ.

    НІ В ЯКОМУ РАЗІ НЕ ВІДДАВАЙТЕ працівникам ТЦК ВАШ ВІЙСЬКОВИЙ КВИТОК. ЇХ ВИМОГИ ПРО ЦЕ Є НЕЗАКОННИМИ.

    Пам"ятайте, що військовий квиток - документ що посвідчує особу, з якого заборонено засвідчувати вірність копії у нотаріальному порядку, тому часто практикується їх протиправне вилучення з метою позбавлення відповідних прав.

    У разі неправомірних дій щодо Вас - Ви маєте повне право ігнорувати незаконні вимоги працівників ТЦК та СП, ні в якому разі не проходьте жодних військово-лікарських комісій (ВЛК) та взагалі Ви маєте право не з"являтись до ТЦК і не доводии свої права їм. Будь-які неправомірні дії можна оскаржувати чи спростувати в суді у майбутньому, після стабілізації правової системи.

    Але врахуйте, що суди наразі дуже часто приймають рішення на користь влади, керуючись принципами не верховенства права, а політико-правової та військової доцільності, тому краще за все ігнорувати будь-які протиправні вимоги до Вас. У Вас на руках є належні військово-обліковий документ з відміткою про зняття з обліку. Це рішення ніким не переглянуте і не скасоване. Точка.

    Гарного Вам дня! Поділяю Вашу зацікавленість та стурбованість по данному питанню.

      • Турчин Ярослав Александрович

        Бачу. Що ж. Ганебне тлумачення та фактичне шахрайство... від цієї колегії суддів КАС ВС "останнього призову" іншого і не чекав. Фактично суд змінив своїм рішенням конституційний лад в країні... Якщо згадати, що голову Верховного Суду зловили на хабарі десять мільйонів баксів, то мені додати нічого.

        Чекаємо, коли Верховний Суд прийме рішення, що право на життя не абсолютне і за дії, які визнані злочинами потім, відповідати теж можна... ну, а чого... Зате зарплати і пенсії суддів скорочувати не можна... тут стаття 58 КУ на думку суддів діє завжди...

        Все розумію, зробити нічого не можу. Але залишаюсь при своїй думці.

      • Турчин Ярослав Александрович

        Не розумію, чому позивач по даній справі не оскаржив таке ганебне рішення Касаційного адміністративного суду у складі ВС до Конституційного Суду України... тут ще й неправильне тлумачення рішення Конституційного суду до всього.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Олександре!

    Насправді таких історій чимало, і вони могли трапитись з різних причин.

    Особливо багато випадків, коли осіб, які закінчували військову кафедру під час навчання у ВНЗ і отримували звання офіцера з відправкою після того в запас, знімали з обліку у зв'язку з досягненням віку знаходження у запасі - тобто 45 років. Пізніше офіцерів запасу поновлювали на військовому обліку, оскільки мобілізація осіб чоловічої статі дозволена під час воєного стану у віці з 18 до 60 років.
    Чимало випадків поновлення на обліку після 2014 року пов'язані знову ж таки з оголошенням військового стану і стосуються військовозобов'язаних, що були зняті з військового обліку з висновком військово-лікарської комісії - "непридатний до військової служби у мирний час, обмежено придатний у воєнний час". Насправді таких випадків більше чим усіх інших.

    Справа в тім, що обмежена приданість під час військового стану в багатьох ситуаціях (я би сказав у переважній більшості ситуацій) може бути підставою для мобілізації військовозобов'язанного.

    Тут Вам треба знати, що у відповідності з пунктом г) статті 20.3 Наказу МОУ №402 від 14 серпня 2008 року Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    "г) "Обмежено придатний до військової служби"

    Одночасно з постановою ВЛК в індивідуальному порядку з урахуванням військової спеціальності, займаної посади, віку, роботи, що фактично виконується, пристосованості до неї того, хто пройшов медичний огляд, у постанові у довільній формі вказується, які види служби та роботи протипоказані цій особі. Особи, визнані обмежено придатними до військової служби, - непридатні до служби у високомобільних десантних військах, плавскладі, морській піхоті, спецспорудах. Військовослужбовці, визнані обмежено придатними до військової служби, придатні до служби у частинах (підрозділах) забезпечення, військових комісаріатах, установах, організаціях, навчальних закладах.".

    Виходячи з логіки зазначеного пункту Положення та фізичних особливостей кожного окремого військовослужбовця в більшості випадків особам цієї категорії категорично заборонена важка фізична праця, я також надмірні емоційно-психологічні навантаження!

    В таких випадках військовозобов'язаний у статусі військовослужбовця може:

    по-перше, вимагати роз'яснення незаконного наказу командира;

    по-друге, оскаржувати такий наказ до вищого командування або ж прямо до суду!

    Як би там ні було головним винуватцем поновлення на військовому обліку військовозобов'язаного, як правило, є військомат, тому його дії і рішення можна і треба в подібних ситуаціях оскаржувати!

    По-перше, скарги на незаконні дії представників «військоматів», пов’язані із процесом мобілізації можуть бути в усній формі викладені на гарячій лінії Міністерства Оборони: 0-800-500-410, 0-800-500-442, 044-454-44-99 (нижче більш детально).

    По-друге, скарги на порушення законодавства під час мобілізації подаються керівнику Центру комплектування та соціальної підтримки (воєнкому) або до вищестоячого обласного ТЦКСП (військкомату).

    Скарга має містити детальний опис обставин порушення і клопотання про припинення порушення.

    По-третє, у випадку відсутності належної реакції «воєнкома), незаконні дії, що стосуються мобілізації можуть бути оскаржені до адміністративного суду. Для отримання правової допомоги з цього питання необхідно звернутися до адвоката.

    Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України

    0 800 50 04 42

    Call-центр Міністерства оборони Українидля вирішення проблемних питань та координації розгляду звернень громадян:

    Розпорядок роботи Саll-центру Міністерства оборони України

    Понеділок — четвер з 09.00 до 18.00

    П’ятниця з 09.00 до 16.45

    Перерва на обід з 13.00 до 13.45

    Субота з 09.00 до 15.00

    Call-центр Збройних Сил України для забезпечення своєчасного та якісного розгляду звернень (заяв) громадян. До нього входять Call-центри видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань, Call-центри Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь", Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги.

    Номер багатоканального зв'язку Call-центру Збройних Сил України — 0800500410, (044) 454-44-99.

    Графік роботи Call-центрів видів, окремих родів війск (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань - у робочі дні з 09.00 до 18.00.

    Графік роботи Call-центрів Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь" —цілодобово, щоденно.

    Графік роботи Call-центру Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги — у робочі дні з 09.00 до 18.00. Електронна адреса: Call-center_ZSU@mil.gov.ua.

    «Гаряча лінія» з питань проходження військової служби за контрактом, в тому числі для бажаючих вступити до українського війська, відповіді на телефонні дзвінки за телефоном

    0 800 500 051 — щоденно з 09.00 до 18.00 крім суботи та неділі;

    Як хочете, я особисто виграв чимало таких справ, але всі вони мали, як я і казав, самі різні причини поновлення на обліку. Втім, все залежить від конкретних обставин поновлення на військовому обліку!

    Виникне потреба у персональній консультації, я завжди готовий це зробити!

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 8 місяців тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Відповідно до Закону України від 22 липня 2014 року №1604-VII «Про внесення змін до статті 28 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» встановлений граничний вік перебування в запасі та у військовому резерві:

    - усім категоріям військовозобов’язаних – 60 років;

    - військовозобов’язаних-жінок – 50 років.

    З метою надання громадянам України можливості реалізувати своє конституційне право щодо захисту Вітчизни об’єднаним міським військовим комісаріатом здійснюється поновлення на військовому обліку громадян, які були зняті з військового обліку за віком, але не досягли 60 років.

    Поновлення громадян на військовому обліку здійснюється за добровільною згодою громадян на підставі заяви, висновків медичного огляду та записом у військово-облікових документах.

    Якщо Вас взагалі виключили з військового обліку за станом здоров ячи іншими причинами , про що зазначено у облікових документах., то ви взагалі не відноситеся до будь-якого виду служби.

    Це маніпуляція ТЦК та СП - у них немає підстав для поновлення , не підписуйте жодних паперів та не прибувайте туди. Навіть відповідальності немає , бо це можливо лише на добровільних засадах.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

      • Гончаренко Константин
        Гончаренко Константин 8 місяців тому

        Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

        Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

        Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

        У Вас не виникає обов язку перед тцк сп , так як раніше було прийнято рішення цим же органом про ваше виключення , зворотної дії не може бути.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю.

    Оновлення на військовому обліку осіб, які були зняті з обліку до 27.03.2014

    Чи їснує юридична практика(преценденти) щодо поновлення на військовому обліку осіб, які були зняті з обліку до 27.03.2014? Справи де вдалося відстояти свої інтереси щодо не поновлення на війському обліку.

    Наскільки я зрозумів, мова йде про виключення з військового обліку у зв'язку із досягненням граничного віку? Дійсно, є така судова практика, яку Ви і пред'явили.

    В умовах обороноздатності, складно буде довести свою правоту.

    Успіхів.

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 8 місяців тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Доброго вечора, Олександр.

    В УКРАЇНІ НЕ ПРЕЦЕДЕНТНЕ ПРАВО.

    ТАК, ВИ НЕПРИДАТНИЙ ДО ПРОХОДЖЕННЯ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ З ВИКЛЮЧЕННЯМ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ, Є НЕВІЙСЬКОВОЗОБОВ'ЯЗАНИМ, ПОНОВЛЕННЯ У ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ МОЖЛИВЕ ТІЛЬКИ ЗА ДОБРОВІЛЬНОЮ ЗГОДОЮ, ТОМУ ВИ НЕ ПІДЛЯГАЄТЕ ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ТА ВІДСУТНІ ЗАКОННІ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВРУЧЕННЯ ПОВІСТКИ.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього... 6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов'язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов'язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:...3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;...".

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

    "Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

    {Офіційне тлумачення частини першої статті 58 див. в Рішенні Конституційного Суду № 1-рп/99 від 09.02.99}

    Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    {Офіційне тлумачення статті 58 див. в Рішеннях Конституційного Суду № 1-зп від 13.05.97, № 6-рп/2000 від 19.04.2000}".

    Звертайтеся через функціонал біля фото.

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович 8 місяців тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу":

    "Стаття 28. Розряди запасу та граничний вік перебування військовозобов'язаних у запасі (редакція станом на 25.03.2014р. - прим.авт.)...

    2. Військовозобов'язані, які перебувають у запасі та мають військові звання рядового, сержантського і старшинського складу, поділяються на розряди за віком:

    1) перший розряд - до 35 років; 2) другий розряд: рядовий склад - до 40 років; сержантський і старшинський склад: сержанти і старшини - до 45 років; прапорщики і мічмани - до 50 років...

    4. Граничний вік перебування в запасі другого розряду є граничним віком перебування в запасі та у військовому резерві...";

    Стаття 28. Розряди запасу та граничний вік перебування військовозобов'язаних у запасі (редакція станом на 01.04.2014р. - прим.авт.)...

    2. Військовозобов’язані, які перебувають у запасі та мають військові звання рядового, сержантського і старшинського складу, поділяються на розряди за віком:

    1) перший розряд - до 35 років; 2) другий розряд - до 50 років.

    { Частина друга статті 28 в редакції Закону N 1169-VII ( 1169-18 ) від 27.03.2014 }" (Закон №1169-VII від 27.03.2014р. набрав чинності 01.04.2014р. - прим. авт.)...

    4. Граничний вік перебування в запасі другого розряду є граничним віком перебування в запасі та у військовому резерві.";

    "Стаття 28. Розряди запасу та граничний вік перебування військовозобов'язаних у запасі (редакція станом на 13.08.2014р. - прим.авт.)...

    2. Військовозобов’язані, які перебувають у запасі та мають військові звання рядового, сержантського і старшинського складу, поділяються на розряди за віком:

    1) перший розряд - до 35 років; 2) другий розряд - до 60 років.

    { Пункт 2 частини другої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом N 1604-VII ( 1604-18 ) від 22.07.2014 } (Закон №1604-VII від 22.07.2014р. набрав чинності 13.08.2014р. - прим. авт.)

    { Частина друга статті 28 в редакції Закону N 1169-VII ( 1169-18 ) від 27.03.2014 } ...

    4. Граничний вік перебування в запасі другого розряду є граничним віком перебування в запасі та у військовому резерві.".

    Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):

    "Стаття 22... При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод."

    ---

    Доброго дня, пане Олександре! Моя позиція полягає в наступному. Якщо особа, що була знята з військового обліку до 27.03.2014р. з досягненням граничного віку перебування у запасі (40 років), але станом на 01.04.2014р. не досягла віку 50 років - вона підлягає(ла) поновленню на військовому обліку; відповідно, якщо станом 13.08.2014р. вона не досягла віку 60 років - вона підлягає(ла) поновленню на військовому обліку. Тому дії службовців РТЦК та СП (на той час військових комісаріатів) вважаю законними і правомірними. Щодо зворотної сили закону у часі вважаю, що такої дії закону в даному випадку немає - військовий облік застосовується відповідно до фактичного віку особи на момент чинної редакції ст.28 Закону. Інша справа, що внесення змін до Закону суперечить, як вбачається, ст.22 Конституції України, але в такому випадку підлягає оскарження Закону та застосування судом безпосередньо Конституції України.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України