Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 03 октября 2023, вопрос №94053 240₴

173 стаття, скасування без подачі в суд

Чи можна скасувати заяву по 173 статті на людину, щоб не потрібно було іти в суд?
Чи при оплаті штрафу всерівно необхідно іти в суд?
Який шанс оскарження позову?
ЧИ має сенс щоб позивач скасував позов?
Скільки часу відображається в базі адмін порушення ?

Ответы юристов (11)

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович

    Доброго дня.

    Не зрозуміле питання. 173 стаття якого кодексу?

    Якщо притягнення до відповідальності за кримінальним чи адміністративним законодавством, то це не пов'язано з позовом, який має розглядатись в цивільному порядку.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Тарасе!

    Чи можна скасувати заяву по 173 статті на людину, щоб не потрібно було іти в суд?

    Можна, але для цього представляти інтереси особи має адвокат.

    Чи при оплаті штрафу всерівно необхідно іти в суд?

    Якщо особу буде визнано винною, оплатити штраф можна і без походу до суду.

    Який шанс оскарження позову?

    Це не позов, а скоріше за все мова йде про протокол про вчинення адміністративного правопорушення, який мали скласти поліцейські.

    ЧИ має сенс щоб позивач скасував позов?

    Якщо особа не визнає вини та не бачить у своїх діях хуліганських ознак, варто відстоювати свою позицію в судовому розгляді протоколу.

    Скільки часу відображається в базі адмін порушення ?

    Адміністративна відповідальність не передбачає судимості. Після оплати штрафу особа визнається такою, що не притягалась до адміністративної відповідальності.

    Успіхів. Всього доброго!

    • Крикун Сергій  Павлович
      Крикун Сергій Павлович 6 месяцев назад

      Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

      "Після оплати штрафу особа визнається такою, що не притягалась до адміністративної відповідальності" - як це?

      КУпАП (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10):

      "Стаття 39. Строк, після закінчення якого особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню

      Якщо особа, піддана адміністративному стягненню, протягом року з дня закінчення виконання стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення, то ця особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню."

    Айвазян Юрий Климентьевич
    22.9%

    Доброго дня, Тарасе!

    На жаль, якщо була заява особи про вчинення правопорушення за статтею 173 КУпАП, то відмовитись від неї заявник вже не може. Проте постанова про правопорушення може бути оскаржена в адміністративному або в судовому порядку.

    Стаття 173 КУпАП Дрібне хуліганство

    Дрібне хуліганство, тобто нецензурна лайка в громадських місцях, образливе чіпляння до громадян та інші подібні дії, що порушують громадський порядок і спокій громадян,- тягне за собою накладення штрафу від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку, або адміністративний арешт на строк до п'ятнадцяти діб.

    1. Об'єктом даного адміністративного проступку є суспільні відносини у сфері охорони громадського порядку.

    2. Об'єктивна сторона правопорушення виражається у нецензурній лайці в громадських місцях, образливому чіплянні до громадян та інших подібних діях, що порушують громадський порядок і спокій громадян (формальний склад).

    3. Суб'єкт адміністративного проступку- загальний (фізична осудна особа, яка досягла 16- річного віку).

    4. Суб'єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу.

    5. Пленум Верховного Суду України у своїй Постанові "Про судову практику у справах про хуліганство" від 22 грудня 2006 року № 10 узагальнив судову практику щодо розгляду, зокрема, адміністративних справ про хуліганство, і дійшов наступних висновків.

    "Своєчасний і правильний розгляд кримінальних та адміністративних справ про хуліганство є дієвим засобом захисту нормальних умов життя людей, поновлення порушених прав потерпілих.

    Якщо таке порушення не супроводжувалось особливою зухвалістю або винятковим цинізмом, його необхідно кваліфікувати як дрібне хуліганство за ст. 173 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КпАП).

    За ознакою особливої зухвалості хуліганством може бути визнано таке грубе порушення громадського порядку, яке супроводжувалось, наприклад, насильством із завданням потерпілій особі побоїв або заподіянням тілесних ушкоджень, знущанням над нею, знищенням чи пошкодженням майна, зривом масового заходу, тимчасовим припиненням нормальної діяльності установи, підприємства чи організації, руху громадського транспорту тощо, або такс, яке особа тривалий час уперто не припиняла.

    Хуліганством, яке супроводжувалось винятковим цинізмом, можуть бути визнані дії, поєднані з демонстративною зневагою до загальноприйнятих норм моралі, наприклад, проявом безсоромності чи грубої непристойності, знущанням над хворим, дитиною, особою похилого віку або такою, яка перебувала у безпорадному стані, та ін.

    Судам належить забезпечувати своєчасний і правильний розгляд адміністративних справ про дрібне хуліганство.

    У протоколі про адміністративне правопорушення мають бути зазначені: дата і місце складення; посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка його склала; відомості про особу порушника; місце, час учинення і суть дрібного хуліганства; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення порушника; інші відомості, необхідні для вирішення справи, у т. ч. про матеріальну шкоду, якщо її було заподіяно (ч. 1 ст. 256 КпАП). За відсутності таких даних і неможливості їх доповнити суддя повертає матеріали органу внутрішніх справ для додаткового оформлення.

    Суддям слід забезпечувати розгляд справ про дрібне хуліганство в присутності особи, яка його вчинила. Якщо порушник заперечує факт проступку або оспорює обставини його вчинення, необхідно допитати потерпілого, свідків, витребувати додаткові матеріали. У таких випадках доцільно вести протокол судового засідання.

    При накладенні адміністративних стягнень, передбачених ст. 173 КпАП, на осіб, які вчинили дрібне хуліганство, суддя повинен у кожному конкретному випадку враховувати характер учиненого правопорушення, дані про особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність. Щодо осіб, які займаються суспільно корисною працею і позитивно характеризуються за місцем роботи, навчання та проживання, необхідно застосовувати, як правило, не арешт, а інші адміністративні стягнення, а також заходи громадського впливу."

    Згідно статті 38 КУпАП про строки накладення адміністративного стягнення:

    "Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частині третій цієї статті".

    Адмінпорушення бувають різні, але найбільш типовий і розповсюджений термін знаходження інформації про таке правопорушення у базі даних МВС - 1 рік.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Остропольський Василь Леонідович
    16.7%

    Доброго!Відповідно до чинного законодавства, відповідальність за адмін. правопорушення за ст. 173 КУпАП, буде розглядатись судом, тобто якщо матеріали адмін. справи вже попали в суд, то рішення про закриття буде приймати виключно суд, варіантів є декілька, наприклад - поверення адмін.справи на допрацювання, закриття провадження чи винесення постанови про притягнення до відповідальності.Тепер відповідаючи на Ваші питання:1. Якщо на Вас написали заяву чи Ви написали заяву про вчинення адмін.правопорушення, то відмова від неї на стадії розгляду у ДОПа (дільничного офіцера поліції), ще може допомогти, оскільки він приймає рішення чи передавати до суду. Якщо відмова на стадії судового розгляду, то це вже на розсуд суду, і тут дійсно треба допомога адвоката, щоб сформувати вірну правову позицію, і не підвести Вас до адмін. відповідальності.2. У разі належного повідомлення Вас судом, то суд розгляне справу без Вашої присутності за наявними матеріалами, але на практиці це майже завжди штраф (притягнення до адмін.відповідальності).3. Про шанси говорити зарано, оскільки не відомі обставини справи, які є докази вини, в т.ч. як складений протокол (з порушенням чи ні), коли це сталось, тощо. Тобто, треба знати ситуацію і матеріали справи, і тільки тоді можна роботи прогнози. І в будь-якому разі, це будуть тільки прогнози, оскільки рішення приймає суддя.4. Як таку, він заяву не скасує, але в суді може дати покази, які спростують його заяву.5. В АІС "Армор" запис буде постійно видно.

    Корнійчук Євген Іванович
    18.8%

    Доброго дня, подайте спільну заяву до суду про примирення.

    Відповідно до положень частини 1 статті 190 КАС України сторонам цивільного процесу гарантується право повністю або частково врегулювати спір на підставі взаємних поступок із застереженням про те, що примирення сторін може стосуватися лише прав та обов’язків сторін. Сторони можуть примиритися на умовах, які виходять за межі предмета спору, якщо такі умови примирення не порушують прав чи охоронюваних законом інтересів третіх осіб.

    Умови примирення не можуть суперечити закону або виходити за межі компетенції суб’єкта владних повноважень. За клопотанням сторін суд зупиняє провадження у справі на час, необхідний їм для примирення.Умови примирення сторони викладають у заяві про примирення сторін. Заява про примирення сторін може бути викладена у формі єдиного документа, підписаного сторонами, або у формі окремих документів: заяви однієї сторони про умови примирення та письмової згоди іншої сторони з умовами примирення.

    До ухвалення судового рішення у зв’язку з примиренням сторін суд роз’яснює сторонам наслідки такого рішення, перевіряє, чи не обмежені представники сторін у праві вчинити відповідні дії. Умови примирення сторін затверджуються ухвалою суду. Затверджуючи умови примирення сторін, суд цією самою ухвалою одночасно закриває провадження у справі.

    Крикун Сергій  Павлович
    20.8%
    Крикун Сергій Павлович 6 месяцев назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    КУпАП (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10):

    "Стаття 173. Дрібне хуліганство

    Дрібне хуліганство, тобто нецензурна лайка в громадських місцях, образливе чіпляння до громадян та інші подібні дії, що порушують громадський порядок і спокій громадян, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку, або адміністративний арешт на строк до п'ятнадцяти діб.";

    "Стаття 34. Обставини, що пом'якшують відповідальність за адміністративне правопорушення

    Обставинами, що пом'якшують відповідальність за адміністративне правопорушення, визнаються:

    1) щире розкаяння винного;

    2) відвернення винним шкідливих наслідків правопорушення, добровільне відшкодування збитків або усунення заподіяної шкоди;

    3) вчинення правопорушення під впливом сильного душевного хвилювання або при збігу тяжких особистих чи сімейних обставин;

    4) вчинення правопорушення неповнолітнім;

    5) вчинення правопорушення вагітною жінкою або жінкою, яка має дитину віком до одного року.

    Законами України може бути передбачено й інші обставини, що пом'якшують відповідальність за адміністративне правопорушення. Орган (посадова особа), який вирішує справу про адміністративне правопорушення, може визнати пом'якшуючими і обставини, не зазначені в законі...";

    "Стаття 22. Можливість звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення

    При малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

    Примітка. Положення цієї статті не застосовуються до правопорушень, передбачених частиною четвертою статті 121, частиною п’ятою статті 122, статтями 122-2, 122-4, частиною третьою статті 123, частинами другою - п’ятою статті 126, статтями 130 та 161-1 цього Кодексу.".

    КУпАП (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10#n52):

    "Стаття 221. Районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (судді)

    Судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені...173 - 173-2,...";

    "Стаття 255. Особи, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення

    У справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати:

    1) уповноважені на те посадові особи:

    органів Національної поліції...173 - 173-2,...";

    "Стаття 246. Порядок провадження в справах про адміністративні правопорушення...

    Порядок провадження в справах про адміністративні правопорушення в районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судах визначається цим Кодексом та іншими законами України.".

    ---

    Доброго дня, пане Тарасе! По-перше, до розгляду справи судом штраф в даному випадку не накладається. По-друге, предметом розгляду суду насамперед є протокол поліцейського (дільничного) про вчинення адмінпорушення. По-третє, суд, враховуючи щире каяття, малозначність правопорушення, примирення з потерпілим має право, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності. По-четверте, за спливом одного року після сплати штрафу порушник вважається таким, що не притягався до адміністративної відповідальності.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Чи можна скасувати заяву по 173 статті на людину, щоб не потрібно було іти в суд?

    Якщо на Вас поліцією був складений протокол про адміністративне правопорушення за статтею 173 КУпАП то його передадуть до суду. На даному етапі заяву скасувати не можна.

    Ви маєте право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.

    Чи при оплаті штрафу всерівно необхідно іти в суд?

    Ні. Достатньо копію квитанції разом із супровідним листом, в якому описати хто ви та по якій справі внесли оплату відправити поштою. Якщо направляєте електронною поштою, то на супровідний лист бажано накласти електронний цифровий підпис.

    Який шанс оскарження позову?

    Якщо у Вас будуть належні докази, що Ви не скоїли правопорушення - суд винесе постанову про закриття справи через відсутність складу правопорушення.

    ЧИ має сенс щоб позивач скасував позов?

    Якщо матеріали справи поліцією направлені до суду, то скасувати заяву до поліції - не вийде. Захищати власні інтереси потрібно у судовому порядку.

    Скільки часу відображається в базі адмін порушення ?

    1 рік. Інформацію щодо стадій розгляду Вашої судової справи Ви зможете отримати за посиланням https://court.gov.ua/fair/. В розділі "Сторона по справі" потрібно ввести Ваші дані.

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 6 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Виходячи з обставин, що Ви вказали ознак Кримінального злочину у Ваших діях немає, тому суд може накласти лише адмін. стягнення за ст. 173 КУпАП у вигляді штрафу від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян( 51-119 грн) , або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку, або адміністративний арешт на строк до п'ятнадцяти діб.";

    Якщо потерпіла сторона подавала заяву до поліції то спочатку Вас повісткою викличе слідчій по справі для допиту і встановлення фактів, а вже потім вирішить питання про передачу матеріалів до суду, про , що Вам мають повідомити письмов під підпис.

    Далі матеріали будуть передані до суду , а провадження закрито як малозначне , справу вирішить суд. матеріальну та моральну шкоду за псування майна власника, він може стягнути з вас в порядку окремого судового процесу подавши позов з доказами та довідками про лікування тварини.

    ---

    Через 1 рік ви будете вважатись таким , що не притягались до адмін відповідальності.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    20.8%

    Доброго дня,

    ТАКА ПРОЦЕДУРА, ЯК ВИ ВКАЗУЄТЕ, НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА ЗА ЗАКОНОМ.

    ВИ МОЖЕТЕ ПРОТЯНУТИ СТРОК - ТРИ МІСЯЦІ ПІСЛЯ ДАТИ СКОЄННЯ.

    СУД ЗБОВ'ЯЗАНИЙ ЗАКРИТИ СПРАВУ ЗА СПЛИВОМ СТРОКУ ДАВНОСТІ ПРИТЯНЕННЯ ОСОБИ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення...

    Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті. ...

    Стаття 39. Строк, після закінчення якого особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню

    Якщо особа, піддана адміністративному стягненню, протягом року з дня закінчення виконання стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення, то ця особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню.

    Стаття 173. Дрібне хуліганство

    Дрібне хуліганство, тобто нецензурна лайка в громадських місцях, образливе чіпляння до громадян та інші подібні дії, що порушують громадський порядок і спокій громадян, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку, або адміністративний арешт на строк до п'ятнадцяти діб.

    Всього добро.

    Турчин Ярослав Александрович

    Вітаю Вас, Тарасе! Нажаль, органи Національної поліції по статті 173 КУпАП позбавлені права виносити постанови про адміністративні стягнення, а тому це питання на підставі протоколу про адмін. правопорушення повноважний вирішувати лише суд. Строк притягнення до відповідальності досить незначний... тому часто справа внаслідок завантаженості суддів не встигає бути розглянутою і закривається за спливом строків притягнення до відповідальності за адміністративне правопорушення.

    Але в судовому реєстрі інформація про розгляд справи в суді всеодно залишиться.

    Пунктом 7 ст. 247 КУпАП передбачено, що провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку із закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Відповідно до ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині третій цієї статті; у разі відмови у порушенні кримінальної справи або закриття кримінальної справи, але за наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через місяць з дня прийняття рішення про відмову у порушенні кримінальної справи або про її закриття.

    Як зазначено в узагальненому науково-консультативному висновку Науково-консультативної ради при Вищому адміністративному суді України, статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення є взаємовиключними рішеннями, і прийняття таких двох взаємовиключних рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, тому під час закриття провадження у справах про адміністративні правопорушення у зв'язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності, передбачених статтею 38 КУпАП, вина особи не встановлюється.

    ОТЖЕ, штраф підлягає оплаті лише на рахунок після визнання Вас винним у адміністративному правопорушенні за постановою суду в рамках розгляду згідно з процедурою, визначеною Кодексом України про адміністративні правопорушення. Розгляд справи судом не гарантує 100 % визнання Вас винним.

    Гарного Вам дня!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України