Начните консультацию с юристом онлайн
Через день у сина відправка до ЗСУ з військомату.
На підприємстві де він працює керівництво подало документи на його бронювання. Сказали, що документи пройшли майже всі інстанції.
Чи можливе повернення сина до роботи на підприємство, якщо він вже буде служити, броня буде пізніше (через три дні, тиждень...)? Чи були подібні претенденти?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (13)
Адвокат, 24 года опыта
Доброго дня.
Якщо рішення щодо бронювання буде прийнято пізніше наказу про призов на військову службу, то Ваш син вже буде військовослужбовцем і бронювання не є підставою для звільнення з військової служби
Юрист, г. Днепр, 24 года опыта
Общаться в чатеНі. Таке не можливо. Це не буде підставою для звільнення з військової служби.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Олександре!
На жаль, якщо наказ воєнкому вийде раніше за отримання броні, то Ваш син вважатиметься мобілізованим, й, відповідно, така підстава як бронь на нього більше не розповсюджуватиметься, оскільки буде він знаходитися у статусі військовослужбовця.
В цьому випадку він матиме право на звільнення з лав ЗСУ на підставах, визначених у статті 26 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про військовий обов'язок і військову службу».
Ця стаття з останніми змінами надає перелік підстав для звільнення з військової служби. Зокрема про підстави звільнення під час воєнного стану в ній зазначено наступне:
«1. Звільнення військовослужбовців з військової служби здійснюється:
…2) під час воєнного стану:
а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;
б) за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку;
в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;
г) через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу):
у зв’язку з вихованням дитини з інвалідністю віком до 18 років;
у зв’язку з вихованням дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
у зв’язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю I групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
військовослужбовці-жінки - у зв’язку з вагітністю;
військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
військовослужбовці, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;
перебування на утриманні військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років.
{Підпункт "г" пункту 2 частини четвертої статті 26 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2599-IX від 20.09.2022}
{Пункт 2 частини четвертої статті 26 доповнено підпунктом "г" згідно із Законом № 2122-IX від 15.03.2022; редакції Закону № 2169-IX від 01.04.2022}
Погані новини Вам вже відомі...
Проте, якщо бронь з'явиться раніше наказу про мобіілізацію, то син матиме законне право на відстрочку.
Ви також повинні знати, що, хоча неявка без поважних причин за викликом по мобілізаційному розпорядженню може потягнути за собою порушення кримінальної спорави проти Вашого сину за статтею 336 КК України, існують випадки неявки з поважних причин, як то, напрклад:
хвороба з представленням підтверджувальних документів (лікування на стаціонарі),
тяжкі сімейні обставини тощо.
В таких випадках достатньо вчасно повідомити ТЦК листом із доданням до нього відповідних підтверджувальних документів. Повідомлення надсилається кур'єром або замовним листом з описом вкладення.
В зазначених випадках жодної відповідальності не буде, а син встигне отримати бронь!
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю.
Чи можливе повернення сина до роботи на підприємство, якщо він вже буде служити, броня буде пізніше (через три дні, тиждень...)? Чи були подібні претенденти?
Ні, це не працює таким чином, на жаль! Якщо він відбуде до навчального центру, він матиме статус військовослужбовця, до якого підстави для відстрочки від мобілізації, визначені статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" вже не поширюватимуться.
Якщо його бронь майже оформлена, неявку на 09 жовтня 2023 року потрібно закривати поважною причиною. Це по суті єдиний варіант.
Успіхів та всього доброго Вам.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
НАЖАЛЬ, ПІСЛЯ ТОГО, ЯК ВАШ СИН СТАНЕ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЕМ, ВІН НЕ ЗМОЖЕ БУТИ ЗВІЛЬНЕНИМ З ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ НА ПІДСТАВІ ТОГО, ЩО ЗА МІСЦЕМ РОБОТИ ЙОМУ ОФОРМИЛИ БРОНЮВАННЯ.
ВСІ ПІДСТАВИ ЗВІЛЬНЕННЯ З ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ :
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
Стаття 26. Звільнення з військової служби
4. Військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, звільняються з військової служби на підставах:
2) під час воєнного стану:
а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;
б) за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку;
в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;
г) через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу):
у зв’язку з вихованням дитини з інвалідністю віком до 18 років;
у зв’язку з вихованням дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
у зв’язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю I групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
військовослужбовці-жінки - у зв’язку з вагітністю;
військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
військовослужбовці, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;
перебування на утриманні військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років.
ЗВЕРТАЮ УВАГУ, ЩО ЯКЩО НЕМАЄ ПОВІСТКИ, ОСОБИСТО ПІДПИСАНОЇ ВАШИМ СИНОМ, ТО ВІН НЕ ЗАБОВЯЗАНИЙ З'ЯВЛЯТИСЯ ДО ТЦКСП.
ВИКЛИК ЗА ДОПОМОГОЮ МЕСЕНДЖЕРІВ НЕ Є НАЛЕЖНИМ ТА НЕ ТЯГНЕ ЗА СОБОЮ НІЯКИХ ЮРИДИЧНИХ НАСЛІДКІВ.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Чи отримав він повістку на відправку під власний підпис? Адже якщо його сповістили лише шляхом смс - то це не є належним повідомленням про відправку.
Повістка має бути вручена особисто військовозобов’язаному і він має поставити підпис про її отримання, що цілком узгоджується із судовою практикою (постанова ккс вс від 14.12.2021 у справі №761/8429/16-к, постанова вс від 28.01.2020 по справі № 759/5435/16-к).
Оскільки особа має отримати повістку особисто, під підпис, отримання повістки родичами, телефонним зв’язком, поштою не може вважатися належним повідомленням особи.
Якщо Ваш син буде проходити військовову службу - тоді бронь не буде підставої для звільнення.
Поки Ваш син не є військовослужбовцем - бронь є підставою для відстрочки від служби.
Для громадян, призваних на військову службу під час мобілізації - початком проходження військової служби вважається день відправлення у військову частину з відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Тому, якщо у сина з'явиться бронь до дати зазначеної у повістці на відправку та він про це належним чином сповістить ТЦК - йому повинні будуть надати відстрочку від призову на військову службу.
З повагою, Дерій В.О.!
Всього доброго!
Адвокат, г. Ровно, 6 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня,
Думаю так як Дерій Владислав з вашого питання.
Звісно, якщо документи на бронювання тільки на розгляді, то ви не встигаєте. Якщо є остаточний документ, а це "Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки", то можна написати заяву про надання відстрочки.
Треба все пробувати - щось спрацює.
Для військовослужбовця - бронь уже не підстава для звільнення.
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго дня, Олександр!
НАЖАЛЬ НІ, ЯКЩО ВІН ВЖЕ ПРИЗВАНИЙ, ТО ТРЕБА ЗВЕРНУТИ УВАГУ НА ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ З ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ В ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ У ВОЄННИЙ ЧАС:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):
Про військовий обов'язок і ... | від 25.03.1992 № 2232-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 26. Звільнення з військової служби
"Стаття 26. Звільнення з військової служби
1. Звільнення військовослужбовців з військової служби здійснюється:
а) у запас, якщо військовослужбовці не досягли граничного віку перебування в запасі і за станом здоров’я придатні до військової служби або під час дії воєнного стану визнані військово-лікарськими комісіями непридатними за станом здоров’я до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців;
б) у відставку, якщо військовослужбовці досягли граничного віку перебування в запасі або визнані військово-лікарськими комісіями непридатними за станом здоров’я до військової служби з виключенням з військового обліку...
4. Військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, звільняються з військової служби на підставах:…
2) під час дії воєнного стану:
а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;
б) за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку або про непридатність до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців;
в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;
г) через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу):
у зв’язку з вихованням дитини з інвалідністю віком до 18 років;
у зв’язку з вихованням дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
у зв’язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю I групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
військовослужбовці-жінки - у зв’язку з вагітністю;
військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
військовослужбовці, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;
перебування на утриманні військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років;
якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану.
Всього доброго!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Нажаль ні, якщо буде вручено повістку належним чином , а наказ по бронюванню не буде підписаний то особу мобілізують і тоді вже треба шукати підстави для припинення контракту.
Основания для разрыва контракта указаны в законе о воинской службе. (ст.26 ЗУ «Про ВО І ВС»)
можно разорвать контрактпо семейным обстоятельствам или по другим уважительным причинам, перечень которых определяется постановлением Кабинета Министров Украины постанова кму 413 від 12 червня 2013"Об утверждении перечня семейных обстоятельств и других уважительных причин, которые могут быть основанием для освобождения граждан с военной службы и из службы лиц рядового и начальствующего состава". Это такие причины:
- смерть жены (мужа) военнослужащего, если его воспитании остались один несовершеннолетний ребенок или несколько детей
- расторжение брака, если на воспитании военнослужащих остались согласно решению суда один несовершеннолетний ребенок или несколько детей;
- вступления в брак военнослужащим с гражданкой (гражданином) Украина или лицом без гражданства, (который) выбывает для постоянного проживания за пределы Украины, или с иностранной гражданкой (Гражданином), которая (который) проживает за пределами Украины;
- болезнь военнослужащего или жены (мужа), ребенка, а также родителей своих или жены (мужа), которые проживают вместе с ним, если эта болезнь препятствует прохождению службы в данной местности (согласно медицинскому заключению), при невозможности перевод в другую местность;
- необходимость ухода за больной женой (мужем), ребенком, а также родителями своими или жены (мужа) - по медицинским заключением;
- наличие у военнослужащего трех и более детей; наличие у военнослужащих-женщин ребенка в возрасте до трех лет или ребенка в возрасте до шести лет, которая нуждается в домашнем уходе по заключению военно-врачебной комиссии, а в одиноких матерей - ребенка в возрасте до четырнадцати лет или ребенка - инвалида.
Я на всякий случай привел все случаи, которые являются основанием для расторжения контракта, если не получится разоравть из-за возраста.
Розірвання військових контрактів в особливий період Згідно з пунктом 2 статті 1 Закону України «Про оборону України» визнано, що особливий період – це період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій. Під час дії особливого періоду (крім періодів з моменту оголошення мобілізації - протягом строку її проведення, який визначається рішенням Президента України, та з моменту введення воєнного стану - до оголошення демобілізації) відповідно до частини п'ятої статті 26 Закону, з вищеперелічених підстав, виключено наступні підстави: - у зв’язку із встановленням за результатами спеціальної перевірки відомостей, які не відповідають установленим законодавством вимогам для зайняття посади; - у зв’язку із закінченням особливого періоду або оголошенням демобілізації та небажанням продовжувати військову службу за новим контрактом військовослужбовцями, які проходили військову службу за контрактом, укладеним на умовах, передбачених абзацом другим частини третьої статті 23 Закону; та доповнено такими підставами: - які уклали контракт на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію та вислужили не менше 24 місяців військової служби за контрактом, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу під час особливого періоду. Звільнення з військової служби військовослужбовців, які набули право на звільнення зі служби за цією підставою (за бажанням військовослужбовців), здійснюється у строки, визначені центральними органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють керівництво військовими формуваннями, але не пізніше трьох місяців з дня набуття такого права, а тих, хто на час набуття права на звільнення зі служби виконують завдання в інтересах оборони України під час дії особливого періоду, беруть безпосередню участь у веденні воєнних (бойових) дій, у тому числі на території проведення антитерористичної операції, а також у районах здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії держави, що формально чи фактично є учасником воєнних дій проти України, - протягом трьох місяців з дня завершення виконання таких завдань; - які проходять військову службу за контрактом, дію якого продовжено понад встановлені строки на період до закінчення особливого періоду або до оголошення демобілізації, та які вислужили не менше 18 місяців з дати продовження дії контракту, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу під час особливого періоду. В особливий період (крім проведення мобілізації та введення воєнного стану) для військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом та строк контракту яких закінчився, військова служба може бути продовжена за новими контрактами на строки, визначені статтею 23 Закону. Розірвання військових контрактів під час мобілізації Відповідно до пункту 3 частини п'ятої статті 26 Закону з моменту оголошення мобілізації - протягом строку її проведення, який визначається рішенням Президента України, та з моменту введення воєнного стану - до оголошення демобілізації контракт припиняється (розривається), а військовослужбовці, які проходять військову службу за контрактом, звільняються з військової служби на підставах: а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі; б) за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку; в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання. Відповідно до частини сьомої статті 26 Закону звільнення військовослужбовців з військової служби здійснюється в порядку, передбаченому Положенням про проходження військової служби громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженим Указом Президента України від 10 грудня 2008 року № 1153. У разі потреби військовослужбовці строкової військової служби та військової служби за призовом осіб офіцерського складу, які вислужили встановлені строки, можуть бути відповідно до Указу Президента України затримані на службі на строк до шести місяців (частина восьма статті 26 Закону).
Рекомендую подати рапорт командиру частини для подальшого направлення на ВЛК та у госпіталь( за станом здоров я) там вирішать можливысть видачі висновку про виключення з обліку шляхом комісування (з доданими копыями довыдок про стан здоров я)
--- 12.04.22 Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо звільнення від військової служби деяких категорій громадян (реєстр. №7209).Законом встановлено додаткові підстави для звільнення з військової служби під час воєнного стану, а саме: вагітність; перебування у відпустці для догляду за дитиною; звільнення одного з подружжя, якщо обоє проходять військову службу і мають неповнолітню дитину (дітей); виховання неповнолітньої дитини (дітей) самостійно. Також запропоновано надати жінкам та чоловікам, які мають неповнолітню дитину (дітей) і чоловіка (дружину), який проходить військову службу, право на відстрочку від призову за мобілізацією та на строкову службу. Відповідні зміни внесено до законів України «Про військовий обов’язок і військову службу» та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Рада 29.07.2022 проголосувала за надання відпусток для догляду за дитиною не лише жінкам, а й чоловікам, у разі якщо обоє є військовослужбовцями. Норма розповсюджуватиметься на рівних умовах у мирний час та в особливий період чи воєнний стан.
Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт №767820.09.2022.якщо батько вступив до лав ЗСУ, а третя дитина народилася вже після цього – будемати права на демобілізацію, додано до закону ще одну причину для звільнення з військової служби під час воєнного стану: наявність у військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років. Тож, якщо дитина народилась вже під час служби, або сімейні обставини змушують повернутись, то військовий матиме право на демобілізацію.( вступив у дію)
моніторьте тут: https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/40250
---
Верховна Рада ухвалила закон № 8009 і додала додаткові підстави для звільнення з військової служби, якщо близькі родичі військовослужбовця загинули або пропали безвісти на війні.
Ідеться про тих, у кого близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний Повнорідний, неповнорідний. брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час бойових дій, що тривають з 2014 року.
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/40428 - підписано Президента України
можете подавати рапорт у канцелярію командування з документами , що ваш родич дійсно пропав у зоні виконання бойових завдань.( мають бути висновки про причинно –наслідкові зв язки зникнення саме там і наказ командування про направлення для виконання завдань у зону бойових дій.
і постанова слідчого про розслідування цього випадку , а також рішення суду про визнання безвісти зниклим у зоні бойових дій
---
Тепер військовослужбовці, які під час дії воєнного стану визнані військово-лікарськими комісіями «непридатними за станом здоров’я до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців», можуть бути звільнені в запас.
Президент Володимир Зеленський підписав Закон 8169, якийудосконалює положення Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» в частині порядку виконання громадянами військового обов’язку та проходження ними військової служби та служби у військовому резерві.
З повагою, Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас, Олександр! Перш за все, погрози через соціальні мережі - це лише погрози. Акаунти ТЦКшників у соціальних мережах не мають офіційного статусу, як власне і Ваші акаунти теж. Це психологічний тиск і все.
Вашому сину який документ був вручений чи взагалі був вручений? Повістка про виклик до ТЦК чи Мобілізаційне розпрядження? Мобілізаційне розпорядження вручається після проходження медичного огляду ВЛК та визнання за постановою ВЛК придатним до служби за мобілізацією. У такого документа назва саме Мобілізаційне розпорядження, а не Повістка та таке інше.
Нажаль, якщо відправитесь у військо за мобілізаційним розпорядженням (якщо звісно Вам його вручали особисто під підпис), то бронювання вже не буде мати ніякого значення.
ТОМУ, єдиний варіант для Вас - зачекати на отримання офіційного документу на бронь. Якщо звісно він буде.
Щодо лякань "РОЗШУКОМ", то нажаль "клоуни" з ТЦК не знають або не хочуть знати, що вони не є правоохоронним. оперативно-розшуковим чи органом досудового розслідування... і не в їх компетенціях когось кудись оголошувати. Єдине, що вони можуть - просити поліцію доставити особу до ТЦК для оформлення протоколу про адміністративне правопорушення. Всі інші питання вирішує слідчий під час досудового розслідування.
Для оголошення особи в розшук необхідно пройти такі стадії:
1. Внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань за заявою (повідомленням) про злочин зацікавленої особи або потерпілого.
2. Початок досудового розслідування компетентним органом та передача справи слідчому.
3. Організація досудового розслідування та пропозиція надати пояснення, збір доказів по справі.
4. У разі наявності доказів та підстав - вручення ПІДОЗРИ про вчинення кримінального правопорушення (ст.ст. 276 - 279 Кримінального процесуального кодексу України).
5. Якщо особа під час досудового розслідування, що набула статус підозрюваного, без поважних причин, перебачених статтею 280 Кримінального процесуального кодексу України, не з"являється на виклик слідчого, або її місцезнаходження невідоме, таку особу може бути оголошено в розшук, з підстав ст. 281 КПК України. Для цього слідчий має зібрати належні докази - вручені повістки про виклик (ст. 133 КПК України), протоколи допитів та інших слідчих дій, постанова про привід підозрюваного і результат її виконання (ст.ст. 140-143 КПК України).
Слідчий має перед оголошенням в розшук провести усі дії, що доводять вжиття вичерпних заходів щодо встановлення місцезнаходження особи. Лише після цього слідчий має право здійснювати розшук особи, що має статус підозрюваного.
Отже, це не така легка і швидка процедура, якщо діяти по закону, як розповідають у соцмережах казочки невстановлені особи під виглядом ТЦКшних ботів.
Найкращий варіант для Вас на період до отримання броні - оформити лікарняний, що є поважною причиною неприбуття на пункт збору та відправки до В\ч. Якщо ж Вашому сину не вручалося мобілізаційне розпорядження - то повістки до ТЦК не є документами, ігнорування яких свідчить про ухилення від військової служби і відповідальність за це за статтями Кримінального кодексу України взагалі не може мати місце. Там максимум ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення... тобто штраф 1700-3400 грн. І все... Але ТЦКшними можуть вимагати від поліції затримати на 3 години та доставити до ТЦК для оформлення протоколу та постанови про адмін.правопорушення. Часто цей час використовується для психологічного тиску "мафією в погонах", яка зганьбила себе вже вдосталь шаленою корпупцією та зловживаннями не на один десяток злочинів за ККУ. Особа під час оформлення адмін.правопорушення має право користуватися правовою допомогою адвоката. Особа має право фіксувати дії щодо оформлення відносно нього протоколу та постанови про адміністративне правопорушення, збирати докази на свій захист та фіксувати неправомірні дії відносно себе (ст. 268 КУпАП). Діяльність ТЦКшної мафії по складанню протоколу та винесенню постанови не є службовою інформацією та іншою інформацією воєнного характеру, що охороняється законом в умовах воєнного стану. Застосування сили, спецзасобів та ін. - є злочинами, безвідносно наявності статусу працівника ТЦК.
Але у будь-якому разі, якщо буде бронь і Ви не будете мобілізовані - це буде поважною причиною при спробах ТЦКшних бандитів притягти Вас до відповідальності. І ще одним доказом який бардель твориться у військкоматах... якщо один і той же ТЦК Вам виписам і мобілізаційне розпорядження, і узгодить Вас у списках підприємства на бронь )))
Щасти Вам!
З повагою, юрист Ярослав Турчин
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
"ПОРЯДОК бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/76-2023-%D0%BF...):
"11. З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочок Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).
Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки).
Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа і організація видає військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.
Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.
Витяг видається військовозобов’язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.
Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.
Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки), на підставі рішення про бронювання військовозобов’язаних зараховує у строк не більше ніж п’ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік."."
"ПОРЯДОК організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):
" 79. Районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки:...
організовують оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки для оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, приписки до призовної дільниці, взяття на військовий облік, призначення на особливий період, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних та резервістів і забезпечують здійснення контролю за їх прибуттям;...
Додаток 2 до Порядку
ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів
1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:..
2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів;.."
Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):
"Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України...
Стаття 60. Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.".
---
Доброго дня, пане Олнександре! По-перше, Ваш син не зобов'язаний виконувати повідомлення, направлене по телефону - ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. По-друге, службовці РТЦК та СП не мали права направляти повідомлення по телефону. По-третє, ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні накази чи розпорядження. По-четверте, вважаю за належне звернутись до адміністрації (керівника) підприємства про направлення до РТЦК та СП повідомлення про включення сина до списку осіб для бронювання та очікування рішення про бронювання, про необхідність сина як працівника для підприємства. По-п'яте, рішення про бронювання у частині бронювання сина Генеральний штаб ЗСУ має повідомити ваш РТЦК та СП. По-шосте, можливо слід звернутись до органу державної влади, до якого підприємство подавало список, до Мінекономіки, до Генерального штабу ЗСУ з приводу прийняття рішення про бронювання.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня. Виклик по телефону є не законним том ви маєте право не з являтися у ТЦК, будь яка відповідальність відстуня.
Я би вам радив не йди до ТЦК поки не отримаєте бронь.
Явка до ТЦК лише при отриманні повістки під особистий підпис. Поважан причини не явки це лікарняний.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#n458
БРОНЮВАННЯ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ’ЯЗАНИХ НА ПЕРІОД МОБІЛІЗАЦІЇ ТА НА ВОЄННИЙ ЧАС
Стаття 24. Мета бронювання військовозобов’язаних
Бронювання військовозобов’язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період.
Стаття 25. Організація і порядок бронювання військовозобов’язаних
1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють:
1) в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, у разі якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів;
2) на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі якщо це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень);
3) на підприємствах, в установах і організаціях, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг, необхідних для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань;
4) на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
2. Військовозобов’язані, зазначені у частині першій цієї статті, не підлягають прийняттю на службу у військовому резерві.
3. Порядок та організація бронювання, переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України. Під час дії воєнного стану бронювання військовозобов’язаних може також здійснюватися за списком військовозобов’язаних, поданим у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку відповідним органом державної влади, іншим державним органом, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією, зазначеними в частині першій цієї статті.
Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
Юрист, г. Покровск, 13 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
Чи можливе повернення сина до роботи на підприємство, якщо він вже буде служити, броня буде пізніше (через три дні, тиждень...)? - ні, неможливо. Ваш син вже матиме статус військовослужбовця, а не військовозобов'язаного. Броня є підставою для відстрочки військовозобов'язаного від мобілізації згідно абз.2 ч.1 ст.23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", однак не підставою для звільнення з військової служби згідно п.2 ч.4 ст.26 ЗУ "Про військовий обов’язок і військову службу". Відповідно до пункту 233 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України військовослужбовці, які бажають звільнитися з військової служби, подають по команді рапорти та документи, які підтверджують підстави звільнення.
У рапортах зазначаються:
- підстави звільнення з військової служби;
- думка військовослужбовця щодо його бажання проходити службу у військовому резерві Збройних Сил України за відповідною військово-обліковою спеціальністю;
- районний (міський) територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, до якого повинна бути надіслана особова справа військовослужбовця.
Пунктом 241 Положення передбачено, що накази про звільнення військовослужбовців з військової служби оголошуються командирами (начальниками) військових частин.
Відповідно до пункту 12.1 Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністра оборони України 10.04.2009 № 170 (далі - Інструкція https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0438-09/conv#...), звільнення військовослужбовців з військової служби (крім військовослужбовців строкової військової служби) здійснюється посадовими особами, визначеними пунктом 225 Положення.
Бесіда з питань звільнення з військової служби проводиться (пункт 12.7 Інструкції):
1) з військовослужбовцями рядового, сержантського і старшинського складу - командиром військової частини, в якій вони проходять військову службу, або його заступником;
2) з молодшими та старшими офіцерами до підполковника включно:
у військовій частині - командиром військової частини;
в управлінні з’єднання - командиром з’єднання або його заступниками;
в управлінні оперативного (повітряного) командування, органах військового управління і командуваннях видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України - начальником відповідного структурного підрозділу, заступником командувача чи керівника органу військового управління;
у структурних підрозділах Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту - керівниками структурних підрозділів Міністерства оборони України, Головнокомандувачем Збройних Сил України, Головою Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту начальником Генерального штабу Збройних Сил України або їх заступниками;
Під час бесіди з військовослужбовцем посадова особа роз’яснює йому, які пільги та переваги він має з працевлаштування та матеріально-побутового забезпечення, доводить військовослужбовцю рішення щодо рекомендацій для територіального центру комплектування та соціальної підтримки стосовно можливості проходження ним служби у військовому резерві Збройних Сил України, водночас з’ясовує про місце проживання після звільнення військовослужбовця та територіальний центр комплектування та соціальної підтримки для направлення його на військовий облік. При цьому враховуються прохання та побажання військовослужбовця, даються необхідні пояснення з інших питань.
У разі коли під час бесіди виникли питання, які не можуть бути вирішені на місці, на адресу відповідної посадової особи чи органу військового управління надсилається запит з необхідними матеріалами і довідками.
Зміст проведення бесіди відображається в аркуші бесіди. У разі відмови військовослужбовця підписати аркуш бесіди він підписується особами, присутніми під час бесіди, з відміткою про відмову військовослужбовця підписувати аркуш бесіди.
Аркуш бесіди зберігається у першому примірнику особової справи військовослужбовця.
Відповідно до пункту 12.9 Інструкції документи на звільнення військовослужбовців з військової служби надсилаються безпосередньо до служби персоналу, підпорядкованій посадовій особі, яка має право на звільнення такого військовослужбовця з військової служби, у таких випадках звільнення:
за підставами, передбаченими пунктами «б», «в» і «д» частини третьої, підпунктом «г» пункту 1 частини четвертої, підпунктами «а», «б», «в», «ґ» пунктів 1, 2 частини п’ятої, підпунктами «а», «б», «в», «ґ» пункту 1, підпунктами «а», «б», «г» пункту 2 частини шостої статті 26 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», якщо звільнення відбувається за бажанням військовослужбовця.
Перелік документів, що подаються з поданням до звільнення військовослужбовця з військової служби, зазначено у додатку 19 до Інструкції (пункт 12.11 Інструкції):
"2. За власним бажанням подаються:
копія аркуша бесіди;
копія рапорту військовослужбовця;
копія розрахунку вислуги років військової служби (при набутті права на пенсійне забезпечення за вислугою років)".
ЯК БАЧИТЕ, ЗАКОНОДАВСТВОМ НЕ ВСТАНОВЛЕНО СТРОКИ РОЗГЛЯДУ ДОКУМЕНТІВ НА ЗВІЛЬНЕННЯ З ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ ЗА СІМЕЙНИМИ ОБСТАВИНАМИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ, ЯКІ ПРОХОДЯТЬ ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ЗА ПРИЗОВОМ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ. ПРИ ЦЬОМУ, ЗАКРІПЛЕНО ВИМОГИ ТА ПОРЯДОК ЗВІЛЬНЕННЯ З ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ.
ОДНАК, ЗАКОНОДАВСТВОМ ВРЕГУЛЬОВАНІ СТРОКИ ЗВІЛЬНЕННЯ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ СТРОКОВОЇ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ. ТОМУ, ЯКЩО ЗАСТОСОВУВАТИ АНАЛОГІЮ ПРАВА, ТО МОЖНА НАВЕСТИ НАСТУПНЕ:
"213. Військовослужбовці строкової військової служби можуть бути звільнені зі строкової військової служби достроково відповідно до пунктів "б", "в", "г" частини другої статті 26 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу".
У разі надходження рапорту від військовослужбовця або заяви від його родичів про дострокове звільнення в запас за сімейними обставинами командир військової частини зобов'язаний надіслати у триденний строк до відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем проживання сім'ї військовослужбовця запит для перевірки його сімейного стану.
Керівник районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, одержавши документи від командира військової частини або заяву безпосередньо від родичів військовослужбовця про дострокове звільнення в запас, призначає комісію, яка перевіряє в десятиденний строк сімейний стан родичів військовослужбовця. За результатами перевірки складається акт обстеження, який надсилається для розгляду керівнику обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Керівник обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов'язаний у триденний строк розглянути документи про дострокове звільнення військовослужбовця зі строкової військової служби і за наявності законних підстав надіслати їх командиру військової частини, де проходить службу військовослужбовець.
У разі відсутності законних підстав для дострокового звільнення військовослужбовця зі строкової військової служби за сімейними обставинами керівник обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки надає заявнику відповідь про причини відмови і повідомляє про це командира військової частини, де проходить службу військовослужбовець.".
ЗРАЗОК РАПОРТУ:
Командиру ___
В/ч ___
___
(прізвище, ініціали)
Посада, В/ч ___
___
(прізвище, ініціали)
адреса зареєстрованого місця проживання:
___
місце отримання поштової кореспонденції:
___
номер засобів зв’язку:
___
електронна адреса:
___
РАПОРТ
У зв’язку з прийняттям Закону України від 01.04.2022 року № 2169-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо звільнення від військової служби деяких категорій громадян», що набрав чинності 13 квітня 2022 року та яким розширено перелік підстав для звільнення з військової служби під час воєнного стану військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації,
Прошу Вас звільнити мене, (ПІБ, звання), керуючись підпунктом "г" пункту 2 частини четвертої статті 26 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», з військової служби через сімейні обставини, а саме у зв’язку з самостійним вихованням дитини віком до 18 років.
До рапорту додаю:
-
-
___/___
(підпис) (прізвище, ініціали)
«___» ___ 2022 р.
Успіхів!