Задайте вопрос юристу

882 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 12 октября 2023, вопрос №94752 400₴

Повістка на вулиці представниками іншого військкомату при статусі непридатного

Вітаю.

1. Видали повістку на вулиці представники не мого районного військкомату з усною вказівкою завітати до свого райнного військкомату. На момент вручення маю статус непридатний до проходження військової служби за станом здоровʼя, отриманий декілька років тому і він потребує пересвідчення в цьому році через пару тижнів.

Чи є наслідки для мене, якщо є не завітаю до свого військкомату, адже у повістці вказано, що маю прийти до військкомату іншого району, а від мого військкомату мені не надходило жодних запрошень?

2. Маю тимчасове посвідчення військовозабов'язаного.

В ньому вказано

Придатність до проходження військової служби за станом здовров'я: непридатний
Призовною комісією зарахований у запас.
Підлягає повторному медичному пересвідченню xx.10.2023

Чи є обов'язковим самостійне прибуття у цю дату до військкомату?
Які пригоди на мене чекають у разі проходження цього пересвідчення та які можуть бути його результати?

Ответы юристов (10)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    11%

    Вітаю, Станіславе!

    1. Видали повістку на вулиці представники не мого районного військкомату з усною вказівкою завітати до свого райнного військкомату. На момент вручення маю статус непридатний до проходження військової служби за станом здоровʼя, отриманий декілька років тому і він потребує пересвідчення в цьому році через пару тижнів.

    Чи є наслідки для мене, якщо є не завітаю до свого військкомату, адже у повістці вказано, що маю прийти до військкомату іншого району, а від мого військкомату мені не надходило жодних запрошень?

    Так, у випадку неявки без поважної на те причини, Вас теоретично можуть притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАП. Зараз в Україні діє правило, згідно із яким вручати повістки мають право будь-які ТЦК, незалежно від місця перебування особи на військовому обліку.

    КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    2. Маю тимчасове посвідчення військовозабов'язаного. В ньому вказано Придатність до проходження військової служби за станом здовров'я: непридатний Призовною комісією зарахований у запас. Підлягає повторному медичному пересвідченню xx.10.2023

    Чи є обов'язковим самостійне прибуття у цю дату до військкомату?

    Так, є. Втім, враховуючи активну мобілізацію, тільки особа приймає рішення щодо цього. Одразу скажу, що за неявку теоретично можлива відповідальність за статтею 210 КУпАп.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Які пригоди на мене чекають у разі проходження цього пересвідчення та які можуть бути його результати?

    Ключова пригода - можлива мобілізація. Але для цього треба розуміти, на підставі якої статті Вас було визнано непридатним до військової служби в свій час. Які проблеми зі здоров'ям Ви маєте?

    Айвазян Юрій Климентійович
    11%
    Айвазян Юрій Климентійович год назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Станиславе!

    Перш за все хочу підкреслити, що визнання Вас непридатним до служби мало сенс у марний час, а наразі, під час воєнного стану, Ви будете визнані обмежено придатним. Та і то, якщо стан Вашого здоров'я не змінився на краще.

    Що стосується явки за повісткою, то закон вимагає з'явитись до ТЦК у будь якому випадку, якщо виклик до нього вручений персонально та оформлений коректно. Тому, який би військомат Вас не викликав, Ви зобов'язані з'явитись на ту дату і час, що визначені у повістці.

    Причиною неявки можуть бути лише поважні обставини: наприклад, хвороба, яка підтверджується лікарняним, або перебування на стаціонарному лікуванні, або важкі сімейні обставини накшталт смерті одного з близьких родичів тощо.

    В крайньому випадку за неявку без поважних причин Вам загрожує лише адмінштраф.

    Тепер щодо повторного медичного пересвідчення...

    Звичайно, за логікою відмітки, наявної у Вашому тимчасовому посвідченні, Ви мали б з'явитись до ТЦК у визначений в посвідченні строк, та пройти повторну ВЛК. Проте, навіть, якщо Ви і не з'явитесь великого порушення в тому не буде. Більше того, скажу, що навряд чи хтось в ТЦК пам'ятає, що Вам час проходити нове медичне переосвідчення.

    Тому я би наполегливо порадив Вам не робити того без отримання повістки с ТЦК, в якому Ви стоїте на обліку. Пов'язана така моя порада з тим, що у разі добровільної явки до ТЦК та проходження повторного ВЛК Вас цілком можуть обмежено придатним. На жаль, такий висновок ВЛК не вбереже Вас від мобілізації.

    Обмежена придатність, звичайно, дає Вам певні переваги:

    У відповідності з пунктом г) статті 20.3 Наказу МОУ №402 від 14 серпня 2008 року Про затвердження Положення про військово-лікарську експфертизу в Збройних Силах України:

    "г) "Обмежено придатний до військової служби"

    Одночасно з постановою ВЛК в індивідуальному порядку з урахуванням військової спеціальності, займаної посади, віку, роботи, що фактично виконується, пристосованості до неї того, хто пройшов медичний огляд, у постанові у довільній формі вказується, які види служби та роботи протипоказані цій особі. Особи, визнані обмежено придатними до військової служби, - непридатні до служби у високомобільних десантних військах, плавскладі, морській піхоті, спецспорудах. Військовослужбовці, визнані обмежено придатними до військової служби, придатні до служби у частинах (підрозділах) забезпечення, військових комісаріатах, установах, організаціях, навчальних закладах.".

    Виходячи з логіки зазначеного пункту Положення та фізичних особливостей кожного окремого військовослужбовця в більшості випадків особам цієї категорії категорично заборонена важка фізична праця, я також надмірні емоційно-психологічні навантаження!

    В таких випадках Ви у статусі військовослужбовця можете:

    по-перше, вимагати роз'яснення незаконного наказу командира;

    по-друге, оскаржувати такий наказ до вищого командування або ж прямо до суду!

    АЛЕ ПОВТОРЮСЬ, ВАС ВСЕ ОДНО МОБІЛІЗУЮТЬ.

    Рекомендую також звернути увагу на ті підстави, що дають право на відстрочку, та визначені у статті 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    11%

    Доброго дня!

    Якщо Вам видали повістку під підпис - то Ви повинні явитися по ній до того ТЦК, який її видав.

    Якщо Ви без поважної причини не з’явитеся до ТЦК, це вважається порушенням правил мобілізації. За такі дії передбачена адміністративна відповідальність за статтею 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення у вигляді штрафу в розмірі від 3400-5100 грн.

    Поважними причинами для неприбуття громадян до ТЦК визнаються:

    • хвороба яка виникла під час призову і стала перешкодою своєчасному прибуттю (підтвердженням є лікарняний);
    • вплив надзвичайної ситуації
    • смерть або тяжка хвороба близького родича або близького родича дружини/чоловіка.

    Без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити Вас про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за Вашої присутності. Відповідно до ст. 268 КУпАПст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Якщо Вас не повідомили про час та місце розгляд справи та винесли постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення.При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    Підлягає повторному медичному пересвідченню xx.10.2023 Чи є обов'язковим самостійне прибуття у цю дату до військкомату?

    Ні, не обов'язково.

    Згідно підпунтку 4 пункту 1 Правил військового обліку медичний огляд військовозобов’язаних проводиться за рішенням керівників ТЦК. Тому, якщо Вам не видали направлення на ВЛК - у Вас немає обов'язку його проходити.

    Які пригоди на мене чекають у разі проходження цього пересвідчення та які можуть бути його результати?

    Після закінчення медичного обстеження під час мобілізації ВЛК виносить щодо військовозобов’язаного одну із таких постанов:

    • "Придатний до військової служби";
    • "Тимчасово непридатний до військової служби (вказати дату повторного огляду)";
    • "Непридатний до військової служби з виключенням з військового обліку";
    • Обмежено придатний до військової служби

    Найгіршим сценарієм є визнання Вас придатним або обмежено придатним до військової служби.

    Щоб не залежати від рішення ВЛК та застерегти себе від небажаних наслідків - ознайомтесь з підставами для відстрочки, які зазначені у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    З повагою, Дерій В.О.!

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович
    11%
    Крикун Сергій Павлович год назад

    Юрист, г. Днепр, 31 год опыта

    "ПОЛОЖЕННЯ про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/100-2021-%D0%B...):

    "56...Оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці здійснюється за розпорядженнями військових комісарів районних (міських) військових комісаріатів за формою згідно з додатком 17. Конкретні строки явки до призовних дільниць установлюються районними (міськими) військовими комісаріатами в повістках за формою згідно з додатком 18, вручення яких проводиться через відповідні органи місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ, організацій, у тому числі закладів освіти, незалежно від підпорядкування і форми власності, управителів багатоквартирних будинків, власників будинків. Повістки громадянам можуть також вручатися безпосередньо посадовими особами районного (міського) військового комісаріату.".

    Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):

    "Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

    Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України...

    Стаття 60. Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.

    За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.".

    ---

    Доброї ночі, пане Станіславе! Наведеним п.56 Положення прямо визначено місця вручення повісток - за місцем проживання, за місцем роботи, за місцем навчанння, за місцем РТЦК та СП. Вручення повісток на вулиці ні Положенням, ні іншим нормативним актом не передбачено. Відповідно до частини першої ст.19 Конституції України ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством; відповідно до частини другої - службовці РТЦК та СП не маєть права виходити за межі законодавства; для них, як для осіб публічного права, діє спеціальний дозвільний принцип: "Заборонено все, що прямо не дозволено законом". Норма п.56 Положення: "Повістки громадянам можуть також вручатися безпосередньо посадовими особами районного (міського) військового комісаріату" не передбачає вручення повістки на вулиці - а отже заборонено. Ви не зобов'язані за незаконно врученою повісткою. Ви не зобов'язані виконувати явно злочинні накази чи розпорядження - дії службовців РТЦК та СП мають ознаки самоправства (ст.356 КК - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text) та перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень (ст.426-1 КК). Більш того, за виконання явно злочинних наказів настає, як зазначено у Конституції України, юридична відповідальність. Дивіться за потреби, мою статтю-блог на цьому сайті під назвою: "Вручення повістки на вулиці".

    Карпенко Андрій Володимирович
    11%

    Вітаю!

    В ТИМЧАСОВОМУ ПОСВІДЧЕННІ ПОВИННО БУТИ ВКАЗАНО - НЕПРИДАТНИЙ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ З ВИКЛЮЧЕННЯМ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ.

    ВИ ПОВИННІ З'ЯВИТИСЯ ЗА ПОВІСТКОЮ.

    Є тільки дві поважні причини, через які чоловік може не прибути до призовного пункту за повісткою:

    • смерть близького родича чи близького родича дружини;
    • хвороба.

    Про такі випадки необхідно повідомити, після чого буде призначено нову дату явки у військкомат.

    Для уникнення від відповідальності

    Згідно ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text), поважними причинами неприбуття призовників до призовних ділянок у строк, встановлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, підтверджені відповідними документами, визнаються: перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, що позбавили його можливості особисто прибути у зазначений пункт та строк; смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) чи близького родича його дружини".

    Громадяни, які ухиляються від призову на строкову військову службу, призову за мобілізацією, військового обліку або спеціальних (перевірочних) зборів, несуть адміністративну та кримінальну відповідальність згідно із законодавством.

    Відповідно до статті 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення в разі незʼявлення за викликом територіального центру комплектування та соціальної підтримки для визначення призначення у воєнний час тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Національній поліції надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування (статті 259 та 262 Кодексу України про адміністративні правовпорушення, частина 3 статті 38 Закону України “Про військовий обовʼязок і військову службу”).

    Стаття 336. Ухилення від призову за мобілізацією

    Кримінальний кодекс України

    Ухилення від призову за мобілізацією -

    карається позбавленням волі на строк від двох до п'яти років.

    Навіть в умовах війни існують свої правила, послідовність дій та гарантії їх дотримання з боку держави.

    Зараз у Ваших діях немає складу злочин, тому притягнення Вас до кримінальної відповідальності неможливе.

    Якщо ви не з’явились за першою офіційною повісткою, на вас можуть накласти адміністративний штраф.

    Якщо людина, яка отримала повістку вдруге протягом року і не з'явилася, може бути покарана більш суворим штрафом. Відповідно до статті 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення штраф у такому випадку може дорівнювати 5100 гривень.

    Кримінальна відповідальність настає для осіб, які пройшли військово-лікарську комісію, визнані придатними та отримали мобілізаційне розпорядження.

    Кримінальна відповідальність накладається виключно після проходження медкомісії, якщо призовник не з’явився до військкомату на наступну повістку.

    Якщо військовозобов’язаний тричі чи більше разів ігнорує повістки, його вже можуть притягнути до кримінальної відповідальності.

    Судова практика показує випадки, коли людей намагалися притягнути до кримінальної відповідальності навіть за повістку про уточнення даних. Якщо особі двічі вручили повістку для уточнення даних, вона не з'явилася, і її двічі притягнули до адміністративної відповідальності, то вже втретє можуть відкрити кримінальне провадження та намагатися притягнути до кримінальної відповідальності.

    Придатність до військової служби під час воєнного стану визначається Військово-лікарською комісією (ВЛК) після проходження медичного обстеження.

    У разі виклику до військкомату під час загальної мобілізації в Україні, проходження медичного огляду стало обов’язковою процедурою для чоловіків від 18 до 60 років.

    Загалом у мирний час визначений доволі широкий список хвороб, які дають право ВЛК визнати особу непридатною до військової служби. Однак в умовах воєнного стану цей список значно звужується, що дозволяє мобілізовувати осіб, які раніше були відсторонені від служби.

    Якщо після проходження обстеження ВЛК визнає чоловіка повністю непридатним до військової служби, його не мобілізують навіть в умовах війни. Втім, особи з обмеженою придатністю все ще можуть служити в армії під час воєнного стану.

    Обмежена придатність означає, що особа не може виконувати військову службу у мирний період, проте це не дає основи для відстрочки в разі воєнного стану.

    Обмежено придатні військові та призовники можуть служити в умовах воєнного стану, однак їхня служба проходитиме не в бойових частинах, а у військових частинах забезпечення, установах та навчальних закладах Міністерства оборони, в територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військкоматах) та інших небойових підрозділах. Водночас їм заборонено служити в десантних військах, плавскладі, морській піхоті, у спецспорудах.

    Таким чином, обмежено придатні особи у воєнний час підлягають мобілізації, хоч їх і не відправляють безпосередньо лінію бойових зіткнень чи на “нуль”.

    ххх

    Ухваленою Кабінетом Міністрів України 7 квітня 2023 року постановою № 318, ТЦК можуть здійснювати сповіщення про призов на військову службу під час мобілізації незалежно від місця їх перебування на військовому обліку. Раніше цього уточнення в постанові не було, і під час вручення повістки на вулиці військовозобов’язаний міг від неї відмовитись, якщо він не зареєстрований за місцем видачі повістки. Тепер будь-який ТЦК може вручити заздалегідь заповнену повістку попри те, що особа може перебувати на обліку в іншій області чи в іншому місті.

    Адвокат  Євген Олександрович
    11%
    Адвокат Євген Олександрович год назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Добрий день!

    ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), Є НЕЗАКОННИМИ, ТАК ЯК ПОВІСТКУ ВАМ НЕ МАЛИ ПРАВО ВРУЧАТИ, ТОМУ ЩО ВИ НЕПРИДАТНИЙ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ, В ЗВ'ЯЗКУ З ЧИМ, ВИ МАЄТЕ ПРАВО НА ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:...

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.

    НА НЕЗАКОННІ ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), ВИ МАЄТЕ ПРАВО:

    1) ПОДАВАТИ СКАРГИ ДО:

    - ОБЛАСНОГО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ);

    - МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ.

    2) ТЕЛЕФОНУВАТИ НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    - МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:

    0 800 50 04 42

    Гарячі лінії | Міністерство оборони України (mil.gov.ua)

    - УРЯДОВУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    Урядова «гаряча лінія» 1545 працює цілодобово

    Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.

    3) ТАКОЖ ШЛЯХОМ: "подачи административного иска в Окружной административный суд, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    Всього доброго!

    Турчин Ярослав Олександрович
    11%

    ВІтаю Вас, пане Станіслав! Якщо Ви зараховані в запас, то Ваш правовий статус та відношення до військового обов"язку - "непридатний до служби у мирний час, обмежено придатний у воєнний час". Якщо придатність визначалася ще у бутність призовником (до 27 років), то вимоги Розкладу хвороб, який є додатком до Положення про Військово-лікарську експертизу у Збройних силах України - є набагато менш лояльними під час мобілізації.

    Зважаючи на об"єктивні проблеми з мобілізаційним ресурсом, свідченням чого є постійні законотворчі ініціативи "слуг", Ви маєте високі ризики бути визнаним придатним до служби по мобілізації або навіть маючи (підтвердивши) статус обмежено придатного - без чітких обмежень у постанові ВЛК щодо стройової служби - бути мобілізованим у військо на загальних підставах... в будь-який підрозділ, де будете потрібні за планами по мобілізації ТЦК та СП.

    Щодо врученої повістки, то оскільки чинного законодавства, який би регулював питання територіальної юрисдикції та процедури дій ТЦК та СП - немає, то однозначної відповіді на це питання теж бути не може. У юристів одній уявлення, у ТЦКшників інші, у суду може бути третє якесь.. Хоча, як правило, у суду уявлення лояльні до влади.

    В будь-якому разі, максимально, що Вам загрожує за неявку по такій повістці - це штраф за статтею 210 КУпАП, в умовах воєнного стану це 1700-3400 грн. Звісно якщо про Вас згадають у сторонньому ТЦК та будуть заморочуватися складенням постанови про притягнення до адміністративної відповідальності. Строк притягнення до відповідальності - 3 місяці з дати, вказаної у повістці явочною до ТЦК та СП.

    В будь-якому разі вимога про явку не у ТЦК, де Ви перебуваєте на облік згідно з місцем реєстрації - незаконна, але повістки не підлягають судовому оскарженню, адже як вважає Верховний Суд - не є документом, який породжує юридичні наслідки, а лише нагадує на необхідність виконати закон ))) Дуже дивний висновок чесно кажучи... Якщо повістки про виклик ні до чого не спонукають та не мають ніякого юридичного значення, то вибачте якого біса тоді за неявку притягають до адміністративної відповідальності ? ))) Але факт є факт. До такого висновку дійшов / докотився "цілий" Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у своїй Постанові від 8 вересня 2022 року по справі № 300/1263/22 (провадження № К/990/15867/22).

    ЦИТУЮ

    Така позиція ґрунтується на тому, що за правилами військового обліку призовників та військовозобов`язаних ці особи можуть викликатись до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ) на збірні пункти, призовні дільниці у строки, зазначені в отриманих ними документах за допомогою мобілізаційних розпоряджень, повісток або розпоряджень районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки. При цьому обов`язок військовозобов`язаної особи з`явитись за викликом до відповідного територіального центру комплектування встановлений Законом України "Про військовий обов`язок і військову службу". На думку відповідача, повістка являється лише засобом повідомлення військовозобов`язаної особи для її прибуття на вказану дату до територіального центру комплектування, форма якої визначена Порядком організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних. Таким чином оскаржувана позивачем повістка, яка складена відповідачем на виконання законодавства з питань військового обов`язку та вручена позивачу, не є рішенням чи дією суб`єкта владних повноважень у розумінні Кодексу адміністративного судочинства.

    ВІдповідно до пунктів 28, 29, 32, 33 Постанови КАС ВС від 8 вересня 2022 року по справі № 300/1263/22 (провадження № К/990/15867/22).

    28. Отже, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, виконуючи свої владні управлінські функції, здійснюють оповіщення громадян про виклик за розпорядженнями їх керівників.
    29. Саме по собі оповіщення громадян про виклик до територіального центру комплектування та соціальної підтримки оформлюється у вигляді повісток та по суті оскаржувана позивачем повістка, яка складена відповідачем на виконання законодавства з питань військового обов`язку та вручена позивачу, не є рішенням чи дією суб`єкта владних повноважень у розумінні КАС України.
    32. Варто зауважити, що повістка являється лише засобом оповіщення військовозобов`язаної особи для її прибуття на вказану дату до територіального центру комплектування, форма якої визначена Порядком організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 грудня 2016 року № 921, та не має обов`язкового наслідку укладення контракту для проходження військової служби.33. При цьому обов`язок військовозобов`язаної особи з`явитись за викликом до відповідного територіального центру комплектування встановлений не оскаржуваною позивачем повісткою, а Законом України "Про військовий обов`язок і військову службу".

    З даного рішення можемо зробити висновок, що повістка то взагалі ніщо ))) Рекламний постер ))) Смішного мало звісно, але саме до такого звів Верховний Суд своє намагання "відмазати" один з територіальних центрів комплектування.

    ОТЖЕ, для того, щоб не потрапити під хвилю мобілізації Вам слід об"єктивно оцінити свої шанси щодо отримання відстрочки від мобілізації та підтвердження діагнозу. Дослідити, чи є підставою Ваш діагноз визнати Вас непридатним до військової служби чи обмежено придатним в умовах воєнного часу.

    При цьому Ви маєте належний військово-обліковий документ, в якому чітко вказана дата перекомісування / повторного огляду. Тому Ви маєте повне право з"явитися саме у свій ТЦК та у строк, визначений у Вашому військово-обліковому документі.

    Слід нагадати, що відповідно до європейської правничої практики, в тому числі практики Європейського суду з прав людини, багатьох роз"яснень Конституційного Суду України, складовою принципу верховенства права є принцип правової визначеності.

    Одним із елементів верховенства права є принцип правової визначеності, у якому стверджується, що обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями. Тобто обмеження будь-якого права повинне базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки.

    (абзац третій підпункту 3.1 пункту 3 мотивувальної частини)Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзацу восьмого пункту 5 частини першої статті 11 Закону України „Про міліцію“ від 29 червня 2010 року № 17-рп/2010

    Елементами верховенства права є принципи рівності і справедливості, правової визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці і неминуче призводить до сваволі (абзац другий підпункту 5.4 пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005). Принцип правової визначеності означає, що „обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями. Тобто обмеження будь-якого права повинне базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки“ (абзац третій підпункту 3.1 пункту 3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 29 червня 2010 року № 17-рп/2010).

    (речення перше, друге абзацу другого підпункту 4.1 пункту 4 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням громадянина Багінського Артема Олександровича щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 14-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (справа про адміністративну відповідальність у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху) від 22 грудня 2010 року № 23-рп/2010

    Одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який у сфері соціального захисту означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею.

    (абзац третій підпункту 2.2 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо офіційного тлумачення положень статті 1, частин першої, другої, третьої статті 95, частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв’язку з окремими положеннями Конституції України від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012

    Складовими принципу верховенства права є, зокрема, правова передбачуваність та правова визначеність, які необхідні для того, щоб учасники відповідних правовідносин мали можливість завбачати наслідки своїх дій і бути впевненими у своїх законних очікуваннях, що набуте ними на підставі чинного законодавства право, його зміст та обсяг буде ними реалізовано (абзац третій пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 11 жовтня 2005 року № 8-рп/2005).

    (речення друге абзацу першого підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Мартинова Володимира Володимировича щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 469 Митного кодексу України від 31 березня 2015 року № 1-рп/2015

    Конституційний Суд України вважає, що принцип правової визначеності вимагає чіткості, зрозумілості й однозначності правових норм, зокрема їх передбачуваності (прогнозованості) та стабільності.

    (абзац шостий пункту 2.1 мотивувальної частини)Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 7 частини другої статті 42 Закону України "Про вищу освіту" від 20 грудня 2017 року № 2-р/2017

    Згідно із принципом правової визначеності як одним із елементів принципу верховенства права обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустимі, зокрема, за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, якими встановлюються такі обмеження.

    (абзац другий підпункту 2.5 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини дев’ятої статті 61, частини третьої статті 105 Закону України „Про вибори народних депутатів України“, пункту 3 розділу II „Прикінцеві та перехідні положення“ Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про вибори народних депутатів України“ щодо виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку партії у багатомандатному окрузі“ (справа про виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку політичної партії) від 21 грудня 2017 року № 3-р/2017

    Конституційний Суд України вважає, що принцип правової визначеності вимагає від законодавця чіткості, зрозумілості, однозначності правових норм, їх передбачуваності (прогнозованості) для забезпечення стабільного правового становища людини.

    (абзац дев’ятий підпункту 4.3 пункту 4 мотивувальної частини)Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 48 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзаців тринадцятого, чотирнадцятого пункту 32 розділу І Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи“ та Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення абзацу першого підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України (справа про оподаткування пенсій і щомісячного довічного грошового утримання) від 27 лютого 2018 року № 1-р/2018

    Юридична визначеність дає можливість учасникам суспільних відносин завбачати наслідки своїх дій і бути впевненими у своїх легітимних очікуваннях (legitimate expectations), зокрема у тому, що набуте ними на підставі чинного законодавства право буде реалізоване. Юридичною визначеністю обумовлюється втілення легітимних очікувань, тобто досягнення бажаного результату шляхом вчинення правомірних дій з огляду на заздалегідь передбачені ймовірні наслідки. Втілення легітимних очікувань унеможливлюється, зокрема, у випадку, коли особа не може досягнути прогнозованого результату внаслідок зміни юридичного регулювання у такі строки, що не є розумними та обґрунтованими.

    (абзаци другий – четвертий підпункту 2.2 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Перший сенат) у справі за конституційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю „МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРІ УКРАЇНА“ щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзаців двадцять четвертого, двадцять п’ятого, двадцять шостого розділу I Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні“ від 23 березня 2017 року № 1989–VIII від 5 червня 2019 року № 3-р(І)/2019 № 3-р(І)/2019

    Конституційний Суд України виходить з того, що принцип юридичної визначеності як складова конституційного принципу верховенства права є сукупністю вимог до організації та функціонування системи права, процесів правотворчості та правозастосування у спосіб, який забезпечував би стабільність юридичного становища індивіда. Зазначеного можна досягти лише шляхом законодавчого закріплення якісних, зрозумілих норм.

    (абзац третій підпункту 3.3 пункту 3 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Велика палата) у справі за конституційними поданнями Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та 65 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пункту 5 частини першої статті 3, абзацу третього частини третьої статті 45 Закону України „Про запобігання корупції“, пункту 2 розділу II „Прикінцеві положення“ Закону України „Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб“ від 6 червня 2019 року № 3-р/2019

    Враховуючи зміст статті 8 Конституції України та практику Конституційного Суду України, верховенство права слід розуміти, зокрема, як механізм забезпечення контролю над використанням влади державою та захисту людини від свавільних дій державної влади. Верховенство права як нормативний ідеал, до якого має прагнути кожна система права, і як універсальний та інтегральний принцип права необхідно розглядати, зокрема, в контексті таких основоположних його складових: принцип законності, принцип поділу державної влади, принцип народного суверенітету, принцип демократії, принцип юридичної визначеності, принцип справедливого суду. … Таким чином, верховенство права означає, що органи державної влади обмежені у своїх діях заздалегідь регламентованими та оголошеними правилами, які дають можливість передбачити заходи, що будуть застосовані в конкретних правовідносинах, і, відповідно, суб’єкт правозастосування може передбачати й планувати свої дії та розраховувати на очікуваний результат.

    (абзаци третій, четвертий, шостий пункту 4 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Велика палата) у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України „Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів“ від 20 червня 2019 року № 6-р/2019

    Конституційний Суд України зазначає, що кожна особа влаштовує своє життя з усвідомленням того, що правове регулювання вимагає стабільності й органи державної влади не можуть свавільно вносити зміни, які порушують засадничі принципи права. Отже, очікування індивіда у зв’язку зі зміною законодавчого регулювання є правомірними, якщо вони є розумними та існує можливість заподіяння шкоди від порушення таких очікувань. Конституційний Суд України підкреслює, що під час правового регулювання суспільних відносин, пов’язаних зі здійсненням, зокрема, соціальної політики, у зв’язку з прийняттям нових законів або внесенням змін до чинних органи державної влади мають надавати особам можливість адаптуватися до нової правової ситуації, щоб їх законні очікування були захищені. Таким чином, законні очікування як складова принципу верховенства права є одним із основних критеріїв конституційної оцінки норм права.

    (абзаци шостий, сьомий підпункту 4.2 пункту 4 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Велика палата) у справі за конституційним поданням 62 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України „Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів“ від 20 червня 2019 року № 6-р/2019

    Вимогою верховенства права є дотримання принципу юридичної визначеності, що обумовлює однакове застосування норми права, недопущення можливостей для її довільного трактування. Юридична визначеність норми права є ключовою умовою забезпечення кожному ефективного судового захисту незалежним судом.

    (абзаци перший, другий підпункту 2.3 пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Велика палата) у справі за конституційним поданням 55 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 375 Кримінального кодексу України від 11 червня 2020 року № 7-р/2020

    Складовим елементом загального принципу юридичної визначеності як вимоги верховенства права (правовладдя) також є принцип правомірних (легітимних) очікувань, який, за тлумаченням Венеційської Комісії, „виражає ідею, що органи публічної влади повинні додержуватися не лише приписів актів права, а й своїх обіцянок та пробуджених очікувань“ (спеціальне Дослідження Венеційської Комісії „Мірило правовладдя“, CDL-AD(2016)007, пункт ІІ.В.5.61).(речення перше підпункту 2.1.2 підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини)

    <…> виникнення у певної категорії громадян (конкретно – прокурорів) відчуття краху легітимних очікувань, що є несумісним з вимогою юридичної визначеності як складовим елементом принципу верховенства права (правовладдя). Конституційний Суд України звертає увагу на те, що недотримання законодавцем принципу юридичної визначеності як складового елемента принципу верховенства права (правовладдя) спричинило неоднакове застосування судами припису <…>.(речення шосте, сьоме підпункту 2.1.2 підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини)

    Рішення Конституційного Суду України (Другий сенат) у справі за конституційною скаргою громадянки України Левченко Ольги Миколаївни щодо відповідності Конституції України (конституційності) припису пункту 5 розділу ІІІ „Прикінцеві положення“ Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення“ від 2 березня 2015 року № 213–VIII від 18 червня 2020 року № 5-р(II)/2020

    Водночас доступність учасникам суспільних відносин акта права для ознайомлення не гарантує доступності його змісту, якщо припис такого акта викладений неякісно, зокрема нечітко або суперечливо.

    (абзац перший підпункту 4.2 пункту 4 мотивувальної частини) Рішення Конституційного Суду України (Другий сенат) від 21 липня 2021 року № 4-р(ІІ)/2021 у справі за конституційною скаргою Бівалькевича Богдана В’ячеславовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 8 розділу ХІ „Прикінцеві та перехідні положення“ Закону України „Про Національну поліцію“

    ЩАСТИ ВАМ ТА БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!

    З повагою, юрист Ярослав Турчин

    Гончаренко Константин
    11%
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    доброго дня!

    В Україні триває загальна мобілізація — проводяться спеціальні заходи, зокрема, призов військовозобов’язаних до лав Збройних Сил України на військову службу.

    Законодавством визначено, що чоловіки віком від 18 до 60 років зобов’язані за викликом, тобто після вручення повістки, з’явитися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік.

    Виникає багато запитань з приводу вручення повісток: хто і де може перевіряти ваші документи та вручати повістку, яка процедура її отримання, відповідальність за неявку до ТЦК тощо.

    На найпоширеніші запитання громадян, з якими вони телефонують до контактного центру системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103, відповідають юристи, що працюють на лінії.

    Хто може вручати повістки

    Представники органів місцевого самоврядування. Керівники підприємств, установ, організацій, незалежно від підпорядкування і форми власності. Посадові особи районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК).

    Де можуть вручати повістки

    Законодавством України чітко не визначено, де саме має відбуватися вручення повісток, тому вручення повістки можливе на вулиці, блокпостах, за місцем проживання, за місцем роботи тощо.

    Чи має право уповноважена особа ТЦК зупиняти людей та перевіряти документи

    Ні. Перевіряти документи мають право уповноважені представники Національної поліції, СБУ, Національної гвардії, Держприкордонслужби, ДМС, Держмитслужби та Збройних Сил, які визначені в наказі коменданта.

    Тому сформувалась практика, коли працівники ТЦК спільно із представниками Національної поліції здійснюють вручання повісток.

    Чи мають бути у поліції якісь підстави для перевірки документів

    Так, перелік підстав визначений*:

    • Особа має зовнішні ознаки, схожі на ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи.
    • Існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення.
    • Особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом.
    • В особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином не можливо
    • Особа перебуває в місці вчинення кримінального, адміністративного правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події.
    • Зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення.
    • Порушення особою відповідних заборон, введених на території, де запроваджено правовий режим воєнного стану.

    *Постанова КМУ від 29.12.2021 № 1456.

    Чи має людина право запитувати в уповноваженої особи пред’явити якісь його/її документи, перш ніж пред’явити свої

    Так, на прохання уповноважена особа зобов’язана пред’явити:

    • Службове посвідчення або інший документ, який підтверджує її приналежність до підрозділу визначеному у наказі коменданта.
    • Пред’явити копію наказу коменданта, яким визначено підрозділи які мають право на перевірку документів.
    • Та назвати підставу для перевірки документів.

    Повістки для уточнення військово-облікових даних: відповідальність за неприбуття у визначену повісткою дату та час

    Що буде, якщо проігнорувати повістку, що видана з метою уточнення військово-облікових даних

    Може настати адміністративна відповідальність — штраф. Станом на лютий 2023 року це 3400 – 5100 грн (від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

    Статті 210-1 КУпАП України.

    Хто приймає рішення про накладення штрафу

    Керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК). Саме вони розглядають справи про адміністративні правопорушення і мають право накладати адміністративні стягнення.

    Стаття 235 КУпАП України.

    Якою має бути форма документа про штраф? Чи достатньо папірчика від працівників ТЦК про суму та реквізити

    Папірчика недостатньо. Керівник ТЦК має видати постанову про накладення адміністративного стягнення. Копія постанови протягом трьох днів вручається під розписку або надсилається особі, щодо якої її винесено.

    Чи можна оскаржити постанову про накладення штрафу

    Так. Можна подати скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення. На це є 10 днів з дня винесення постанови.

    Стаття 289 КУпАП України.

    Скільки дається часу на сплату штрафу

    15 днів з дня вручення копії постанови. У разі оскарження постанови — 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    Якщо штраф не сплатити вчасно

    Постанову про штраф передадуть до державної виконавчої служби. Сума штрафу зросте удвічі + виконавчі витрати.

    Стаття 308 КУпАП України.

    Чи потрібно приносити в ТЦК квитанцію про оплату штрафу

    Так. Необхідно принести квитанцію про оплату або її копію посадовій особі, яка винесла постанову про штраф. На це дається 3 робочі дні від дня закінчення строку, передбаченого для оплати штрафу.

    Стаття 307 КУпАП України.

    Чи потрібно з’являтися по повістці до ТЦК, якщо штраф сплачено

    Потрібно. Сплата штрафу не позбавляє від обов’язку з’явитися до ТЦК.

    Повістки у формі мобілізаційного розпорядження: відповідальність за неприбуття у визначену повісткою дату та час

    Що буде, якщо проігнорувати повістку у формі мобілізаційного розпорядження

    Може наставати кримінальна відповідальність відповідно до ст. 336 ККУ, що передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до п’яти років.

    Як відбувається притягнення до відповідальності

    Рішення по таких справах може приймати тільки суд.

    Одночасно з оголошенням підозри особа отримує право на призначення адвоката відповідно до ЗУ «Про безоплатну правову допомогу», послуги якого оплачує держава. Для цього потрібно подати клопотання слідчому, який займається справою. Слідчий виносить постанову про залучення захисника та для призначення адвоката, надсилає цю постанову до регіонального центру безоплатної вторинної правової допомоги. Після цього призначається адвокат.

    Якщо мені вручили повістку, але в мене є вже відстрочка за результатами попередньої повістки, по новій я вже можу не йти у військкомат?

    Отримання нової повістки не скасовує надану раніше відстрочку. Якщо ви отримали нову повістку,

    необхідно відвідати ТЦК та СП, оскільки законодавство не визначає періодичність вручення повісток з метою уточнення військово-облікових даних.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Гончаренко Константин
    1%
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    доброго дня!

    Відповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають: (чоловіки 18-60 років)

    • військовозобов'язані;
    • резервісти;
    • бійці Національної гвардії;
    • працівники Служби безпеки;
    • працівники Державної прикордонної служби;
    • працівники Державної спеціальної служби транспорту;
    • працівники Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації,
    • члени інших військових формувань.

    Щодо черги мобілізації: ( наразі черги скасували , призивають всіх хто наразі необхідний в ЗСУ згідно військово-облікових спеціальностей придатних громадян)

    • Перша черга — це оперативний резерв. Йдеться про колишніх військовослужбовців віком до 40 років, які мають бойовий досвід та відслужили в армії. Переважно це ветерани АТО чи бійці ООС.
    • Друга черга — колишні військовослужбовці, які проходили строкову службу до 2014 року або служили за контрактом.
    • 3 черга— мобілізаційний резерв. Сюди відносимо військовозобов’язаних, які закінчили військові кафедри ВНЗ як офіцери запасу та не призивалися під час попередніх мобілізаційних кампаній.
    • 4 черга — громадський резерв. Інші громадяни, які не мають обмежень за віком чи станом здоров’я щодо призову на військову службу та можуть бути залучені для комплектування ЗСУ та інших військових формувань винятково в особливий період.

    Ответственность за неявку ( при врученной и подписанной повестке)

    - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022

    Про загальну мобілізацію:

    https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...

    "8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:

    1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;

    2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".

    Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.

    "2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"?

    - В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн..

    "Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Без подписанной повестки с контрольным талоном о вручении в деле ТЦК СП доказать уклонение от мобилизации сложно.

    --- Если повестку не подписали и контрольного талона о вручени у ТЦК СП НЕТ , то доказать уклонение от мобилизации сложно , Новую повестку могут вручить под подпись только на територрии ТЦК СП , и только их работники. Никаких вручений на улицах постах , по телефону , в полициях и других быть не может у них нет полномочий , но есть приказ по вручению повесток. Если повестка не вручена , можно не являтся, протокол без вас не составят , если повестка будет вручена, явитесь пройдете ВЛК и далее решат.Возьмите справку с больницы стационара , что болели и поэтому на учет не стали или не прибыли - это уважительная причина , тогда штрафа за нарушение учета не будет.( ст.210 Купап -510 грн) Явка должна быть в том случае когда повестка вручена работником военкомата тцк сп и подписана вами лично, а талон о вручении лежит в деле , только так , остальное незаконно и требует доказательств. Пока сами не вызовут повесткой вы не обязаны туда прибывать.

    Привідсутності даних про вручення особі повістки, а у разі відмови останнього у її отриманні – про фіксування цієї відмови у передбаченому законом порядку, – відсутні дані про доведеність винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 336 КК.

    Рішення Верховного Суду у справі № 759/5435/16-к від 28 січня 2020 р.

    С уважением, Константин Гончаренко

    Корнійчук Євген Іванович
    11%

    Доброго дня. 1. Видали повістку на вулиці представники не мого районного військкомату з усною вказівкою завітати до свого райнного військкомату. На момент вручення маю статус непридатний до проходження військової служби за станом здоровʼя, отриманий декілька років тому і він потребує пересвідчення в цьому році через пару тижнів.

    Чи є наслідки для мене, якщо є не завітаю до свого військкомату, адже у повістці вказано, що маю прийти до військкомату іншого району, а від мого військкомату мені не надходило жодних запрошень?

    Повістка видається тим ТЦК де ви стоєте на обліку за розпорядженням комісара ТЦК. Якщо ви не перебуваєте там на обліку, розпорядження не може бути в апріорі. ТОМУ повістка видана не у законий спосіб, будь яка відповідальність відсутня.

    2. Маю тимчасове посвідчення військовозабов'язаного.

    В ньому вказано

    Придатність до проходження військової служби за станом здовров'я: непридатнийПризовною комісією зарахований у запас.Підлягає повторному медичному пересвідченню xx.10.2023

    Чи є обов'язковим самостійне прибуття у цю дату до військкомату?Які пригоди на мене чекають у разі проходження цього пересвідчення та які можуть бути його результати?

    Прибувати самостійно не обов'язково. Прибути у ТЦК ви повинні у разі отримання повістки у законний спосіб. Тобто під особистий підпис від свого ТЦК де перебуваєте на обліку.

    Для прогнозу, що вас там може чекати, треба знати ваш діагноз.

    Можу допомогти вирішити ваше питання.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024