Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Финансовое право, 05 декабря 2023, вопрос №98223 500₴

ПУМБ Мадагаскарский АриАри

Хочу уточнить у знающих людей что будет сделать грамотнее.
Примерно в Августе 2022 года в пумбе была ошибка связанная с тем , что При зачислении Валюты Мадагаскара пумб рассчитывал ее по неправильному курсу ( в большой плюс в сторону получателя перевода ) Таким образом на мой счёт поступил перевод от знакомого в размере 1200 евро из которых я получил 600 и 600 отправил знакомому, спустя короткое время на моем счету дебетовой карты появился минус в 1200 евро ( чуть меньше ибо на сколько я знаю перевод был в районе 50 евро ) после чего я пришел в замешательство и выплатил определенную сумму обратно на карту ( в районе 400 евро ) , после чего мой личный кабинет был заблокирован и я не имел к нему доступа.
На сегодняшний день я получил письмо по электронной почте следующего содержания ( добавлю в закреплённые файлы )
Хочу заметить, что кредитных карт, договоров с ПУМБ у меня нет. На данный момент нахожусь за границей и посетить судебное заседание не имею возможности, по электронной почте не получал уведомлений, с ПУМБ не общался т.к не имею доступа к номеру телефона на который был открыт счёт, по мессенджерам проинформирован не был. Какие шансы у Пумба выиграть это дело? Что значит для меня если ПУМБ выиграет это дело? Законна ли формулировка от ПУМБА ( стягнення безпідставно набутих коштів или помилково зарахованих коштів ) <- так как это указано в судовом вызове если по сути средства зачислены не ошибочно, а не правильно конвертированы внутри Пумба.

Ответы юристов (3)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, треба писати заперечення на позов, бо це помилка банка і відповідальність за це несе банк.

    Стаття 86. Відповідальність надавачів платіжних послуг під час виконання платіжних операцій

    Надавач платіжних послуг у разі виконання помилкової, неналежної, неакцептованої платіжної операції або виконання платіжної операції з порушенням установлених цим Законом строків зобов’язаний на запит користувача, якого він обслуговує, невідкладно вжити заходів для отримання всієї наявної у надавача платіжних послуг інформації про платіжну операцію та надати її користувачу без стягнення плати...

    8. Надавачі платіжних послуг несуть відповідальність перед користувачами за помилкові платіжні операції, у тому числі за виконання:

    1) помилкової платіжної операції на рахунок неналежного отримувача;

    2) помилкової платіжної операції з рахунку неналежного платника;

    3) платіжної операції з рахунку платника без законних підстав або внаслідок інших помилок надавача платіжних послуг..

    Для обгрунтованої відповіді треба бачити ваш договір з банком, позовну заяву, матеріали справи.

    Вам потрібен адвокат.для вирішення вашого питання без вашої присутності.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    100%

    Доброго дня!

    Якщо переказ в більшій сумі стався з вини банку в результаті помилкової конвертації, то по ідеї нести відповідальність за нього і повинен сам банк. Проте, чи погодиться суд з такою постановкою цієї проблеми - великий знак питання.

    Кілька слів про правову сторону проблеми:

    Помилковий переказ — це рух певної суми коштів, унаслідок якого з вини банку або іншого суб’єкта переказу відбувається її списання з рахунка неналежного платника та/або зарахування на рахунок неналежного отримувача чи видача йому цієї суми в готівковій формі.

    Визначення неналежного отримувача та неналежного платника:

    • Неналежний отримувач— особа, якій без законних підстав зарахували на рахунок суму переказу або видали у готівковій формі;
    • Неналежний платник — особа, з рахунку якої помилково або неправомірно переказали кошти.

    Помилковий переказ може відбуватись з вини:

    1. Платника;
    2. Неналежного отримувача;
    3. Банку чи небанківського надавача платіжних послуг.

    Згідно аналізу ст.1212-1215 ЦКУ грошові кошти на які був здійснений помилковий переказ внаслідок рахункової помилки та відсутності добровільності на операцію переказу підлягають поверненню як безпідставно набуті грошові кошти (майно).

    Процедура повернення коштів залежить від встановлення на якому етапі та якою з сторін операцій була допущенна помилка.

    Незалежно від причини помилки першочерговим невідкладним етапом повернення коштів є повідомлення банківську установу, чи небанківського надавача платіжних послуг про наявність помилкового переказу. Таке повідомлення може бути здійснено наприклад на гарячу лінію чи службу підтримки банку, шляхом залишення заявки в онлайн банкінгу чи шляхом відвідин відділення установи, в ході яких клієнт повинен пояснити відому йому інформацію про помилковий переказ та заявити бажання повернути кошти чи заморозити операцію до встановлення обставин.

    Згідно ст. 86 ЗУ "Про платіжні послуги" надавач платіжних послуг (банк) несе відповідальність за виконання помилкової, неакцептованої платіжної операції і зобов'язаний а у користувача з'являється право на відшкодування шкоди завданої помилковою операцією.

    Надавачі платіжних послуг несуть відповідальність перед користувачами за помилкові платіжні операції, у тому числі за виконання:

    • помилкової платіжної операції на рахунок неналежного отримувача;
    • помилкової платіжної операції з рахунку неналежного платника;
    • платіжної операції з рахунку платника без законних підстав або внаслідок інших помилок надавача платіжних послуг.

    Надавач платіжних послуг після виявлення помилки одночасно зобов’язаний негайно повідомити отримувача про виконання помилкової платіжної операції і про необхідність ініціювання ним платіжної операції на еквівалентну суму коштів цьому надавачу платіжних послуг протягом трьох робочих днів з дня надходження такого повідомлення.

    У судовому порядку банк вправі стягнути з неналежного отримувача суми помилкових переказів та пеню, у разі неповернення коштів оскільки згідно з аналізу ст. 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов’язана повернути потерпілому це майно.

    https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/Помилково_перераховані_кошти_іншій_особі:_процедура_повернення

    ВИСНОВОК:

    Вам треба поспішити подати відзив на позовну заяву ПУМБа, тому що у Вас залишилось для того 10 днів. Якщо Ви не надасте відзиву, то для суду це буде означати, що Ви фактично погоджуєтесь з усіма вимогами Позивача, тобто ПУМБу.

    Я також радив би Вам негайно залучити до такої роботи спеціаліста, який би допоміг Вам кваліфіковано скласти такий важливий документ.

    Для того, щоби далі повно і предметно проконсультувати Вас з приводу піднятих у питанні проблем треба мати більше інформації для аналізу.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Аноним Клиент 4 месяца назад
      Был бы благодарен если бы вы оставили свои контактные данные для связи для решения этого вопроса.

Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України