Задайте питання юристу

841 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Адміністративне право, 22 травня 2024, питання №109990 1000₴

Виключення з військового обліку за ст. 17а

Доброго дня панове юристи.
Звертаюсь з питанням, щодо офіційної процедури виключення з військового обліку на підставах висновку ВЛК за статтею 17 а.

На даний момент у мене є діагностований розлад, який підпадає під ст 17а, також є заключення та виписки з приватних клінік, що підтверджують мій діагноз.

Яка існує процедура підтвердження цих підстав на ВЛК? Потрібно звертатись у державний медичний заклад перед ВЛК, чи безспосередньо на ВЛК предʼявити документи з приватних клінік та отримати направлення?

Буду дуже вдячний за алгоритм моїх дій, щоб отримати законне виключення з військового обліку на підставах ст 17а.

Відповіді юристів (6)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    10%

    Вітаю Вас.

    По-перше, перш ніж йти на ВЛК Вам вже бажано мати заключення державних (комунальних) закладів охорони здоров'я. Дуже часто приватні лікарні у нас до уваги не беруться або їм не приділяється належна увага.

    По-друге, рішення про придатність або непридатність особи приймається виключно військово-лікарською комісією, яка у своїй діяльності керується Положенням про військово-лікарську експертизу у Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 № 402. Точно спрогнозувати потенційний висновок інколи неможливо.

    По-третє, рішення, якщо воно і буде ухвалено щодо непридатності з виключенням, далі буде подано на завтердження до штатної ВЛК і скоріше за все на проміжному етапі до обласної ВЛК. Процес доволі довгий, відверто кажучи.

    Алгоритм дій наразі - спробувати отримати консультативні заключенням або виписку із комунального закладу охорони здоров'я; уважний аналіз захворювання на предмет придатності (можливо, консультація лікаря); звернення до ТЦК та СП для проходження ВЛК.

    З повагою!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    20%

    Доброго дня!

    Вам однозначно потрібні заключення лікарів державних закладів. ВЛК у більшості випадків не бере до уваги висновки приватних клінік, тим паче, що Ваша хвороба пов'язана з психічними розладами. В будь якому випадку будьте готові до того, що Вам прийдеться лягати до ПНД на стаціонарне обстеження.

    До пункту «а» статті 17 належать ПТСР з вираженою симптоматикою та прогредієнтним типом перебігу, виражений тривожно-депресивний розлад асоційований зі стресом, виражений генералізований тривожний розлад, виражений обсесивно-компульсивний розлад, тяжкий депресивний епізод без психотичних симптомів, тяжкий депресивний епізод з психотичними симптомами, депресивні епізоди, ускладнені суїцидальними спробами, суїцидальними намірами, аутоагресивною поведінкою, які не піддаються лікуванню, з тривалістю хворобливих проявів понад 3 місяці з моменту виникнення клінічних хворобливих проявів.

    Відповідно до Наказу МОУ №402:

    Пункт 3.4 глави 3 розділу II Наказу МОУ №402:

    Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов’язаний, що характеризують його стан здоров’я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.

    Пункт 3.5 глави 3 розділу II:

    Військовозобов’язаний під час проведення медичного огляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою № 025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - форма № 025/о), виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в ЕСОЗ.

    Пункт 3.11 глави 3 розділу II:

    У разі коли лікарям ВЛК ТЦК та СП важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється лікарем - членом ВЛК на амбулаторне або стаціонарне обстеження з подальшим оглядом ВЛК ТЦК та СП, з унесенням відповідного запису про направлення до ЕСОЗ. Після проведення обстеження складається Акт дослідження стану здоров’я (додаток 10), який підписується керівником закладу охорони здоров’я (установи). Акт подається до ВЛК ТЦК та СП на розгляд. Якщо обстеження проводилось у закладі охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    20%

    Доброго дня!

    Ніде не вказано, що медичні документи повинні бути лише державних закладів охорони здоров'я.

    Перш за все Вам потрібно, щоб Ваші діагнози були підтверджені належними медичними документами. Як правило це форма первинної облікової документації № 028/о “Консультаційний висновок спеціаліста”, історія хвороби, Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого: форма № 027/о.

    Згідно пункту 3.4. Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України

    Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов’язаний, що характеризують його стан здоров’я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.

    Під час дії правового режиму воєнного стану кожний військовозобов’язаний прибуває на медичний огляд ВЛК з результатами рентгенологічного обстеження органів грудної клітки.

    ЕКГ виконується після 40-річного віку та за наявності медичних показань. Інші лабораторні та інструментальні дослідження виконуються за показанням.

    Згідно пункту 3.5. Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України

    Військовозобов’язаний під час проведення медичного огляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою № 025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - форма № 025/о), виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в ЕСОЗ.

    Згідно статті 17"а" ВЛК повинна визнати Вас непридатним до військової служби з виключенням. Мобілізації Ви не підлягаєте.

    Якщо ВЛК ТЦК визнає Вас придатним (проте це малоймовірно) - Вам потрібно подати скаргу до обласної ВЛК. Якщо там не змінять рішення - тоді подавати скаргу потрібно до ЦВЛК. Після ЦВЛК вирішити Ваше питання Ви можете в судовому порядку.

    Порядок подання та розгляду звернень штатними ВЛК

    3.1. Вимоги до звернення військовослужбовців та інших осіб, указаних у пункті 1.2 глави 1 розділу I цього Положення, їх права, порядок та строки розгляду пропозицій, заяв та скарг, а також обов’язки штатних ВЛК щодо розгляду звернень регулюються Законом України «Про звернення громадян», Інструкцією про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 28 грудня 2016 року № 735, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 23 січня 2017 року за № 94/29962.

    3.2. Скарги до штатних ВЛК подаються в строк, визначений Законом України «Про звернення громадян».

    3.3. Скарги на дії (бездіяльність) чи постанови позаштатних ВЛК подаються до штатних ВЛК згідно з адміністративно-територіальними зонами відповідальності, наведеними у додатку 2 до наказу Міністерства оборони України від 16 листопада 2016 року № 608 «Про затвердження адміністративно-територіальних зон відповідальності закладів охорони здоров’я Збройних Сил України за організацію медичного забезпечення».

    Штатні ВЛК перевіряють відповідність прийнятих позаштатними ВЛК постанов встановленому діагнозу та вимогам цього Положення, на підставі доданих до звернення оригіналів медичних документів або належним чином завірених їх копій, а також наявних медичних записів та висновків у відповідних реєстрах електронної системи охорони здоров’я.

    Скарги на дії (бездіяльність) чи постанови ВЛК районних (міських) ТЦК та СП подаються за підпорядкованістю до ВЛК Київського міського ТЦК та СП, Севастопольського міського ТЦК та СП, обласних ТЦК та СП, ТЦК та СП Автономної Республіки Крим.

    Дії (бездіяльність), рішення, постанови, прийняті ВЛК обласних (Київського міського, Севастопольського міського) ТЦК та СП, ТЦК та СП Автономної Республіки Крим, оскаржуються в штатних ВЛК.

    Дії (бездіяльність), рішення, прийняті за результатами розгляду звернень ВЛК регіону, оскаржуються в ЦВЛК.

    3.4. У разі визнання штатною ВЛК заяви чи скарги щодо перегляду (відміни, скасування) постанови ВЛК обґрунтованою, ВЛК штатної ВЛК переглядає оскаржувану постанову ВЛК або приймає рішення про направлення на контрольне обстеження та медичний огляд ВЛК.

    Таке рішення є обов’язковим до виконання та має бути реалізовано не пізніше ніж в місячний строк з дати прийняття.

    У разі визнання штатною ВЛК звернення необґрунтованим, воно повертається заявнику (скаржнику) з відповідними роз’ясненнями, у строк, визначений Законом України «Про звернення громадян».

    У разі прийняття рішення про направлення на контрольне обстеження та медичний огляд, військовослужбовці та інші особи, зазначені у пункті 1.2 глави 1 цього розділу, направляються для проходження медичного огляду ВЛК в інший заклад охорони здоров’я, ніж той, в якому проводився медичний огляд ВЛК, постанова якої оскаржується.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Корнійчук Євген Іванович
    10%

    Доброго дня. Для виключення щ обліку будуть братися всі ваші наявні медичні документи. Я вам раджу стати на облік до психіатра у державну лікарню, завсести там історію хвороби, треба, щоб діагноз вчітко відповідав зазначеній статті пункту а. Також буде враховуватись, ваш стан, період захворювання і т.д. На ВЛК є теж психолог, який буде вас перевіряти, будуть тести та все інше. Якщо ваша хвороба за висновком лікаря піддаєтсья лікуваня, вас може бути визнано тимчасово не придатним. Рекомендую, ваш діагноз до відповідності ст.17 пункту а проаналізувати зі своїм лікарем, щоб він вам надав консультацію з медичної точки зору, а не з юридичної.

    4. Стаття 17:

    1) до пункту «а» належать ПТСР з вираженою симптоматикою та прогредієнтним типом перебігу, виражений тривожно-депресивний розлад асоційований зі стресом, виражений генералізований тривожний розлад, виражений обсесивно-компульсивний розлад, тяжкий депресивний епізод без психотичних симптомів, тяжкий депресивний епізод з психотичними симптомами, депресивні епізоди, ускладнені суїцидальними спробами, суїцидальними намірами, аутоагресивною поведінкою, які не піддаються лікуванню, з тривалістю хворобливих проявів понад 3 місяці з моменту виникнення клінічних хворобливих проявів.

    Богун Сергій Павлович
    20%

    Доброго дня.

    Згідно Положення № 402 постанови ВЛК приймаються на підставі Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров'я ТДВ) (додаток 3).

    Кожний військовозобов’язаний оглядається хірургом, терапевтом, невропатологом, психіатром, офтальмологом, оториноларингологом, стоматологом, дерматологом, а за медичними показаннями - і лікарями інших спеціальностей.

    Під час дії правового режиму воєнного стану кожний військовозобов’язаний оглядається хірургом, терапевтом, невропатологом, психіатром, офтальмологом, оториноларингологом, а за медичними показаннями - і лікарями інших спеціальностей.

    Перед оглядом військовозобов’язаних їм проводиться загальний аналіз крові, загальний аналіз сечі, серологічний аналіз крові на: антитіла до вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ), поверхневий антиген до вірусу гепатиту «В» (HbsAg), загальні антитіла до вірусу гепатиту «С» (anti-HCV), реакція мікропреципітації з кардіоліпіновим антигеном або загальні антитіла до блідої трепонеми (RW); визначається група крові та резус-належність, проводяться рентгенологічне обстеження органів грудної клітки, ЕКГ. Особам старшим 40 років обов’язково проводиться вимір внутрішньоочного тиску, дослідження крові на цукор. Інші дослідження проводяться за показаннями.

    Направлення для проведення вказаних лабораторних та інструментальних досліджень може здійснюватися лікарями із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, які залучаються для проведення медичного огляду військовозобов’язаних.

    Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров’я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов’язаний, що характеризують його стан здоров’я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.

    Під час дії правового режиму воєнного стану кожний військовозобов’язаний прибуває на медичний огляд ВЛК з результатами рентгенологічного обстеження органів грудної клітки.

    ЕКГ виконується після 40-річного віку та за наявності медичних показань. Інші лабораторні та інструментальні дослідження виконуються за показанням.

    До початку проведення медичного огляду ТЦК та СП отримує дані від органів соціального забезпечення щодо осіб з інвалідністю.

    Військовозобов’язаний під час проведення медичного огляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою № 025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та Інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі - форма № 025/о), виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в ЕСОЗ.

    У разі коли лікарям ВЛК ТЦК та СП важко остаточно визначити стан здоров’я військовозобов’язаного, він направляється лікарем - членом ВЛК на амбулаторне або стаціонарне обстеження з подальшим оглядом ВЛК ТЦК та СП, з унесенням відповідного запису про направлення до ЕСОЗ. Після проведення обстеження складається Акт дослідження стану здоров’я (додаток 10 Положення № 402), який підписується керівником закладу охорони здоров’я (установи). Акт подається до ВЛК ТЦК та СП на розгляд. Якщо обстеження проводилось у закладі охорони здоров’я в системі Міністерства оборони України, то огляд проводиться госпітальною (гарнізонною) ВЛК.

    Якщо військовозобов’язаний під час призову на військову службу, збір, а також чергового огляду з метою обліку визнаний таким, що потребує лікування (відстрочки від призову на військову службу, збір), то лікар - член ВЛК ТЦК та СП направляє військовозобов’язаного на отримання відповідних медичних послуг. Після закінчення лікування військовозобов’язаний оглядається ВЛК ТЦК та СП.

    До моменту проходження ВЛК ТЦКСП, я рекомендую пройти комплексне медичне обстеження зокрема в психіатра, мати медичні висновки про хронічні хвороби, виписки та інші медичні документи, що характеризують Ваш стан здоров’я.

    У разі незгоди з рішенням ВЛК Ви маєте право на його оскарження.

    Варіантів оскарження є два: у досудовому порядку та через суд.

    Згідно глави 3 розділу I Положення № 402 вимоги до звернення військовослужбовців та інших осіб, указаних у пункті 1.2 глави 1 розділу I Положення № 402, їх права, порядок та строки розгляду пропозицій, заяв та скарг, а також обов’язки штатних ВЛК щодо розгляду звернень регулюються Законом України «Про звернення громадян», Інструкцією про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 28 грудня 2016 року № 735, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 23 січня 2017 року за № 94/29962.

    Скарги до штатних ВЛК подаються в строк, визначений Законом України «Про звернення громадян» тобто не пізніше одного місяця з часу ознайомлення з прийнятим рішенням.

    Скарги на дії (бездіяльність) чи постанови позаштатних ВЛК подаються до штатних ВЛК згідно з адміністративно-територіальними зонами відповідальності, наведеними у додатку 2 до наказу Міністерства оборони України від 16 листопада 2016 року № 608 «Про затвердження адміністративно-територіальних зон відповідальності закладів охорони здоров’я Збройних Сил України за організацію медичного забезпечення».

    Штатні ВЛК перевіряють відповідність прийнятих позаштатними ВЛК постанов встановленому діагнозу та вимогам цього Положення, на підставі доданих до звернення оригіналів медичних документів або належним чином завірених їх копій, а також наявних медичних записів та висновків у відповідних реєстрах електронної системи охорони здоров’я.

    Скарги на дії (бездіяльність) чи постанови ВЛК районних (міських) ТЦК та СП подаються за підпорядкованістю до ВЛК Київського міського ТЦК та СП, Севастопольського міського ТЦК та СП, обласних ТЦК та СП, ТЦК та СП Автономної Республіки Крим.

    Дії (бездіяльність), рішення, постанови, прийняті ВЛК обласних (Київського міського, Севастопольського міського) ТЦК та СП, ТЦК та СП Автономної Республіки Крим, оскаржуються в штатних ВЛК.

    Дії (бездіяльність), рішення, прийняті за результатами розгляду звернень ВЛК регіону, оскаржуються в ЦВЛК.

    У разі визнання штатною ВЛК заяви чи скарги щодо перегляду (відміни, скасування) постанови ВЛК обґрунтованою, ВЛК штатної ВЛК переглядає оскаржувану постанову ВЛК або приймає рішення про направлення на контрольне обстеження та медичний огляд ВЛК.

    Таке рішення є обов’язковим до виконання та має бути реалізовано не пізніше ніж в місячний строк з дати прийняття.

    У разі визнання штатною ВЛК звернення необґрунтованим, воно повертається заявнику (скаржнику) з відповідними роз’ясненнями, у строк, визначений Законом України «Про звернення громадян».

    У разі прийняття рішення про направлення на контрольне обстеження та медичний огляд, військовослужбовці та інші особи, зазначені у пункті 1.2 глави 1 цього розділу, направляються для проходження медичного огляду ВЛК в інший заклад охорони здоров’я, ніж той, в якому проводився медичний огляд ВЛК, постанова якої оскаржується.

    Оскарження рішення ВЛК в суді здійснюється в порядку адміністративного судочинства відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.

    Турчин Ярослав Олександрович
    20%

    ВІТАЮ ВАС, Зак Рістаров!

    Хто Вам усім вкладує в голову ідею того, що після виключення з обілку Ви щось зобов"язані робити у відносинах з ТЦК?

    Ні. Вам не треба оновлювати данні та нагадувати про себе. QR-код для виключених з обліку НЕ ПОТРІБЕН.

    Це офіційна позиція Міністерства оборони України (далі розкажу і про це).

    Як би відреформовані з особливим цинізмом суди і судді України (цитата одного з моїх знайомих екс-міністра юстиції України) не гвалтували Конституцію і правову науку, але я залишуся при думці спираючись на позиції Конституційного Суду України, що ЗАКОН ЗВОРОТНЬОЇ ДІЇ В ЧАСІ НЕ МАЄ і АКТИ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ДІЇ НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ СКАСУВАННЮ ПІСЛЯ ЇХ ВИКОНАННЯ.

    ВІдповідно до наявного у Вас на руках військово-облікового документу Ви маєте статус невійськовозобов"язаний, адже виключені з обліку.

    Закон зворотньої дії в часі не має, як вже писав вище.

    Вас виключили з військового обліку за редакцією, яка була чинна. Точка. Всі інші спекуляції на цей рахунок - на мій погляд злочинні, антинаукові та покликані хоч якось обгрунтувати порушення закону, Конституції України і загальноєвропейських принципів права, які включені в тому числі до Конституції України та застосовуються судами України в тлумаченні, наданому Європейським судом з прав людини.

    Звісно зараз існує порочна і ганебна з юридичної точки зору практика, що нахабні керівники ТЦК начебто скасовують накази про виключення з обліку (ну по принципу як пан президент звільнив через 10 років суддів Конституційного суду України, анулювавши указ про призначення).

    Так це не працює і не має працювати. Акти індивідуальної дії вичерпують свою дію фактом їх виконання, виникненням нових правовідносин індивідуального характеру і не підлягають після цього перегляду і скасуванню ніким окрім суду.

    Якщо хтось стверджує про інше, прошу усіх хто не має актуальних дипломів державного зразка України від 2015 року, актуальних знань з Правил дорожнього руху у чинній редакції, хто оформив пенсію до пенсійної реформи - відмовитис від свого статусу та піти оформлювати по-новому пенсію, освіту, водійське посвідчення. Ні?! А чому ні? - Новий же закон вийшов... Значить набуті права, пенсії та дипломи за старими законами вже не діють, бо ж правила змінилися. Чи "єто друхоє?". Як на мене це саме те саме. І Конституційний Суд України неодноразово вказував на те, що закон не дишло... за що звісно цей суд і знищили фактично не у правовий спосіб.

    ОТЖЕ, як би там не було і не тлумачили в ТЦК, поки Вам під підпис не вручать копію наказу начальника ТЦК, що він скасував наказ військового комісара про Ваше виключення з обліку - ВИ Є НЕВІЙСЬКОВОЗОБОВ"ЯЗАНИМ і не можете нести будь-яку відповідальність за неоновлення даних, за невиконання правил військового обліку військовозобов"язаних та таке інше.

    При цьому, стаття 37 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу" не передбачає такої підстави для поновлення на військовому обліку, як скасування наказу про виключення.

    Вашу особову справу ще в часи воєнкоматів вже давно спалили і у них немає ніяких Ваших даних.

    Підтверджувати свій статус невійськовозобов"язаного Ви не маєте. Закон таких обов"язків не встановлює. Якби встановлював, то у Прикінцевих та перехідних нормах законопроекту № 10449 був би про це прямий припис. Цього немає. У Вас є відмітка про виключення з обліку. Про інший статус не повідомлені. Точка.

    Як військовий має діяти? - За наявним наказом командира. У Вас наказ записаний у військовому квитку. Наказ виконується або до його повного виконання, або до отримання іншого наказу, яким попередній скасовується за наявності правових підстав уповноваженою особою.

    Оскільки ТЦК не є правонаступниками військкоматів, скасовувати накази воєнкомів начальники ТЦК не мають право ще й з цієї підстави.

    При спробі накладати штрафи, влаштовувати розшуки дільничним поліцейським чи таке інше - це все оскаржується до суду. Хоча я маю сумніви, що хтось буде Вас шукати, якщо Ви самі не нагадаєте про себе і не здасте ТЦК свої дані. Вони дуже люблять наївних українців, які готові спілкуватися.

    Ваш військово-обліковий документ, який підтверджує статус НЕВІЙСЬКОВОЗОБОВ"ЯЗАНОГО Є ДІЮЧИМ та ЧИННИМ згідно закону. ОНОВЛЮВАТИ ДАНІ ВАМ НЕ ТРЕБА (далі наведу позицію Міноборони щодо виключених з обліку).

    Відповідно до ч. 9 ст. 1 ЗУ «Про військовий обов»язок і військову службу», Призовникам, військовозобов’язаним, резервістам та військовослужбовцям оформлюється та видається військово-обліковий документ, який є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку. Форма, порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів визначаються Кабінетом Міністрів України, а для військовослужбовців – відповідно Міністерством оборони України, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, розвідувальними органами України, Управлінням державної охорони України та Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України.

    Відповідно до ч. 6 ст. 37 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу", Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів розвідувальних органів України - у відповідному підрозділі розвідувальних органів України) підлягають громадяни України, які:

    1) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими;

    2) припинили громадянство України;

    3) визнані непридатними до військової служби;

    4) досягли граничного віку перебування в запасі.

    У громадянина, якого виключено з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 цієї частини, військово-обліковий документ не вилучається. До військово-облікового документа громадянина вносяться дані про виключення із військового обліку.

    У громадянина, якого виключено з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 цієї частини, військово-обліковий документ не вилучається. До військово-облікового документа громадянина вносяться дані про виключення із військового обліку.

    Згідно з частиною другою статті 3 Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів", Оформлення документів військового обліку громадян України здійснюється з використанням засобів Реєстру.

    При цьому вважаю вимоги наліпок (ідентифікаторів, QR-кодів) про включення в Реєстр повним беззаконням, бо згідно з частиною другою статті 13 цього ж Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів",Відомості про громадян України, які не є призовниками, військовозобов’язаними та резервістами, знищуються суб’єктами Реєстру відповідно до Порядку ведення Реєстру, затвердженого держателем Реєстру.

    Тобто, в Реєстрі мають бути лише відомості про наявність права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації - у військовозобов"язаних (пункт 33 частини першої статті 7 Закону).

    А данні про невійськовозобов"язаних НЕ МІСТЯТЬСЯ В РЕЄСТРІ і НЕ МОЖУТЬ МІСТИТИСЯ.

    Розділ ІІ. Прикінцеві та перехідні положення Закону № 3633-IX (законопроект 10449, який вступить в силу з 18.05.2024 р.), у підпункті 12 пункту 2 Розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» пишуть наступне - 12) військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа;

    Військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа;

    В демократичній державі можна було б попереписуватися з компетентними органами, виявити де ділася військово-облікова справа? Чи не зловмисно ТЦК стверджує, що у них немає особових справ виключених з обліку? Ще одна цікава річ. Виключення з обліку оформлюється наказом начальника ТЦК (військового комісара до створення ТЦК). Журнали обліку наказів і накази вони теж познищували і позагублювали?

    Але ж це все лірика. Бо ні прокуратура, ні правоохоронні військовій органи цим займатися не будуть.

    ОТЖЕ, вимога прикордонників, патрулів поліції та ТЦК про якісь QR-коди на чинному військово-обліковому документі є незаконною, нелегітимною та явно демонструючою неповагу до законодавства України, або є проявом повної некомпетентності такої особи.

    Оскільки в Україні відсутні ефективні інструменти захисту своїх прав, в тому числі судові, то ці норми можуть застосовуватися по-різному.

    Ось що з цього приводу заявив речник (прес-секретар) Міністерства оборони України Дмитро Лазуткін.

    Цитую: В Україні в рамках набуття чинності нового закону про мобілізацію всі чоловіки призовного віку (18-60 років) мають уточнити облікові дані, а у військовому квитку має з'явитися спеціальний штрих-код. Водночас, передбачені винятки.

    Про такі нюанси "Апострофу" розповів речник Міноборони Дмитро Лазуткін.

    За його словами, за новими правилами вимагається відповідний штрих-код. Без нього вважатиметься інформація не оновленою. Виконати таку вимогу потрібно упродовж 60 днів після ухвалення закону.

    Частину громадян ця вимога не стосується. Так, не вимагатимуть наявність штрих-коду, якщо людину виключено з військового обліку за станом здоров'я.

    "Якщо людина знята з військового обліку за станом здоров'я (виключений з військового обліку, - "Апостроф") і має статус непридатної до військової служби, то дані їй оновлювати не треба. І, відповідно, не потрібен штрих-код у військовому квитку", - пояснив він.

    https://apostrophe.ua/ua/news/society/2024-05-17/v...

    https://apostrophe.ua/ua/article/society/2024-05-1...

    P.S. Висновки приватних клінік, які не уклали договір з Національною службою здоров"я МОЗ України - можете залишити собі на пам"ять, адже для ВЛК і ТЦК - це не документи.

    Наполегливо прошу не оновлювати дані і не давати ТЦК приводи встановлювати практику повернення виключених на облік.

    Хай щастить.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України