Задайте питання юристу

866 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 15 липня 2024, питання №115556 350₴

Чи оновлювати дані через Резерв+

Доброго дня! Прочитав багато інформації щодо оновлення даних, але хотів би кваліфікованого роз'яснення.
Мені 24 роки, ФОП 3 групи, закінчив військову кафедру, але на облік так і не став (маю тільки приписне)
Чи варто оновити дані через Резерв+ аби уникнути штрафу і уваги від ТЦК?
І що відбувається після сплати штрафу? Адже це не позбавляє від мобілізаційного обов'язку

Відповіді юристів (10)

    Карпенко Андрій Володимирович
    5.4%

    Вітаю!

    1. ЯКЩО ВИ ОФІЦЕР ЗАПАСУ ПІСЛЯ ВІЙСЬКОВОЇ КАФЕДРИ - ВИ ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНИЙ.

    ВИ ПОВИННІ БУЛИ СТАТИ НА ОБЛІК ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНИХ.

    ПРИПИСНЕ СВІДОЦТВО НЕ Є ДЛЯ ВАС НАЛЕЖНИМ ВОД.

    ЗА ТЕ ЩО ВИ ЦЬОГО НЕ ЗРОБИЛИ - АДМІНІСТРАТИВНА.

    2. ОНОВЛЕННЯ ДАНИХ - ЦЕ ОКРЕМА ВИМОГА ЗАКОНОДАВСТВА.

    ЯКЩО ВИ НЕ ОНОВИТИ ДАНІ - ВИ БУДЕТЕ ПРИТЯГНУТІ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ТА 100% ВАС СКЕРУЮТЬ ДО .

    Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    • у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до ЦНАП , або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);
    • у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Реєстрація у «Резерв+» є добровільною. А отже, нести відповідальність (як кримінальну так і адміністративну) за відсутність цього додатку особа не буде.

    Після оновлення даних, військовозобов’язані можуть отримати повістки.

    3. СПЛАТА ШТРАФУ НЕ ЗВІЛЬНЯЄ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.

    ТЕ ЩО ВИ ФОП НІЯК НЕ ВПЛИВАЄ НА ОБОВ'ЯЗОК ПЕРЕБУВАТИ НА ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ ТА НА ОБОВ'ЯЗОК ОНОВИТИ ДАНІ.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    4.9%

    Доброго дня, Ярославе!

    Чи варто оновити дані через Резерв+ аби уникнути штрафу і уваги від ТЦК?

    Оновивши дані Ви не уникнете уваги ТЦК, а ще й, можливо, привернете до себе останню.

    Ви повинні були стати на облік військовозобов'язаних та отримати тимчасове посвідчення або військовий квиток. Коли Ви закінчили військову кафедру? Чи надсилав Вам ТЦК повістки після цього?

    Щодо притягнення до відповідальності за неоновлення даних, то відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Проте, як це буде працювати у варіанті з притягненням до відповідальності та у варіанті оскарження постанови ТЦК у суді - покаже практика.

    І що відбувається після сплати штрафу? Адже це не позбавляє від мобілізаційного обов'язку.

    Так, Ви праві. Сплата штрафу не позбовляє Вас мобілізаційного обов'язку, і Ви, як військовозобов'язаний, підлягате мобілізації, якщо не маєте права на відстрочку. Доречи, що у Вас з останньою? Навчаєтесь?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Ярослав Клієнт 3 місяці тому

      Дякую за відповідь!

      Чи надсилав Вам ТЦК повістки після цього?

      До цього повісток не було

      Так, Ви праві. Сплата штрафу не позбовляє Вас мобілізаційного обов'язку, і Ви, як військовозобов'язаний, підлягате мобілізації, якщо не маєте права на відстрочку. Доречи, що у Вас з останньою? Навчаєтесь?

      Відстрочки немаєАле як я повинен дізнатися про притягнення до відповідальності? Моніторити реєстр проваджень?

      • Айвазян Юрий Климентьевич

        Так, моніторте АСВП.

        • Ярослав Клієнт 3 місяці тому

          Підкажіть будь ласка, а який алгоритм дій оскарження у разі виявлення провадження?

    Кирда Вячеслав Володимирович
    4.9%

    Вітаю Вас.

    Згідно із законодавством, Ви повинні уточнити свої дані.

    З 18 травня законодавство передбачає, що:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку , зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані...".

    Чи треба це робити з точки зору доцільності - питання виключно суб'єктивне і не зовсім коректно його обговорювати у публічному просторі.

    Чи Прискорить таке оновлення вірогідність бути мобілізованим?

    Все може бути, але точної відповіді на це питання Вам ніхто не надасть. Цілком очевидно, шо уточнення даних, зокрема місця проживання, здійснюється з метою надсилання по цим адресам поштових повісток. Навіть постанова КМУ № 560 це підтверджує:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    Щодо подвоювання розміру штрафу, на даний момент це питання точно не досліджено, але формально виконавча служба має на це право, що передбачено статтею 308 КУпАП.

    Стаття 308. Примусове виконання постанови про стягнення штрафу

    У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

    Як краще за все дізнатись коли цей штраф був виписаний?

    На жаль, але дана система не прив'язана до Дії. Адміністративні матеріали ТЦК має направляти по місцю проживання особи, але це не дає гарантій, що Ви оперативно дізнаєтеся про наявний штраф. Раджу періодично відстежувати про себе інформацію у Реєстрі боржників: https://erb.minjust.gov.ua/

    Знову ж таки, обговорювати такі речі щодо доцільності оновлення або не оновлення конкретно у Вашій ситуації публічно не зовсім коректно.

    Загалом кримінальна відповідальність за ухилення можлива за двома основними статтями:

    1. Стаття 336 Кримінального кодексу України.

    Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період

    Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -

    карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

    Дана стаття юридично може бути застосована лише у випадку неявки по "бойовій" повістці, тобто вже після проходження ВЛК.

    Єдиний державний реєстр судових рішень

    Справа № 344/7666/22

    Провадження № 1-кп/344/995/23

    ВИРОК

    ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

    13 грудня 2023 року м. Івано-Франківськ

    Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

    "...У зв`язку із веденням активних бойових дій на території Донецької області ОСОБА_6 30 травня 2022 року приїхав до м. Івано-Франківськ, де того ж дня був взятий на облік як внутрішньо переміщена особа, що тимчасово проживає на території м. Івано-Франківськ, а також взятий на військовий облік військовозобов`язаних в ІНФОРМАЦІЯ_2 .

    Згідно з довідкою військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_3 від 30 травня 2022 року № 77/22/4568 військовозобов`язаного ОСОБА_6 визнано придатним до військової служби за віком і станом здоров`я. Військовозобов`язаному ОСОБА_6 у встановленому законом порядку 01 червня 2022 року вручено повістку про обов`язок з`явитися на 10год. 00хв. 02 червня 2022 року на призовну дільницю ІНФОРМАЦІЯ_4 , що по АДРЕСА_2 , з метою його призову по мобілізації до Збройних Сил України і попереджено про притягнення до відповідальності за неявку у вказаний строк.

    02 червня 2022 року ОСОБА_6 , прибувши в ІНФОРМАЦІЯ_5 , убувати до військової частини відмовився, заявивши, що відмовляється проходити військову службу у зв`язку із релігійними переконаннями. Того ж дня військовозобов`язаному ОСОБА_6 було роз`яснено положення Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» та вручено другу повістку про обов`язок з`явитися на призовну дільницю ІНФОРМАЦІЯ_4 , що по АДРЕСА_2 , 06 червня 2022 року на 09год. 00хв. з метою його призову по мобілізації до Збройних Сил України.

    Незважаючи на це ОСОБА_6 , будучи військовозобов`язаним, а також придатним до військової служби і не маючи відповідно до ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» права на відстрочку від призову на військову службу за мобілізацією, а також відповідно до ст. 2 Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» - права на альтернативну службу, та будучи належним чином повідомленим у встановленому законом порядку про необхідність прибуття у ІНФОРМАЦІЯ_5 для подальшого відправлення у команді № НОМЕР_2 для проходження військової служби у зв`язку з оголошенням мобілізації та призовом на військову службу у Збройні Сили України по мобілізації, без надання підтверджуючих документів, з метою ухилення від призову, убувати за мобілізацією в Збройні Сили України категорично відмовився, чим порушив порядок комплектування Збройних Сил України та ст. 65 Конституції України, Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про повну мобілізацію» та Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», ухилившись в такий спосіб від призову за мобілізацією..."

    2. Стаття 337 Кримінального кодексу України.

    1. Ухилення призовника, військовозобов’язаного, резервіста від військового обліку після попередження, зробленого відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки, керівниками відповідних органів Служби безпеки України, відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, -

    карається штрафом від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до одного року.

    2. Ухилення військовозобов’язаного, резервіста від навчальних (спеціальних) зборів -

    карається штрафом від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років...".

    Розберемо зокрема рішення Березнівського районного суду від 28.02.2024 (справа № 555/442/24).

    Короткий виклад обставин справи:

    Особа, являючись військовозобов'язаною відповідно до ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та зобов'язаною стати на військовий облік, 15.02.2024 отримала під особистий підпис попередження від начальника ТЦК та СП про необхідність прибуття о 09.00 год. 16.02.2024 для уточнення військово-облікових даних. Особа, будучи попереджена про кримінальну відповідальність, передбачену частиною 1 статті 337 Кримінального кодексу України, всупереч вимогам Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу», умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, з метою ухилення від постановки на військовий облік, не маючи поважних причин для неявки, 16.02.2024 для постановки на військовий облік не з'явилася, чим ухилилася від військового обліку.

    За таких умов суд вважає, що обвинуваченому слід призначити покарання у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян , що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень, що буде необхідним і достатнім для його виправлення та попередження вчинення ним нових правопорушень.

    Ось так, доволі цікава практика, яка набуває все більшою популярності, особливо у Рівненській області. Переконаний, що далі ми побачимо схожі рішення практично у всіх областях України.

    При цьому зазначу, що обов'язковим елементом для початку кримінального провадження по даній статті є письмове попередження, зроблене відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    2.Взагалі , чи можлива кримінальна відповідальність, якщо просто платити штрафи чи не платити , за повістки і за не оновлення данних?

    Наразі - ні, як Ви можете побачити з рішень судів. Втім, неодноразово чув від представників профільного комітету ВРУ про те, що опрацьовуються зміни до законодавства в частині притягнення до кримінальної відповідальності за 2-3 неявки до ТЦК. На сьогодні нічого подібного НЕМАЄ.

    3. Правильно я розумію , якщо платиш штраф за повістку то справу не передадуть на виконавчу , тобто сам має тцк побачить що ти оплатив і вони зрозуміють шо можна тобі прям зараз ще одну повістку направити ?

    Так, Ви все розумієте вірно.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    Короткий ланцюжок можливий дій уповноважених органів у випадку неоновлення даних виглядає +- наступним чином:

    1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.

    2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.

    3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.

    4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.

    5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.

    Ось коротко такий алгоритм дій. Особа не може бути притягнути до відповідальності двічі за одне і те ж правопорушення. Тому не оновили - понесли відповідальність і по суті все. Обмеження у праві керування ТЗ - це інше, але також не критичне, як на мою точку зору. Найгірший сценарій розвитку подій за новим законодавством - обмеження у праві керування ТЗ.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович
    4.9%

    Доброго дня!

    Чи варто оновити дані через Резерв+ аби уникнути штрафу і уваги від ТЦК?

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування на території України уточнити дані можливо:

    • шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або
    • до центру надання адміністративних послуг, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    За неоновлення даних можливий штраф.

    Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо ТЦК отримає відповідну інформацію з податкої щодо Вашого ФОП, де зазначена вся необхідна інформація - Вас не повинні притягнути до відповідальності за неуточнення даних. Поки що судової практики по цьому питанню немає, тому яку позицію займе ТЦК невідомо.

    І що відбувається після сплати штрафу?

    Якщо Ви сплатите штраф - Вам можуть вручити повістку на уточнення даних, а за неявку по ній знову накласти штраф. Тому краще штраф оскаржувати.

    Згідно пункту 41 постанови КМУ 560. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:

    • день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Богун Сергій Павлович
    4.9%

    Доброго дня.

    Вам необхідно оновити свої облікові дані.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    - у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:

    «Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.»

    Штраф має бути сплачений порушником:

    - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,

    - а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    -подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    -витрати на облік зазначених правопорушень.

    Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.

    Якщо сума боргу перевищує 160 тисяч гривень, стягнення може бути звернено на нерухомість боржника.

    Крім того, згідно з Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період від затвердженого ПКМУ від 16 травня 2024 р. №560 у період проведення мобілізації (крім цільової) уповноважені представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейські, а також представники Держприкордонслужби мають право вимагати у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.

    Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Турчин Ярослав Олександрович
    50%

    ДОБРОГО ДНЯ, ЯРОСЛАВЕ!

    Оновлювати дані Вам не треба. Бо Ви не перебуваєте на військовому обліку, а тому ця норма закону на Вас не діє.

    Вас не було і немає обов"язку по уточненню / оновленню даних, адже мова в законі йде саме про - "громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані".

    Ви на обліку не перебуваєте. Тому притягнуті до відповідальності по ст. 210-1 КУпАП - не можете бути.

    Проте, Ви порушуєте правила військового обліку, адже не встали на облік після закінчення кафедри. За це можете бути притягнуті до відповідальності за ст. 210 КУпАП. Відповідальність. що там, що там - від 17 тисяч гривень в умовах війни.

    Однак, оскільки обов"язок у Вас був встати на облік у певний строк, тобто по завершенню кафедри, то строки притягнення до відповідальності вже сплили. Звісно ТЦК цієї адміністративно-правової грамоти не знає переважно і знати не хоче, але ж це не значить, що так само не знає правил суд. Тобто у разі спроб притягнути Вас до відповідальності за строками - Ви можете оскаржити постанову в суді.

    ТЦК накладає штраф, виносячи постанову начальника ТЦК про це.

    Постанова має бути невідкладно вручена особі, що притягається до відповідальності для забезпечення права на добровільну оплату.

    Право на добровільну оплату в силу ст. 307 КУпАП - 15 днів з дня отримання копії постанови.

    ТЦК має порочну практику направляти постанову поштою. Це нічим не передбачено, але по факту має місце.

    Іноді суди вважають це порушенням порядку оповіщення і адміністративної процедури, яка не забезпечує особі право на захист.

    Крім того, в силу ч. 1 ст. 291 КУпАП, Постанова адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови.

    Строк на оскарження - 10 днів з дати винесення.

    Скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу (ч. 1 ст. 289 КУпАП).

    Тобто, якщо постанова не була надіслана взагалі, або була надіслана з порушенням строків - можна поновлювати строк для судового оскраження постанови.

    Щодо строків передачі на виконавчу постанови ТЦК про штраф - це все індивідуально.

    Нещодавно був клієнт на сайті, якому постанову направили до виконання через 1 рік після накладення штрафу. Що є грубим порушенням закону і підставою для скасування в судовому порядку постанов державного виконавця, в тому числі про відкриття виконавчого провадження, адже строк для цього - 3 місяці з моменту

    Для того, щоб постанова була обов’язковою для виконання, вона повинна набрати чинності. За загальним правилом, встановленим ст.299 КпАП, постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає виконанню з моменту її винесення. В разі оскарження або опротестування постанови вона набирає чинності після залишення скарги чи протесту без задоволення, тобто з дня прийняття відповідного рішення.

    З метою підвищення оперативності виконання постанов, а також забезпечення прав особи ст.303 КпАП закріплено строки, протягом яких постанова може бути звернута до виконання, іншими словами, передбачено строки давності виконання постанов. За загальним правилом постанова про накладення адміністративного стягнення не підлягає виконанню, якщо її не було звернуто до виконання протягом трьох місяців з дня винесення. Варто зазначити, що постанова вважається звернутою до виконання, коли орган (посадова особа), який її виніс, вручає або надсилає її копію відповідній особі або надсилає органу, уповноваженому безпосередньо її виконувати.

    Тобто, якщо з моменту винесення постанови - її не направлено до виконавчої протягом 3-х місяців, її не можна виконувати. Якщо державний виконавець порушує свавільно ці приписи, та ігнорує роз"яснення, надані щодо цього Верховним Судом, то слід звернутися до окружного адміністративного суду і суд майже 100 % скасує таку постанову. Ключове - не пропустити строки.

    Оскаржити незаконні дії виконавця можна лише протягом 10 робочих днів з дня коли особа дізналася або могла дізнатися про винесену постанову.

    Тобто виконавче провадження відкрите за таких умов НЕЗАКОННО і є підстава звернутися до суду та оскаржити винесені постанови. Ці справи розглядає окружний адміністративний суд, а не місцевий суд.

    Постанова про накладення адміністративного стягнення може бути звернена до виконання лише протягом трьох місяців з дня її винесення, а в разі пропуску цього строку така постанова не підлягає виконанню.

    При цьому, положення статті 303 КУпАП не пов`язують кінцевий строк пред`явлення до виконання постанов про накладення адміністративних стягнень із строком набрання такими постановами законної сили. Будь-яких інших строків для виконання постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі чинним законодавством не передбачено.

    У той же час, приписами ст. 12 Закону України №1404-VIII "Про Виконавче провадження" визначено, що виконавчі документи, за якими стягувачем є держава або державний орган, можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців. Строки, зазначені в частині 1 цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого у разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

    Проте, під час виконання судових рішень, поряд з нормами Закону №1404-VIII, застосовуються положення Конституції України, інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до цього Закону. Разом з визначенням особливостей процедури виконавчого провадження Закон №1404-VIII має бланкетні та відсильні норми, які передбачають застосування правових приписів інших нормативних актів при здійсненні виконавчого провадження.

    За приписами частини 5 статті 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

    Аналогічна позиція викладена Верховним Судом у постанові від 25 травня 2021 року по справі №923/971/19.

    Тобто, стаття 303 КУпАП є спеціальною нормою відповідно до якої, постанова про накладення адміністративного стягнення може бути звернута до виконання протягом трьох місяців з дня винесення, а тому посилання представників виконавчої на ст. 12 Закону №1404-VIII є необґрунтованим.

    Якщо Вам постанову виконавчої не надсилали - то строк для оскарження в принципі можна обгрунтувати.

    Відповідно до ч. 5 ст. 74 Закону України "Про виконавче провадження", Рішення та дії виконавця, посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені протягом 10 робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів.

    На жаль судова практика по строкам оскарження різна. Треба вибудовувати струнку юридичну конструкцію підтвердження, що Ви не могли дізнатися про відкриття виконавчого провадження раніше.

    Незнання про порушення через байдужість до своїх прав або небажання дізнатися не може визнаватися поважною причиною пропуску строку звернення до суду. Щодо відліку строку звернення із адміністративним позовом, суд зазначає, що порівняльний аналіз термінів «дізнався» та «повинен дізнатися», що містяться в ч. 2 ст. 122 КАС України, дає підстави для висновку про презумпцію можливості та обов`язку позивача знати про стан своїх прав.

    Згідно норм Кодексу адміністративного судочинства України, право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав.

    Правова конструкція «в межах встановленого законом строку звернення до адміністративного суду» означає, що позов має подаватись лише в тих часових обмеженнях, які встановлені законом. Крім того, можливість захисту прав та інтересів залежить від дотримання строків, встановлених на цей випадок законом. В силу приписів статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» №3477-IV від 23 лютого 2006 року, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського Суду з прав людини як джерело права.

    Практика Європейського суду з прав людини свідчить про те, що право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому, числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав (справа Стаббігс на інші проти Великобританії , справа Девеер проти Бельгії). Так, Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях наполягає на тому, що процесуальні строки (строки позовної давності) є обов`язковими для дотримання. Правила регулювання строків для подання скарги, безумовно, мають на меті забезпечення належного відправлення правосуддя і дотримання принципу юридичної визначеності. Зацікавлені особи повинні розраховувати на те, що ці правила будуть застосовані (див. рішення Європейського суду у справі "Перез де Рада Каванілес проти Іспанії" від 28 жовтня 1998 року, заява № 28090/95, пункт 45). Реалізуючи пункт 1 статті 6 Конвенції, кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких - не допустити судовий процес у безладний рух. У рішенні "Міраґаль Есколано та інші проти Іспанії" Європейський суд встановив, що строки позовної давності, яких заявники мають дотримуватися при поданні скарг, спрямовані на те, щоб забезпечити належне здійснення правосуддя і дотримання принципів правової певності. Сторонам у провадженні слід очікувати, що ці норми будуть застосовними (рішення від 25 січня 2000 року, пункт 33).

    Отже, за практикою Європейського суду з прав людини, застосування судами наслідків пропущення строків звернення до суду не є порушенням права на доступ до суду.

    Конституційний Суд України у своєму рішенні від 13 грудня 2011 року по справі №17-рп/2011 також визначив, що вжиття заходів для прискорення процедури розгляду справ є обов`язком не тільки держави, а й осіб, які беруть участь у справі. Згідно частини 1 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

    З цих мотивів, суди відмовляють у оскарженні дій виконавця, якщо строки згаяні.

    ___

    Щодо оскарження.

    То для того не потрібно нічого особливого окрім цифрового підпису або ДІЯ.Підпису.

    Оскаржити можливо через систему "Електронний суд". Через неї ж без витрат на нотаріусів - надати довіреність своєму представнику на захист Ваших прав у суді.

    https://cabinet.court.gov.ua/

    В цій же системі по ідеї мають з"являтися виконавчі провадження щодо людини та повідомляти громадянина про надходження постанови виконавця - шляхом повідомлення на електронну пошту. Але це поки що в тестовому режимі і Міністерство юстиції не віддає Державній судовій адміністрації України свої "іграшки" у особі комунікації "Електронного суду" з АСВП (Автоматизованою системою виконавчого провадження).

    У Вашому випадку - наявність військового звання офіцера - це майже 100 % мобілізація. Тому у Вашому випадку, оскільки дані про Вас відсутні у ТЦК, не бажано було б оновлювати дані та іншим чином нагадувати про себе.

    Крім того, обов"язку оновити дані у Вас і не було, а от стати на облік - був.

    Хай Вам щастить!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Корнійчук Євген Іванович
    25.1%

    Доброго дня. На мою думку всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.

    Також є примітка до ст.210

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто у нас діджетал країна і новити дані вони можуть самостійно.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України