Задайте питання юристу

869 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 23 жовтня 2024, питання №121633 650₴

Чи може військовозобов'язаний стати на військовий облік за новим місцем проживання без необхідності зніматися з обліку у попередньому територіальному центрі комплектування (ТЦК).

Доброго дня.
1. Чи може військовозобов'язаний стати на військовий облік за новим місцем проживання без необхідності зніматися з обліку у попередньому територіальному центрі комплектування (ТЦК)?
2. Чи можно військовозобов’язаному змінювати місце проживання без дозволу керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП)? (якщо військовозобов'язаний фактично проживає та працює не за місцем реєстрації, з початку воєнного стану)?
3. При процедурі зняття/взяття на військовий облік, обов'язковим є направлення на ВЛК?
4. Якщо є підстава для відстрочки, чи можна подати заяву про взяття на облік та заяву про надання відстрочки одночасно? Чи мають право в цьому разі направити на ВЛК.
Дякую.

Відповіді юристів (4)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    1. Чи може військовозобов'язаний стати на військовий облік за новим місцем проживання без необхідності зніматися з обліку у попередньому територіальному центрі комплектування (ТЦК)?

    Так, може, але є певні нюанси. Чи є у військовозобов'язаного військово-обліковий документ? На якій підставі військовозобов'язаний проживає за новим місцем проживання - ВПО, договір оренди чи ін.? Яка підстава для відстрочки?

    Щоб стати на військовий облік за новим місцем проживання бажано зареєструвати місце проживання або мати ВПО, або договір оренди, або документ про право власності на житло, тощо. Проте, деякі ТЦК беруть на військовий облік без зайвих питань.

    Пам'ятайте, якщо чоловік є військовозобов'язаним - то стаючи на військовий облік - йому потрібно одночасно подавати заяву про відстрочку з підстав, які передбачені в статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”

    Згідно правил військового обліку призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    • перебувати на військовому обліку за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;
    • особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;

    Згідно пункту 81 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів Взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пунктах 15, 15-1 цього Порядку та підпункті 10-1 пункту 1 додатка 2). При цьому взяття на військовий облік здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України (паспорта громадянина України для виїзду за кордон у випадку подання заяви про взяття на військовий облік через закордонну дипломатичну установу України згідно з підпунктом 10-1 пункту 1 додатка 2) та військово-облікового документа у разі, якщо він видавався та не був втрачений.

    Особиста присутність призовників, військовозобов’язаних та резервістів для ЗНЯТТЯ або виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів не обов’язкова.

    Згідно частини 1 статті 37 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" взяттю на військовий облік військовозобов’язаних - підлягають військовозобов’язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання.

    Згідно частини 5 статті 37 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" зняттю з військового обліку військовозобов’язаних - підлягають військовозобов’язані, які вибули в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України і стали на військовий облік за новим місцем проживання.

    Тобто, військовозобов'язаний має обов'язок особисто прибути до нового ТЦК для взяття на військовий облік, проте в нього немає обов'язку звертатися до попереднього ТЦК для зняття з обліку.

    2. Чи можно військовозобов’язаному змінювати місце проживання без дозволу керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП)? (якщо військовозобов'язаний фактично проживає та працює не за місцем реєстрації, з початку воєнного стану)?

    Так, можна. Дозвіл керівника ТЦК не потрібен, адже даний пункт виключили з правил військового обліку ще в травні.

    3. При процедурі зняття/взяття на військовий облік, обов'язковим є направлення на ВЛК?

    Загалом ні, але більшість ТЦК вимагає пройти ВЛК перед взяття на облік.

    Згідно пункту 81 постанови КМУ 560. У разі призову резервістів та військовозобов’язаних на військову службу під час мобілізації, на особливий період не за місцем їх перебування на військовому обліку такі особи перед призовом на військову службу беруться на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, який здійснює їх призов. Відомості про взяття таких осіб на військовий облік вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів ПЕРЕД їх направленням на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.

    Тобто, спочатку ТЦК повинен спочатку поставити громадянина на військовий облік, а потім направити його на ВЛК, якщо у військовозобов'язаного немає підстав для відстрочки або ВЛК він не проходив більше 1 року.

    4. Якщо є підстава для відстрочки, чи можна подати заяву про взяття на облік та заяву про надання відстрочки одночасно? Чи мають право в цьому разі направити на ВЛК.

    Обов'язково потрібно подавати заяву про відстрочку.

    Спочатку військовозобов'язаному необхідно відправити заяву та документи про відстрочку рекомендованим листом з описом вкладеного. В першу чергу це буде доказом того, що він бажає скористатись своїм правом на відстрочку, якщо при особистому візиті до ТЦК вони не будуть реєструвати заяву про відстрочку.

    При особистому візиті до ТЦК готуєте 2 заяви про відстрочку та такі ж самі документи, що відправили поштою. Прибувши до ТЦК спочатку зареєструйте заяву про відстрочку. Для цього вимагайте, щоб на Вашому екземплярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземпляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку.

    Якщо заяву не реєструють – не хвилюйтесь, адже Ви маєте доказ подачі документів про відстрочку поштою. Можете подати скаргу на ТЦК або просто пройти ВЛК

    Згідно пункту 63 Постанови КМУ 560.

    Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією НЕ направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Отже, постановою КМУ №560 передбачено, що військовозобов'язаного не можуть направити на ВЛК під час розгляду заяви про відстрочку

    На жаль, якщо у чоловіка немає належно паперового ВОД на бланку - йому можуть відмовити у оформленні відстрочки. В такому випадку він можете надати е-ВОД з ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do... або Резерв+. Якщо також отримає відмову - він можете оскаржити такі дії ТЦК в судовому порядку або пройти ВЛК та оформити новий ВОД на бланку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Софія!

    1. Чи може військовозобов'язаний стати на військовий облік за новим місцем проживання без необхідності зніматися з обліку у попередньому територіальному центрі комплектування (ТЦК)?

    Це абсолютно не є проблемою! Військовозобов'язана особа пише заяву, стає на військовий облік на новому місці проживання. При тому це може бути як зміна реєстрації місця проживання, так і отримання статусу ВПО. Інформація щодо взяття на військовий облік береться в ТЦК до уваги. Особа заноситься до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних і резервістів, що вона перебуває на обліку за новим місцем. За старим місцем вона автоматично буде знята з обліку

    2. Чи можно військовозобов’язаному змінювати місце проживання без дозволу керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП)? (якщо військовозобов'язаний фактично проживає та працює не за місцем реєстрації, з початку воєнного стану)?

    Брати дозвіл в ТЦК на виїзд в іншу місцевість в межах України зовсім не обов'язково. Проте при тому необхідно у визначений законом семіденний строк стати на облік в новому ТЦК, або принаймні повідомити останній про це поштою.

    Згідно пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 про «Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    " Призовники, військовозобов’язані та резервісти в разі зміни адреси їх місця проживання або інших персональних даних зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідним органам, де вони перебувають на військовому обліку, зокрема у випадках, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 р. № 265 “Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад”, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-комунікаційні системи.

    Призовники, військовозобов’язані та резервісти, які не актуалізували інформацію про себе в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, особисто у семиденний строк з дня внесення змін до персональних даних прибувають із паспортом громадянина України та військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки, який організовує та веде військовий облік на території адміністративно-територіальної одиниці, для взяття їх на військовий облік, зняття з військового обліку або внесення змін до їх облікових даних".

    3. При процедурі зняття/взяття на військовий облік, обов'язковим є направлення на ВЛК?

    Так, військовозобов'язаного при постановці оа облік можуть направити на проходження ВЛК, якщо з моменту останнього проходження ним ВЛК пройшло більше року.

    Згідно Наказу МОУ від 14.08.200в року №402 "Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України" паузи між проходженням ВЛК у період воєнного стану не повинні перевищувати 1 рік. В мирний час цей строк дорівнює 5 років.

    4. Якщо є підстава для відстрочки, чи можна подати заяву про взяття на облік та заяву про надання відстрочки одночасно? Чи мають право в цьому разі направити на ВЛК.

    Очевидно, що ні. Спочатку в ТЦК повинні взяти військовозобов'язаного на облік, а вже потім прийняти від нього заяву на отримання відстрочки. Тому цілком можливо, що при постановці на облік таку особу можуть направити на проходження ВЛК.

    Втім, якщо є стала підстава для відстрочки, переживати з цього приводу не варто.

    Для надійності я рекомендую спочатку направити до ТЦК заяву з підтверджувальними документами Укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладення, а вже потім, коли буде отримане повідомлення з пошти про вручення листа, йти до ТЦК. В такий спосіб почасти можна уникнути і направлення на ВЛК, оскільки відповідно до пункту 83 Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    "Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом".

    Проте говорити про це напевно складно. Все ж таки ТЦК буде намагатися направити особу на ВЛК, так як вона не стоїть на обліку.

    Як хочете, то тоді вже краще отримати відстрочку в старому ТЦК, а лише після того змінювати місце проживання. Так буде надійніше і менш ризиковано.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю! Ось відповіді на ваші запитання, базовані на чинному законодавстві України:

    Чи може військовозобов'язаний стати на військовий облік за новим місцем проживання без необхідності зніматися з обліку у попередньому ТЦК?

    Відповідно до п. 15 Положенням про військовий облік, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1487 від 30 грудня 2022 року.15. За умови запровадження інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами, базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, відповідно до Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів”:

    взяття на військовий облік, зняття з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, відомості про яких наявні та актуалізовані (верифіковані) в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, за умови дотримання ними правил військового обліку здійснюється на підставі відомостей про декларування, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання осіб в електронній формі, надісланих органами, що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб (далі - органи реєстрації) через єдину інформаційну систему МВС до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    відомості про декларування/зняття із задекларованого/ зареєстрованого місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів, надіслані органом реєстрації через єдину інформаційну систему МВС до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, є підставою для взяття особи на військовий облік або зняття з військового обліку районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, органом СБУ, відповідним підрозділом розвідувального органу.

    У разі звернення призовника, військовозобов’язаного або резервіста до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів за новим задекларованим місцем проживання в його військово-облікових документах проставляються відповідні відмітки про взяття на військовий облік за новим місцем проживання.

    У разі коли відомості про призовника, військовозобов’язаного або резервіста не включено до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, призовник, військовозобов’язаний або резервіст може за власним бажанням подати відомості для включення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів під час формування декларації про місце проживання з використанням засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) за умови запровадження інформаційної взаємодії. Механізм та вимоги до технічного опису сервісу електронної інформаційної взаємодії між Порталом Дія та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів встановлюються Міноборони.

    Відомості про декларування/зняття із задекларованого/ зареєстрованого місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів за декларацією (заявою), поданою в електронній формі з використанням засобів Порталу Дія, не включаються органом реєстрації до повідомлення, передбаченого додатком 18.

    Чи можна військовозобов'язаному змінювати місце проживання без дозволу керівника ТЦК та СП (якщо проживає не за місцем реєстрації з початку воєнного стану)?

    За умов воєнного стану, військовозобов'язані мають отримати дозвіл на зміну місця проживання від ТЦК та СП. Це правило введене відповідно до законодавчих актів, зокрема закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" та постанов Кабінету Міністрів. Якщо військовозобов'язаний змінює місце проживання (проживає або працює в іншому місті), він зобов'язаний звернутися до ТЦК та СП, щоб отримати дозвіл на зміну місця проживання, навіть якщо це фактичне проживання не співпадає з місцем реєстрації.

    Законодавством встановлено заборону на зміну місця проживання без дозволу керівника уповноваженого ТЦК, а не заборону на пересування територією України. Про це зазначив Шевченківський районний суд м. Чернівці у рішенні від 31 травня 2024 року по справі №727/4556/24.

    З огляду на те, що ч. 4 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» встановлює заборону виїзду військовозобов`язаних з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки у воєнний час, підлягає застосуванню спеціальний закон, яким є Закон «Про правовий режим воєнного стану», стаття 8 якого передбачає заходи правового режиму воєнного стану.

    Одним з таких заходів є передбачена п. 16 ч. 1 ст. 8 заборона громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міністерстві оборони України, Службі безпеки України чи Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу Служби безпеки України чи СЗР.

    Аналогічна норма міститься в ч. 6 ст. 22 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», відповідно до якої громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу посадової особи, визначеної у частині третій цієї статті.

    Закон «Про військовий обов`язок і військову службу» не передбачає визначення «місця проживання».

    Відповідно до Закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» місце проживання житло з присвоєною у встановленому законом порядку адресою, в якому особа проживає, а також заклад для бездомних осіб, інший надавач соціальних послуг з проживанням, стаціонарна соціально-медична установа та інші заклади соціальної підтримки (догляду), у яких особа отримує соціальні послуги (редакція від 5.11.2021 року).

    Чи є направлення на ВЛК обов'язковим при процедурі зняття/взяття на військовий облік?

    Ні, направлення на військово-лікарську комісію не є обов'язковим при знятті або взятті на військовий облік. ВЛК проводиться у випадках, коли необхідно перевірити придатність особи до військової служби, наприклад, перед мобілізацією, або при зміні стану здоров'я військовозобов'язаного. Якщо ви просто знімаєтеся з обліку і стаєте на облік у новому місці, проходження ВЛК зазвичай не вимагається, якщо немає особливих підстав для цього, але якщо з попереднього ВЛК минуло більше року, то воно буде обов'язковий

    Якщо є підстава для відстрочки, чи можна подати заяву про взяття на облік і заяву про надання відстрочки одночасно? Чи мають право в цьому разі направити на ВЛК?

    Так, ви можете подати заяву про взяття на облік і одночасно заяву про надання відстрочки, якщо маєте законні підстави для відстрочки (наприклад, догляд за членом сім'ї, інвалідність, навчання тощо). Закон не забороняє подання цих заяв одночасно.

    Що стосується ВЛК, якщо у вас є підстави для відстрочки, то в порядку Постанови КМУ №560 від 16.05.2024 не проводиться

    Нормативна база:

    Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу".

    Постанова Кабінету Міністрів України №1487 від 30 грудня 2022 року "Про затвердження Положення про військовий облік".

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Доброго дня.1. Чи може військовозобов'язаний стати на військовий облік за новим місцем проживання без необхідності зніматися з обліку у попередньому територіальному центрі комплектування (ТЦК)?

    Цікаве практичне питання. Закон говорить, що так, можливо без зняття з попереднього місця військового обліку. Колеги доволі повно розкрили Вам нормативно-правову базу цього питання. Водночас практика показує абсолютно зворотнє - не зустрічав випадків, коли ТЦК бере особу на військовий облік (без ВПО), якщо на цей момент особа не знята з військового обліку в іншому ТЦК та СП. Чесно кажу, таких випадків не зустрічав. Зустрічав навпаки інші, коли без зняття з обліку ніхто на облік не ставить. Тому будьте готові і до такого сценарію подій.

    2. Чи можно військовозобов’язаному змінювати місце проживання без дозволу керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП)? (якщо військовозобов'язаний фактично проживає та працює не за місцем реєстрації, з початку воєнного стану)?

    Так, можливо. Дана норма із статті 37 Закону України "Про ВОіВС" була виключена ще в травні 2024 року. Натомість чинне законодавство передбачає:

    Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього

    3. Призовники, військовозобов’язані та резервісти після прибуття до нового місця проживання зобов’язані в семиденний строк стати на військовий облік.

    У разі декларування місця проживання особи за декларацією про місце проживання, поданою в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, взяття на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки на підставі відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів в електронній формі, надісланих органами реєстрації через Єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ України до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    4. У період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії воєнного стану призовники, військовозобов’язані та резервісти, які залишили або покинули своє місце проживання, зобов’язані в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи стати на військовий облік у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи (військовозобов’язані та резервісти Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, а військовозобов’язані та резервісти розвідувальних органів України - у зазначений строк повідомити про зміну місця проживання відповідному підрозділу розвідувальних органів України).

    3. При процедурі зняття/взяття на військовий облік, обов'язковим є направлення на ВЛК?

    Як показує практика, в більшості випадків знімають з обліку без проходження ВЛК, а при постановці на облік - ВЛК вже обов'язково.

    4. Якщо є підстава для відстрочки, чи можна подати заяву про взяття на облік та заяву про надання відстрочки одночасно? Чи мають право в цьому разі направити на ВЛК.

    Так, звісно, можна направляти і разом. Але тут така річ, що при постановці на військовий облік у більшості випадків все ж направляють на медичний огляд ВЛК, і пункт 63 постанови КМУ № 560 тут не працює. Я про даний пункт:

    16 травня 2024 року Кабінетом Міністрів України було ухвалено постанову за № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період", який передбачає, зокрема, перелік підтверджуючих документів для оформлення права на відстрочку по кожній підставі.

    Вона передбачає такий порядок оформлення відстрочки від мобілізації:

    "...58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) *особисто* подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5 Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    60. Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби...".

    Якщо Ви маєте право на відстрочку - питання полегшується. Рекомендував би Вам такий алгоритм дій:

    1. Подання заяви про відстрочку через АТ "Укрпошта" до ТЦК, де Ви зараз перебуваєте на обліку.

    2. Оформлення відстрочки у ТЦК, де Ви зараз перебуваєте на обліку. Зняття з військового обліку.

    3. З'явлення до ТЦК, куди Ви хочете стати на військовий облік. Вже є відстрочка, залишилося лише стати на обліку.

    4. Проходження за потреби військово-лікарської комісії.

    З повагою!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA