Задайте питання юристу

874 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 01 листопада 2024, питання №122123 350₴

«Виведення поза штат»

Керівник усно довів інформацію, що після реформування управління міноборони, я не був затверджений на посаді і виведений поза штат. Чи мають мені довести цей наказ? Як перевірити цю інформацію? Коли варто звертатися до юриста? Чи мають право при скороченні укоротити УБД, якщо є військовослужбовці без цього статусу які були затвердженні?

Відповіді юристів (5)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Чи мають мені довести цей наказ?

    Так, повинні.

    Згідно пункту 116 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України. Зарахування військовослужбовців наказами по особовому складу в розпорядження посадових осіб, які мають право призначення на посади, для вирішення питання щодо дальшого їх службового використання допускається в разі:

    1) розформування (реформування) військової частини або скорочення штатних посад, якщо до кінця встановленого строку проведення цих заходів не вирішено питання щодо дальшого службового використання вивільнених військовослужбовців;

    2) якщо посада, на яку призначено військовослужбовця, належить до номенклатури призначення нижчої посадової особи і не є вакантною, а також до номенклатури призначення командира військової частини А0515;

    3) пониження у посаді в порядку виконання накладеного дисциплінарного стягнення або призначення на нижчу посаду на підставі висновку атестування, якщо неможливо відразу призначити військовослужбовця на нижчу посаду;

    4) повернення депутатів, які є військовослужбовцями, після закінчення строку їх депутатських повноважень;

    5) повернення військовослужбовців, відряджених до державних органів, підприємств, установ, організацій, державних та комунальних закладів освіти;

    6) повернення військовослужбовців, які були направлені за кордон для проходження військової служби або навчання, - у разі неможливості призначення на посаду;

    7) закінчення строку перебування військовослужбовців на посадах науково-педагогічних і наукових працівників вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, науково-дослідних установ, керівників закладів культури, які належать до базової мережі закладів культури загальнодержавного рівня, та необрання їх на зазначені посади за результатами нового конкурсу;

    8) скасування допуску до державної таємниці - до вирішення питання дальшого проходження військової служби;

    9) відрахування слухача денної форми навчання з вищого навчального закладу;

    10) визнання військовослужбовця військово-лікарською комісією непридатним чи обмежено придатним до військової служби - до звільнення з військової служби;

    11) якщо в особливий період випускники вищих військових навчальних закладів або військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти після завершення навчання не можуть бути безпосередньо призначені на посади;

    11-1) офіцери запасу, призвані на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, - до призначення на посади;

    11-2) припинення повноважень Міністра оборони України, на посаду патронатної служби якого був призначений військовослужбовець, - у разі неможливості призначення на посаду;

    11-3) перебування з близькими особами у прямому підпорядкуванні, якщо протягом місяця з моменту виникнення таких обставин неможливо призначити на посаду, що виключає пряме підпорядкування;

    12) навчання військовослужбовців за денною формою у вищому навчальному закладі іншого військового формування - до закінчення навчання;

    12-1) відсторонення військовослужбовця від посади під час досудового розслідування або судового провадження - до закінчення строку застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження або до його скасування в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України;

    13) якщо стосовно військовослужбовців застосовано запобіжні заходи кримінального провадження у виді домашнього арешту або тримання під вартою чи за вироком суду застосовані такі покарання, як арешт або тримання в дисциплінарному батальйоні, до скасування чи зміни запобіжного заходу або до винесення судом вироку чи відбування покарання;

    14) якщо військовослужбовці відсутні понад десять діб, - до повернення військовослужбовців у військову частину (у разі неприйняття іншого рішення про дальше проходження ними військової служби) або до дня набрання чинності рішенням суду про визнання їх безвісно відсутніми чи оголошення померлими, або до дня набрання законної сили вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі;

    15) якщо військовослужбовці перебувають на тривалому лікуванні у зв’язку з отриманим пораненням або хворобою, отриманою в особливий період, чи у полоні, як заручники або інтерновані особи, - до їх повернення;

    16) перебування військовослужбовця у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (шестирічного віку - за медичними показниками), у разі розформування військової частини та за відсутності можливості перемістити такого військовослужбовця на вакантну посаду - до закінчення відпустки по догляду за дитиною.

    Військовослужбовці звільняються з посад та зараховуються в розпорядження посадових осіб наказами командирів (начальників), які мають право призначення на ці посади.

    Військовослужбовці, які зараховані в розпорядження відповідно до підпунктів 1 - 12-1 цього пункту, продовжують проходити військову службу згідно з цим Положенням, виконуючи обов’язки військової служби в межах, визначених посадовою особою, у розпорядженні якої вони перебувають.

    Час перебування військовослужбовців на лікуванні, в основній або додатковій відпустці виключається із загального періоду перебування у розпорядженні відповідних командирів (начальників).

    Військовослужбовець, якого звільнено з посади, вважається таким, що перебуває у розпорядженні відповідного командира (начальника) військової частини, у списках якої він перебуває, з дня, що настає за днем звільнення, та до дня, з якого він приступив до виконання обов’язків за новою військовою посадою, на яку його призначено (до дня зарахування у розпорядження посадової особи, яка має право призначення на посаду).

    Матеріальне та грошове забезпечення військовослужбовців, зарахованих у розпорядження відповідних командирів (начальників), здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    Як перевірити цю інформацію? Коли варто звертатися до юриста?

    Можете відразу звернутися до адвоката та подати адвокатський запит, щодо Вашого звільнення з посади та зарахування в розпорядження командира.

    Також можете самостійно звернутися з рапортом до командира.

    Чи мають право при скороченні укоротити УБД, якщо є військовослужбовці без цього статусу які були затвердженні?

    Якщо Ви є УБД, то при звільненні з посади Ви даний статус не втратите.

    Згідно пункту 25 Положення про комісії Міністерства оборони України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, учасниками війни та вирішення спірних питань щодо зарахування окремих періодів служби до вислуги років підставами для позбавлення Комісією статусу учасника бойових дій осіб є:

    • копія обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, за вчинення особою умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину в період участі в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, під час виконання бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями, що надійшов від органів прокуратури, органів або установ виконання покарань, а також від інших осіб, установ або органів у випадках, передбачених законом, на розгляд Комісії для прийняття відповідного рішення;
    • документи державних органів, військових частин (органів, підрозділів) або підприємств, установ та організацій, матеріали службових перевірок та інші документи, що встановлюють факт подання недостовірної інформації про участь особи в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, у забезпеченні їх проведення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, у виконанні бойового (службового) завдання із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в умовах безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з військовими формуваннями інших держав і незаконними збройними формуваннями, або подання недостовірних даних про неї, надіслані ними на розгляд Комісії для прийняття відповідного рішення;
    • заява особи про позбавлення її статусу учасника бойових дій із зазначенням причини, надіслана нею на розгляд Комісії.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич 3 дні тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня!

    Чи мають мені довести цей наказ?

    Так, Вас повинні ознайомити із відповідним наказом.

    Виведення військового поза штат або у розпорядження: які є підстави

    Підставами для зарахування військовослужбовця в розпорядження командира є:

    • розформування військової частини або скорочення штатних посад, якщо до кінця цих заходів не вирішено питання щодо подальшого службового використання вивільнених військових;
    • якщо посада належить до номенклатури призначення нижчої посадової особи і не є вакантною, а також до номенклатури призначення командира військової частини А0515;
    • пониження в посаді як дисциплінарне стягнення або призначення на нижчу посаду на підставі висновку атестування, якщо неможливо відразу призначити військовослужбовця на нижчу посаду;
    • повернення депутатів, які є військовослужбовцями, після закінчення строку їхніх депутатських повноважень;
    • повернення військовослужбовців, відряджених до державних органів, підприємств, установ, організацій, державних та комунальних навчальних закладів;
    • повернення військовослужбовців, які були направлені за кордон для служби або навчання, за неможливості призначення на посаду;
    • закінчення строку перебування військовослужбовців на посадах науково-педагогічних і наукових працівників вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, науково-дослідних установ та необрання їх на зазначені посади за результатами нового конкурсу;
    • скасування допуску до державної таємниці — до вирішення питання подальшого проходження військової служби;
    • відрахування слухача денної форми навчання з вищого навчального закладу;
    • визнання військовослужбовця ВЛК непридатним чи обмежено придатним до військової служби — до звільнення з військової служби;
    • якщо в особливий період випускники вищих військових навчальних закладів або військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти після завершення навчання не можуть бути безпосередньо призначені на посади;
    • офіцери запасу, призвані на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, — до призначення на посади;
    • припинення повноважень Міністра оборони, на посаду патронатної служби якого був призначений військовослужбовець, — при неможливості призначення на посаду;
    • перебування з близькими особами в прямому підпорядкуванні, якщо протягом місяця неможливо призначити на посаду, що виключає пряме підпорядкування;
    • навчання військовослужбовців за денною формою у вищому навчальному закладі іншого військового формування — до закінчення навчання;
    • відсторонення військовослужбовця від посади під час досудового розслідування або судового провадження — до закінчення строку застосування або до його скасування;
    • якщо стосовно військовослужбовців застосовано запобіжні заходи кримінального провадження у виді домашнього арешту або тримання під вартою чи за вироком суду застосовані арешт або тримання в дисциплінарному батальйоні, до скасування чи зміни запобіжного заходу або до винесення судом вироку чи відбування покарання;
    • якщо військовослужбовці відсутні понад десять діб — до повернення у військову частину (якщо не прийняте інше рішення про подальше проходження ними військової служби) або до дня набрання чинності рішенням суду про визнання їх безвісно відсутніми чи оголошення померлими, або до дня набрання законної сили вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі;
    • якщо військовослужбовці перебувають на тривалому лікуванні у зв’язку з отриманим пораненням або хворобою, набутою в особливий період, чи в полоні як заручники або інтерновані особи — до їх повернення;
    • перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (шестирічного віку — за медичними показаннями) — до закінчення відпустки.

    Військовослужбовці звільняються з посад та зараховуються в розпорядження посадових осіб наказами командирів (начальників), які мають право призначення на ці посади.

    Як перевірити цю інформацію?

    Ви пробували звернутись із рапортом до командира?

    Коли варто звертатися до юриста?

    Залежить від того, яка допомога Вам потрібна від юриста. Якщо дізнатись інформацію щодо виведення Вас у розпорядження, то можете звертатись зараз, аби адвокат витребував дану інформацію, якщо Ви самостійно не збираєтесь подавати рапорт або ж Вам не надають відповідь на останній. Ви маєте на меті оскаржити Ваше виведення "поза штат"?

    Чи мають право при скороченні укоротити УБД, якщо є військовослужбовці без цього статусу які були затвердженні?

    Згідно Указу Президента України "Про Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України":

    117. Призначення на посади військовослужбовців, які перебувають у розпорядженні відповідних командирів (начальників), проводиться в якомога коротший строк, але не пізніше ніж через два місяці з дня звільнення з попередньої посади, за винятком випадків, передбачених підпунктами 12 - 16 пункту 116 цього Положення.

    Військовослужбовці, призвані та прийняті на військову службу із запасу, призначаються на посади не пізніше ніж через два тижні з дня вибуття до місця служби, зазначеного у приписі районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    Порядок призначення військовослужбовців на посади при проведенні організаційно-штатних заходів

    118. Під час проведення організаційно-штатних заходів, унаслідок яких передбачається скорочення посад військовослужбовців, до служби персоналу номенклатури призначення не пізніше ніж за два місяці до встановлених строків проведення таких заходів подається список військовослужбовців, які вивільняються, з пропозиціями щодо їх дальшого службового використання.

    У разі неможливості призначення військовослужбовців, які вивільняються, на рівнозначні посади вони:

    • призначаються на нижчі посади (не більш як на один ступінь чи за їх згодою більше ніж на один ступінь);
    • зараховуються у розпорядження відповідного командира (начальника) згідно з підпунктом 1 пункту 116 цього Положення;
    • звільняються з військової служби у встановленому порядку (у разі відсутності згоди призначення на нижчі посади більше ніж на один ступінь або відсутності згоди переміщення на посади у випадках, визначених абзацами третім - п’ятим пункту 112 цього Положення).

    Грошове забезпечення військовослужбовців, звільнених з військової посади, до вступу до виконання обов'язків за новою військовою посадою здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    119. Під час проведення організаційно-штатних заходів, унаслідок яких передбачається скорочення військових посад, на вакантні посади в першу чергу призначаються військовослужбовці, які згідно із законодавством належать до категорій громадян, що користуються переважним правом залишення на службі чи першочерговим правом призначення на вакантні посади. Призначення всіх інших військовослужбовців здійснюється після вирішення питання щодо дальшого службового використання вивільнених військовослужбовців.

    Якщо звернутись до норм статті 42 КЗпП:

    При скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.

    При рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається:

    • 1) сімейним - при наявності двох і більше утриманців;
    • 2) особам, в сім'ї яких немає інших працівників з самостійним заробітком;
    • 3) працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації;
    • 4) працівникам, які навчаються у вищих і середніх спеціальних учбових закладах без відриву від виробництва;
    • 5) учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності, особам з інвалідністю внаслідок війни та членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, а також особам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років", із числа тих, яких було піддано репресіям у формі (формах) позбавлення волі (ув’язнення) або обмеження волі чи примусового безпідставного поміщення здорової людини до психіатричного закладу за рішенням позасудового або іншого репресивного органу;
    • 6) авторам винаходів, корисних моделей, промислових зразків і раціоналізаторських пропозицій;
    • 7) працівникам, які дістали на цьому підприємстві, в установі, організації трудове каліцтво або професійне захворювання;
    • 8) особам з числа депортованих з України, протягом п'яти років з часу повернення на постійне місце проживання до України;
    • 9) працівникам з числа колишніх військовослужбовців строкової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу та осіб, які проходили альтернативну (невійськову) службу, - протягом двох років з дня звільнення їх зі служби.
    • 10) працівникам, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат;
    • 11) працівникам, які є членами пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення добровільної пожежної охорони не менше року.

    Перевага в залишенні на роботі може надаватися й іншим категоріям працівників, якщо це передбачено законодавством України.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    В доповнення до своєї відповіді...

    Чи мають право при скороченні укоротити УБД, якщо є військовослужбовці без цього статусу які були затвердженні?

    Згідно пункту 119 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України Під час проведення організаційно-штатних заходів, унаслідок яких передбачається скорочення військових посад, на вакантні посади в першу чергу призначаються військовослужбовці, які згідно із законодавством належать до категорій громадян, що користуються переважним правом залишення на службі чи першочерговим правом призначення на вакантні посади. Призначення всіх інших військовослужбовців здійснюється після вирішення питання щодо дальшого службового використання вивільнених військовослужбовців.

    Згідно пункту 13 статті 12 ЗУ "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" учасники бойових дій мають переважне право на залишення на роботі при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці та на працевлаштування у разі ліквідації підприємства, установи, організації.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    Зараховані у розпорядження командирів (виведені поза штат) — це військовослужбовці, які не можуть виконувати обов’язки військової служби з різних причин, але і не можуть звільнитися, тому вони закріплюються за своєю військовою частиною і чекають вирішення питання щодо подальшої служби.

    Людина продовжує проходити військову службу згідно з Положенням про проходження громадянами України військової служби у ЗСУ, але у визначених командиром межах.

    Підстави зарахування в розпорядження перераховані у пункті 116 Положення “Про проходження військової служби". Серед них:
    • визнання військовослужбовця військово-лікарською комісією непридатним чи обмежено придатним до військової служби;
    • відсторонення військовослужбовця від посади під час досудового розслідування або судового провадження;
    • полон;
    • зникнення безвісти;
    • розформування військової частини або скорочення штатних посад;
    • тощо.
    Також, зарахування в розпорядження з підстав, не передбачених законодавством, є протиправним. Оскаржити таке рішення можна:
    • подавши скаргу вищому командуванню;
    • та/або позов до суду.

    — Рішення про виведення військового поза штат видає командир військової частини. А як воно має бути правильно оформлене?

    — За загальним правилом військовий перебуває в розпорядженні командира не більше двох місяців. Залежно від конкретних обставин строк може бути й довшим. Наприклад, коли військовий зник безвісти – до визнання його судом безвісно відсутнім або померлим. Щодо оформлення, про зарахування в розпорядження видається наказ по особовому складу. Обов’язково має бути зазначена підстава такого зарахування. Також цей наказ повинен бути доведений до відома військовослужбовця.

    ВРАХУВАННЯ СТАТУСУ УБД, ПРИ ВИВЕДЕННІ ПОЗА ШТАТ, ЛИШАЄТЬСЯ НА РОЗСУД КОМАНДУВАННЯ - НІЯКИХ НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ З ЦЬОГО ПРИВОДУ НЕМАЄ ( В ЗСУ, ЦЕ ПОВИННО БУТИ ВРАХОВНО ПРИ АТЕСТАЦІЇ ТА ПРИЗНАЧЕННІ НА ПОСАДИ).

    П.119 ПОЛОЖЕННЯ:

    119. Під час проведення організаційно-штатних заходів, унаслідок яких передбачається скорочення військових посад, на вакантні посади в першу чергу призначаються військовослужбовці, які згідно із законодавством належать до категорій громадян, що користуються переважним правом залишення на службі чи першочерговим правом призначення на вакантні посади. Призначення всіх інших військовослужбовців здійснюється після вирішення питання щодо дальшого службового використання вивільнених військовослужбовців.

    Порядок призначення військовослужбовців на посади при проведенні організаційно-штатних заходів врегульований пунктами 118-119 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Указом Президента України від 10.12.2008 №1153/2008 (далі – Положення №1153/2008).

    За приписами вказаних положень, під час проведення організаційно-штатних заходів, унаслідок яких передбачається скорочення посад військовослужбовців, до кадрового органу номенклатури призначення не пізніше ніж за два місяці до встановлених строків проведення таких заходів подається список військовослужбовців, які вивільняються, з пропозиціями щодо їх дальшого службового використання.

    У разі неможливості призначення військовослужбовців, які вивільняються, на рівнозначні посади вони: призначаються на нижчі посади (не більш як на один ступінь чи за їх згодою більше ніж на один ступінь); зараховуються у розпорядження відповідного командира (начальника) згідно з підпунктом 1 пункту 116 цього Положення; звільняються з військової служби у встановленому порядку (у разі відсутності згоди призначення на нижчі посади більше ніж на один ступінь або відсутності згоди переміщення на посади у випадках, визначених абзацами третім - п`ятим пункту 112 цього Положення).

    Під час проведення організаційно-штатних заходів, унаслідок яких передбачається скорочення військових посад, на вакантні посади в першу чергу призначаються військовослужбовці, які згідно із законодавством належать до категорій громадян, що користуються переважним правом залишення на службі чи першочерговим правом призначення на вакантні посади. Призначення всіх інших військовослужбовців здійснюється після вирішення питання щодо дальшого службового використання вивільнених військовослужбовців.

    У свою чергу, згідно з підпунктом 1 пункту 116 Положення №1153/2008, зарахування військовослужбовців наказами по особовому складу в розпорядження посадових осіб, які мають право призначення на посади, для вирішення питання щодо дальшого їх службового використання допускається в разі розформування (реформування) військової частини або скорочення штатних посад, якщо до кінця встановленого строку проведення цих заходів не вирішено питання щодо подальшого службового використання вивільнених військово-службовців.

    Крім цього, за приписами пункту 116 Положення №1153/2008, військовослужбовець, якого звільнено з посади, вважається таким, що перебуває у розпорядженні відповідного командира (начальника) військової частини, у списках якої він перебуває, з дня, що настає за днем звільнення, та до дня, з якого він приступив до виконання обов`язків за новою військовою посадою, на яку його призначено (до дня зарахування у розпорядження посадової особи, яка має право призначення на посаду).

    Відповідно до пункту 117 Положення №1153/2008, призначення на посади військовослужбовців, які перебувають у розпорядженні відповідних командирів (начальників), проводиться в якомога коротший строк, але не пізніше ніж через два місяці з дня звільнення з попередньої посади, за винятком випадків, передбачених підпунктами 12 - 16 пункту 116 цього Положення.

    Згідно з підпунктом 2 пункту 82 Положення №1153/2008, призначення військовослужбовців на посади здійснюється, зокрема, на рівнозначні посади у зв`язку зі скороченням штатів або проведенням організаційних заходів.

    Ви учасник бойових дій, а така категорія громадян має переважне право на залишення на роботі, гарантоване пунктом 13 частини першої статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

    Тривалість лікування військового або його основної/додаткової відпустки не враховується в загальний період перебування в розпорядженні відповідних командирів (начальників).

    — Після зарахування у розпорядження, військовий чекає вирішення питання щодо подальшої служби. Як змінюються при цьому його грошові виплати?

    — Перші два місяці військовий в розпорядженні отримує грошове забезпечення згідно займаної ним посади до виведення поза штат. Наступні місяці грошове забезпечення, як правило, виплачується в розмірі окладу за його військове звання та надбавки за вислугу років.

    Крім того, бійці, які лікуються через поранення (контузію, травму або каліцтво), яке пов’язане із захистом Батьківщини й визнані ВЛК обмежено придатними або непридатними до військової служби з повторним оглядом через 6-12 місяців отримують:
    • грошове забезпечення (без урахування додаткової винагороди) за останньою займаною посадою у повному обсязі – перші два місяці з дня зарахування у розпорядження;
    • після 2-х місяців перебування в розпорядженні – оклад за військовим званням, надбавку за вислугу років та додаткову винагороду у розмірі 20100 гривень (за весь період перебування на лікуванні, у відпустці, реабілітації);
    • також мають право на призначення додаткової винагороди у розмірі 100 000 грн щомісяця (з розрахунку від кількості днів на місяць) за весь час (періоди) перебування на такому лікуванні або у відпустці (якщо травма визначена, як тяжка).
    Грошове забезпечення військовослужбовців у розпорядженні підлягає перерахунку, якщо збільшуються розмір окладу за військовим званням та надбавка за вислугу років, на які вони мають право.

    — Як і коли військові можуть повертатися до виконання своїх військових обов’язків?

    — Залежно від підстав виведення поза штат. Якщо військовослужбовці перебували у розпорядженні на підставі висновку ВЛК, вони поновлюються на посаді після повторного висновку комісії, що визнає їх придатними до військової служби. А якщо виведення поза штат пов’язане з правопорушенням і було відкрито кримінальне або адміністративне провадження, то після закриття провадження у справі через відсутність складу правопорушення, або винесення виправдувального вироку суду.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Керівник усно довів інформацію, що після реформування управління міноборони, я не був затверджений на посаді і виведений поза штат. Чи мають мені довести цей наказ? Як перевірити цю інформацію? Коли варто звертатися до юриста? Чи мають правопри скороченні укоротити УБД, якщо є військовослужбовці без цього статусу які були затвердженні?

    Звісно, повинні довести, що передбачається всіма внутрішніми нормативно-правовими актами, які стосуються проходження військової служби, зокрема Положенням про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженим Указом Президента України від 10 грудня 2008 року № 1153/2008.

    Перевірити цю інформацію, на жаль, не так просто. Як варіант - подати адвокатський запит до військової частини щодо з'ясування статусу військовослужбовця.

    Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України

    Перебування військовослужбовців у розпорядженні відповідних командирів

    116. Зарахування військовослужбовців наказами по особовому складу в розпорядження посадових осіб, які мають право призначення на посади, для вирішення питання щодо дальшого їх службового використання допускається в разі:

    1) розформування (реформування) військової частини або скорочення штатних посад, якщо до кінця встановленого строку проведення цих заходів не вирішено питання щодо дальшого службового використання вивільнених військовослужбовців.

    Порядок призначення військовослужбовців на посади при проведенні організаційно-штатних заходів

    118. Під час проведення організаційно-штатних заходів, унаслідок яких передбачається скорочення посад військовослужбовців, до служби персоналу номенклатури призначення не пізніше ніж за два місяці до встановлених строків проведення таких заходів подається список військовослужбовців, які вивільняються, з пропозиціями щодо їх дальшого службового використання.

    У разі неможливості призначення військовослужбовців, які вивільняються, на рівнозначні посади вони:

    призначаються на нижчі посади (не більш як на один ступінь чи за їх згодою більше ніж на один ступінь);

    зараховуються у розпорядження відповідного командира (начальника) згідно з підпунктом 1 пункту 116 цього Положення;

    звільняються з військової служби у встановленому порядку (у разі відсутності згоди призначення на нижчі посади більше ніж на один ступінь або відсутності згоди переміщення на посади у випадках, визначених абзацами третім - п’ятим пункту 112 цього Положення).

    Грошове забезпечення військовослужбовців, звільнених з військової посади, до вступу до виконання обов'язків за новою військовою посадою здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

    119. Під час проведення організаційно-штатних заходів, унаслідок яких передбачається скорочення військових посад, на вакантні посади в першу чергу призначаються військовослужбовці, які згідно із законодавством належать до категорій громадян, що користуються переважним правом залишення на службі чи першочерговим правом призначення на вакантні посади. Призначення всіх інших військовослужбовців здійснюється після вирішення питання щодо дальшого службового використання вивільнених військовослужбовців.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей

    Стаття 18. Соціальні гарантії прав членів сімей військовослужбовців

    1. Члени сімей військовослужбовців строкової служби та військової служби за призовом осіб офіцерського складу мають переважне право при прийнятті на роботу і на залишення на роботі при скороченні чисельності або штату працівників, а також на першочергове направлення для професійної підготовки, підвищення кваліфікації і перепідготовки з відривом від виробництва та на виплату на період навчання середньої заробітної плати.

    2. Дружинам (чоловікам) військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби, виплачується за місцем роботи грошова допомога в розмірі середньомісячної заробітної плати при розірванні ними трудового договору у зв'язку з переведенням чоловіка (дружини) на службу в іншу місцевість. При тимчасовій втраті працездатності листки непрацездатності оплачуються дружинам (чоловікам) військовослужбовців у розмірі 100 відсотків середньомісячної заробітної плати незалежно від страхового стажу.

    3. Дружинам (чоловікам) військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби, до загального стажу роботи, необхідного для призначення пенсії за віком, зараховується період проживання разом з чоловіком (дружиною) в місцевостях, де не було можливості працевлаштування за спеціальністю, але не більше 10 років.

    5. Місцеві ради:

    працевлаштовують у першочерговому порядку дружин військовослужбовців строкової служби у разі їх звільнення при скороченні чисельності або штату працівників, при ліквідації, реорганізації або перепрофілюванні підприємства, установи, організації;

    надають позачергово дітям військовослужбовців та дітям військовослужбовців, які загинули чи померли або пропали безвісти під час проходження служби, а також дітям резервістів під час виконання ними обов’язків служби у військовому резерві місця у дитячих закладах за місцем проживання (перебування) дитини;

    забезпечують відселення із закритих та віддалених від населених пунктів військових гарнізонів військовослужбовців, звільнених в запас або у відставку.

    6. Вдова (вдівець), батьки загиблого або померлого військовослужбовця, а також дружина (чоловік), у разі якщо вона (він) не взяла (не взяв) інший шлюб, та її (його) неповнолітні діти або повнолітні діти - особи з інвалідністю з дитинства, батьки військовослужбовця, який пропав безвісти під час проходження військової служби, мають право на пільги, передбачені цим Законом.

    6-1. Членам сімей військовослужбовців, які проходять військову службу в особливий період, що оголошується відповідно до Закону України "Про оборону України", гарантується виплата грошового забезпечення цих військовослужбовців у разі неможливості ними його отримання під час участі у бойових діях та операціях. У такому разі виплата грошового забезпечення здійснюється членам сімей військовослужбовців, зазначеним у пункті 6 статті 9 цього Закону.

    Порядок виплати грошового забезпечення зазначеним у цьому пункті членам сімей військовослужбовців визначається Міністерством оборони України, іншими центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями та правоохоронними органами, а також військовими формуваннями, правоохоронними і розвідувальними органами, в яких передбачено проходження військової служби військовослужбовцями.

    7. Кабінетом Міністрів України, місцевими радами, підприємствами, установами, організаціями можуть встановлюватися й інші пільги та гарантії соціального захисту сімей військовослужбовців.

    Кодекс законів про працю України

    {Затверджується Законом № 322-VIII від 10.12.71 ВВР, 1971, додаток до № 50, ст. 375}

    Стаття 42. Переважне право на залишення на роботі при вивільненні працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці

    При скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.

    При рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається:

    1) сімейним - при наявності двох і більше утриманців;

    2) особам, в сім'ї яких немає інших працівників з самостійним заробітком;

    3) працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації;

    4) працівникам, які навчаються у вищих і середніх спеціальних учбових закладах без відриву від виробництва;

    5) учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності, особам з інвалідністю внаслідок війни та членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, а також особам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років", із числа тих, яких було піддано репресіям у формі (формах) позбавлення волі (ув’язнення) або обмеження волі чи примусового безпідставного поміщення здорової людини до психіатричного закладу за рішенням позасудового або іншого репресивного органу;

    6) авторам винаходів, корисних моделей, промислових зразків і раціоналізаторських пропозицій;

    7) працівникам, які дістали на цьому підприємстві, в установі, організації трудове каліцтво або професійне захворювання;

    8) особам з числа депортованих з України, протягом п'яти років з часу повернення на постійне місце проживання до України;

    9) працівникам з числа колишніх військовослужбовців строкової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу та осіб, які проходили альтернативну (невійськову) службу, - протягом двох років з дня звільнення їх зі служби.

    10) працівникам, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат;

    11) працівникам, які є членами пожежно-рятувальних підрозділів для забезпечення добровільної пожежної охорони не менше року.

    Перевага в залишенні на роботі може надаватися й іншим категоріям працівників, якщо це передбачено законодавством України.

    З повагою!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Судові рішення 365 1 23 жовт. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 166 0 22 жовт. 2024
Подія 246 0 22 жовт. 2024
Закони 2064 3 2 жовт. 2024