Задайте питання юристу

878 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 06 листопада 2024, питання №122353 400₴

Внесения даних до реєстру Оберіг

Потрібно зробити адвокатський запит на внесення даних про виключення з обліку в Оберіг.
Маю військово-обліковий з усіма необхідними записами та печатками, в резерв+ - не на обліку.

Відповіді юристів (2)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    100%
    Айвазян Юрий Климентьевич день тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Сергію!

    Можу допомогти Вам у вирішенні питання. Для того було б бажано мати інформацію щодо підстави за якою Вас виключили з обліку та побачити Ваш військово-обліковий документ.

    Відповідно до Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    Стаття 5. Cуб’єкти Реєстру

    «8. Органами ведення Реєстру є районні (об’єднані районні), міські (районні у місті, об’єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, Центральне управління Служби безпеки України та регіональні органи Служби безпеки України, відповідні підрозділи розвідувальних органів України.

    9. Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних».

    Стаття 9. Права та обов’язки призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    «1. Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:

    1) отримувати інформацію про своє включення (невключення) до Реєстру та відомості про себе, внесені до Реєстру, в тому числі через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста;

    2) звертатися в порядку, встановленому адміністратором Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру».

    Згідно статті 24 "Про адвокатуру та адвокатську діяльність":

    "1. Адвокатський запит - письмове звернення адвоката до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об’єднань про надання інформації, копій документів, необхідних адвокату для надання правничої допомоги клієнту.

    До адвокатського запиту додаються посвідчені адвокатом копії свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, ордера або доручення органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правничої допомоги. Вимагати від адвоката подання разом з адвокатським запитом інших документів забороняється.

    Адвокатський запит не може стосуватися надання консультацій і роз’яснень положень законодавства.

    Надання адвокату інформації та копій документів, отриманих під час здійснення кримінального провадження, здійснюється в порядку, встановленому кримінальним процесуальним законом.

    2. Орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань, яким направлено адвокатський запит, зобов’язані не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.

    У разі якщо адвокатський запит стосується надання значного обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду адвокатського запиту може бути продовжено до двадцяти робочих днів з обґрунтуванням причин такого продовження, про що адвокату письмово повідомляється не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання адвокатського запиту".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав
    Турчин Ярослав день тому

    Юрист, м. Харків, 16 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    ДОБРОЇ НОЧІ, СЕРГІЙ! Адвокатський запит не допоможе. Адвокат може лише поцікавитись, чому даних в Реєстрі немає.

    А заяву від Вашого імені адвокат не має права подавати. Адвокат має право підпису документів від імені клієнта лише в судах або виконавчій. Договір на правову допомогу та ордер не є довіреністю.

    В той же час, військове законодавство не передбачає можливість делегування повноважень на підписання документів. Вони подаються (надсилаються) ОСОБИСТО військовозобов"язаним.

    ОТЖЕ, Вам слід направляти заяву зі своїм підписом та від свого імені. Укрпоштою.

    Незважаючи на те, що це недбалість з боку ТЦК, але пріоритет має саме інформація в Реєстрі військовозобов"язаних.

    Тому треба виправляти її шляхом внесення актуальних даних. Рекомендую написати листа до ТЦК щодо необхідності виправлення помилок та неточностей в Реєстрі та прикласти копію військово-облікового документу і ВЛК, посвідчену нотаріусом.

    На жаль по при порядок, електронний функціонал листування з ТЦК та СП в Резерв+, який є імітацією Єдиного державного реєстру, досі не створено. Тому залишається лише поштовий варіант звернення, якому можуть передувати спроби звернутися через Службу підтримки Резерв+, на електронну пошту ТЦК.

    Такий лист направляється до ТЦК через УДППЗ "Укрпошта" з описом вкладення та повідомленням про вручення.

    Примірну ЗАЯВУ на виправлення відомостей в Реєстрі додаю до своєї відповіді.

    У заяві можна послатися на пункт 2 частини першої статті 9 Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів" та Постанову КМУ № 559 від 16.05.2024 р.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1951-19#Text

    Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:

    • звертатися в порядку, встановленому адміністратором Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.

    Але Ви не військовозобов"язаний, а як діяти військовозобов"язаним у такому випадку законом не визначено. Проте, визначено підзаконним актом.

    Згідно з пунктами 1 - 5 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 передбачено:

    Військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов’язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідно до пунктів 3 і 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” та не отримував такий документ до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 “Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа”.

    Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):

    • в електронній формі - засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та/або Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);
    • у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.

    Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.

    Відомості, що зазначені у військово-обліковому документі громадянина України, який перебуває або був виключений з військового обліку Збройних Сил, СБУ, розвідувального органу, повинні відповідати відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 військово-облікового документа на бланку, не відповідають відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, він вважається недійсним.

    ...

    У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    • у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;
    • в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви.

    Військово-обліковим документом призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також громадян, виключених з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”, в електронній формі (далі - військово-обліковий документ в електронній формі) є відображення в електронній формі відомостей про громадянина України, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також відомостей щодо звернення або повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення до Національної поліції.

    При цьому, згідно з пунктом 12 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 11 квітня 2024 року № 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3633-20#Text

    військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа;

    Аналогічні положення містять і Постанови КМУ № 559, № 560 від 16.05.2024 р., а також Постанови КМУ № 1487 від 30.12.2022 щодо правил військового обліку.

    НІ В ЯКОМУ РАЗІ НЕ ПЕРЕДАВАЙТЕ ОРИГІНАЛ КВИТКА РОБОТОДАВЦЮ, ТЦК, іншим особам. Не рятує навіть розписка. У клієнтів з Нацполіції та ДСНС - які віддали квиток кадровику для бронювання та оформлення відстрочки в ТЦК - вийшла ситуація, коли працівники ТЦК загубили їх військовий квиток і тепер замість дисциплінарної справи на них, вони розводять руками і кажуть - йдіть на нову ВЛК за новим військовим квитком. Можливо це навіть і схема обману громадян в цілях мобілізації.

    Бажано мати в надійному місці хоча б нотаріальні копії та копії на електронних носіях, щоб мати можливість у крайньому випадку довести, що такі документи існували.

    Пам"ятайте, що відповідно до пункту 24 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ № 559 від 16.05.2024 р. Громадянин України може передавати військово-обліковий документ на бланку працівнику, відповідальному за ведення військового обліку, для внесення змін за умови одержання розписки, оформленої за формою згідно з додатком 3. Військово-обліковий документ на бланку повертається громадянину України не пізніше семи робочих днів з дня видачі такої розписки.

    Лист бажано слати з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Це в принципі можуть зробити Ваші родичі в Україні, якщо Ви їм перешлете документи, або інша довірена особа.

    Бажано все ж мати поштову адресу за якою отримають лист-відповідь від ТЦК.

    У разі направлення на електронну пошту ТЦК, можуть проігнорувати і не відповісти. Принаймні такі чутки ходять. Але моїм клієнтам за кордоном - відповідали на електронну пошту без проблем. Тож може просто люди шлють на неправильну пошту чи неправильні листи / повідомлення - не маючи уявлень про порядок діловодства в державних установах.

    Заява надсилається через відділення УДППЗ "Укрпошта" рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення (паперовим бланком за формою Укрпошти, а не СМСкою).

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Судові рішення 365 1 23 жовт. 2024
Офіційний блог Юрісти.UA 166 0 22 жовт. 2024
Подія 246 0 22 жовт. 2024
Закони 2064 3 2 жовт. 2024