Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 13 листопада 2024, питання №122740 650₴

Повістка під час відстрочки

Доброго дня. Вчуся на аспірантурі, довідку номер 9 не видають (заклад судиться з МОС). В ЄДЕБЕО мої дані про те що навчаюся відображаються,послідовність навчання не порушена.Написав прохання до свого ТЦК з проханням про відстрочку,долучивши всі дані крім довідки номер 9.Отримав відмову і одразу повістку для уточнення даних в одному листі на 13 листопада. 8 листопада впровадили відстрочки для аспірантів через резерв + , подав онлайн і засвітилася відстрочка до 7.02.25. Всі дані оновлені, військово обліковий док. на руках . По повістці йти немає бажання, так як наш ТЦК не зовсім адекватний і невідомо чого чекати якщо зʼявлюся особисто. Які можуть бути наслідки неявки ?чи можуть мене подати в розшук якщо у мене є діюча відстрочка? Сьогодні відправив заказний лист в ТЦК, де проінформував їх щодо наявноі відстрочки через резерв, як відповідь на їхню відмову. Дякую

Відповіді юристів (11)

    Турчин Ярослав
    Турчин Ярослав 3 дні тому

    Юрист, м. Харків, 16 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    ДОБРОГО ДНЯ, ТАРАСЕ!

    Неявка по повістці сама по собі не може розглядатися як адміністративне правопорушення, адже такий виклик має переслідувати певну правомірну мету втручання в особисте життя людини з боку держави.

    Повістка не може бути оскаржена в будь-якому суді, тому що цей документ є лише засобом оповіщення особи про необхідність виконати військовий обов’язок відповідно до закону.

    Постанова Верховного Суду від 8 вересня 2022 року у справі № 300/1263/22 (провадження № К/990/15867/22)https://reyestr.court.gov.ua/Review/106141195.

    Згідно з ч. 2, 3, 5 ст. 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу".

    2. Військовий обов'язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

    3. Військовий обов'язок включає:

    • підготовку громадян до військової служби;
    • взяття громадян на військовий облік;
    • прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу;
    • проходження військової служби;
    • виконання військового обов'язку в запасі;
    • проходження служби у військовому резерві;
    • дотримання правил військового обліку.

    5. Від виконання військового обов'язку громадяни України звільняються на підставах, визначених цим Законом.

    ОТЖЕ, якщо у Вас немає обов"язку перед ТЦК ні мобілізаційного, ні військово-облікового, так як Ви перебуваєте на військовому обліку і у Вас є відстрочка, то й з"являтися по повістці у Вас в принципі немає обов"язку. Однак, у ТЦК може на цей рахунок бути інша думка. Тому бажано все оформити по закону, щоб до Вас не було питань, або якщо вони виникнуть, Ви могли б спростувати позицію ТЦК документально.

    Проте, щоб автоматично Вам не зробили клопіт шляхом розшуку або штрафу (без перевірки факту наявності відстрочки), бажано направити до ТЦК листа із прикріпленням роздруківки електронного військово-облікового документу з відміткою про відстрочку та поясненням, щоу Вас немає можливості з"явитися у зв"язку з навчанням, водночас у ТЦК мають бути усі акутальні дані щодо Вас та Ви є особою, яка має оформлену відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п. 1 ч. 3 ст. 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" у зв"язку з навчанням в аспірантурі до 07.02.2025 року (електронний ВОД у роздрукованому вигляді додається).

    ___

    Відповідно до Закону України "Про звернення громадян" (базового закону, який регулює комунікацію держави з громадянами) - заяви можуть подаватися усно, письмово. Письмові заяви можуть бути подані до органу як до канцелярії, так і засобами поштового зв"язку.

    Тож, цей закон є базовим і якщо відсутні спеціальні норми, які б регулювали процедуру, форму подання, строки розгляду заяви чи іншого звернення, клопотання, то застосуванню підлягають саме норми Закону про звернення громадян.

    У статті 9 Закону України "Про звернення громадян" вказано:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

    Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    {Частина сьома статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2801-IX від 01.12.2022}

    Лист надсилається через відділення УДППЗ "Укрпошта" рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення (паперовим бланком за формою Укрпошти, а не СМСкою).

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    Також слід відзначити, що з 18.05.2024 р. діє примітка до статті 210, 210-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення, відповідно до якої :

    Примітка. Положення статей 210, 210 - 1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    {Стаття 210 із змінами, внесеними згідно з Указом ПВР № 2010-11 від 03.04.86 , Законом № 55/97-ВР від 07.02.97 ; в редакції Закону № 308/97-ВР від 04.06.97 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 2342-III від 05.04.2001 , № 1014-V від 11.05.2007 , № 2711-VI від 30.11.2010 ; в редакції Законів № 1357-IX від 30.03.2021 , № 3696-IX від 09.05.2024 }

    Це все звісно може не зупинити ТЦК, оскільки самі знаєте, що адекватність поведінки викликає значні сумніви, особливо після того як на моїй пам"яті намагалися крутити і бусифікувати працівника Консульства США у Львові, котрий є громадянином США, однак бравим діячам з ТЦК здався схожим по виразу обличчя на українця... Це не єдиний скандал з львівським ТЦК, однак поки що їм це все сходить з рук. Хоча існує тенденція, що скоро усі ці герої - бусифікатори самі поїдуть на нуль показувати військову майстерність власним прикладом.

    Бережіть себе та щастям Вам! Хай Бог Вас оберігає і допомагає у науково-дослідній роботі!

    З повагою та розумінням, юрист та аспірант Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Які можуть бути наслідки неявки ?

    За неявку до ТЦК без поважної причини Вас намагатимуться притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАП (штраф від 17 тис. грн)

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію - тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, - тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період - тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 тис.грн - 25,5 тис. грн.) і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

    Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:

    • перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
    • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    Тобто, якщо у Вас є поважна причина для неявки (наприклад, лікарняний) - Ви можете проінформувати про це ТЦК протягом 3х днів від дати вказаної в повістці. Проте, у Вас залишається обов'язок явитися до ТЦК після закінчення дії даної причини (наприклад, закриття лікарняного).

    чи можуть мене подати в розшук якщо у мене є діюча відстрочка?

    Якщо Ви порушуєте законодавство про мобілізацію або правила військового обліку - можуть.

    Згідно пункту 79 постанови КМУ 1487 РТЦК звертаються в установленому законом порядку до органів Національної поліції (у разі неможливості складення протоколу про адміністративне правопорушення на місці його вчинення) для доставлення осіб, які скоїли адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, з метою складення протоколів про адміністративні правопорушення, до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, в якому ця особа перебуває (повинна перебувати) на військовому обліку, з урахуванням вимог абзацу третього пункту 56 цього Порядку.

    У випадку неявки за повісткою надісланою поштою на уточнення облікових даних Вам:

    1. Бажано не тримати на банківських рахунках кошти, адже в разі незаконного накладення штрафу ТЦК звернеться до державної виконавчої служби для примусового стягнення заборгованості, а державний виконавець в свою чергу накладе арешт на рахунки.

    2. Готуватись до того, що Вам ще раз направлять повідомлення про явку до ТЦК.

    3. Вас можуть внести в базу поліції та оголосити в розшук

    4. До Вашого місця проживання можуть час від часу навідуватися правоохоронні органи.

    5. При зустрічі з групою оповіщення на вулиці - Вас можуть затримати працівники поліції та доставити до ТЦК.

    Проте, Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештували Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.

    Крім того, якщо сума штрафу буде меншою за 20 мінімальних зарплат (160 тис грн) - звернення стягнення на єдине житло не здійснюється (частина 7 статті 48 ЗУ "Про виконавче провадження)

    У випадку направлення правоохоронців за адресою з ціллю адміністративного затримання вони не мають право проникати в житло.

    В протилежному випадку це буде абсолютно протизаконно.

    По-перше, за неявку по повістці передбачена лише адміністративна відповідальність.

    По-друге, відповідно до вимог ст.13 КПК України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

    Стаття 30 Конституції України допускає проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку не інакше як за вмотивованим судовим рішенням.

    Винятком, коли обшук може бути проведено без мотивованої ухвали слідчого суді, є невідкладний випадок, пов’язаний із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні кримінального правопорушення (ч.3 ст.233 КПК).

    Отже, проникнення до житла неможливе.

    Сьогодні відправив заказний лист в ТЦК, де проінформував їх щодо наявноі відстрочки через резерв, як відповідь на їхню відмову.

    Даний лист може не допомогти уникнути штрафу за неявку по повістці.

    Проте, якщо Ви явитесь до ТЦК завтра, то скоріш за все Вас не будуть притягувати до адмінвідповідальності.

    Роздрукуйте інформацію з РЕЗЕРВ + та під час явки до ТЦК - повідомте, що згідно пункту 63 постанови КМУ 560 військовозобов'язані, які мають діючу відстрочку на ВЛК не направляються.

    Якщо є можливість, то перед походом в ТЦК - заручіться підтримкою місцевого адвоката, щоб в разі неправомірних дій - Вам він допоміг.

    Якщо ж Ви не плануєте взагалі йти до ТЦК, тоді при необхідності будьте готові оскаржувати постанову про притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Тарасе!

    Які можуть бути наслідки неявки ?

    Якщо Ви не з'явитесь за повісткою без поважної причини, то маєте ризик бути притянутим до адміністративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАП. Сума штрафу на сьогодні становить від 17000 грн. до 25500 грн.

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    чи можуть мене подати в розшук якщо у мене є діюча відстрочка?

    Так, Вас можуть подати у розшук, незважаючи на оформлену відстрочку за допомогою Єдиного державного реєстру. Адміністративана відповідальність щодо порушення правил військового обліку або мобілізаційного законодавства немає відношення до Вашого права на відстрочку.

    По повістці йти немає бажання, так як наш ТЦК не зовсім адекватний і невідомо чого чекати якщо зʼявлюся особисто.

    Якщо не маєте бажання йти до ТЦК, то Вам потрібно бути готовим до штрафу та подання у розшук.

    Навіть за умови поважної причини неявки, наприклад, лікарняний, норма законодавтсва все одно зобов'язує Вас з'явитись до ТЦК упродовж тижня після його закриття.

    Станом на зараз у Вас є відстрочка, яка оформлена належним чином, тому не бачу підстави сплачувати штраф у розмірі 17000 грн. мінімум. Крім того, Ви не убезпечені у майбутньому від надсилання Вам повісток, а неявка ще за однією потягне знову штраф і так може продовжуватись без кінця.

    Проте, якщо Ви все ж таки приймете рішення не йти до ТЦК, то у подальшому, у разі винесення постанови керівника ТЦК про притягнення Вас до адміністративної відповідальності, матимете право оскаржити дану постанову у судовому порядку.

    Щодо загальної інформації з приводу оскарження:

    1. Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    «Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».

    Стаття 283. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення.

    «Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

    Постанова повинна містити:

    найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;

    дату розгляду справи;

    відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;

    опис обставин, установлених під час розгляду справи;

    зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

    прийняте у справі рішення».

    Строк для оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності становить 10 днів з дня її винесення. У разі пропуску цього строку з поважних причин, останній можна поновити.

    Строки притягнення до адміністративної відповідальності:

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    «Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення».

    Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то таку особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Більшість постанов оскаржуються у суді через порушення процедури притягнення до відповідальності, відсутність доказів вчинення правопорушення, неналежнеповідомлення про розгляд справи тощо. Є багато нюансів за які можна «зачіпитися» й станом на зараз багато рішень судів на користь військовозобов’язаних, а не ТЦК.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас, Тарасе!

    Доброго дня. Вчуся на аспірантурі, довідку номер 9 не видають (заклад судиться з МОС). В ЄДЕБЕО мої дані про те що навчаюся відображаються,послідовність навчання не порушена.Написав прохання до свого ТЦК з проханням про відстрочку,долучивши всі дані крім довідки номер 9.Отримав відмову і одразу повістку для уточнення даних в одному листі на 13 листопада. 8 листопада впровадили відстрочки для аспірантів через резерв + , подав онлайн і засвітилася відстрочка до 7.02.25. Всі дані оновлені, військово обліковий док. на руках . По повістці йти немає бажання, так як наш ТЦК не зовсім адекватний і невідомо чого чекати якщо зʼявлюся особисто. Які можуть бути наслідки неявки ?чи можуть мене подати в розшук якщо у мене є діюча відстрочка? Сьогодні відправив заказний лист в ТЦК, де проінформував їх щодо наявноі відстрочки через резерв, як відповідь на їхню відмову.

    13 листопада було вчора, то яким було Ваше рішення, чи з'являлися Ви по повістці? На щастя, але Вам дуже в потрібний момент допоміг сервіс оформлення відстрочки через Резерв +. Без нього дійсно шанси на відстрочку були доволі низькими, хіба що судове оскарження відмови.

    На жаль, але за неявку по повістці Ви можете отримати штраф та як додаток - адміністративний розшук. Наявність права на відстрочку у даній ситуації не грає ніякої ролі, адже повістка може бути вручена будь-кому, у тому числі особам з оформленою відстрочкою від мобілізації.

    Одне з найперших, що може відбуватися - оголошення особи у адміністративний розшук.

    Як показує практика, від моменту порушення правил військового обліку, мобілізаційного законодавства (наприклад, неявка по повістці) тощо проходить різний період часу - від 1 тижня до декількох місяців. Все залежить від ТЦК, їх завантаженості тощо. Але те, що саме вони (ТЦК та СП) є ініціаторами - це точно.

    До прикладу, поділюся одним із останніх моїх кейсів. Клієнт не з'явився по повістці через Укрпошту за браком часу, але пішов до ТЦК по електронній черзі добровільно через 3-4 дні після дати, вказаної у повістці. Вже у приміщенні ТЦК йому повідомили, що аби він не з'явився сьогодні або найбллижчими днями, його було б подано в розшку. Тому у конкретно даному кейсі, цей строк становив +- 1 тиждень.

    А відбувається це доволі просто - ТЦК після виявлення порушення особою мобілізаційного законодавства, інколи не чекаючи складення на особу адміністративних матеріалів, інколи після складення адміністративних матеріалів, готує повідомлення до МВС (Національної поліції) про порушення особою законодавства та оголошення його в адміністративний розшук як "Ухилянта" з проханням здійснити доставку до ТЦК.

    Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.

    Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян

    Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.

    Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення

    Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.

    З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.

    Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

    Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.

    І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.

    Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається

    ...

    Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:

    https://erb.minjust.gov.ua/

    https://opendatabot.ua/open/tck-fines

    Я погоджуюся з Вами у важливості направлення письмового повідомлення про отриману відстрочку від мобілізації, але водночас рекомендував би не відтягувати особистий похід, аби не отримати штраф та адміністративний розшук. ТЦК не має права відмінити, скасувати або іншим чином анулювати надану системою відстрочку, хоча і вбачаються певні законодавчі прогалини даного питання. Але відстрочка у Вас - законна, це головне. Тому моя порада - до ТЦК особисти з'явитися, надати роздруковану версію електронного ВОД з отриманням доказу подання (відмітка на іншому екземплярі про отримання) та закрити це питання.

    З повагою!

    • Тарас Клієнт 3 дні тому

      доброго дня. Прийняв для себе рішення не зʼявитися в тцк.Поясню чому.Сьогодні ходила дружина з моїми док.з резерву і копіями військово облікового посвідчення.Ій сказали,що не беруть під увагу дані з резерву про відстрочку і для них ця програма взагалі не існує.Ім потрібна довідка номер 9 з університету інакше я буду мобілізований згідно чинного законодавства.Так, як писав вище - неадекватна поведінка співробітників ТЦК просто вражає.Готовий відстоювати своє право в судді. І ще одна річ, повістка прийшла мені поштою в одному файлі з відмовою про відстрочку, забирав її не я особисто,а моя мама . Чи правильно я розумію що повістка вважається врученою не належним чином? І як про це повідомити тцк ? І чи можуть мені після листа з розʼясненням щодо того як я отримав відстрочку через резерв слати наступні повістки ? Дякую

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Вітаю Вас, Тарасе!

        На майбутнє, попередьте своїх батьків та інших родичів про те, аби вони не забирали, не отримували документи, які призначені для Вас. Це по-перше.

        Так, дана повістка не вручена належним чином, це по-друге.

        КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

        від 5 березня 2009 р. № 270 Київ

        Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку

        85. Поштові відправлення з позначкою “Вручити особисто”, адресовані фізичним особам, підлягають врученню особисто адресатам або особам, уповноваженим ними на це в установленому порядку. Вручення зазначених поштових відправлень, а також рекомендованих листів з позначкою “Судова повістка”, адресованих посадовим і службовим особам органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, або за місцем роботи фізичних осіб, здійснюється у порядку, визначеному в таких органах, підприємствах, установах. Рекомендовані листи з позначками “Повістка ТЦК”, “Вручити особисто” підлягають врученню особисто адресатам.

        По-третє, повістки не оскаржуються, оскаржуються виключно наслідки неявки, неприбуття тощо за таким документом.

        По-четверте, Ви маєте гарантоване право на відстрочку і вже його здобули. На щастя, відстрочка через Резерв + надається в обхід до ТЦК та СП, а тому вони можуть лопнути від емоцій, але зробити нічого не мають права. Ви не підлягаєте призову під час мобілізації.

        І по-п'яте, на жаль, але повістки можуть Вам надходити і далі.

        З повагою!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ОГОЛОШЕННЯ ВАС У РОЗШУК ТА ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. ЛИСТОМ ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ КОМПЕНСУВАТИ ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ.

    Змінами до правил поштового зв’язку Кабмін визначив, що на те, щоб забрати повістку з пошти буде надано 3 дні (якщо вона не вручена особисто). Після повернення повістки неврученою і проставлення відповідної відмітки поштою ТЦК зможе почати процедуру накладення штрафу. Таким чином, ці штрафи будуть, по суті, «заочними». При цьому постанова ТЦК є виконавчим документом. Тобто, у разі, якщо добровільно штраф, який складає від 17 тисяч грн до 25,5 тисяч грн, сплачений не буде, на ухилянтів можуть відкрити виконавчі провадження та почати стягнення з рахунків.

    Відповідно до статті 308 Кодексу про адміністративні правопорушення у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч. 1 статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби (ДВС) за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    Відповідно до КУпАП штраф має бути сплачено не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови – не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    Виконання постанов ТЦК про накладення адміністративних стягнень, зокрема за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, здійснюється у порядку, визначеному Законом «Про виконавче провадження».

    Але спочатку треба розібратись зі шляхом, який проходить штраф від ТЦК - від "виписування" до примусового стягнення. І його я умовно поділяю на 2 етапи.

    1️. ТЦК та СП виносить постанову про притягнення до адміністративної відповідальності і дає строк на сплату штрафу (15 днів).

    2️. Якщо за 15 днів штраф не сплачений, ТЦК та СП передає постанову до органів Державної виконавчої служби, де штраф подвоюється, відкривається виконавче провадження, накладаються арешти на майно та банківські рахунки.

    І тепер "сюрприз": на першому етапі не існує реєстру, з якого ви могли б дізнатись про цей штраф - ані платного, ані безоплатного!

    Тому на цьому етапі про штраф можна дізнатись лише з листа, направленого Укрпоштою (за умови, що ТЦК та СП такий лист направить, а ви його отримаєте).

    А от вже на другому етапі такий реєстр є - і інформацію з нього можна отримати безкоштовно!

    Достатньо ввести свої дані в полі "Дані боржника" та натиснути пошук:

    https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors

    Скажу ще раз іншими словами: якщо ви вже побачили інформацію про себе в цьому реєстрі, це означає, що справа вже перебуває у виконавчій службі, а штраф вже подвоївся.

    НИЖЧЕ ПОСИЛАННЯ НА ІНФОРМАЦІЮ, ЯКА ДОПОМОЖЕ ВАМ ВИРІШИТИ ОСКАРЖУВАТИ ШТРАФ ЧИ НІ:

    https://protocol.ua/ua/idti_v_sud_po_delu_s_ttsk/?...

    ххх

    ВАС СКОРІШЕ ЗА ВСЕ ПОДАДУТЬ У РОЗШУК, ЯК ТІЛЬКИ ТЦКСП ОТРИМАЄ ВІД УКРПОШТИ ПОВІДОМЛЕННЯ, ЩО ВАС НЕМАЄ ЗА АДРЕСОЮ, АБО ВИ НЕ З'ЯВИТИСЯ ЗА ПОВІСТКОЮ.

    Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», громадяни України під час мобілізації зобов’язані з’являтися за викликом до ТЦК та СП для уточнення їх облікових даних та визначення їх призначення на особливий період. Тож повістку може отримати будь-який чоловік віком від 18 до 60 років.

    Згідно зі ст. 210 Кодексу про адміністративні правопорушення України, за нез’явлення за викликом до ТЦК для визначення призначення у воєнний час встановлена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу від 17000 грн до 25500 грн.

    Перелік повноважень ТЦК та СП було затверджено постановою Кабінету міністрів №154 від 23 лютого 2022 року "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки".

    Деякі повноваження передбачені також:

    Адміністративні заходи ТЦКПС. Йдеться, зокрема, про звернення ТЦК до органів поліції для:

    Важливо, що адміністративне затримання таких осіб здійснюється незалежно від їхнього місця перебування на військовому обліку (в такому разі особа доставляється до найближчого ТЦК та СП).

    Крім того, ТЦК можуть (за необхідності) виписувати постанову про притягнення військовозобов'язаного до адміністративної відповідальності без складання протоколу про адміністративне правопорушення:

    • за статтею 210 КУпАП - "Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку"
    • за статтею 210-1 КУпАП - "Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
    • за статтею 211 КУпАП - "Зіпсуття військово-облікових документів чи втрата їх з необережності"

    У разі порушення вимог щодо військового обліку, ТЦК мають право ініціювати адміністративну відповідальність. За певні порушення військового законодавства, такі як уникнення від мобілізації, військовозобов'язані можуть притягуватися до адміністративної відповідальності без складання протоколу.

    ТЦК дійсно може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    ПІСЛЯ ЗВЕРНЕННЯ ТЦКСП ДО ПОЛІЦІЇ, ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВАС ВНОСЯТЬ ДО БАЗА "АРМОР ".

    Поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    В Україні створені і працюють бази МВС АРМОР, "Оберіг" і "Гарпун", де зібрані певні дані про українців.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт. Тобто, з приводу ТЦК. Але, по суті, це і є так звана база ухилянтів, в яку ТЦК подають в поліцію про розшук.

    В базу АРМОР може потрапити кожна людина, якщо вона спричинить якесь адміністративне порушення, або це буде постанови поліцейських патрульних, або це буде рішення через суд. Звичайні люди зайти і перевірити себе в базі АРМОР не можуть. Тому що це поліцейська база. Якщо у вас є адміністративні правопорушення, треба перевіряти судовий реєстр, або робити запит в поліцію, наприклад. Можна це зробити за допомогою адвоката. Робиться АДВОКАТСЬКИЙ ЗАПИТ.

    Якщо від поліції надходить відповідь, що вони не можуть цього зробити, тоді громадянину мають надіслати ще один документ — "вимогу". Це вже не рекомендація, а зобов'язання прибути до ТЦК.

    Якщо ж протягом 10 днів вимога не буде виконана, то представники ТЦК вимушені звернутися до суду з приводу тимчасового обмеження такого громадянина у праві керування транспортним засобом під час мобілізації.

    ххх

    Незалежно від кількості відмов від повісток, за неоновлення військово-облікових даних не може бути кримінальної відповідальності, а лише адміністративна. А от в разі відмови від проходження ВЛК або ж за відмову від мобілізаційного розпорядження (бойової повістки), тоді настає кримінальна відповідальність.

    У випадку неявки військовозобов'язаного громадянина на військово-лікарську комісію після отримання відповідної повістки — його можуть притягнути до адміністративної відповідальності. А після ігнорування трьох чи більше повісток може настати навіть кримінальна відповідальність.

    ххх

    НА ВАШЕ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ НІЯК НЕ ВПЛИВАЮТЬ ВИКОНАВЧЕ ПРОВАДЖЕННЯ ТА СТАТУС "У РОЗШУКУ".

    Тарас Клієнт 3 дні тому

    доброго дня. повістка прийшла мені поштою в одному файлі з відмовою про відстрочку, забирав її не я особисто,а моя мама . Чи правильно я розумію що повістка вважається врученою не належним чином? І як про це повідомити тцк ? І чи можуть мені після листа з розʼясненням щодо того як я отримав відстрочку через резерв слати наступні повістки ? Дякую

    • Дерій Владислав Олегович

      Вітаю Вас!

      повістка прийшла мені поштою в одному файлі з відмовою про відстрочку, забирав її не я особисто,а моя мама . Чи правильно я розумію що повістка вважається врученою не належним чином?

      Справа в тому, що Вам потрібно готуватись оскаржувати не факт вручення повістки, а адміністративний штраф за неявку по повістці, яка була неналежно врученою

      Згідно пункту 41 постанови КМУ 560 Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

      1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

      2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:

      • день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
      • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
      • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

      Згідно Правил надання послуг поштового зв'язку

      82. Рекомендовані листи з позначкою “Повістка ТЦК” під час доставки за зазначеною адресою вручаються особисто адресату (одержувачу). У разі відсутності адресата (одержувача) за зазначеною на рекомендованому листі адресою працівник об’єкта поштового зв’язку інформує адресата (одержувача) за наявним номером телефону та/або вкладає до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”.

      85. Поштові відправлення з позначкою “Вручити особисто”, адресовані фізичним особам, підлягають врученню особисто адресатам або особам, уповноваженим ними на це в установленому порядку. Вручення зазначених поштових відправлень, а також рекомендованих листів з позначкою “Судова повістка”, адресованих посадовим і службовим особам органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, або за місцем роботи фізичних осіб, здійснюється у порядку, визначеному в таких органах, підприємствах, установах. Рекомендовані листи з позначками “Повістка ТЦК”, “Вручити особисто” підлягають врученню особисто адресатам.

      Отже, в реаліях сьогодення, навіть, якщо Ви лист з повісткою не отримали, то Ви все рівно вважаєтесь належним чином оповіщені.

      Проте, якщо повістку отримала мама, яку Ви не уповноважили нотаріальною довіреністю то Ви не вважаєтесь належним чином оповіщеним.

      Проте, оскарження штрафу відбуватиметься в судовому порядку.

      І як про це повідомити тцк ?

      Ви про це можете повідомити під час розгляду справи про притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

      Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.

      Якщо Ви завчасно відправите ТЦК лист про те, що знали про повістку, то це буде розцінюватись як те, що Вас належно оповістили, адже у Вас була наявна інформація про дату явки до ТЦК.

      І чи можуть мені після листа з розʼясненням щодо того як я отримав відстрочку через резерв слати наступні повістки ?

      Можуть

    • Айвазян Юрій Климентійович

      Доброго дня, Тарасе!

      Так, повістка вважається врученою неналежним чином, проте, оскаржити саму повістку Ви не зможете, на жаль.

      Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

      34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

      41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

      1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

      2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

      день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

      день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

      Ваш лист із роз'ясненнями не вплине на майбутній штраф, і так, якщо Вам вже надіслали повістку у такий спосіб, то цілком можливо, що і наступного разу можуть вчинити так само.

    • Карпенко Андрій Володимирович

      Помилка Укрпошти (віддали лист мамі) не звільняє Вас від обов'язку з'явитися за повісткою.

      Це не захищає Вас від наступних повсток.

      Порада: Йдіть до ТЦК та владнайте всі питання по відстрочки.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України