Задайте питання юристу

884 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 11 грудня 2024, питання №123914 350₴

Розпорядження в навчальний заклад при наявній відстрочці

Добрий день. Спочатку розпишу ситуацію, а потім напишу питання.
Ситуація.
25.11. Прийшло розпорядження в мій Навч. заклад, для забезпечення моєї явки в ТЦК.
27.11 я підписав, що ознайомлений і мав 29.11 зʼявитись в ТЦК.
27.11 оформив відстрочку через Резерв+
28.11 я захворів, отримавши мед.довідку про тимч.непрацездатність
29.11 відправив рекомендований лист з описом Заяву в ТЦК, де зазначив, що " я законослухняний громадянин, вчасно оновив дані, вступив в аспірантуру, надсилав їм Заяву 3.10. з проханням надати відстрочку (рішення вони не прийняли, бо не визнали е-ВОД). І пояснив ситуацію.

З документів я додав (і прописав це в Заяві та в описі до листа):
- е-ВОД (де є відстрочка)
- Довідка з ЄДЕБО
- Медична довідка (про тимч.непрацездатність)
- Копії Паспорту, ІПН
- Копії Свідоцтв про шлюб та про народження дитини
- 2 фото 3х4
- Копію листа до ТЦК з навч.закладу про моє оповіщення, де вказано, що у мене є відстрочка
- Копію дипломів про освіту
- Копію квитанцій про відправку попереднього рекомендованого листа (від 3.10.,з проханням надати відстрочку)
Усі копії завірив особисто.
Продублював на е-mail

3.12. ТЦК отримали лист
6.12 я закрив лікарняний, написав ще раз на e-mail, щоб відповіли-тишина.
11.12 зателефонував до ТЦК (записав на аудіо та відео, де видно номер телефону співрозмовника), де пояснив ситуацію черговому, сказав, що хворів, а зараз сесію, знаходжусь за 400км від ТЦК і не можу зʼявитись. Він сказав чекати відповідь на лист, що вона обовʼязково має бути.

Додатково: у мене приписне.
Але в е-ВОД та РЕЗЕРВ+ зазначено, що я на обліку та маю відстрочку. Разом з тим у мене немає ВОС, Звання, та ВЛК.

Питання: як мені діяти (або не діяти) і що буде в найкращому перебігу подій та найгіршому (від прибуття або неприбуття в ТЦК)? Тому що їхати в ТЦК мені ДУЖЕ не радять знайомі, боу них ПЛАН і можуть "запакувати", не дивлячись на діючу відстрочку, а потім мене будуть довго "витягувати" адвокати (на жаль, останнім часом в цьому ТЦК - це поширена практика)

Відповіді юристів (8)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго, дня вам треба з'явитись до ТЦК, та надати копію свого лікарняного. Поважна причина не явки по повістці лікарняний, але ви повинні були повідомити про це протягом 3 днів, протягом 7 днів з моменту закінчення лікарняного з'явитись до ТЦК.

    У разі не явки , вас можуть оголосити у розшук! Та притягнути до відповідальності у вигляді штрафу 17 тисяч гривень.

    Враховуючи, що у вас відстрочка, штраф можно буде оскаржити.

    У будь якому випадку, треба звертатися до ТЦ, маючи відстрочку вам нічого не загрожу

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО ДНЯ, ВАСИЛЬ! Перехрестіться і забудьте про ТЦК до 07.02.2025 року, коли Вам треба буде продовжувати відстрочку. Ви зможете отримати відповідь ТЦК на Ваш лист? Вони можуть направити її на поштову адресу, зазначену Вами в заяві або в Резерв+. Наявність ВОС і ВЛК ні на що не впливає. Такі графи не обов"язково мають бути заповнені. Черговий ТЦК Вам правильно сказав все. Має бути відповідь. Якщо вони не спроможуться Вам навіть відповідь надати, то куди там їм до розшуків та штрафів. Трохи відпустіть ситуацію.

    Неявка по повістці сама по собі не може розглядатися як адміністративне правопорушення, адже такий виклик має переслідувати певну правомірну мету втручання в особисте життя людини з боку держави.

    Повістка не може бути оскаржена в будь-якому суді, тому що цей документ є лише засобом оповіщення особи про необхідність виконати військовий обов’язок відповідно до закону.

    Постанова Верховного Суду від 8 вересня 2022 року у справі № 300/1263/22 (провадження № К/990/15867/22)https://reyestr.court.gov.ua/Review/106141195.

    Чоловікам віком від 18 до 60 років можуть вручати повістки, навіть якщо у них є офіційно оформлена відстрочка. Це може бути наслідком недостатньої координації між відповідними структурами.

    Щоб уникнути проблем, важливо повторно звернутися до ТЦК. Вас не мають права мобілізувати, якщо ви вже маєте відстрочку, за винятком випадків, коли ви самостійно висловлюєте бажання мобілізуватися.

    Однак самі розумієте, що "бажання" може різко виникнути, якщо будуть тримати тиждень у підвалі ТЦК. Тож бажано не ризикувати з неблагонадійними органами військового обліку та мобілізації, бо потім буде усувати порушення дуже складно.

    На жаль з 18 травня 2024 року Уряд прийняв дуже сумнівну річ, яка називається - переоформлення відстрочки кожні 3 місяці пролонгації воєнного стану та мобілізації. Одні ТЦК адекватно ставляться до ситуації і не виключають відстрочку з Резерв+ (продовжують її автоматично), якщо людина не бігає кожні 3 місяці із заявою. Інші - як бачимо по Вашому прикладу страждають надмірним формалізмом і йдуть на принцип. Яку мету вони переслідують при цьому? - Можливо хитрощі, щоб мобілізувати тих, у кого є право на відстрочку, можливо просто брак інтелекту і здорового глузду, а тому просто займаються формалізмом.

    ЯКЩО ВИ НЕ ВСТИГЛИ ПРОДОВЖИТИ ВІДСТРОЧКУ ДО ЗАКІНЧЕННЯ ПОПЕРЕДНЬОЇ - ВАМ ЦІЛКОМ МОЖУТЬ ЗАЯВИТИ, ЩО ВИ ПІДЛЯГАЄТЕ МОБІЛІЗАЦІЇ. ТОДІ МОЖЛИВО ТРЕБА ПОДАВАТИ ЗАЯВУ ПРО НАДАННЯ ВІДСТРОЧКИ ЗАНОВО, а не на продовження. Але треба спробувати продовжити відстрочку спочатку.

    ПОРЯДОК проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затверджений постановою КМУ від 16.05.2024 р. № 560.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%B...

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    На жаль не всі відстрочки поки що можна оформити онлайн через Резерв+. По освіті - можна.

    Акутальну адресу електронної пошти Вашого ТЦК можете взяти тут:

    ДОВІДНИК номерів телефонів та електронних адрес територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки

    https://www.mil.gov.ua/content/dovidnyk.pdf

    • Направити заяву на продовження дії відстрочки на поштову адресу ТЦК через Укрпошту, оформивши опис вкладення та повідомлення про вручення.

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    При особистій явці в ТЦК дійсно існує ризик реалізації злочинної схеми по мобілізації особи, яка має право на відстрочку. Такі випадки нажаль по усій Україні трапляються. І потім дуже довго доводиться людину діставати з учбового центру чи військової частини, куди громадян запроторюють з грубим порушенням закону.

    У ТЦК і військових одна відповідь - не подобається? - Йдіть до суду, а ми поки подивимося, що з вами зробимо. У війську є 1001 спосіб людину підставити під кримінальну відповідальність або просто знищити, направивши на війну в окопи. Тому краще туди не потрапляти, маючи законне право на відстрочку.

    Призов на військову службу під час мобілізації почався на підставі Указу президента України “Про загальну мобілізацію” № 69/2022 від 24.02.2022 строком на 90 днів та продовжується на підставі низки наступних Указів Президента щодо продовження строку проведення загальної мобілізації на 90 діб.

    Наразі загальна мобілізація продовжена до 07 лютого 2025 року.

    Право на відстрочку встановлено Законом, та не залежить від волі будь - яких окремих представників владних повноважень. Також Законом передбачено, що особи, яки мають таке право, можуть бути мобілізовані на добровільних засадах.

    Враховуючи, що засади з мобілізації проводяться ТЦК та СП, а мобілізація - загальна, логічним є те, що особи, які не мають бажання бути призваними на військову службу, повинні заявити про своє право на відстрочку до ТЦК та СП.

    Законодавча норма у Постанові КМУ № 560 виписана таким чином, що кожного разу під час визначення строку загальної мобілізації шляхом її продовження на 90 діб необхідно заявляти про своє право скористатися правом на відстрочку протягом такого періоду.

    Виключення становлять строки відстрочки за бронюванням, які визначає Мінекономіки та які або прив'язані до строків контрактів, або визначаються до 12 місяців для критично важливих підприємств. Бронювання посадовців в органах державної влади та ОМС також триває до 90 днів як і для всіх інших військовозобовязаних громадян.

    Процедура реєстрації осіб, що скористалися правом на відстрочку була розроблена та і нормально могла працювати в анансованому МОУ режимі повної взаємодії визначених державних реєстрів з ЕДРПВР (Оберіг) - після первинної реєстрації заяви на відстрочку у кожний наступний період продовження мобілізації перевірка підстав з боку ТЦК та СП відбувалася би шляхом взаємодії та отримання інформації з реєстрів.

    Як приклад часткової реалізації того задуму про автоматичну взаємодію реєстрів можно навести оформлення відстрочки з підстав бронювання працівників критично важливих підприємств з використанням сервісу “Дія”, та й те, не в повній мірі.

    Наразі, через 5 місяців після прийняття Урядом постанови № 560 у застосунку "Резерв+" Міноборони проводиться тестування відстрочок для студентів та аспірантів, які здобувають послідовну освіту за умови що це вони роблять вперше та які раніше заповнили форму тестування (надсилалися відповідні пуш-повідомлення в додатку та на ел.пошту).

    За інформацією заступниці міністра оборони Катерини Чорногоренко продовжити студентам раніше оформлену відстрочку, термін дії якої спливає 09.11.2024 у додатку Резерв+ буде можливо тільки після того, як термін її дії спливе.

    Наступними в черзі для оформлення (продовження) відстрочки через Резерв+ є багатодітні батьки, що мають від 3 неповнолітніх дітей в одному шлюбі та люди з інвалідністю, які мають актуальне пенсійне посвідчення.

    Всім іншим категоріям військовозобов'язаних, що мають право на відстрочку, потрібно кожні три місяця звертатися з заявою про оформлення або продовження дії відстрочки, а ТЦК та СП - здійснювати збір та обробку таких заяв в ручному режимі, фактично “ходячи по колу”.

    Таким чином, якщо ви вже маєте оформлену відстрочку з терміном дії до 09.11.2024, Вам знов необхідно звернутися до ТЦК та СП з відповідною заявою для її дії у наступний період, до 08.02.2025.

    У Постанові № 560 визначено, що для продовження строку дії відстрочки військовозобов'язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов'язаного, резервіста.

    Що це означає?

    1. Обов'язкова форма заяви не затверджена, вона може бути складена в довільній формі. Можна взяти за приклад заяву з Додатку 4 Постанови 560, змінивши зміст тільки другого абзацу - замість оформлення довідки про відстрочку просити продовжити строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

    2. Додатки до заяви про продовження дії відстрочки не передбачені. Якщо ТЦК та СП не зможе самостійно перепровірити підстави - зобов'язаний повідомити Вас про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    3. Заяву про продовження строку дії відстрочки можна подавати до спливу попередньо встановленого строку. Нагадаємо, загальний строк 09.11.2024. Якщо строк сплинув - подаєте заяву за додатком 4 з наданням засвідчених копії документів.

    4. Деякі категорії військовозобовязаних вже можуть подавати заяви в електронній формі,через Резерв+.

    Процедура подання заяви на продовження відстрочки має як позитивні, так негативні, неузгоджені законотворцем моменти.

    З однозначно позитивних:

    - не вимагається надання засвідченої копії підтвердних документів;

    - заяву можна надсилати - не обов'язково відвідувати ТЦК та СП особисто, можна направити поштою (цінний лист з описом вкладення та повідомленням про вручення);

    - заяву можна подавати через електронний кабінет (наразі та нарешті деяки категорії (студенти та аспіранти) можуть подати через додаток Резерв+. Можливо, встигнуть запустити функціонал для багатодітних батьків та людей з інвалідністю;

    - визначені строки подання заяви - з моменту прийняття Указу Президента України про продовження мобілізації до кінця строку дії попередньої відстрочки (зараз це період з 28.10 по 09.11.2024).

    Наступні нюанси оптимизму не викликають.

    - не встановлений строк розгляду такої заяви.

    -не врегульовано питання продовження дії відстрочки на час розгляду заяви про її продовження.

    -процедура розгляду заяви на продовження дії відстрочки до прийняття рішення відповідною комісією не містить заборону направлення для проходження ВЛК, яка існує для заяв про надання відстрочки

    -процедура розгляду заяви про продовження відстрочки не містить застереження, що військовозобов'язаний не підлягає призову на військову службу до ухвалення комісією рішення, яка існує для заяв про надання відстрочки.

    Наприклад, якщо заява на продовження відстрочки подана 08.11.2024, строк дії попередньої закінчився 09.11.2024, а комісія не встигла прийняти рішення про продовження (згадаємо, визначений строк її розгляду - відсутній), то з 10.11.2024 ніщо не забороняє ТЦК та СП надати вам направлення для проходження ВЛК з наступним призовом на військову службу під час мобілізації.

    https://jurliga.ligazakon.net/news/231742_yak-prod...

    ОТЖЕ, до 09.11.2024 можна було подавати заяву про продовження дії відстрочки в паперовій формі.

    Якщо до 10.11.2024 від ТЦК та СП відповіді не отримано, а в додатку Резерв+ строк дії відстрочки не змінився на “до 07.02.2025”, подаємо заяву за формою, встановленою в Додатку 4 до Постанови № 560 з повним пакетом засвідчених належним чином документів.

    Треба виконати формальності, щоб Вам продовжили відстрочку, звісно якщо ТЦК не буде наполягати, що треба заново її оформлювати.

    Згідно з ч. 2, 3, 5 ст. 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу".

    2. Військовий обов'язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

    3. Військовий обов'язок включає:

    • підготовку громадян до військової служби;
    • взяття громадян на військовий облік;
    • прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу;
    • проходження військової служби;
    • виконання військового обов'язку в запасі;
    • проходження служби у військовому резерві;
    • дотримання правил військового обліку.

    5. Від виконання військового обов'язку громадяни України звільняються на підставах, визначених цим Законом.

    ОТЖЕ, якщо у Вас немає обов"язку перед ТЦК ні мобілізаційного, ні військово-облікового, так як Ви перебуваєте на військовому обліку і у Вас є відстрочка, то й з"являтися по повістці у Вас в принципі немає обов"язку.

    Однак, у ТЦК може на цей рахунок бути інша думка. Тому бажано все оформити по закону, щоб до Вас не було питань, або якщо вони виникнуть, Ви могли б спростувати позицію ТЦК документально.

    Проте, щоб автоматично Вам не зробили клопіт шляхом розшуку або штрафу (без перевірки факту наявності відстрочки), бажано направити до ТЦК листа із прикріпленням роздруківки електронного військово-облікового документу з відміткою про відстрочку та поясненням, щоу Вас не було можливості з"явитися у зв"язку з хворобою, водночас у ТЦК мають бути усі акутальні дані щодо Вас та Ви є особою, яка має оформлену відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п. 1 ч. 3 ст. 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" у зв"язку з ___ до 07.02.2025 року (електронний ВОД у роздрукованому вигляді додається).

    ___

    Пам"ятайте, що відстрочка діє лише до кінця чергових 3-х місяців воєнного стану (до 7 лютого 2025 року).

    Відповідно до Закону України "Про звернення громадян" (базового закону, який регулює комунікацію держави з громадянами) - заяви можуть подаватися усно, письмово. Письмові заяви можуть бути подані до органу як до канцелярії, так і засобами поштового зв"язку.

    Тож, цей закон є базовим і якщо відсутні спеціальні норми, які б регулювали процедуру, форму подання, строки розгляду заяви чи іншого звернення, клопотання, то застосуванню підлягають саме норми Закону про звернення громадян.

    У статті 9 Закону України "Про звернення громадян" вказано:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...

    Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    {Частина сьома статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2801-IX від 01.12.2022}

    Лист надсилається через відділення УДППЗ "Укрпошта" рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення (паперовим бланком за формою Укрпошти, а не СМСкою).

    Бланк опису вкладення Укрпошти за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_opysu_v...

    Бланк рекомендованого повідомлення про вручення за посиланням:

    https://www.ukrposhta.ua/doc/samples/Blank_rekomen...

    Також слід відзначити, що з 18.05.2024 р. діє примітка до статті 210, 210-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення, відповідно до якої :

    Примітка. Положення статей 210, 210 - 1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    {Стаття 210 із змінами, внесеними згідно з Указом ПВР № 2010-11 від 03.04.86 , Законом № 55/97-ВР від 07.02.97 ; в редакції Закону № 308/97-ВР від 04.06.97 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 2342-III від 05.04.2001 , № 1014-V від 11.05.2007 , № 2711-VI від 30.11.2010 ; в редакції Законів № 1357-IX від 30.03.2021 , № 3696-IX від 09.05.2024 }

    ОТЖЕ, рекомендую взяти паузу. Тим більше Ви всеодно не зможете прибути в ТЦК, знаходячись на значній відстані від нього. Крім того в аспірантурі треба не на ТЦК гаяти час, а навчатися та писати дисертаційне дослідження. Це в інтересах України, а не виконання численних бюрократичних формальностей, які повигадували невідомо хто і навіщо.

    Бережіть себе та щастям Вам! Хай Бог Вас оберігає і допомагає!

    З повагою та розумінням, юрист та аспірант Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Ви все правильно зробили і маючи оформлену відстрочку в Резерв+ Вас не мають права мобілізувати.

    Загалом Ви можете явитись разом з адвокатом або самостійно до ТЦК, попередньо записавшись в електронну чергу та повідомивши родичів, що йдете вирішувати питання з ТЦК.

    Якщо Ви маєте відстрочку та вона відображається в електронному військово-обліковому документі, то роздрукуйте його та носіть з собою.

    Згідно пункту 63 Постанови КМУ 560 Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд НЕ направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    Отже, постановою законодавством передбачено, що Вас не можуть направити на ВЛК під час прибуття до ТЦК.

    Крім того, в постанові КМУ 560 не вказано, що підпис у розпорядженні - є належним оповіщенням військовозобов'язаного.

    Згідно пункту 41 даної постанови належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:

    1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;

    2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:

    • день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
    • день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Тобто, якщо Вам не вручили повістку - то підписавшись в розпорядженні, Ви не маєте обов'язку явитися до ТЦК.

    Проте, це не заважає ТЦК спробувати притягнути Вас до адміністративної відповідальності, якщо Ви взагалі не прибудете до ТЦК. В такому випадку Вам:

    1. Бажано не тримати на банківських рахунках кошти, адже в разі незаконного накладення штрафу ТЦК звернеться до державної виконавчої служби для примусового стягнення заборгованості, а державний виконавець в свою чергу накладе арешт на рахунки.

    2. Готуватись до того, що Вам направлять повідомлення про явку до ТЦК поштою.

    3. Вас можуть внести в базу Нацполіції та оголосити в розшук

    4. До Вашого зареєстрованого місця проживання можуть час від часу навідуватися правоохоронні органи, але вони не мають права проникати до нього.

    5. При зустрічі з групою оповіщення на вулиці - вас можуть затримати працівники поліції та доставити до ТЦК.

    Згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

    Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:

    • перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;
    • смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    Отже, якщо Ви хворіли, то це вважається поважною причиною для неявки. Проте, Ви повинні повідомити протягом 3 днів ТЦК про поважні причини та явитися туди протягом 7 днів після закінчення лікарняного.

    Знайте, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо Вас не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнуть до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, а Ви цей штраф не сплатите, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештували ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали з порушення процедури - Ви можете даний штраф оскаржити у судовому порядку.

    Загалом, найпростіший спосіб вийти з даної ситуації - це явитися в ТЦК, та надати документальне підтвердження поважної причини для неявки та документ про оформлену відстрочку.

    Якщо Вас спробують притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, то Ви маєте право надавати пояснення, докази, користуватися послугами правозахисника.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ВАШ Е-ВОД НЕДІЙСНИЙ.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 електронного військово-облікового документа не відповідають відомостям, що містяться у Реєстрі «Оберіг», він вважається недійсним. Про це йдеться у постанові Кабміну від 16 травня №559, яка набула чинності 18 травня, і якою затверджено нову форму ВОД.

    Про які саме відомості, невідповідність яких з Реєстром «Оберіг», буде означати недійсність військового квитка, йде мова?

    Відповідно до додатку до постанови 559, у графі 1 зазначається належність до військового обов’язку (призовник, військовозобов’язаний, резервіст). У разі коли громадянин України виключений з військового обліку, зазначається категорія військового обліку, з якої він був виключений.

    У графі 2 зазначається номер картки платника податків, у разі його відсутності – серія та номер паспорта.

    У графі 3 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається склад відповідно до положень статті 5 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» (рядовий, сержантський і старшинський, офіцерський), для призовників – не заповнюється.

    У графі 4 для військовозобов’язаних та резервістів зазначається військове звання (для громадян, виключених з військового обліку, зазначається військове звання на дату виключення з військового обліку), для призовників – не заповнюється.

    У графі 5 цифрами зазначається військово-облікова спеціальність, визначена громадянину відповідно до переліків, які затверджені Міноборони (для військовозобов’язаних та резервістів СБУ зазначається профіль відповідно до переліку, затвердженого СБУ).

    У графі 13 зазначаються дата взяття на військовий облік, найменування районного, міського ТЦК або його відділу (відповідного органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку. У разі зняття або виключення громадянина з військового обліку зазначаються дата і причина зняття (виключення) з військового обліку відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу».

    Графа 14 заповнюється відповідно до положень статті 37 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» у разі: зняття з військового обліку з таких причин, як призов, направлення чи прийняття на військову службу або вступ на навчання у заклади фахової передвищої військової освіти, вищі військові навчальні заклади та військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти; направлення на альтернативну (невійськову) службу; направлення для відбування покарання до установ виконання покарань; виключення з військового обліку з таких причин, як визнання непридатним до військової служби або досягнення граничного віку перебування у запасі.

    ВАМ ПОТРІБНО З'ЯВИТИСЯ ДО ТЦКСП ТА ОФОРМИТИ ДІЮЧИЙ Е-ВОД.

    ЯКЩО, ВИ ВЖЕ ОТРИМАЛИ ВІДСТРОЧКУ ТА ВОНА ВІДОБРАЖЕНА В РЕЗЕРВ + ТО ВАС НЕ МАЮТЬ ПРАВА МОБІЛІЗУВАТИ В ПРОЦЕСІ ОФОРМЛЕННЯ ДІЮЧЕГО Є-ВОД.

    Карпенко Андрій Володимирович

    РОЗПОРЯДЖЕННЯ ДО ВУЗ ПРО ПРИБУТТЯ ДО ТЦКСП, ЦЕ ТАКА САМА ПОВІСТКА.

    ІГНОРУВАННЯ ПОВІСТКИ МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО ОГОЛОШЕННЯ ВАС У РОЗШУК ТА ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    Особи, які вручають повістки в установі

    Вручати повістки також мають право представники установ на їхній території та в місцях, де працівники виконують роботи (обов’язки) (п. 31 Порядку №560). Таких представників призначайте наказом керівника установи.

    Наказ буде підставою видати посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки. Посвідчення видає голова (начальник) обласної, Київської та Севастопольської міських, районної, міської держадміністрації (військової адміністрації).

    За місцем роботи або навчання резервістів та військовозобов’язаних можуть оповістити:

    — представники їхніх установ;

    — представники ТЦК;

    — групи оповіщення (п. 37 Порядку №560).

    Повістки для оповіщення доставляють керівникові установи разом із розпорядженням ТЦК провести оповіщення резервістів та військовозобов’язаних (п. 46 Порядку №560).

    ПІСЛЯ ВИХОДУ З ЛІКАРНЯНОГО ТА ОТРИМАННЯ ПОВІСТКИ ВИ ЗАБОВЯЗАНІ З'ЯВИТИСЯ ДО ТЦКСП НА ПРОТЯЗІ 7 ДНІВ. ЯКЩО ВИ ЦЬОГО НЕ ЗРОБИТЕ ВАС ПРИТЯГНУТЬ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    ОЗНАЙОМТИСЯ З ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ:

    https://sud.ua/uk/news/publication/300976-administ...

    Айвазян Юрій Климентійович

    Добрий дня, Василю!

    Свій обов'язок щодо повідомлення ТЦК про поважну причину неявки за розпорядженням Ви виконали. Проте, нормами законодавства визначено, що Ви все одно повинні були з'явитись до ТЦК упродовж тижня після закриття лікарняного.

    Відповідно до Постанови КМУ №560 від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    23. Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    24. У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    Що буде в найкращому перебігу подій та найгіршому (від прибуття або неприбуття в ТЦК)?

    В найкращому випадку ТЦК прийме до уваги Ваші обставини та на цьому все закінчеться. Проте, даний випадок не убезпечить Вас від надсилання повісток у майбутньому та явки до ТЦК за останніми.

    В найгіршому - Вас притягнуть до адмінистративної відповідальності за статтею 210-1 КУпАП та оголосять у розшук.

    Проте, у разі притягнення Вас до адмінистративної відповідальності Ви матимете право оскаржити постанову керівника ТЦК та СП у судовому порядку.

    Щодо загальної інформації з приводу оскарження постанови керівника ТЦК:

    1. Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    «Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».

    Стаття 283. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення.

    «Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

    Постанова повинна містити:

    найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;

    дату розгляду справи;

    відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;

    опис обставин, установлених під час розгляду справи;

    зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

    прийняте у справі рішення».

    Строк для оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності становить 10 днів з дня її винесення. У разі пропуску цього строку з поважних причин, останній можна поновити.

    Строки притягнення до адміністративної відповідальності:

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    «Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення».

    Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то таку особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Більшість постанов оскаржуються у суді через порушення процедури притягнення до відповідальності, відсутність доказів вчинення правопорушення, неналежнеповідомлення про розгляд справи тощо. Є багато нюансів за які можна «зачіпитися» й станом на зараз багато рішень судів на користь військовозобов’язаних, а не ТЦК.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Ви маєте відстрочку, Вам немає чого боятися. В цілому - всі свої дії Ви робити вірно. Але Закон говорить наступне:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    ...

    Юридично - Ви повинні з'явитися до ТЦК та СП особисто після завершення лікарняного. Рекомендував би вирішити це питання з ТЦК у приміщенні ТЦК, незважаючи на наявність у Вас оформленої відстрочки. Тим більше цікаво, чому саме Вам надійшла повістка. Тому немає чого чекати, спробуйте найближчим часом звернутися до ТЦК, інакше Вас запросто можуть оголосити в адміністративний розшук. Гадаю, що ці проблеми Вам точно ні до чого, а тому зверніться до ТЦК.

    Аби взагалі не було жодних проблем, рекомендую все таки при собі мати ті документи, на підставі яких Вам було оформлено відстрочку. Все ж дуже часто в ТЦК "злітають" ті чи інші бази, а тому краще перестрахуватися.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Наявність у Вас відстрочки не звільняє Вас від обов'язку виконувати Правила військового обліку.

    Згідно з п. 23-24 Порядку призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. №560 поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються:

    - перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк;

    - смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка).

    У разі неприбуття у строк, визначений у повістці, громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше ніж протягом трьох днів від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ), повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ) або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.

    Штраф за порушення може становити від 17 000 до 25 500 тисяч гривень. Якщо особа не з'явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик, ТЦК може відразу винести постанову про накладення штрафу. Підтвердженням отримання повістки буде вважатися поштове відправлення з відповідною відміткою.

    Адміністративне стягнення за статтями 210 та 210-1 КУпАП може бути накладено протягом трьох місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення. Штраф може накладатися неодноразово, зокрема, за кожну неявку за повісткою.

    Постанова ТЦК є виконавчим документом, і рішення на її підставі підлягають примусовому виконанню. Ухилянти вносяться до Єдиного реєстру боржників, що унеможливлює відкриття або закриття банківських рахунків без повідомлення органів виконавчої служби.

    Виконавці також мають право накладати арешт на майно та кошти боржників. Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.

    Також одним із заходів впливу до порушників правил військового обліку, є обмеження такого громадянина у праві керування транспортним засобом.

    Оскільки у Вас діюча відстрочка - рекомендую не "придумувати собі проблем на рівному місці".


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України