Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
910 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрий день. Я пройшов влк як обмежено придатний. Маю бронювання. Чи є небезпека того якщо мені бронювання не продовжать потрапити під кримінальну відповідальність. Якщо я звільнюсь з роботи і буду приміром сидіти вдома, що унеможливить вручення повістки особисто. Мені будуть присилати повістки за адресою, поштою і т.д. чи підлягатиму я у такому випадку кримінальній відповідальності? Де межа між адміністративною і кримінальною за ухилення від мобілізації.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Самостійного обов'язку йти до ТЦК та проходити ВЛК у Вас немає, але якщо Вас направлять на медичний огляд (наприклад, повісткою), то Ви будете зобов'язані його пройти.
Проте, на даний час підстав для притягнення до адміністративної відповідальності за те, що Ви самостійно не пройшли повторний огляд - немає та невідомо чи взагалі будуть за це накладати штраф, адже згідно законодавства Вас повинні викликати повісткою та вручити направлення на ВЛК.
А вже за неявку по повістці направленій поштою передбачена адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП (штраф від 17 тис грн).
Навіть, якщо ніхто лист на пошті не отримає, то Ви все рівно вважаєтесь належним чином оповіщеним, адже згідно пункту 41 постанови КМУ 560 Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:
1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;
2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:
Якщо Ви відкриєте лікарняний та повідомите ТЦК про це, то вважатиметься, що Ви маєте поважні причини для неявки до ТЦК. Проте, після закриття лікарняного обов'язок явитися до ТЦК, на жаль, залишається.
Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:
У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізнішеТРЬОХ діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує СІМ календарних днів.
1. Бажано не тримати на банківських рахунках кошти, адже в разі незаконного накладення штрафу ТЦК звернеться до державної виконавчої служби для примусового стягнення заборгованості, а державний виконавець в свою чергу накладе арешт на рахунки.
2. Готуватись до того, що Вам ще раз направлять повідомлення про явку до ТЦК.
3. Вас можуть внести в базу Нацполіції та оголосити в розшук
4. До Вашого місця проживання можуть час від часу навідуватися правоохоронні органи, але вони не мають права проникати до нього.
5. При зустрічі з групою оповіщення на вулиці - Вас можуть затримати працівники поліції та доставити до ТЦК.
Сам процес накладення штрафу виглядає так:
1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.
2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.
ОТЖЕ, якщо Вас не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.
Якщо Вас притягнуть до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, але Ви цей штраф не сплатите, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештували Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви можете оскаржити.
У випадку направлення правоохоронців за адресою з ціллю адміністративного затримання вони не мають право проникати в житло.
В протилежному випадку це буде абсолютно протизаконно.
По-перше, за неявку по повістці передбачена лише адміністративна відповідальність.
По-друге, відповідно до вимог ст.13 КПК України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Стаття 30 Конституції України допускає проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку не інакше як за вмотивованим судовим рішенням.
Винятком, коли обшук може бути проведено без мотивованої ухвали слідчого суді, є невідкладний випадок, пов’язаний із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні кримінального правопорушення (ч.3 ст.233 КПК).
Отже, проникнення до житла неможливе.
Кримінальна відповідальність за неявку по повістці, направленій поштою, - не передбачена.
Вирок за статтею 336 Кримінального кодексу України можливий лише в тому випадку, якщо Ви явитесь по повістці направленій поштою, пройдете ВЛК, Вам вручать бойову повістку, а Ви по ній не з'явитесь без поважних причин.
Про порушення правил військового обліку буде зазначено в Резерв+ або в електронному ВОД з ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do....
Якщо Ви не явитесь до ТЦК і вони розглянуть справу без Вас - ТЦК повинні прислати лист з ПОСТАНОВОЮ по справі про адміністративне правопорушення. Дану постанову можна оскаржити протягом 10 днів у судовому порядку.
Якщо ТЦК звернеться до виконавчої служби, то можуть арештувати Ваші рахунки чи майно.
Про відкриття виконавчого провадження Ви дізнаєтесь в ДІЇ або за посиланням https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
Проте, якщо порушена процедура притягнення до адміністративної відповідальності (накладення штрафу) - Ви можете це оскаржити у судовому порядку.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Олександре!
Потрапити під кримінальну відповідальність Ви зможете тільки у разі отримання мобілізаційного розпорядження та неявки без поважної причини за останнім до ТЦК.
Відповідно до пункту 88 Постанови КМУ №560:
"На основі результатів проведення медичного огляду та професійно-психологічного відбору резервістам та військовозобов’язаним, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, у територіальному центрі комплектуванні та соціальної підтримки під особистий підпис вручається повістка щодо призову на військову службу під час мобілізації та відправлення до місць проходження військової служби".
Отже, як бачите, мобілізаційне розпорядження не може бути направлене Вам ані поштою, ані вручене,наприклад, групою оповіщення.
Чому Ви вирішили, що Вам не продовжать бронювання? Підприємство не підтвердило статус критично-важливого?
Як я і зазначив вище, за неявку по повістці на уточнення даних або ж на проходження ВЛК, Ви можете бути притягнуті тільки до адмінистративної відповідальності за статтями 210 КУпАП чи 210-1 КУпАП.
Тож, Вам не варто хвилюватись з цього приводу та зважати на новини у публічному просторі, які містять інформацію щодо кримінальної відповідальності за неявку по повістці більше трьох разів. Ви повинні розуміти, що "ухилення" від явки до ТЦК не є тотожнім "ухиленню" від мобілізації. Останнє може мати місце тільки після Вашого призову, якому попередує мобілізаційне розпорядження.
Законодавтсом передбачається розмежування адмінистративної відповідальності від кримінальної.
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ухилення від мобілізації, тобто неявці по бойовій повістці, за статтею 336 ККУ.
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Згідно з п. 16 Правил надання послуг поштового зв'язку повістка або у випадках, передбачених законодавством, інший документ про виклик або оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів може бути надіслана рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з позначками “Повістка ТЦК”, “Вручити особисто”.
Рекомендовані листи з позначкою “Повістка ТЦК” під час доставки за зазначеною адресою вручаються особисто адресату (одержувачу). У разі відсутності адресата (одержувача) за зазначеною на рекомендованому листі адресою працівник об’єкта поштового зв’язку інформує адресата (одержувача) за наявним номером телефону та/або вкладає до абонентської поштової скриньки повідомлення про надходження рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”.
Якщо протягом трьох робочих днів після інформування відділенням поштового зв’язку адресат (одержувач) не з’явився для одержання рекомендованого листа з позначкою “Повістка ТЦК”, працівник об’єкта поштового зв’язку робить позначку “адресат відсутній за зазначеною адресою”, яка засвідчується його підписом з проставленням відбитка поштового пристрою, порядок використання якого встановлюється призначеним оператором поштового зв’язку, і не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає такий лист до відправника.
Згідно з п. 41 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. №560 належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:
1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки, а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;
2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:
день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.
В Вашому випадку відповідальність визначена ст. 210 та ст. 210 - 1 КУпАП:
«Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян."
Також Вас можуть оголосити у розшук.
У МОУ з цього питання зазначають, що у розшук військовозобов'язаний може потрапити, якщо він порушив правила військового обліку. Приклади таких порушень:
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Добрий день. Я пройшов влк як обмежено придатний. Маю бронювання. Чи є небезпека того якщо мені бронювання не продовжать потрапити під кримінальну відповідальність. Якщо я звільнюсь з роботи і буду приміром сидіти вдома, що унеможливить вручення повістки особисто. Мені будуть присилати повістки за адресою, поштою і т.д. чи підлягатиму я у такому випадку кримінальній відповідальності? Де межа між адміністративною і кримінальною за ухилення від мобілізації.
Все дуже просто - наразі кримінальна відповідальність за ухилення від мобілізації можлива після неявки по "бойовій" повістці.
Наразі чинне законодавство не передбачає кримінальної відповідальності за неявку до проходження ВЛК. Але гадаю, що скоро це має бути змінено.
Загалом кримінальна відповідальність за ухилення можлива за двома основними статтями:
1. Стаття 336 Кримінального кодексу України.
Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Дана стаття юридично може бути застосована лише у випадку неявки по "бойовій" повістці, тобто вже після проходження ВЛК.
Єдиний державний реєстр судових рішень
Справа № 344/7666/22
Провадження № 1-кп/344/995/23
ВИРОК
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 грудня 2023 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
"...У зв`язку із веденням активних бойових дій на території Донецької області ОСОБА_6 30 травня 2022 року приїхав до м. Івано-Франківськ, де того ж дня був взятий на облік як внутрішньо переміщена особа, що тимчасово проживає на території м. Івано-Франківськ, а також взятий на військовий облік військовозобов`язаних в ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Згідно з довідкою військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_3 від 30 травня 2022 року № 77/22/4568 військовозобов`язаного ОСОБА_6 визнано придатним до військової служби за віком і станом здоров`я. Військовозобов`язаному ОСОБА_6 у встановленому законом порядку 01 червня 2022 року вручено повістку про обов`язок з`явитися на 10год. 00хв. 02 червня 2022 року на призовну дільницю ІНФОРМАЦІЯ_4 , що по АДРЕСА_2 , з метою його призову по мобілізації до Збройних Сил України і попереджено про притягнення до відповідальності за неявку у вказаний строк.
02 червня 2022 року ОСОБА_6 , прибувши в ІНФОРМАЦІЯ_5 , убувати до військової частини відмовився, заявивши, що відмовляється проходити військову службу у зв`язку із релігійними переконаннями. Того ж дня військовозобов`язаному ОСОБА_6 було роз`яснено положення Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» та вручено другу повістку про обов`язок з`явитися на призовну дільницю ІНФОРМАЦІЯ_4 , що по АДРЕСА_2 , 06 червня 2022 року на 09год. 00хв. з метою його призову по мобілізації до Збройних Сил України.
Незважаючи на це ОСОБА_6 , будучи військовозобов`язаним, а також придатним до військової служби і не маючи відповідно до ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» права на відстрочку від призову на військову службу за мобілізацією, а також відповідно до ст. 2 Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» - права на альтернативну службу, та будучи належним чином повідомленим у встановленому законом порядку про необхідність прибуття у ІНФОРМАЦІЯ_5 для подальшого відправлення у команді № НОМЕР_2 для проходження військової служби у зв`язку з оголошенням мобілізації та призовом на військову службу у Збройні Сили України по мобілізації, без надання підтверджуючих документів, з метою ухилення від призову, убувати за мобілізацією в Збройні Сили України категорично відмовився, чим порушив порядок комплектування Збройних Сил України та ст. 65 Конституції України, Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про повну мобілізацію» та Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», ухилившись в такий спосіб від призову за мобілізацією..."
2. Стаття 337 Кримінального кодексу України.
1. Ухилення призовника, військовозобов’язаного, резервіста від військового обліку після попередження, зробленого відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки, керівниками відповідних органів Служби безпеки України, відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, -
карається штрафом від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до одного року.
2. Ухилення військовозобов’язаного, резервіста від навчальних (спеціальних) зборів -
карається штрафом від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років...".
Розберемо зокрема рішення Березнівського районного суду від 28.02.2024 (справа № 555/442/24).
Короткий виклад обставин справи:
Особа, являючись військовозобов'язаною відповідно до ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та зобов'язаною стати на військовий облік, 15.02.2024 отримала під особистий підпис попередження від начальника ТЦК та СП про необхідність прибуття о 09.00 год. 16.02.2024 для уточнення військово-облікових даних. Особа, будучи попереджена про кримінальну відповідальність, передбачену частиною 1 статті 337 Кримінального кодексу України, всупереч вимогам Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу», умисно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, з метою ухилення від постановки на військовий облік, не маючи поважних причин для неявки, 16.02.2024 для постановки на військовий облік не з'явилася, чим ухилилася від військового обліку.
За таких умов суд вважає, що обвинуваченому слід призначити покарання у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян , що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень, що буде необхідним і достатнім для його виправлення та попередження вчинення ним нових правопорушень.
Ось так, доволі цікава практика, яка набуває все більшою популярності, особливо у Рівненській області. Переконаний, що далі ми побачимо схожі рішення практично у всіх областях України.
При цьому зазначу, що обов'язковим елементом для початку кримінального провадження по даній статті є письмове попередження, зроблене відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Взагалі , чи можлива кримінальна відповідальність, якщо просто платити штрафи чи не платити , за повістки і за не оновлення данних?
Наразі - ні, як Ви можете побачити з рішень судів. Втім, неодноразово чув від представників профільного комітету ВРУ про те, що опрацьовуються зміни до законодавства в частині притягнення до кримінальної відповідальності за 2-3 неявки до ТЦК. На сьогодні нічого подібного НЕМАЄ.
З повагою! Успіхів Вам!