Задайте питання юристу

896 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 08 лютого 2025, питання №126962 340₴

Чи можу я втратити бронь якщо в мене відрізняється вос у паперовому вигляді та резерв+ ?

В мене відрізняється одна цифра у вос у паперовому вигляді , в резерв + інша цифра, чи можу я лишитися бронювання?, я вже заброньований

Відповіді юристів (5)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    32.9%

    Вітаю Вас.

    В мене відрізняється одна цифра у вос у паперовому вигляді , в резерв + інша цифра, чи можу я лишитися бронювання?, я вже заброньований

    Ні, не повинні втратити вже оформлене бронювання. Законодавство не передбачає такого випадку як підстави для анулювання бронювання.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 27 січня 2023 р. № 76 Київ

    Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час

    31. Надана відстрочка підлягає анулюванню в разі:

    1) закінчення строку її дії;

    2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

    3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;

    4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;

    5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);

    6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;

    8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на місяць засобами Порталу Дія;

    9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;

    10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;

    11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;

    12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;

    13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією).

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович
    32.9%

    Доброго дня, Саша!

    Ні, бронь не анулюється, не хвилюйтесь.

    Військовозобов’язані підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    Відповідно до пункту 31 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час

    Надана відстрочка підлягає анулюванню в разі:

    1) закінчення строку її дії;

    2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

    3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;

    4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;

    5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);

    6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;

    8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на місяць засобами Порталу Дія;

    9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;

    10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;

    11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;

    12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;

    13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією).

    Відповідно до пункту 29 Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    ВИСНОВОК

    1. Відмінність ВОС в паперовому виді та Реєстрі Оберіг не є підставою для втрати бронювання.

    2. Військовозобов’язані підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    3. Проте, рекомендую укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладеного направити до ТЦК заяву з вимогою про внесення змін до Реєстру військовозобов'язаних. До заяви потрібно прикріпити нотаріальну копію військово-облікового документа та копію паспорта. Згідно пункту 4 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    • у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;
    • в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    Зміни вносяться протягом П'ЯТИ робочих днів з дня реєстрації заяви.

    При необхідності можу надати приклад заяви.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Олександре!

    Ви не можете лишитись бронювання на цій підставі, оскільки остання не є причиню для анулювання броні та відповідно Вашої відстрочки.

    31. Надана відстрочка підлягає анулюванню в разі:

    1) закінчення строку її дії;

    2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

    3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;

    4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;

    5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);

    6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;

    8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на місяць засобами Порталу Дія;

    9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;

    10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;

    11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;

    12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;

    13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією).

    Крім того, зараз бронювання відбувається виключно через Дію. При тому мають значення тільки ті дані, які зазначені у Вашому е-ВОД, тобто дані - наявні у реєстрі.

    Якщо раніше до Мінекономіки подавались паперові списки й при тому наявність ВОС та звання мали значення для бронювання, то наразі така вимога взагалі відсутня у законодавстві. ТЦК вже не мають права перевіряти ВОС та відмовляти у зарахуванні на спеціальний облік з причини невірно зазначеної спеціальності.

    Де саме помилка у ВОС? В Резерв+?

    Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»

    27. У списку зазначаються такі відомості щодо:

    1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:

    • повне найменування юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;
    • код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
    • місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);
    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;

    2) військовозобов’язаного:

    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
    • строк дії відстрочки;
    • відмітка про виконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Ні. На цій підставі бронювання не втратите.

    Надана відстрочка підлягає анулюванню в разі згідно Порядку №76:

    1) закінчення строку її дії;

    2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;

    3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;

    4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;

    5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);

    6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;

    7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;

    8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на місяць засобами Порталу Дія;

    9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;

    10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;

    11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;

    12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;

    13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією).

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО вЕЧОРА, ОЛЕКСАНДР! У Резерв+ допущена помилка? Тоді бажано її виправити, направивши до ТЦК відповідну заяву, адже формально юридичну силу має запис в Резерв+, а не у паперовому ВОД. Водночас перешкодою для бронювання це не є, адже вІдповідно до абзацу 4 пункту 3 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану затверджений Постановою КМУ № від 27 січня 2023 р. № 76 в редакції Постанови КМ № 650 від 05.06.2024 (далі - ПОРЯДОК № 76):

    Військовозобов’язані, зазначені у пункті 1 цього Порядку, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    Особами, які згадуються у пункті 1 Порядку є особи, які працюють або проходять службу:

    • в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування;
    • на підприємствах, в установах та організаціях, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період;
    • на підприємствах, в установах та організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
    • у спеціалізованих установах ООН, міжнародних судових органах, міжнародних та неурядових організаціях та установах, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна, відповідно до укладених міжнародних договорів України;
    • в операторах протимінної діяльності, які проводять розмінування (гуманітарне розмінування) відповідно до законодавства (далі - оператори протимінної діяльності).

    {Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 723 від 18.06.2024; в редакції Постанови КМ № 988 від 16.08.2024}

    Водночас, електронний військово-обліковий документ має таке саме юридичне значення, як і паперовий. На цьому ще раз наголосило у своєму листі від 30.07.2024 р. № 321/ВихЗПІ/550 Головне управління персоналу Генерального штабу ЗСУ Міністерства оборони України (копію листа додаю до відповід).

    Водночас, повторно наголошую. Роботодавець не має права вимагати паперовий ВОД для бронювання. Хай читають актуальні методичні роз"яснення Генерального штабу з питань військового обліку, бо якщо йдуть такі вимоги, то вони застрягли десь у 2023 році, якщо не раніше.

    Чинне законодавство України встановлює, що у військовозобов"язаного має бути військово-обліковий документ. Чи це має бути паперовий, чи електронний ВОД - не уточнюється.

    Відповідно до пункту 9 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    Це наводить на думку, що паперовий ВОД вимагати не мають права.

    Звісно постановою КМУ № 559 від 16.05.2024 р. чітко визначені строки видачі ВОД на бланку. Однак ТЦК чхати хотів на ці всі законодавчі вимоги. Саме тому цей орган наразі під загрозою ліквідації та відправки в бойові підрозділи.

    Згідно з пунктами 18 - 20 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559:

    18. Військово-обліковий документ на бланку повинен бути виданий (замінений) протягом п’яти робочих днів з дати реєстрації заяви в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки або його відділі (відповідному органі СБУ, підрозділі розвідувального органу).

    19. Зміни до військово-облікового документа на бланку вносяться за письмовим зверненням громадянина України протягом п’яти робочих днів з дати реєстрації заяви, поданої громадянином України, крім відомостей щодо проходження військової служби, якщо її строк потребує уточнення у військовій частині (установі) або архівній установі.

    20. Військово-обліковий документ на бланку видається особі під особистий підпис, крім випадків, визначених в абзаці другому пункту 17 цього Порядку, у відомості видачі військово-облікових документів на бланку за формою згідно з додатком 2 з одночасним доведенням правил військового обліку.

    Відомості видачі військово-облікових документів на бланку разом із заявами та документами (копіями документів), що були підставою для видачі військово-облікових документів, та роздрукованими картками з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів зшиваються в окрему справу та зберігаються протягом 10 років.

    Крім того, Кабінет Міністрів України у пункті 2 Постанови № 559 від 16.05.2024 р. (в чинній редакції від 16.01.2025 р.) установив, що військово-облікові документи, оформлені до набрання чинності цією постановою, вважаються дійсними на всій території України до видачі військово-облікового документа нового зразка.

    ОТЖЕ, Ваша ситуація не критична. Але щоб не давати приводу патрулям на вулиці причепитися, можна спробувати після перебронювання написати заяву в ТЦК та направити її поштою, в якій вказати, що допущено технічну помилку з ВОС, яку треба усунути шляхом внесення змін до реєстру Оберіг.

    Перелік електронних адрес РТЦК та СП України наводжу за посиланням. https://www.mil.gov.ua/content/dovidnyk.pdf

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України