Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
895 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня! Допоможіть будь-ласка.
Чоловік прописаний в одній області (Львівській-Самбір), а працює в іншій -Закарпатській. Має бронь за місцем роботи (Бюджетна установа) і пройшов повторне ВЛК за місцем роботи. Однак ТЦК по місцю роботи ваідмовляється реєструвати довідку ВЛК та не поновлюють інформацію в Резерв+. По місцю реєстрації (Самбір) така саме ситуація. Поясніть та підкажіть які маєть бути наші дії! Дякуємо!
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
В якому ТЦК чоловік перебуває на військовому обліку - за місцем роботи чи за місцем реєстрації проживання?
ВЛК потрібно проходити лише в тому ТЦК, де чоловік перебуває на військовому обліку.
Згідно пункту 81 постанови КМУ 560 У разі призову військовозобов’язаних та резервістів на військову службу під час мобілізації, на особливий період не за місцем їх перебування на військовому обліку (крім тих осіб, що добровільно виявили бажання проходити військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період) такі особи перед призовом на військову службу беруться на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, який здійснює їх призов. Відомості про взяття таких осіб на військовий облік вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів ПЕРЕД їх направленням на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.
Тобто, чоловіка не повинні були направляти на ВЛК не за місцем перебування на військовому обліку. Якщо його і захотіли б направити на медичний огляд в іншій місцевості, то спочатку вони повинні були його взяти на військовий облік та внести дану інформацію до Реєстру Оберіг
Тому, вихід з ситуації наступний:
1. Стати на військовий облік в тому ТЦК, де чоловік пройшов ВЛК.
2. Пройти нове ВЛК, але в ТЦК, де чоловік перебуває на військовому обліку за місцем реєстрації проживання.
3. Подати скаргу до Мінооборони, суду та поліції за перевищення працівниками ТЦК свої повноважень та направлення на ВЛК не за місцем перебування на військовому обліку.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Наталія!
Чоловік повинен був пройти ВЛК в ТЦК за місцем перебування на військовому обліку, тобто по місцю реєстрації. Якщо ж його вже направили на ВЛК за місцем роботи, то ТЦК у Закарпатській області спочатку повинен був взяти чоловіка на військовий облік, а вже потім направляти на проходження ВЛК.
Тепер ситуація складається таким чином, що ТЦК у Закарпатті не бажає вносити дані до реєстру, оскільки чоловік не перебуває в ньму на обліку, а ТЦК за місцем реєстрації не робить того, так як чоловік проходив ВЛК не в даному ТЦК.
Чоловік постійно проживає станом на зараз за місцезнаходженням роботи? Якщо так, то чи намагався він стати на військовий облік в ТЦК в Закарпатській області?
Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:
1) перебувати на військовому обліку:
за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі - органи СБУ), військовозобов’язані розвідувальних органів - у відповідному підрозділі розвідувального органу). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад.
2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів.
7) особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;
10-1) у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії правового режиму воєнного стану:
у разі залишення свого місця проживання стати в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи (військовозобов’язані та резервісти СБУ - в Центральному управлінні або регіональних органах СБУ, а військовозобов’язані та резервісти розвідувальних органів - у зазначений строк повідомити про зміну місця проживання відповідним підрозділам розвідувальних органів).
У разі призову військовозобов’язаних та резервістів на військову службу під час мобілізації, на особливий період не за місцем їх перебування на військовому обліку (крім тих осіб, що добровільно виявили бажання проходити військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період) такі особи перед призовом на військову службу беруться на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, який здійснює їх призов. Відомості про взяття таких осіб на військовий облік вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів перед їх направленням на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.
Згідно пункту 81 Постанови КМУ №560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період":
У разі призову військовозобов’язаних та резервістів на військову службу під час мобілізації, на особливий період не за місцем їх перебування на військовому обліку (крім тих осіб, що добровільно виявили бажання проходити військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період) такі особи перед призовом на військову службу беруться на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, який здійснює їх призов. Відомості про взяття таких осіб на військовий облік вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів перед їх направленням на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Наразі військовозобов'язані не можуть самостійно обирати, де їм зручно пройти ВЛК, тому що це відбувається винятково за рішенням начальника ТЦК та СП.
А це можливо лише за місцем Вашого військового обліку.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, ви повинні стояти на обліку за місцем вашої реєстрації. Відповідно там ви і повинні вчиняти певні для виконання правил військового обліку.
Не відомо , яким чином чоловік проходив ВЛК у ТЦК де не перебуває на обліку.
Тому дії з приводу відмови правомірні. Дії проходження ВЛК де ви не перебуваєте на обліку не правомірні.
Відповідно до пункту 63 постанови 560, у разі наявності підстав для відстрочки (броні) вас не мають право направляти на ВЛК.
Для чого вам це ВЛК? Чоловік є обмежено придатним?
Якщо чоловік має статус обмежено придатний, він повинен був пройти ВЛК до 7 лютого, у разі якщо він отримував повістку.
Обов'язку що до проходження ВЛК без повістки немає. Але це можливо у добровільному порядку, якщо чоловік виявив таке бажання.
Явно ТЦК, щось мутять. Скоріше за все ваш чоловік має офіцерське звання. І вони хочуть його мобілізувати у не законний спосіб , шляхом оману, маніпуляції, психологічного тиску.
У таку разі, головне майте з собою підтвердження бронювання.
У разі спроби вручення бойової повістки на відправку, відмовляйтеся її підписувати, у такому випадку на вас буде складено акт відмови, в якому ви маєте право зазначити причину вашої відмови, у вашому випадку, що ви маєте бронювання у зв'язку з працею на підприємстві критичної інфраструктури. У такому випадку мобілізація не можлива, та будь яка відповідальність відсутня.
Адвокат, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Доброго дня! Допоможіть будь-ласка.Чоловік прописаний в одній області (Львівській-Самбір), а працює в іншій -Закарпатській. Має бронь за місцем роботи (Бюджетна установа) і пройшов повторне ВЛК за місцем роботи. Однак ТЦК по місцю роботи ваідмовляється реєструвати довідку ВЛК та не поновлюють інформацію в Резерв+. По місцю реєстрації (Самбір) така саме ситуація. Поясніть та підкажіть які маєть бути наші дії! Дякуємо!
Чому за місцем реєстрації ТЦК відмовляє в оновленні інформації? Мабуть аргумент полягає у тому, що треба пройти ВЛК за їх направленням?
Чому він взагалі проходив ВЛК за направленню ТЦК за місцем роботи?
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ДНЯ, пані НАТАЛКА!
ВЛК Ваш чоловік мав пройти у тому ТЦК, в якому він стоїть на обліку по даним Резерв+ та військово-облікових документів. На жаль ВЛК за місцем роботи - незаконне і може мати місце лише коли людини відловлюють на вулиці і мобілізують силою.
Водночас, заброньовані переводяться на спеціальний облік. Принаймні таке має відбуватися.
А тут уже законодавством не передбачено як діяти, коли людина по факту стоїть на обліку в одному ТЦК, а на спецобліку в іншому. Наші чудо-юристи в Уряді та Міністерстві оборони на жаль про це не подумали і тепер звісно ж ТЦК тлумачають як завжди ці неузгодженості на свою користь, а не на користь громадянина.
Без суду змусити їх щось робити не можна. Та й то не факт, що суд у такій ситуації стане на Ваш бік.
Якщо є можливість - пройти ВЛК за місцем обліку (реєстрації), що дасть змогу внести відповідні дані.
Також хотів спитати. А навіщо взагалі Ваш чоловік проходив ВЛК? Він обмежено придатний?
Якщо так, то по-перше у нього немає обов"язку щось проходити, бо це обов"язок ТЦК прислати повістку та забезпечити явку на ВЛК шляхом вручення в ТЦК під підпис відповідного направлення.
Але я б радив у Резерв+ уточнити дані щодо своєї фактичної адреси проживання, щоб не прислали повістку за адресою реєстрації і потім під час перебронювання не вилізло, що Ваш чоловік порушує правила обліку... І тут уже ТЦК за місцем роботи згадає про пройдене ВЛК (чинне протягом 1 року) і буде намагатися мобілізувати.
Тепер моя позиція як юриста.
Закон не встановлює ОБОВ"ЯЗКУ військовозобов"язаного змінити свій статус. Тим більше ніякої зміни немає. Це все фікція. Просто перейменували обмежено придатний на придатний до служби в ТЦК, охороні, тилових підрозділах та ін.
Отже, дійсно Вам треба було чекати повістку від ТЦК.
На моє переконання взагалі Закон не підлягає реалізації, бо Уряд не прийняв нормативно-правову базу для його реалізації. А тому чинною є норма Постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 р. щодо того, що особи з відстрочкою медичні огляди не проходять та на ВЛК не направляються.
Процитую сам Закон України від 21 березня 2024 року № 3621-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист".
II. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності через один місяць з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Установити, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.
3. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом забезпечити:
Де є хоч один урядовий нормативно-правовий акт, який регламентує переогляд обмежено придатних? - ЙОГО НЕМАЄ. Тому правильно роблять ті ТЦК, які ігнорують цей закон, який не породжує правових наслідків.
Так само в законі не написано, що громадянин ЗОБОВ"ЯЗАНИЙ як це з уточненням / оновленням даних.
Використано нормативно-лінгвістичну форму регулювання - "ПІДЛЯГАЄ".
Ця форма не дає змоги стверджувати, що у людини є ОБОВ"ЯЗОК самостійно це робити. Саме тому планується цей закон змінювати - продовживши строк проходження ВЛК, а так само уточнивши про обов"язок громадян пройти ВЛК, а не ТЦК його організувати.
Дійсно потрібна повістка ТЦК хоча б. А взагалі необхіднйи встановлений Урядом ПОРЯДОК повторного медичного огляду з метою визначення придатності до в/с.
ТЦК як державний орган військового управління сфери підпорядкування ЗСУ та Міністерства оборони - має як і інші державні органи діяти на підставі, в межах повноважень та У СПОСІБ, які визначені Конституцією і законодавством України (ст. 19 Конституції, яка має пряму дію).
Законодавством не визначено СПОСОБУ реалізації пункту 2 Розділу ІІ "Прикінцеві і перехідні положення" Закону від 21 березня 2024 року № 3621-IX.
ТЦК та й навіть Міністерство оборони не є органом, компетентним самостійно визначати на підставі закону такий спосіб його реалізації. Бо ж законом чітко покладено цю функцію на Кабінет Міністрів України як колегіальний орган виконавчої влади. Тому фактично ці органи вимагаючи ВЛК - зловживають. Але це вже перетворилось на норму зловживати та бути безкарними навіть за вбивства громадян.
ОТЖЕ, Виходячи з наведеного - моя позиція однозначна. Закон, який передбачає переогляд обмежено придатних не може бути реалізований, адже Уряд ухилився від реалізації вимог Закону щодо прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону.
У цивілізованих країнах це називається ЗАКОННІСТЬ та СТАБІЛЬНІСТЬ правових відносин.
Щиро не рекомендую гратися з вдачею, бо практика каже, що навіть упевнені у своєму статусі виключеного з обліку або заброньованого, того хто має відстрочку - дуже жаліють, що були необачні та зв"язалися з ТЦК.
Наразі не існує можливості звільнитися з ТЦК, бо незаконно мобілізували. Навіть якщо суд визнає мобілізацію незаконною, військові частини банально не звільняють таких осіб, посилаючись, що немає такої підстави або не виконуючи рішення суду. Треба знову йти до суду. А за цей час знищити людину або підвести під кримінальну статтю в умовах військової частини та участі у бойових діях - справа не дуже складна.
Думаєте чому сотні тисяч СЗЧ (самовільне залишення частин). Насправді значна частина таких людей або були записані у військовослужбовці з їх відома / без їх відома (а при перевірці списали це на СЗЧ), або людину незаконно прилаштували у війська з ТЦК та СП, не маючи права на мобілізацію таких людей.
Бережіть себе та хай Вам Бог допомагає!
З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
Нормативна базаЗ метою якісного проведення призову громадян на строкову військову службу за станом здоров'я, прийняття громадян на військову службу за контрактом, проведення медичного огляду військовослужбовців, військовозобов'язаних, резервістів для визначення ступеня придатності до військової служби та визначення ступеня придатності льотного складу до льотної роботи наказом Міністерства оборони України від 14 серпня 2008 року № 402 затверджено Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних силах України
Військовозобов’язані повинні прийти до свого (в якому стоїть на військовому обліку) територіального центру комплектування самостійно або за повісткою та отримати направлення на ВЛК. Далі військовозобов’язаного направлять до медичного центру при ТЦК або в спеціально виділену для цього лікарню.