Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
910 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Мого чоловіка забрали ТЦК, в нього не було відстрочок і не були поновленні дані, йому дали направлення на ВЛК та зафіксуівали 2 постанови. Йому приходила повістка на пошту, оскільки він не знав, одна постанова за неявку по повістці, інша за неявку на ВЛК. В нього проблеми зі спиною (4 грижи), звернулись до лікаря дали направлення на стаціонар, але так як нема місць сказали очікувати. Ми повідомили ТЦК про неявку і причина по направленню на стаціонар. Які взагалі наслідки не явки на ВЛК? Також в нього ФОП, які можуть бути наслідки (блокування рахунків і тд.)?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіМої вітання!
Мого чоловіка забрали ТЦК, в нього не було відстрочок і не були поновленні дані, йому дали направлення на ВЛК та зафіксуівали 2 постанови. Йому приходила повістка на пошту, оскільки він не знав, одна постанова за неявку по повістці, інша за неявку на ВЛК. В нього проблеми зі спиною (4 грижи), звернулись до лікаря дали направлення на стаціонар, але так як нема місць сказали очікувати. Ми повідомили ТЦК про неявку і причина по направленню на стаціонар. Які взагалі наслідки не явки на ВЛК? Також в нього ФОП, які можуть бути наслідки (блокування рахунків і тд.)?
На жаль, але у Вашого чоловіка вбачається багато порушень військового обліку і штрафи від ТЦК можуть бути суттєвими. Він точно наразі перебуває в адміністративному розшуку. На жаль, але в текстах Законів ми такого не знайдемо, і тут повертаємоя до практичної складової питання - практика і ще раз практика.
Як вона показує у мене - від моменту порушення правил військового обліку, мобілізаційного законодавства (наприклад, неявка по повістці) тощо проходить різний період часу - від 1 тижня до декількох місяців. Все залежить від ТЦК, їх завантаженості тощо. Але те, що саме вони (ТЦК та СП) є ініціаторами - це точно.
До прикладу, поділюся одним із останніх моїх кейсів. Клієнт не з'явився по повістці через Укрпошту за браком часу, але пішов до ТЦК по електронній черзі добровільно через 3-4 дні після дати, вказаної у повістці. Вже у приміщенні ТЦК йому повідомили, що аби він не з'явився сьогодні або найбллижчими днями, його було б подано в розшку. Тому у конкретно даному кейсі, цей строк становив +- 1 тиждень.
А відбувається це доволі просто - ТЦК після виявлення порушення особою мобілізаційного законодавства, інколи не чекаючи складення на особу адміністративних матеріалів, інколи після складення адміністративних матеріалів, готує повідомлення до МВС (Національної поліції) про порушення особою законодавства та оголошення його в адміністративний розшук як "Ухилянта" з проханням здійснити доставку до ТЦК.
Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.
Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян
Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.
Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення
Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.
З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.
Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.
І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.
Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається
...
Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.
Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:
https://erb.minjust.gov.ua/
https://opendatabot.ua/open/tck-fine
Наслідки неявки до ТЦК, як Ви вже зрозуміли, доволі складні. Штрафи, штрафи, штрафи... Крім того, на жаль, але чоловіка можуть мобілізувати незаконно, навіть не відпустивши додому...
Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Так, рахунки можуть заблокувати. З адміністративного розшуку, повторюся, Вас не змімуть без відвідування ТЦК та СП. Хіба що оскаржувати внесення Вас в так звані "ухилянти" в судовому порядку.
Щодо вилучення нерухомості, то звертаю увагу на статтю 47 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема частину сьому.
"7...У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника..."
Що це означає?
1. Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн (на щастя, але мобілізаційне законодавство таких розмірів не передбачає), у Вас не мають права "забрати" єдине житло та земельну ділянку, на якому воно розташоване.
2. Якщо Ви маєте декілька об'єктів нерухомості, ТЕОРЕТИЧНО одне з них може бути реалізоване в якості боргу. Але довести справу до цього моменту - ще треба вміти.
З повагою! Щасти Вам!
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Чоловік сплатив штраф згідно Постанов чи вирішив оскаржувати?
За непроходження ВЛК передбачена адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП (штраф від 17 тис грн).
Крім того, у випадку неявки на медичний огляд:
1. Чоловіка можуть внести в базу Нацполіції та оголосити в розшук
2. До Вашого місця проживання можуть час від часу навідуватися правоохоронні органи, але вони не мають права проникати до нього.
3. При зустрічі з групою оповіщення на вулиці - чоловіка можуть затримати працівники поліції та доставити до ТЦК.
4. Якщо буде винесена постанова ТЦК про притягнення до адміністративної відповідальності, але штраф протягом 15 днів не буде оплачений (чи оскаржений у судовому порядку протягом 10 днів після Постанови), то ТЦК звернеться до державного виконавця, який відкриє виконавче провадження, подвоїть штраф і буде стягувати кошти з банківських рахунків. Якщо там коштів недостатньо, то на майно та рахунки буде накладений арешт.
Кримінальна відповідальність за непроходженння ВЛК - не передбачена.
Вирок можливий лише в тому випадку, якщо чоловік пройде ВЛК, йому вручать бойову повістку, а він по ній не з'явиться без поважних причин.
Про порушення правил військового обліку буде зазначено в Резерв+ або в електронному ВОД з ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do....
Якщо чоловіка не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу без його присутності - ТЦК порушить йогоі права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.
Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:
У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізнішеТРЬОХ діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує СІМ календарних днів.
ОТЖЕ, хвороба є поважною причиною для неявки на ВЛК, але для цього повинен був документ, який підтверджує, що чоловік вже перебуває на лікуванні (довідка зі стаціонару або лікарняний).
Інший варіант - чоловік міг би піти на ВЛК, якщо воно знаходиться у закладі охорони здоров'я і показати направлення на стаціонарне лікування. Лікарі ВЛК повинні направити чоловіка на хірургічне лікування. Адже згідно ст. 55 Розкладу хвороб наказу МОУ 402 за наявності грижі обстежуваним за графами I-III Розкладу хвороб пропонується хірургічне лікування. Після лікування, чоловіка повинні визнати тимчасово непридатним на термін реабілітації.
Якщо чоловік взагалі не планує йти до ТЦК або проходити ВЛК, то йому потрібно готуватись оскаржувати адміністративний штраф за непроходження ВЛК, який передбачений статтею 210-1 КУпАП.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Тетяна!
На жаль, проходження ВЛК це не право, а обовʼязок всіх громадян, які перебувають на військовому обліку. Законодавство визначає періодичність проходження медичного огляду, категорії громадян, які підлягають повторному огляду або категорію військовозобовʼязаних, які звільненні від виконання даного обовʼязку. У період воєнного стану періодичність проходження ВЛК - 1 раз на рік або у разі зміни стану здоров'я.
Військово-лікарську комісії зобовʼязані пройти:
За порушення правил військовозобов'язаний може бути притягнутий до адміністративної відповідальності за ст.210 або 210-1 КУпАП.
При тому варто розуміти, відсутність актуального висновку про ступінь придатності до військової служби не вважається правопорушенням. В абсолютній більшості випадків штраф отримують військовозобовʼязані, які ігнорують повістку на медичний огляд, направлення або відмовляються проходити комісію.
Накласти грошовий штраф районний ТЦК та СП може в наступних випадках:
Розмір грошового штрафу за непроходження ВЛК може складати від 17 000 до 25 500 грн, а у разі несвоєчасної сплати штрафу - може сягати до 50 000 грн, тобто подвоюватись.
Якщо штраф не буде оплачений взагалі, то постанова про притягнення до адмінвідповідальності передається у Державну виконавчу службу, і виконавець після відкриття виконавчого провадження може накласти арешт на рахунки правопорушника, як також на його рухоме і нерухоме майно.
В багатьох випадках постанова про накладення грошового штрафу може бути оскаржена через суд. Районні ТЦК доволі часто порушують процесуальне законодавство стосовно порядку притягнення до адміністративної відповідальності. Інколи порушуються строки накладення стягнення або склад правопорушення взагалі відсутній.
Оскарження можливе протягом 10 днів з моменту винесення постанови, у разі якщо постанова про штраф не вручалась - даний строк можна поновити. Для оскарження необхідно підготувати та направити на розгляд до місцевого суду позовну заявою із проханням скасувати такий штраф.
Існує дві основні групи підстав, щоб оскаржити штраф від районного ТЦК та СП:
Штраф підлягає скасуванню, якщо:
У випадку, якщо ви виявили наявність однієї або кількох підстав, які позволяють не сплачувати штраф, варто заручитись підтримкою до спеціаліста, який буде здійснювати супровід даної справи. Для скасування штрафу необхідно підготувати та направити на розгляд суду позовну заяву та надати докази відсутності складу адміністративного правопорушення.
На мою думку, хоча варто було б мати більше інформації про обставини направлення на стаціонарне обстеження та сам діагноз, у Вашого чоловіка є цілком законна підстава для продовження терміну проходження ВЛК, а постанову про неявку на ВЛК треба оскаржувати.
Стандартний термін проходження ВЛК - 4 дні, а максимальний - 14 днів. Проте нічого не заважало Вашому чоловік подати в ТЦК заяву про продовження навіть максимального терміну проходження ВЛК через затримку терміну додаткового обстеження та додати до неї підтверджувальні документи. Подати заяву треба особисто або Укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладення. Схоже, що Ви так і зробили.
Цей крок повинен був уберегти чоловіка від притягнення до адміністративної відповідальності, а також надати йому час для додаткового обстеження і, як результат, об'єктивного висновку ВЛК.
Якщо Ви зробили це саме так, то чоловіку нічого реально не загрожує.
Що стосується постанови про неявку по повістці, то тут треба розбиратися. Коли була отримана повістка? Чи передевала Вам пошта повідомлення про це? Тощо...
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
Наразі в Україні діє велика кількість законів і підзаконних актів, що регулюють це питання. Це і ЗУ «Про військовий обов'язок і військову службу», ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», постанова КМУ «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів» і порядок бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час затверджений постановою КМУ від 27 січня 2023 р. № 76.
Відповідно до всіх цих нормативно правових актів, а також керуючись положенням №402 «Про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» ТЦК може зобов’язати військовозобов’язаного, який має право на відстрочку/бронь, пройти військово-лікарську комісію. Адже Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України визначає: «Медичний огляд проводиться ВЛК з метою визначення придатності до військової служби допризовників, призовників, військовозобов'язаних, резервістів (кандидатів у резервісти)».
Ба більше, такий обов’язок визначено і в ч. 10 ст. 1 ЗУ «Про військовий обов'язок і військову службу»: «Громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов’язані:
- прибувати за викликом районного (об’єднаного районного), міського (районного у місті, об’єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень призовника, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов’язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних та резервістів;
- проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров’я СБУ, а у Службі зовнішньої розвідки України - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України.
Сама ж постанова ВЛК про ступінь придатності військовослужбовця до військової служби чинна протягом 12 місяців з моменту проведення медичного огляду.
Отже, право ТЦК вручити військовозобов’язаному повістку, зокрема і на проходження ВЛК, зумовлює його обов’язок з’явитися за нею. І якщо ТЦК хоче, щоб військовозобов’язаний пройшов ВЛК, навіть за наявності права на відстрочку, то він зобов’язаний пройти ВЛК, але за умови належно врученої (за процедурою: під підпис, із зазначенням всіх облікових даних) повістки або направлення на ВЛК.
Якщо військовозобов’язаний відмовляється проходити ВЛК, то відповідно до ч. 2 ст. ст. 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, його можуть притягти до адміністративної відповідальності за порушення правил військового обліку: накладення штрафу від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3100 грн до 5100 грн).
Крім того, ст. 337 Кримінального кодексу України передбачає кримінальну відповідальність за порушення правил військового обліку (за умови системного ухилення або попереднього написання розписки про зобов’язання дотримуватись військово-облікового законодавства).
Якщо ви відмовляєтесь від проходження ВЛК у воєнний час – ви, тим самим, прямо порушуєте правила військового обліку, навіть за умови наявності права на відстрочку, і вас можуть притягнути до адміністративної, а за певних умов і до кримінальної відповідальності.
---
Поважні причини неприбуття громадянина у строк, зазначений у повістці визначаються статтею 22 Закону України від 21.10.1993 №3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію». Військовозобов’язаний може повідомити ТЦК про поважні причини неявки двома способами – особисто або дистанційно:
Поважними причинами неприбуття в строк, визначений у повістці, є:
Причини неявки мають бути підтверджені документами. Це можуть бути:
---
Закон прямо не передбачає блокування рахунків ні ФОПам, ні фізособам, ні бізнесу через порушення мобілізаційного закону. Проте, якщо внаслідок порушень виникає штраф, то він передається до Виконавчої служби, яка вам дає 10 днів строк на сплату штрафу і відкриває виконавче провадження. Якщо ви впродовж цих 10 днів не сплачуєте штраф, то в цьому випадку вже далі вам накладають арешти на всі ваші рахунки: приватні, ФОПа, або на автомобілі, нерухомість та інші речі, про які є інформація в державних реєстрах.
Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Згідно з Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист" від 12 лютого 2025 року № 4235-IX громадяни України віком від 25 до 60 років, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом (крім осіб, визнаних в установленому порядку особами з інвалідністю), з дня набрання чинності цим Законом зобов’язані до 5 червня 2025 року пройти повторний медичний огляд з метою визначення придатності до військової служби. Такі громадяни зобов’язані самостійно звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані та резервісти Служби безпеки України - до Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України, військовозобов’язані та резервісти розвідувальних органів України - до відповідного підрозділу розвідувальних органів України) або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного та резервіста з метою отримання направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.
Тобто ВЛК Ви маєте пройти до 5 червня 2025 року. І лише порушення зазначеного строку може привести до адміністративної відповідальності.
Наразі це підтверджується і позицією ТЦК з цього питання:
"Для повторного проходження військово-лікарської комісії військовозобов’язаним, визнаним обмежено придатними до військової служби, потрібне електронне направлення.
Направлення можна отримати не тільки особисто в ТЦК та СП, а й через електронний кабінет. Якщо військовозобов’язаний зареєстрований в "Резерв+", він може там сформувати запит на отримання направлення. Цього ж дня начальник відповідного ТЦК та СП підписує це направлення електронним ключем, і з цим направленням можна проходити ВЛК.
Якщо військовозобов'язаний не прийшов, бо не встиг (спроможність кожної ВЛК — 50 людей в день, тож, якщо особа думає, що встигне пройти комісію в останні дні чи тижні, то може трапитися, що особі не вдасться це зробити), то відповідальним за це буде він сам.
Якщо військовозобов’язаний, визнаний обмежено придатним, не пройде повторну ВЛК до 6 червня 2025 року, його оголосять в розшук через порушення правил військового обліку. Йому загрожуватиме відповідальність у вигляді штрафу від 17 тисяч гривень."
Постанова ТЦК є виконавчим документом, і рішення на її підставі підлягають примусовому виконанню.
Штраф має бути сплачений порушником:
- не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу,
- а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення (ст. 307 КУпАП).
У разі несплати правопорушником штрафу у зазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом (ст. 308 КУпАП).
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:
-подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;
-витрати на облік зазначених правопорушень.
Боржники вносяться до Єдиного реєстру боржників, що унеможливлює відкриття або закриття банківських рахунків без повідомлення органів виконавчої служби.
Виконавці також мають право накладати арешт на майно та кошти боржників. Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.
Також Ви будете оголошені в розшук з подальшим примусовим доставлянням до ТЦКСП.
У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.
У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.
Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.
Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.
У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.