Задайте питання юристу

922 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 31 травня 2025, питання №137682 500₴

Перехід статусу обмежено придатного

Доброго дня.
Маю наступні питання:
1. Чи переведуть статус ВОД після 5 червня з обмежено-придатного в придатний, і чи можуть людині відправити бойову повістку з останнім пройденим ВЛК 2016 року? Чи все таки загрожує лише штраф і розшук.
2. Я маю можливість забронюватись на роботі, проте у мене в Резерві "Порушення правил військового обліку". Чи єдиний варіант знятись з розшуку це сплатити штраф коли буде реалізована ця функція у резерві?
3. Є кнопка в резерві "Розширені дані з реєстру" в Резерв+. Цікаво подивитись які є розширені дані про мене, проте чи загружує це чимось?

Відповіді юристів (4)

    Корнійчук Євген Іванович
    20%

    Доброго дня, надаю відповіді на ваші запитання.

    1. Чи переведуть статус ВОД після 5 червня з обмежено-придатного в придатний, і чи можуть людині відправити бойову повістку з останнім пройденим ВЛК 2016 року? Чи все таки загрожує лише штраф і розшук.

    Бойова повістка може бути вручено лише особисто під особистий підпис. Тому відправити не можуть

    У разі не проходження ВЛК, ваш статус ні хто змінювати не буде. Буде подано заяву до поліції про ваше адміністративне затримання для накладення адміністративного стягнення.

    Бо штраф можуть накласти лише у вашій присутності або якщо вас належним чином було повідомлено про час і дату розгляду справи.

    2. Я маю можливість забронюватись на роботі, проте у мене в Резерві "Порушення правил військового обліку". Чи єдиний варіант знятись з розшуку це сплатити штраф коли буде реалізована ця функція у резерві?

    Так можуть забронювати за умови зняття вас з розшуку. Зняття з розшуку відбувається шляхом оплати штрафу або оскарження його у судовому порядку.

    Ви можете знятись з розшуку без відвідування ТЦК, керуючись статтею

    Стаття 279-9. Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку та порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у випадках, якщо особа не оспорює допущене порушення, згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності та подала про це відповідну заяву

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10#n1364

    У разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій особа зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. Зазначена заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності

    У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України визначають розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення

    У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови по справі може бути направлена їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або в її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    Після отримання постанови, оплачуйте та надішліть звернення на ім'я комісара ТЦК про зняття вас з розшуку, додавши до неї копію постанови та квитанцію про оплату штрафу, у такому варіанті штраф буде складати 8500.

    Після зняття з розшуку вас можуть забронювати.

    3. Є кнопка в резерві "Розширені дані з реєстру" в Резерв+. Цікаво подивитись які є розширені дані про мене, проте чи загружує це чимось?

    Це ні чим не загрожує. Це ваша особиста інформація яка про вас є в реєстрі.

    Айвазян Юрій Климентійович
    40%

    Доброго дня, Степане!

    1. Чи переведуть статус ВОД після 5 червня з обмежено-придатного в придатний, і чи можуть людині відправити бойову повістку з останнім пройденим ВЛК 2016 року? Чи все таки загрожує лише штраф і розшук.

    Не звертайте уваги на інформацію, яку деяки особи озвучують у публічному просторі.

    Для того, аби Вас перевели в статус "придатного" Ви повинні пройти ВЛК. Тобто, законодавство не визначає порядок "автоматичного" переведення зі статусу "обмежно-придатного" у статус "придатного", це неможливо.

    Щодо бойової повістки, то даний тип повістки може бути вручений Вам тільки персонально в ТЦК під особистий підпис після проходження ВЛК та професійно-психологічного відбору.

    Згідно пункту 88 Постанови КМУ №560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період":

    "На основі результатів проведення медичного огляду та професійно-психологічного відбору резервістам та військовозобов’язаним, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (Центральному управлінні або регіональних органах СБУ чи відповідному підрозділі розвідувальних органів) під особистий підпис вручається повістка щодо призову на військову службу під час мобілізації та відправлення до місць проходження військової служби".

    Отже, так, у разі непроходження ВЛК Вас може очікувати тільки розшук та штраф.

    2. Я маю можливість забронюватись на роботі, проте у мене в Резерві "Порушення правил військового обліку". Чи єдиний варіант знятись з розшуку це сплатити штраф коли буде реалізована ця функція у резерві?

    Зняття з розшуку дистанційно майже нереально. Тобто, можна направляти заяви, запити, скарги, звертатись навіть до суду й у кінцевому вараінті все ж таки зняти Вас з розшуку та прибрати дані про порушення правил військового обліку з реєстру, проте, це займе немало часу. Отже, якщо Ви готові до довготривалого вирішення цього питання, то є можливість спробувати.

    Щодо визнання правопорушення, то для того Вам необхідно направити до ТЦК заяву. Мллжливість зробити це через Резерв+ обіцяють впровадити тільки влітку. Станом же на зараз заяву можна подати тільки в ТЦК.

    Відповідно до статті 279-9 КУпАП:

    "У разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210 - 1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій особа зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. Зазначена заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України визначають розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення.

    У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови по справі може бути направлена їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або в її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста".

    3. Є кнопка в резерві "Розширені дані з реєстру" в Резерв+. Цікаво подивитись які є розширені дані про мене, проте чи загружує це чимось?

    Ні, це однозначно Вам нічим не загрожує. Крім того, у багатьох чоловіків відповідні "розширені дані" порожні, тобто не містять практично жодної інформації.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    40%

    Доброго дня!

    1. Чи переведуть статус ВОД після 5 червня з обмежено-придатного в придатний, і чи можуть людині відправити бойову повістку з останнім пройденим ВЛК 2016 року? Чи все таки загрожує лише штраф і розшук.

    Законодавчо закріплено, що видати бойову повістку можуть лише в приміщенні ТЦК після проходження ВЛК.

    Автоматично після 5 червня статус на "придатний" не зміниться, проте:

    • Вас викличуть повісткою на проходження ВЛК;
    • Якщо Ви не з'явитеся — можуть накласти штраф і оголосити в розшук;
    • Але навіть у цьому разі не можуть мобілізувати без нової ВЛК.

    Адже згідно п. 88 постанови КМУ 560 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%B... на основі результатів проведення медичного огляду та професійно-психологічного відбору резервістам та військовозобов’язаним, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (Центральному управлінні або регіональних органах СБУ чи відповідному підрозділі розвідувальних органів) під особистий підпис вручається повістка щодо призову на військову службу під час мобілізації та відправлення до місць проходження військової служби.

    ОДНАК існує сумнозвісне рішення Верховного Суду по справі №160/2592/23 де він вказав, що мобілізація без проходження військово-лікарської комісії – це не привід для звільнення з військової служби, і загалом встановлення факту порушення ТЦК процедури мобілізації не призводить до необхідності звільнення незаконно мобілізованого. «Процедура призову військовозобов`язаного на військову службу під час мобілізації є незворотною, тобто такою, що вже відбулася, а визнання процедури призову протиправною не спричинює відновлення попереднього становища особи, призваної на військову службу» – підкреслили судді Верховного Суду.

    На щастя, з такою позицією не завжди погоджуються судді першої інстанції, зокрема Дніпропетровський окружний адміністративний суд, який 20 березня 2025 року розглянув подібну справу №160/33452/24.

    Головуюча у цій справі суддя Дніпропетровського ОАС Анна Сластьон вказала, що за відсутності доведення факту придатності призов та подальше направлення для проходження військової служби є протиправними.

    «Суд дотримується позиції, що протиправні дії не можуть спричиняти правомірних наслідків, а обов`язок доведення придатності особи до військової служби лежить на суб`єкті владних повноважень. Інший підхід суперечив би принципам, які відрізняють суди адміністративної юрисдикції від інших видів юрисдикцій», зазначила вона.

    Отже, Дніпропетровським окружним адміністративним судом у цій справі застосовано один із базових принципів права про те, що протиправні дії не можуть спричиняти правомірних наслідків. Як вказала суддя, зазначений принцип не було використано Верховним Судом у справі №160/2592/23.

    «Суд не погоджується з позицією Верховного Суду у справі №160/2592/23, що факт непроходження позивачем медичного огляду під час його призову на військову службу не є свідченням непридатності позивача до військової служби та не є підставою для звільнення позивача з військової служби відповідно до статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», яка визначає виключний перелік таких підстав.

    На переконання суду, непроходження позивачем медичного огляду, а так само порушення порядку його проведення свідчить про те, що відповідачем в порядку ч. 2 ст. 77 КАС України не доведено факт придатності позивача до військової служби.

    2. Я маю можливість забронюватись на роботі, проте у мене в Резерві "Порушення правил військового обліку". Чи єдиний варіант знятись з розшуку це сплатити штраф коли буде реалізована ця функція у резерві?

    Зняття розшуку та статусу про порушення є можливим:

    • після закриття справи про адміністративне правопорушення або
    • сплати грошового штрафу за порушення правил військового обліку, або
    • оскарження розшуку у судовому порядку.

    Процедура накладення штрафу складається з етапів: подання в розшук, складання протоколу, розгляд справи, винесення постанови про грошовий штраф, сплата штрафу та зняття розшуку.

    Для зняття з розшуку керівник ТЦК повинен подати клопотання до Національної поліції. На жаль, навіть, після оплати штрафу деякі керівники ТЦК надають перевагу залишати статус «у розшуку» , щоб військовозобов‘язаний не міг нормально пересуватись та отримувати адміністративні послуги поки особисто не прибуде до ТЦК.

    ПРОТЕ, відповідно до нового закону https://sud.ua/uk/news/publication/328359-preziden... відбулася суттєва зміна процедури накладення грошового штрафу та зняття розшуку ТЦК. Даний закон передбачає зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема випадки, коли протокол про адміністративні правопорушення може не складатись. Також передбачається, що розгляд адміністративної справи, накладення та сплата штрафу за порушення правил військового обліку можуть відбуватись дистанційно.

    Відповідно до нових змін, протокол про адміністративне правопорушення не складається , якщо особа подала відповідну заяву, в якій вона не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності.

    Таку заяву можна буде подати особисто до ТЦК за місцем перебування на військовому обліку або через мобільний застосунок Резерв+ (в разі технічної можливості). Заяву необхідно подати ДО моменту розгляду адміністративної справи. У заяві необхідно прописати згоду на розгляд адміністративної справи дистанційно без присутності та згоду на притягнення до адміністративної відповідальності.

    Наслідки подання заяви до районного ТЦК та СП

    Після отримання заяви, начальник районного ТЦК та СП протягом 3 днів виносить постанову про накладення грошового штрафу без присутності військовозобовʼязаного. В постанові визначається мінімальний розмір грошового штрафу (17 000 грн), який необхідно буде сплатити протягом наступних 30 днів.

    Постанова про накладення грошового штрафу може надійти на поштову адресу, мобільний застосунок Резерв+ або електронну пошту. У разі сплати штрафу протягом наступних 10 днів надається знижка у розмірі 50% (8500 грн).

    Після сплати грошового штрафу, квитанцію про оплату необхідно надати до районного ТЦК та СП. Сплата штрафу є підставою для зняття розшуку, а відповідно відмітки в Резерв+ про порушення правил військового обліку.

    Коли у Вас буде "чистий" Резерв+ Вас зможуть забронювати протягом 3 днів

    3. Є кнопка в резерві "Розширені дані з реєстру" в Резерв+. Цікаво подивитись які є розширені дані про мене, проте чи загружує це чимось?

    Абсолютно нічим не загрожує.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Степан Матула Клієнт 2 дні тому

    Після сплати грошового штрафу, квитанцію про оплату необхідно надати до районного ТЦК та СП. Сплата штрафу є підставою для зняття розшуку, а відповідно відмітки в Резерв+ про порушення правил військового обліку. Доброго дня, яким безпечним методом можна буде надати квитанцію про оплату в ТЦК?


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України