Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
946 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрий день.
У 2008 році я був виключений з військового обліку за станом здоров’я у м. Єнакієве (наразі територія перебуває в окупації). У мене є ВОД із відміткою про виключення з обліку за станом здоров’я.
У 2015 та у 2020 роках я змінював місце реєстрації. Під час реєстраційних дій працівники паспортного столу направляли інформацію до ТЦК. Я особисто відвідував ТЦК, де мені повідомляли, що жодних дій з мого боку не потрібно, оскільки я виключений з обліку.
У 2022 році я також був у ТЦК, і там підтвердили те саме. Після цього, на підставі мого ВОД, я виїхав за кордон.
Пізніше я надіслав письмові запити:
до ТЦК за місцем моєї поточної реєстрації;
до ТЦК за місцем моєї реєстрації у 2015–2020 роках;
до Донецького обласного ТЦК (як до можливого правонаступника Єнакієвського ТЦК).
Відповідь була такою:
правонаступника Єнакієвського ТЦК немає;
документи не були евакуйовані;
Донецький обласний ТЦК повідомив, що моїх документів у них немає, територія в окупації, перевірити справжність документів вони не можуть.
У травні цього року в реєстрі «Резерв» мій статус змінився на «на обліку» в ТЦК за місцем поточної реєстрації. На мої запитання мені відповідають, що необхідно особисто з’явитися та пройти ВЛК повторно, оскільки у мене немає довідки ВЛК.
У 2008 році, коли мене виключали з обліку, такі довідки на руки не видавали. Я направляв лист до Міністерства оборони з проханням внести мої дані до реєстру, але вони лише пересилають запити до ТЦК за місцем мого обліку.
Що ви порадите робити в цій ситуації?
Я шукав подібні судові справи, але не знайшов жодної, яка стосувалася б випадку, коли ТЦК, що виключав з обліку, перебуває в окупації, документи не евакуйовані, а довідка ВЛК на руках відсутня.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Анатолію!
В цій ситуації Ви можете лише звернутись до адмінстративного суду та оскаржити бездіяльність ТЦК щодо невнесення даних до Єдиного державного реєстру. Досудовий порядок вирішення цього питання Ви вже пройшли та останній не надав бажаного результату.
Щодо судової практики, то не шукайте схожі справи, Ви маєте ВОД із відміткою про виключення з обліку за станом здоров’я, а отже, це є підтвердженням того, що у свій час Вас виключили з обліку військовозобов'язаних.
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіЦе проблема, але вона не має вирішення. Тож, станом на зараз Ви перебуваєте на обліку в ТЦК, хоча не повинні, так як були виключені. Оскільки ТЦК, який Вас виключав більше не існує, то відповідні дані прийдеться внести ТЦК, який поставив Вас на облік, як я розумію, відповідно до норм Постанови КМУ №932.
На мою думку, в якості третіх осіб на стороні відповідача необхідно залучити Донецький ОТЦК та МОУ.
Держателем Реєстру є Міністерство оборони України (далі - Держатель Реєстру), розпорядником Реєстру є Генеральний штаб Збройних Сил України (далі - розпорядник Реєстру), а Служба безпеки України та розвідувальні органи України є органами адміністрування та ведення Реєстру. Адміністратором Реєстру є Держатель Реєстру.
1) забезпечує технологічне функціонування Реєстру, для чого утворює уповноважений орган адміністрування Держателя Реєстру;
2) вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо Порядку ведення Реєстру, в яких визначає процедури збирання, зберігання, обробки та використання відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
3) організовує взаємодію Реєстру з іншими реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних щодо отримання (обміну) інформації, визначеної статтями 6-9 цього Закону, відповідно до Закону України "Про публічні електронні реєстри";
4) забезпечує розвиток та модернізацію програмних та апаратних засобів Реєстру;
5) надає органам адміністрування та ведення Реєстру право доступу до бази даних Реєстру;
6) здійснює інші повноваження, передбачені законом.
Адміністратор Реєстру обробляє відомості про призовників, військовозобов’язаних та резервістів від імені держателя Реєстру. Для цього із складу підпорядкованих йому органів визначаються органи адміністрування Реєстру та органи ведення Реєстру.
уповноважений орган адміністрування держателя Реєстру;
оперативні командування;
територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя;
Центральне управління Служби безпеки України;
відповідні підрозділи розвідувальних органів України.
1) здійснюють аналітичну обробку даних;
2) забезпечують взаємодію щодо ведення Реєстру, контролюють повноту, відповідність та своєчасність внесення інформації, наданої державними органами, контролюють виконання рішень Держателя та розпорядника Реєстру. Орган адміністрування Реєстру має доступ до статистичних відомостей Реєстру;
3) забезпечують зберігання та резервування бази даних Реєстру, контроль за її цілісністю, дотриманням вимог законодавства та Порядку ведення Реєстру, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
4) організовують підготовку та підвищення кваліфікації персоналу підпорядкованого органу адміністрування.
9. Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних.
1. Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:
1) отримувати інформацію про своє включення (невключення) до Реєстру та відомості про себе, внесені до Реєстру, в тому числі через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста;
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіПрошу, Анатолію! Вам вдачі!