Задайте питання юристу

946 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 19 серпня 2025, питання №140937 350₴

Практика зняття з розшуку після оплати штрафа онлайн

Доброго дня, шановне панство!
Прохання поділитися практикою зняття військовозобов'язанного з розшуку після оплати штрафа через Резерв+ за неявку за повісткою. Чи реально працює? Або чергова "замануха" для того, що особа визнала "правопорушення". Як швидко вносять повторно у розшук?

Відповіді юристів (14)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    На жаль, але така практика неоднозначна, доволі неоднозначна. Єдине, що можна стверджувати, розшук дійсно зникає після сплати штрафу. Але от за відгуками клієнтів, ситуація неоднозначна. У кого розшук повторно з'явився вже через 20 хвилин, у когось - на наступний день, через декілька днів. Тому ситуація неоднозначна.

    З повагою!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Ігоре!

    Прохання поділитися практикою зняття військовозобов'язанного з розшуку після оплати штрафа через Резерв+ за неявку за повісткою. Чи реально працює? Або чергова "замануха" для того, що особа визнала "правопорушення". Як швидко вносять повторно у розшук?

    Працює по різному. Існує декілька проблем зі сплатою штрафу через Резерв+. По-перше, незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    По-друге, у багатьох чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється вже запис про інше правопорушення.

    По-третє, деяким просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    В цілому, оплата штрафа без проблем та зняття з розшуку більш гарантовані для військовозобов'язаних, які, наприклад, мають оформлену відстрочку. Хоча, маю на практиці і такі випадки, коли з розшуку знімали та чоловікам вдавалося забронюватись. Тож, на мою думку, це все ж таки "чергова "замануха" для того, аби особа визнала "правопорушення"" й при тому сплатила до бюджету 8,5 К.

    Ви маєте оформлену відстрочку або право на останню? Можливо, збираєтесь бронюватись, тобто, яка кінцева мета зняття з розшуку? Коли саме ТЦК подав Вас у розшук?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Ігор Клієнт 3 години тому

      Дякую за відповідь. Так, я очікую місце на бронювання на критичному підприємстві. В "розшук" мене подали 26.03.25 і зараз з'явився напис у резерві, що розшук через неявку за повісткою, яку я ніколи не отримував. На Вашу думку, якщо я оплачу штраф буквально у той же момент, коли з' явиться місце (бронь), чи вистачить часу до нового розшуку, щоб мене подали на бронювання?

      • Айвазян Юрій Климентійович

        Прошу, Ігоре!

        В "розшук" мене подали 26.03.25 і зараз з'явився напис у резерві, що розшук через неявку за повісткою, яку я ніколи не отримував.

        Вже сплинули строки щодо притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

        Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

        Отже, РТЦК та СП виявило правопорушення відносно Вашої начебто неявки за повісткою ще у березні, то згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

        Так як провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

        На Вашу думку, якщо я оплачу штраф буквально у той же момент, коли з' явиться місце (бронь), чи вистачить часу до нового розшуку, щоб мене подали на бронювання?

        Тут потрібно врахувати, що бронювання погоджується не одразу, а протягом 72 годин. Тож, все залежить від ТЦК, у якому Ви перебуваєте на обліку. У будь якому разі, якщо Ви вирішите сплачувати штраф, бронюватись потрібно дуже швидко після такої сплати.

        У Вас не має підстав для "скоєння іншого правопорушення"? Наприклад, непройдена ВЛК тощо.

        • Ігор Клієнт 2 години тому

          Дякую. Так, ВЛК пройдено у 2022, але чомусь не внесено у резерв. Після такого "подарунка" більше влк не проходив) Це автоматично пістава для нового штрафу?

          • Айвазян Юрій Климентійович

            Звичайно, ні, це не є автоматичною підставою для нового штрафу. На ВЛК ТЦК повинен викликати Вас повісткою або ж видати направлення. Самостійно Ви не маєте обов'язку проходити медкомісію. Проте, ніхто не застрахований від неправомірних дій ТЦК.

            • Ігор Клієнт 2 години тому

              Дякую, Юрій Климентійович.

              Як завжди, ясно і вичерпано.

            • Ігор Клієнт 2 години тому

              Дякую, Юрій Климентійович.

              Як завжди, ясно і вичерпано.

          • Айвазян Юрій Климентійович

            Прошу, Ігоре! Вам вдачі!

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас, Ігоре!

    Ви задаєте слушні питання, адже сплативши штраф:

    1. Не факт, що Вам відразу знімуть розшук. Інколи потрібно поборотися, адже деякі керівники ТЦК надають перевагу залишати статус «у розшуку» , щоб військовозобов‘язаний не міг нормально пересуватись та отримувати адміністративні послуги поки особисто не прибуде до ТЦК.
    2. Вам в майбутньому можуть дуже швидко прислати повістку повторно і знову притягнути до адміністративної відповідальності за неявку. А це означає, що Ви можете потрапити у коловорот цих повісток та штрафів.

    На даний час, у Вас ще штрафу немає, а в Резерв+ Вам лише надають можливість добровільно визнати правопорушення та надати згоду на притягнення Вас до адмінвідповідальності без Вашої присутності.

    Водночас, згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Тобто, якщо Ви в розшуку перебуваєте більше 3 місяців, то Вам вже не можуть виписати штраф, а справу про притягнення до адміністративної відповідальності не можуть відкривати, адже сплили строки притягнення до адміністративної відповідальності. Крім того, якщо Ви взагалі не знали про повістку (наприклад поштар Вас не сповістив), то справу можна закрити через відсутність складу правопорушення.

    Стаття 247 КУпАП передбачає, що

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

    7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Загалом можу сказати наступне:

    1. Якщо в майбутньому Ви плануєте отримати бронювання на критичному підприємстві, то сплата штрафу або його оскарження допоможе зняти розшук.

    2. Якщо у Вас є право на відстрочку, то розшук не є підставою для відмови у її оформленні.

    3. Якщо Ви просто не хочете, щоб в Резерв+ висів статус про порушення, то Ви можете сплатити штраф з 50% знижкою або оскаржити його, але це не вбереже Вас від того, що через тиждень Вам повторно надішлють повістку по якій Ви не явитесь і Вас повторно оголосять в розшук.

    Якщо на даний час Ви не плануєте оформлювати бронювання, то можете залишити все як є та чекати сповіщення від ТЦК про розгляд справи. На жаль, якщо у Вас немає підстав для відстрочки, то, навіть, з "чистим Резерв+" Ви підлягаєте мобілізації.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Ігор Клієнт 3 години тому

      Дякую за відповідь. Так, я очікую місце на бронювання на критичному підприємстві. В "розшук" мене подали 26.03.25 і зараз з'явився напис у резерві, що розшук через неявку за повісткою, яку я ніколи не отримував. На Вашу думку, якщо я оплачу штраф буквально у той же момент, коли з' явиться місце (бронь), чи вистачить часу до нового розшуку, щоб мене подали на бронювання?

      • Дерій Владислав Олегович

        Залежить від практики Вашого ТЦК.

        Ви можете подати Заяву про визнання правопорушення через Резерв+ або укрпоштою рекомендованим листом.

        Після того, як Ви подасте Заяву (незалежно від способу), то начальник районного ТЦК та СП протягом 3 днів зобов'язаний винести постанову про накладення грошового штрафу без Вашої присутності. Постанова про накладення грошового штрафу може надійти на поштову адресу, мобільний застосунок Резерв+ або електронну пошту. У разі сплати штрафу протягом наступних 10 днів надається знижка у розмірі 50% (8500 грн). Після сплати грошового штрафу, квитанцію про оплату необхідно надати до районного ТЦК та СП (якщо червона стрічка автоматично не зникла).

        Сплата штрафу є підставою для зняття розшуку, а відповідно відмітки в Резерв+ про порушення правил військового обліку.

        Загалом весь процес триває приблизно 4-5 дні. Щоб побачити свій актуальний статус, після сплати штрафу оновіть військовий документ у Резерв+.

        На жаль, так може статися, якщо ТЦК та СП навмисно не внесе інформацію про оплату до реєстру. В такому випадку доведеться оскаржувати бездіяльність ТЦК у судовому порядку.

        Якщо Ви з березня перебуваєте у розшуку, то вже сплили строки притягнення до адмінвідповідальності.

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, пане ІГОРЕ! На жаль поки що має усі ознаки чергової "заманухи". Не завжди навіть знімають з розшуку. Уже і мотивацію собі знайшли. А сплата штрафу і визнання вини - не звільняє від обов"язку з"явитися за повісткою, яка вже лягла у штраф. Тобто на думку ТЦК від обов"язку це не позбавляє.

    Ось такі наразі справи.

    Поки що рекомендую цим займатися, тобто визнавати вину та сплачувати штраф зі знижкою лише тим, у кого від цього залежить нагальне бронювання чи вступ у заклад освіти. тобто відстрочка, або право на виїзд за кордон. Іншим треба почекати.

    Бо де Ви бачили, щоб щось корисне робили для простих людей. Все для себе як правило. І у будь-якому адміністративному рішенні - "чергова схема", як не корупційна, так із обману населення.

    І чим більше блогери під ковпаком у органів закликають платити, тим більше не публічним фахівцям та громадянам слід задуматися. Більшість адвокатів і в публічній сфері застерігають від "ігор з Резерв+".

    Ось такі думки у колег на яких підписаний.

    Адвокат Олексій Мендрух

    Адвокат Ростислав Кравець (м. Київ) - "Сплата штрафу жодним чином Вас з розшуку не знімає"

    Адвокат Роман Сімутін (Київська область)

    Адвокат Олексій Лукьянчиков (м. Харків, тимчасово перебуває в Польші)

    У юриста Максима Ващенко інша думка. Він як усі молоді - має надію на те, що все буде як треба. Ну в принципі вони вже "по приколу" наробили справ. Тепер хай далі вірують.

    Адвокат Денис Нагорнюк

    Адвокат Наталія Чацкіс

    Адвокат Руслан Ружицький.

    І така думка є...

    Як бачите скільки фахівців - стільки і думок.

    На мій погляд - до кожної ситуації треба підходити ІНДИВІДУАЛЬНО. Бо у кожної людини свої обставини, своє ТЦК та своя мета. І лише враховуючи усі ці фактори - можна щось прогнозувати.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, Я.О. Турчин

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ТЦКПС скеровує лист в поліцію про те, що особа не з’явилася по повістці в ТЦК. На підставі цього поліція вносить в базу даних АРМОР інформацію, що така особа перебуває в розшуку.

    Дійсно, ТЦК може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    В ньому вказано, що національна поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Стаття 210-1 КУпАП передбачає відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Одним з таких порушень є неявка за повісткою в ТЦК під час мобілізації.

    Поліція своєю чергою не зобовʼязана перевіряти, чи дійсно людина отримала повістку. Вони просто вносять дані такої людини в базу АРМОР.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт.

    Необхідно щоб оператор в ТЦКСП вніс інформацію в базу "Оберіг", це в автоматичному режимі передається в АРМОР і у людини має зникнути статус "У розшуку".

    АЛЕ Є ВЕЛИКА ЙМОВІРНІСТЬ ТОГО, ЩО ВІДРАЗУ ПІСЛЯ СПЛАТИ ВАМИ ШТРАФУ, ВАМ БУДЕ НАПРАВЛЕНА НОВА ПОВІСТКА Й ВСЕ ПІДЕ ПО КРУГУ.

    ЯКЩО ВАС ОГОЛОСЯТЬ В РОЗШУК - БРОНЮВАННЯ НЕМОЖЛИВЕ.

    ТАКОЖ ДЛЯ БРОНЮВАННЯ КРИТИЧНО ВАЖЛИВО, ЩОБ У ВАС БУВ ДІЮЧИЙ ВОД.

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. N 559

    ПОРЯДОК

    оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов'язаних та резервістів

    https://ips.ligazakon.net/document/view/KP240559?a...

    7. Військово-обліковий документ в електронній формі формується на безоплатній основі за бажанням особи після проходження нею електронної ідентифікації та автентифікації.

    Формування та відображення військово-облікового документа в електронній формі здійснюється автоматично за умови підключення електронного пристрою до Інтернету та наявності у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів відомостей, визначених у пункті 8 цього Порядку.

    У військово-обліковому документі в електронній формі відображається унікальний електронний ідентифікатор у вигляді двовимірного штрихкоду (далі - QR-код військово-облікового документа).

    Строк дії військово-облікового документа в електронній формі становить не більше одного року з дати його формування та не може перевищувати строк дії відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів.

    У разі коли відомості, зазначені у підпунктах 1 - 5, 8, 11 - 13 пункту 8 цього Порядку, на момент зчитування не відповідають відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів, військово-обліковий документ в електронній формі вважається недійсним.

    8. Військово-обліковий документ в електронній формі містить такі відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів (за наявності):

    1) прізвище;

    2) власне ім'я (усі власні імена);

    3) по батькові (за наявності);

    4) дата народження;

    5) реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

    6) окремий номер запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів;

    7) відомості про результати медичних оглядів, що проводилися з метою визначення придатності до виконання військового обов'язку;

    7-1) відомості про встановлення, зміну групи інвалідності (зокрема групу інвалідності, причину та строк, на який встановлено інвалідність);

    8) відомості про наявність відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів;

    9) військове звання (для військовозобов'язаних та резервістів);

    10) військово-облікова спеціальність для військовозобов'язаних та резервістів;

    11) відомості про виконання військового обов'язку (категорія обліку);

    12) відомості про перебування на військовому обліку (найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, у якому громадянин перебуває або знятий (виключений) з військового обліку, та підстава зняття (виключення) з військового обліку);

    13) відомості щодо звернення або надсилання до Національної поліції повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення;

    14) адреса місця проживання;

    15) номери засобів зв'язку;

    16) адреси електронної пошти (за наявності);

    17) дата і час оновлення облікових даних призовником, військовозобов'язаним та резервістом;

    18) дата і час формування військово-облікового документа в електронній формі.

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 26 0 10 серп. 2025
Офіційний блог Юрісти.UA 24 0 10 серп. 2025
Поради юристів 30 0 10 серп. 2025
Поради юристів 21 0 10 серп. 2025