Задайте питання юристу

948 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 22 серпня 2025, питання №141088 650₴

Зняття розшуку ТЦК за "Не уточнили персональні дані вчасно" і бронювання

Про мене:
27 років, військовозобов'язаний.
ВОД: паперове приписне і еВОД (прикріпив)
На обліку у Святошинському РТЦК м. Києва.
Статус ВЛК: "обмежено придатний", остання комісія у 2016.
Повісток під час війни не отримував.
Регулярно перевіряв еВОД на порталі Дія.
Підстав для відстрочки не маю.

Хронологія подій:
- До 28.07.25: Статус завжди був "На обліку".
- Липень 25: отримав пропозицію роботи у компанії, яка готова оформити бронювання, але для цього потрібен хоча б тиждень без порушення в еВОД.
- 13.08.25: При черговій перевірці еВОД вперше виявив зміну статусу на "У розшуку".
Причина розшуку: "Не уточнено персональні дані".
Дата початку розшуку: 29.07.25.

Наскільки я знаю, згідно ст. 38 КУпАП мене вже не можуть притягнути до відповідальності і скласти постанову, бо між датою порушення і датою оголошення в розшук минув понад рік.
Оплатити через Резерв+ теж не можу, ця функція була доступна за неуточнені дані тільки до 16.07.25.
Резерв+ встановив вже і уточнив дані, щоб побачити причину розшуку.

Моя мета - зняти порушення і оформити бронювання.

Який буде найкращий алгоритм дій в моїй ситуації щоб зняти це порушення, щоб це було безпечно і швидко?
Маю на увазі заяву в ТЦК з проханням закрити справу через сплив термінів, заяву на визнання порушення (щоб сплатити), скаргу, судовий позов, запит в Резерв+ на виправлення інформації, адвокатський запит і т.п. Особисто відвідати ТЦК не маю бажання.

Можливо хтось з вас мав подібний досвід, особливо з моїм ТЦК і може допомогти? Напишу в особисті, дякую!
Щодо можливого повторного розшуку за ВЛК, наприклад, я розумію, проте треба щось спочатку зробити з поточним порушенням все одно.

Відповіді юристів (12)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    Який буде найкращий алгоритм дій в моїй ситуації щоб зняти це порушення, щоб це було безпечно і швидко?Маю на увазі заяву в ТЦК з проханням закрити справу через сплив термінів, заяву на визнання порушення (щоб сплатити), скаргу, судовий позов, запит в Резерв+ на виправлення інформації, адвокатський запит і т.п. Особисто відвідати ТЦК не маю бажання. Можливо хтось з вас мав подібний досвід, особливо з моїм ТЦК і може допомогти? Напишу в особисті, дякую! Щодо можливого повторного розшуку за ВЛК, наприклад, я розумію, проте треба щось спочатку зробити з поточним порушенням все одно.

    Особисто відвідувати ТЦК Вам і не можна, адже будете мобілізовані, попри наявність можливості бронювання. Наразі маю декілька кейсів по Вашому ТЦК, але вони всі у процесі, результатів як таких не було, а тому не можу зорієнтувати.

    Загалом питання зняття з розшуку наразі є одним із пріоритетних у нашій діяльності, і є чимало успішної практики. Але пам'ятати потрібно про те, що всі ТЦК доволі різні у своїй діяльності. Позбутися відмітки можливо, але все залежить від ТЦК.

    Варто залучити адвоката, аби це все рухалося швидше, інакше ТЦК може затягувати відповіді на питання або взагалі їх не надавати.

    У будь-якому випадку, якщо Ви хочете ініціювати процедуру зняття "розшуку", для початку варто звернутися до ТЦК з адвокатським запитом щодо отримання інформації про причини порушення Вами правил військового обліку.

    Далі - можливо подавати заяву про визнання факту вчинення Вами адміністративного правопорушення та сплачувати штраф. Після сплати штрафу та надіслання відповідної квитанції до ТЦК, в цілому, останній має зняти порушення правил військового обліку. Але я таких гарантій, на жаль, надати не можу.

    В цілому, успішні кейси по даним питанням є, але повторюся, все залежить від Вашої ситуації та наявності вільного часу. Якщо Ви обмежені одним або двома тижнями, нічого не вийде.

    З повагою! Щасти Вам!

    • Івн Клієнт 8 годин тому

      Добрий день!

      для початку варто звернутися до ТЦК з адвокатським запитом щодо отримання інформації про причини порушення Вами правил військового обліку

      Чи є потреба це робити, якщо я вже знаю причину, тому що вона відображається у ВОД?

      можливо подавати заяву про визнання факту вчинення Вами адміністративного правопорушення та сплачувати штраф

      Тобто вони зможуть скласти постанову навіть якщо минув рік? З практики інших військовозобов'язаних бачив, що якщо пройшло 3 місяці з дня оголошення в розшук, то при подачі в Резерв+ ТЦК знімав порушення без оплати

      Варто залучити адвоката, аби це все рухалося швидше, інакше ТЦК може затягувати відповіді на питання або взагалі їх не надавати

      При роботі з адвокатом, чи ці заяви будуть відправлятися мною від мого імені все одно?Дякую!

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Чи є потреба це робити, якщо я вже знаю причину, тому що вона відображається у ВОД?

        Погоджуюся, якщо причина Вам відома, даний крок можна пропустити і не втрачати час.

        Тобто вони зможуть скласти постанову навіть якщо минув рік? З практики інших військовозобов'язаних бачив, що якщо пройшло 3 місяці з дня оголошення в розшук, то при подачі в Резерв+ ТЦК знімав порушення без оплати

        Скажу так: я зустрічав обидві практики: і накладення штрафу, хоча строки вийшли, і зняття порушення у зв'язку із винесенням постанови про закриття провадження.

        При роботі з адвокатом, чи ці заяви будуть відправлятися мною від мого імені все одно?

        Заяви про прохання чогось - ТАК. Але адвокат за потреби може контролювати процес та подавати адвокатські запити.

        З повагою!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Іване!

    Статус ВЛК: "обмежено придатний", остання комісія у 2016.

    Ви повинні були пройти переогляд до 5 червня 2025 року, як обмежено придатний до проходження ВС Отже, є ще одне правопорушення.

    - Липень 25: отримав пропозицію роботи у компанії, яка готова оформити бронювання, але для цього потрібен хоча б тиждень без порушення в еВОД.

    Для бронювання Вам потрібно не перебувати у розшуку хоча б 72 години. Саме у такий термін погоджується останнє.

    Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»

    27. У списку зазначаються такі відомості щодо:

    1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:

    • повне найменування юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;
    • код згідно з ЄДРПОУ юридичної особи (у разі наявності) або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи (у разі наявності);
    • місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи (крім критично важливих підприємств, а також критично важливих установ, які визначені Мінстратегпромом);
    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або відокремленого структурного підрозділу юридичної особи;

    2) військовозобов’язаного:

    • прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
    • строк дії відстрочки;
    • відмітка про виконання вимог, визначених в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку.

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.
    - 13.08.25: При черговій перевірці еВОД вперше виявив зміну статусу на "У розшуку".Причина розшуку: "Не уточнено персональні дані".Дата початку розшуку: 29.07.25.

    ТЦК вже немають права притягати до адміністративної відповідальності за несвоєчасно оновлені дані, оскільки сплинули строки накладання стягнення, які визначені статею 38 КУпАП.

    Наскільки я знаю, згідно ст. 38 КУпАП мене вже не можуть притягнути до відповідальності і скласти постанову, бо між датою порушення і датою оголошення в розшук минув понад рік.

    Саме так. Тож, розшук безпідставний, оскільки немає необхідності у складанні протоколу.

    Оплатити через Резерв+ теж не можу, ця функція була доступна за неуточнені дані тільки до 16.07.25. Резерв+ встановив вже і уточнив дані, щоб побачити причину розшуку.

    Не рекомендую. Сьогодні тільки був клієнт, який сплатив штраф, а через три години з'явився новий розшук за непройдену ВЛК. Доречи, у Вас може статися так само, оскільки Ви були визнані обмежено придатним та не пройшли ВЛК до 5 червня.

    Оплата штрафу через Резерв+ працює по різному, оскільки існує декілька проблем:

    По-перше, незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    По-друге, у багатьох чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу з'являється вже запис про інше правопорушення.

    По-третє, деяким просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    В цілому, оплата штрафа без проблем та зняття з розшуку більш гарантовані для військовозобов'язаних, які, наприклад, мають оформлену відстрочку.

    Який буде найкращий алгоритм дій в моїй ситуації щоб зняти це порушення, щоб це було безпечно і швидко?Маю на увазі заяву в ТЦК з проханням закрити справу через сплив термінів, заяву на визнання порушення (щоб сплатити), скаргу, судовий позов, запит в Резерв+ на виправлення інформації, адвокатський запит і т.п. Особисто відвідати ТЦК не маю бажання.

    Варіант перший визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К - як і зазначив, не рекомендую.

    Варіант другий не передбачає сплату штрафу. Очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Як також, відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

    Тож, необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані із Єдиного державного реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

    Якщо ТЦК відмовить, можна звернутися до суду та оскаржити дії останнього. Щодо строків розгляду справи у суді, то це мінімум два-три місяці у суді першої інстанції, це без урахування апеляційної скарги з Вашого боку (якщо рішення не на Вашу користь) або ж боку ТЦК (якщо рішення на Вашу користь). У разі подання апеляційної скарги додавайте ще два місяці.

    Варант третій - також передбачає заяву, проте, замість суду можна спробувати звернутися до ОТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий. З приводу строків: 30 днів на розгляд заяви в ТЦК та 30 днів на розгляд скарги в ОТЦК.

    Запит на виправлення у Резерв+ або ж адвокатський запит - не є вирішенням проблеми у цій ситуації, оскільки Ви вже маєте інформацію щодо правопорушення.

    З приводу Вашої особистої явки до ТЦК, то це також не вбачається можливим, оскільки з великою вірогідністю Ви просто будете мобілізовані.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Івн Клієнт 8 годин тому

      Добрий день!

      Ви повинні були пройти переогляд до 5 червня 2025 року, як обмежено придатний до проходження ВС Отже, є ще одне правопорушення.

      Так і є, на жаль, про це мені відомо. Вплинути на це зараз я не можу, на цей момент є тільки розшук за невчасне уточнення. Те, що можуть одразу оголосити з іншої причини, розумію.

      Для бронювання Вам потрібно не перебувати у розшуку хоча б 72 години. Саме у такий термін погоджується останнє.

      Так, ще два дні на власне сам процес працевлаштування. Поки є розшук і невідомі перспективи його прибирання, вирішити мене не оформлювати.

      необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані із Єдиного державного реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

      Чи це буде заява, яку мені допоможе скласти юрист, а надішлю я сам від свого імені через Укрпошту?Дякую!

      • Айвазян Юрій Климентійович
        Так, ще два дні на власне сам процес працевлаштування. Поки є розшук і невідомі перспективи його прибирання, вирішити мене не оформлювати.

        Зрозумів.

        Чи це буде заява, яку мені допоможе скласти юрист, а надішлю я сам від свого імені через Укрпошту?Дякую!

        Так, Іване, це може бути заява, яку Вам складе юрист, та яку Ви зможете направити до ТЦК самостійно. Або ж це може бути заява направлена від імені адвоката, який представляє Ваші інтереси та наділений відповідними повноваженнями згідно умов договору про надання правової допомоги. Можливі обидва варіанти.

        • Івн Клієнт 7 годин тому

          Що буде швидше та ефективніше - заява від імені адвоката чи від мого імені? Я думав, що адвокат не може надсилати подібні заяви, а тільки адвокатські запити

          • Айвазян Юрій Климентійович

            Залежить від того, які повноваження йому надані у договорі.

            По строкам однаково, бо це заява, а не адвокатський запит. Тобто - 30 днів.

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1.

    ВАМ НЕОБХІДНА ДОПОМОГА АДВОКАТА ДЛЯ ОСКАРЖЕННЯ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ ПРИТЯГНЕННЯ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕСВОЄЧАСНЕ ОНОВЛЕННЯ ДАНИХ.

    ТЦКПС скеровує лист в поліцію про те, що особа не з’явилася по повістці в ТЦК. На підставі цього поліція вносить в базу даних АРМОР інформацію, що така особа перебуває в розшуку.

    Дійсно, ТЦК може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    В ньому вказано, що національна поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Стаття 210-1 КУпАП передбачає відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Одним з таких порушень є неявка за повісткою в ТЦК під час мобілізації.

    Поліція своєю чергою не зобовʼязана перевіряти, чи дійсно людина отримала повістку. Вони просто вносять дані такої людини в базу АРМОР.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт.

    Необхідно щоб оператор в ТЦКСП вніс інформацію в базу "Оберіг", це в автоматичному режимі передається в АРМОР і у людини має зникнути статус "У розшуку".

    ---

    Особи, які оголошені у розшук, але стосовно яких немає постанов про їх притягнення за статтями 210 чи 210-1 КУпАП можуть оскаржити розшук у суді.

    Вже існує позитивна судова практика з приводу виключення таких громадян з розшуку ТЦК. Якщо суди встановлять, що особа включена у розшук без притягнення за статтею 210 чи 210-1 КУпАП, то виносять рішення про виключення цих осіб з розшуку.

    Але треба пам’ятати, що на практиці це не буде 100% вирішенням питання.

    Також існує доволі реалістична ймовірність, що за час судового розгляду справи ТЦК може винести постанову за статтею 210 чи 210-1 КУпАП і повторно оголосити у розшук вже на законних підставах, а рішення суду, навіть і позитивне для вас, можна буде покласти у шухлядку.

    ПІСЛЯ РІШЕННЯ СУДУ ТА ЗНЯТТЯ ВАС З РОЗШУКУ У ВАС БУДЕ 72 ГОДИНИ НА БРОНЮВАННЯ.

    АЛЕ, Є ІНША ДУМКА З ТАКИХ СИТУАЦІЙ ЯК У ВАС:

    18 травня минулого року набули чинності зміни, відповідно до яких всі військовозобов’язані чоловіки віком від 18 до 60 років протягом 60 днів були повинні уточнити свої персональні дані шляхом особистої явки до ТЦК, через ЦНАП або електронний кабінет у мобільному застосунку «РЕЗЕРВ+».

    Крайнім терміном для уточнення таких даних було 16 липня 2024 року. Після цієї дати військовозобов’язаним, які цього не зробили, загрожували штрафи від 17000 до 25500 тисяч гривень за ч. 3 ст. 210 КУпАП.

    А відповідно до ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210 та 210-1 КУпАП, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Тож 17 липня 2025 року дійсно сплив річний термін для притягнення до адміністративної відповідальності за несвоєчасне уточнення персональних даних. Відповідно, якщо представники ТЦК після 17 липня цього року виявить, що громадянин не уточнив свої персональні дані до 16 липня 2024 року, вони вже не мають підстав штрафувати, оскільки сплинув строк накладення адміністративного стягнення.

    А деякі оптимісти пішли ще далі, типу якщо минув річний термін для притягнення до адмінвідповідальності за несвоєчасне уточнення персональних даних, то такі особи вже не можуть бути оголошені ТЦК у розшук, а ті, хто раніше притягався – повинні бути виключені з розшуку!

    Розпочну з того, що за цей рік ТЦК взагалі дуже мало штрафували тих, хто не уточнив персональні дані до 16 липня 2024 року.

    У складених ТЦК постановах за статтею 210 КУпАП майже не зустрічається фабула правопорушення, у якій було б зазначено, що при перевірці військово-облікових документів громадянина ТЦК виявили, що він не уточнив свої персональні дані у 60 денний строк з дня набрання чинності змін до законодавства про мобілізацію.

    Відчуйте різницю. Як правило, представники ТЦК у постановах пишуть, що при перевірці ВОД громадянина виявлено, що він не перебуває на військовому обліку, або у нього відсутній ВОД, або у реєстрі «Оберіг» міститься неактуальна інформація.

    Тому якщо, наприклад, 18 липня громадянина на вулиці зупинить група оповіщення та встановить, що він не перебуває на військовому обліку й інформація про нього відсутня у реєстрі «Оберіг», або неактуальна, то… УВАГА! – днем виявлення порушення правил військового обліку буде 18 липня. І після цієї дати у ТЦК є 3 місяці, щоб притягнути особу до відповідальності за порушення правил військового обліку за статтею 210 КУпАП.

    І сплив річного терміну відповідальності за не уточнення персональних даних у 60-денний термін тут взагалі буде ні до чого.

    термін уточнити персональні дані, а керуватимуться Законом «Про військовий обов’язок і військову службу», Порядком організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну № 1487 від 30 грудня 2022 року та Постановою №560.

    Порядок організації та ведення військового обліку визначає, зокрема наступне:

    ПУНКТ 19: «Призовники, військовозобов’язані та резервісти, винні в порушенні вимог правил військового обліку, несуть відповідальність згідно із законом».

    ПУНКТ 20: «Військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів».

    ПУНКТ 23: «Призовники, військовозобов’язані та резервісти в разі зміни адреси їх місця проживання або інших персональних даних зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідним органам, де вони перебувають на військовому обліку.

    Призовники, військовозобов’язані та резервісти, які не актуалізували інформацію про себе в Єдиному державному реєстрі, особисто у семиденний строк з дня внесення змін до персональних даних прибувають із паспортом та військово-обліковими документами до ТЦК та СП, для взяття їх на військовий облік».

    Підпункт 1 пункту 1 Додатку 2 до Порядку прямо зобов’язує призовників, військовозобов’язаних та резервістів перебувати на військовому обліку за задекларованим місцем проживання – у відповідних районних (міських) ТЦК та СП.

    А у пункті 54 постанови №560 прямо прописано, що у разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені та затверджені постановою Кабміну № 1487 або Законом «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», виявлення розбіжностей ВОД з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру старший групи оповіщення пропонує військовозобов’язаному прослідувати до ТЦК та СП для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду, уточнення персональних даних, даних ВОД з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру військовозобов’язаних.

    Тобто, при виявленні порушень правил військового обліку ТЦК буде керуватися саме зазначеними правовими нормами. Як бачимо, сплив річного строку давності після крайнього терміну для уточнення персональних даних тут ролі не гратиме.

    У постановах ТЦК зазначатиме відповідне порушення правил військового обліку, наприклад: не перебування на військовому обліку, відсутність військово-облікового документа, несвоєчасна актуалізація персональних даних. А строки притягнення за статтею 210 КУпАП відраховуватимуться від дати виявлення порушення працівниками ТЦК або поліцейськими, тобто три місяці.

    Оскаржити постанову та штраф буде можливо лише у випадку, якщо ТЦК у постанові прямо зазначить, що громадянин не уточнив свої персональні дані у 60 денний строк, тобто до 16 липня 2024 року, чим порушив правила військового обліку. Але, як я вже казав, випадки застосування ТЦК такого формулювання є поодинокими і розраховувати на такий подарунок не варто.

    Тому звідси й важлива заувага для чоловіків, які торік до 16 липня не уточнили персональні дані, не перебувають на військовому обліку, не мають військово-облікового документа: сплив річного строку давності вас не врятує щодо цих порушень, у разі їх виявлення.

    2.

    АЛЕ, ВАС ПРИТЯГНУТЬ ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕПРОХОДЖЕННЯ ВЛК, ЯК ОБМЕЖЕНО ПРИДАТНОГО.

    30.01.2025р. було ухвалено законопроєкт 12457, яким було внесено суттєві зміни в обов'язок проходження ЛКК обмежено придатним.

    І згідно з цими змінами всі обмежено придатні до 5 червня мають з'явитися до ТЦК і СП та пройти медкомісію, незалежно від того, була вручена їм повістка чи ні. Незалежно від того, є у них відстрочка від призову чи ні. І незалежно від того, де вони перебувають.

    Хто мав пройти ВЛК до 5 червня

    Це всі ті, у кого у військово-обліковому документі написано «обмежено придатний». Туди також належать і ті, у кого запис має такий вигляд: «непридатний у мирний час, частково придатний у воєнний час» або “придатний до небудівельної”.

    Якщо Ви є обмежено придатним, і Ви не інвалід, Вам від 25 років до 60 років, то після останніх змін Ви зобов'язані проходити ВЛК, навіть якщо не було врученої Вам повістки.

    Тому що тепер в останніх змінах чітко написано, що Ви зобов'язані самостійно звернутися до ТЦК і СП або ж сформувати через Резерв+ електронне направлення на медкомісію.

    І саме закінчити проходження ВЛК до 5 червня, а не просто сформувати направлення на нього.

    А якщо не пройдете, то отримаєте адміністративний штраф у розмірі від 17000 грн. до 25500 грн. і цілком можливо, що потрапите в базу розшуку ТЦК. Що саме по собі створить ризик Вашого примусового приводу в ТЦК, що в більшості випадків закінчується незаконним утриманням і викраденням.

    ОТЖЕ, НАЖАЛЬ, Я ОЦІНЮЮ ЯК МІНІМАЛЬНІ ВАШІ ШАНСИ ОТРИМАТИ БРОНЮВАННЯ БЕЗ ВИРІШЕННЯ ВСІХ ПИТАНЬ З ТЦКСП.

    • Івн Клієнт 7 годин тому

      Добрий день! Тобто, попри "розшук" за "Не уточнили персональні дані вчасно", ТЦК може скласти постанову з іншою причиною? Постанови чи протоколу на цей момент немає ніякого, як я розумію.В моєму випадку причина саме "Не уточнили персональні дані вчасно" і дата початку розшуку "29.07.25".Ви радите відправляти лист з заявою про визнання порушення або про закриття справи у зв'язку з тим, що минув понад рік?Щодо обмеженої придатності все зрозуміло.

      • Карпенко Андрій Володимирович

        ЗАЯВИ НЕДОСТАТНЬО ДЛЯ ЗНЯТТЯ З РОЗШУКУ - ЬРЕБА РІШЕННЯ СУДУ

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас, Іване!

    Насправді ситуація не така вже й проста. Зараз поясню чому.

    Після того, як Ви знімете розшук за неуточнення даних, Вас оголосять у розшук за непроходження ВЛК, а після того як Ви знімете і цей розшук, то Вам вкажуть нову причину - неявка за повісткою. До речі, рекорд - це коли новий розшук оголосили через 1 год 40 хв після зняття з попереднього. Ситуація така ж сама як і Вас - людина хотіла поскоріше оформити бронювання. Сплатила штраф через Резерв+, а тут знову сюрпризи.

    ЯКЩО ХОЧЕТЕ СПРОБУВАТИ ВИРІШИТИ ДАНЕ ПИТАННЯ ДИСТАНЦІЙНО , то відправте на адресу ТЦК, де перебуваєте на військовому обліку, рекомендований лист із проханням виключити помилковий запис про порушення правил військового обліку з Реєстру Оберіг, адже пройшли строки притягнення до адміністративної відповідальності, крім того, Ви не отримували повісток та не отримували від поштового оператора сповіщення, що на Вас чекає повістка. До того ж, згідно ПРИМІТКИ до статті 210 КУпАП - положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, всі Ваші дані повинні були міститись в реєстрах (ДМС, ДРАЦС, ДПС, МВС, реєстрі територіальної громади) і ТЦК мав доступ до них.

    А також є позитивне рішення суду, де вказано, що взагалі ні в кого немає обов’язку оновлювати дані, адже на даний час президент видає укази про продовження мобілізації, а оновити дані потрібно після видачі указу про оголошення мобілізації. - https://reyestr.court.gov.ua/Review/124171619

    На жаль, в реаліях сьогодення зняти розшук в дистанційному режимі досить проблематично, адже Ви можете отримати відмову у знятті з розшуку або Вам у відповідь пришлють нову повістку, тощо. Тому цей процес може затянугтися на тривалий час.

    Якщо персональні запити не дадуть результату (наприклад, отримаєте відмову у виправленні статусу або Вам/ взагалі не дадуть відповідь), то зняття розшуку та статусу про порушення є можливим в таких випадках:

    1. Після закриття справи про адміністративне правопорушення через сплин строків притягнення до адмінвідповідальності (якщо в розшуку більше 3 місяців) або за відсутністю складу правопорушення (якщо Ви не були належним чином оповіщений )
    2. Сплати грошового штрафу за порушення правил військового обліку (можна зі знижкою 50%), або
    3. Оскарження розшуку в судовому порядку.

    Якщо в майбутньому Ви плануєте оформити бронювання, то сплата штрафу або оскарження його допоможе зняти розшук. Але через деякий час може вискочити розшук по іншій причині і все піде по кругу.

    Дану інформацію я Вам доніс, щоб Ви були готові до такого розвитку подій.

    На жаль, якщо Ви пройдете ВЛК, але у Вас не буде оформленої відстрочки, то Вам можуть поштою направити бойову повістку і неявка по ній без поважної причини буде підставою для притягнення Вас до кримінальної відповідальності.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 26 0 10 серп. 2025
Офіційний блог Юрісти.UA 24 0 10 серп. 2025
Поради юристів 30 0 10 серп. 2025
Поради юристів 21 0 10 серп. 2025