Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
950 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
За новою адресою ВПО вже півтора роки, на облік не вставав, прийшов штраф. Подав заяву про сплату через резерв, прийшла відповідь, що діло закрито за статтею 38КУпАП і штраф платите не треба, розшук знятий. Чи може мені закону прийти штраф за цим правопорушенням, і чи можу я знову потрапити у розшук ( дані так і не оновив )
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
За даним правопорушенням Вам вже не може прийти штраф, адже:
1. Справу закрили за строком давності, адже пройшло більше року з моменту вчинення правопорушення.
2. Згідно статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.
За цим правопорушенням Ви в розшук вже не попадете. Проте, якщо Вам прийде повістка на адресу вказану в Резерв+, але Ви по ній без поважної причини не явитесь, то на жаль, Вас можуть оголосити в розшук за неприбуття по повістці.
Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:
У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізнішеТРЬОХ діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки АБО В БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує СІМ календарних днів.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Київ, 10 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, ні не можете. Подвійна відповідальність за одне й те саме порушення заборонена в Україні законом, зокрема, статтею 61 Конституції, яка закріплює принцип "non bis in idem" ("двічі за одне й те саме не карають"). Це означає, що ніхто не може бути притягнутий до юридичної відповідальності одного виду (наприклад, цивільної, адміністративної чи кримінальної) за одне й те саме правопорушення двічі.
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Ви повинні були стати на облік протягом 10 днів з моменту зміни місця проживання. Та як вже пройшло більше року з моменту порушення . Вам не мають право притягувати до відповідальності, пророщений строк притягнення відповідно ст 38.
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Андрію!
Так, дійсно, відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Отже, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Оскільки провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.
Ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.
Проте, Вам, наприклад, у майбутньому можуть надсилати повістки за адресою реєстрації і неявка за останніми знову призведе до внесення даних до Реєстру про порушення правил ВО та подання у розшук. На жаль, ТЦК не обмежаний у кількості повісток та у часі, за який вони можуть бути Вам надіслані. Тобто, це може відбуватись хоч кожного місяця.
Чи маєте Ви право на відстрочку, аби без проблем стати на облік в ТЦК за місцем обліку ВПО, отримувати повістки вже за фактичним місцем проживання та з'являтись за ними до ТЦК?
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
Якщо провадження закрито - штрафу бути не може. Це буквально означає, що це правопорушення вже вирішено ТЦК та СП й прийнято рішення про закриття провадження у справі. Не існує сценарію, при якому вони можуть поновити якісь строки або щось зробити, аби все рівно притягти Вас до відповідальності.
Але це не означає, Ви не маєте стати на облік за місцем ВПО. Тому дане питання рекомедую з ТЦК та СП вирішити.
Що стосується розшуку, його не повинно бути, але бувають випадки безпідставних розшуків.
З повагою! Щасти Вам!
Адвокат, м. Харків, 19 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ДНЯ, пане АНДРІЙ! Ні, особа не може бути притягнута двічі до відповідальності за одне й те ж правопорушення. Якщо справа вже розглядалася і була закрита за строком давності (ст. 38 КУпАП), то повторно її розпочати не можна.
Особа не може бути двічі притягнута до адміністративної відповідальності за одне й те саме правопорушення, оскільки це є грубим порушенням принципу non bis in idem (заборона подвійного притягнення до відповідальності), закріпленого в статті 61 Конституції України та інших нормах права. Цей принцип гарантує, що за одне й те саме правопорушення не можна притягнути до відповідальності одного й того самого виду двічі.
Але Вам може прийти друге порушення, якщо буде повістка, адже формально ТЦК може вислати Вам повістку за адресою реєстрації або якщо це непідконтрольна територія. то за адресою ВПО. У ТЦК нещодавно з"явився доступ до даних про адреси ВПО громадян.
За неуточнення даних по ідеї теж Вас притягнути вже не можуть, бо річний строк з моменту вчинення - вже пройшов.
Тут теж справа не може бути розпочата, адже в силу ч. 7 ст. 38 КУпАП строки вичерпано.
Як на мене, єдине, що Вам може загрожувати наразі - це повістка за неявку по якій може бути відповідальність.
Інші штрафи по строкам неможливі.
Водночас, ТЦК може обгрунтовувати позицію, що це порушення є триваючим і закриття справи по строкам - не звільняє Вас від відповідальності за непостановку на військовий облік під час набуття статусу ВПО.
Вимога щодо постановки на облік в ТЦК протягом 7 днів з дати реєстрації ВПО з"явилася в ч.4 ст. 37 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу" з 18.05.2024 р., тобто особи, які стали ВПО до цієї дати - взагалі не можуть нести відповідальність, адже це не було на той час передбачено законом.
Тут діє норма Конституції, що закон не має зворотньої дії в часі.
Тобто ця норма поширюється лише щодо осіб, які стали ВПО після 18.05.2024 р.
У Вас пристойний ТЦК маю сказати, якщо не стали зловживати законом і не навішали на Вас штраф.
Однак, немає гарантії, що це буде продовжуватися вічно і Вам не пришлють повістку поштою на уточнення даних чи не поставлять на облік за місцем фактичного проживання примусово та самостійно. Така можливість у ТЦК наразі є і вони поступово починають її використовувати. Не всі звісно. Але як це зараз часто буває -практика ТЦК потім виливається у зміни законодавства, які легалізують таку практику ТЦК.
Як наприклад було з призовниками, які досягли 25-річного віку. Раніше ТЦК їх ставили на облік військовозобов"язаних самостійно. Не всі. А у липні внесли відповідні зміни до Правил обліку, затверджених Урядом. Тепер ТЦК так має робити цілком легально.
В будь-якому разі, якщо у Вас немає відстрочки чи бронювання, комунікація з ТЦК Вам добра не принесе, адже високі ризики мобілізації.
Згідно з частиною 7 статті 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Відповідно до пункту 7 статті 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Штрафи скасувати цілком реально і ефективно. Навіть маючи порушення - чисто з процедурних моментів, які ТЦК або не знають, або свідомо йдуть на порушення - розраховуючи, що із 100 незаконних штрафів - до суду підуть максимум 10, а 90 - похиливши голову будуть платити або служити.
ОТЖЕ, по закону якщо особі не вручать виклик,- то у спрощеному порядку справа без складення протоколу (а одразу винесенням постанови) – не розглядається. ТЦК не має професійного потенціалу для належного оформлення усіх документів і навіть у більшості випадків (якщо Ви не син Порошенко) навіть і не напрягається це робити. Чекають наївних людей, які самі прийдуть в ТЦК, бо держава створює для працюючих, осіб, що мають відстрочки, навчаються, заброньовані тощо – вимоги та перешкоди, які вони не можуть виконати без візиту в ТЦК. З цією метою пресують як по лінії навчання, роботи, так і іншим шляхом.
Порядок оформлення протоколів визначено наказом МОУ № 3 від 01.01.2024 р. (за посиланням)
https://www.mil.gov.ua/content/mou_orders/mou_2024/3_nm_2024.PDF
ТОМУ, на моє переконання, окрім повісток - Вам немає чого боятися штрафу.
Водночас, відсутність розшуку чи порушень - не є 100 % гарантією від бусифікації чи вигадування розшуку патрулем поліції чи патрулем оповіщення ТЦК на місці. На жаль така ганебна практика існує, але це питання вже не суто юридичне. На жаль відсутність відстрочки чи броні - значний ризик при пересуванні по Україні. Та й навіть не завжди бронь чи відстрочка рятує. Такі реалії сьогодення.
З повагою та розумінням, Я.О. Турчин