Задайте питання юристу

950 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Адміністративне право, 01 вересня 2025, питання №141481 350₴

Выращивание Табака на приусадебном участке

Доброго дня, підкажіть, будь ласка.
У мережі багато написано про вирощування тютюну на власній присадибній ділянці. Для прикладу, якщо взяти одну сотку, то всюди йдеться про таке:

1. На час вирощування тютюну потрібно оформлювати ФОП.


2. Купувати ліцензію на вирощування тютюну.


3. Купувати ліцензію на ферментацію тютюну.


4. І все це робиться лише на підставі договору з фабрикою, куди можна здати тютюн.


5. Тобто виходить певне замкнене коло й повний абсурд.


6. Якщо оформлювати ФОП навіть на 3 місяці, то щомісяця доведеться платити близько 3000 грн податків,
плюс вартість двох ліцензій — на вирощування та ферментацію. Виходить абсолютно невигідно.


7. Підкажіть, будь ласка, чи це помилкова інформація?


8. Чи може людина на своєму присадибному подвір’ї придбати ліцензію на вирощування та ферментацію тільки для власного користування?


9. Адже ніхто ж не зізнається, що вирощує на продаж, наприклад, перепродавцям у TikTok по 400–500 грн за кілограм.


10. Чому я запитую: моя садиба виходить на жваву вулицю, паркан низький, сусіди все бачать. І якщо прийде поліція, вони обов’язково спитають у мене, чи маю я документи на це все.

Відповіді юристів (5)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    ДЛЯ ВЛАСНИХ ПОТРЕБ ВИРОЩУВАТИ МОЖНА БЕЗ ФОП ТА ЛІЦЕНЗІЇ.

    В Україні закон не встановлює чітких обмежень щодо кількості тютюну, яку можна вирощувати для власних потреб, але вирощування тютюну без ліцензії на продаж, ферментацію або виготовлення тютюнових виробів може призвести до значних штрафів, які становлять 200% вартості продукції, але не менше 15 мінімальних зарплат. Тому, якщо ви плануєте продавати або переробляти тютюн, вам потрібна ліцензія, яку видає Державна податкова служба.

    18 червня 2024 року прийняли Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» № 3817-IX, який розробили для регулювання діяльності з підакцизними товарами на заміну Закону України № 481 від 19.12.1995. Даний Закон покликаний більш детально та чітко регламентувати процедуру ліцензування та вимоги до здобувачів ліцензії. Більшість норм цього нормативно-правового акту в частині ліцензування набрали чинності 1 січня 2025 року. Однак, є ряд положень, таких, як, наприклад про відповідальність та штрафні санкції, які набрали чинності починаючи з 27 липня 2024 року. Нові штрафи за порушення законодавства у сфері виробництва та реалізації тютюнових виробів вже діють. Варто звернути увагу, що відтепер кожного року штрафи для діяльності з підакцизними товарами будуть змінюватися, адже безпосередньо пов’язані з розміром мінімальної заробітної плати станом на 1 січня поточного року, в якому виявили порушення. Органом контролю, який здійснює перевірку дотримання норм законодавства ліцензіатами є ДПС України.

    Що стосується виробництва тютюну без ліцензії, а саме: тютюнових виробів, вирощування тютюну, ферментація тютюнової сировини, то дана діяльність карається штрафами у розмірі – 200% вартості виробленої продукції, але не менш ніж 15 мінімальних зарплат. Щодо виробництва рідин для вейпів без ліцензії, то санкції дещо менші – 200% вартості виробленої продукції, але не менше 3,5 мінімальних зарплат.

    Окрема частина фінансових санкцій встановлюється за порушення використання обладнання для виробництва тютюну. Обладнання, яке використовується та/або зберігається на території нашої держави для підготовки, обробки тютюну, відповідної сировини, промислового виробництва виробів з тютюну має бути внесене в Єдиний реєстр обладнання. За невиконання вищезазначеної вимоги застосовуються санкції у розмірі – 25 мінімальних заробітних плат. Якщо, дане обладнання внесене у відповідний Єдиний реєстр, але відсутнє за адресою його місцезнаходження, то штраф буде – 20 мінімальних зарплат. Неподання відомостей або змін до відомостей про обладнання для виробництва тютюну в Єдиний реєстр карається грошовим стягненням у розмірі - 16,5 мінімальних зарплат.

    Законодавством закріплюється вимога щодо внесення місць зберігання тютюнових виробів, сировини та рідин для вейпів в Єдиний реєстр місць зберігання. Грошове стягнення за порушення даної норми сягає 100% вартості товарів, які зберігаються, але не менше 3 мінімальних зарплат.

    Виробництво, зберігання та реалізація фальсифікованої тютюнової продукції чи без акцизних марок карається штрафом у розмірі 200% вартості реалізованих товарів, але не менше 3 мінімальних заробітних плат.

    Штрафні санкцій не оминули і діяльність без ліцензії з реалізації (оптової/роздрібної) тютюнових виробів та рідин для вейпів. Оптовий продаж тютюнової сировини без ліцензії карається стягненням у розмірі 200% вартості реалізованих товарів, але не менше 3 мінімальних заробітних плат. Заборонений роздрібний продаж тютюнової сировини, сировини для рідин що використовуються в електронних сигаретах та нікотину (код УКТЗЕД 2939) окремо чи в наборах. Штраф за дане порушення 200% вартості реалізованої продукції, але не менше 3 мінімальних заробітних плат.

    Роздрібний продаж тютюнових виробів, рідин для вейпів через незареєстрований РРО/ПРРО карається стягненням у розмірі 200% вартості реалізованих товарів, але не менше 8,5 мінімальних заробітних плат.

    Нововведенням Закону України № 3817-IX від 18.06.2024 є вимога до безготівкової форми розрахунку при оптовій реалізації тютюнових виробів, сировини, рідин для вейпів. За невиконання цієї норми накладається санкція у розмірі 200% вартості реалізованих товарів, але не менше 25 мінімальних заробітних плат.

    За недотримання вимог щодо обмеження з продажу тютюнових виробів, вейпів, рідин для вейпів застосовується стягнення у розмірі 3 мінімальних ЗП. Порушення умов максимально встановлених роздрібних цін тягне за собою штраф розміром 100% вартості такої продукції, але не менше 2 мінімальних ЗП.

    Новацією є також норми, які закріплюють, що з 1 жовтня 2024 року виробники тютюнових виробів/ сировини, а також підприємства, які зберігають дану продукцію поза місцем виробництва повинні облаштувати безперервну цілодобову систему відеоспостереження. Досить значними за розміром є штрафи за порушення даних норм, а саме – 150 мінімальних заробітних плат (якщо факт відсутності встановлено вперше).

    Порушення вимог щодо звітування про обсяги виготовленої/реалізованої тютюнової продукції карається штрафом у розмірі 3 мінімальних зарплат.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Якщо мова йде про тютюн власного виробництва, жодної ліцензії не потрібно. Фізичні особи та фізичні особи - підприємці, які здійснюють продаж вирощеної в особистому підсобному господарстві, на присадибній, дачній, садовій і городній ділянках тютюнової сировини, не зобов’язані отримувати ліцензію.

    Торгівля на ринках здійснюється відповідно до Правил торгівлі на ринках, які встановлюють основні вимоги до облаштування території ринку та торгового місця.

    Зокрема, адміністрація ринку узгоджує з місцевим органом самоврядування режим роботи ринку; з територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби, ветеринарної медицини, пожежного нагляду, архітектурно-будівельної комісії, державтоінспекції - проектну документацію щодо функціонального планування території ринку, розміщення приміщень, торговельних місць і об'єктів, їх кількості і розміру, забезпечення їх торговельно-технологічним обладнанням та забезпечує утримання території ринку й організацію продажу товарів відповідно до затвердженого плану.

    Торгівлю на ринках можуть здійснювати фізичні особи - громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства, суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від форм власності. Всі ці учасники господарських відносин є суб’єктами господарювання, які здійснюють торгівельну діяльність в порядку передбачену чинним законодавством України.

    Відповідні суб’єкти здійснюють торгівельну діяльність після їх державної реєстрації як суб'єктів підприємницької діяльності (Державна реєстрація фізичної особи – підприємця).

    Торговельна діяльність може здійснюватися у сферах роздрібної та оптової торгівлі.

    Одним із видів торговельних об'єктів у сфері роздрібної торгівлі через який здійснюється продаж товарів є лоток.

    Лоток - торговельний об'єкт для організування роздрібного продажу товарів обмеженого асортименту з використанням для їхнього викладання відкритого пристосування складно-розбірної конструкції, легко переміщуваної з місця на місце.

    Лоток як торговельний об'єкт розміщується в установленому порядку.

    Розташування лотків на ринку має бути зручним для здійснення торгівлі, відповідати вимогам санітарних, протипожежних правил та безпечних умов праці, забезпечувати вільний прохід покупців та належну культуру обслуговування. Суб'єкт господарювання самостійно вирішує питання забезпечення лотків обладнанням необхідним для здійснення торгівлі (холодильним, підйомно-транспортним, ваговимірювальним тощо), реєстраторами розрахункових операцій відповідно до законодавства та нормативних документів.

    Відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються: при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої продукції становить понад 50 відсотків загального товарообігу за відсутності продажу алкогольних напоїв та підакцизних непродовольчих товарів, а також при продажу жетонів та проїзних квитків у касах метрополітену

    Робоче місце продавця повинно бути належним чином обладнано (криті або відкриті столи, прилавки), мати площу для викладки і зберігання запасів товарів тощо. Засоби вимірювальної техніки, що мають бути у продавця при здійсненні продажу товарів та як використовуються у торговельній діяльності, повинні бути у справному стані, мати повірочне клеймо та проходити періодичну повірку в установленому законодавством порядку. У разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі з лотка на робочому місці продавця встановлюється табличка із зазначенням прізвища, імені та по батькові продавця, а також відомості про суб'єкта господарювання, що організував торгівлю. Усі відомості оформляються відповідно до законодавства про мови.

    Працівники суб'єкта господарювання, які здійснюють торгівлю з лотка на ринку зобов'язані забезпечити реалізацію прав споживачів, визначених Законом України "Про захист прав споживачів", виконувати ці правила та вимоги інших нормативно-правових актів, що регулюють торговельну діяльність. Працівники, залучені до виготовлення, зберігання та реалізації харчових продуктів і продовольчої сировини, зобов'язані мати спеціальну підготовку. Забороняється продаж товарів, що не мають відповідного маркування, етикетування або інструкції про їх застосування (в установлених випадках), а також належного товарного вигляду, на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, строк придатності яких минув, а також тих, що надійшли без документів, передбачених законодавством, зокрема які засвідчують їх якість та безпеку. У документах на товари, що підлягають обов'язковій сертифікації, повинні зазначатися реєстраційні номери сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання відповідності. При торгівлі з лотків забороняється безпідставне вилучення, приховання або затримання реалізації виставлених для продажу товарів, а також примушувати покупця придбавати товари неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Не допускається продаж товарів, вільна реалізація яких заборонена.Лотки столи ємкості з напоями або інші пересувні елементи вуличної торгівлі розміщуються лише на тротуарах завширшки не менше 5 метрів за межею пішохідної частини.

    При здійсненні торгівлі, ціни на товари і продукцію обов'язково зазначаються на ярликах (цінниках) або у покажчиках цін.

    Обов’язки суб’єктів господарювання при реалізації товарів

    При здійсненні торгівлі суб'єкт господарювання зобов'язаний:

    • надавати споживачеві (покупцеві) у доступній формі необхідну, достовірну та своєчасну інформацію про товари;
    • усіляко сприяти споживачеві (покупцеві) у вільному виборі товарів і додаткових послуг, на його вимогу провести перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів з наданням йому контрольно-вимірювальних приладів, документів, які підтверджують якість, безпеку, ціну товарів;
    • забезпечити можливість використання спеціальних платіжних засобів під час здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) відповідно до законодавства;
    • перевірити справність виробу, продемонструвати, за можливості, його роботу та ознайомити споживача з правилами користування;
    • забезпечити приймання, зберігання і продаж товарів та продукції, виготовленої у закладі ресторанного господарства, відповідно до законодавства;
    • забезпечити доступ споживачів до торговельних об'єктів без здавання на збереження особистих речей, крім товарів, реалізація яких здійснюється у таких торговельних об'єктах;
    • створити умови для збереження речей споживачів, у разі, коли вхід до торговельного об'єкта з товарами, які реалізуються в таких закладах, заборонено.

    Суб'єкт господарювання зобов'язаний забезпечити наявність у працівників, що здійснюють продаж продовольчих товарів, особистих медичних книжок установленого зразка, організацію і своєчасність проходження ними медичних оглядів та контроль за допуском їх до роботи за наявності необхідного медичного висновку. Медичні книжки пред'являються на вимогу працівників санітарно-епідеміологічної служби. Розрахунки за продані товари та надані послуги можуть здійснюватися готівкою та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) відповідно до законодавства. Разом з товаром споживачеві в обов'язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який засвідчує факт купівлі товару та/або надання послуги. Працівник, який здійснює продаж товарів з лотка та з яким споживач розраховується за товар, під час проведення розрахунку повинен чітко назвати суму, що підлягає сплаті, суму, одержану від споживача, і покласти гроші окремо на видному місці, оформити розрахунковий документ на повну суму покупки, назвати споживачеві належну йому суму здачі та видати її разом з розрахунковим документом. Правильність розрахунку споживач перевіряє на місці, не відходячи від каси. При здійсненні торгівлі з лотка забороняється зберігання на місці проведення розрахунку (в грошовому ящику тощо) готівки, що не належить суб'єкту господарювання, а також особистих речей працівників, які здійснюють продаж товару.

    У разі відпуску недоброякісної або виготовленої з порушенням технології страви (виробу) споживач має право за своїм вибором вимагати від суб'єкта господарювання замінити її або сплатити вартість. Продаж продовольчих товарів тих, що швидко псуються, інших продовольчих товарів (у тому числі овочів і фруктів) з лотків поза територією ринку (виїзна торгівля ) здійснюється у відведених для цього місцях за умови дотримання встановлених для таких товарів температурного режиму зберігання і санітарних норм. На кожну партію таких товарів, якщо це передбачено законом, видається супровідний документ, яким підтверджується їх якість та безпека, із зазначенням найменування товару, виробника, його адреси, дати виробництва (виготовлення), строку придатності. За порушення правил торгівлі на ринках настає адміністративна відповідальність передбачена стаття 159 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб - від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Джерело: https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%97%D0%B...

    Всього доброго! З повагою!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Андрію!

    Якщо мова йде про вирощування на Вашому подвір'ї тютюну виключно для Ваших потреб, то жодних дозволів отримувати для того не потрібно, так само, як і відкривати ФОП. Якщо ж Ви збираєтесь займатись продажем тютюну, то це вже зовсім інше питання і відсутність ліцензії у даному випадку несе певні ризики.

    Тютюн — одна з небагатьох культур, де на агротехнічну операцію накладається фінансовий і регуляторний фільтр. В основі правового регулювання лежать такі документи:

    • Закон № 481/95-ВР, що визначає правовий режим для спиртів, алкоголю та тютюнової продукції;
    • Податковий кодекс, де встановлено ставки акцизу й обов’язки суб’єктів обігу;
    • Закон «Про ліцензування господарської діяльності», що описує процедури доступу до ринку;
    • Регламенти фіскальних і галузевих відомств, зокрема Мінекономіки та ДПС.

    Отримання дозволу залежить від мети вирощування.

    Визначальною є не сам факт посадки, а мета використання рослини. Закон робить чіткий розподіл між самостійним споживанням і комерційною дією.

    Непродажне вирощування:

    Якщо кілька кущів тютюну висаджено у приватному секторі виключно для особистого вжитку, такий підхід не підпадає під дію ліцензійного чи податкового регулювання. За умови, що вирощена сировина не потрапляє на ринок, питання дозволу не постає.

    Виробництво з метою реалізації:

    Якщо ж діяльність має ознаки систематичності, передбачає сушіння, пакування або передачу сировини іншим особам (через офлайн чи онлайн-канали), вона автоматично набуває статусу господарської. А це вже потребує ліцензії на виробництво тютюнової сировини.

    Органом, що здійснює видачу дозволів на тютюнове виробництво, є Державна податкова служба України. Щоб легалізувати діяльність, заявнику потрібно:

    1. Оформити реєстрацію ФОП або створити юридичну особу;
    2. Надіслати заповнену форму заяви;
    3. Додати правовстановлюючі документи на земельну ділянку;
    4. Надати договір про співпрацю з суб’єктом переробки або реалізації тютюнової сировини;
    5. Сплатити фіксовану плату (на 2025 рік — 780 грн за рік);
    6. Дочекатися рішення (строк розгляду — до 10 робочих днів).

    За наявності позитивного рішення особа отримує право на ведення повного циклу: вирощування, зберігання, транспортування та облік тютюнової сировини з подальшою реалізацією.

    Зайняття тютюновим вирощуванням з порушенням встановлених вимог несе в собі значні ризики. Порушника можуть очікувати:
    • Адміністративне стягнення до 34 000 грн (ст. 164 КУпАП);
    • Примусове вилучення всієї продукції;
    • Повторне порушення — підстава для анулювання раніше виданої ліцензії;
    • За реалізацію фальсифікату чи продукції без сплати акцизу — відкриття кримінального провадження (за ст. 204 КК України).

    Правоохоронна й податкова практика останніх років свідчить: у випадках виявлення нелегального виробництва в значних обсягах, перевірки проводяться регулярно, особливо за наявності доказів упаковки або розповсюдження.

    Ключове питання, яке постає перед регулятором, — чи справді тютюн вирощується для особистих цілей. Часто саме тут починаються юридичні суперечки.

    Основні «сигнали» для перевірки:

    • Висока кількість рослин (сотні кущів — явна ознака комерційного наміру);
    • Наявність техніки для обробки: сушарки, подрібнювачі, пакувальні пристрої;
    • Виявлення оголошень на торгових майданчиках або в соцмережах;
    • Інформація про передачу сировини іншим особам (навіть безкоштовно, але систематично).

    Судова практика показує, що сам обсяг — не єдиний критерій. Вирішальним є доведення наміру реалізації, а також наявність інструментів для перетворення сировини в продукцію.

    Отже:

    • вирощування тютюну для власного споживання не вимагає дозволів;
    • Продаж, передача або фасування — тільки з ліцензією;
    • Використання обладнання для обробки може бути підставою для перевірки;
    • Усі комерційні дії з тютюном — підлягають оподаткуванню та регуляції;
    • Для виготовлення сигарет потрібна окрема ліцензія на виробництво тютюнових виробів.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Ви частково відповіли на своє питання - якщо тютюн Ви вирощуєте для власних потреб і про це ніхто не дізнається, то ніяких дозволів та оформлення ФОП не потрібно.

    ОКРЕМО ОТРИМАТИ ЛІЦЕНЗІЮ НЕ ПЕРЕБУВАЮЧИ У СТАТУСІ ФОП АБО ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ!!! Це прямо передбачено статтею 42 Закону України № 3817-ІХ, згідно якого ліцензія на право провадження відповідного виду господарської діяльності надається, за умови реєстрації або взяття на облік суб’єкта господарювання у податкових органах та повідомлення таким суб’єктом господарювання про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, через які здійснюватиметься відповідний вид ліцензійної діяльності, відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України, та проходження електронної ідентифікації онлайн в електронному кабінеті з дотриманням вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" і здійснення листування з контролюючим органом через електронний кабінет відповідно до прийнятої контролюючим органом заяви про бажання отримувати документи через електронний кабінет.

    Якщо оформите ФОП, то Ви повинні платити за ліцензію, ЄСВ, єдиний податок та військовий збір. В сумі це дійсно около 3000 грн.

    Юридична позиція України не містить прямої заборони на культивацію тютюну фізичними особами. Водночас визначальною є не сам факт посадки, а мета використання рослини. Закон робить чіткий розподіл між самостійним споживанням і комерційною дією.

    Якщо кілька кущів тютюну висаджено у приватному секторі виключно для особистого вжитку, такий підхід не підпадає під дію ліцензійного чи податкового регулювання. За умови, що вирощена сировина не потрапляє на ринок, питання дозволу не постає. Питань від поліції не буде. Це не конопля.

    Якщо ж діяльність має ознаки систематичності, передбачає сушіння, пакування або передачу сировини іншим особам (через офлайн чи онлайн-канали), вона автоматично набуває статусу господарської. А це вже потребує ліцензії на виробництво тютюнової сировини та оформлення ФОП. Якщо натрапите на поліцейських або Вас зловлять за руку, то можливий штраф за господарську діяльність без реєстрації за статтею 164 КУпАП.

    Стаття 164. Порушення порядку провадження господарської діяльності

    Провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без подання повідомлення про початок здійснення господарської діяльності, якщо обов’язковість подання такого повідомлення передбачена законом, або без отримання ліцензії на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, або у період зупинення дії ліцензії, у разі якщо законодавством не передбачені умови провадження ліцензійної діяльності у період зупинення дії ліцензії, або без одержання документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 000 - 34 000 грн) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Корнійчук Євген
    Корнійчук Євген 7 годин тому

    Юрист, м. Київ, 10 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, надаю відповіді на ваші запитання.

    1. На час вирощування тютюну потрібно оформлювати ФОП.

    Не обов'язково, в залежності від вашого прибутку. Якщо прибуток буде більше 20 тисяч гривень, краще відкрити ФОП, для уникнення проблем з законом.2. Купувати ліцензію на вирощування тютюну.

    Ні не треба. Якщо ви будете продавати листя табака без будь яких без буде якої обробки. Якщо листя буде перекручено, то треба мати ліцензію.

    3. Купувати ліцензію на ферментацію тютюну.

    Так, у такому випадку, треба буде відкривати ФОП.

    Отримати ліцензію за посиланням

    https://guide.diia.gov.ua/view/vydacha-litsenzii-n...4. І все це робиться лише на підставі договору з фабрикою, куди можна здати тютюн.

    Якщо будете здавати , то вам нічого не треба відкривати, купувати ліцензію. Це потрібно лише для продажу у торгових точках.5. Тобто виходить певне замкнене коло й повний абсурд.

    Ні якого кола немає. Вам треба вирішити, ви будете продавати листя тютюну. Чи вже перероблені листі у виді табаку!? Якщо листя нічого не треба. Якщо табаку, треба.6. Якщо оформлювати ФОП навіть на 3 місяці, то щомісяця доведеться платити близько 3000 грн податків,плюс вартість двох ліцензій — на вирощування та ферментацію. Виходить абсолютно невигідно.

    Продавайте просто листя табаку , щоб не сплачувати податок. І нічого не оформлювати. Або ризикувати і бути готовим отримати штраф 17 тисяч гривень.7. Підкажіть, будь ласка, чи це помилкова інформація?

    8. Чи може людина на своєму присадибному подвір’ї придбати ліцензію на вирощування та ферментацію тільки для власного користування?

    Для вирощування ліцензія не треба. Це тільки для продажу.9. Адже ніхто ж не зізнається, що вирощує на продаж, наприклад, перепродавцям у TikTok по 400–500 грн за кілограм.

    Як варіант.10. Чому я запитую: моя садиба виходить на жваву вулицю, паркан низький, сусіди все бачать. І якщо прийде поліція, вони обов’язково спитають у мене, чи маю я документи на це все.

    Для цього вам нічого не треба. Щоб працівники поліції зайшли до у вас у подвір'я без вашої згоди їм треба мати рішення суду!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Нове у блогах Юристи.UA

Офіційний блог Юрісти.UA 175 0 10 серп. 2025
Офіційний блог Юрісти.UA 182 0 10 серп. 2025
Поради юристів 281 0 10 серп. 2025
Поради юристів 234 0 10 серп. 2025