Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
952 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Повинен замінити id картку оскільки маю різну транслітерацію з англійської мови закордонного паспорту та id картки/водійського посвідчення (минулого року закон такий вступив в силу).
Анулювати закордонний паспорти та замовити новий відповідно до транслітерації у id картці не можу бо там діючі візи. Відповідно єдиний варіант це виготовити нову id картку та водійське відповідно до транслітерації закордонного паспорту.
Питання- при виготовленні новоі ід картки, як це вплине на дані у резерві та наявне бронювання?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (8)
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Маркіяне!
Ви маєте право залишити у себе діючий закордонний паспорт (подавши відповідну заяву) та подати заявку на виготовлення ще одного, адже законодавством дозволяється мати два закордонних паспорта.
Щодо виготовлення нової ID-картки, то можете бути спокійним - це абсолютно ніяк не вплине на Ваше бронювання.
Після оформлення нового паспорта - його реквізити повинні автоматично підтягутися до Реєстру Оберіг.
Щодо Резерв+, то все залишиться все як і раніше, адже в ньому не відображаєся серія паспорта.
1) закінчення строку її дії;
2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;
4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;
5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);
6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;
7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;
8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на місяць засобами Порталу Дія;
9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;
10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;
11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;
12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;
13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією).
14) виключення суб’єкта господарювання з переліку, зазначеного в абзаці шістнадцятому пункту 5 цього Порядку, або працівника суб’єкта господарювання із складу бригади, зазначеної в абзаці шістнадцятому пункту 5 цього Порядку.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Маркіяне!
Щодо даних у Резерв+, то Вам потрібно буде направити або подати до ТЦК заяву про уточнення даних, аби ТЦК вніс зміни до Реєстру. В принципі, відповідні дані до ТЦК повинна передати ДМС, проте, раджу Вам також повідомити про зміну персональних даних ТЦК самостійно, аби у майбутньому теоретично не наражати себе на штраф та на його оскарження.
Відповідно до Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
"Стаття 7. Персональні дані призовника, військовозобов’язаного та резервіста
1. До персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:
9) реквізити паспорта громадянина України та документів, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії).
14. Органи ведення Реєстру одержують в електронному вигляді від:
2) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, - відомості, зазначені у пунктах 1-7, 9, 9-1, 14, 21, 26 частини першої статті 7 цього Закону".
Щодо бронювання, то заміна паспорту жодним чином не влине на наявність останнього.
По-перше, бронюють Вас за РНОКПП й тому зміна паспорту не призведе до анулювання бронювання:
Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»
27. У списку зазначаються такі відомості щодо:
1) державного органу, критично важливого підприємства, критично важливої установи:
По-друге, для анулювання бронювання передбачений чіткий перелік підстав, які визначені пунктом 31 вищезгаданої Постанови КМУ №76:
"Надана відстрочка підлягає анулюванню в разі:
1) закінчення строку її дії;
2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;
4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;
5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);
6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;
7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;
8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на п’ять календарних днів засобами Порталу Дія;
9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;
10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;
11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;
12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;
13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією);
14) виключення суб’єкта господарювання з переліку, зазначеного в абзаці шістнадцятому пункту 5 цього Порядку, або працівника суб’єкта господарювання із складу бригади, зазначеної в абзаці шістнадцятому пункту 5 цього Порядку".
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіВ доповнення до своє відповіді...
Про зміну реквізита паспорта Ви повинні повідомити підприємство, яке веде список персонального обліку, а вже підприємство повідомить про це ТЦК.
Якщо хочете самостійно повідомити ТЦК - не проблема, Ви можете це зробити, але законодавство цього не вимагає, адже відповідно до ч.11 ст. 38 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу" призовники, військовозобов’язані, резервісти лише в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров’я, адреси місця проживання (перебування), номерів засобів зв’язку та адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти), освіти, місця роботи, посади зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи.
Відповідно до п. 34 Порядку №1487 роботодавець зобов’язаний подавати до ТЦК повідомлення про зміну облікових даних військовозобов’язаного, резервіста, призовника, зокрема, у разі зміни облікових даних, про які повідомив працівник (надав відповідні документи). У разі зміни облікових даних повідомлення надсилається до ТЦК щомісяця до 5 числа після місяця, в якому, зокрема, працівник подав документи про зміни.
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
ЗМІНА ОДНІЄЇ ЛІТЕРИ В ПРІЗВИЩЕ В ПАСПОРТІ ГРОМАДЯНИНА УКРАЇНИ (ID) - ЦЕ ВЖЕ ЗМІНА ПРІЗВИЩА.
ЦЕ ПРИЗВЕДЕ ДО ОБОВ'ЯЗКУ ЗМІНИТИ ВСІ ІНШІ ДОКУМЕНТИ.
Український Закон не обмежує громадян у виборі прізвища, власного імені та по батькові при зміні імені.
Право фізичної особи на ім’я належить до особистих немайнових прав, що встановлені Цивільним кодексом України (далі – ЦКУ).
Складовою права на ім’я є право розпорядження ним, що включає в себе право на зміну імені.
Частиною другою статті 8 Конвенції про захист прав і основних свобод людини, яка передбачає право кожної людини на повагу до її особистого і сімейного життя, визначено, що органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права.
Отже, фізична особа, яка досягла 16 років, має право на власний розсуд змінити своє прізвище та (або) власне ім’я, та (або) по батькові.
Оперуючи поняттями «вільно», «на власний розсуд», ЦКУ передбачає вчинення особою дій за особистим бажанням та у власних інтересах.
Куди звернутись для зміни імені?
До відділів державної реєстрації актів цивільного стану.
Так, правові та організаційні засади державної реєстрації актів цивільного стану визначені Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» (далі – Закон).
У свою чергу відповідно до частини другої статті 3 Закону державна реєстрація актів цивільного стану проводиться органами державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до цього Закону, Цивільного та Сімейного кодексів України та інших актів законодавства.
Державна реєстрація зміни імені проводиться лише стосовно громадян України і не тягне за собою внесення змін до актових записів цивільного стану, складених стосовно особи, яка змінила ім’я, та її малолітніх і неповнолітніх дітей, крім передбачених законом випадків, а також повнолітніх дітей.
Чи є ОБМЕЖЕННЯ ПО КІЛЬКОСТІ змін імені, прізвища та по батькові ?
Ні, у кількості змін власного імені особу обмежувати теж ніхто не може.
Але звертаємо увагу, що після зміни ім'я доведеться обмінювати й усі документи, що посвідчують особу: паспорт, закордонний паспорт, водійське посвідчення, пенсійний.
Якщо ж особа таки зважується змінити власне ім'я, то для цього їй необхідно подати до відділу ДРАЦС за місцем свого проживання заяву про зміну імені та додати до неї наступні документи:
* свідоцтво про народження заявника;
* свідоцтво про шлюб (у разі коли заявник перебуває у шлюбі) або про розірвання шлюбу (у разі коли шлюб розірвано);
* свідоцтва про народження дітей (у разі, коли заявник має малолітніх або неповнолітніх дітей);
* свідоцтва про зміну імені заявника, батька чи матері, якщо воно раніше було змінено;
* свою фотокартку;
* квитанцію про сплату державного мита.
Під час подачі документів при собі необхідно мати паспорт.
Загальні підстави для відмови у державній реєстрації актів цивільного стану встановлені статтею 21 Закону, згідно з якою у державній реєстрації актів цивільного стану може бути відмовлено, якщо:
1) державна реєстрація суперечить вимогам законодавства України;
2) державна реєстрація повинна проводитися в іншому органі державної реєстрації актів цивільного стану;
3) з проханням про державну реєстрацію звернулася недієздатна особа або особа, яка не має необхідних для цього повноважень.
Щоб змінити ім'я або прізвище, необхідно подати заявку на порталі iGov.org.ua або звернутися ДРАЦС за Вашим місцем проживання.
До заяви додаються:
Щоб підтвердити достовірність поданих Вами документів, відділ ДРАЦСу додає до них копії відповідних актових записів цивільного стану або витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. При необхідності направляє запити в архіви інших відділів ДРАЦС.
Також РАЦС направляє запит до органів внутрішніх справ за Вашим місцем проживання. На основі отриманих даних ДРАЦС протягом трьох місяців готує висновок про дозвіл змінити ім'я або відмову і направляє його Вам. В окремих випадках термін розгляду Вашої заяви може бути подовжений ще на три місяці.
Посилання на законодавство---
ЩО ТРЕБА РОБИТИ ПІСЛЯ ЗМІНИ ПРІЗВИЩА:
1. Паспорт громадянина України.
Протягом 30 днів із дати отримання рішення необхідно звернутися до ЦНАПу або будь-якого територіального відділення Державної міграційної служби України та подати:
Строк виготовлення - до 20 робочих днів (можна прискорити).
2. ІПН (реєстраційний номер облікової картки платника податків).
Для звернення до податкової інспекції потрібні:
Документ видається за кілька днів.
3. Паспорт для виїзду за кордон.
Не є обов’язковим до негайної заміни, однак краще оновити, щоб уникнути труднощів під час подорожей.
4. Водійське посвідчення.
Оновлюється в сервісному центрі МВС. Потрібно надати:
Також слід оновити страховку на автомобіль.
5. Банківські картки та рахунки.
Для коректної ідентифікації особи зміни - обов’язкові.Надаються:
6. Медичні картки та документи в закладах охорони здоров’я.
Для забезпечення правильної ідентифікації пацієнта.
7. Реєстраційні документи підприємця для юридичної відповідності.
А також:
Разом із тим Мін’юст рекомендує актуалізувати відомості в діючих реєстрах, як-от ДРРП та ЄДР, щодо записів про право власності та корпоративні права тощо.
За оновлення більшості документів сплачується адміністративний збір (держмито) згідно з чинним законодавством. Проте оновлення персональних даних у банках і медичних закладах - безплатне.
Які документи можна не змінювати після зміни прізвища:
Джерело: 7eminar
1. Паспорт громадянина України.
Протягом 30 днів із дати отримання свідоцтва про шлюб необхідно звернутися до ЦНАПу або будь-якого територіального відділення Державної міграційної служби України та подати:
Строк виготовлення - до 20 робочих днів (можна прискорити).
2. ІПН (реєстраційний номер облікової картки платника податків).
Для звернення до податкової інспекції потрібні:
Документ видається за кілька днів.
3. Паспорт для виїзду за кордон.
Не є обов’язковим до негайної заміни, однак краще оновити, щоб уникнути труднощів під час подорожей.
4. Водійське посвідчення.
Оновлюється в сервісному центрі МВС. Потрібно надати:
Також слід оновити страховку на автомобіль.
5. Банківські картки та рахунки.
Для коректної ідентифікації особи зміни - обов’язкові.Надаються:
6. Медичні картки та документи в закладах охорони здоров’я.
Для забезпечення правильної ідентифікації пацієнта.
7. Реєстраційні документи підприємця для юридичної відповідності.
А також:
Разом із тим Мін’юст рекомендує актуалізувати відомості в діючих реєстрах, як-от ДРРП та ЄДР, щодо записів про право власності та корпоративні права тощо.
За оновлення більшості документів сплачується адміністративний збір (держмито) згідно з чинним законодавством. Проте оновлення персональних даних у банках і медичних закладах - безплатне.
Які документи можна не змінювати після зміни прізвища:
Доброго дня, зміни прізвища немає, як в принципі і зміни імені на українській мові. Мова йде про зміну однієї літери у імені саме на англійській мові, на українській мові прізвище та імʼя залишаються ідентичними
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чаті1. ЗМІНА В ІD ОДНІЄЇ ЛІТЕРИ - ЦЕ І Є ЗМІНА ПРІЗВИЩА.
2. БЕЗ ЗМІНИ ІD - ТОДІ ВАМ НЕОБХІДНО ЗМІНЮВАТИ ЗАКОРДОННИЙ ПАСПОРТ АБО ЗАМОВИТИ ЩЕ ОДИН ЗАКОРДОННИЙ ПАСПОРТ (ОСОБА МАЄ ПРАВО МАТИ ДВА ДІЮЧИХ ЗАКОРДОННИХ ПАСПОРТА).
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіМар'яне, мовою ведення реєстрів є державна мова. Якщо змінюється лише транслітерація прізвище на іноземній мові, то проблем ні з чим у Вас не буде, адже скрізь вказується ПІБ на українській мові. Тому, в Резерв+ ніяких змін взагалі не відбудеться.
Про нові реквізи паспорту повідомите роботодавця, він внесе дані зміни в СПИСОК персонального військового обліку та повідоме про це ТЦК.
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Повинен замінити id картку оскільки маю різну транслітерацію з англійської мови закордонного паспорту та id картки/водійського посвідчення (минулого року закон такий вступив в силу).Анулювати закордонний паспорти та замовити новий відповідно до транслітерації у id картці не можу бо там діючі візи. Відповідно єдиний варіант це виготовити нову id картку та водійське відповідно до транслітерації закордонного паспорту.Питання- при виготовленні новоі ід картки, як це вплине на дані у резерві та наявне бронювання?
Маю таку точку зору: при заміні ID-картки у випадку різної транслітерації змін за суттю не відбувається, адже ключовим ідентифікатором у всіх державних реєстрах залишається написання прізвища та імені українською мовою. Саме воно фіксується у Державному реєстрі виборців, у військовому обліку, у Реєстрі територіальної громади тощо. Транслітерація іншою мовою не створює «нової особи» й не має наслідків для прав та обов’язків.
Тому, на мою думку, ні в «Резерві+», ні в системах, що підтверджують діюче бронювання, жодних проблем не виникне. Підстав для анулювання бронювання через зміну латинського написання прізвища немає, бо воно базується на Вашому статусі військовозобов’язаного та підтверджуючих документах українською мовою. Максимум, що може бути - це технічне уточнення у базі, але воно не впливає на чинність уже виданих рішень про відстрочку чи бронювання.
Всі підстави для анулювання бронювання чітко визначені чинним законодавством. Навіть порушення правил військового обліку не є такою підставою.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 27 січня 2023 р. № 76 Київ
Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час
31. Надана відстрочка підлягає анулюванню в разі:
1) закінчення строку її дії;
2) завершення критично важливим підприємством виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
3) позбавлення підприємства, установи, організації статусу критично важливого підприємства, критично важливої установи державним органом, який прийняв рішення про визначення їх критично важливою установою;
4) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи;
5) звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи (крім звільнення з посади з подальшим призначенням на іншу посаду в межах одного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, критично важливого підприємства, критично важливої установи);
6) тимчасового припинення дії трудового договору військовозобов’язаного з критично важливим підприємством, критично важливою установою;
7) обґрунтованого подання керівника органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування засобами Порталу Дія;
8) обґрунтованого подання керівника критично важливого підприємства, критично важливої установи, але не частіше ніж один раз на п’ять календарних днів засобами Порталу Дія;
9) надання відстрочки з інших причин, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”;
10) припинення укладеного договору (контракту) або закінчення строку призначення - для працівників спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних та неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна відповідно до укладених міжнародних договорів України;
11) невиконання оператором протимінної діяльності протягом шести місяців робіт з розмінування (гуманітарного розмінування) за сертифікованим процесом (процесами) на основі інформації, поданої Центром протимінної діяльності;
12) невідповідності військовозобов’язаного умовам, зазначеним в абзаці третьому пункту 8 цього Порядку;
13) звільнення з посади священнослужителя (за заявою ДЕСС в електронній формі про анулювання бронювання військовозобов’язаного працівника, що формується на основі інформації, поданої юридичною особою - релігійною організацією);
14) виключення суб’єкта господарювання з переліку, зазначеного в абзаці п’ятнадцятому пункту 5 цього Порядку, або працівника суб’єкта господарювання із складу бригади, зазначеної в абзаці п’ятнадцятому пункту 5 цього Порядку.
З повагою! Щасти Вам!