Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
954 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрый день.
У меня стоит вопрос открытия счета в украинском банке, но они запрашивают Дию( которой у меня никогда не было).
1. Если я не нахожусь в Украине (Выехал легально 8 лет назад) и не обновлял свои данные в ТЦК\Резерв+\ (никогда там не был, и никогда не скачивал эти приложения) и хочу установить себе Дию для открытия счета, то могу ли я получить повестку в Дие, попасть в розыск, + если я открою ФОП то могу мне начать начнут блокировать карты банковские итд?
2. Высылает ли Дия мои данные в ТЦК и Резерв+?
3. По окончании войны и мобилизации если я например решу вернутся обратно на небольшой срок, и у меня не будет обновленных данных, то на границе чем мне это грозит?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (8)
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Артеме!
Не хвилюйтесь, повістку в ДІЇ Ви не отримаєте!
Водночас майже всіх громадян, автоматично взяли на облік в ТЦК. Крім того, Ви скоріш за все також перебуваєте на військовому обліку в ТЦК і якщо маєте зареєстровану адресу проживання в Україні, то Вам вже приходила повістка. Можливо, Ви вже давно перебуваєте в розшуку, але дізнатись про це можна оформивши е-ВОД з ДІЇ або втсановивши Резерв+
Якщо Ви відкриєте ФОП, то ця інформація передається до ТЦК, але вони не мають права без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності звертатися до державного виконавця та блокувати Ваші рахунки
Сам процес накладення штрафу виглядає так:
1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити Вас про місце та час розгляду справи (звичайно ж, якщо Ви не подасте заяву про визнання штрафу через Резерв+ або поштою)
2. Потім проходить сам розгляд справи за Вашої присутності. Відповідно до ст. 268 КУпАП, Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання, подавати заяви; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, а також про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-9 цього Кодексу.
3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається за Вашої присутності. А так як Ви перебуваєте за кордоном, то сповістити Вас належним чином не зможуть. (Проте, якщо Ви подасте заяву про визнання правопорушення та притягнення Вас до адмінвідповідальності за Вашої відсутності - то протокол не складається, а Вам відразу надішлють постанову про штраф, який Ви будете зобов'язані сплатити.)
Якщо ж Вас взагалі не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить Ваші права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.
Так, ТЦК може дізнатись всю необхідну про Вас інформацію через систему «Трембіта» - національну система електронної взаємодії, яка дозволяє державним та комунальним органам обмінюватися даними між різними електронними реєстрами та інформаційними системами
Після закінчення воєнного стану Ви зможете повернутись до України без будь-яких наслідків. На даний час єдине, що теоретично Вам може загрожувати це штраф, але на час повернення скоріш за все спливуть строки притягнення до адміністративної відповідальності.
Стаття 247 КУпАП передбачає, що
Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;
7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Бажаю Вам успіхів!
Адвокат, м. Харків, 19 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗДРАВСТВУЙТЕ, АРТЁМ! У ТЦК в любом случае уже есть Ваши данные и Вы уже на учете. Т.к. на учёт поставили всех. Да, до этого 3 года можно было играть в пребывание/неприбывание на учёте. Но, к сожалению, 3 года ТЦК "работало" и возобновило всех... Даже если были уничтожены учетные дела, не были уничтожены журналы приказов и всех кого надо поставили. перевели на учет военнообязанных по достижению 25-летнего возраста или восстановили в случае снятия/исключения. Сейчас на учёте практически все. Кроме тех, у кого нет налогового номера и регистрации / прописки в Украине, то есть есть малая категория лиц, которые и хотели бы стать на учёт, а не могут - например у меня клиент в Казахстане уже год пытается государство заставить поставить его на учёт, т.к. он уехал с Украины ребёнком в 1993 году и жил по паспорту Украины на правах ПМЖ в Казахстане, стоя на консульском учёте. Понятное дело нет у него ни налогового номера. ни военника. И теперь он фактически заложник гос.политики, т.к. не может получить украинский паспорт на новый срок. Посольство отказывается выдавать паспорт... а ДП Документ в ЕС не способно с ТЦК поставить его на учёт без прописки (Генштаб не определил ответственный ТЦК для учёта лиц без регистрации места жительства в Украине), и без налогового номера (эту проблему пришлось решать путём нотариального заявления в налоговую с апостилями, т.к. ко всему Украина еще и вышла из Минской конвенции 1993 года и теперь все документы только с Апостилем).
К чему это я? А к тому, что на учёт увы поставили уже всех, кого могли поставить. И ВПО, и беженцев без ВПО, которые думали что если их учётные данные на неподконтрольных территориях, то никто не найдёт их. Нашли. Кому-то повезло, что не физически, а только по базам.
Моя мать 60-летняя тоже была убеждена, что кто там бы смог ее восстановить на учете, с которого она была снята еще в 45-летнем возрасте (2011 год), получив медицинское образование еще в далекие 80-е не в Украине и в дальнейшем не работала по специальности с 2010-х. Но позволил ей по достижению 60-летнего возраста сначала подать запрос через ДИЮ, а потом и установить Резерв+, убедиться, что она уже восстановлена на учёте и ТЦК знает все о ней и о ее "советском" образовании... Убедиться в том, что и так знал - что она, конечно же, на учете. Правда, через месяц после дня рождения ее исключили из учета уже по достижению 60-летнего возраста.
Поэтому укрывание головы в песок к сожалению не помогает в 2025 году. Вы не даете кому-то свои данные. Они и так у них уже есть. Дия это просто Ваше окно в систему, чтобы Вы могли хотя бы частично узнать, что государство знает о Вас, незаконно обрабатывая, храня и используя Ваши данные, грубо нарушая все европейские нормы защиты персональных данных. При этом государство в любом случае знает всё. Только раньше были некоторые нюансы с автоматической обработкой данных, а не вручную.
Так что не переживайте. Целенаправленно ДИЯ не хранит никакие Ваши данные и "НЕ сливает" в ТЦК и СП никакие данные. Они просто программа-мост, которая обеспечивает доступ к Реестрам и отражение информации с них... Наши персональные данные, к сожалению, уже давно слиты из Единого государственного демографического реестра (ЕДДР) (все получали заграничный или внутренний паспорт когда-либо), а так же из оцифрованного Государственного реестра актов гражданского состояния граждан (ДРАЦСГ) органов ЗАГС, ДРФЛ (Государственный реестр физических лиц - налогоплательщиков) налоговиками, с Единой государственной электронной базы по вопросам образования (ЕДЕБО - все получали аттестаты школьные, заканчивали училища или ВУЗы), так же сливает ТЦК данные и государственная пограничная служба (система АРКАН кстати незаконно доступна и Нацполиции, и другим спецслужбам, включая Нацгвардию и СБУ) и органы Национальной полиции с очень сомнительной с юридической точки зрения базы "АРМОР", которая нелегально паразитирует на основе предусмотренной законом Информационно-аналитической системы МВД (ИАС МВД).
Исходя из приведенного об открытии Вашим счета в банковском учреждении ТЦК точно не узнает. Да и оно им не нужно, потому что они не являются государственной исполнительной службой, которая ищет счета, чтобы взыскать штрафы по постановлениям ТЦК или иные долги.
Также следует отметить, что если Вы находитесь за границей, то Вам штраф по закону не могут наложить. Напротив - если ТЦК будет совершать незаконно, то ДЕЙСТВИЕ Вас известит об открытии исполнительного производства и у Вас даже будет 10 дней для того чтобы обжаловать штраф ТЦК в суд как наложенный с грубым нарушением процедуры и восстановить срок на обжалование, ведь Вас за границей не могли известить о рассмотрении дела, что не исключало возможность "расщуком".
В то же время, не всегда для открытия счета нужно ДЕЙСТВИЕ. Например в Монобанке вполне можно сфотографировать свои документы через их приложение и они откроют дебетовый аккаунт (но без подтверждения работы и доходов без кредитного лимита).
Если очень коротко, то Ваш вопрос выглядит следующим образом.
ТЕПЕРЬ КОНКРЕТНО ПО ВАШИМ 3-м вопросам.
Резерв+ появился только в июне 2024 года. Вы и не могли его ранее скачать. Это как и ДИЯ только окно - доступ к Реестру и Вашим данным. Не для ТЦК, а для Вас. Независимо от наличия у Вас ДИИ и Резерва+ - Вы с вероятностью 99,9 % уже на учёте. Из выше перечисленных мною реестров.
Повестку по ДИЕ вы не получите 100 %. Первый вице-премьер Федоров планирует партию ДИЯ делать.. Он не хочет зашквариваться на рассылке повесток через своё детище. Так что тут нет. Тем более ТЦК интересно не просто разослать повестки, а поймать человека физически. Пока Вы не в Украине - Вам переживать нечего.
Спокойно можете открывать ФОП через ДИЮ. Кстати ФОП открывается через браузерную версию, а не через мобильную. Это чтоб Вы понимали две разные платформы, никак между собой не пересекающиеся практически.
Если Вы откроете ФОП, то карты Вам блокировать не смогут, потому что Вы как ФОП обязаны иметь ФОП-счёт, а не карты. Забегу наперед... Ни в коем случае нельзя использовать для работы ФОП карты физ.лица, а не карту-ключ к счёту ФОП... Вы на такие штрафы от налоговой попасть можете за нарушения... Что ТЦК покажется Вам детским лепетом.
Так вот. Карты и счета блокирует исключительно исполнительная. У разных банков своя специфика, но пока еще ни одному моему клиенту - ФОПу не блокировали ФОП счёт... только карты физ.лица... И тут действительно на выручку приходит карта - ключ ФОП... т.к. иначе вывести деньги с ФОП при штрафах ТЦК и блокировке счетов исполнительной службой - НЕЛЬЗЯ.
Ну или как вариант в условиях военного положения любому должнику можно разблокировать один счёт для трат в месяц на сумму 16 тысяч гривен (2 минимальные зарплаты). Для этого своему гос.исполнителю надо подать соответствующее заявление (можно в электонном виде с ЭЦП).
Как уже говорил - НЕТ. Особенно ДИЯ браузерная.
НИЧЕГО НЕ ГРОЗИТ. Исторический опыт подобных событий говорит именно об этом. Ну естественно если Вы не верите в бредни о сегрегации уклонистов и выехавших в Европу во время войны... и прочем... сеют это отьявленные ряженные и проплаченные провокаторы... всякие там Корчинские (не гнушавшиеся торговаться за деньги со всеми властями, включая Януковича), панны типа Ницой (учитывая, что ее муж бывший комсомольский вожак, а свёкр бывший 2-й секретарь Кировоградского горкома КПСС, снятый с должности за то, что танцовщицы поехавшие в США в 80-х не учли, что у них уже тогда были видеокамеры и покрали нижнее белье).
Потому никаких сегрегаций и "охот на ведьм" не будет. Потому что это окончательно похоронит Конституцию, а вместе с ней и государственность, которая и так на базисе номенклатуры прошлых десятилетий едет до сих пор и не загнулась.
По поводу возвращения в Украину, то если границы будут открыты на свободный въезд и выезд, то Вам ничего не грозит.. .как и сотням тысяч американцев, которые отказались мобилизоваться на войну во Вьетнаме в каденцию президента США Линдона Джонсона и министра обороны США Джона Макнамары (60-е годы ХХ века). Кстати эта попытка мобилизации в США спровоцировала одну из крупнейших волн миграции из США в Канаду в то время.
16 сентября 1974 года президент Форд подписал Прокламацию, в рамках которой бежавшим из США уклонистам от войны во Вьетнаме была обещана амнистия в обмен на двухлетнюю службу в армии. Такое же условие амнистии было и для дезертиров, прослуживших в армии США менее двух лет. В январе 1977 года, когда президентом США стал уже политик-демократ Джимми Картер, "уклонистам" от Вьетнамской войны была объявлена уже безусловная амнистия.
Так что видите... Политика она такая... Это сейчас когда нет выборов - мужчины в Украине нужны только для штурмов посадок. А во время выборов политики заигрывают с электоратом... Потому и опыт США, да и опыт Украины показывает, что строгость законов всю историю компенсируется необязательностью их выполнения.
Я более чем уверен, что никто "охоту на ведьм" устраивать не будет после окончания войны и никакой ответственности Вы не понесёте даже исходя из сроков привлечения к ответственности и уже сейчас существующих реалий. Просто надо дождаться пока суды смелее будут выполнять и применять Конституцию и законы, которые ей не противоречат. Ведь ничего больше административного штрафа закон за любые нарушения законодательства о мобилизации и военном учёте не предусматривает... Разумеется кроме отказа от мобилизации, но для этого человека надо поймать и вручить боевую повестку, что за границей невозможно.
Потому мне кажется Вам переживать нечего. Всё будет хорошо. Очень много молодежи сейчас выезжает... Самое шокирующее, что даже сотрудники органов МВД Украины выезжают... Даже не дождавшись увольнения официального, потому что руководство тех же "МЧС", ГПСУ и Нацполиции нагло отказываются увольнять таких сотрудников, запугивая, угрожая сразу же сдать в ТЦК после увольнения, отказывая в регистрации рапортов и тд. Вот это действительно шок.
В любом случае не тратьте нервные клетки зря, когда еще ничего не случилось. Через 1-2 года ситуация устаканится и никто никакой ответственности из 1.5 миллиона в розыске только за необновление данных не будет нести. Потому что как минимум срок привлечения к ответственности уже завершился несколько месяцев как.
В принципе пока Вы не в Украине - любые вопросы решаемы законно и юридически грамотно.
Удачи Вам, дорогой земляк!
С уважением и пониманием Я.А. Турчин (г. Гамбург, Германия)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Артеме!
1. Надсилання повісток через Дію не передбачено законодавством. Ви можете отримати останню або персонально, що неможливо у Вашому випадку, або рекомендованим листом з описом вкладення на адресу реєстрації в Україні, якщо маєте останню.
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
"41. Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:
1) у разі вручення повістки — особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;
2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку: день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;
день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;
день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання".
2. Ви можете потрапити у розшук ТЦК тільки за умови порушення Вами правил військового обліку або мобілізаційного законодавства, наприклад, за неявку по повістці. Проте, Ви вже 8 років проживаєте за кордоном, а отже маєте поважну причину не з'являтися за викликом ТЦК, звісно за умови того, що військкомату взагалі є куди направити Вам повістку в Україні.
3. Банківськи рахунки можуть бути заблоковані тільки у разі відкриття виконавчого провадження щодо примусового стягнення з Вас штрафу, якщо ми говоримо конкретно про ТЦК. Але для того, аби накласти на Вас стягнення в ТЦК повинні скласти протокол та винести постанову про притягнення Вас до адміністративної відповідальності. При тому, і перше, і друге, відбувається за Вашої присутності в ТЦК.
Ні, конкретно Дія не надсилає Ваші дані до ТЦК. Проте, скорше за все, Ви вже перебуваєте на обліку, оскільки станом на зараз всіх чоловіків автоматично ставлять на військовий облік в ТЦК. Після того, як встановите Дію, зможете сформувати е-ВОД та дізнатись інформацію стосовно себе.
Щодо органів, які передають дані до Реєстру, то відповідно до Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
"14. Органи ведення Реєстру одержують в електронному вигляді від:
1) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, - відомості, зазначені у пунктах 1-5, 8, 8-1, 10, 11 частини першої статті 7 цього Закону;
2) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, - відомості, зазначені у пунктах 1-7, 9, 9-1, 14, 21, 26 частини першої статті 7 цього Закону.
3) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, - відомості, зазначені у пунктах 12 і 13 частини першої статті 7 цього Закону;
4) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, - відомості, зазначені у пунктах 15 і 15-1 частини першої статті 7 цього Закону;
5) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, - відомості, зазначені у пунктах 16 і 16-1 частини першої статті 7 цього Закону;
6) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, - відомості, зазначені у пункті 17-1 частини першої статті 7 цього Закону;
7) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, - відомості, зазначені у пунктах 12, 16-2, 17 частини першої статті 7 цього Закону;
8) органу прокуратури вищого рівня, що організовує та координує діяльність усіх органів прокуратури, забезпечує належне функціонування Єдиного реєстру досудових розслідувань та його ведення органами досудового розслідування, визначає єдиний порядок формування звітності про стан кримінальної протиправності і роботу прокурора з метою забезпечення ефективного виконання функцій прокуратури, - відомості, зазначені у пункті 18 частини першої статті 7 цього Закону;
9) Державної судової адміністрації України - відомості, зазначені у пунктах 11, 19 частини першої статті 7 цього Закону;
10) Міністерства внутрішніх справ України та інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України, - відомості, зазначені у пунктах 1-7, 9, 9-1, 14, 15, 15-1, 20, 20-1, 21, 24, 26, 27, 32 частини першої статті 7 цього Закону;
11) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, з питань утримання військовополонених, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації; забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції, - відомості, зазначені у пункті 31 частини першої статті 7 цього Закону;
12) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей ветеранів та осіб, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", - відомості, зазначені у пункті 22 частини першої статті 7 цього Закону;
13) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах морського і внутрішнього водного транспорту, - відомості, зазначені в пункті 29 частини першої статті 7 цього Закону;
14) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики в галузі цивільної авіації, - відомості, зазначені у пункті 30 частини першої статті 7 цього Закону;
15) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері соціальної політики, загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування, соціального захисту населення, - відомості, зазначені у пунктах 7, 7-1, 8, 8-1, 11, 17, 33 частини першої статті 7 цього Закону;
16) центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у галузі реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, - відомості, зазначені у пункті 28 частини першої статті 7 цього Закону;
17) централізованої системи державних установ, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, соціального захисту від безробіття, - відомості, зазначені у пунктах 1-4, 7, 13, 16-2, 25 частини першої статті 7 цього Закону;
18) інших державних органів - держателів (розпорядників, адміністраторів) інформаційно-комунікаційних систем, реєстрів, баз (банків) даних, крім тих, що містять відомості, зібрані під час виконання завдань оперативно-розшукової, контррозвідувальної та розвідувальної діяльності, - відомості, зазначені у частині першій статті 7 та у частині першій статті 8 цього Закону".
Станом на зараз кожен чоловік у віці від 18 до 60 років повинен пред'явити військово-обліковий документ на вимогу ТЦК, поліції або ДПСУ. При тому, якщо в'їхати в Україну Ви зможете, то пересуватись по території країни або виїхати знову за кордон без ВОД (паперового або електронного) та оформленої відстрочки буде неможливо. Як також для виїзду за кордон Ви повинні будете мати підставу, перелік яких визначений Правилами перетину державного кордону громадянами України та не перебувати у розшуку ТЦК.
Згідно із пунктом 17 Постанови КМУ №560 «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
«Керівники органів охорони державного кордону (крім авіаційної частини) з набранням чинності Указом Президента України про оголошення (продовження) мобілізації та/або з отриманням розпорядження про проведення заходів мобілізації відповідного голови (начальника) обласної, Київської та Севастопольської міської, районної держадміністрації (військової адміністрації) організовують проведення у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та у пунктах пропуску через державний кордон України перевірку в осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) разом з документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. У разі відсутності у таких осіб військово-облікового документа (військово-облікового документа в електронній формі) та/або наявності в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів відомостей про подання таких осіб до розшуку в Національну поліцію уповноважені службові особи підрозділу охорони державного кордону відмовляють їм у перетинанні (на виїзд з України) державного кордону. Про виявлення розшукуваної особи представники органів охорони державного кордону або його структурних підрозділів інформують найближчий орган або підрозділ, що входить до системи поліції, для здійснення адміністративного затримання та доставлення такого громадянина до найближчого територіального центру комплектування та соціальної підтримки».
Як саме відбуватиметься після закінчення війни та завершення мобілізації сказати складно наразі, проте, на мою думку зазначені вище обмеження не будуть зняті ще довший час.
В цілому ж, після того, як чоловікам буде надана можливість перетинати кордон, як це було до війни, то проблем у Вас жодних не виникне.
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
1. Если я не нахожусь в Украине (Выехал легально 8 лет назад) и не обновлял свои данные в ТЦК\Резерв+\ (никогда там не был, и никогда не скачивал эти приложения) и хочу установить себе Дию для открытия счета, то могу ли я получить повестку в Дие, попасть в розыск, + если я открою ФОП то могу мне начать начнут блокировать карты банковские итд?
ПОВІСТКИ ЧЕРЕЗ "ДІЮ" НЕ НАДСИЛАЮТЬ.
В РОЗШУК ВАС МОЖУТЬ ОГОЛОСИТИ, ЯКЩО ВИ ПОРУШИЛИ УМОВИ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ, ПРОІГНОРУВАЛИ ПОВІСТКИ ТА Т.П. - ЩО ВЖЕ ТОЧНО ВИ НЕ ОНОВИЛИ ДАНІ, ХОЧА БУЛИ ЗАБОВЯЗАНІ ОНОВИТИ ДАНІ.
Юридичною підставою для звернення до поліції для розшуку порушника є вчинення військовозобовʼязаним правопорушення, яке передбачено ст.210 або 210-1 КУпАП, тобто порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку або законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
Правила військового обліку затвердженні постановою КМУ №1487, за порушення будь-якого з цих правил ТЦК та СП має право на звернення до поліції з метою розшуку порушника.
Найпоширенішими причинами розшуку є:
Після виявлення одного з таких правопорушень працівники ТЦК та СП вправі звернутись до органів поліції з повідомленням про необхідність здійснити розшук та адміністративне затримання порушника правил військового обліку з метою притягнення до адміністративної відповідальності. Відомості про фіксацію такого правопорушення вносяться в Єдиний державний реєстр військовозобовʼязаних. Відповідно в електронному військово-обліковому документі таких громадян наявна відмітка "виявлені порушення правил військового обліку".
ТЦКПС скеровує лист в поліцію про те, що особа не з’явилася по повістці в ТЦК. На підставі цього поліція вносить в базу даних АРМОР інформацію, що така особа перебуває в розшуку.
Дійсно, ТЦК може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.
В ньому вказано, що національна поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Стаття 210-1 КУпАП передбачає відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Одним з таких порушень є неявка за повісткою в ТЦК під час мобілізації.
Поліція своєю чергою не зобовʼязана перевіряти, чи дійсно людина отримала повістку. Вони просто вносять дані такої людини в базу АРМОР.
АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.
Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт.
Необхідно щоб оператор в ТЦКСП вніс інформацію в базу "Оберіг", це в автоматичному режимі передається в АРМОР і у людини має зникнути статус "У розшуку".
Сам по собі розшук ТЦК не є прямою підставою для блокування рахунків ФОП. Однак, якщо громадянин перебуває в розшуку через ухилення від мобілізації, і його справу передали до суду та/або є рішення суду про блокування, рахунки можуть бути заблоковані. Це відбувається, наприклад, якщо військовозобов'язаний не сплачує штрафи, призначені за порушення.
2. Высылает ли Дия мои данные в ТЦК и Резерв+?
ТЦКСП МАЄ ДОСТУП ДО ВСІХ РЕЄСТРІВ (автоматичний обмін інформацією між реєстром «Оберіг» ті іншими реєстрами:
Відповідно до Закону України від 16.03. 2017 №1951-VIII «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів» (далі – Закон №1951), основні функції Реєстру «Оберіг»:
Як наповнюється та актуалізується реєстр «Оберіг»
Актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи (ч. 3 ст. 14 Закону №1951).
Територіальні центри комплектування (ТЦК) мають доступ до реєстру «Оберіг», який містить дані про військовозобов'язаних. Через цей реєстр вони отримують інформацію з таких державних реєстрів: Державної податкової служби, Державної реєстрації актів цивільного стану, Державної судової адміністрації, Державної прикордонної служби, Міністерства освіти і науки, Державної міграційної служби. Також, у процесі інтеграції, ТЦК зможуть отримувати дані з Пенсійного фонду, Офісу Генерального прокурора, Міністерства охорони здоров'я та інших.
3. По окончании войны и мобилизации если я например решу вернутся обратно на небольшой срок, и у меня не будет обновленных данных, то на границе чем мне это грозит?
ВИ МАЄТЕ ПРАВО БЕЗПЕРЕШКОДНО ПОВЕРНУТИСЯ В УКРАЇНУ.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ:
Стаття 33.
Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися в Україну.
ххх
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3857-12
Стаття 1. Право громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну
Громадянин України ні за яких підстав не може бути обмежений у праві на в'їзд в Україну.
ххх
ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
від 27.01.1995 року # 57
Правила перетинання державного кордону України громадянами України
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#t...
7. Громадяни в'їздять в Україну без будь-яких обмежень.
ТІЛЬКІ, ЯКЩО ВИ БУДЕТЕ В РОЗШУКУ ВАС ЗАТРИМАЮТЬ, АЛЕ ЯКА ПРАВОВА СИТУАЦІЯ БУДЕ ПІСЛЯ ЗАВЕРШЕННЯ ВІЙНИ НЕВІДОМО.
Адвокат, м. Київ, 12 років досвіду
Спілкуватися у чатіЖодні повістки через програму «Дія» відправлятись не можуть, адже діючі закони цього не дозволяють. Повістку можна отримати тільки особисто під свій підпис або замовним листом з описом вмісту на зареєстровану адресу в Україні. Будь-які повідомлення в електронних сервісах, як от «Дія» чи «Резерв+», носять лише довідковий характер але не є законним способом вручення повістки. Тому, якщо ви перебуваєте за межами країни, отримати повістку фізично нереально.
Хочу зауважити, що зараз усі чоловіки, що є військовозобов'язаними, автоматично включені до баз даних ТЦК через Єдиний державний список призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Цей список бере відомості з різних державних джерел- міграційної служби, податкової, прикордонної, установ освіти, охорони здоров’я та інше. Тобто, навіть без вашої участі, дані потрапляють до ТЦК завдяки системі електронного обміну «Трембіта». Сама програма «Дія» безпосередньо нікому нічого не передає, однак, якщо ви користуєтесь нею для створення електронного військово-облікового документа, інформація зі списків автоматично завантажиться.
Якщо у вас є зареєстроване місце проживання в Україні, то теоретично ТЦК може надіслати туди повістку. Якщо ви її не візьмете або вас не буде за цією адресою, пошта поставить позначку про відсутність людини чи відмовувід отримання. Така позначка вважається офіційним повідомленням згідно з пунктом 41 Правил призову громадян під час мобілізації. Але, навіть за цих умов, притягнути до відповідальності можливо лише після оформлення протоколу і винесення рішення ТЦК. Це має відбуватися за вашої особистої присутності або за умови, що ви письмово дали згоду розглянути справу без вас. Інакше це буде серйозним порушенням ваших законних прав, передбачених статтею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка гарантує право давати пояснення, надавати докази, подавати прохання, користуватись допомогою юриста і оскаржувати рішення.
Я хочу підкреслити, що навіть якщо ТЦК видав рішення про штраф, його можна оскаржити через суд, якщо вас не повідомили правильно або розгляд відбувся без вашої участі. Банківські рахунки можуть бути заблоковані тільки після початку виконавчого провадження тобто, коли рішення про штраф вже набрало законної сили і передано державному виконавцю. Без цього жоден ТЦК не має права самостійно зупиняти доступ до ваших коштів.
Щодо «пошуку» військовозобов’язаних то він оголошується лише у випадках, коли людина порушує правила військового обліку або не приходить за повісткою без важливої причини. Якщо ви багато років живете за кордоном, це є реальною причиною для відсутності і не може вважатись ухиленням. Проте, формально, інформація про вас може бути у базі як «особа, яку не змогли сповістити» що не означає автоматичного притягнення до відповідальності. Якщо ж після закінчення війни ви вирішите повернтись в Україну, то на момент перетину кордону ніяких значних наслідків не буде. Під час воєнного стану дійсно діє вимога показати військово-обліковий документ при в'їзді або виїзді. Навіть якщо у вас не оновлені облікові дані, це не стане підставою для відмови у в'їзді до країни. Може загрожувати це адміністративний штраф за порушення правил військового обліку, але терміни притягнення, передбачені статтею 38 КУпАП, скоріше за все вже закінчаться. Стаття 247 КУпАП зазначає, що провадження не може бути розпочато або має бути закрито , якщо минули терміни притягнення чи немає складу правопорушення. Всі дії ТЦК повинні мати законні підстави та відбуватися у межах закону. Якщо ви хочете перевірити свій статус, достатньо створити електронний військово-обліковий документ у «Дії» або завантажити «Резерв+», де відобразиться актуальна інформація про облік. У разі виникнення суперечок чи незаконних дій ТЦК ви завжди маєте право на судовий захист.
Отже, повістки через «Дію» не відправляються, інформація про вас до ТЦК потрапляє автоматично через державні списки, перебування за кордоном не є порушенням, а будь-які покарання можливі лише після офіційного розгляду справи з дотриманням ваших прав. Після війни жодних серйозних наслідків за відсутність оновлених даних не буде, оскільки терміни притягнення закінчаться та ви зможете спокійно повернутись в Україну.
З повагою, Адвокат Євгеній Середницький
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
1. Если я не нахожусь в Украине (Выехал легально 8 лет назад) и не обновлял свои данные в ТЦК\Резерв+\ (никогда там не был, и никогда не скачивал эти приложения) и хочу установить себе Дию для открытия счета, то могу ли я получить повестку в Дие, попасть в розыск, + если я открою ФОП то могу мне начать начнут блокировать карты банковские итд?2. Высылает ли Дия мои данные в ТЦК и Резерв+?3. По окончании войны и мобилизации если я например решу вернутся обратно на небольшой срок, и у меня не будет обновленных данных, то на границе чем мне это грозит?
1. Насамперед, «Дія» не надсилає повісток і не є інструментом військового обліку. Це лише державний портал електронних послуг, який використовує дані з уже існуючих державних реєстрів — Мін’юсту, МВС, Податкової, тощо. Тобто сама реєстрація в «Дії» не створює жодних нових зобов’язань перед ТЦК і не може бути підставою для виклику чи вручення повістки.
Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.
2. Водночас, на мій погляд, певна взаємодія між “Дією”, системою “Резерв+” та Міноборони дійсно існує, але вона носить переважно технічний характер - для перевірки актуальності військово-облікових даних при наданні певних послуг (наприклад, консульських). Однак жоден із сервісів не передає ТЦК інформацію про місцеперебування користувача або про його дії в застосунку, якщо це не передбачено законом чи не здійснюється за запитом самого користувача.
3. Що ж до повернення в Україну, за відсутності оновлених даних у Резерв+ чи відсутності відмітки в ТЦК жодна кримінальна чи адміністративна відповідальність при перетині кордону не настає. Прикордонники не здійснюють функцій військового обліку, і навіть якщо ви перебуваєте «поза системою», максимум, що може бути - рекомендація звернутися до ТЦК для актуалізації даних. Тому відкривати рахунок або реєструвати ФОП через «Дію» ви можете абсолютно спокійно, жодних ризиків блокування чи «повісток у застосунку» не існує. Але це моя точка зору.
З повагою! Щасти Вам!
Юрист, м. Харків, 27 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Артеме.
За своїм нещодавним досвідом можу сказати, що для відкриття рахунку не усі банки застосовують тільки Дію (адже вона може бути не в усіх). Тоді схема індфікації майбутнього клієнта зазвичай проходить наступним чином.
Спочатку на сайті обраного банку заповнюється анкета. Потім до банку відправляється якісне і головне чітке фото паспорту, коду. Далі проходить ідентифікація клієнта відеодзвінком, треба бути готовим і до селфі. Підкреслюю, це можливий варіант і його краще попередньо узгодити з банком.
З повагою,
Андрій Брильов.
Юрист, м. Харків, 27 років досвіду
Спілкуватися у чатіЩе раз вітаю, Артеме.
На доповнення можна додати, що не слід зупинятися тільки на одному банку, а спробувати декілька варіантів. Зараз це можливо в режимі онлайн.
З повагою,
Андрій Брильов