Задайте питання юристу

954 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 28 жовтня 2025, питання №143414 350₴

Чи нададуть відстрочку як пед. працівнику, якщо маю розшук?

Знаходжусь в розшуку вже майже рік (неявка по повістці). Знайшов роботу педагогом, кажуть, що нададуть відстрочку як пед. працівник. Поки ще не працевлаштований.

Чи будуть якісь проблеми при працевлаштуванні?
Чи можуть відмовити у наданні відстрочки, якщо червоний Резерв?

Який план дій потрібно виконати, щоб отримати відстрочку? Наскільки я знаю, зараз вже через ЦНАП це відбувається.

Відповіді юристів (5)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Євгеній!

    В Вас не повинно бути проблем із працевлаштуванням, оскільки перебування Вас у розшуку ТЦК не є підставою для відмови у прийнятті на роботу.

    Все, що повинен перевірити роботодавець при прийнятті Вас на роботу - це Ваш військово-обліковий документ (паперовий або електронний) та факт перебування Вас на військовому обліку в ТЦК.

    Згідно пункту 34 Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    "З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:

    перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів. В умовах правового режиму воєнного стану зарахування на навчання до закладів освіти громадян, які підлягають військовому обліку та перебувають на тимчасово окупованій території або вибули з тимчасово окупованої території та територій активних бойових дій за кордон, здійснюється з відстроченням взяття їх на військовий облік і оформлення військово-облікових документів у семиденний строк з дати припинення чи скасування правового режиму воєнного стану".

    Чи будуть якісь проблеми при працевлаштуванні?

    Як я і зазначив вище, проблем бути не повинно, проте, в кінцевому варіанті все залежитеме від закладу освіти, оскільки деяки з них відмовляються приймати на роботу (так само, доречі, як і зараховувати на навчання) військовозобов'язаних, якщо останні знаходяться у розшуку ТЦК.

    Чи можуть відмовити у наданні відстрочки, якщо червоний Резерв?

    Так само, як і у варіанті із працевлаштуванням, розшук ТЦК не має жодного відношення до Вашого права на відстрочку та її оформлення. Тобто, одна справа - це порушення Вами правил військового обліку, інша - оформлення відстрочки за наявності підстави для того.

    Щодо Вашого перебування у розшуку, то Вас вже не можуть притягнути до адміністративної відповідальності, оскільки сплинули строки, визначені статтею 38 КУпАП (три місяці з дня виявлення ТЦК правопорушення).

    Якщо Вам з якихось причин все ж таки прийдеться зніматись з розшуку дистанційно, тобто, до отримання відстрочки, то варіантів в такому разі є декілька.

    Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К.

    Проте, оплата штрафу через Резерв+ не завжди спрацьовує з наступних причин:

    1. Незважаючи на те, що визнання правопорушення та сплата штрафу означає неможливість складання протоколу, а саме із цією метою військовозобов'язаного й повинні доставити в ТЦК, розшук все одно залишається.

    2. У багатьох чоловіків після сплати штрафу за неявку по повістці дійсно зникає запис про порушення правил ВО, проте, майже одразу може з'явитися запис вже про інше правопорушення.

    3. В деяких випадках просто не надходить постанова про притягнення до адміністративної відповідальності, в якій зазначені реквізити для сплати штрафу.

    Варіант другий - не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.

    Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    В той самий час, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Якщо ж провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

    Отже, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

    У разі, коли ТЦК відмовить у вирішенні питання про зняття з розшуку, треба звернутися до адміністративного суду із позовною заявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика по таких справах.

    Щодо строків розгляду справи в суді, то треба розраховувати мінімум на два-три місяці у суді першої інстанції.

    Варіант третій - також передбачає подання заяви до ТЦК.

    Проте у разі відмови, замість подання позову до адміністративного суду можна спробувати звернутися зі скаргою до ОТЦК чи вищих за рівнем установ (Генштаб, МОН тощо). В деяких випадках такий алгоритм дій працює так само ефективно, як і судовий, та забирає менше часу.

    Остаточний вибір варіанту залежить від ситуації, яка склалася та особливостей "підходів" конкретного ТЦК до співпраці з Вами.

    Який план дій потрібно виконати, щоб отримати відстрочку? Наскільки я знаю, зараз вже через ЦНАП це відбувається.

    Перш за все, Вам необхідно працевлаштуватися, а вже після того подавати заяву на відстрочку із підтверджувальними документами до ЦНАПу. Ви матимете право на відстрочку, якщо працевлаштовані на посаду педагогічного працівника не меньш як на 0,75 ставки у закладі фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти або загальної середньої освіти.

    Ваша підстава для відстрочки та документи, необхідні для її оформлення:

    Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:

    Зокрема в ній зазначено:

    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу:

    для педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти - довідка закладу освіти про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці

    Вчора були опубліковані зміни до Постанови КМУ №560, які затвердили новий порядок подання заяв на відстрочку через ЦНАП. Отже, тепер порядок виглядає наступним чином:

    Відповідно До Постанови КМУ №560 (зі змінами, внесенимиПостановою КМУ №1364 від 24.10.2025 року) Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період:

    «58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16—23 пункту 1 додатка 5, військовозобов’язаних СБУ чи розвідувальних органів) особисто через центри надання адміністративних послуг подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку заяву про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Заява повинна містити такі обов’язкові відомості про військовозобов’язаного:

    • прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності);
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України);
    • дату народження;
    • адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування);
    • адресу електронної пошти;
    • контактний номер телефону.

    До заяви додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5.

    Адміністратор центру невідкладно засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг формує та передає заяву відповідно до Порядку подання через центри надання адміністративних послуг ізвикористанням засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг заяв про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2979), — із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2025 р. № 1364.

    Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації відповідним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом (Центральним управлінням або регіональним органом СБУ чи відповідним підрозділом розвідувального органу) не пізніше ніж протягом одного робочого дня з дня її отримання.

    Під час подання заяви військовозобов’язаний пред’являє військовообліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі).

    60.Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади, інших державних органів для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів. Орган державної влади, інший державний орган здійснює розгляд відповідного запиту протягом п’яти робочих днів з дати його отримання.

    Підтвердження достовірності та/або перевірка відомостей, зазначених у заяві, здійснюються шляхом електронної інформаційної взаємодії Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів з іншими державними реєстрами або базами (банками) даних.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи календарних днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом дня, наступного за днем отримання інформації на запити до органів державної влади, інших державних органів.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    У разі позитивного рішення комісії відомості щодо надання відстрочки (строк відстрочки та строк дії відповідних законних підстав (настання обставин, за яких особа втрачає законні підстави на відстрочку) протягом одного дня з дати прийняття такого рішення вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів та відображаються в електронному кабінеті призовника, військовозобов’язаного, резервіста, а не пізніше двох днів з дати прийняття такого рішення заявникові повідомляється про це у способи, визначені цим пунктом, та видається роздрукований (оновлений) військово-обліковий документ, сформований відповідно до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2978), або довідка за формою згідно з додатком 6 (для військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів).

    У разі прийняття комісією рішення про відмову у наданні відстрочки заявникові (у тому числі військовозобов’язаному СБУ або розвідувальних органів) не пізніше ніж на наступний робочий день з дати прийняття такого рішення повідомляється про це у способи, визначені цим пунктом, за формою згідно з додатком 7. У разі прийняття комісією рішення про відмову у наданні відстрочки за результатами розгляду заяви про надання відстрочки, поданої через центр надання адміністративних послуг, територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє відповідному центру надання адміністративних послуг та надсилає заявникові повідомлення про відмову у наданні відстрочки (додаток 7) на зазначену у заяві адресу електронної пошти.

    Рішення комісії може бути оскаржене у судовому порядку.

    ПОРЯДОК подання через центри надання адміністративних послуг із використанням засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг заяв про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затверджений Постановою КМУ №560 від 16 травня 2024 року.

    1. Цей Порядок визначає механізм надання громадянам України електронної публічної послуги щодо отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період (далі — послуга) шляхом подання заяв в електронній формі через центри надання адміністративних послуг (далі — центри) із використанням засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі — Портал Дія) та отримання результатів розгляду таких заяв в установленому законодавством порядку.

    5. Для отримання послуги суб’єкт звернення подає через адміністратора центру заяву в електронній формі (у разі технічної реалізації такої можливості засобами Порталу Дія) на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування суб’єкта звернення на військовому обліку (далі — суб’єкт надання послуги), у якій зазначаються відомості, передбачені Порядком призову.

    До заяви додаються електронні копії паперових документів (скановані копії), що підтверджують право на відстрочку, зазначені у переліку згідно з додатком 5 до Порядку призову.

    6. Заява подається суб’єктом звернення через центр особисто. Подання заяви представником суб’єкта звернення не допускається.

    7. Заява може бути подана через адміністратора центру після проходження ним електронної ідентифікації та автентифікації на Порталі Дія з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису або інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити його особу, а також після здійснення ідентифікації суб’єкта звернення на підставі документа, що посвідчує його особу, та документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (картки платника податків) (крім випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку або інформацію в паспорті громадянина України).

    8. Подальше формування заяви припиняється після ідентифікації суб’єкта звернення, якщо засобами Порталу Дія автоматично отримано відомості про те, що суб’єкт звернення уже має подану засобами Порталу Дія заяву про отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, щодо якої не прийняте остаточне рішення в порядку, передбаченому Порядком призову.

    У випадку, передбаченому цим пунктом, засобами Порталу Дія формується інформаційне повідомлення у форматі, придатному для його завантаження та друку, із зазначенням підстав для припинення подальшого формування заяви та рекомендаціями щодо подальших дій суб’єкта звернення. Таке інформаційне повідомлення відображається в особистому кабінеті адміністратора центру на Порталі Дія, роздруковується ним без використання спеціальних бланків та/або додаткового засвідчення підписом чи скріплення гербовою печаткою та видається суб’єкту звернення (на вимогу).

    9. За відсутності підстави для припинення подальшого формування заяви, передбаченої пунктом 8 цього Порядку, заява в електронній формі формується адміністратором центру на підставі відомостей та документів, наданих суб’єктом звернення, засобами Порталу Дія автоматично у формі, придатній для сприйняття її змісту, роздруковується та надається суб’єкту звернення для перевірки та підписання, після чого на неї накладається кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, адміністратора центру.

    Сформована та підписана адміністратором центру заява блокується для редагування з накладенням на неї кваліфікованої електронної печатки технічного адміністратора Порталу Дія. Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві та доданих до неї документах, несуть суб’єкти звернень.

    10. Формування заяви в електронній формі засобами Порталу Дія припиняється у разі, коли зазначені в заяві відомості надані не в повному обсязі та/або не пройшли арифметичний та/або формато-логічний контроль.

    11. Відомості про суб’єкта звернення (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), що містяться в заяві, невідкладно надсилаються засобами Порталу Дія з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта” до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (далі — Реєстр) для отримання/підтвердження відомостей, передбачених абзацом другим цього пункту.

    У порядку електронної інформаційної взаємодії з Реєстром автоматично отримуються/підтверджуються відомості про факт перебування/неперебування суб’єкта звернення на військовому обліку громадян України (внесення/невнесення відомостей про нього до Реєстру).

    12. Подальший рух заяви припиняється, якщо у порядку електронної інформаційної взаємодії, передбаченої пунктом 11 цього Порядку, отримано/підтверджено відомості про те, що суб’єкт звернення не перебуває на військовому обліку громадян України (відомості про нього не внесено до Реєстру). У випадку, передбаченому цим пунктом, засобами Порталу Дія формується інформаційне повідомлення у форматі, придатному для його завантаження та друку, із зазначенням підстав для припинення подальшого руху заяви та рекомендаціями щодо подальших дій суб’єкта звернення. Таке інформаційне повідомлення відображається в особистому кабінеті адміністратора центру на Порталі Дія, роздруковується ним без використання спеціальних бланків та/або додаткового засвідчення підписом чи скріплення гербовою печаткою та видається суб’єкту звернення (на вимогу).

    13. За відсутності підстави для припинення подальшого руху заяви, передбаченої пунктом 12 цього Порядку, заява та додані до неї документи автоматично засобами Порталу Дія з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта” надсилаються до захищеної системи електронного документообігу Міноборони для наступної передачі суб’єкту надання послуги.

    У випадку, передбаченому цим пунктом, засобами Порталу Дія формується інформаційне повідомлення про успішне надсилання заяви суб’єкту надання послуги. Таке інформаційне повідомлення відображається в особистому кабінеті адміністратора центру, використовується для інформування суб’єкта звернення та не підлягає завантаженню, друку та/або видачі.

    При цьому адміністратором центру надається суб’єкту звернення опис вхідного пакета документів.

    14. Суб’єкт надання послуги опрацьовує заяву, після чого надсилає засобами Реєстру в порядку електронної інформаційної взаємодії до центру, через який була подана заява, повідомлення про результат такого опрацювання (позитивне рішення про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період або рішення про відмову у її наданні). Інформування суб’єкта звернення здійснюється у порядку та строки, передбачені пунктом 60 Порядку призову.

    У разі позитивного рішення: (оновлений) військово-обліковий документ автоматично формується відповідно до Порядку оформлення (створення) та видачі військовооблікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2978), та надсилається до особистого кабінету адміністратора центру на Порталі Дія у порядку електронної інформаційної взаємодії між Реєстром та Порталом Дія;

    адміністратор центру не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня надходження повідомлення про позитивний результат надання послуги та (оновленого) військово-облікового документа повідомляє про це суб’єкту звернення, роздруковує такий документ без використання спеціальних бланків та/або додаткового засвідчення підписом чи скріплення гербовою печаткою та видає його суб’єкту звернення.

    У разі прийняття рішення про відмову у наданні відстрочки адміністратор центру роздруковує відповідне повідомлення про відмову у наданні відстрочки без використання спеціальних бланків та/або додаткового засвідчення підписом чи скріплення гербовою печаткою та видає його суб’єкту звернення (на вимогу).

    Повідомлення про відмову за формою згідно з додатком 7 до Порядку призову з накладеною кваліфікованою електронною печаткою суб’єкта надання послуги також окремо підлягає надсиланню суб’єктом надання послуги технічним засобом електронної комунікації (електронною поштою) безпосередньо на адресу електронної пошти суб’єкта звернення, зазначену в заяві.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Ніяких проблем з працевлаштуванням та оформленням відстрочки не буде, адже для роботодавця головне, щоб Ви надали військово-обліковий документ (можна е-ВОД з Резерв+) та Ви перебували на військовому обліку військовозобов'язаних, а для відстрочки, щоб Ви працювали на педагогічній посаді за основним місцем роботи не менше 0,75 ставки.

    Якщо в розшуку Ви майже рік, то справу взагалі повинні закрити через строки давності. Тепер відповідаю на Ваші питання.

    Чи будуть якісь проблеми при працевлаштуванні?

    Не буде. Порушення правил військового обліку є підставою для притягнення Вас до адміністративної відповідальності, але це ніяким чином не впливає на Ваше право щодо прийому на роботу. До того ж, якщо пройшло більше трьох місяців перебування у розшуку, то Вас вже не мають права штрафувати.

    Згідно пункту 34 постанови КМУ 1487 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    Роботодавець повинен здійснювати перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів.

    Чи можуть відмовити у наданні відстрочки, якщо червоний Резерв?

    Розшук та порушення правил військового обліку не є підставою для відмови у відстроці. І підтвердженням цього є Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 05 липня 2024 року у справі № 280/3862/24, де:

    «Суд зазначає, що порушення військовозобов`язаними вимог правил військового обліку має наслідком настання відповідальності згідно із законом та не може бути підставою для відмови у наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на яку позивач має право відповідно до закону.

    Повний текст рішення: https://reyestr.court.gov.ua/Review/120212626

    Який план дій потрібно виконати, щоб отримати відстрочку? Наскільки я знаю, зараз вже через ЦНАП це відбувається.

    1. Працевлаштовуєтесь до навчального закладу

    2. Готуєте наступний пакет документів:

    • Заяву про відстрочку за пунктом 2 частини 3 статті 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (Додаток 4 до Постанови КМУ)
    • Довідку закладу освіти про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці.
    • Військово-обліковий документ. Можете надати роздрукований е-ВОД з Резерв+ або ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...
    • Копії паспорта та РНОКПП

    3. Звертаєтесь у ЦНАП та берете довідку про подачу документів.

    4. Чекаєте рішення комісії ТЦК (як правило займає до 15 днів)

    5. Паралельно подаєте до ТЦК письмову заяву про зняття з розшуку через сплин строків давності.

    Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом ТРЬОХ місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Стаття 247 КУпАП передбачає, що

    Провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:

    1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення;

    7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    1.

    НАЯВНІСТЬ РОЗШУКУ, НЕ ВПЛИВАЄ НА ВАШЕ ПРАВО НА ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12/conv#Text

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    ---

    ДОДАТОК 5 ПОСТАНОВИ КМУ 560 ВИЗНАЧАЄ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА ЦИМ ПУНКТОМ (НАУКОВІ ПРАЦІВНИКИ):

    "довідка закладу освіти або наукової установи (організації) про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці, диплом про науковий ступінь".

    2.

    НА ПІДПРИЄМСТВІ ПОВИНЕН БУТИ ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК.

    Основні етапи впровадження військового обліку на підприємстві:

    1. Призначення наказом особи відповідальної за військовий облік на підприємстві, з фіксацією її обов'язків у посадовій інструкції або наказі та встановленням доплати у розмірі до 50% посадового окладу.
    2. Повідомлення ТЦК за місцем реєстрації підприємства про призначення особи, відповідальної за військовий облік (дод. 1 Порядку).
    3. Визначення потреби в підвищенні кваліфікації особи, відповідальної за ведення військового обліку. Законодавством передбачено підвищення кваліфікації з питань військового обліку кожні 5 років (наказ про визначення потреби в навчання затверджується роботодавцем щорічно до 1 жовтня).
    4. Розміщення в доступному та видному місці Правил військового обліку (дод. 2 Порядку).
    5. Впровадження процедури ознайомлення з Правилами всіх новоприйнятих військовозобов'язаних працівників.
    6. Ревізія та аналіз військово-облікових документів військовозобов'язаних працівників.
    7. Формування справ з військово-обліковими документами працівників відповідно до визначених Порядком категорій.
    8. Оформлення документів, необхідних для належного військового обліку на підприємстві.
    9. Налаштування взаємодії підприємства з ТЦК та СП: повідомлення про зміну облікових даних працівників, щорічне звіряння, оповіщення, запити ТЦК тощо.
    10. Здійснення контролю за дотриманням правил військового обліку на підприємстві.

    Правове підґрунтя, необхідне для введення системи військового обліку на підприємстві:

    • Постанова КМУ «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів» від 30.12.2022 р. (далі - Порядок).
    • ЗУ «Про військовий обов'язок та військову службу» від 12.05.1992 р.
    • ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 р. (до введення в дію Закону України від 11.04.2024 р. № 3633-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку")

    При прийнятті на роботу обов'язковою умовою в 2025 році є наявність у працівника військово-облікових документів з відміткою про перебування на військовому обліку, що відповідають вимогам, встановленим законодавством (абз. 2 п. 34 Порядку).

    САМЕ ГОЛОВНЕ ЩОБ У ВАС БУВ ДІЮЧИЙ ВОД.

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. N 559

    ПОРЯДОК

    оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов'язаних та резервістів

    https://ips.ligazakon.net/document/view/KP240559?a...

    7. Військово-обліковий документ в електронній формі формується на безоплатній основі за бажанням особи після проходження нею електронної ідентифікації та автентифікації.

    Формування та відображення військово-облікового документа в електронній формі здійснюється автоматично за умови підключення електронного пристрою до Інтернету та наявності у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів відомостей, визначених у пункті 8 цього Порядку.

    У військово-обліковому документі в електронній формі відображається унікальний електронний ідентифікатор у вигляді двовимірного штрихкоду (далі - QR-код військово-облікового документа).

    Строк дії військово-облікового документа в електронній формі становить не більше одного року з дати його формування та не може перевищувати строк дії відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів.

    У разі коли відомості, зазначені у підпунктах 1 - 5, 8, 11 - 13 пункту 8 цього Порядку, на момент зчитування не відповідають відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів, військово-обліковий документ в електронній формі вважається недійсним.

    8. Військово-обліковий документ в електронній формі містить такі відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів (за наявності):

    1) прізвище;

    2) власне ім'я (усі власні імена);

    3) по батькові (за наявності);

    4) дата народження;

    5) реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

    6) окремий номер запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів;

    7) відомості про результати медичних оглядів, що проводилися з метою визначення придатності до виконання військового обов'язку;

    7-1) відомості про встановлення, зміну групи інвалідності (зокрема групу інвалідності, причину та строк, на який встановлено інвалідність);

    8) відомості про наявність відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів;

    9) військове звання (для військовозобов'язаних та резервістів);

    10) військово-облікова спеціальність для військовозобов'язаних та резервістів;

    11) відомості про виконання військового обов'язку (категорія обліку);

    12) відомості про перебування на військовому обліку (найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, у якому громадянин перебуває або знятий (виключений) з військового обліку, та підстава зняття (виключення) з військового обліку);

    13) відомості щодо звернення або надсилання до Національної поліції повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення;

    14) адреса місця проживання;

    15) номери засобів зв'язку;

    16) адреси електронної пошти (за наявності);

    17) дата і час оновлення облікових даних призовником, військовозобов'язаним та резервістом;

    18) дата і час формування військово-облікового документа в електронній формі.

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    ---

    АДМІНІСТРАЦІЯ В ОБОВ'ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ ІНФОРМУЄ ТЦКСП ПРО ПРИЙНЯТТЯ ВАС НА РОБОТУ.

    При прийнятті на роботу відповідно до ст. 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.

    Роботодавець надсилає у семиденний строк з дня видання наказу про прийняття на роботу до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки Повідомлення про зміну облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідно до Додатку №4 Порядку № 1487.

    Постанова № 563, яка внесла зміни до Порядку №1487, передбачає наступне. Взяттю на персонально-первинний та персональний військовий облік в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях підлягають громадяни України з числа призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Уточнили, що щороку до 25 січня (станом на 1 січня) списки персонального військового обліку та відомості оперативного обліку підписуються керівником державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, а також особою, відповідальною за ведення військового обліку, та реєструються в установленому порядку в службі діловодства таких органів, підприємств, установ, організацій.

    В повідомленні про зміну облікових даних міститься така інформація:

    - ПІБ працівника;

    - ІПН;

    - реєстраційний номер облікового запису Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів;

    - серія, номер та дата видачі військово-облікового документу;

    - номер військово-облікової спеціальності;

    - військове звання;

    - дата народження;

    - зміна облікових даних і їх підстава (найменування, номер та дата документу);

    найменування ТЦК та СП, де перебуває на військовому обліку;

    - адреса місця проживання;

    - найменування посади керівника державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації з підписом і ініціалами.

    Отже, роботодавець під час прийняття на роботу працівника, зобов’язаний не тільки надати повідомлення до початку роботи в ДПС за місцем обліку як платника ЄСВ про початок роботи, але і відповідну звітність до ТЦК та СП шляхом повідомлення про зміну облікових даних.

    3.

    В Україні вже за кілька днів (з 1и листопадв)почнуть діяти нові правила продовження та оформлення відстрочок від мобілізації. Відповідні зміни, що набудуть чинності з 1 листопада 2025 року, передбачені оновленням постанови Кабінету Міністрів №560 та спрямовані на боротьбу з корупцією, цифровізацію армії та спрощення процесу надання послуг військовозобов’язаним.

    Серед ключових нововведень – автоматичне продовження вже наданих відстрочок, цифрові довідки замість паперових та можливість оформити документ без візиту до Територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК) – через мережу офісів ЦНАП.

    Оформлення онлайн у Резерв+

    9 типів відстрочок вже можна оформити онлайн у застосунку Резерв+. Послуга доступна для таких категорій:

    • люди з інвалідністю;
    • тимчасово непридатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді);
    • батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі;
    • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
    • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
    • ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
    • жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
    • студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
    • наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки.

    Заяви подаються через застосунок Резерв+ або в ЦНАП (залежно від категорії відстрочки). 80% відстрочок можуть бути оформлені через мобільний застосунок Резерв+. З 1 листопада 2025 року ТЦК та СП більше не прийматимуть від громадян заяви про відстрочку.

    Для тих, чий тип відстрочки ще не цифровізований, а також для тих, хто не користується смартфоном або має паперові документи й недостатньо даних у державних реєстрах, з 1 листопада можна подати заяву про відстрочку в будь-якому зручному Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).

    У такому разі адміністратор ЦНАП отримує та сканує документи й передає їх у електронній формі до відповідного ТЦК та СП для ухвалення рішення. Тобто ЦНАП є фронт-офісом приймання документів на послугу, а результат ухвалює ТЦК та СП.

    ОЗНАЙОМТИСЯ З ОФІЦІЙНОЮ ПОЗИЦІЄЮ МО УКРАЇНИ:

    https://mod.gov.ua/news/minoboroni-zminyuye-poryad...

    Турчин Ярослав Олексійович

    ДОБРОГО ДНЯ, ЄВГЕНІЙ! НА ВІДМІНУ ВІД БРОНЮВАННЯ, НАЯВНІСТЬ ШТРАФУ чи "РОЗШУКУ" - НЕ ПЕРЕШКОДЖАЄ ОФОРМЛЕННЮ ВІДСТРОЧКИ по ПЕДАГОГІЧНІЙ РОБОТІ.

    Наявність запису про порушення правил обліку / "адміністративного розшку", тобто заявка ТЦК до Нацполіції про тимчасову доставку до ТЦК в рамках процедури, визначеної Кодексом України про адмін.правопорушення для оформлення матеріалів справи про адмін.правопорушення за ст. 210, 210-1 КУпАП - не перешкоджає поданню, реєстрації та наданню відстрочки згідно з вимогами чинного законодавства України, в тому числі постанови КМУ № 560 від 16.05.2024 р. в чинній редакції.

    ОДНАК, на жаль, моя відповідь не буде така оптимістична як у колег. Так, по закону все правильно. Відстрочка та штрафи ТЦК - це дві паралельні прямі, які не мають пересікатися. І навіть суди України неодноразово вказували, що порушення правил обліку та ін. - не є перешкодою для працевлаштування, отримання відстрочки. АЛЕ є велике АЛЕ... А саме те, що на практиці все не так безхмарно і у нас значна частина посадових осіб "раби лампи" як джин у арабській народній казці "Алладін". А тому виконують не закон, а вказівки свого керівництва, будучи боязкими та не відповідними займаним посадам, або отримавши посаду за хабар як це часто бувало і буває в освітянській та не тільки галузі. А керівництво підрозділів освіти місцевих державних (військово-цивільних) адміністрацій наглухо звихнулися на виконанні усіх забаганок ТЦК, яким підігрує ще й міністр освіти і науки України - "ухилянт" та науковий плагіатор зі скасованою кандидатською дисертацією пан Оксен Лісовий. Тож пан Лісовий вислужується, а тому дає злочинні вказівки порушувати освітні та професійні права громадян в угоду ТЦК та мобілізаційній вакханалії. Тож непоодинокі випадки коли відмовляють у працевлаштуванні, відраховують з навчання, викликають і здають в ТЦК осіб, які на обліку, але мають плашку "Розшук" та Порушення правил військового обліку.

    ТОБТО:

    • подання, реєстрація і розгляд заяви на відстрочку, її надання за рішенням комісії
    • оформлення матеріалів справи про адмін.правопорушення, притягнення до адмін.відповідальності у вигляді штрафу, його сплата чи закриття справи по строкам

    - це дві процедури та ситуації, які не пов"язані одне з одною та не можуть перешкоджати одне одному.

    ОДНАК, ТЦК демонструючи послідовну приємність злочинної діяльності міліції та загалом МВС, ув"язують ці дві процедури, щоб займатися здирництвом штрафів... Раніше діюча система МРЕВ ДАІ та нині існуюча ТСЦ МВС - так само працює і не вчиняє адмін.послуги, якщо у Вас є якийсь невиконаний обов"язок перед патрульною поліцією, несплачений штраф не переданий своєчасно на виконавчу тощо.

    Власне так само діє з боргами колишніх власників за комунальні послуги ЖКХ-мафія, вішаючи їх на нових платоспроможних господарів житла, хоча борги належать людині, яка користувалася житлово-комунальними послугами, а не квартирі.

    Тож ситуація на жаль на практиці дещо відрізняється від теорії. І на мій погляд фахівці у галузі права мають вказувати клієнтам як воно на практиці, а не в теорії права, яку вивчають в університетах.

    Тож дійсно на практиці окремі "шахрайовиті" ТЦК зловживають цим (фактором наявного штрафу) і відмовляються реєструвати заяви на відстрочку до оплати штрафу, іноді навіть не видаючи та не складаючи саму постанову про штраф, а просто папірець з платіжними реквізитами. Так само рішення про надання відстрочки нахабно може не прийматися, поки у Вас в базі "Оберіг" запис про штраф.

    Це незаконно, але так зараз майже завжди. Чому? - Бо ТЦК закон не писаний і жоден "ТЦКшник" за свої неправомірні дії ще не поніс реальної кари.

    ЩОДО ШТРАФУ.

    Якщо повістка приходила і особа мала з"явитися до ТЦК більше ніж 3 місяці тому, то Ви маєте право написати заяву про закриття справи на підставі ч. 9 ст. 38, п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв"язку із закінченням строку для притягнення до адміністративної відповідальності.

    Згідно з ч. 9 ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення, Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Датою виявленя правопорушення у такій категорії справ є дата, в яку особа мала з"явитися до ТЦК по повістці або дата, яка вказана у записі в Резерв+ як дата оголошення "розшуку".

    Провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, або розпочате підлягає закриттю, у випадках, передбачених законодавством, зокрема, якщо закінчились строки притягнення до відповідальності (п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП).

    Тому тут все залежить від порядності та адекватності Вашого потенційного роботодавця.

    Працівники шкіл (закладів загальної середньої освіти) не можуть оформити відстрочку від мобілізації через застосунок Резерв+, оскільки їхні дані не вносяться до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО). Відстрочку для них можна отримати лише через територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП), подавши повний пакет документів.

    Крім того, непоодиноків випадки коли ТЦК незаконно відмовляло у прийнятті документів чи прийнятті рішення до оплати штарфу.

    З 01.11.2025 р. повноваження приймати документи на відстрочку відібрано у ТЦК та передано ЦНАПам.. Але рішення всеодно приймає ТЦК. Тому ніхто не знає, що будуть виробляти ТЦК з такими речами. Можуть нахабно направляти повістки та вимагати з"явитися на оплату штрафу (розгляд справи).

    При цьому мобілізують зараз дуже часто - нахабно навіть осіб з відстрочкою та бронюванням, уже оформленим та чинним.

    Тож у відносинах з такою організацією як ТЦК та СП - гарантій Вам ніхто зараз дати не може ніяких.

    Тому по закону Ви у разі працевлаштування на не менш як 0,75 ставки за основним місцем роботи та педагогічною посадою в заклад освіти - матимете право на відстрочку. Але реалізація його залежить від боязкості закладу освіти, який може під страхом штрафів та вказівок відповіідних підрозділів освіти і науки місцевих рад / військово-цивільних адміністрацій будуть відмовляти, вимагаючи паперовий ВОД, проходження ВЛК та іншого шахрайського набору дій, щоб Вам потім могли одразу мобілізувати без будь-яких нових ВЛК та ін.

    На жаль схема взаємовідносин з державою в особі ТЦК наразі працює саме таким чином.

    Якщо школа готова взяти людину на роботу з пред"явленням електронного Військово-облікового документа і надати довідку до ТЦК для відстрочки - то можна оформлюватися і готувати заяву на відстрочку.

    Особа оформлює відстрочку самостійно. Тобто це робить саме військовозобов"язаний, а не заклад освіти (на відміну від бронювання на критичних підприємствах чи на державній службі).

    На жаль за такую підставою як у зазначеної особи, відстрочка через Резерв+ не оформлюється автоматично, а треба звертатися до ТЦК та СП за місцем обліку.

    Відповідно до пункту 2 частини 3 статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    Тобто обов"язковими критеріями надання відстрочки у комплексі (поєднанні) є:

    • наявність статусу педагогічного працівника закладу освіти;
    • робота (праця) у закладі фахової передвищої освіти;
    • робота у такому закладі за основним місцем роботи;
    • робота у такому закладі не менш як на 0.75 ставки.

    Також часто спекулюють та маніпулюють на даті початку дії відстрочки. Особа має право на відстрочку згідно з вимогами законодавства - з дати початку навчального року та встановлення відповідного педагогічного навантаження.

    Як правило навчальний рік розпочинається з 01.09.2025 р., але у зв"язку з війною кожен заклад по-своєму регулює це питання, дехто починає навчальний рік вже в серпні. Тому тут треба уточнювати в закладі освіти.

    Будьте обачні, адже наразі є дуже багато шахраїв, які пропонують працевлаштування у онлайн-школи, які на справді не є закладами, що акредитовані та мають ліцензію закладів загальної середньої освіти, а тому роботав них не визнається ТЦК як така, що дає право на відстрочку.

    Заклад можна перевірити в Єдиній електронній базі з питань освіти.

    https://registry.edbo.gov.ua/schools/

    Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560 .у чинній редакції. Цей же порядок визначає особливості надання відстрочок.

    Пункт 58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (військовозобов’язані СБУ чи розвідувальних органів - голові Комісії в Центральному управлінні або регіональному органі СБУ чи відповідному розвідувальному органі) за місцем перебування на військовому обліку заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5.

    Під час подання заяви військовозобов’язаний пред’являє військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі). Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації в день її подання.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    При оформленні відстрочки особа не направляється на ВЛК. Відсутність актуальної ВЛК так само не є підставою для відмови у реєстрації заяви на відстрочку.

    Пункт 63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (Центрального управління або регіональних органів СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) із заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, крім тих, що були раніше визнані обмежено придатними або тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на строк від шести до 12 місяців відповідно до висновку військово-лікарської комісії, у разі закінчення строку дії довідки (постанови) військово-лікарської комісії, за винятком тих, які визнані в установленому порядку особами з інвалідністю.

    {Абзац перший пункту 63 в редакції Постанови КМ № 1558 від 31.12.2024; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 519 від 06.05.2025}

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом, або були визнані обмежено придатними та не проходили повторний медичний огляд з метою визначення їх придатності до військової служби (за винятком тих, які визнані в установленому порядку особами з інвалідністю), або самостійно виявили бажання пройти медичний огляд.

    {Абзац третій пункту 63 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 91 від 28.01.2025; в редакції Постанови КМ № 519 від 06.05.2025}

    Процедура надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв’язку з бронюванням та відстрочки, передбаченої підпунктами 16-23 пункту 1 додатка 5, не передбачає направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.

    {Пункт 69 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 675 від 07.06.2024}

    ОДНАК попереджаю, що ТЦК люблять "розвести" на буцімто добровільне волевиявлення на проходження ВЛК. Тобто не треба ніяких заяв писати на ВЛК і розписуватися у направленнях на ВЛК теж.

    Бо уже 2.5-3 роки схема в ТЦК виглядає так. Людина подає заяву, її не реєструють. Шлють на ВЛК, а потім вручають мобілізаційну повістку, вказуючи що вже пізно і ні про яку відстрочку у Вас вони нічого не знають і заяви зареєстрованої немає.

    А якщо людина не погоджується, то тиснуть на боязкого роботодавця погрозами штрафів.. а іноді працюють разом і обіцяють дати пільгу від мобілізації родичам директора школи чи відповідального за облік, якщо здадуть на мобілізацію своїх підлеглих.

    В цих моментах треба бути обережним.

    Чинне законодавство України встановлює, що у військовозобов"язаного має бути військово-обліковий документ. Чи це має бути паперовий, чи електронний ВОД - не уточнюється. Генштаб ЗСУ та Міністерство оборони. власне як і суди України, неодноразово вказували. що ніякі паперові ВОД більше НЕ ПОТРІБНІ і вимога паперового ВОД це злочинне посягання на права людини та правовий порядок, офіційно встановлений в Україні.

    В той же час відповідно до пункту 9 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    Якщо заклад прийме на роботу і все вдасться - ОКРЕМУ УВАГУ приділіть оформленню довідки про роботу. Дуже часто заклади освіти не здатні оформити довідку правильно, що є підставою ТЦК із радістю відмовити у наданні відстрочки.

    Дуже часто ТЦК відмовляє з формальних причин. А тепер, коли функцію прийому документів передали ЦНАПам, то це все буде за моїм прогнозом ще частіше. Тож роботи юристам побільшає.

    І ще. Не ведіться на юридичні фірмочки, які сидять по великим торгівельним центрам та супермаркетам та пропонують за 20-50 тисяч вирішити Ваші питання. На жаль це шахраї під дахом правоохоронних органів, які безкарно ошукують людей... Чому під дахом, бо якби правоохоронці були не в темі, то такі шахрайські фірмочки не ошукували людей на мільйони гривень вже кілька років. Значить це "свято життя" оформлене на студентів 20-25 річних комусь вигідне і приносить прибуток.

    Будьте обачні та обережні! І успіху Вам у реалізації задуманого!

    З повагою та розумінням, Ярослав ТУРЧИН

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Знаходжусь в розшуку вже майже рік (неявка по повістці). Знайшов роботу педагогом, кажуть, що нададуть відстрочку як пед. працівник. Поки ще не працевлаштований.Чи будуть якісь проблеми при працевлаштуванні?

    Все залежить від роботодавця, але цілком можливо, що з розшуком не призначать на посаду. Все залежить від керівництва закладу освіти.

    Загалом, наявність військово-облікового документу надає Вам право на призначення Вас на посаду, адже саме це є основною вимогою при працевлаштуванні.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 30 грудня 2022 р. № 1487 Київ

    Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    34. З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:

    ...

    перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа, визначеного у пункті 20 цього Порядку, або відображення в електронній формі інформації, що міститься в таких документах, які можуть пред’являтися (надаватися) з використанням мобільного додатка Порталу Дія. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки;

    ...

    Але на практиці наразі абсолютно всі юридичні особи перевіряють не тільки наявність ВОД, але і пункт щодо взяття Вас на військовий облік. А також перевіряють перебування/не перебування особи у розшуку ТЦК та СП. Тому тут все залежить від роботодавця, чи візьме на себе він/вона таку відповідальність. Штраф для посадивих осіб незабаром становитимуть 34-51 тис грн, а тому ризики є. Але наразі маю констатувати - призначають на посаду і в таких випадках.

    Чи можуть відмовити у наданні відстрочки, якщо червоний Резерв?

    Ні, наявність розшуку не є перепоною у оформленні відстрочки, це вже точно.

    Перелік документів, які додаються до заяви про оформлення відстрочки, чітко регламентований на законодавчому рівні. Зокрема, маю на увазі Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації відповідно до підстав, зазначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, який йде додатком 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період". По Вашій підставі даний Перелік передбачає обов'язковість подання наступних документів:

    для педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти - довідка закладу освіти про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці.

    Який план дій потрібно виконати, щоб отримати відстрочку? Наскільки я знаю, зараз вже через ЦНАП це відбувається.

    Такі зміни будуть застосовуватися з 01 листопада 2025 року, але як все буде відбуватися, сказати складно. Про останні зміни робив пост:

    https://uristy.ua/ua/blogs/zmini-do-poradku-mobili...

    З повагою! Щасти Вам!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України