Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
960 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Маю відстрочку. Коли становився на облік в ТЦК як ВПО, то взяв ще направлення на ВЛК, бо обмежено-придатний. Питали, чи буду приходити за військовим квитком (мені паперовий ще треба виписати, бо старий загубив). Я сказав що буду, а також підписався за отримання повістки на ВЛК. Сказали що після ВЛК він з'явиться невдовзі в Резерв+ , а через 2 дні я маю прийти і написати заяву на отримання паперового ВОД. Проте я більше не хочу туди йти. Тим паче, що електронний ВОД має таку ж юридичну силу.
1. Чи можуть в мене бути проблеми, якщо я після ВЛК не піду до ТЦК за паперовим ВОД?
2. Чи міг я підписатися під ВЛК з обов'язком прийти за паперовим ВОД?
3. Як на майбутнє мені можна обгрунтувати своє небажання приходити за паперовим ВОД, тим паче що я вже казав, що прийду за ним?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Антоне!
Ви вірно зазначили, що електронний ВОД має таку ж саму юридичну силу, як і паперовий. Отже, я не бачу потреби в тому, аби йти Вам до ТЦК задля оформлення паперового військово-облікового документа.
Відповідно до Постанови КМУ №559 від 16.05.2024 року «Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:
"2. Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):
в електронній формі — засобами Електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі — Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);
у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559. Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.
9. Військово-обліковий документ в електронній формі та військовообліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
10. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів".
Я таких проблем не бачу. Ви маєте належний військово-обліковий документ в електронному вигляді. Тож, Вам не потрібно хвилюватися з цього приводу.
Ні, не могли. Проходження ВЛК жодним чином не пов'язане із отриманням Вами паперового військово-облікового документа. Це зовсім інша процедура, яка не має прив'язки до ВЛК.
Військово-обліковий документ визначає належність його власника до виконання військового обов’язку. Цей документ оформляється та видається:
Пунктом 2 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів визначено, що ВОД оформляється (створюється) та видається (замінюється) як в електронній, так і у паперовій формі.
Відповідно до п. 9 Порядку №559 ВОД в електронній формі (у тому числі роздрукований) та ВОД у паперовій формі мають однакову юридичну силу. Отже, якщо представник ТЦК погрожує штрафом і не погоджується з тим, що у Вас немає паперового ВОД, звертайте його увагу на наведений вище п. 9 Порядку №559.
Не усі ТЦК беззаперечно погоджуються з такою позицією, але вона підкріплена нормами Порядку №559 і має правову основу.
Як також, директорат цифрової трансформації у сфері оборони Міністерства оборони України надає офіційне розʼяснення щодо юридичної сили електронного та паперового військово-облікового документу https://mod.gov.ua/news/roz-yasnennya-shhodo-odnak...:
Зокрема, наявність у особи військово-облікового документа в електронній формі, наприклад, у відповідному застосунку мобільного телефону, або у вигляді роздрукованого військово-облікового документу з QR кодом, є рівнозначним військово-обліковому документу у паперовій формі, оскільки усі вони мають однакову юридичну силу.
Військово-обліковий документ в електронній формі дозволяє уповноваженим працівникам ТЦК та СП, Національної поліції, Держприкордонслужби зчитувати його за допомогою будь-яких засобів (телефони, планшети), на яких може бути встановлений застосунок Резерв+ та які мають камеру. А роботодавцю – формувати список військовозобов'язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час.
Наприклад, одне із рішень суду, в якому зазначено, що електронний військово-обліковий документ має таку саме юридичну силу як і паперовий:
"До фізичної особи було прийнято постанову про притягнення її до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) та накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі 25 500,00 грн.
Порушення полягало у тому, що особа (позивач) не мав при собі військово-облікового документу та не пред`явив його на вимогу працівників національної поліції України, чим порушив ч. 6 ст. 22 Закону України від 21.10.1993 №3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі – Закон).
Вважаючи вищевказану постанову протиправною, позивач звернувся із позовом до суду.
Суд проаналізував норми статей 9, 210-1, 251 КУпАП, приписи Закону, п. 2 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 №559 (далі – Порядок) та вказав на таке.
Згідно з п. 9 та п. 11 Порядку:
військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів.
Відповідно до примітки статті 210 КУпАП, положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов`язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Суд проаналізував приписи п. 54 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 №560 та зазначив:
територіальні центри комплектування та соціальної підтримки мають доступ до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів та мають можливості отримувати необхідні дані з реєстру.
З матеріалів справи вбачається, що позивач своєчасно у встановленому порядку оновив дані в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів.
Відтак, на момент складення протоколу та винесення постанови, електронний військово-обліковий документ, який має таку саме юридичну силу як і паперовий, міг бути перевірений співробітниками відповідача, у зв`язку з чим положення частини третьої статті 210-1 КУпАП не можуть бути застосовані до дій позивача
Джерело: 7eminar
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго вечора, Антоне!
Не хвилюйтеся, на даний час не існує ніякої відповідальності за те, що Ви не підете до ТЦК за паперовим ВОД, адже Вам достатньо мати е-ВОД з Резерв+ або ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do..., який має таку ж саму юридичну силу як і паперовий.
Ніяких проблем не буде.
Вся інформація про результати медичного огляду автоматично передається до ТЦК і особисто відносити постанову ВЛК не потрібно. Далі ТЦК внесе інформацію в Реєстр Оберіг та буде відображатися в Резерв+.
Е-ВОД буде достатньо для пред'явлення групі оповіщення. Головне - що Ви маєте відстрочку, не є обмежено придатним та не перебуваєте в розшуку, тому бусифікація чи штраф за порушення правил військового обліку Вам не загрожує.
І взагалі згідно підпункту 2 пункту 1 Правил військового обліку військовозобов'язані повинні прибувати за ВИКЛИКОМ районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів
Тому якщо окремої повістки немає, то Ви нічого не порушуєте і обов'язку йти до ТЦК у Вас немає.
Не могли.
Адже, якщо Вам не вручили повістку на уточнення даних, то підпис за отримання повістки на ВЛК не зобов'язує йти за паперовим ВОД.
Ви можете це обгрунтувати тим, що у Вас вже є електронний ВОД, а згідно пункту 9 постанови КМУ 559 Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
Згідно ч. 2. постанови КМУ 559 Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):
в електронній формі - засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та/або Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);
у паперовій формі - на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Мирного неба!
Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Згідно п.14. Порядку №559 Військово-обліковий документ на бланку видається (замінюється) за письмовою заявою громадянина України районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом (відповідним органом СБУ, підрозділом розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку або виключення з військового обліку у випадках:
взяття громадянина на військовий облік як призовника, військовозобов’язаного або резервіста;
якщо призовник, який перебував на військовому обліку до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559, не отримував посвідчення призовника, а військовозобов’язаний та резервіст - військового квитка осіб рядового, сержантського і старшинського складу, військового квитка офіцера запасу або тимчасового посвідчення військовозобов’язаного;
зміни категорії щодо військового обов’язку;
відсутності місця для внесення змін;
невідповідності відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, зазначеним у пункті 3 цього Порядку;
втрати (зіпсування);
виявлення бажання змінити військово-обліковий документ, який був виданий до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.
Призовникам військово-обліковий документ на бланку оформляється та видається районним (міським) територіальним центром комплектування та соціальної підтримки або його відділом.
Однак згідно п. 9 Порядку №559 Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
Неявка конкретно за паперовим ВОД не є окремим правопорушенням, що тягне за собою штраф (якщо це не було прямо зазначено в повістці, про що далі).
Якщо у повістці, за яку ви підписалися, було чітко зазначено обов'язок з'явитися у визначений день для "отримання військового квитка/ВОД" (а не просто для уточнення даних), технічно, неявка за цією повісткою може розцінюватися як порушення правил військового обліку.
Перевірте, чи був зазначений термін "прибути для отримання військового квитка" у повістці, яку ви підписали. Якщо так, формально ви порушуєте правила військового обліку, але, знову ж таки, наявність електронного ВОД значно зменшує ваші ризики.
Ваш план, не йти за паперовим ВОД, є цілком розумним, якщо ваш електронний ВОД у "Резерв+" буде повністю оформлений та міститиме всі необхідні дані (особливо висновок ВЛК та інформацію про відстрочку). Слідкуйте за оновленням даних у "Резерв+".
Отже, в можливих комунікаціях з ТЦК можна обгрунтувати своє небажання приходити за паперовим ВОД досить просто - посилатися на появу електронного ВОД та його юридичну рівноцінність згідно законодавства.
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
1. Чи можуть в мене бути проблеми, якщо я після ВЛК не піду до ТЦК за паперовим ВОД?
ЖОДНИХ ПРОБЛЕМ НЕ ПОВИННО БУТИ.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. N 559
ПОРЯДОК
оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов'язаних та резервістів
https://ips.ligazakon.net/document/view/KP240559?a...
7. Військово-обліковий документ в електронній формі формується на безоплатній основі за бажанням особи після проходження нею електронної ідентифікації та автентифікації.
Формування та відображення військово-облікового документа в електронній формі здійснюється автоматично за умови підключення електронного пристрою до Інтернету та наявності у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів відомостей, визначених у пункті 8 цього Порядку.
У військово-обліковому документі в електронній формі відображається унікальний електронний ідентифікатор у вигляді двовимірного штрихкоду (далі - QR-код військово-облікового документа).
Строк дії військово-облікового документа в електронній формі становить не більше одного року з дати його формування та не може перевищувати строк дії відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів.
У разі коли відомості, зазначені у підпунктах 1 - 5, 8, 11 - 13 пункту 8 цього Порядку, на момент зчитування не відповідають відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів, військово-обліковий документ в електронній формі вважається недійсним.
8. Військово-обліковий документ в електронній формі містить такі відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов'язаних та резервістів (за наявності):
1) прізвище;
2) власне ім'я (усі власні імена);
3) по батькові (за наявності);
4) дата народження;
5) реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
6) окремий номер запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов'язаних та резервістів;
7) відомості про результати медичних оглядів, що проводилися з метою визначення придатності до виконання військового обов'язку;
7-1) відомості про встановлення, зміну групи інвалідності (зокрема групу інвалідності, причину та строк, на який встановлено інвалідність);
8) відомості про наявність відстрочки від направлення для проходження базової військової служби для призовників або відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період (бронювання) для військовозобов'язаних та резервістів;
9) військове звання (для військовозобов'язаних та резервістів);
10) військово-облікова спеціальність для військовозобов'язаних та резервістів;
11) відомості про виконання військового обов'язку (категорія обліку);
12) відомості про перебування на військовому обліку (найменування територіального центру комплектування та соціальної підтримки, у якому громадянин перебуває або знятий (виключений) з військового обліку, та підстава зняття (виключення) з військового обліку);
13) відомості щодо звернення або надсилання до Національної поліції повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення;
14) адреса місця проживання;
15) номери засобів зв'язку;
16) адреси електронної пошти (за наявності);
17) дата і час оновлення облікових даних призовником, військовозобов'язаним та резервістом;
18) дата і час формування військово-облікового документа в електронній формі.
9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
2. Чи міг я підписатися під ВЛК з обов'язком прийти за паперовим ВОД?
ВЛК ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ПОВ'ЯЗАНЕ З ОТРИМАННЯМ ВОД.
---3. Як на майбутнє мені можна обгрунтувати своє небажання приходити за паперовим ВОД, тим паче що я вже казав, що прийду за ним?
ЗАКОНОДАВСТВО УКРАЇНИ НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ ПОКАРАННЯ ЗА НЕВЧАСНЕ ОТРИМАННЯ ПАПЕРОВОГО ВОД.
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, Антоне!
Маю відстрочку. Коли становився на облік в ТЦК як ВПО, то взяв ще направлення на ВЛК, бо обмежено-придатний. Питали, чи буду приходити за військовим квитком (мені паперовий ще треба виписати, бо старий загубив). Я сказав що буду, а також підписався за отримання повістки на ВЛК. Сказали що після ВЛК він з'явиться невдовзі в Резерв+ , а через 2 дні я маю прийти і написати заяву на отримання паперового ВОД. Проте я більше не хочу туди йти. Тим паче, що електронний ВОД має таку ж юридичну силу.
1. Чи можуть в мене бути проблеми, якщо я після ВЛК не піду до ТЦК за паперовим ВОД?
В цілому - таких проблем бути не повинно, адже електронний ВОД прирівнюється до паперового. Паперовий ВОД Вам може знадобитися, якщо в майбутньому Ви будете претендувати на бронювання по лінії МОУ. Крім того, багато ТЦК все ж таки при постановці на облік вимагають пред'явлення паперового ВОД та у випадку його відсутності - можуть притягати до відповідальності.
На мій погляд і бачення - паперовий ВОД поступово відходить в минуле. По більшості клієнтів можу сказати, що ніхто з них за майже 4 роки повномасштабного вторгнення його не пред'являв, тому проблем не повинно бути.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 16 травня 2024 р. № 559 Київ
Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа
9. Військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.
10. Відомості про сформований військово-обліковий документ в електронній формі відображаються у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
11. Перевірка військово-облікового документа в електронній формі здійснюється шляхом зчитування QR-коду ініціатором перевірки за допомогою технічних засобів, які дають змогу відтворити відомості військово-облікового документа в електронній формі у формі інформаційного повідомлення.
QR-код повинен бути придатним для зчитування технічними засобами ініціатора перевірки, цілісним, неушкодженим, нанесеним на будь-який носій достатнього розміру та необхідної контрастності.
Підставою непідтвердження військово-облікового документа в електронній формі є непридатність QR-коду для зчитування технічними засобами.
2. Чи міг я підписатися під ВЛК з обов'язком прийти за паперовим ВОД?
Ні, адже законодавчо немає обов'язку оформлення та отримання паперового ВОД, як немає і обов'язку по його отриманню шляхом прибуття до ТЦК. Тому навіть якщо щось там Ви підписали, жодні санкції неможливі, немає просто за що притягати до відповідальності.
3. Як на майбутнє мені можна обгрунтувати своє небажання приходити за паперовим ВОД, тим паче що я вже казав, що прийду за ним?
Максимально просто - за постановою КМУ від 16.05.2024 № 559 паперовий ВОД прирівнюється до електронного і Ви не маєте потреби в отриманні паперового. У 2024-2025 році Міноборони офіційно заявило, що паперовий ВОД - це лише «зручна копія», а цифровий є основним підтвердженням даних у реєстрі. ТЦК часто хочуть видавати паперовий документ для галочки, бо це спрощує роботу у старій документації. Але юридичного обов’язку його отримувати немає.
Але моя порада - паперовий ВОД отримати, якшо Ви маєте відстрочку від мобілізації. Хто знає, що буде в майбутньому.
З повагою! Щасти Вам!