Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
962 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрий день.
Чому примусова доставка до ТЦК та транспортування до ВЧ з позбавленням потерпілого можливості надати відомості про своє місцезнаходження (ст. 213 КПК) не вважається злочином згідно ст.146 ККУ?
Дякую за відповідь.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (2)
Адвокат, м. Миколаїв, 34 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Павле!
Питання, чи можна вважати затримання військовозобов'язаного поліцією для доставлення в ТЦК без подальшого повідомлення родичів викраденням людини - спірне. Закон, принаймні, чіткої відповіді на нього не дає.
Порядок АЗ в цілому повинен виглядати так:
Причиною затримання поліцією може бути зафіксований факт вчинення адміністративного правопорушення, наприклад:
Крім того, керівники територіальних органів поліції з набранням чинності Указом Президента України про оголошення (продовження) мобілізації та/або з отриманням розпорядження про проведення заходів мобілізації відповідного начальника держадміністрації (військової адміністрації) організовують проведення поліцейськими перевірок в осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років військово-облікового документа разом з документом, що посвідчує особу, та у разі відсутності у такої особи військово-облікового документа чи наявності інформації в реєстрах та базах даних, що входять до єдиної інформаційної системи МВС, про розшук такої особи здійснення адміністративного затримання та доставлення такої особи до найближчого ТЦК та СП.
Детальніше про причини адміністративного затримання у пп. 16, 47, 54 Постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560 “Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період”.
Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються:
Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим.
У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це.
Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.
Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують центри з надання безоплатної правничої допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника.
Під час складання протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності, уповноваженою особою, яка складає протокол, доводиться зміст статті 63 Конституції України та роз’яснюються права та обов’язки, передбачені статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка в протоколі та ставиться підпис особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Уповноважена посадова особа, яка склала протокол, пропонує особі, яка притягується до адміністративної відповідальності, ознайомитися із складеним протоколом, дати письмове пояснення по суті вчиненого правопорушення із проставлянням свого підпису та дати.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, має право робити зауваження і надавати пояснення щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу уповноважена посадова особа, яка складала протокол, робить про це відповідний запис та засвідчує його своїм підписом із зазначенням дати.
Відмова від пояснення або підписання протоколу також може підтверджуватися підписами свідків.
Відмова від підписання протоколу, а також відсутність свідків не є підставами для припинення складання протоколу. (п. 4-5 Наказу Міністерство оборони України від 01.01.2024 № 3 “Про затвердження Інструкції зі складання територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки протоколів та оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення”).
Адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, може тривати не більш як три години.
З повагою, адвокат Айвазян.
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас.
Згоден з Вами і також задаюся даним питанням, але такі зараз часи...