Задайте питання юристу

965 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 07 грудня 2025, питання №144728

зміна реєстрації в ЦНАП

стою на обліку як багатодітний, давно проживаю з дружиною а прописаний був у батьків. вирішили перепрописатися у дружини але ніхто не повідомив і сам не знав нажаль що треба повідомити у семиденний термін. наразі пройшло 40 днів з моменту прописки, я сьогодні дізнався і оновив дані. відділ ТЦК той самий, чи загрожує штраф?

Відповіді юристів (2)

    Степанов Михайло Леонідович
    Степанов Михайло Леонідович 16 годин тому

    Юрист, м. Дніпро, 13 років досвіду

    Доброго дня, ВолодимирЗа Закон України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання» (та відповідні підзаконні акти) після переїзду на нове місце проживання у вас є 30 календарних днів для реєстрації / декларування нового місця проживання.

    Якщо ця норма не дотримана — це вважається адміністративним правопорушенням: відповідальність передбачена Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУпАП), стаття Стаття 197 КУпАП.(при першому порушенні — зазвичай попередження.)

    Якщо повторне порушення протягом року — можуть накласти штраф у розмірі 1–3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дякую за запитання, гарного дня.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Володимире!

    Так, дійсно, Ви повинні були повідомити про нову адресу реєстрації ТЦК упродовж 7 днів після зміни останньої.

    Проте, ТЦК не має права накладати на Вас стягнення, оскільки отримує таку інформацію від ЦНАП. Тож, якщо постане питання притягнення Вас до адмінвідповідальності, Ви зможете оскаржити постанову керівника ТЦК у судовому порядку.

    Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Відповідно до статті 38 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу":

    "2. Органи реєстрації місця проживання чи перебування осіб (крім випадків, передбачених Кабінетом Міністрів України) зобов’язані здійснювати реєстрацію за місцем проживання або перебування призовників, військовозобов’язаних та резервістів лише в разі наявності в їхніх військово-облікових документах позначок районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України, відповідних підрозділів розвідувальних органів України про перебування на військовому обліку за місцем проживання, що реєструється, а у разі декларування місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів за декларацією про місце проживання, поданою в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, органи реєстрації місця проживання чи перебування осіб здійснюють декларування місця проживання зазначених осіб відповідно до Закону України "Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні".

    11. Призовники, військовозобов’язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров’я, адреси місця проживання (перебування), номерів засобів зв’язку та адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти), освіти, місця роботи, посади зобов’язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи".

    Згідно пункту 54 Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    Органи реєстрації:

    здійснюють реєстрацію/зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів з урахуванням вимог щодо реєстрації (зняття з реєстрації) місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 16);

    надсилають щомісяця до 5 числа до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів повідомлення про декларування/реєстрацію (зняття із задекларованого/зареєстрованого) місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 17);

    повідомляють про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування) призовників, військовозобов’язаних та резервістів на запити районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів (додаток 18);

    здійснюють декларування/зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів за декларацією (заявою), поданою в електронній формі з використанням засобів Порталу Дія, без пред’явлення ними військово-облікових документів лише за наявності у призовників, військовозобов’язаних та резервістів окремого номера запису та актуальної інформації у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    Відомості з реєстрів територіальних громад щодо декларування/реєстрації/зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання призовників, військовозобов’язаних та резервістів отримуються Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів із відомчої інформаційної системи ДМС у порядку електронної інформаційної взаємодії.

    З повагою, адвокат Айвазян.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України