Задайте питання юристу

880 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Цивільне право, 21 травня 2020, питання №20085 100₴

Куда обратиться, если без ведома хозяина управление ОСББ прописывает людей.

Добрый день!

Я являюсь хозяйкой 1-комнатной квартиры. В квартире никто не прописан. В ней проживает моя дочь. В квитанции об оплате за коммунальные услуги значится некий Ходак П.Н. и проживающих 2 чел. Позвонив в комм. предприятие, я узнала, что в квартире значится Ряботягова Т.Б. Кто эти люди - я не знаю. Дом является ОСББ с управляющей, живущей в этом же доме. По факту я оплачиваю проживание 2-х людей.

Я очень обеспокоена этой ситуацией и прошу помощи и совета.

Зараннее благодарна за ответ.

Відповіді юристів (10)

    Беликов Олег  Александрович
    25%
    Беликов Олег Александрович 4 роки тому

    Юрист, м. Харків, 32 роки досвіду

    Добрый день. Вам необходимо в первую очередь обратиться с заявлением в ОСББ с требованием сделать перерасчет, так как в квартире никто не прописан. Они обязаны принять ваше заявление и пересчитать оплату. Если будут возражения с их стороны, то тогда надо обращаться в суд. Вам не мешало бы проверить квартиру в реестре собственников, так как нередко встречаются ситуации, с внесением посторонних людей в эти сведения. Председатель ОСББ не может самостоятельно, без ведома собственника, кого либо прописать, поэтому, скорее всего, это техническая ошибка.

    Адвокат  Євген Олександрович
    25%
    Адвокат Євген Олександрович 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Здравствуйте!

    Если такое происходит, то фактически имеет место нарушение действующего законодательства и служебный подлог - внесение должностным лицом заведомо неправдивых ведомостей по поводу регистрации, и проживания в Вашей квартире посторонних лиц, выставление счетов для оплаты за коммунальные услуги на посторонних лиц со стороны должностных лиц правления ОСББ, возможно должностных лиц Государственной миграционной службы, а также возможно Центра предоставления административных услуг, так как самостоятельно должностные лица правления ОСББ, вояллиибы могли самостоятельно провести такую процедуру.

    В связи с этим, рекомендую подать:

    - претензию администрации ОСББ;

    - претензию и жалобу в Государственную миграционную службу;

    - претензию и заявление в Центр предоставления административных услуг;

    -заявление в полицию о внесении ведомостей в Единый реестр досудебных расследований и открытии уголовного дела о служебном подлоге по статье 366 Уголовного кодекса Украины:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14

    "Стаття 366. Службове підроблення

    1. Складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів -

    караються штрафом до двохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

    2. Ті самі діяння, якщо вони спричинили тяжкі наслідки, -

    караються позбавленням волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від двохсот п’ятдесяти до семисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";

    - иск в суд о принудительной снятии с регистрации указанных лиц, которые незаконные зарегистрированы в Вашей квартире.

    Всего доброго!

    При наличии вопросов обращайтесь!

    Удачи Вам!

    Пивовар Владислав Владимирович
    25%

    Порядок реєстрації фізичних осіб передбачено Правилами реєстрації місця проживання та Порядком передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затвердженими Постановою КМУ від 2 березня 2016 р. № 207 (далі Правила № 207).

    Згідно п. 8. Правил № 207 для реєстрації місця проживання особа або її представник подає: 1) заяву за формами, наведеними відповідно у додатках 6, 7 або 8; 2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. 3) квитанцію про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу);

    4) документи, що підтверджують: право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників);

    5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

    6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).

    Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

    У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

    Забороняється вимагати для реєстрації місця проживання особи інші документи.

    Відповідно до п. 8 Правил Документи для здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи подаються до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) з урахуванням вимог Закону України “Про адміністративні послуги”.Особа може доручити в установленому законодавством порядку подати заяву про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання відповідній посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителю багатоквартирного будинку за місцем її проживання.

    Однак, за відсутності довіреності провести реєстрацію представнику ОСББ неможиво.

    Таким чином Вам необхідно звернутись до відділення державної міграційної служби і отримати інформацію з якого часу зареєстровані вказані особи і на якій підставі.

    Після зясування причин і дати реєстрації можливо буде звернутичь до суду про знятя вказаних осіб з реєстрації.

    У випадку, якщо реєстрація здійснена без Вашого відома з застосуванням шахрайських методів це є підставою для звернення до правоохоронних органів з відповідною заявою, але питання зняття з реєстрації все одно може бути вирішено або в доровільном порядку або в судовому.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 4 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Добрий день!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Прописка (реєстрація) дає лише право користуватися майном в квартирі, а також проживати в ній, без права розпорядження майном. Таке право на розпорядження майном є виключно у власника квартири (будинку).

    З квітня 2016 року реєстрацією та зняттям з неї не займається Державна міграційна служба України, натомість, цим займаються: органи місцевого самоврядування – переважно в селах та смт; Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) – міські відділи та їх райони.

    Станом на 1.07.19 р. Є 3 варіанти зняття людини з реєстрації в помешканні:

    • добровільне звернення;
    • за рішенням суду;
    • згідно свідоцтву про смерть.

    Перший варіант передбачає:

    Необхідно звернутися в ЦНАП або інший державний орган з такими функціями за місцем проживання або за адресою, де людина збирається зареєструватися. Заповнюється заява на зняття з реєстрації встановленого зразка, до якого додається квитанція про оплату адміністративного збору та необхідні документи:

    документ, у який вносяться відмітка про зняття з реєстрації;

    військовий квиток або посвідчення про приписку.

    Другий варіант передбачає:

    У судовому порядку з чітких підстав:( подається позов до суду про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням з наступним обгрунтуванням):

    член сім'ї не проживає в квартирі тривалий час і свідки (сусіди) можуть це підтвердити; мешканець був зареєстрований з порушенням українського законодавства; мешканець колишній власник нерухомості, який відмовляється зніматися з реєстрації після завершення угоди.

    Можна зняти з реєстрації через суд, якщо він без поважних причин не проживав в квартирі протягом року – для членів сім'ї (родичів і тих, з ким велося спільне господарство), або півроку – для інших осіб.

    У судовому порядку знімаються з реєстрації мешканці, які: не мають законних прав на проживання за адресою; визнані безвісно відсутніми; оголошені померлими; порушують правила спільного проживання; використовують жиле приміщення не за призначенням; псують майно або квартиру.

    Третій варіант передбачає:

    Подачу документів до органів реєстрації з додаванням свідоцтва про смерть мешканця і таким чином реєстратор проводить всі необхідні дії.

    Таким чином перш за все Вам необхідно звернутися письмовою заявою до голови ОСББ за роз ясненнями та вимогою зробити перерахунок так як в квартирі ніхто не прописаний( з додаванням фактів прописки) , направляється письмово рекомендованим листом на ім я голови та адресу ОСББ з проханням вчинити необхідні дії по перерахунку та надати відповідь письмово у 15-ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11

    Далі, якщо реакції не буде подаєте заяву до поліції за фактом шахрайства та підробки документів головою ОСББ у порядку ст.214 КПК .

    САМОСТІЙНО ЧЕРЕЗ СУД ЗНІМАЄТЕ З РЕЄСТРАЦІЇ НЕВІДОМИХ ОСІБ , ЯК ОПИСАНО У ВАРІАНТІ ДРУГОМУ.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Сергеев Артем
    Сергеев Артем 4 роки тому

    Юрист, м. Харків, 25 років досвіду

    Добрый день.

    Вам нужно обратиться письменно к управляющему относительно количества зарегистрированных людей и порядка начисления оплаты.

    Также обратитесь письменно в орган регистрации места проживания относительно зарегистрированных людей (https://dmsu.gov.ua/services/regauth.html).

    И если это не ошибка - нужно обращаться в полицию с соответствующим заявлением.

    Если есть вопросы - обращайтесь.

    Костромина Виктория
    Костромина Виктория 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду

    обратитесь письменно в осбб - а дальше - в полицию в суд и т.д.

    "нужна детальная консультация или помощь в подготовке иска - заявы - обращайтесь через сайт "

    регистрировать они имеют право только с согласия владельца или по решению суда или автоматом в некоторых случаях напр. зарегистрирована мама - своего несовершеннолетнего ребенка

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/207-2016-%D0%B.. - Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру

    18. Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:

    1) заяву за формами, наведеними відповідно у додатках 6, 7 або 8;

    2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16 років, подається свідоцтво про народження. Реєстрація місця проживання дітей, які є іноземцями чи особами без громадянства, здійснюється за умови внесення даних про дітей до посвідки на постійне або тимчасове проживання їх батьків та копії свідоцтва про народження. Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами;

    3) квитанцію про сплату адміністративного збору (у разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну послугу);

    4) документи, що підтверджують:

    право на проживання в житлі, - ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї (зазначені документи або згода не вимагаються при реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників);

    право на перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи, - довідка про прийняття на обслуговування в спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту особи за формою згідно з додатком 9, копія посвідчення про взяття на облік бездомної особи, форма якого затверджується Мінсоцполітики (для осіб, які перебувають на обліку у цих установах або закладах);

    проходження служби у військовій частині, адреса якої зазначається під час реєстрації, - довідка про проходження служби у військовій частині, видана командиром військової частини за формою згідно з додатком 10 (для військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби);

    5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

    6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи за формою згідно з додатком 11 (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).

    У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються:

    документ, що посвідчує особу представника;

    документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини - батьками (усиновлювачами).

    Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

    У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

    Киншов Дмитрий Сергеевич
    Киншов Дмитрий Сергеевич 4 роки тому

    Адвокат, м. Харків, 7 років досвіду

    Добрий день.

    Для початку потрібно розуміти процедуру реєстрації місця проживання.

    Для того, щоб зареєструвати особу в квартирі необхідно подати відповідні документи:

    • Документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Це може бути паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист.Якщо реєструється дитина, яка не досягла 16 років, то подається свідоцтво про народження;
    • Квитанцію про сплату адміністративного збору (за реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання сплачується адміністративний збір:
      • у разі звернення особи протягом 30 днів з моменту зняття з реєстрації - в розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати;
      • у разі звернення особи з порушенням зазначеного терміну - в розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати.
      • У разі реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується тільки за одну адміністративну послугу і зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання);
    • Документи, що підтверджують право особи на проживання в даному приміщенні. Це можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права на користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі якщо таких документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька - за згодою всіх власників);
    • Військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

    Тобто, зареєструвати у Вашій квартирі так, щоб Ви це не знали - складно та протиправно!

    Зверніться зараз письмово до реєстраційної служби та дізнайтеся, чи зареєстроані особи у Вашій квартирі (нехай нададуть письмову відповідь). Якщо є хтось зареєстрованний - з'ясувати (також письмово) на якій підставі вони були зареєстровані.

    Звернутися до ОСББ письмово та дізнатися про дану ситуацію.

    Також направити письмове звернення до компанії, що надає Вам ком послуги - що це за особи, чому на них зареєстрован рахунок, тощо.

    Як У вас будуть письмові відповіді на руках, можливо буде встановити: це помилка чи ні. Якщо це не помилка - звертатися до поліції! Якщо є зареєстрвоані особи у Вашій квартирі - зняти їх з реєстрації в судовому порядку!

    Ковальчук Владимир

    Понятие «прописка» как правовой институт отслеживания места жительства граждан много лет назад заменен понятием «регистрация», суть которого граждане не очень хорошо понимают, считая, что регистрация по адресу той или иной квартиры дает многочисленные права, а ее отсутствие, наоборот, грозит тем, что человек останется без крыши над головой. Но все это было правдой тогда, когда частная собственность в СССР не признавалась, и все жильцы были «арендаторами» жилья, которое принадлежало государству. Эти арендаторы на основании ордера вселялись в жилье, вселяли своих членов семьи, все дружно там прописывались и получали право владеть, пользоваться этим жильем. Но! Не распоряжаться им де-юре!Теперешнее положение вещей сделало человека полноправном хозяином жилья, то есть его собственником. Именно право собственности дает правомочия владеть, пользоваться и распоряжаться. Наличие же прописки дает только право проживать. Не более. Прописка на сегодняшний день создана лишь для того, чтобы человек был где-то закреплен и таким образом пользовался услугами органов государственной власти и местного самоуправления в том или ином районе населенного пункта, чтобы его могли найти правоохранительные органы, и чтобы суд знал, куда высылать повестку.Также, в связи с новациями в законодательстве и правоприменительной практике следует учесть, что понятие временной прописки или регистрации также ушло в небытие. Таким образом, собственнику жилья следует «зарубить себе на носу», что «выписать» зарегистрированного жильца можно только либо по его согласию, либо в случае его смерти, либо по решению суда! Никоим образом в одностороннем порядке по инициативе собственника без судебной процедуры в таком случае не обойтись!Вы можете провести внеочередное собрание членов ОСМД, где большинством голосов переизбрать председателя ОСМД. Так же можно обратиться в суд о необоснованном начислении по коммуналке и регистрации человека. Председатель, по требованию членов ОСМД, обязан предоставить документы, подтверждающие принятия решений (это протокола общих собраний, где должны присутствовать жильци дома-члены ОСМД). Зачастую эти протокола фальсифицируются, так как на собраниях присутствуют либо пару человек из жильцов дома, либо они составляются от "фонаря", кстате, это может быть основанием для открытия уголовного производства.

    Малик Олександр Володимирович
    Малик Олександр Володимирович 4 роки тому

    Адвокат, м. Вінниця, 10 років досвіду

    Добрий день! Вам слід звернутися до ОСББ з письмовою заявою про перерахунок нарахувань, а також надання усієї відомої інформації про зареєстрованих у квартирі осіб, та коли саме вони були зареєстровані.

    Після отримання цієї інформації та відповіді ОСББ можна буде визначитися чи це технічна помилка чи слід звернутися до суду з позовом про визнання осіб такими, що втратили право користування житловим приміщенням.

    Крикун Сергій  Павлович
    25%
    Крикун Сергій Павлович 4 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    Закон Украины "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15):

    ст.4 - "1. Державній реєстрації прав підлягають:

    1) право власності та право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов’язання на нерухоме майно, об’єкт незавершеного будівництва;";

    ст.5 - "...1. У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об’єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення...";

    ст.10 - "1. Державним реєстратором є:

    1) громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації прав;

    2) нотаріус;

    3) державний, приватний виконавець - у разі накладення/зняття таким виконавцем арешту на нерухоме майно під час примусового виконання рішень відповідно до закону.";

    ст.32 - "1. Інформація про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, що міститься у Державному реєстрі прав, є відкритою, загальнодоступною та платною, крім випадків, передбачених цим Законом.

    2. Для фізичних та юридичних осіб інформація за об’єктом нерухомого майна та суб’єктом речового права надається в електронній формі через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України, за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, або в паперовій формі...

    Порядок надання інформації з Державного реєстру прав визначається Кабінетом Міністрів України

    4. За заявою власника чи іншого правоволодільця державний реєстратор надає інформацію про осіб, які отримали відомості про зареєстровані права на нерухоме майно, що їм належить, та обтяження таких прав...";

    ст.34 - "6. За отримання інформації з Державного реєстру прав у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі:

    0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації, витягу в паперовій формі;

    0,0125 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації, витягу в електронній формі;

    0,04 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації адвокатами, нотаріусами (під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва) шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру прав...".

    "ПОРЯДОК надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1127-2015-п):

    "2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

    надавач інформації з Державного реєстру прав - державний реєстратор прав на нерухоме майно (далі - державний реєстратор), уповноважена особа фронт-офісу або помічник нотаріуса;

    фронт-офіс - центр надання адміністративних послуг, утворений відповідно до Закону України “Про адміністративні послуги”...

    5. Інформація з Державного реєстру прав про зареєстровані речові права містить актуальні на дату та час її надання відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно, їх обтяження, наявні в Державному реєстрі прав, а також відповідні відомості з його невід’ємної архівної складової частини або відомості про відсутність зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, їх обтяжень.

    За бажанням особи інформація з Державного реєстру прав про зареєстровані речові права, крім відомостей, передбачених абзацом першим цього пункту, може додатково містити відомості про набуття, зміну і припинення речових прав на нерухоме майно, їх обтяжень, а також про внесені зміни до відповідних записів Державного реєстру прав та його невід’ємної архівної складової частини у хронологічному порядку...

    Пошук відомостей про зареєстровані речові права здійснюється за одним або декількома з таких ідентифікаторів:...

    щодо суб’єкта речового права, обтяження - фізичної особи:

    - прізвище, ім’я та (за наявності) по батькові;".

    Не исключено, что зарегистрированные местом жительства в Вашей квартире граждане зарегистрированы в Государственном реестре вещных прав в качестве совладельцев Вашей квартиры. Обратитесь к регистратору реестра вещных прав (фронт-офис, нотариусу) о предоставлении информации из Реестра касательно субъектов вещных прав (собственников) Вашей квартиры.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України