Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
916 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Здравствуйте.
Может ли интернет магазин может подать в суд за отказ от невыкупленной посылки.
Звонят и пишут и угрожают.
Говорят, что был устный договор и запись телефонного звонка. Но ни квитанции ни чека на товар нет.
Я им сообщила об отказе и на почте посылку не осматривала.
Вот их сообщения:
Повідомляємо Вас, що через 24 години юридичний відділ компанії ТОВ «Центр здоров'я сім'ї» направить документи в порядку ст. 205 «Форма угоди усного договору», п. 1 ст. 689 «Обов'язки покупця» ЦК України, для отримання судового рішення про стягнення з Вас оплати за відправлене замовлення вартість якого 1200грн і суми за його зберігання у відділенні пошти.
Последнее сообщение сегодня----Шановний клієнт, ваша справа та запис розмови будуть передані в Управління Нац.Поліціі, згідно зі ст 192 ККУ ч1, в зв'язку з нанесенням матеріальних збитків компанії.
Есть ли у меня повод для беспокойства? Ведь если я в тот же день отказалась от посылки и не имею ни чека ни квитанции. Измучали уже звонками и угрозами.
Спасибо.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Адвокат, м. Харків, 8 років досвіду
Доброго дня! Щоб дати точну відповідь, треба проаналізувати публічну оферту магазину, однак на основі зазначеного відповідь - ТАК, магазин має право вимагати, щоб ви прийняли та оплатили товар. Стаття 690 ЦК ч. 4 Якщо покупець без достатніх підстав зволікає з прийняттям товару або відмовився його прийняти, продавець має право вимагати від нього прийняти та оплатити товар або має право відмовитися від договору купівлі-продажу. Продавець здійснює господарську діяльність з роздрібної торгівлі (ст. 698 ЦК) і такі договори можуть вчинятись в усній формі ст. 205 ЦК.
На замітку, якщо у записі вашої розмови не вказано, що вашу розмову буде записано, такий запис є не допустимим доказом. Однак, ймовірно, що вас було повідомлено про запис розмови, оскільки на вас подають позов до суду.
Юрист, м. Вінниця, 18 років досвіду
Доброго дня.
Повідомляємо Вас, що через 24 години юридичний відділ компанії ТОВ
«Центр здоров'я сім'ї» направить документи в порядку ст. 205 «Форма
угоди усного договору», п. 1 ст. 689 «Обов'язки покупця» ЦК України, для
отримання судового рішення про стягнення з Вас оплати за відправлене
замовлення вартість якого 1200грн і суми за його зберігання у відділенні
пошти.
Последнее сообщение сегодня---Шановний клієнт, ваша справа та запис
розмови будуть передані в Управління Нац.Поліціі, згідно зі ст 192 ККУ
ч1, в зв'язку з нанесенням матеріальних збитків компанії.
Есть ли у меня повод для беспокойства? Ведь если я в тот же день
отказалась от посылки и не имею ни чека ни квитанции. Измучали уже
звонками и угрозами.
Доброго дня. Це схоже на психологічний тиск. Я реєстрах я не знайшла жодного судового рішення по цій фірмі. Це цивільно -правові відносини, ніякого шахрайства тут не має. Звертайтесь якщо потрібна допомога.
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Закон Украины "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12):
"Стаття 12. Права споживача в разі укладення договору поза торговельними або офісними приміщеннями...
2. У разі реалізації продукції поза торговельними або офісними приміщеннями продавець (виконавець) зобов'язаний надати споживачеві документ, який засвідчує факт укладення договору і є підставою для виникнення взаємних прав та обов'язків. Такий документ повинен містити інформацію про:
1) дату укладення договору;
2) найменування та місцезнаходження продавця (виконавця);
3) найменування продукції;
4) ціну;
5) строк виконання робіт (надання послуг);
6) інші істотні умови договору;
7) права та обов'язки сторін договору.
У разі ненадання такої інформації суб'єкт господарювання несе відповідальність, встановлену статтями 15 і 23 цього Закону.
3. У разі реалізації продукції поза торговельними або офісними приміщеннями споживач має право розірвати договір за умови повідомлення про це продавця (виконавця) протягом чотирнадцяти днів з дати одержання документа, який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями чи прийняття продукції або першої поставки такої продукції, за умови, що така продукція є річчю, а прийняття чи поставка продукції відбувається пізніше часу одержання споживачем документа на їх продаж....
5. У разі розірвання договору, укладеного поза торговельними або офісними приміщеннями, споживач повинен повідомити продавця (виконавця) про місце, де продукція може бути повернена.
Договором може передбачатися, що продукція або результати робіт (послуг), що були надіслані поштою, повинні у разі розірвання договору також бути повернені поштою.
Будь-які витрати, пов'язані з поверненням продукції, покладаються на продавця (виконавця). Продавець (виконавець) повинен відшкодувати витрати споживача у зв'язку з поверненням продукції....
6. Якщо споживачеві не було надано документ (електронний документ), який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями, такий правочин не є підставою для виникнення обов'язків для споживача.
У разі ненадання документа (електронного документа) або підтвердження інформації споживач повідомляє продавця (виконавця) про недійсність договору. Продавець (виконавець) протягом тридцяти днів з моменту одержання такого повідомлення повинен повернути споживачеві одержані кошти та відшкодувати витрати, понесені споживачем у зв'язку з поверненням продукції...".
Закон на Вашей стороне.
Уголовный кодекс Украины (УК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14):
"Стаття 383. Завідомо неправдиве повідомлення про вчинення злочину
1. Завідомо неправдиве повідомлення суду, прокурору, слідчому або органу досудового розслідування про вчинення злочину -
карається виправними роботами на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до двох років..." -
в следующий раз укажите звонившим, что их обращение в полицию будет иметь признаки приведенной статьи УК и наказуемым.
Вопрос не социальный, поэтому дополнительно приму в нем участие, при необходимости, на (предо)платной основе.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня.
Ніхто не буде звертатися до суду, а тим паче до поліції.
Вас просто залякують, щоб Ви перевели їм кошти та прийняли їхній товар.
Відповідно до ЗУ "Про захист прав споживачів" Ви маєте право розірвати договір, укладений за допомогою засобів дистанційного зв'язку, а тому відповідно - не приймати та не оплачувати товар.
У відповідь на їхні повідомлення напишіть їм, що подасте на них скаргу до Департаменту захисту споживачів, податкової та заяву до поліції про вчинення злочину за ст. 355 КК України "Примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов'язань".
Всього доброго!
Успіхів Вам!