Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Мама пенсионерка, 79 лет. Живет и прописана в частном доме одна, площадь дома 60кв., пенсия 2500.С 2016 года получает субсидию на оплату комунальных услуг. Каждые пол года субсидию соц,служба автоматически насчитывала на следующий отопительный сезон. А в 2020 году маму ждал неприятный сюрприз, ее соц.служба лишила субсидии, аргументировав это тем, что мама отказалась от получения идентификационного кода по религиозным соображениям, о чем есть запись в паспорте. Что, якобы они не могут получить инфориацию из ДФС, а у мамы может быть еще дополнительный доход кроме пенсии. Законно ли это, особенно в период карантина, кроме того никаких официальных сообщений от соц.службы мама не получала?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (9)
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДобрый вечер!
Каждый гражданин, имеющий право на субсидию на коммунальные услуги, подает заявку, заполняя 2 документа:
При отсутствии у пользователя идентификационного кода по религиозным и другим соображениям в предназначенное для него поле заявления вводится серия и номер паспорта.
Идентификационный номер физлица налогоплательщика относится к элементам Государственного реестра налогоплательщиков Украины и позволяет регистрировать и вести учет всех лиц, доходы и финансовые операции которых подлежат взысканию фискальных платежей.
Учет лиц, отказавшихся от получения идентификационного кода ведется в отдельном реестре.
В учетную карточку физлица налогоплательщика, а также в уведомление (для физ лиц отказавшихся от получения ИНН) вносят следующие данные:
В случае, если какая-либо инстанция потребует от гражданина наличия идентификационного номера (а такового у гражданина нет и он не желает его получать), то необходимо написать заявление в налоговую инспекцию по месту жительства в двух экземплярах. Копию со штампом налоговой инспекции, подтверждающей, что ваше заявление принято оставить себе.
Такая копия по предъявлению в различных инстанциях дает право использовать вместо идентификационного номера паспортные данные.
Выводы:
- если Ваша мама официально отказалась от ИНН, а соцслужба на основании этого отказывает в предоставлении субсидии, то действия последней противоправны;
- направьте в соцслужбу официальный запрос (через Укрпочту письмом с уведомлением, с вложением описи) о причинах отказа в предоставлении субсидии;
- если вопрос Вашей мамы не будет решен, обращайтесь с иском в Суд за защитой своих прав.
УДАЧИ!
Юрист, м. Київ
Добрий день!
Для призначення субсидії громадянин, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації такі документи:
Під час прийому документів для призначення житлової субсидії забороняється вимагати від громадян документи, подання яких не передбачено законодавством Положення для ознайомлення).
Субсидія не призначається за таких умов:
Рішення про призначення/непризначення субсидії, відмову у призначенні субсидії, поданні документів на розгляд комісії приймається протягом 10 днів після подання заяви та отримання відомостей від органів (установ, організацій) щодо доходів заявника, складу зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб, забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами тощо та повідомляється заявнику протягом 3 днів з дня прийняття такого рішення.
Рішення про відмову у призначенні субсидії, надсилається заявнику в паперовому вигляді рекомендованим листом із зазначенням підстав відмови.
Враховуючи Вашу ситуацію, відмова в призначенні житлової субсидії є незаконою, Ви маєте право оскаржити дане рішення управління праці та соціального захисту населення до комісії або до суду.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий день, Ірина!
Відсутність РНОКПП, неє підставою для відмови від призначення субсидії.
Рішення про призначення/непризначення субсидії, відмову у призначенні субсидії, поданні документів на розгляд комісії приймається протягом 10 днів після подання заяви та отримання відомостей від органів (установ, організацій) щодо доходів заявника, складу зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб, забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами тощо та повідомляється заявнику протягом 3 днів з дня прийняття такого рішення (пункт 60 Положення).
Рішення про відмову у призначенні субсидії, подання документів на розгляд комісії надсилається заявнику в паперовому вигляді рекомендованим листом із зазначенням підстав відмови / подання таких документів на розгляд комісії і порядку оскарження відповідного рішення.
Заявник має право оскаржити до комісії або до суду рішення управління праці та соціального захисту населення щодо розміру призначеної субсидії або про відмову в призначенні житлової субсидії, а також рішення щодо подання документів на розгляд комісії (пункт 64 Положення).
Всього доброго!
Успіхів Вам!
Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду
Что, якобы они не могут получить инфориацию из ДФС, а у мамы может быть еще дополнительный доход кроме пенсии. Законно ли это, особенно в период карантина, кроме того никаких официальных сообщений от соц.службы мама не получала?
их действия незаконны - обжалуйте в судебном порядке
Адвокат, м. Вінниця, 10 років досвіду
Доброго дня!
Відсутність реєстраційного номера облікової картки платника податків не є підставою для відмови у призначенні субсидії.
Зверніться письмово з заявою про призначення субсидії.
В разі відмови у її призначенні з підстав відсутності реєстраційного номеру облікової картки платника податків слід звертатися до суду з позовом та оскаржувати відповідні дії.
Юрист, м. Харків, 32 роки досвіду
Добрый день. Отказ соцслужбы от назначения субсидии противоправен, поэтому должен быть обжалован в судебном порядке. Чиновники просто не хотят проверить те данные, которые имеются в налоговой, поэтому им проще вынести решение об отказе. Отсутствие ИНН не является основанием для отказа.
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Відсутність даних з органів ДФС не є підставою для відмови у наданні субсидії , тим паче , що орган соц захисту - це орган державної влади , що здійснює державну політику у сфері соціального захисту громадян та має право своїми запитами витребувати інформацію необхідну для призначення всіх видів допомог у всіх органів та установ незалежно від форм власності.
Згідно Порядку "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" затвердженого Постановою КМУ № 848(ЗІ ЗМІНАМИ):
Для призначення субсидії вимагається лише:
заява особи (в заяві зазначаються паспортні дані та дані про заявника)
декларація особи.
Подайте заяву та декларацію поштою рекомендованим листом, або заповніть онлайн форму тут: https://www.kmu.gov.ua/service/subsidiya
Відповідь Вам мають надати поштою у 15 -ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11 - письмово.
Якщо буде відмова оскаржіть до суду , адже такі дії є протиправними.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Київ
ПЕНСИОНЕРАМ СУБСИДИЯ СЧИТАЕТСЯ ИСХОДЯ ТОЛЬКО ИЗ РАЗМЕРА ЕЖЕМЕСЯЧНОЙ ПЕНСИИ, А НЕ НА ОБЩИХ УСЛОВИЯХ
Граждане, которые стали пенсионерами, например, в мае этого года, или пенсионеры, которые прекратили работать, скажем, в июне этого года, и не имеют других доходов, кроме пенсии, могут оформить субсидию, исходя только с одного дохода - пенсии.
Это касается только тех украинцев, которые до недавнего времени работали и получали заработную плату, или, скажем, зарплату и пенсию, а с недавнего времени – в прошлом или этом году (I и II кварталы) по тем или иным причинам оставили работу и получают единственный вид дохода – пенсию.
Чтобы воспользоваться таким правом, гражданам необходимо обратиться в управление социальной защиты населения только с декларацией о доходах, Если раньше субсидия на отопительный сезон назначалась с 1 октября до 30 апреля и обязательно пересчитывалась в соответствии с решением органов местного самоуправления или органов исполнительной власти о дате начала и окончания отопительного сезона, то в 2017-2018гг. для пользователей централизованного отопления остается привязка к соответствующим решениям органов местного самоуправления или органов исполнительной власти, а для тех, у кого индивидуальное отопление, субсидия будет начисляться с 15 октября до 15 апреля. Напишите притензию в соц защиту вышестоящего органа если не решат только суд
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Налоговый кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17):
"Стаття 70. Державний реєстр фізичних осіб - платників податків
70.1. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, формує та веде Державний реєстр фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр).
До Державного реєстру вноситься інформація про осіб, які є:
громадянами України;...
Облік фізичних осіб - платників податків, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем, ім'ям, по батькові та серією і номером паспорта без використання реєстраційного номера облікової картки....
70.5. Фізична особа - платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов'язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу облікову картку фізичної особи - платника податків, яка є водночас заявою для реєстрації в Державному реєстрі, та пред'явити документ, що посвідчує особу.
Фізична особа - платник податків, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов'язана особисто подати відповідному контролюючому органу повідомлення та документи для забезпечення її обліку за прізвищем, ім'ям, по батькові і серією та номером паспорта, а також пред'явити паспорт.
Фізична особа подає облікову картку фізичної особи - платника податків або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) до контролюючого органу за своєю податковою адресою, а фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, - контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об'єкта оподаткування.
Для заповнення облікової картки фізичної особи - платника податків використовуються дані документа, що посвідчує особу. Для заповнення повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) використовуються дані паспорта....".
"ПОЛОЖЕННЯ про порядок призначення житлових субсидій" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-95-%D0%BF):
"...90. Громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про виникнення обставин, зокрема щодо:...
зміни соціального статусу членів домогосподарства;...";
"...50. Для призначення житлових субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення у п’ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості про:...
доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків,...
51. Відомості, зазначені в пункті 50 цього Положення, можуть надаватися структурному підрозділу з питань соціального захисту населення у вигляді довідок, даних на електронних носіях інформації тощо...
57. У разі коли документи, передбачені пунктом 43 цього Положення, подано не в повному обсязі, житлова субсидія призначається за умови надходження документів, яких не подано одночасно із заявою, протягом 30 днів з дня подання заяви...
58. Якщо інформацію, необхідну для призначення житлової субсидії (в тому числі на наступний період) та автоматичного розрахунку житлової субсидії на опалювальний сезон отримати неможливо внаслідок помилки, виявленої під час обміну інформацією із суб’єктами надання інформації, державними реєстрами чи ресурсами, визначеними в абзацах другому, третьому, восьмому - тринадцятому пункту 50 цього Положення, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення повідомляє громадянину про необхідність виправлення помилки самим заявником і проводить розрахунок житлової субсидії протягом 10 днів після подання ним оновлених даних та/або отримання необхідної інформації.
59. У разі коли протягом 30 календарних днів після отримання повідомлення про необхідність виправлення помилки заявник не вчинив дій щодо її виправлення та/або не подав документи, передбачені пунктом 43 цього Положення, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення приймає рішення про відмову у призначенні житлової субсидії, про що інформує заявника в порядку, встановленому пунктом 62 цього Положення. Зазначений строк може бути продовжено за рішенням комісії з причин, визнаних комісією поважними.
60. Структурним підрозділом з питань соціального захисту населення протягом 10 календарних днів з дня подання зазначених документів та отримання інформації відповідно до пункту 50 цього Положення приймається рішення про:...
призначення житлової субсидії;...".
Если Ваше заявление об отказе от получения кода ИНН не оформлено в налоговой инспекции надлежащим образом (не внесено в отдельный Гос. реестр по сведениям паспорта), необходимо обратиться в налоговую инспекции для устранения данного недостатка. После этого орган СЗН будет видеть Ваши данные в этом отдельном Гос. реестре. После оформления в налоговой получите справку о включении Вас в отдельный Гос. реестр и предъявите ее в орган СЗН - субсидия будет назначена (восстановлена).