Задайте питання юристу

916 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Нерухомість, 06 лютого 2021, питання №37678 500₴

Содействие в переходе на прямые договора с облэгерго для группы домов ( коттеджный городок под Киевом)

Группа из более, чем 90 домов нуждается в юридической поддержке в переходе на прямой договор с облэнерго, на данный момент все договора подписаны через УК, которая делает то, что хочет и блокирует в чатах недовольных плательщиков сервиса, так как действующие договора на их сервис на прямую зависят от энергии. То есть мы не можем никак проявлять недовольство , а должны просто платить и не имеем право писать в обслуживающем чате , так как жителей там заблокировали ... все владельцы хотят перейти на помятые договора, чтобы уйти от манипуляций УК с её неадекватным подходом к владельцам домов. Нужно представлять наши интересы в облэнерго и от имени всех подать заявку на прямые договора.

Відповіді юристів (8)

    Шульга Светлана Леонидовна
    20%
    Шульга Светлана Леонидовна 4 роки тому

    Юрист, м. Київ, 19 років досвіду

    При зміні електропостачальника Вам потрібно діяти у відповідності до порядку, що надаю для ознайомлення.

    Порядок зміни електропостачальника за ініціативою споживача

    Споживач має право на зміну електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії споживачу (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) з новим електропостачальником (Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312).

    Процес зміни споживачем електропостачальника забезпечується суб'єктами (учасниками) ринку електричної енергії та учасниками роздрібного ринку електричної енергії, які задіяні у процесі зміни електропостачальника та забезпечують зміну та інформаційний обмін під час такої зміни на безоплатній основі.

    Зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.

    Днем повідомлення споживачем про намір змінити електропостачальника вважається дата зафіксованого звернення споживача до нового електропостачальника щодо наміру укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу.

    Якщо споживач має чинний договір про постачання електричної енергії споживачу з фіксованим терміном (строком) дії, з метою уникнення штрафних санкцій за дострокове розірвання договору з боку попереднього електропостачальника споживач повинен повідомити нового електропостачальника про намір укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу за 21 календарний день до дати закінчення терміну (строку) дії чинного договору.

    У межах однієї процедури зміни електропостачальника споживачем відповідно до визначеного цим розділом порядку можлива зміна лише одного електропостачальника. При цьому споживач може ініціювати декілька процедур зміни електропостачальника одночасно.

    Повідомлення про намір укласти новий договір з новим електропостачальником надається у вигляді заяви-приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу на умовах оприлюдненої комерційної пропозиції електропостачальника, а якщо сторони дійшли взаємної згоди укласти договір на умовах, які оприлюднені комерційні пропозиції електропостачальника не містять, у повідомленні про намір укласти новий договір з новим електропостачальником споживач має надати новому електропостачальнику таку інформацію:

    1) персональні дані (прізвище, ім'я, по батькові) споживача або уповноваженої особи або найменування компанії (для юридичної особи), а також для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: витяг з ЄДР, роздрукований з мережі Інтернет, або копію довідки, або копію виписки з ЄДР; для фізичних осіб: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади і мають відмітку у паспорті);

    2) контактні дані (номер телефону, електронна пошта, поштова адреса для листування тощо);

    3) ЕІС-код(и) точки обліку електроенергії за об'єктом (об'єктами) споживача;

    4) найменування чинного електропостачальника;

    5) інші дані, передбачені заявою-приєднанням до договору про постачання електричної енергії споживачу відповідно до цих Правил (якщо споживач обрав визначену комерційну пропозицію нового електропостачальника), інші документи, які можуть бути потрібні відповідно до обраної комерційної пропозиції;

    6) згоду на обробку персональних даних та використання їх для отримання інформації щодо споживача від адміністратора комерційного обліку.

    Датою початку процедури зміни електропостачальника вважається дата отримання всіх необхідних даних.

    У разі отримання неповних даних електропостачальник повинен повідомити про це споживача. Після отримання всіх необхідних даних електропостачальник протягом дня повинен надати споживачу підтвердження щодо початку процедури зміни електропостачальника та укладення з ним договору про постачання електричної енергії споживачу.

    Новий електропостачальник має протягом трьох робочих днів надіслати запит до адміністратора комерційного обліку щодо зміни електропостачальника.

    Після отримання та перевірки запиту на зміну електропостачальника адміністратор комерційного обліку протягом наступного дня має надіслати постачальнику послуг комерційного обліку споживача запит на контрольне зняття даних.

    Адміністратор комерційного обліку не пізніше ніж на наступний день з дня отримання запиту на зміну електропостачальника має сформувати прогнозні обсяги споживання за точкою обліку на заплановану дату зміни електропостачальника.

    У разі відсутності можливості зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку повідомляє про це нового електропостачальника із зазначенням причини відмови у забезпеченні зміни електропостачальника, що є підставою для зупинки (анулювання) процедури зміни електропостачальника.

    Адміністратор комерційного обліку може відмовити у забезпеченні зміни електропостачальника у таких випадках:

    1) відсутності технічної можливості (невідповідність засобу комерційного обліку електричної енергії, режимів роботи, категорії надійності, обсягів споживання електричної енергії обраній комерційній пропозиції електропостачальника);

    2) відсутності у споживача чинного договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з відповідним оператором системи;

    3) припинення електроживлення об'єкта (об'єктів) споживача за зверненням чинного електропостачальника або наявності на дату ініціювання споживачем процедури зміни електропостачальника такого звернення, надісланого в установленому порядку.

    У випадку отримання повідомлення від адміністратора комерційного обліку про відсутність можливості зміни електропостачальника новий електропостачальник повинен повідомити про це споживача протягом робочого дня після отримання такого повідомлення з наданням відповідного обґрунтування та рекомендацій споживачу.

    Попередній електропостачальник після отримання від адміністратора комерційного обліку повідомлення про зміну електропостачальника повинен здійснити всі необхідні заходи у зв’язку з припиненням дії договору про постачання електричної енергії споживачу зі споживачем на заплановану дату зміни електропостачальника.

    До припинення дії договору про постачання електричної енергії споживачу попередній електропостачальник зобов'язаний забезпечувати постачання електричної енергії на умовах чинного договору.

    Попередній електропостачальник не пізніше ніж за 5 календарних днів до закінчення строку дії договору про постачання електричної енергії споживачу має виставити споживачу рахунок за електричну енергію, сформований на підставі прогнозних даних комерційного обліку, наданих адміністратором комерційного обліку.

    Постачальник послуг комерційного обліку має передати адміністратору комерційного обліку фактичні дані комерційного обліку на момент зміни електропостачальника. Упродовж одного робочого дня після зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку надсилає отримані фактичні дані попередньому та новому електропостачальникам.

    Зазначені дані є підставою для коригуючих взаєморозрахунків між споживачем та попереднім електропостачальником та початковими даними для розрахунків споживача з новим електропостачальником.

    Якщо фактичні дані комерційного обліку перевищують прогнозні, споживач повинен протягом 5 робочих днів з дати отримання остаточного рахунку здійснити платежі на користь попереднього електропостачальника.

    Якщо споживачем здійснена переплата за прогнозними даними споживання, попередній електропостачальник повинен протягом 5 робочих днів повернути споживачу надлишок коштів.

    Зазначені платежі мають бути здійснені сторонами протягом 10 робочих днів після зміни електропостачальника.

    Якщо не пізніше ніж за 3 календарні дні до дати зміни електропостачальника споживач та/або новий електропостачальник (крім випадків укладення договору шляхом приєднання споживача до публічної комерційної пропозиції) виявили бажання зупинити процес зміни електропостачальника, новий електропостачальник повинен невідкладно повідомити про це адміністратора комерційного обліку. Таке звернення є підставою відмови адміністратора комерційного обліку у забезпеченні зміни електропостачальника.

    Новий електропостачальник на запит споживача повинен повідомляти його про етапи виконання процедури зміни електропостачальника. Датою зміни електропостачальника вважається дата зміни записів у реєстрах груп споживачів електропостачальників.

    Споживач має право протягом 14 календарних днів після зміни електропостачальника ініціювати процедуру переходу до іншого електропостачальника без оплати штрафних санкцій за передчасне розірвання договору.

    Анулювання процедури зміни електропостачальника забезпечує оператор системи шляхом повідомлення адміністратору розрахунків про необхідність зміни записів у реєстрі точок комерційного обліку електропостачальника у порядку, визначеному Правилами ринку.

    Суб'єкти (учасники) ринку електричної енергії та учасники роздрібного ринку, які задіяні у процесі зміни електропостачальника, несуть відповідальність за завдані збитки іншим суб'єктам та споживачу в установленому порядку.

    Для вирішення Вашого питання потрібно умови діючого на даний час договору для зменшення сум неустойки при розірванні договору в односторонньому порядку.

    Звертайтесь.

    Карпенко Андрій Володимирович
    10%
    Карпенко Андрій Володимирович 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Добрый день!

    Для ответа на Ваш вопрос недостаточно информации:

    1. Какова форма управления Вашим КГ?

    2. Кто и как приглашал Управляющую компанию?

    3. Какова структура платежей в УК (за что платите) и т.д.?

    В Вашей ситуации надо разбираться. Необходимо изучить договора.

    Если есть дополнительные вопросы связывайтесь со мной через мой профиль на сайте.

    • Светлана Клієнт 4 роки тому

      добрый день, написала вам отдельно через профиль, на данный момент наше УК - это и есть застройщик. Наш договор на услуги включает в себя уборку и охрану ( если в кратце), энергию перепродают от облэнерго, прямых договоров нет, на воду тоже договор с УК ( по территории несколько скважин застройщика ), мы настойчиво желаем перейти на прямые договора с облэнерго, подключение на воду, чтобы УК прекратила диктатуру с из стороны и придерживались законов. В большинстве люди не довольны уборкой и охраной, но ничего не могут сделать, так как даже чат сервис заблокирован / там может писать только УК. За любой недовольный текст людей ( плательщиков сервиса и энергии) выбрасывают из чатов. Все жители владеют домами на правах собственности . Идёт открытое нарушение прав каждого. Какие наши шансы на быстрый переход на прямые договора и одностороннее изменение договора и его пунктов на сервис с УК? Они нарушают статью 714 кодекса.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 4 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    Споживач має право на зміну електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії споживачу (постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг) з новим електропостачальником (Правила роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312)

    Процес зміни споживачем електропостачальника забезпечується суб’єктами (учасниками) ринку електричної енергії та учасниками роздрібного ринку електричної енергії, які задіяні у процесі зміни електропостачальника та забезпечують зміну та інформаційний обмін під час такої зміни на безоплатній основі.

    Зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.

    Днем повідомлення споживачем про намір змінити електропостачальника вважається дата зафіксованого звернення споживача до нового електропостачальника щодо наміру укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу.

    Якщо споживач має чинний договір про постачання електричної енергії споживачу з фіксованим терміном (строком) дії, з метою уникнення штрафних санкцій за дострокове розірвання договору з боку попереднього електропостачальника споживач повинен повідомити нового електропостачальника про намір укласти з ним договір про постачання електричної енергії споживачу за 21 календарний день до дати закінчення терміну (строку) дії чинного договору.

    У межах однієї процедури зміни електропостачальника споживачем відповідно до визначеного цим розділом порядку можлива зміна лише одного електропостачальника. При цьому споживач може ініціювати декілька процедур зміни електропостачальника одночасно.

    Повідомлення про намір укласти новий договір з новим електропостачальником надається у вигляді заяви-приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу на умовах оприлюдненої комерційної пропозиції електропостачальника, а якщо сторони дійшли взаємної згоди укласти договір на умовах, які оприлюднені комерційні пропозиції електропостачальника не містять, у повідомленні про намір укласти новий договір з новим електропостачальником споживач має надати новому електропостачальнику таку інформацію:

    1) персональні дані (прізвище, ім’я, по батькові) споживача або уповноваженої особи або найменування компанії (для юридичної особи), а також для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: витяг з ЄДР, роздрукований з мережі Інтернет, або копію довідки, або копію виписки з ЄДР; для фізичних осіб: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади і мають відмітку у паспорті);

    2) контактні дані (номер телефону, електронна пошта, поштова адреса для листування тощо);

    3) ЕІС-код(и) точки обліку електроенергії за об’єктом (об’єктами) споживача;

    4) найменування чинного електропостачальника;

    5) інші дані, передбачені заявою-приєднанням до договору про постачання електричної енергії споживачу відповідно до цих Правил (якщо споживач обрав визначену комерційну пропозицію нового електропостачальника), інші документи, які можуть бути потрібні відповідно до обраної комерційної пропозиції;

    6) згоду на обробку персональних даних та використання їх для отримання інформації щодо споживача від адміністратора комерційного обліку.

    Датою початку процедури зміни електропостачальника вважається дата отримання всіх необхідних даних, передбачених пунктом 6.1.5 цієї глави.

    У разі отримання неповних даних електропостачальник повинен повідомити про це споживача. Після отримання всіх необхідних даних електропостачальник протягом дня повинен надати споживачу підтвердження щодо початку процедури зміни електропостачальника та укладення з ним договору про постачання електричної енергії споживачу.

    Новий електропостачальник має протягом трьох робочих днів надіслати запит до адміністратора комерційного обліку щодо зміни електропостачальника, який повинен містити:

    1) інформацію про споживача, зазначену в пункті 6.1.5 цієї глави;

    2) заплановану дату початку постачання електричної енергії новим електропостачальником;

    3) ЕІС-код електропостачальника.

    Після отримання та перевірки запиту на зміну електропостачальника адміністратор комерційного обліку протягом наступного дня має надіслати постачальнику послуг комерційного обліку споживача запит на контрольне зняття даних, який повинен містити:

    1) ЕІС-код точки обліку за об’єктом (площадкою вимірювання);

    2) заплановану дату початку постачання електричної енергії новим електропостачальником.

    Адміністратор комерційного обліку не пізніше ніж на наступний день з дня отримання запиту на зміну електропостачальника має сформувати прогнозні обсяги споживання за точкою обліку на заплановану дату зміни електропостачальника та:

    1) перевірити інформацію про споживача та його об’єкт (об’єкти);

    2) повідомити нового електропостачальника про можливість (відсутність можливості) здійснення зміни електропостачальника;

    3) повідомити попереднього електропостачальника споживача про отримання запиту на зміну електропостачальника, дату запланованої зміни електропостачальника та прогнозні обсяги споживання на цю дату.

    Постачальник послуг комерційного обліку впродовж 5 календарних днів після отримання запиту від адміністратора комерційного обліку повинен:

    1) сформувати прогнозні дані про покази засобу (засобів) вимірювальної техніки (засобів комерційного обліку) на дату зміни електропостачальника та повідомити їх учасникам роздрібного ринку, задіяним у зміні електропостачальника;

    2) запланувати зняття фактичних показів засобу (засобів) вимірювальної техніки (засобів комерційного обліку) на дату зміни електропостачальника.

    У разі підтвердження можливості зміни електропостачальника повідомлення адміністратора комерційного обліку повинні містити:

    1) до нового електропостачальника:

    - підтвердження дати зміни електропостачальника;

    - інформацію про історію споживання електричної енергії споживачем за минулі періоди;

    2) до попереднього електропостачальника:

    - повідомлення про зміну електропостачальника та дату такої зміни;

    3) до оператора системи:

    - повідомлення про зміну електропостачальника та дату такої зміни;

    - прогнозні обсяги споживання електричної енергії за точкою обліку на заплановану дату зміни та прогноз обсягу розподілу електричної енергії на наступний розрахунковий період.

    У разі відсутності можливості зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку повідомляє про це нового електропостачальника із зазначенням причини відмови у забезпеченні зміни електропостачальника, що є підставою для зупинки (анулювання) процедури зміни електропостачальника.

    Адміністратор комерційного обліку може відмовити у забезпеченні зміни електропостачальника у таких випадках:

    1) відсутності технічної можливості (невідповідність засобу комерційного обліку електричної енергії, режимів роботи, категорії надійності, обсягів споживання електричної енергії обраній комерційній пропозиції електропостачальника);

    2) відсутності у споживача чинного договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з відповідним оператором системи;

    3) припинення електроживлення об’єкта (об’єктів) споживача за зверненням чинного електропостачальника або наявності на дату ініціювання споживачем процедури зміни електропостачальника такого звернення, надісланого в установленому порядку.

    У випадку отримання повідомлення від адміністратора комерційного обліку про відсутність можливості зміни електропостачальника новий електропостачальник повинен повідомити про це споживача протягом робочого дня після отримання такого повідомлення з наданням відповідного обґрунтування та рекомендацій споживачу.

    Попередній електропостачальник після отримання від адміністратора комерційного обліку повідомлення про зміну електропостачальника повинен здійснити всі необхідні заходи щодо припинення дії договору про постачання електричної енергії споживачу зі споживачем на заплановану дату зміни електропостачальника.

    До припинення дії договору про постачання електричної енергії споживачу попередній електропостачальник зобов’язаний забезпечувати постачання електричної енергії на умовах чинного договору.

    Попередній електропостачальник не пізніше ніж за 5 календарних днів до закінчення строку дії договору про постачання електричної енергії споживачу має виставити споживачу рахунок за електричну енергію, сформований на підставі прогнозних даних комерційного обліку, наданих адміністратором комерційного обліку.

    Відсутність оплати споживачем виставлених рахунків на дату зміни електропостачальника та/або наявність спору між споживачем та попереднім електропостачальником не є підставою зупинки (анулювання) процедури зміни електропостачальника.

    За 5 робочих днів до дати зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку забезпечує повідомлення адміністратора розрахунків щодо необхідності зміни записів у реєстрі точок комерційного обліку електропостачальника щодо нового та попереднього електропостачальників у порядку, визначеному цими Правилами.

    У визначену дату зміни електропостачальника постачальник послуг комерційного обліку в присутності споживача та/або оператора системи повинен зняти фактичні покази засобу (засобів) вимірювальної техніки або забезпечити їх зчитування автоматизованою системою комерційного обліку.

    Постачальник послуг комерційного обліку має передати адміністратору комерційного обліку фактичні дані комерційного обліку на момент зміни електропостачальника. Упродовж одного робочого дня після зміни електропостачальника адміністратор комерційного обліку надсилає отримані фактичні дані попередньому та новому електропостачальникам.

    Зазначені дані є підставою для коригуючих взаєморозрахунків між споживачем та попереднім електропостачальником та початковими даними для розрахунків споживача з новим електропостачальником.

    Якщо фактичні дані комерційного обліку перевищують прогнозні, споживач повинен протягом 5 робочих днів з дати отримання остаточного рахунку здійснити платежі на користь попереднього електропостачальника.

    Якщо споживачем здійснена переплата за прогнозними даними споживання, попередній електропостачальник повинен протягом 5 робочих днів повернути споживачу надлишок коштів.

    Зазначені платежі мають бути здійснені сторонами протягом 10 робочих днів після зміни електропостачальника.

    Якщо не пізніше ніж за 3 календарні дні до дати зміни електропостачальника споживач та/або новий електропостачальник (крім випадків укладення договору шляхом приєднання споживача до публічної комерційної пропозиції) виявили бажання зупинити процес зміни електропостачальника, новий електропостачальник повинен невідкладно повідомити про це адміністратора комерційного обліку. Таке звернення є підставою відмови адміністратора комерційного обліку у забезпеченні зміни електропостачальника.

    Новий електропостачальник на запит споживача повинен повідомляти його про етапи виконання процедури зміни електропостачальника. Датою зміни електропостачальника вважається дата зміни записів у реєстрах груп споживачів електропостачальників.

    Споживач має право протягом 14 календарних днів після зміни електропостачальника ініціювати процедуру переходу до іншого електропостачальника без оплати штрафних санкцій за передчасне розірвання договору.

    Анулювання процедури зміни електропостачальника забезпечує оператор системи шляхом повідомлення адміністратору розрахунків про необхідність зміни записів у реєстрі точок комерційного обліку електропостачальника у порядку, визначеному Правилами ринку.

    Суб’єкти (учасники) ринку електричної енергії та учасники роздрібного ринку, які задіяні у процесі зміни електропостачальника, несуть відповідальність за завдані збитки іншим суб’єктам та споживачу в установленому порядку.

    Порядок зміни електропостачальника на постачальника «останньої надії»

    Споживачу здійснюється постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» у випадках, визначених у розділі ІІІ цих Правил.

    У разі банкрутства, ліквідації, завершення строку дії або анулювання ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії попереднього електропостачальника, а також у разі припинення його участі на ринку електричної енергії електропостачальник повинен невідкладно повідомити про це споживача (споживачів), відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника «останньої надії», на території діяльності якого знаходиться такий споживач (такі споживачі), із зазначенням дати, з якої такий електропостачальник припинить здійснювати постачання електричної енергії споживачу (споживачам).

    Переведення споживачів такого електропостачальника та споживачів електропостачальника, який неспроможний здійснювати купівлю електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на організованих сегментах ринку, до постачальника «останньої надії» здійснюється адміністратором розрахунків шляхом внесення в одноденний строк записів до реєстру точок комерційного обліку електропостачальника щодо постачальника «останньої надії» та відповідних споживачів, яким він почав здійснювати постачання електричної енергії, у порядку, визначеному Правилами ринку, та одночасного повідомлення операторів системи.

    У разі необрання споживачем електропостачальника після розірвання договору з попереднім електропостачальником або незабезпечення власного споживання шляхом купівлі електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на організованих сегментах ринку адміністратор розрахунків в одноденний термін переводить такого споживача на постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» шляхом зміни записів у реєстрі точок комерційного обліку електропостачальника щодо постачальника «останньої надії» у порядку, визначеному Правилами ринку, з одночасним повідомленням операторів системи.

    Початком постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» вважається дата припинення постачання електричної енергії споживачу попереднім електропостачальником. Адміністратор розрахунків повідомляє дату переведення споживача (споживачів) на постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» постачальнику (постачальникам) послуг комерційного обліку.

    Постачальник послуг комерційного обліку визначає на дату початку постачання електричної енергії постачальником «останньої надії» покази розрахункових засобів вимірювання шляхом зняття фактичних показів (за даними автоматизованої системи комерційного обліку) або шляхом регламентованих процедур та повідомляє ці дані постачальнику «останньої надії» та учасникам ринку відповідно до Кодексу комерційного обліку.

    Постачальник «останньої надії» повинен протягом 5 робочих днів повідомити споживача про початок постачання ним електричної енергії та забезпечити укладення договору в порядку, визначеному розділом ІІІ цих Правил. Якщо споживач не укладе договір з постачальником «останньої надії», електроживлення його об’єкта (об’єктів) має бути припинено оператором системи за зверненням постачальника «останньої надії».

    Якщо споживач протягом 90 днів не укладе відповідний договір про постачання з іншим електропостачальником або договір купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії, електроживлення його об’єкта (об’єктів) має бути припинено оператором системи за зверненням постачальника «останньої надії».

    Якщо споживач обирає нового електропостачальника до закінчення терміну постачання електроенергії йому постачальником «останньої надії», суб’єкти ринку та учасники роздрібного ринку застосовують порядок зміни електропостачальника, передбачений главою 6.1 Правил роздрібного ринку електричної енергії.

    З повагою

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 4 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Доброго дня, Світлано!

    Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (далі – Закон) визначено три форми управління багатоквартирним будинком:

    1. Самостійне управління багатоквартирним будинком співвласниками.
    2. Управління багатоквартирним будинком управителем.
    3. Управління багатоквартирним будинком об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ).

    Самостійне управління багатоквартирним будинком співвласниками

    Така форма управління передбачає можливість управляти будинком без створення ОСББ. Цей варіант управління може бути рекомендований для малоквартирних будинків (3–5 квартир), де власники самостійно можуть утримувати свій будинок та прибудинкову територію в належному стані.

    Прийняття рішень щодо управління зборами співвласників та процедурні питання проведення зборів врегульовані Законом.

    До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань щодо управління будинком:

    1. розпорядження спільним майном будинку;
    2. визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем;
    3. обрання уповноваженої особи співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням;
    4. визначення повноважень управителя щодо управління;
    5. проведення поточного і капітального ремонтів, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення спільного майна будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт;
    6. визначення дати та місця проведення наступних зборів співвласників;
    7. визначення переліку та розміру витрат на управління;
    8. відключення будинку від мереж централізованого постачання комунальних та визначення системи подальшого забезпечення будинку комунальними послугами;
    9. прийняття рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги.

    Управління багатоквартирним будинком управителем

    Ця форма передбачає управління будинком на підставі договору про надання послуг з визначеним управителем.

    Договір про надання послуг з управління будинком повинен містити:

    1. перелік послуг;
    2. вимоги до якості послуг;
    3. права і обов’язки сторін;
    4. відповідальність сторін за порушення договору;
    5. ціна послуг;
    6. порядок оплати послуг;
    7. порядок і умови внесення змін до договору;
    8. строк дії договору, порядок і умови продовження дії та розірвання договору.

    Якщо зборами співвласників прийнято рішення про укладення договору щодо надання послуг з управління будинком, такий договір підписується співвласниками або уповноваженими особами визначеними зборами співвласників. Цей договір підписується на умовах, затверджених зборами, та є обов’язковим для виконання всіма співвласниками.

    Управитель протягом одного місяця після підписання з ним договору зобов’язаний надати або надіслати рекомендованим листом кожному співвласнику примірник такого договору, завірений підписом управителя.

    Варто зазначити, що договір з управителем укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово іншу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на наступний однорічний строк.

    Управління багатоквартирним будинком ОСББ

    Ця форма передбачає, що співвласники для більш ефективного управління своїм будинком та прибудинковою територією створюють ОСББ – орган для прийняття колективних рішень.

    Управління будинком може бути здійснено:

    • через управителя, з яким ОСББ укладає договір, умови якого повинні відповідати типовому договору, затвердженому центральним органом виконавчої влади;
    • через загальні збори співвласників багатоквартирного будинку, правління ОСББ та ревізійну комісію.

    Вищим органом управління ОСББ є загальні збори співвласників, до виключної компетенції яких належить:

    • затвердження статуту ОСББ, внесення змін до нього; обрання членів правління ОСББ; затвердження кошторису, балансу об’єднання та річного звіту; визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників;
    • обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном будинку повністю або частково асоціації та ін.

    Для керівництва поточною діяльністю ОСББ обирається правління, яке має право приймати рішення з питань діяльності ОСББ, визначених статутом.

    Правління є виконавчим органом ОСББ і підзвітне загальним зборам. Порядок його обрання та відкликання, склад та строки обрання встановлюється загальними зборами. Для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю правління ОСББ на загальних зборах обирає з числа співвласників ревізійну комісію або приймає рішення про залучення аудитора. Порядок діяльності ревізійної комісії та її кількісний склад затверджуються загальними зборами.

    Для того, щоб перейти на прямі договори з постачальниками, мешканцям необхідно спочатку поміняти форму управління багатоквартирним будинком.

    Відповідно до Закону України “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку” та Закону України “Про житлово-комунальні послуги” управитель може з’явитися у багатоквартирному будинку двома шляхами. Перший – бути обраним співвласниками будинку на відповідних зборах співвласників та другий – бути призначеним за результатами , проведеного органом місцевого самоврядування.

    Попри те, що управитель може з’явився у вашому будинку за різних сценаріїв, у законодавстві чітко визначено порядок, як можна розірвати договір між співвласниками та управителем. В той же час, цей порядок залежить від того, яким чином управитель з’явився у будинку. Як діяти при кожному з цих варіантів?

    Якщо співвласники обрали управителя самостійно:

    За загальним правилом договір з управителем можна розірвати достроково або по закінченню строку дії договору. Дострокове розірвання договору можливе за згодою сторін, коли і управитель, і співвласники підтримують розірвання договору. Якщо сторони не можуть дійти згоди, розірвати договір можливо за рішенням суду.

    Що стосується розірвання договору по закінченню строку його дії, то воно дає можливість зробити це в односторонньому порядку. В такому випадку сторона, яка має намір розірвати договір та не продовжувати його, має повідомити про це іншу сторону, але не пізніше, ніж за місяць до кінця строку дії договору.

    Якщо управитель був призначений за результатами конкурсу:

    Трохи іншою є процедура розірвання договору, якщо управитель був призначений за результатами конкурсу. В такому випадку, співвласники мають право розірвати договір достроково за власною ініціативою за умови, що повідомлять управителя про своє рішення не пізніше, ніж за 2 місяці до бажаної дати розірвання договору.

    Що співвласники мають зробити для того, щоб прийняти рішення про розірвання договору:

    Якщо співвласники вирішили розірвати договір з управителем, вони мають скликати збори співвласників або загальні збори ОСББ (якщо воно створено у будинку) та прийняти на ньому відповідне рішення. Порядок денний таких зборів буде приблизно таким:

    1. Обрання голови зборів.
    2. Відкликання управителя та розірвання договору з ним.
    3. Обрання уповноваженої особи з числа співвласників для повідомлення управителя про розірвання договору та підписання додаткової угоди про розірвання договору.

    Для прийняття рішення про відкликання управителя співвласники мають набрати понад 50% голосів. Після прийняття рішення співвласники належним чином мають повідомити управителя про прийняте рішення. При повідомленні управителя співвласники мають керуватися порядком інформування сторін, який визначений у договорі між управителем та співвласниками.

    Тож незалежно від того, яким чином управитель з’явився в будинку, співвласники мають право розірвати з ним договір та залучити іншого управителя або змінити форму управління своїм будинком. Головне знати, що всі зміни в багатоповерхівці можливі лише в разі прийняття відповідних рішень на зборах. Пам’ятайте: не варто терпіти невмілого господарювання якоїсь компанії – об’єднавшись із сусідами, ви зможете розірвати з ним договір та обрати кращого та ефективнішого управителя для вашого багатоквартирного будинку.

    З 01 травня 2019 року введено в дію Закон України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон про ЖКП), який регулює відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг.

    Частиною першої статті 2 Закону про ЖКП зазначено, що предметом регулювання цього Закону є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках.

    Відповідно до статті 12 Закону про ЖКП надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

    Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Такі договори можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір та колективний договір про надання комунальних послуг) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач, колективний споживач).

    Істотними умовами договору про надання житлово-комунальної послуги є:

    1) перелік послуг;

    2) вимоги до якості послуг;

    3) права і обов’язки сторін;

    4) відповідальність сторін за порушення договору;

    5) ціна послуги;

    6) порядок оплати послуги;

    7) порядок і умови внесення змін до договору, в тому числі щодо ціни послуги;

    8) строк дії договору, порядок і умови продовження його дії та розірвання.

    Порядок та особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання житлово-комунальних послуг визначаються статтями 13-15 цього Закону.

    На виконання положень Закону про ЖКП постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 830 затверджено Правила надання послуги з постачання теплової енергії і типові договори про надання послуги з постачання теплової енергії (далі – Правила та договори № 830).

    Постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 №690 затверджено Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типові договори про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі – Правила та договори № 690).

    Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1182 затверджено Правила надання послуги з постачання гарячої води та типові договори про надання послуги з постачання гарячої води (далі – Правила та договори № 1182).

    Частиною першою статті 648 Цивільного кодексу України визначено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов’язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

    В разі, якщо виконавець комунальних послуг надає споживачам декілька комунальних послуг, то він не може укладати із споживачами один договір шляхом об’єднання в ньому різних видів комунальних послуг, а повинен укладати окремо договір на відповідну комунальну послугу на основі відповідного типового договору.

    В той же час відповідно до статті 179 Господарського кодексу України визначені загальні умови укладання договорів, що породжують господарські зобов’язання. Так абзацом третім частиною четвертою статті 179 зазначено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі:

    – типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

    Договір про надання комунальних послуг:

    За рішенням співвласників багатоквартирного будинку, прийнятим відповідно до закону, з виконавцем відповідної комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії) укладається договір про надання комунальних послуг, а саме:

    1) індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, що укладається кожним співвласником багатоквартирного будинку самостійно, за умови що співвласники прийняли рішення про вибір відповідної моделі організації договірних відносин та дійшли згоди з виконавцем комунальної послуги щодо розміру плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку;

    2) колективний договір, що укладається від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою;

    3) договір про надання комунальних послуг з колективним споживачем, що укладається з об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку або іншою юридичною особою, яка об'єднує всіх співвласників такого будинку та в їхніх інтересах укладає відповідний договір.

    Співвласники багатоквартирного будинку (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку) самостійно обирають одну з моделей організації договірних відносин, за кожним видом комунальних послуг (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії).

    У межах одного багатоквартирного будинку дозволяється обрання різних моделей організації договірних відносин за різними видами комунальних послуг.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    • Светлана Клієнт 4 роки тому

      дело в том, что это не многоквартирный дом, а частные дома с участками ( которые находятся в собственности частных лиц), дома находятся в коттеджном городке, УК из года в год усугубляет отношение к владельцам , запрещается обратная связь со стороны владельцев, просто шьются счета за сервис и охрану, которая вообще не соответсвует нормальному качеству . В случае не уплаты счёта за сервис - отключат воду и энергию. Так как договора на энергию и воду подписаны с УК, они перепродают нам услуги и никак не заинтересованы в переходе на прямые договора, потому что тогда не смогут диктовать и не смогут манипулировать владельцами . Поэтому естественно, единственный выход для владельцев - переход на прямые договора и пересмотренное действующего договора на услуги с УК в одностороннем порядке с изменением его пунктов после в процессе прямого переподключения.

    Карпенко Андрій Володимирович
    40%
    Карпенко Андрій Володимирович 4 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    добрый день, написала вам отдельно через профиль, на данный момент наше УК - это и есть застройщик. Наш договор на услуги включает в себя уборку и охрану ( если в кратце), энергию перепродают от облэнерго, прямых договоров нет, на воду тоже договор с УК ( по территории несколько скважин застройщика ), мы настойчиво желаем перейти на прямые договора с облэнерго, подключение на воду, чтобы УК прекратила диктатуру с из стороны и придерживались законов. В большинстве люди не довольны уборкой и охраной, но ничего не могут сделать, так как даже чат сервис заблокирован / там может писать только УК. За любой недовольный текст людей ( плательщиков сервиса и энергии) выбрасывают из чатов. Все жители владеют домами на правах собственности . Идёт открытое нарушение прав каждого. Какие наши шансы на быстрый переход на прямые договора и одностороннее изменение договора и его пунктов на сервис с УК? Они нарушают статью 714 кодекса.

    Я пытаюсь до Вас дозвониться, но нет связи!

    Крикун Сергій  Павлович
    30%
    Крикун Сергій Павлович 4 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду

    Гражданский кодекс Украины (ГК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15):

    "Стаття 3. Загальні засади цивільного законодавства...

    3) свобода договору;...

    5) судовий захист цивільного права та інтересу;...

    Стаття 651. Підстави для зміни або розірвання договору

    1. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

    2. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

    Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

    3. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.".

    Конституция Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):

    "Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством...".

    Считаю надлежащим и целесообразным подать каждым из жильцом отдельно заявление (под регистрацию его вручения на своем экземпляре или заказным письмом с уведомлением о вручении) одновременно в адрес УК и поставщика электроэнергии (в "шапке" заявление первым адресатом указать УК, копия - поставщику электроэнергии сообщение, заявление в адрес УКо расторжении договора (основания для расторжения согласно фактических обстоятельств (не блокирование чата) и условий договора должны быть) и одновременно ходотайство к поставщику электроэнергии о заключении договора с приведением приведенных положений Конституции Украины и ГК. Моментом расторжения, как заключения договора указать 1 число месяца, следующего через месяц (не менее) с даты отправления заявления. Направление заявлений одним документом считаю универсальным как неразрывно связанным (исключает "возможные" потерю, не получение заявления и т.п., а также и взаимное информирование адресатов по сути заявления. В заявлении указать о намерении по истечении месяца с момента получения заявления в судебном порядке расторгнуть и обязать заключить договор. Что касается судебного спора (при необходимости). Во-первых, поставка и потребление электроэнергии является услугой потребителю, т.е. граждане-истцы при обращении в суд с иском с этим предметом освобождены от уплаты судебного сбора. Во-вторых, каждый из жильцов должен обратиться в суд самостоятельно (ус каждого отдельный, самостоятельный предмет иска - адрес, потребитель). В-третьих, каждый из истцов указывает в заявлении ходатайство о рассмотрении его иска одновременно с другими исками жильцов в порядке объединенного производства. Суд должен, обязан при рассмотрении спора применять положения Конституции Украины. Таким же образом расторгнуть и заключить договоры по другим коммунальным услугам.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України