Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

22 грудня 2021, питання №53537 300₴

Возврат оптового заказа на гирлянды.

Клиент сделал оптовый заказ на гирлянды.
Все официально через расчетный счет, накладную отправляли с посылкой.
Наш кладовщик сделал ошибку и отправил гирлянду не Белого свечения, а желтого.
После чего клиент связался и сказал, что к нему приехали не те гирлянды.
Мы предложили сделать замену или возврат.
Клиент сказал, что он не проверял их и отправил по множеству заказов.
Вопрос.
Клиент хочет вернуть гирлянды, что приехали возвратом от клиентов (часть гирлянд). Мы имеем право не принимать такой возврат? Гирлянды уже побывали у третьих лиц. (У клиентов нашего клиента).

Відповіді юристів (12)

    Сергій
    20%
    Сергій 2 роки тому

    Юрист, 3 роки досвіду

    Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Відповідно до норм чинного законодавства споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.

    Обов’язковою умовою для того, щоб отримати або обміняти товар належної якості є наявність розрахункового документу, виданого споживачеві разом з проданим товаром.

    Отже, обміну або поверненню підлягає тільки новий товар, який не має слідів використання: потертостей, забруднень, тощо. Товар повинен бути повернутий у повному комплекті, з ярликом, в своїй оригінальній упаковці, з заводським маркуванням, і супроводжуючими документами.

    Тому, якщо ваш товар належної якості та використовувався він підпадає під категорію вживаного товару, якщо на ньому залишилися сліди використання. В такому разі можете не приймати повернення.

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Якщо товар, який вам хоче повернути клієнт, належної якості і зберігає товарний вигляд, то, нажаль для Вас, відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» він має право це зробити протягом 14 днів у будь якій ситуації. В іншому випадку, саме він відповідає за понесені Вами збитки, й Ви не мусите приймати його назад..

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Втім є певні нюанси, які дозволяють вам контролювати цю ситуцію. Думаю, що ви їх знаєте краще за мене, й всі вони лежать у площині "уважної" перевірки повернутого товару. У будь якому разі не повертайте гроші раніше, ніж перевірете товар. Вдачі!

    Білогай Ігор Петрович
    20%
    Білогай Ігор Петрович 2 роки тому

    Юрист, м. Конотоп, 7 років досвіду

    Ви надіслали клієнтові товар, який відрізняється від убумовленого, проте, клієнт, через свою неуважність, прийняв цей товар, і не виставив претензій, тому можна вважати, що клієнт не мав претензій стосовно кольору гірлянд. Це якщо говорити про виконання договору.

    Стосовно ж права клієнта повернути товар, то у нього є для цього 14 днів, так як товар належної якості. Якщо пройшло більше 14 днів, а товар вам не повернули, то ви можете його вже не приймати. Важливо, часом пред'явлення вимоги про повернення товару можна вважати той день, коли товар було передано на пошту для надсилання вам.

    Якщо ж зі строками все в порядку, то ви зобов'язані прийняти товар, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики. Якщо ж товарний вигляд чи ярлики відсутні- то можете не приймати товар

    Кирда Вячеслав Володимирович
    16.7%

    Доброго дня!

    Коротко кажучи, Ви маєте право не приймати товар, однак потрібно враховувати наступне:

    Аби його не приймати, вовар має бути використаний, про що може свідчити будь-які царапини, подряпини, інші механічні ушкодження тощо.

    Якщо все ж він дійсно не використовувався, є всі документи, товар новий, обміняйте, і не майте жодних проблем. Тим більше Ви розумієте, що це помилка Ваша.

    Успіхів!

    Шишкин Алексей Юрьевич
    16.7%
    Шишкин Алексей Юрьевич 2 роки тому

    Юрист, м. Харків, 32 роки досвіду

    Исключительно с юридической точки зрения, вы не можете принять возврат товара от третьих лиц, с которыми у вас нет договорных отношений. Даже если эти отношения не оформлены путем заключения единого документа - договора, а оформлены через накладную на отгрузки и оплату по счету. В данном случае есть два субъекта продавец и покупатель все вопросы должны решаться исключительно между этими двумя лицами. Но если вы хотите пойти навстречу, то тогда вам надо внимательно проверить, кому реально ваш покупатель отпраалял товар, проверить не был ли этот товар в эксплуатации, исправен ли он и так далее. Но есть нюанс, обменять товар вы можете только в адрес своего покупателя, если это оформлять как обмен на другой товар. Иначе как это провести по бухгалтерии не оформляя дополнительных документов с каждым отдельным конечным потребителем.
    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Здравствуйте, Евгений!

    Если официально в течении 14 дней, зафиксирован факт обращения именно от Вашего клиента по поводу возврата товара, который не соответствует тому, что был заказан Вы должны либо заменить товар, либо вернуть денежные средства (статья 9 Закона Украины "О защите прав потребителей").

    Если же факт не зафиксирован, либо срок нарушен или по поводу возврата, обращаются третьи лица, тогда Вы имеете право не принимать этот товар

    При наличии вопросов "обращайтесь"!

    Всего доброго, удачи Вам!

    Крикун Сергій  Павлович
    13.3%
    Крикун Сергій Павлович 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    "ПРАВИЛА роздрібної торгівлі непродовольчими товарами" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1257-07#n13):

    "Розділ I. Загальні положення...

    9. До подання товарів у торговельний (демонстраційний) зал працівники суб'єкта господарювання проводять підготовку товарів до продажу (розпакування, перевірка цілісності індивідуальної упаковки, пломб підприємства-виробника, наявності маркувальних даних і якості, чищення, прасування, перевірка наявності інструкцій з експлуатації, технічних паспортів, гарантійних талонів, комплектність виробів, перевірка роботи в дії тощо)...

    12. Суб'єкт господарювання зобов'язаний усіляко сприяти споживачу у вільному виборі товарів і додаткових послуг, на його вимогу провести перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів з наданням йому контрольно-вимірювальних приладів, документів, які підтверджують якість, безпеку, ціну товарів.

    Продавець зобов'язаний перевірити справність виробу, продемонструвати по змозі його роботу та ознайомити споживача з правилами користування....

    Глава 4. Електропобутові товари...

    2. Здійснюючи приймання електропобутових товарів, перевіряють наявність технічного паспорта, інструкції з експлуатації.

    Товари, на які поширюються гарантійні строки експлуатації, повинні мати гарантійні талони встановленого зразка.

    Перевірка комплектності електропобутових товарів проводиться відповідно до даних технічного паспорта...

    9. При продажу електропобутових товарів працівники суб'єкта господарювання зобов'язані в присутності споживача перевірити їх якість, комплектність, наявність технічного паспорта, гарантійного талона, інструкції з експлуатації, точність міри або кількості (шнура, проводу, дрібних товарів) та в обов'язковому порядку заповнити гарантійний талон.

    Технічно складні електропобутові товари та електроосвітлювальна арматура, електролампи перевіряються в дії...".

    Гражданский кодекс Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 8. Аналогія

    1. Якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону)..."

    Во-первых, при розничной торговле продавец обязан проверить работу товара, в том числе, в данном случае, по типу свечения.

    Во-вторых, нормативного акта, регулирующего правила оптовой торговли непродовольственными товарами не принято (мне о таком неизвестно), поэтому применению подлежат по аналогии закона Правила розничной продажи, т.е. оптовый продавец также должен проверить работу товара, т.е. Ваш клиент несет риск продажи товара без проверки.

    В-третьих, таким образом, оптовый продавец (клиент) несет обязанности перед розничным продавцом в порядке Закона о защите прав потребителей - Вы вправе отказать клиенту в приеме возвратом гирлянд.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Згідно статті 9 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачено право споживача обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням.

    Обмін або повернення товару можливе на протязі 14 днів, без врахування дня покупки, якщо триваліший термін обміну або повернення товару не було оголошено продавцем. Обмін або повернення товару проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вид, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ, виданий продавцем разом з товаром. Якщо на момент обміну або повернення потрібного товару немає у продажу, споживач має право розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар і одержати назад гроші.

    Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", затверджено перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).

    До товарів які не підлягають обміну, або поверненню відносяться:

    1. Продовольчі товари.

    2. Лікарські засоби.

    3. Предмети сангігієни.

    4. Фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір.

    5. Корсетні товари.

    6. Парфюмерно-косметичні вироби.

    7. Перо-пухові вироби.

    8. Дитячі іграшки м’які.

    9. Дитячі іграшки гумові надувні.

    10. Зубні щітки.

    11. Мундштуки.

    12. Апарати для гоління.

    13. Помазки для гоління.

    14. Гребінці, гребені та щітки масажні.

    15. Сурдини (для духових музичних інструментів).

    16. Скрипкові підборіддя.

    17. Рукавички.

    18. Тканини.

    19. Тюлегардинні і мереживні полотна.

    20. Килимові вироби метражні.

    21. Білизна натільна.

    22. Білизна постільна.

    23. Панчішно-шкарпеткові вироби.

    24. Товари в аерозольній упаковці.

    25. Друковані видання.

    26. Лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником).

    27. Аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом.

    28. Вироби з натурального та штучного волосся (перуки).

    29. Товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування т. д.).

    30. Інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо).

    31. Ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну або поверненню є вичерпним.

    Продавець не має права відмовити в обміні або поверненні товару, не включеного до переліку, якщо він відповідає всім вимогам, передбаченим ст. 9 Закону.

    Якщо покупець не заявляє вимог письмово , а робота за договором виконана то згідно ст. 853 ЦК Украііни покупець має іі прийняти та оплатити згідно акту.

    Якщо покупець не підписує акт та не оплачує.

    Магазин направляє досудову вимогу про сплату наданих послуг за підписом директора ,рекомендованим листом з врученням на адресу покупця з додаванням договору, специфікаціі послуг , рахунок -фактуру до сплати ,та у разі ігнорування вимоги у 30-ти денний термін, подає до суду про стягнення коштів за товар та послуги і неустойку. Квитанцію з пошти та всі документи зберігаєте для суду.

    Если товар не указан в списке выше , его обязаны принять и вернуть деньги.

    На почте оформляется акт возврата и пересылается отправителю

    ---

    Повернути товар у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна протягом 14 днів із дня покупки. Це правило поширюється на товари належної якості, тобто невикористані та непошкоджені.

    Щоб повернути або обміняти товар, треба дотримуватися умов його повернення:

    • товару немає в Переліку тих, що не підлягають обміну та поверненню
    • товар не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували
    • минуло менше двох тижнів з моменту придбання товару
    • є касовий або товарний чек

    Продавці, зазвичай, знайомі з вашим правом на обмін і повернення товару належної якості. Це право передбачено ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів».

    Ваші вимоги розглядаються після пред’явлення розрахункового документа (чека). А щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Ваші вимоги щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення розрахункового документа та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

    Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

    Якщо ви втратили технічний паспорт або інший документ, який його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

    Серед найпопулярніших товарів, що повертаються:• телефони,• телевізори,• монітори,• відеокарти,• інша техніка та електроніка.Іншу групу становить одяг і взуття – те, що купують найчастіше з непродовольчих товарів і повертають, якщо не підійшов розмір або інші характеристики. Звичайно, потрібно пам’ятати, що плаття, яке ви вже одягали, повернути не вдасться, те ж стосується і туфель. Але якщо ви його всього лише поміряли вдома, не пошкодивши бірку, цілком можливо зробити повернення.

    Обмін товару протягом 14 днів

    Звичайно, магазину вигідніше надати вам товар на обмін, щоб не втрачати виручку. Тому роблячи запит, вирішіть точно, чи хочете ви зробити покупку, чи товар вам остаточно не підходить. Якщо ви поміняєте товар на аналогічний, і вам видадуть новий чек, термін в 14 днів буде обчислюватися заново. Тобто, в принципі, ви зможете знову поміняти товар або повернути його протягом цього терміну.

    Але є важливий нюанс. Щоб повернути або обміняти товар, потрібно зберегти його товарний вигляд: не використовувати і скласти в упаковку.

    Тому що обміняти або повернути товар належної якості можна тільки в тому випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд (зокрема пломби, ярлики) та інші споживчі властивості. Це прописано у статті 9 Закону про захист прав споживачів.

    Повернути товар, який вже використовувався, не вийде, крім випадків, коли він бракований.

    Згідно ст. 9 Закону про захист прав споживачів, товар належної якості можна обміняти, якщо у вас є розрахунковий документ, виданий разом із проданим товаром.

    Але навіть якщо ви не берете чеків або чек про останню покупку не зберігся, повернути товар у магазин все одно можна.

    Для цього напишіть заяву про отримання копії товарного чека на ім’я директора магазину. Магазини, що використовують розрахунково-касові апарати, зобов’язані зберігати стрічки з даними про продаж товарів 3 роки.

    Якщо домовитися з адміністрацією не вийшло або чек не вдалося знайти, ви можете затребувати запис з камер спостереження. І надати це як доказ, але вже в суді.

    14 днів – стільки часу дає закон, щоб повернути товар належної якості. Але якщо з моменту придбання пройшло понад два тижні, ви зможете повернути товар тільки по гарантії, тобто якщо в товарі є якісь недоліки.

    Гарантійний термін — час, протягом якого можна повернути бракований товар.

    Іноді продавці плутають термін повернення товару з гарантійним. Це відбувається як випадково, так і навмисно — щоб відсіяти невпевнених покупців.

    Відповідно до статті 9 Закону про захист прав споживачів, ви маєте право обміняти товар належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо продавець не оголосив більш тривалий термін.

    Продавці навряд чи будуть оголошувати триваліший термін, але два тижні — мінімальний термін повернення товару належної якості, гарантований законом. При цьому мова йде не лише про обмін товару. Товар можна повернути, забравши гроші, або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості.

    Спочатку вас попросять написати заяву про повернення товару і розірвання договору купівлі на ім’я директора магазину. За законом, розрахунок при поверненні товару залежить від його вартості на час купівлі.

    За загальним правилом, гроші повернуть відразу (у день розірвання договору). Але якщо магазин не зробить цього день у день, тоді їх мають повернути не пізніше ніж протягом 7 днів — знову ж, за законом.

    Якщо порушено товарний вигляд , не повна комплектація , або товар поламаний з вини клієнта можете провести технічну експертизу та письмово відмовити в поверненні коштів

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    13.3%
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Євгеній!

    1. Потрібно розуміти: ваш клієнт є суб'єктом господарювання чи звичайною фізичною особою.

    2. Якщо суб'єктом господарювання, то відносини між Вами регулються нормами ГКУ та ЦКУ. Якщо звичайною фізичною особою - нормами ЗУ "Про захист прав споживачів" та ЦКУ.

    Господарський кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15/conv#n1...):

    Стаття 269. Гарантії якості товарів. Претензії у зв'язку з недоліками поставлених товарів

    1. Строки і порядок встановлення покупцем недоліків поставлених йому товарів, які не могли бути виявлені при звичайному їх прийманні, і пред'явлення постачальникові претензій у зв'язку з недоліками поставлених товарів визначаються законодавством відповідно до цього Кодексу.

    ВИСНОВОК: ваш замовник міг і повинен був перевірити товар при його прийманні. Якщо він цього не зробив та оплатив замовлення, то фактично підтвердив предмет, кількість і асортимент поставки.

    Крім того, він уже здійснив роздрібну торгівлю цього товару своїм клієнтам.

    Тому Ви маєте право не приймати повернення. Якщо ваш клієнт вважає інакше, то нехай звертається до суду і там це доводить.

    А зробити це буде нереально, особливо якщо в накладних вказаний колір світіння гірлянд, що ваш замовник міг перевірити при прийнятті товару та відповідно відразу від нього відмовитися.

    Господарський кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15/conv#n1...):

    Стаття 265. Договір поставки

    6. Реалізація суб'єктами господарювання товарів негосподарюючим суб'єктам здійснюється за правилами про договори купівлі-продажу. До відносин поставки, не врегульованих цим Кодексом, застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України про договір купівлі-продажу.

    Закон України "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text):

    Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості

    1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

    Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

    Перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    ВИСНОВОК: покупець має право повернути товар належної якості лише протягом 14 днів з дати покупки.

    Крім того, повернення товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

    Тобто, у даному випадку також можна відмовити в його поверненні.

    Однак, якщо ваш замовник здійснює роздрібну торгівлю, то він скоріш за все є ФОП. Тому по вашому питанню підходить перший випадок.

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Сергеев Артем
    Сергеев Артем 2 роки тому

    Юрист, м. Харків, 25 років досвіду

    Наш кладовщик сделал ошибку и отправил гирлянду не Белого свечения, а желтого.

    Где-то документально зафиксирован цвет?

    После чего клиент связался и сказал, что к нему приехали не те гирлянды.Мы предложили сделать замену или возврат.Клиент сказал, что он не проверял их и отправил по множеству заказов.

    Кому отправил Ваш заказчик покупку - к Вам не имеет никакого отношения. Если конечно между вами не заключен по этому поводу договор.

    Относительно 14-ти дневного возврата - пусть заказчик высылает покупку в товарном виде с чеками в течении 14-ти дней. Успеет собрать?

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Не прийняти товар ви можете, проте готуйтесь до претензій (а подальшому судових проваджень) від покупців - третіх осіб, так як договірні умови не виконані належним чином з вашого боку.

    Також рекомендую зв'язатися з покупцем та уточнити у нього контакти третіх осіб та дізнатися у них інформацію, - попрацювати над усуненням негативу, можливо їх цілком задовільнять зазначені гірлянди і повернення зважаючи на актуальність робити вони не хочуть, це й понесення витрат на пересилку.

    Щодо законодавства то дійсно ЗУ "Про захист прав споживачів" закон передбачає захист їх прав.

    Товар неналежної якості може підлягати обміну протягом гарантійного строку, який зазначається в документах, котрі додаються до продукції.

    У разі виявлення недоліків товару протягом встановленого гарантійного терміну з вини виробника покупець має право:

    розірвати угоду і повернути кошти, які були витрачені на покупку,

    замінити товар на такий самий, або аналогічний, якщо є в наявності у продавця.

    Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Покупець має право обміняти товар належної якості, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий разом з проданим товаром. Однак не весь товар належної якості підлягає обміну (поверненню). Повний список товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), можна знайти в постанові Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172.

    Успіхів


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України