Задайте питання юристу

915 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 22 березня 2022, питання №59501 150₴

Вручили повестку на блокпост

Добрый день.планирую отвезти семью на западную Украину и самому вернуться назад.Наслышан, что при возвращении назад останавливают на блок посту или приходят в гостиницу и вручают повестку. Насколько это законно и нужно ли являться военкомат по этой повестке. Являюсь военнообязанным (врач).спасибо за ответ.

Відповіді юристів (7)

    Промський Євгеній Сергійович
    26.7%
    Промський Євгеній Сергійович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду

    Вручення повісток на блокпостах є незаконним.

    Повістку вам має право вручити представник військомату за місцем вашої прописки, після попереднього розпорядження керівника військомату.

    Виходячи з цього, вручення повістки на блок-постах неправомірне.

    Існують законні (поважні) причини для неявки в військкомат!!!

    Так, найпоширенішою поважною підставою для неявки в військкомат є хвороба (будь-яка).

    Ви можете:

    • викликати швидку допомогу та отримати довідку про виклик
    • звернутися до лікарні та отримати довідку про хворобу
    • лягти на стаціонарне лікування лікарню та отримати відповідну довідку.

    Зазначені документислід направити до військкомату зручним способом (пошта, електронна пошти).

    Якщо у вас немає поважних причин для прибуття до військкомату (хвороба чи смерть когось з членів родини), ви можете бути притягнуті до адміністративної або кримінальної відповідальності. Все залежить від того, до кого буде передана справа у випадку її ініціювання.

    У той же час, в умовах війни неявка за повісткою може тягнути за собою відповідальність.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    1 неоподаткований мінімум = 17 грн.

    Притягнення до адмін. відповідальності можливе лише умови складення протоколу та вручення його порушнику!!!

    За неявку по першій повістці ризик кримінальної відповідальності низький, у свою чергу неяка за другою та більше повістками підвищує можливий ризик кримінальної відповідальності.

    КРИМІНАЛЬНА

    Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період

    Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -

    карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

    Ухилення має місце у випадку, коли особа, яка отри­мала повідомлення (повістку) про призов, не з’являється без поважних причин до при­зовного пункту в строки, зазначені у повідомленні, або хоча і не отримала повідомлен­ня, але знає про призов і не з’являється до призовного пункту протягом місяця.

    Способи ухилення можуть бути різними: підробка документів про хворобу, від’їзд з місця постійного проживання, умисне спричинення собі тілесного ушкодження тощо.

    Гончаренко Константин
    26.7%
    Гончаренко Константин 3 роки тому

    Юрист, м. Суми, 6 років досвіду

    Доброго дня!

    Відповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають:( чоловіки 18-60 -ти років)

    • військовозобов'язані;
    • резервісти;
    • бійці Національної гвардії;
    • працівники Служби безпеки;
    • працівники Державної прикордонної служби;
    • працівники Державної спеціальної служби транспорту;
    • працівники Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації,
    • члени інших військових формувань.

    Щодо черги мобілізації:

    • Перша черга — це оперативний резерв. Йдеться про колишніх військовослужбовців віком до 40 років, які мають бойовий досвід та відслужили в армії. Переважно це ветерани АТО чи бійці ООС.
    • Друга черга — колишні військовослужбовці, які проходили строкову службу до 2014 року або служили за контрактом.
    • 3 черга— мобілізаційний резерв. Сюди відносимо військовозобов’язаних, які закінчили військові кафедри ВНЗ як офіцери запасу та не призивалися під час попередніх мобілізаційних кампаній.
    • 4 черга — громадський резерв. Інші громадяни, які не мають обмежень за віком чи станом здоров’я щодо призову на військову службу та можуть бути залучені для комплектування ЗСУ та інших військових формувань винятково в особливий період.

    Ответственность за неявку

    - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022

    Про загальну мобілізацію:

    https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...

    "8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:

    1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;

    2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".

    Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.

    "2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"?

    - В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн..

    "Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Если нет подписаной повестки с контрольнім талоном о вручении в деле личном в ТЦК СП прямое уклонение доказать сложно.

    Если подписали , нужно прибыть и пройти ВЛК , она определит пригодность даст висновок , справки о здоровье принести свои , или вас направят на доп. обследования в гос. клинику.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Ви можете здійснити оплатуюристу, натиснувши "галочку зеленого кольору під фото обраного юриста", з залишенням відзиву, а також додатково: у разі наявності можливості у графі: "Віддячити".

    Під час воєнного стану це дуже актуально.

    Адвокат  Євген Олександрович
    Адвокат Євген Олександрович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду

    Здравствуйте, Игорь!

    В ВИДУ ВВЕДЕННОГО В УКРАИНЕ ВОЕННОГО ПОЛОЖЕНИЯ, ИМЕЮТ ПРАВО ВРУЧИТЬ ПОВЕСТКУ ДЛЯ ПОСТАНОВКИ НА ВОИНСКИЙ УЧЕТ, УСТАНОВЛЕНИЯ ЛИЧНЫХ ДАННЫХ, ПРОВЕДЕНИЯ МЕДКОМИССИИ (НЕ ВСЕ ЛИЦА СТОЯТ НА ВОИНСКОМ УЧЕТЕ, ИНОГДА НАРУШАЮТ ПРАВИЛА ВОИНСКОГО УЧЕТА).

    ЕСЛИ В ПОВЕСТКЕ УКАЗАНО, ЧТО: "НА ПРИЗЫВ" - ЭТО НЕЗАКОННО, ТАК КАК ДО ПРИЗЫВА ЛИЦО ДОЛЖНО БЫТЬ ПОСТАВЛЕНО НА ВОИНСКИЙ УЧЕТ, ИЗУЧЕНО, В ОТНОШЕНИИ НЕГО ДОЛЖНА БЫТЬ ПРОВЕДЕНА МЕДКОМИССИЯ И ТОЛЬКО ПОСЛЕ ЭТОГО, ПРИ ПРИЗНАНИИ ПРИГОДНЫМ И ОТСУТСТВИИ ОСНОВАНИЙ ДЛЯ ПОЛУЧЕНИЯ ОТСРОЧКИ ОТ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ, МОЖЕТ БЫТЬ ВЫДАНА "ПОВЕСТКА НА ПРИЗЫВ"!

    В СВОЮ ОЧЕРЕДЬ, ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в ТЦКСП (военкомат) .

    Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат) .

    Он можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направит в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Также, он можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении него, которую потом направит в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Кроме того, он можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении него, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...

    8. Після набрання чинності Указом Президента України щодо проведення чергового призову:... у разі якщо за будь-яких обставин повістка не надійшла, громадяни призовного віку зобов'язані з'явитися до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову, визначеного Указом Президента України;... ".

    "10. У разі неявки призовника без поважних причин за викликом відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки на призовну комісію він несе відповідальність, установлену законом".

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.

    ЕСЛИ ОН НЕ ЯВИТСЯ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    - ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    При наличии вопросов обращайтесь через кнопку зеленого цвета "Звернутися".

    Всего доброго!

    Айвазян Юрій Климентійович
    30%

    Здравствуйте, Игорь!

    Если Вы на законных основаниях выехали из Украины, то также занно в нее и вернетесь. Вручение повестки может производить только тот военкомат (или ТЦП и СП), к которому Вы приписаны (к тому же есть куча способов не отреагировать на это - например, заболеть), а мобилизовать Вас могут только при наличии законных основания. Вот Вам, на всякий случай, перечень лиц, которые могут получить отсрочку от мобилизации согласно ст. 23 Закона Украины "О мобилизационной подготовке и мобилизации":

    "Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

    визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або визнані відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років

    жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я;

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи,

    усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;

    мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І чи ІІ групи; опікуни (піклувальники) особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною або обмежено дієздатною;

    особи зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи;

    особи зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю ІI групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду;

    зайняті постійним доглядом за особами, що його потребують, відповідно до законодавства України, в разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

    народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законами випадках.

    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:

    військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;

    працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

    Не підлягають призову на військову службу під час часткової мобілізації протягом шести місяців з дня звільнення з військової служби військовозобов’язані з числа громадян, які проходили військову службу за призовом під час мобілізації та були звільнені зі служби у запас (крім військовослужбовців, зарахованих на службу у військовому оперативному резерві першої черги). Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою".

    Карпенко Андрій Володимирович
    Карпенко Андрій Володимирович 3 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду

    Здравствуйте!

    Що таке черги мобілізації, хто зараз підлягає призову, що вважається порушенням прав призовників і як ці права відстояти законно, а не відкосити.

    Изучите - переписывать для ответа Вам нет смысла:

    https://nv.ua/ukr/ukraine/events/mobilizaciya-hto-...

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Відомості про вручення повісток на блокпостах Західної України перебільшені, зокрема повістки вручаються особам як внутрішньо переміщені особи переїхали до іншого регіону та не стали на облік до ЦНАП та військкоматів у 48 год з моменту переміщення, для інших осіб діє вільне місце пересування.

    Громадянам, які ігнорують мобілізацію, загрожує адміністративна та кримінальна відповідальність. Це прописано у законі України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», та у законі «Про військовий обов’язок і військову службу».

    1. Порушення військовозобов’язаними чи призовниками правил військового обліку призведе до накладення на порушника штрафу від п’яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (у проміжку від 6 200 до 12 400 грн) згідно статті 210 Кодексу України. Якщо порушення повториться, тобто за передбаченого частиною першою цієї статті або частиною першою статті 211 цього Кодексу вже відбудеться адміністративне стягнення, то сума штрафу буде становити від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (у проміжку від 12 400 до 18 600 грн).

    Порушеннями правил військового обліку вважаються:

    неявка їх на виклик до військового комісаріату без поважних причин;

    несвоєчасне подання в обліковий орган, де вони перебувають на військовому обліку, відомостей про зміну місця проживання, освіти, місця роботи, посади;

    порушення порядку проходження навчальних зборів (занять) у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та професійно-технічних навчальних закладах.

    2. У разі ухилення військовозобов’язаного від військового обліку після того, як він отримав попередженні від військового комісаріату, дає право накласти на нього штраф до п’ятдесяти (62 000 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або відправити на виправні роботи на строк до двох років, або арештувати на строк до шести місяців (ст. 335, 336, 336-1, 337 ККУ).

    3. Умисне псуття, втрата або недбале зберігання військовозобов’язаними і призовниками обліково-військових документів (військових квитків і посвідчень про приписку до призовних дільниць) підпадає під статтю 211 Кодексу України. Штраф за це передбачається від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1200 до 3700 грн) при першому порушенні, та від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3700 до 8600 грн) наступного разу.

    4. У разі ухилення військовозобов’язаного від зборів (навчальних, спеціальних чи перевірних) — карається штрафом до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (до 86 800 грн) або арештом на строк до шести місяців (ст. 335, 336, 336-1, 337 ККУ).

    5. Неявка громадян на виклик у військовий комісаріат без поважних причин для приписки до призовної дільниці (Стаття 211-1 КУ) — прецедент для накладення штрафу до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (1200 грн).

    6. Резервісти, які ухилились від строкової військової служби, відповідно до 335, 336, 336-1, 337 Кримінального кодексу України будуть покарані обмеженням волі на строк до трьох років.

    7. Резервісти, які ухилились від призову за мобілізацією, будуть покарані обмеженням волі на строк від двох до п’яти років (ст. 335, 336, 336-1, 337 ККУ).

    8. Резервісти, які ухилились у разі проведення цільової мобілізації, проходження служби цивільного захисту в особливий період (крім відбудовного періоду), будуть покарані позбавленням волі на строк від двох до п’яти років (ст. 335, 336, 336-1, 337 ККУ).

    Успіхів

    Савченко Олександр
    16.7%
    Савченко Олександр 3 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду

    Здравствуйте, Игорь!

    За неявку по подписанной повестке Вам может грозить административная ответственность (по ст. 210-1 КУпАП, штраф от 3400 грн до 5100 грн). Криминальная нет - поскольку относительно Вас не устанавливался факт наличия оснований для получения отсрочки от призыва; Вы не проходили медкомиссию, согласно которой ВЛК признала Вас годным к военной службе по мобилизации, после чего Вам еще раз была вручена повестка, а Вы по ней не явились.

    ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в военкомат.

    Основным законным основанием для неявки в военкомат, является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки.

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направит в военкомат с заявлением удобным способом.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение, которую потом направит в военкомат удобным способом.

    Кроме того, Вы можете лечь в больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение, которую потом направить в военкомат удобным способом.

    Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text)^

    Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ВАС ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    Согласно ст. 19 Конституции Украины (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...): "Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України".

    Потому в случае нарушения ваших прав:

    1) Подавайте письменную жалобу начальнику военкомата.

    2) Обращайтесь в Министерство обороны Украины (контакты - https://www.mil.gov.ua/kontakti/garyacha-liniya.ht...)

    3) На телефоны горячих линий

    0-800-500-410

    0-800-500-442

    044-454-44-99

    4) Также можете звонить на Урядову Гарячу лінію 1545.

    Если Вас заставят проходить медкомиссию, то учтите следующее

    В своей деятельности медкомиссия руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08

    Далее, что касается обжалования результатов медкомиссии.

    ЗАТВЕРДЖЕНОНаказМіністра оборони України14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    ПОЛОЖЕННЯпро військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "2.3. Центральна військово-лікарська комісія

    2.3.1. ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

    2.3.2. Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується директору Військово-медичного департаменту (далі - ВМД) Міністерства оборони України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.

    2.3.3. На ЦВЛК покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також:

    розроблення та участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, посібників, методичних рекомендацій з питань військово-лікарської експертизи;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України та МОЗ України медичних показань для військово-професійного призначення призовників до видів Збройних Сил України, родів військ та за військовими спеціальностями;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України науково обґрунтованих вимог до стану здоров'я військовослужбовців з метою максимального збереження їх на військовій службі, запобігання необґрунтованого їх звільнення із Збройних Сил України за станом здоров'я;

    перевірка якості лікувально-профілактичної роботи у цілях військово-лікарської експертизи серед військовослужбовців у військових частинах і лікувальних закладах Міністерства оборони України;

    контроль за лікувально-оздоровчою роботою серед допризовників, організація медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних та резервістів (кандидатів у резервісти);

    розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи;

    аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;

    проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями-спеціалістами аналізу й оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;

    організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;

    підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;

    прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України;

    проведення спільно з МОЗ України аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, медичного огляду призовників та розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи.

    2.3.4. ЦВЛК має право:

    оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;

    перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;

    перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах;

    перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;

    витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв'язок, а саме:

    виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів;

    особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу);

    архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років);

    залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи;

    перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров'я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів;

    направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов'язаних, резервістів, працівників;

    запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;

    надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів та іншого контингенту;

    розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;

    надавати роз'яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК).

    2.3.5. Постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку.

    2.4. ВЛК регіону

    2.4.1. Призначення на посади офіцерів у штатні ВЛК погоджується з начальником ЦВЛК.

    2.4.2. Начальник ВЛК регіону безпосередньо підпорядковується начальнику ЦВЛК. ВЛК регіону з питань військово-лікарської експертизи підпорядковуються усі позаштатні ВЛК регіону, де обстежуються, лікуються і проходять медичний огляд військовослужбовці.

    2.4.3. За рішенням ЦВЛК на ВЛК регіону покладається розгляд, контроль, затвердження постанов позаштатних постійно діючих ВЛК, організованих при військових частинах, які дислокуються на території регіону, незалежно від підпорядкування".

    Также ознакомьтесь со всеми основаниями для освобождения или получения отсрочки от призыва на военную службу по мобилизации.

    Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/ed2022...):

    Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього

    6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:

    1) призвані чи прийняті на військову службу;

    2) проходять військову службу (навчання) у вищих військових закладах освіти і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;

    3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;

    4) досягли граничного віку перебування в запасі;

    5) припинили громадянство України;

    6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;

    7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;

    8) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими.

    Згідно зі статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    1. заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
    2. визнані відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
    3. жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років (такі жінки та чоловіки можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
    4. жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
    5. жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває дитина з інвалідністю підгрупи А віком до 18 років;
    6. жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває дитина з інвалідністю, яка має будь-які види порушень функцій організму III-IV ступеня їх вираження та обмеження життєдіяльності будь-якої категорії II-III ступеня їх вираження відповідно до критеріїв встановлення інвалідності дітям, затверджених Кабінетом Міністрів України, або дитина з інвалідністю, яка має функціональні порушення в організмі та обмеження життєдіяльності, що відповідають критеріям для встановлення I чи II групи інвалідності для повнолітньої особи згідно з порядком, затвердженим Кабінетом Міністрів України (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
    7. жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи, до досягнення нею 23 років;
    8. усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
    9. зайняті постійним доглядом за особами, що його потребують, відповідно до законодавства України, в разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
    10. народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
    11. працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;
    12. інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законами випадках.

    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    • здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;
    • наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
    • жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:
    1. військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;
    2. працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;
    3. осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;
    4. осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

    Особи, зазначені в абзацах четвертому - восьмому частини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про внесення змін до деяких законів України щодо звільнення від військової служби осіб з інвалідністю та осіб, які доглядають за особами з інвалідністю і хворими дітьми:

    Про внесення змін до деяких ... | від 15.03.2022 № 2122-IX (rada.gov.ua)

    "2. У статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 16, ст. 255 із наступними змінами):

    1) абзаци третій - тринадцятий частини першої замінити тринадцятьма новими абзацами такого змісту

    "визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;

    жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;

    усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років;

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;

    які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;

    опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

    народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках";

    після частини першої доповнити новою частиною такого змісту:

    "Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в абзацах четвертому - дванадцятому частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою і тільки за місцем проживання".

    У зв’язку з цим частини другу - четверту вважати відповідно частинами третьою - п’ятою.

    II. Прикінцеві положення

    1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування".

    Если возникнут дополнительные вопросы, обращайтесь через кнопку "Обратиться".

    ВСЕГО ДОБРОГО!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України