Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
915 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Дали повестку на блок посте сегодня. Парень не воевал, без опыта и всего прочего. Что будет если не прийти?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (10)
Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду
Вітаю! Вручення повісток на блокпостах є незаконним.
Повістку вам має право вручити представник військомату за місцем вашої прописки, після попереднього розпорядження керівника військомату.
Виходячи з цього, вручення повістки на блок-постах неправомірне. Тому неявка за такою повісткою не матиме юридичних наслідків! Рекомендую подати скаргу у зв'язку з зазначеним фактом до Мінстерства оборони.
Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України0 800 50 04 42
Скаржитись в письмовому вигляді можна за адресою: 03168, м. Київ-168, Повітрофлотський проспект, 6
E-mail: admou@mil.gov.ua, тел.факс (044) 226-20-15
КРОМЕ ТОГО! ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в военкомат.
Основным законным основанием для неявки в военкомат, является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки.
Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направит в военкомат с заявлением удобным способом.
Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение, которую потом направит в военкомат удобным способом.
Кроме того, Вы можете лечь в больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение, которую потом направить в военкомат удобным способом.
Закон України Про військовий обов'язок і військову службу
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text
Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу
"11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:
перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;
смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".
За неявку за вірно врученою повісткою можлива адміністративна відповідальність
Якщо людина не прийде у військкомат після вручення повістки, за це є адміністративний штраф від 1500 до 3400 гривень.
Якщо людина прийшла, пройшла медкомісію, її визнали придатною, і вона потім вже не прийшла з речами на збори — це вже кримінальна відповідальність.
Адміністративна
Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
1 неоподаткований мінімум = 17 грн.
Притягнення до адмін. відповідальності можливе лише умови складення протоколу та вручення його порушнику!!!
КРИМІНАЛЬНА
Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Ухилення має місце у випадку, коли особа, яка отримала повідомлення (повістку) про призов, не з’являється без поважних причин до призовного пункту в строки, зазначені у повідомленні, або хоча і не отримала повідомлення, але знає про призов і не з’являється до призовного пункту протягом місяця.
Способи ухилення можуть бути різними: підробка документів про хворобу, від’їзд з місця постійного проживання, умисне спричинення собі тілесного ушкодження тощо.
Якщо залишились питання - звертайтесь! Буду радий допомогти!
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий день, Аня!
ОБРАЩАЮ ВАШЕ ВНИМАНИЕ НА ТО, ЧТО ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в ТЦКСП (военкомат) .
Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат) .
Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.
Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.
Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text
"Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...
8. Після набрання чинності Указом Президента України щодо проведення чергового призову:... у разі якщо за будь-яких обставин повістка не надійшла, громадяни призовного віку зобов'язані з'явитися до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову, визначеного Указом Президента України;... ".
"10. У разі неявки призовника без поважних причин за викликом відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки на призовну комісію він несе відповідальність, установлену законом".
"11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:
перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;
смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".
Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.
ЕСЛИ Вы НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:
Кодекс України про адміністративні правопорушення:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
- ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..
ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!
БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.
УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.
При наличии вопросов обращайтесь через кнопку зеленого цвета "Звернутися".
Всего доброго!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіЗдравстуйте,, Аня!
Ответ на Ваш вопрос прост: не будет ни-че-го, так как выдача повесток на блоко-постах запрещена! Так что можете спокойно в военкомат не являться.
А чтобы в дальнейшем этот вопрос неявки по повестке ТЦКСП Вас не пугал, сообщаю, что административное наказание за это совсем не смертельное. Вот выдержка с административного кодекса:
Ст. 210 КУпАП, стосується порушення військовозобов’язаним законодавства про військову службу в мирний час та
передбачає покарання у вигляді штрафу розміром від 5 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 до 119 грн.),
за повторне порушення накладається штраф розміром від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 255 грн.)
Ст. 210-1 КУпАП, передбачає відповідальність за порушення законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію тягне за собою
накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян ( від 17 до 54 грн.) і на посадових осіб - від семи до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян( від 119 до 170 грн.).
Повторне протягом року вчинення порушення тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 54 до 119 грн.) і на посадових осіб - від десяти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян( від 170 до 255 грн.).
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіИ еще, Аня - это Вам на будущее. Короткая справка о видах и порядке вручения повесток:
Существует четыре вида документов, которые можно назвать собирательным термином «повестка».
1. Повестка с целью уточнения учетных данных военнообязанного лица.
Данная повестка является одной из самых распространенных. Цель такой повестки - обновить имеющиеся данные в военном комиссариате о призывнике. К таким данным относится: информацию о состояние здоровья призывника, информацию о составе семьи, а также места работы, учебы и т.д.
2. Повестка на прохождение медицинской комиссии при военкомате.
Эта повестка обязывает призывников или же военнообязанные лица пройти медицинское обследование. Как правило, вместе с такой повесткой присылается «карта медицинского осмотра», в которой в дальнейшем военно-медицинская комиссия должна указать свой вывод о состоянии здоровья военнообязанного.
3. Повестка – призыв на срочную военную службу.
Такой вид повесток можно назвать самым «страшным» для призывников. Если военнообязанные лица не явится в военный комиссариат, им может угрожать привлечение к ответственности по статье 335 Уголовного кодекса Украины. В отличие от вышеописанных документов, приняв такую повестку, военнообязанный осознает, что не явившись по ней, он совершает акт уклонения от призыва (данное условие является важным элементом состава преступления). Это также распространяется на офицеров запаса, которые призываются в армию.
Следует также упомянуть, что часто внимание призывников и военнообязанных привлекает формулировка текста, который содержится в повестках. Так в одних повестках можно встретить формулировку предложение «пропоную з’явитися» и формулировку приказа «наказую». К сожалению, приходится констатировать, что последствия неявки не зависят от перечисленных формулировок. Неявка как по просительной формулировки, так и по указательной, может повлечь за собой административную или же уголовную ответственность. В данной ситуации внимание стоит обращать не на формулировку, а на цель вызова в военкомат. Упомянутой целью может быть та же сверка учетных данных, собеседование, направление на прохождение медицинской комиссии или же призыв на срочную службу.
4. Мобилизационное предписание.
Данная разновидность повестки вручается военнообязанным лицам, которые прошли медицинскую комиссию и были признаны годными к несению военной службы. Мобилизационное предписание обычно вручается при объявлении мобилизации, также в документе на лицо возлагается обязанность явиться в специальный призывной пункт в течение 24 часов после объявления мобилизации.
Кто имеет право вручить повестку
В соответствии с Законом Украины «О мобилизации и мобилизационной подготовке» от 21.10.1993 №3543 –ХІІ, уполномоченными для вручения повесток являются:
1.Сотрудники военных комиссариатов (ст.22 Закона);
2.Местные органы исполнительной власти (ст.17 Закона);
3.Органы местного самоуправления (ст18 Закона);
Также согласно статье 38 Закона Украины «О воинской обязанности и военной службе» от 25.03.1992 №2232-ХІІ, повестки имеют право вручать руководители учебных заведений, предприятий любых форм собственности.
Но, для того чтобы попасть на предприятие и предоставить руководителю повестки для работников, подлежащих мобилизации, комиссариату необходимо создать комиссию с участием представителей районных госадминистраций, МВД, прокуратуры, СБУ и общественности. А это, как мы понимаем, не совсем легкий и быстрый процесс.
Кто не может расписаться о получении повестки
Пункт 3 ст.22 Закона Украины «О мобилизации и мобилизационной подготовке», гласит, что во время мобилизации гражданин обязан явиться в воинскую часть или на сборный пункт военного комиссариата в срок, указанный в полученной им повестке.
Таким образом, военнообязанный должен лично получить и расписаться в правильно заполненной повестке – с печатью, подписью военкома и указанным временем прибытия на сборный пункт.
Повестка должна быть правильно оформлена
В повестке должно быть указано фамилия, имя и отчество мобилизованного, его адрес.
Военная специальность должна совпадать со специальностью, записанной в военном билете.
Кроме того, в повестке должны быть указаны дата, время, адрес места прибытия и перечень документов, которые необходимо иметь при себе.
Повестка должна быть скреплена печатью и подписью военного комиссара.
Где могут вручить повестку о призыве по мобилизации
Пресс-служба Генерального штаба ВС Украины на своей странице в сети Фейсбук предоставила ответ на вопрос относительно места вручения повесток гражданам.
Настаивают, что Законом не установлено, как именно, где именно должна вручаться повестка. Поэтому сотрудники военкоматов могут вручать повестки любым способом, не противоречащим ст. 19 Конституции Украины.
А всем несогласным с этим напоминают о праве каждого гражданина обжаловать действия должностных лиц в суде.
Однако хотелось бы напомнить Генштабу, что ст. 19 Конституции Украины указывает, что органы государственной власти и органы местного самоуправления, их должностные лица обязаны действовать только на основании, в пределах полномочий и способом, которые предусмотрены Конституцией и законами Украины.
Ч. 5 ст. 22 Закона Украины «О мобилизационной подготовке и мобилизации» предусматривает, что призыв граждан на военную службу (кроме проходящих службу в военном резерве) во время мобилизации или привлечения их к исполнению обязанностей по должностям, предусмотренным штатами военного времени, осуществляют местные органы исполнительной власти через военные комиссариаты.
А ч. 10 ст. 1 Закона Украины «О воинской обязанности и военной службе» требует, чтобы граждане Украины, которые приписаны к призывным участкам или находятся в запасе Вооруженных сил Украины или проходят службу в военном резерве, прибывали по вызову районного (городского) военного комиссариата для оформления военно-учетных документов, приписки, прохождения медицинского осмотра, направленные на подготовку с целью получения или совершенствования военно-учетной специальности, призыва на военную службу или на сборы военнообязанных.
К тому же установленной формы повестки о мобилизации в настоящее время нет.
Процедура вручения повесток регламентирована лишь в случае призыва на срочную военную службу в соответствии с Положением о подготовке и проведении призыва граждан Украины на срочную военную службу и принятие призывников на военную службу по контракту, утвержденного постановлением КМУ от 21.03.2002 г. № 352.
В соответствии с ним, оповещения граждан о призыве на срочную военную службу и их прибытия на призывные участки происходит по приказам районных военных комиссаров и повестками, врученными призывникам через жилищно-эксплуатационные организации, домовладельцев, соответствующие исполнительные органы сельских, поселковых и городских советов, где нет военных комиссариатов, руководителей предприятий, учреждений, организаций, учебных заведений независимо от подчинения и формы собственности.
И все же, отдельные специалисты считают, что вручить повестку могут только по месту жительства или по месту работы, поскольку только там может быть установлена личность. Однако, такая позиция выглядит сомнительной. Ведь основное требование при вручении документа индивидуального действия (повестки) является установление личности. А личность устанавливают на основании документов, а не исходя из нахождения в том или ином месте.
Это приводит нас к тому, что вручить повестку могут в любом месте, если только будет установлена личность человека на основании документов, удостоверяющих личность.
Как устанавливается личность
Личность граждан Украины подтверждается документами, перечень которых чётко определён законом. К таким документам относит следующие:
паспорт;
заграничный паспорт;
водительские права;
дипломатический паспорт;
служебный паспорт;
временное удостоверение гражданина Украины;
удостоверение на возвращение в Украину;
удостоверения моряка или члена экипажа.
(статья 13 Закона Украины «О Едином государственном демографическом реестре и документах, подтверждающих гражданство Украины, удостоверяющих лицо или его специальный статус).
Проверять документы имеют право только сотрудники полиции и только в определенных случаях, предусмотренных в ст. 32 Закона Украины «О национальной полиции».
Вот эти случаи:
1. Сходство с внешностью разыскиваемого преступника или человека, пропавшего без вести;
2. Достаточные основания подозревать человека в совершении правонарушения или намерении его совершить;
3. Нахождение на территории или объекте со специальным режимом или в месте осуществления специального полицейского контроля;
4. Нахождение в месте совершения преступления или ДТП;
5. Если внешние признаки человека, следы на машине или его действия дают основания подозревать, что человек причастен к совершению правонарушения, или же что ваш автомобиль был средством или объектом правонарушения;
6. Если у человека есть при себе оружие, боеприпасы, наркотики или вещи, на хранение или использование которых нужно разрешение.
Отметим, что законом не установлена обязанность граждан носить при себе документы, удостоверяющие личность. Однако при наличии одного из оснований для проверки документов, приведённых выше, в случае если такие документы отсутствуют, сотрудники полиции имеют право задержать вас до 3 часов для установления личности.
Когда наступает уголовная или административная ответственность за неявку в военкомат
Уголовная ответственность наступает за неявку для отправки на военную службу (то есть в воинскую часть), когда уже пройдена медкомиссия. Административная ответственность наступает в случае неприбытия для прохождения медкомиссии или постановки на учёт.
Как мы уже говорили выше, уклонение или нарушение законодательства о мобилизации имеет место только, если военнообязанного надлежащим образом уведомили о необходимости явки по призыву. В случае вызова для уточнения ведомостей в военкомат или для прохождения медкомиссии – военнообязанный уведомляется повесткой. Если он её получил и не явился, то его могут привлечь к административной ответственности.
Если же военнообязанного уведомили о необходимости явки в пункт сбора для отправки в воинскую часть, и он в назначенный день не явился, тогда это будет рассматриваться как уклонение от мобилизации и ему может угрожать уголовная ответственность. При этом учтите, что если военнообязанный явился для прохождения медкомиссии и его признали годным, то ему вклеивают в военный билет мобилизационное предписание, что уже будет считаться надлежащим уведомлением о призыве.
Поэтому явка для прохождения медкомиссии является одним из условий, при которых риски дальнейшего привлечения к уголовной ответственности повышаются. А до этого нет.
Итог таков:
Законодательством не установлено место, где могут вручить повестку. Но произойти это может только после установления личности военнообязанного, которому вручают повестку, а сделать это можно при наличии документов, удостоверяющих личность. Проверить такие документы на улице могут только сотрудники полиции и только в случаях, предусмотренных законом.
За уклонение от мобилизации (уклонение от отправки в воинскую часть) предусмотрена уголовная ответственность в виде лишения свободы от 2 до 5 лет. За неявку в военкомат для прохождения медкомиссии или постановки на военный учёт предусмотрена административная в виде штрафов от 170 до 510 гривен, а за повторное в течение года нарушение от 510 до 1 700 гривен.
Ответственность наступает только в случае, если военнообязанный был надлежащим образом уведомлен о призыве. Доказательствами такого уведомления является вручение повестки военнообязанному под подпись или вклеивание в его военный билет мобилизационного предписания медкомиссией при дальнейшем дополнительном уведомлении о дате и месте отправки в воинскую часть.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Здравствуйте, Аня!
ПРАВИЛА військового обліку призовників і військовозобов’язаних (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%B...):
1. Призовники і військовозобов’язані повинні:
прибувати за викликом районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ) на збірні пункти, призовні дільниці у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках або розпорядженнях районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ)), для взяття на військовий облік та визначення призначення на воєнний час, оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних;
проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов’язок у запасі;
Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" передбачено:
Громадяни, які перебувають у запасі і не призвані на військову службу під час мобілізації можуть бути відповідно до закону залучені до виконання робіт, які мають оборонний характер.
При этом обратите внимание на следующее.
Эта повестка с самого начала её выдачи является незаконной и недействительной, так как "повестка на призыв" может быть только после того, как ваш должен был стать на воинский учёт, пройти медкомисию, признан пригодным к прохождению воинской службы по мобилизации и при отсутствии других оснований для получения отсрочки от призыва по мобилизации, при вручении мобилизационного распоряжения.
Также можете звонить на Урядову Гарячу лінію 1545.
Кроме того, если Вас без навыков владения оружием и подготовки направили на передний край, сообщите об этом телефонам горячей линии. Для того, чтобы оперативно разобраться и принять меры, нужно назвать ФИО мобилизованного лица и номер воинской части, в которую направили.
0-800-500-410
0-800-500-442
044-454-44-99
Закон України "Про звернення громадян" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...):
Стаття 1. Звернення громадян
Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Стаття 4. Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені
До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:
порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);
створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;
незаконно покладено на громадянина які-небудь обов'язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.
Стаття 5. Вимоги до звернення
Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.
Стаття 7. Заборона відмови в прийнятті та розгляді звернення
Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в военкомат.
Основным законным основанием для неявки в военкомат, является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки.
Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направит в военкомат с заявлением удобным способом.
Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение, которую потом направит в военкомат удобным способом.
Кроме того, Вы можете лечь в больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение, которую потом направить в военкомат удобным способом.
Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text)^
Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу
"11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:
перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;
смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".
ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ВАС ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!
БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.
УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.
1. Президент Владимир Зеленский подписал Указ №64/2022 «О введении военного положения в Украине». Народные депутаты утвердили этот документ.
Согласно указу, военное положение вводится с 5:30 24 февраля 2022 года сроком на 30 суток. Такое решение принято в связи с военной агрессией Российской Федерации против Украины и на основании предложения Совета национальной безопасности и обороны и в соответствии с украинским законодательством.
2. Президент Украины Указом № 69/2022 постановил объявить и провести общую мобилизацию.
Мобилизация будет проведена на территории Винницкой, Волынской, Днепропетровской, Донецкой, Житомирской, Закарпатской, Запорожской, Ивано-Франковской, Киевской, Кировоградской. Луганской, Львовской, Николаевской, Одесской, Полтавской, Ровенской, Сумской, Тернопольской, Харьковской, Херсонской, Хмельницкой, Черкасской, Черновицкой, Черниговской областей, города Киева.
Мобилизация проводится в течение 90 суток со дня вступления в силу этого Указа.
Загальна мобілізація відбувається у чотири етапи, які впроваджуються відповідно до потреб та можливостей під час активних бойових дій.
1. Перша черга оперативного резерву — колишні військовослужбовці до 40 років, які мають бойовий досвід та відслужили в армії за контрактом або під час однієї з попередніх хвиль мобілізації (йдеться саме про ветеранів бойових дій з 2014 року, а не всіх, хто коли-небудь проходив строкову службу).
2. Друга черга оперативного резерву — військовослужбовці, що проходили строкову службу до 2014 року або служили за контрактом.
3. Мобілізаційний резерв — військовозобов’язані громадяни, які закінчили військові кафедри вишів як офіцери запасу і не призивалися під час попередніх мобілізаційних хвиль.
4. Громадський резерв — решта громадян, які не мають вікових та фізичних обмежень щодо призову на військову службу та можуть бути залучені для комплектування ЗСУ та інших військових формувань винятково в особливий період (застосовується у випадку найгіршого сценарію повномасштабної війни).
Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/ed2022...):
Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього
6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:
1) призвані чи прийняті на військову службу;
2) проходять військову службу (навчання) у вищих військових закладах освіти і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;
3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;
4) досягли граничного віку перебування в запасі;
5) припинили громадянство України;
6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;
7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;
8) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими.
Згідно зі статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
Особи, зазначені в абзацах четвертому - восьмому частини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.
Если возникнут дополнительные вопросы, обращайтесь через контакты в моем профиле или через кнопку "Звернутися" (при обращении указывайте свою е-почту, по которой с Вами можно связаться).
ВСЕГО ДОБРОГО!
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Доброго дня!
Призывать в армию на блокпостах - незаконно. О таких случаях нужно сообщать в правоохранительные органы.
Если вам выдали повестку на блокпосте — можете смело жаловаться в полицию. Сейчас мобилизация таким образом больше не проходит, хотя действительно имела место быть вначале войны.
Вручити повістку можуть лише в установі ТЦК СП під підпис , а контрольний талон про вручення має бути у справі.
Якщо цього не виконано , процедура не дотримана, прибувати не варто, краще взяти довідку з лікарні , що ви хворіли це поважна причина для неприбуття
скаржитися на порушення прав під час мобілізації
Створено та працює «гаряча лінія» Міністерства оборони – 0 800 500 410, 0 800 500 442, 044 454 44 99. Якщо ви помітили порушення під час мобілізації, то можна звертатися до правоохоронних органів.
---
Відповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають:
Щодо черги мобілізації:
Ответственность за неявку
- УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022
Про загальну мобілізацію:
https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...
"8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:
1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;
2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".
Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.
"2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"?
- В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн..
"Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Без подписанной повестки с контрольным талоном о вручении в деле ТЦК СП доказать уклонение от мобилизации сложно.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
---
Ви можете здійснити оплату юристу, натиснувши "галочку зеленого кольору під фото обраного юриста", з залишенням відзиву, а також додатково: у разі наявності можливості у графі: "Віддячити".Під час воєнного стану це дуже актуально.
Юрист, 19 років досвіду
Добрый день Аня.
Если вручили повестку не по месту приписки к призывному участку, то за неявку в военкомат даже если за повестку расписались ничего не будет, даже не оштрафуют. Объясняется это тем, что у военкомата не будет персональных (учетных) данных военнообязанного для составления протокола и постановления об административном правонарушении. Если же все же постановление вынесут, указав только ФИО, возможно еще какие-то данные, то это постановление будет незаконным на основании того, что принято с нарушением процедуры, предусмотренной Кодексом об административных правонарушениях. Его необходимо обжаловать в суд. Пока суд не отменит оно будет действовать. Штраф составляет от 850 до 1700 грн.
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
Вручення повісток на блокпостах є незаконним.
Повістку Вам має право вручити представник військкомату (територіального центру комплектування та соціальної підтримки) за місцем прописки особи, після попереднього розпорядження керівника військкомату.
Виходячи з цього, вручення повістки на блокпостах неправомірне.
Неявка за такою повісткою не буде тягти відповідальність особи. У будь-якому випадку таку відповідальність можна буде оскражити у встановленому законодавством порядку.
Однак все таки інформую про законні та поважні причини неприбуття за викликом до військкомату:
1) перешкода стихійного характеру, хвороба або інші обставини, що позбавили можливості особисто прибути в зазначені частину, пункт і строк;
2) смерть близького родича (чоловіка, дружини, сина, дочки, батька, матері, діда, баби або рідного (повнорідного, неповнорідного) брата чи сестри) або близького родича подружжя.
Раджу оформити лікарняний. Це буде дійсно поважною причиною.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Аня!
За неявку по подписанной повестке Вам может грозить административная ответственность (по ст. 210-1 КУпАП, штраф от 3400 грн до 5100 грн). Криминальная нет - поскольку относительно Вас не устанавливался факт наличия оснований для получения отсрочки от призыва; Вы не проходили медкомиссию, согласно которой ВЛК признала Вас годным к военной службе по мобилизации, после чего Вам еще раз была вручена повестка, а Вы по ней не явились.
ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в военкомат.
Основным законным основанием для неявки в военкомат, является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки.
Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направит в военкомат с заявлением удобным способом.
Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение, которую потом направит в военкомат удобным способом.
Кроме того, Вы можете лечь в больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение, которую потом направить в военкомат удобным способом.
Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text)^
Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу
"11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:
перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;
смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".
ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ВАС ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!
БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.
УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.
Потому в случае нарушения ваших прав:
1) Подавайте письменную жалобу начальнику военкомата.
2) Обращайтесь в Министерство обороны Украины (контакты - https://www.mil.gov.ua/kontakti/garyacha-liniya.ht...)
3) На телефоны горячих линий
0-800-500-410
0-800-500-442
044-454-44-99
4) Также можете звонить на Урядову Гарячу лінію 1545.
В своей деятельности медкомиссия руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказМіністра оборони України14.08.2008 № 402
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800
ПОЛОЖЕННЯпро військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:
Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)
"2.3. Центральна військово-лікарська комісія
2.3.1. ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.
2.3.2. Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується директору Військово-медичного департаменту (далі - ВМД) Міністерства оборони України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.
2.3.3. На ЦВЛК покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також:
розроблення та участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, посібників, методичних рекомендацій з питань військово-лікарської експертизи;
розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України та МОЗ України медичних показань для військово-професійного призначення призовників до видів Збройних Сил України, родів військ та за військовими спеціальностями;
розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України науково обґрунтованих вимог до стану здоров'я військовослужбовців з метою максимального збереження їх на військовій службі, запобігання необґрунтованого їх звільнення із Збройних Сил України за станом здоров'я;
перевірка якості лікувально-профілактичної роботи у цілях військово-лікарської експертизи серед військовослужбовців у військових частинах і лікувальних закладах Міністерства оборони України;
контроль за лікувально-оздоровчою роботою серед допризовників, організація медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних та резервістів (кандидатів у резервісти);
розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи;
аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;
проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями-спеціалістами аналізу й оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;
організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;
підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;
прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України;
проведення спільно з МОЗ України аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, медичного огляду призовників та розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи.
2.3.4. ЦВЛК має право:
оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;
перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;
перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах;
перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;
витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв'язок, а саме:
виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів;
особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу);
архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років);
залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи;
перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров'я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів;
направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов'язаних, резервістів, працівників;
запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;
надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів та іншого контингенту;
розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;
надавати роз'яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК).
2.3.5. Постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку.
2.4. ВЛК регіону
2.4.1. Призначення на посади офіцерів у штатні ВЛК погоджується з начальником ЦВЛК.
2.4.2. Начальник ВЛК регіону безпосередньо підпорядковується начальнику ЦВЛК. ВЛК регіону з питань військово-лікарської експертизи підпорядковуються усі позаштатні ВЛК регіону, де обстежуються, лікуються і проходять медичний огляд військовослужбовці.
2.4.3. За рішенням ЦВЛК на ВЛК регіону покладається розгляд, контроль, затвердження постанов позаштатних постійно діючих ВЛК, організованих при військових частинах, які дислокуються на території регіону, незалежно від підпорядкування".
Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/ed2022...):
Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього
6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:
1) призвані чи прийняті на військову службу;
2) проходять військову службу (навчання) у вищих військових закладах освіти і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;
3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;
4) досягли граничного віку перебування в запасі;
5) припинили громадянство України;
6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;
7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;
8) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими.
Згідно зі статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
Особи, зазначені в абзацах четвертому - восьмому частини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо звільнення від військової служби осіб з інвалідністю та осіб, які доглядають за особами з інвалідністю і хворими дітьми:
Про внесення змін до деяких ... | від 15.03.2022 № 2122-IX (rada.gov.ua)
"2. У статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 16, ст. 255 із наступними змінами):
1) абзаци третій - тринадцятий частини першої замінити тринадцятьма новими абзацами такого змісту
"визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років;
жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;
жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років;
жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;
усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років;
зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;
які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю I групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;
інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках";
після частини першої доповнити новою частиною такого змісту:
"Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в абзацах четвертому - дванадцятому частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою і тільки за місцем проживання".
У зв’язку з цим частини другу - четверту вважати відповідно частинами третьою - п’ятою.
II. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування".
Оцените консультацию юриста, которая Вам наиболее помогла.
Если возникнут дополнительные вопросы, обращайтесь через кнопку "Обратиться".
При обращении указывайте свою е-почту, по которой с Вами можно связаться.
ВСЕГО ДОБРОГО!
Адвокат, м. Рівне
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
Судова практика довоєнного стану пов’язувала відповідальність саме з діями/бездіяльністю громадянина після отримання повістки, а не усної розмови.
Втім, якщо громадянина було проінформовано про необхідність з’явитися до військкомату в якийсь інший спосіб, крім вручення повістки, слід мати на увазі, що ст. 337 Кримінального кодексу України говорить про ухилення від військового обліку після «попередження», зробленого керівником ТЦКСП.
Відтак, за наявності доказів, навіть усного попередження (отриманого в належному процесуальному порядку запису розмови, акта) від керівника територіального центру комплектування, не можна виключати ризику притягнення до кримінальної відповідальності у вигляді штрафу на суму від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100–8500 грн) або виправних робіт на термін до одного року.
Мобілізованих, які не проходили військової служби, на першому етапі направляють для відповідної фахової підготовки до навчальних центрів.
Наразі підготовка відбувається за скороченими термінами і становить від 7 до 20 діб, залежно від складності спеціальності.
Після завершення підготовки військовослужбовці відбувають для комплектування підрозділів (військових частин), у т.ч. тих, які ведуть бойові дії.
Загальновійськова підготовка поділяється на початкову і базову.
Початкова підготовка здійснюється з метою формування у громадян первинних загальновійськових знань і спеціальних компетентностей.
Базова підготовка здійснюється з метою підготовки громадянина, здатного виконувати завдання як у мирний, так і у воєнний час, у бойових умовах, і посприяти йому в набутті первинних знань, умінь і навичок поводження зі зброєю та її застосування; дій на полі бою (пересування та орієнтування на місцевості); надання домедичної допомоги, а також первинної психологічної допомоги (самодопомоги); поводження з саморобними вибуховими пристроями та формування стійких морально-психологічних якостей, необхідних для захисту України.
Якщо ж вас направили на передову без підготовки і навичок володіння зброєю, зверніться на гарячу лінію Міністерства оборони України та ЗСУ за телефонами: 0-800-500-410, 0-800-500-442, 044-454-44-99. Для оперативного реагування на порушення необхідно назвати ПІБ мобілізованого та номер військової частини, до якої його направлено.
Успіхів