Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
917 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Зарахований автоматично до опер резерву першої черги після звільнення в запас . Разом із сімею законно виїхав за кордон 24 лютого ! Чи являється це підставою навмисного ухилення від мобілізації ? Чи є за це кримінальна відповідальність ? повісток та дзвінків не надходило !
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (14)
Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду
Вітаю!
Відповідно до чинного законодавства, якщо ви перетнули кордон офіційно через пункт пропуску, вас не можуть притягнути до відповідальності зважаючи на наступне.
Стаття 336 Кримінального кодексу України. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Ухилення має місце у випадку, коли особа, яка отримала повідомлення (повістку) про призов, не з’являється без поважних причин до призовного пункту в строки, зазначені у повідомленні, або хоча і не отримала повідомлення, але знає про призов і не з’являється до призовного пункту протягом місяця.
Обов'язок з'явитись до військкомату виникає після вручення особі повістки про мобілізацію. Так як вам такої повістки не вручали, то і відповідальності бути не може.
Також вам слід знати, що в Україні хочуть ухвалити закон про кримінальну відповідальність осіб, які виїхали з країни після оголошення воєнного стану. ВАМ НЕ СЛІД ЙОГО БОЯТЬСЯ У ЗВ'ЯЗКУ З НАСТУПНИМ.
До Кримінального кодексу України пропонується внести нову статтю 332-3, яка встановлює відповідальність за перетинання державного кордону України без законних підстав в умовах особливого періоду або правового режиму воєнного стану (частина 1) та за сприяння таким діям (частина 2).
Кого каратимуть?
Військовослужбовців, військовозобов’язаних, резервістів, осіб, які підлягають мобілізації, а також народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, сільських, селищних, міських голів, працівників правоохоронних органів, суддів, суддів Конституційного суду України, прокурорів.
Відповідно до частини 2 нової статті 332-3 КК за сприяння у незаконному виїзді вищевказаних осіб каратимуть посадових осіб та/або військовослужбовців Державної прикордонної служби України.
Як каратимуть?
Пропонується встановити досить суворе покарання, однак, зважаючи на специфічні умови вчинення такого порушення, які суттєво підвищують суспільну небезпеку, а саме в особливий період або в період воєнного стану, санкція є допустимою.
Незаконний перетин кордону у воєнний час загрожуватиме позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років з конфіскацією майна або без такої, а прикордонникам за сприяння таким діям – від семи до дванадцяти років з конфіскацією майна або без такої.
‼️ У прикінцевих положеннях КК пропонується визначити, що той, хто впродовж десяти днів після набрання чинності цього Закону повернеться в Україну, звільняється від відповідальності.
Таким чином, автори заохочують до повернення в Україну вищевказаних осіб, які з моменту російського вторгнення 24 лютого 2022 року незаконно перетнули кордон та виїхали з України.
Однак, оскільки кримінальний закон не має зворотної дії в часі, ВКАЗАНІ ОСОБИ І ТАК НЕ ПІДЛЯГАТИМУТЬ КРИМІНАЛЬНІЙ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ, адже на момент їх виїзду з України такі діяння не були протиправними.
Таким чином, ніякої відповідальності вам не слід боятися.
Якщо залишилися питання – звертайтесь! Буду радий допомогти
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Добрый вечер, Александр!
Нет, у ваших действиях нету состава и признаков уклонения от мобилизации, потому уголовная ответственность Вам точно не грозит.
Во-первых, Вы выехали за границу законно, через государственные пункты пропуска, до введения военного положения и объявления общей мобилизации.
Во-вторых, Вам даже не было вручено повестку, не проведено медкомиссию за результатами которой Вас бы признали годным к военной службе и таким, что подлежит мобилизации. Можете оставаться за границей, в законодательстве Украины нету такой нормы, согласно которой Вы обязаны вернутся в страну после введения военного положения и объявления общей мобилизации.
ПРАВИЛА військового обліку призовників і військовозобов’язаних (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%B...):
1. Призовники і військовозобов’язані повинні:
перебувати на військовому обліку за місцем проживання у районних (міських) військових комісаріатах (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ), за місцем роботи (навчання) на підприємствах, в установах, організаціях, виконавчих органах сільських, селищних та міських рад, а також у разі тимчасового вибуття за межі України за місцем консульського обліку в дипломатичних установах України;
прибувати за викликом районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ) на збірні пункти, призовні дільниці у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках або розпорядженнях районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ)), для взяття на військовий облік та визначення призначення на воєнний час, оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних...
Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12/conv#n...):
Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації
1. Громадяни зобов’язані:
з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом Служби зовнішньої розвідки України) для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період;
3. Під час мобілізації громадяни зобов’язані з’явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки), або у строки, визначені командирами військових частин (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом керівників органів, в яких вони перебувають на військовому обліку, військовозобов’язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом керівників відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, військовозобов’язані Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - за викликом керівників відповідних органів управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту).
В-третьих, если Вам вручат повестку, то без прохождения медкомиссии Вас не могут мобилизовать. Если у Вас есть проблемы со здоровьем, то Вас могут призвать непригодным к службе. В своей деятельности медкомиссия руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08
Потому в случае нарушения ваших прав:
1) Подавайте письменную жалобу начальнику военкомата.
2) Обращайтесь в Министерство обороны Украины (контакты - https://www.mil.gov.ua/kontakti/garyacha-liniya.ht...)
3) На телефоны горячих линий
0-800-500-410
0-800-500-442
044-454-44-99
4) Также можете звонить на Урядову Гарячу лінію 1545.
ПРАВИЛА перетинання державного кордону громадянами України, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. N 57 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#T...):
2. Перетинання громадянами України (далі - громадяни) державного кордону здійснюється в пунктах пропуску через державний кордон та пунктах контролю (далі - пункти пропуску), якщо інше не передбачено законом, за одним з таких документів, що дають право на виїзд з України і в'їзд в Україну:
7. Громадяни в'їздять в Україну без будь-яких обмежень..
9. Громадяни, які перетинають державний кордон, зобов'язані пройти прикордонний, митний та інші види контролю відповідно до законодавства.
10. Пропуск громадян через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами підрозділу охорони державного кордону.
Закон України "Про прикордонний контроль" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1710-17/conv#n...):
Стаття 7. Прикордонний контроль осіб
1. Паспортні та інші документи громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон, перевіряються уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі. При цьому з'ясовується наявність або відсутність підстав для тимчасової відмови особі у перетинанні державного кордону.
2. У ході перевірки документів уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України використовують технічні засоби контролю для пошуку ознак підробки у документах, здійснюють пошук необхідної інформації у базах даних Державної прикордонної служби України, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб, які прямують через державний кордон.
3. Уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України з урахуванням результатів оцінки ризиків можуть проводити повторну перевірку документів осіб, які перетинають державний кордон.
4. Паспортні та інші документи осіб перевіряються в кабінах паспортного контролю, на смугах руху транспорту, у контрольних павільйонах, службових приміщеннях пунктів пропуску через державний кордон чи безпосередньо в транспортних засобах.
Увага!!! З 24 лютого 2022 року відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введено режим воєнного стану!
У зв’язку із військовою агресією з боку Російської Федерації та введенням воєнного стану на території України відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.02.2022 № 188-р "Про тимчасове закриття деяких пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю" тимчасово з 00 год. 00 хв. 28 лютого 2022 р. закрито деякі пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю (перелік визначено у додатку до розпорядження).
В який спосіб перетинання державного кордону вважається незаконним:
Пункт пропуску через державний кордон (далі - пункт пропуску) - це спеціально виділена територія на залізничних і автомобільних станціях, у морських і річкових портах, в аеропортах (на аеродромах) з комплексом будівель, споруд і технічних засобів, а також спеціально виділена акваторія у морських і річкових портах, де здійснюються прикордонний, митний та інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів та іншого майна (пункт 2 Положення про пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 року № 751).
Види пунктів пропуску:
♦ за категоріями: міжнародні (пропуск через державний кордон громадян, транспортних засобів та вантажів будь-яких держав, а також осіб без громадянства); міждержавні (пропуск через державний кордон громадян, транспортних засобів та вантажів України і суміжної держави); місцеві (пропуск через державний кордон громадян України і суміжної держави, які проживають у прикордонних областях (районах), і транспортних засобів, що їм належать, якщо інше не передбачено міжнародними договорами
України);
♦ за видами сполучення: для автомобільного, залізничного, морського, пішохідного, повітряного, поромного і річкового;
♦ за характером транспортних перевезень: пасажирські, вантажні, вантажно-пасажирські (з обмеженням або без обмеження вантажопідйомності транспортних засобів); для окремих видів транспортних засобів (військових кораблів, морських та річкових суден); для окремих видів операцій (перевалка вантажів, проведення ремонтних робіт тощо);
♦ за режимом функціонування: постійні і тимчасові;
♦ за часом роботи: цілодобові і такі, що працюють у визначений на підставі двосторонніх договорів час.
У пункті пропуску визначаються місця для безпосереднього перетинання державного кордону, а також зони прикордонного, митного та інших видів контролю.
ІНТЕРАКТИВНА МАПА ПУНКТІВ ПРОПУСКУ/КПВВ, які функціонують відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 №288-р "Про тимчасове закриття деяких пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю".
Таким чином, перетинання державного кордону поза пунктами пропуску через державний кордон може означати, що особа перетнула державний кордон:
Належні документи для перетинання державного кордону:
Не можна вважати дійсним документ, отриманий хоча й у встановленому законом порядку, але на підставі введення службових осіб, які оформлюють такий документ, в оману щодо реальної особистості громадянина.
Покарання за незаконне перетинання державного кордону:
Особи, винні в порушенні або спробі порушення режиму державного кордону України, прикордонного режиму або режиму в пунктах пропуску через державний кордон України, у незаконному переміщенні або спробі незаконного переміщення через державний кордон України вантажів, матеріалів, документів та інших предметів, а також в інших порушеннях законодавства про державний кордон України, несуть кримінальну, адміністративну або іншу відповідальність згідно з законодавством України.
Адміністративна відповідальність
Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади карається штрафом від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до 15 діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.
Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, - штраф від 500 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від 10 до 15 діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.
Виняток! Особа, яка з наміром бути визнаною біженцем в Україні або особою, яка потребує додаткового захисту не несе відповідальності за незаконне перетинання державного кордону України, якщо вона без зволікань звернулася із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту. Така особа не несе відповідальності за порушення правил перебування в Україні, якщо вона перебуває на території України протягом часу, необхідного для подання заяви про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захистуКримінальна відповідальність
Статтею 332-2 Кримінального кодексу України передбачено, перетинання державного кордону України з метою заподіяння шкоди інтересам держави або особою, якій заборонено в’їзд на територію України, або представниками підрозділів збройних сил чи інших силових відомств держави-агресора у будь-який спосіб поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів, або за документами, що містять недостовірні відомості, карається позбавленням волі на строк до трьох років.
Ті самі дії, вчинені повторно або групою осіб, караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, поєднані з насильством або із застосуванням зброї, караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.
ТАКОЖ ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА НАСТУПНЕ:
З метою недопущення незаконного виїзду за кордон та повернення тих, хто втік з України з початку війни, Федір Веніславський та ще кілька народних депутатів зі "Слуги народу" зареєстрували законопроєкт №7171 "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за незаконне перетинання державного кордону України з порушенням вимог нормативно-правових норм в особливий період чи під час дії правового режиму воєнного стану".
До Кримінального кодексу України (КК) вноситься нова стаття 332-3, яка встановлює відповідальність за перетинання державного кордону України без законних підстав в умовах особливого періоду або правового режиму воєнного стану (частина 1) та за сприяння таким діям (частина 2).
До кримінальної відповідальності за незаконне перетинання кордону під час воєнного стану притягуватимуться військовослужбовці, військовозобов’язані, резервісти, особи, які підлягають мобілізації, а також народні депутати України, депутати місцевих рад, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, працівники правоохоронних органів, судді, судді Конституційного суду України, прокурори.
Варто зазначити, що зміни до ст. 6 Закону України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України", якою встановлюються випадки обмеження права громадян на виїзд з України, не вносяться. Однак, виходячи з практики тлумачення Верховним Судом ст. 263 КК, для настання кримінальної відповідальності достатньо заборони, яка встановлена безпосередньо у КК.
Також у парламенті зареєстровано законопроєкт № 7055, який встановлює заборону чиновникам покидати країну під час війни. Тому, доцільно було б приймати вказані проєкти одним "пакетом", попередньо узгодивши перелік осіб, на яких поширюватиметься заборона, адже у законопроєкті № 7171 він значно ширший.
Відповідно до частини 2 нової статті 332-3 КК за сприяння у незаконному виїзді вищевказаних осіб каратимуться посадові особи та/або військовослужбовці Державної прикордонної служби України.
Пропонується встановити досить суворе покарання, однак, зважаючи на специфічні умови вчинення такого порушення, які суттєво підвищують суспільну небезпеку, а саме в особливий період або в період воєнного стану, санкція є допустимою.
Незаконний перетин кордону у воєнний час загрожуватиме позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років з конфіскацією майна або без такої, а прикордонникам за сприяння таким діям – від семи до дванадцяти років з конфіскацією майна або без такої.
Водночас, практична можливість конфіскації майна є сумнівною, адже вказаний злочин не є корисливим та не відноситься до злочинів проти основ національної безпеки України та громадської безпеки, як того вимагають загальні положення застосування конфіскації майна, відображені у ч. 2 ст. 59 КК.
Таким чином, автори заохочують до повернення в Україну вищевказаних осіб, які з моменту російського вторгнення 24 лютого незаконно перетнули кордон та виїхали з України.
Однак, оскільки кримінальний закон не має зворотної дії в часі, вказані особи і так не підлягатимуть кримінальній відповідальності, адже на момент їх виїзду з України такі діяння не були протиправними. Тому, запропоноване положення законопроекту не матиме якогось практичного значення.
Для того, щоб змусити таких осіб повернутися, слід вводити відповідальність за перебування їх за кордоном, або за неповернення до України з можливістю звільнити від відповідальності, якщо особа повернулась у визначений строк.
ВСЕГО ДОБРОГО!
УДАЧИ ВАМ!
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Вітаю!
1.
УказПрезидента України
Про введення воєнного стану в Україні
3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 - 34, 38, 39, 41 - 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні"
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 85 Конституції України та статті 5 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Верховна Рада України постановляє:
1. Затвердити Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні".
2. Цей Закон негайно оголошується через засоби масової інформації та набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України
В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ
м. Київ24 лютого 2022 року№ 2102-IX
Президент Володимир Зеленський 24 лютого підписав указ про проведення загальної мобілізації в Україні.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію"
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 85 Конституції України та Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" Верховна Рада України постановляє:
1. Затвердити Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 65/2022 "Про загальну мобілізацію".
2. Цей Закон набирає чинності і застосовується з дня фактичного початку воєнних дій у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, розпочатої 24 лютого 2022 року.
Президент України
В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ
м. Київ3 березня 2022 року№ 2105-IX
ЯК БАЧИМО ЗАКОН О ЗАГАЛЬНОЙ МОБІЛІЗАЦІЇ ВСТУПИВ В ДІЮ 03.03.2022 РОКУ.
ВИСНОВОК:
КОЛИ ВИ ВИЇДЖАЛИ, КОНСТИТУЦІЙНІ ПРАВА ГРОМАДЯН ЩЕ НЕ БУЛИ ОБМЕЖЕНІ.
ВИ ВИЇХАЛИ ЗА КОРДОН 24.02.2022 РОКУ ЦІЛКО ЗАКОННО.
2.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/587-2006-%D0%B...
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації
6. Громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу посадової особи, визначеної у частині третій цієї статті.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
Стаття 36. Військовий облік громадян України, які перебувають за кордоном
2. Особливості ведення військового обліку громадян України, які тимчасово перебувають за кордоном, визначаються Кабінетом Міністрів України.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%B...
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА
від 7 грудня 2016 р. № 921Київ
Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних
57. Дипломатичні та консульські представництва України:
сприяють поверненню військовозобов’язаних в Україну в разі проведення мобілізації та у воєнний час;
повідомляють у семиденний строк з дня взяття на консульський облік або зняття з нього про призовників і військовозобов’язаних відповідним районним (міським) військовим комісаріатам за місцем перебування їх на військовому обліку;
ведуть військовий облік призовників і військовозобов’язаних, які перебувають на тимчасовому консульському обліку, за списком (додаток 14). Список зберігається в консульський установі протягом п’яти років;
проводять роз’яснювальну роботу із призовниками і військовозобов’язаними щодо виконання ними встановлених правил військового обліку;
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/85-2020-%D0%BF...
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 січня 2020 р. № 85Київ
Деякі питання обліку громадян України, які проживають за межами України
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
2) консульський облік - вчинення уповноваженими посадовими особами закордонних дипломатичних установ України (далі - уповноважені посадові особи) комплексу дій з реєстрації інформації про місце проживання або перебування громадянина України на території іноземної держави шляхом внесення даних до відомчої інформаційної системи МЗС;
3. Види консульського обліку: постійний, тимчасовий, облік усиновлених дітей.
5. Заяви про взяття на консульський облік (додатки 4 - 6), актуалізацію даних про особу, що містяться в обліковій картці, внесення змін до облікової картки (додаток 7) або зняття з консульського обліку (додаток 8) (далі - заяви) можуть бути подані під час особистого прийому або дистанційно - засобами поштового зв’язку або в електронній формі з використанням відповідних технічних і програмних засобів (вимоги до організації ведення обліку в електронній формі встановлюються МЗС).
ВИСНОВОК:
ЯК БАЧИМО КОНСУЛЬСКИЙ ОБЛІК ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗА ЗАЯВОЮ ГРОМАДЯНИНА УКРАЇНИ - ЦЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ВІН ДОБРОВІЛЬНИЙ
ВИ НІЧОГО НЕ ПОРУШУВАЛИ, ТОМУ ВАС НЕМАЄ ЗА ЩО ПРИТЯГУВАТИ ДО ВІДПОАІДАЛЬНОСТІ
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Доброго дня!
Зараз триває друга черга мобілізаціїВідповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають:• військовозобов'язані;• резервісти;• бійці Національної гвардії;• працівники Служби безпеки;• працівники Державної прикордонної служби;• працівники Державної спеціальної служби транспорту;• працівники Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації,• члени інших військових формувань. Щодо черги мобілізації:• Перша черга — це оперативний резерв. Йдеться про колишніх військовослужбовців віком до 40 років, які мають бойовий досвід та відслужили в армії. Переважно це ветерани АТО чи бійці ООС.• Друга черга — колишні військовослужбовці, які проходили строкову службу до 2014 року або служили за контрактом.• Наступний етап — мобілізаційний резерв. Сюди відносимо військовозобов’язаних, які закінчили військові кафедри ВНЗ як офіцери запасу та не призивалися під час попередніх мобілізаційних кампаній.• І ще одна черга — громадський резерв. Інші громадяни, які не мають обмежень за віком чи станом здоров’я щодо призову на військову службу та можуть бути залучені для комплектування ЗСУ та інших військових формувань винятково в особливий період.( без досвіду взагалі)Якщо повістка не підписана і талона про вручення немає у справі ТЦК СП , немає жодного приводу для покарання Вас.
Ответственность за неявку- УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022Про загальну мобілізацію:https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141..."8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей. "2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"? - В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн.."Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізаціюПорушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Ступінь придатності встановлюється комісією ВЛК згідно медичних висновків про стан здоров я , на основі положення про розклад хвороб згідно Наказу Міноборони № 402.Лише ВЛК приймає рішення чи придатні ви до служби. З описаних вами підстав можливо ви включені до резерву, враховуючи суть хвороби можна спробувати отримати свіжі довідки та пройти ВЛК та отримати висновок про непридатність з виключенням з військового обліку загалом , або частково але необхідно мати рішення ВЛК про це, а також з резерву , але враховуючи обставини все залежить від стану здоров я та рішення ВЛК .З повагою,Костянтин Гончаренко___
Ви можете визначитись з оплатою юристу ,натиснувши галочку під фото .
Під час военного стану це є важливим.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Доброї ночі, Олександр!
ВАМ ОДНОЗНАЧНО НЕ ЗАГРОЖУЄ КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА СТАТТЕЮ 336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ, ЯК І АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО МОБІЛІЗАЦІЮ ЗА СТАТТЕЮ 210-1 КОДЕКСА УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ТАК ЯК ВАС ДАЖЕ НЕ БУЛО СПОВІЩЕНО ЩОДО ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ (ВРУЧЕННЯ ПОВІСТКИ ПІД РОЗПИС), ЩО Є ОБОВ'ЯЗКОВИМ:
УказПрезидента України
Про загальну мобілізацію:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/65/2022#n2
{Указ затверджено Законом № 2105-IX від 03.03.2022}
У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пунктів 1, 17, 20 частини першої статті 106 Конституції України постановляю:
1. Оголосити та провести загальну мобілізацію (далі - мобілізація).
2. Мобілізацію провести на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва.
3. Мобілізація проводиться протягом 90 діб із дня набрання чинності цим Указом...
8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб - підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:
1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;... ".
ТАКОЖ СУБ'ЄКТОМ ДАНОГО ЗДОЧИНУ ЗА СТАТТЕЮ 336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ:
КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text
"Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років".
НЕ МОЖЕ БУТИ ОСОБА, ЯКА НЕ ВИКЛИКАЛАСЯ ДО ТЦКСП ПОВІСТКОЮ, НЕ ПРОЙШЛА ВЛК ТЦКСП, НА ПРЕДМЕТ ПРИДАТНОСТІ/НЕПРИДАТНОСТІ (МОЖЛИВО НЕ Є СУБ'ЄКТОМ ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ), НЕ ВИВЧЕНА НА ПРЕДМЕТ НАЯВНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ.
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору" "Звернутися".
Всього доброго!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Олександре!
За ухилення від призову та мобілізації під час воєнного стану особа може понести таку відповідальність:
Стаття 210-1 Кодексу про адміністративні правопорушення України (тобто — КУпАП) скеровує: в разі незʼявлення за викликом територіального центру комплектування та соціальної підтримки для визначення призначення у воєнний час тягне за собою накладення штрафу у розмірі від 3400 до 5100 грн.
Національна поліція має право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування (ст.ст. 259, 262 КУпАП, ч. 3 ст. 38 Закону України «Про військовий обовʼязок і військову службу»).
Крім того, статтею 336 Кримінального кодексу України передбачена відповідальність за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації. За вчинення даного злочину передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до п’яти років.
Але все це НЕ У ВАШОМУ ВИПАДКУ, оскільки ви АБСОЛЮТНО ЗАКОННО (!) перетнули кордон і, відповідно, Вас нема за що притягати до відповідальності, як до адміністративної, так і тим більше кримінальної!
Треба лише подбати про те, щоби Ваш статус перебування за межами України був законним, і Ви не мали проблем ані з миграційними установами ЄС і, як наслідок, з українським консульством.
Вдачи Вам!
Адвокат, м. Чернігів, 7 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Олександре!
Відповідальності бути не може!
Якщо перетин кордону відбувався у відведених для цього місцях із дотриманням процедури та порядку пропуску, РИЗИК БУДЬ-ЯКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ДОРІВНЮЮ НУЛЮ.
Успіхів!
ххх
Юрист, 19 років досвіду
Добрий день Олександр.
Указ про введення воєнного стану підписано 24.02.22 та запроваджено воєнний стан з 5 години ранку.
Якщо Ви є резервістом, то підписали контракт відповідно до якого взяли зобов"язання резервіста особисто повідомляти командування військової частини, в якій він проходить службу, про виникнення обставин, які унеможливлюють його оповіщення, прибуття до військової частини для виконання обов'язків служби у військовому резерві, а також в разі зміни сімейного стану, стану здоров'я, адреси місця проживання (перебування), освіти, місця роботи і посади.
Отже, до виїзду за кордон Ви мали б особисто повідомити командира в/ч про виїзд за кордон.
Відповідно до Положення про проходження громадянами України служби у військовому резерві Збройних Сил України, затвердженого Указом Президента України від 29 жовтня 2012 року № 618/2012 визначено наступне:
Особливості проходження служби у військовому резерві під час особливого періоду
120-1. Під час особливого періоду військовослужбовці, які були звільнені із строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, в обов'язковому порядку зараховуються до військового оперативного резерву першої черги.
Контракт про проходження громадянином України служби у військовому резерві не може бути припиненим (розірваним) в особливий період, а громадянин, який його уклав та зарахований до військового оперативного резерву першої черги, продовжує службу у військовому резерві на умовах, визначених законодавством, до завершення особливого періоду. Після завершення особливого періоду громадяни, які проходили службу у військовому оперативному резерві першої черги, мають право в добровільному порядку укласти контракт на проходження служби у військовому резерві на умовах, визначених законом.
120-2. Призов резервістів військового оперативного резерву першої черги здійснюється в разі оголошення загальної мобілізації або в разі прийняття у випадках та порядку, визначених законом, відповідного рішення Президента України.
120-3. Порядок організації призову резервістів військового оперативного резерву першої черги на військову службу визначається Генеральним штабом Збройних Сил України. Термін виконання заходів призову не повинен перевищувати 48 годин.
120-4. Зарахування військовослужбовців до військового оперативного резерву першої черги здійснюється під час звільнення військовослужбовців із строкової служби або з військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період за наказами командирів (начальників) військових частин (установ). У наказі вказуються: посада, на яку призначений резервіст; військовий комісаріат, у якому він буде перебувати на військовому обліку; адреса проживання та порядок оповіщення резервіста. Зазначений наказ доводиться до резервіста під особистий підпис у день звільнення.
Дані про зарахування військовослужбовця до військового оперативного резерву першої черги заносяться до його військово-облікових документів.
Особливості ведення військового обліку резервістів, зарахованих до військового оперативного резерву першої черги, визначаються Генеральним штабом Збройних Сил України.
120-5. Резервіст військового оперативного резерву першої черги зобов'язаний:
ознайомитися з наказом командира (начальника) військової частини (установи) про зарахування до військового оперативного резерву першої черги під особистий підпис;
прибути в п'ятиденний термін після звільнення у запас до районного (міського) військового комісаріату за місцем проживання (перебування) для постановки на військовий облік;
під час вибуття з військової частини (установи) та при постановці на військовий облік у військовому комісаріаті уточнити порядок своїх дій на випадок його призову під час мобілізації, на особливий період;
зберігати після звільнення і до кінця особливого періоду військову форму одягу, якою він був забезпечений Міністерством оборони України, та у разі призову під час мобілізації, на особливий період, мати її із собою при прибутті до військової частини (установи);
у разі змін місця проживання (перебування) або порядку оповіщення повідомити про це відповідного командира (начальника) військової частини (установи) та військового комісара у семиденний термін;
прибути після оповіщення командиром (начальником) військової частини (установи) або військовим комісаром щодо його призову під час мобілізації, на особливий період, протягом 24 годин до військової частини (установи), в якій він проходить службу у військовому резерві, та діяти за вказівками командира (начальника) військової частини (установи).
За ухилення від мобілізації передбачена кримінальна відповідальність згідно ст. 336 КК України.
Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
а якщо я не укладав контракт резервіста ?
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Олександр!
Для зарахування оперативного резервну 1 черги, не треба укладати контракт, це здійснюється автоматично, з урахуванням відношення до війскового обов'язку.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Олександр!
ВАМ ОДНОЗНАЧНО НЕ ЗАГРОЖУЄ КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА СТАТТЕЮ 336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ, ЯК І АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО МОБІЛІЗАЦІЮ ЗА СТАТТЕЮ 210-1 КОДЕКСА УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ТАК ЯК ВАС ДАЖЕ НЕ БУЛО СПОВІЩЕНО ЩОДО ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ (ВРУЧЕННЯ ПОВІСТКИ ПІД РОЗПИС), ЩО Є ОБОВ'ЯЗКОВИМ:
УказПрезидента України
Про загальну мобілізацію:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/65/2022#n2
{Указ затверджено Законом № 2105-IX від 03.03.2022}
У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пунктів 1, 17, 20 частини першої статті 106 Конституції України постановляю:
1. Оголосити та провести загальну мобілізацію (далі - мобілізація).
2. Мобілізацію провести на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва.
3. Мобілізація проводиться протягом 90 діб із дня набрання чинності цим Указом...
8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб - підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:
1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;... ".
ТАКОЖ СУБ'ЄКТОМ ДАНОГО ЗДОЧИНУ ЗА СТАТТЕЮ 336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ:
КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text
"Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період
Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -
карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років".
НЕ МОЖЕ БУТИ ОСОБА, ЯКА НЕ ВИКЛИКАЛАСЯ ДО ТЦКСП ПОВІСТКОЮ, НЕ ПРОЙШЛА ВЛК ТЦКСП, НА ПРЕДМЕТ ПРИДАТНОСТІ/НЕПРИДАТНОСТІ (МОЖЛИВО НЕ Є СУБ'ЄКТОМ ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ), НЕ ВИВЧЕНА НА ПРЕДМЕТ НАЯВНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ.
Всього доброго!
Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду
Доброго дня, Олександр.
Якщо виїзд був законний, якщо повісток та дзвінків не було, місця для жодної відповідальності по відношенню до вас не має.
Виникнуть питання, звертайтесь.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіОлександре!
Проходження служби у військовому резерві в особливий період регулюються статтею 262 зі змінами Закону України Про внесення змін до Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" щодо служби у військовому резерві в особливий період
Там сказано:
"Стаття 262. Проходження служби у військовому резерві в особливий період
1. В особливий період на службу у військовому оперативному резерві першої черги в обов'язковому порядку зараховуються військовослужбовці, звільнені із строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, які за своїми професійно-психологічними характеристиками і станом здоров'я придатні до служби у військовому резерві та відповідають встановленим вимогам проходження служби у військовому резерві.
Зарахування на службу у військовому оперативному резерві першої черги здійснюється командирами (начальниками) військових частин (установ) під час звільнення військовослужбовців із строкової військової служби або військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, про що такий військовослужбовець у день звільнення письмово повідомляється командиром (начальником) військової частини під особистий підпис.
2. Контракт про проходження громадянином України служби у військовому резерві Збройних Сил України або інших військових формувань не може бути припиненим (розірваним) в особливий період, а громадянин, який його уклав та зарахований до військового оперативного резерву першої черги, продовжує службу у військовому резерві Збройних Сил України або інших військових формувань на умовах, визначених законодавством, до завершення особливого періоду.
3. Після завершення особливого періоду громадяни, які проходили службу у військовому оперативному резерві першої черги, мають право в добровільному порядку укласти контракт на проходження служби у військовому резерві на умовах, визначених цим Законом".
Як також Положенням про проходження громадянами України служби у військовому резерві Збройних Сил України, затвердженого Указом Президента України від 29 жовтня 2012 року № 618/2012
Де у ст.ст. 120-1, 120-2, 120-3, 120-4 та 120-5 йдеться про те саме:
120-1. Під час особливого періоду військовослужбовці, які були звільнені із строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, в обов'язковому порядку зараховуються до військового оперативного резерву першої черги.
Контракт про проходження громадянином України служби у військовому резерві не може бути припиненим (розірваним) в особливий період, а громадянин, який його уклав та зарахований до військового оперативного резерву першої черги, продовжує службу у військовому резерві на умовах, визначених законодавством, до завершення особливого періоду. Після завершення особливого періоду громадяни, які проходили службу у військовому оперативному резерві першої черги, мають право в добровільному порядку укласти контракт на проходження служби у військовому резерві на умовах, визначених законом.
120-2. Призов резервістів військового оперативного резерву першої черги здійснюється в разі оголошення загальної мобілізації або в разі прийняття у випадках та порядку, визначених законом, відповідного рішення Президента України.
120-3. Порядок організації призову резервістів військового оперативного резерву першої черги на військову службу визначається Генеральним штабом Збройних Сил України. Термін виконання заходів призову не повинен перевищувати 48 годин.
120-4. Зарахування військовослужбовців до військового оперативного резерву першої черги здійснюється під час звільнення військовослужбовців із строкової служби або з військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період за наказами командирів (начальників) військових частин (установ). У наказі вказуються: посада, на яку призначений резервіст; військовий комісаріат, у якому він буде перебувати на військовому обліку; адреса проживання та порядок оповіщення резервіста. Зазначений наказ доводиться до резервіста під особистий підпис у день звільнення.
Дані про зарахування військовослужбовця до військового оперативного резерву першої черги заносяться до його військово-облікових документів.
Особливості ведення військового обліку резервістів, зарахованих до військового оперативного резерву першої черги, визначаються Генеральним штабом Збройних Сил України.
120-5. Резервіст військового оперативного резерву першої черги зобов'язаний:
ознайомитися з наказом командира (начальника) військової частини (установи) про зарахування до військового оперативного резерву першої черги під особистий підпис;
прибути в п'ятиденний термін після звільнення у запас до районного (міського) військового комісаріату за місцем проживання (перебування) для постановки на військовий облік;
під час вибуття з військової частини (установи) та при постановці на військовий облік у військовому комісаріаті уточнити порядок своїх дій на випадок його призову під час мобілізації, на особливий період;
зберігати після звільнення і до кінця особливого періоду військову форму одягу, якою він був забезпечений Міністерством оборони України, та у разі призову під час мобілізації, на особливий період, мати її із собою при прибутті до військової частини (установи);
у разі змін місця проживання (перебування) або порядку оповіщення повідомити про це відповідного командира (начальника) військової частини (установи) та військового комісара у семиденний термін;
прибути після оповіщення командиром (начальником) військової частини (установи) або військовим комісаром щодо його призову під час мобілізації, на особливий період, протягом 24 годин до військової частини (установи), в якій він проходить службу у військовому резерві, та діяти за вказівками командира (начальника) військової частини (установи).
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Олександр!
- а якщо я не укладав контракт резервіста ?
- З 23 лютого в Україні почався призов військовослужбовців з оперативного резерву. Такий наказ видав президент і верховний головнокомандувач Збройних сил Володимир Зеленський.
Кого це стосується:
Оперативний резерв поділяється на декілька черг:
РЕЗЕРВ ПЕРШОЇ ЧЕРГИ – включає резервістів і військовозобов’язаних (переважно з досвідом участі в АТО й ООС на Донбасі), а також правоохоронних органів спецпризначення та Держспецзв’язку.
РЕЗЕРВ ДРУГОЇ ЧЕРГИ, який складається з резерву нарощування (військові, якими будуть доукомплектовувати військові частини, що не входять до бойового складу ЗСУ) та територіального резерву (резервістів тероборони).
МОБІЛІЗАЦІЙНИЙ РЕЗЕРВ – військовозобов’язані, яких призивають під час мобілізації та готують за військовими спеціальностями (зокрема військові запасу).
ГРОМАДСЬКИЙ РЕЗЕРВ – добровольці.
Що робити резервістам:
Резервісти оперативного резерву мають самостійно звернутися у свої військові частини, якщо вони вклали контракт. Або до ТЦК і СП (територіальні центри комплектування та соціальної підтримки – колишні військкомати), якщо вони не мають контракту. Їх також можуть викликати за телефоном або ж надіслати повістку.
Якщо резервіст із законних причин не може бути призваним, він має особисто надати документи, які це підтверджують. Якщо він проігнорує виклик, то за це може бути адміністративна або кримінальна відповідальність.
Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12/ed2022...):
Стаття 1. Військовий обов'язок
9. Щодо військового обов'язку громадяни України поділяються на такі категорії:
допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць;
призовники - особи, приписані до призовних дільниць;
військовослужбовці - особи, які проходять військову службу;
військовозобов'язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави;
резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період.
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022 "Про загальну мобілізацію" (https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...):
4. Призов військовозобов'язаних, резервістів та залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, Національної гвардії України. Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України здійснити в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами.
5. Генеральному штабу Збройних Сил України визначити черговість та обсяги призову військовозобов’язаних, резервістів та транспортних засобів національної економіки в межах загального строку мобілізації.
ПОВТОРЮСЬ: у ваших діях немає складу та ознак ухилення від мобілізації, тому ніяка відповідальність Вам не загрожує. Ви виїхали з України законно, через державні пункти пропуску, до введення воєнного стану та оголошення загальної мобілізації. Саме після цього розпочалося обмеження права на виїзд за кордон чоловіків віком від 18 до 60 років.
Крім того, Вам навіть не було вручено повістку, не проведено медкомісію за результатами якої Вас визнали б придатним до військової служби та таким, що підлягає мобілізації. Можете залишатися за кордоном, у законодавстві України немає такої норми, згідно з якою Ви зобов'язані повернутись до країни після запровадження військового стану та оголошення загальної мобілізації.
Якщо ваше питання було вирішено, можете закрити його оплатою.
У разі необхідності звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього найкращого!