Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 27 квітня 2022, питання №63031 250₴

Освобождение от мобилизации

Добрый день. Я работаю в ДТЭК, у меня есть броня на мобилизацию, являюсь критически важным работником. Позвонили с военкомата и сказали прийти для прохождения мед. комиссии. Комиссию прошел, дали повестку на отправку и забрали военный билет. На мои возражения, что у меня броня отвечают, что брони по моей специальности нет. На работе показали мне "ЛИСТ МІНОБОРОНИ ВІД 11.03.2022 № 220/1469 ЩОДО ЗАБОРОНИ БРОНЮВАННЯ ВІЙСЬКОВОЗОБОВ’ЯЗАНИХ, ЯКІ МАЮТЬ ДЕФІЦИТНІ ДЛЯ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ" в котором нет моего кода военной специальности (№ 473), то есть я подподаю под броню от мобилизации. На работе был ранее сформирован список критических работников и отправлен в военкомат.
Вопрос: имею ли я полное юридическое право не идти по повестке в военкомат и следовательно не идти на службу по мобилизации? Как мне отстоять свои права в случае судебного процесса или иного дальнейшего на меня воздействия? Как мне вернуть изъятый военный билет? Какие методы воздействия (жалоба, заявление и т.д.) на военкомат возможно сделать с моей стороны, если военкомат нарушает требование мин. обороны. Спасибо

Відповіді юристів (10)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю, Артеме!

    Якщо ви дійсно заброньовані, і це підтверджується наказом Міністерства економіки України (який у вас є), тоді Ви дійсно маєте повну відстрочку від мобілізації і закон на вашій стороні!

    З’явитись по повістці потрібно, однак при явці достатньо надати наказ про Ваше бронювання! ( також можливо інші документи, що приймались по підприємству).

    Також необхідно повернути військовий квиток!

    Для цього подайте письмову заявку на ім’я керівника тцксп! Погрожуйте скаргами до Міністерства оборони України!

    Удачі

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Добрий вечір, Артеме!

    Ви маєте законе право на відстрочку!

    В статті 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text) надано вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:

    Зокрема в ній зазначено:

    «Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;"

    Просто не з'явитись за мобілізаційним роспорядженням (а я підозрюю, що це було саме воно досить небезпечно: можуть розцінити як ухилення від мобілізації), тому раджу мати якусь поважну причину, наприклад, лікарняний. У цей час треба - також терміново! - з'ясувати на роботі, чи Ви особисто маєте бронь, та отримати наказ за підписом Вашого керівництва для ТЦКСП, який би підтверджував цей факт.

    Якщо не "спрацює" і це, треба оскаржити дії ТЦКСП!

    Для того:

    По-перше, скарги на незаконні дії представників «військоматів», пов’язані із процесом мобілізації можуть бути в усній формі викладені на гарячій лінії Міністерства Оборони: 0-800-500-410, 0-800-500-442, 044-454-44-99 (нижче більш детально).

    По-друге, скарги на порушення законодавства під час мобілізації подаються керівнику Центру комплектування та соціальної підтримки (воєнкому) або до вищестоячого обласного ТЦКСП (військкомату).

    Скарга має містити детальний опис обставин порушення і клопотання про припинення порушення.

    По-третє, у випадку відсутності належної реакції «воєнкома), незаконні дії, що стосуються мобілізації можуть бути оскаржені до адміністративного суду. Для отримання правової допомоги з цього питання необхідно звернутися до адвоката.

    Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України

    0 800 50 04 42

    Call-центр Міністерства оборони Українидля вирішення проблемних питань та координації розгляду звернень громадян:

    Розпорядок роботи Саll-центру Міністерства оборони України

    Понеділок — четвер з 09.00 до 18.00

    П’ятниця з 09.00 до 16.45

    Перерва на обід з 13.00 до 13.45

    Субота з 09.00 до 15.00

    Call-центр Збройних Сил України для забезпечення своєчасного та якісного розгляду звернень (заяв) громадян. До нього входять Call-центри видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань, Call-центри Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь", Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги.

    Номер багатоканального зв'язку Call-центру Збройних Сил України — 0800500410, (044) 454-44-99.

    Графік роботи Call-центрів видів, окремих родів війск (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань - у робочі дні з 09.00 до 18.00.

    Графік роботи Call-центрів Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь" —цілодобово, щоденно.

    Графік роботи Call-центру Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги — у робочі дні з 09.00 до 18.00. Електронна адреса: Call-center_ZSU@mil.gov.ua.

    «Гаряча лінія» з питань проходження військової служби за контрактом, в тому числі для бажаючих вступити до українського війська, відповіді на телефонні дзвінки за телефоном

    0 800 500 051 — щоденно з 09.00 до 18.00 крім суботи та неділі;

    За наявності питань, звертайтесь особисто, натиснувши кнопку "звернутись".. Вдачи!

    Адвокат Евгений Александрович
    20%
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий вечір, Артем!

    ЩОДО БРОНЮВАННЯ:

    Органи державної влади, інші державні органи подають Міністерству економіки погоджені Міністерством оборони пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних у відповідних сферах управління, галузях національної економіки, на підприємствах, в установах і організаціях за формою згідно з додатком 1 в друкованій формі та/або в електронній формі з відповідним обґрунтуванням.

    Міністерство економіки узагальнює подані органами державної влади, іншими державними органами пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних і протягом одного робочого дня приймає відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також зазначеним органам.

    У рішенні Міністерства економіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати шість місяців.

    Також порядок тут:

    5_Додаток_лист_Мінекономіки (1).pdf

    6_Додаток_лист_Міноборони (1).pdf

    ВСЕ ПРО БРОНЮВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ В ПЕРІОД МОБІЛІЗАЦІЇ ТА ВОЄННОГО СТАНУ:

    ЩОДО ВІДСТРОЧКИ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;...".

    ТАК, ВАМ ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), РАЗОМ З ТАКИМИ ДОКУМЕНТАМИ:

    - ПАСПОРТОМ ГР.УКРАЇНИ, ІДЕНТИФІКАЦІЙНИМ КОДОМ (ОРИГІНАЛИ І КОПІЇ), ТИМЧАСОВИМ ПОСВІДЧЕННЯМ, КОПІЯМИ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО БРОНЮВАННЯ (ВИТЯГОМ З НАКАЗОМ ТОЩО),

    - ДЕ:

    1) СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК (ЯКЩО ВИ НА НЬОМУ НЕ ПЕРЕБУВАЄТЕ);

    2) ПРОЙТИ ВЛК;

    3) ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ У ВИГЛЯДІ ВІДМІТКИ У ТИМЧАСОВОМУ ПОСВІДЧЕННІ;

    4) ОТРИМАТИ ПОСВІДЧЕННЯ ПРО ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ;

    5) ОТРИМАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО СПЕЦІАЛЬНИЙ ОБЛІК;

    6) ДОВІДКУ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ) ПРО ТЕ, ЩО ВИ МАЄТЕ ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ТА НА ПЕРЕТИН КОРДОНУ (ДЛЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ).

    ЩОДО ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

    П О С Т А Н О В А від 27 січня 1995 р. N 57 Київ

    Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України:

    Про затвердження Правил перетинан... | від 27.01.1995 № 57 (rada.gov.ua)

    ПРАВИЛА перетинання державного кордону громадянами України:

    «1. Ці Правила визначають порядок перетинання громадянами України державного кордону. 2-6.Уразі введення на території України надзвичайного або воєнногостануправонаперетин державного кордону, крім осіб, зазначенихупунктах2-1та2-2цих Правил, також мають інші військовозобов’язані особи, які не підлягають призову на військову службупідчасмобілізації.Цянормане поширюється на осіб, визначенихв абзацах другому - восьмому частини третьої статті 23 ЗаконуУкраїни"Промобілізаційнупідготовкутамобілізацію" ( 3543-12 )».

    Що підтверджується Державною прикордонною службою України на строінці:

    Уряд вніс зміни до Правил перетинання державного кордону громадянами України (dpsu.gov.ua)

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 2 роки тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Будь-яке рішення посадових осіб тцк сп ,можна оскаржити до суду

    Створено та працює «гаряча лінія» Міністерства оборони – 0 800 500 410, 0 800 500 442, 044 454 44 99. Якщо ви помітили порушення під час мобілізації, то можна звертатися до правоохоронних органів.

    Или же подайте обращение на урядовий контакт -центр 15-45 https://ukc.gov.ua/portal/appeals/ лучше письменно на министра обороны и загрузите в форму фото копии ответов командира части. Образцы рапортов здесь https://legal100.org.ua/uchasnykam-rosiisko-ukrainskoi-viiny/zrazky-raportiv-ta-zaiav/

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Промський Євгеній Сергійович
    20%
    Промський Євгеній Сергійович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 4 роки досвіду

    Добрый день!

    У вас незаконно изъяли военный билет. и вас не имели права мобилизовать, так как вы не попадаете под категорию лиц, которые не подлежат мобилизации.

    Рекомендую такой порядок действий.

    1. Жалоба в Министерство обороны:

    Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України 0 800 50 04 42

    Жаловаться в письменном виде можно по адресу: 03168, м. Київ-168, Повітрофлотський проспект, 6 E-mail: admou@mil.gov.ua, тел.факс (044) 226-20-15. К письменной жалобе приобщите документы, что есть у вас в наличии.

    2. Письменная жалоба к начальнику военкомата.

    К письменной жалобе приобщите документы, что есть у вас в наличии, а так же копию жалобы, поданную в Министерство обороны. Жалобу нужно подготовить в 2 экземплярах: 1 вы сдаете в канцелярию, на втором ставиться отметка о получении и он остается у вас.

    Обычно этих действий достаточно, чтобы оказать необходимое психологическое воздействие на сотрудников военкомата.

    Если же вам нужно затянуть время для оформления жалоб, ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в военкомат.

    Основным законным основанием для неявки в военкомат, является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки.

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направит в военкомат с заявлением удобным способом.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение, которую потом направит в военкомат удобным способом.

    Кроме того, Вы можете лечь в больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение, которую потом направить в военкомат удобным способом.

    Закон України Про військовий обов'язок і військову службу

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Документы из мед. учреждения, подтверждающие вашу болезнь на день явки по повестке, будут достаточным основанием для неявки.

    Если просто так не явиться по повестке, то есть риск привлечения к ответственности.

    Коротко: Якщо людина не прийде у військкомат після вручення повістки, за це є адміністративний штраф від 1500 до 3400 гривень.

    Якщо людина прийшла, пройшла медкомісію, її визнали придатною, і вона потім вже не прийшла з речами на збори — це вже кримінальна відповідальність.

    Адміністративна

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    1 неоподаткований мінімум = 17 грн.

    Притягнення до адмін. відповідальності можливе лише умови складення протоколу та вручення його порушнику!

    КРИМІНАЛЬНА

    Стаття 336. Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період

    Ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період -

    карається позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

    Ухилення має місце у випадку, коли особа, яка отри­мала повідомлення (повістку) про призов, не з’являється без поважних причин до при­зовного пункту в строки, зазначені у повідомленні, або хоча і не отримала повідомлен­ня, але знає про призов і не з’являється до призовного пункту протягом місяця.

    Способи ухилення можуть бути різними: підробка документів про хворобу, від’їзд з місця постійного проживання, умисне спричинення собі тілесного ушкодження тощо.

    Как только возникнут вопросы - обращайтесь! Буду рад помочь.

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Артем!

    ПОВЕСТКУ ВПОЛНЕ МОГУТ ВРУЧИТЬ УЧИТЫВАЯ ОБСТАНОВКУ И ВОЕННОЕ ПОЛОЖЕНИЕ В УКРАИНЕ.

    НО БЕСПОКОИТЬСЯ НЕ СТОИТ, ТАК КАК ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ ДЛЯ НЕЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    ОТКАЗЫВАТЬСЯ ОТ ПОЛУЧЕНИЯ ПОВЕСТКИ НЕТ СМЫСЛА, ТАК КАК БУДЕТ СОСТАВЛЕН АКТ ОБ ОТКАЗЕ И ВСЕОДНО ВАМ БУДЕТ СООБЩЕНО О ДАТЕ, ВРЕМЕНИ И МЕСТЕ ЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат) .

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.

    ЕСЛИ ВЫ НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    - ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    В ЛЮБОМ СЛУЧАЕ, УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    В ТО ЖЕ ВРЕМЯ УДЕЖИВАТЬ, ЗАДЕРЖИВАТЬ НЕ ИМЕЮТ ПРАВО:

    Такі дії будуть незаконні.

    Утримання дитини або дорослого де б то не було проти його волі порушує основні людські права – свободу особистості, можливість на свій розсуд вибирати місце перебування і безперешкодно пересуватися в просторі. Винятковими повноваженнями обмежувати ці привілеї, що належать кожному громадянину з народження, мають правоохоронні органи і суд, які реалізують свої функції в рамках закону.

    Викрадення людини або протиправне позбавлення волі в Україні підпадає під ст.146 Кримінального кодексу. Це суспільно небезпечне діяння є тяжким злочином з максимальною санкцією до 10 років тюремного ув’язнення. Для передачі в суд обвинувального акта наслідком повинен бути встановлений склад даного кримінального правопорушення, а саме:

    Об’єкт — особиста свобода потерпілого, недоторканність якої гарантується ст.5 Конвенції ООН і ст.29 Конституції України.

    Об’єктивна сторона — це активні дії, виражені в формі:

    1. Викрадення людини:
    • відкритого – коли жертва, присутні розуміють наслідки того, що відбувається (наприклад, під час захоплення заручників, пограбування, розбійного нападу);
    • таємного – зловмисники отримують владу над потерпілим без свідків, або з використанням безпорадного стану, нездатності оцінювати ризики через малолітній вік, психічних, фізіологічних обмежень;
    • шляхом обману або зловживання довірою;
    • із застосуванням насильства, погроз, шантажу.
    1. Протизаконного позбавлення людини свободи – якщо захоплення або утримання особи проводиться з порушенням порядку, встановленого ратифікованими міжнародними угодами та нормативними актами України.

    При дотриманні всіх процесуальних норм допускається затримання:

    • осіб, оголошених в розшук;
    • в порядку адміністративного арешту;
    • при спробі нелегального перетину кордону;
    • на місці злочину, з негайним викликом поліції;
    • з метою депортації або екстрадиції (видачі іншій державі);
    • з метою приводу осіб, що ухиляються від допиту засідання суду, в військкомат;
    • з метою утримання під вартою за рішенням слідчого судді або суду;
    • для відбування покарання в вигляді арешту, обмеження волі, ув’язнення, примусових заходів медичного характеру або заходів виховного характеру за вироком суду;
    • приміщення безпритульних дітей до 16 років в притулки або реабілітаційні центри;
    • напрямок на примусове лікування хворих з венеричними, карантинними захворюваннями, СНІДом, хронічний алкоголізм, ін’єкційних наркоманів, осіб з небезпечними для суспільства психічними відхиленнями;
    • приміщення в спеціальні розподільники осіб без певного місця проживання, яких запідозрено у занятті бродяжництвом.

    Злочин вважається завершеним з моменту заволодіння людиною і / або фактичного початку позбавлення його волі, тобто тримання в місці, де потерпілий не бажає перебувати і не може самовільно покинути (будівля, його частина, транспортний засіб, огороджена місцевість, скеля, острів).

    Суб’єкт — особа старше 16 років. Кримінальну відповідальність несуть не тільки ті, хто безпосередньо здійснював протиправне захоплення або викрадення, а й причетні до подій водії транспортних засобів, власники приміщень, наглядачі, замовники, підбурювачі, переховувачі і інші.

    Не є суб’єктами злочину за ст.146 КК:

    • представники державних органів, що діють на підставі своїх повноважень;
    • батьки і особи які їх замінюють, вихователі, вчителі, викладачі, що обмежують свободу неповнолітніх в їх інтересах, якщо це не завдає шкоди здоров’ю останніх і не перешкоджає нормальному розвиткові;
    • опікуни, піклувальники недієздатних, обмежено дієздатних громадян, якщо відсутність нагляду за ними може привести до негативних наслідків;
    • особи, зобов’язані піклуватися про кого-небудь на підставі трудового або цивільно-правового договору (гувернантки, доглядальниці, охоронці, вожаті в дитячих таборах, члени екіпажу морських і повітряних суден і т.п.).

    Суб’єктивна сторона характеризується умисною формою вини. Викрадачі та інші співучасники усвідомлюють, що за законом вони не мають права позбавляти жертву волі, однак навмисно роблять це. Мотив може бути будь-яким – користь, помста, вимагання, залякування, бажання бачити дитину, спілкування з якою було неможливим через позбавлення батьківських прав або заборони з боку іншого з батьків і т.п.

    Стаття 146 КК України. Незаконне позбавлення волі або викрадення людини:

    Залежно від обставин і наслідків злочинної діяльності, міри покарання для осіб, визнаних судом винними за ст.146 КК складають:

    1. За протизаконне позбавлення волі або викрадення людини старше 14:
    • обмеження волі до 3 років;
    • тюремне ув’язнення до 3 років.
    1. За ті ж дії, якщо:
    • постраждала малолітня дитина (молодше 14);
    • зловмисники утримували двох і більше осіб;
    • співучасники попередньо домовилися між собою;
    • мотиви були корисливими (для отримання вигоди);
    • існувала небезпека для здоров’я або життя жертви;
    • потерпілому заподіяли фізичні страждання;
    • було використано зброю (в тому числі для погроз);
    • утримування тривало довго,

    засудженим призначаються санкції у вигляді:

    • обмеження волі до 5 років;
    • тюремне ув’язнення до 5 років.
    1. Якщо викрадення або позбавлення волі:
    • скоєно злочинним угрупованням;
    • спричинило тяжкі наслідки (тяжкі тілесні ушкодження за результатами судово-медичної експертизи, п.2.1.1 Наказу МОЗ №6 від 17.01.1995г.);
    • тюремне ув’язнення триває від 5 до 10 років.

    Відповідно до ст.18 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 47/33 від 18.12.1992г., на засуджених за насильницьке викрадення людей не можуть поширюватися закони про амністію і інші заходи звільнення від кримінальної відповідальності.

    "Вопрос: имею ли я полное юридическое право не идти по повестке в военкомат и следовательно не идти на службу по мобилизации"?

    - ЕСЛИ БУДЕТ ОТСРОЧКА ОТ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ, ТО НЕ ИМЕЮТ ПРАВО ВРУЧИТЬ ПОВЕСТКУ.

    А ЕСЛИ ВРУЧАТ, ТО НУЖНО ЛИБО ЯВИТЬСЯ, ЛИБО ПОДАТЬ ЗАВЯЛЕНИЕ О ТОМ, ЧТО ЕСТЬ ОТСРОЧКА ОТ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ ПРО БРОНИРОВАНИЮ.

    "Как мне отстоять свои права в случае судебного процесса или иного дальнейшего на меня воздействия"?

    - ОБРАТИТЬСЯ ЗА ПОМОЩЬЮ К АДВОКАТУ.

    "Как мне вернуть изъятый военный билет"? "Какие методы воздействия (жалоба, заявление и т.д.) на военкомат возможно сделать с моей стороны, если военкомат нарушает требование мин. обороны".

    - ВИЛУЧАТИ ВІЙСЬКОВИЙ КВИТОК МАЮТЬ ПРАВО ПРИ НАЯВНОСТІ ПІДСТАВ, АЛЕ ЗОБОВ"ЯЗАНІ ПРО ЦЕ НАДАТИ РОЗПИСКУ:

    Указ Президента України

    Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу:

    Про Положення про військови... | від 30.12.2016 № 582/2016 (rada.gov.ua)

    ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента Українивід 30 грудня 2016 року № 582/2016

    ПОЛОЖЕННЯ про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу

    "13. Військовослужбовець (військовозобов'язаний) може передавати військовий квиток іншим фізичним чи юридичним особам лише за умови одержання оформленої у встановленому порядку розписки про отримання відповідними фізичними чи юридичними особами такого квитка".

    ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента Українивід 30 грудня 2016 року № 582/2016

    ПОЛОЖЕННЯ про військовий квиток офіцера запасу:

    "12. Офіцер запасу може передавати військовий квиток іншим фізичним чи юридичним особам лише за умови одержання оформленої у встановленому порядку розписки про отримання відповідними фізичними чи юридичними особами такого квитка.".

    - ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), Є НЕЗАКОННИМИ.

    НА НЕЗАКОННІ ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ):

    1) ПОДАВАТИ СКАРГИ ДО:

    - ОБЛАСНОГО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ);

    - МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ.

    2) ТЕЛЕФОНУВАТИ НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    - МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:

    0 800 50 04 42

    Гарячі лінії | Міністерство оборони України (mil.gov.ua)

    - УРЯДОВУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    Урядова «гаряча лінія» 1545 працює цілодобово

    Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.

    ТАКОЖ ШЛЯХОМ: "подачи административного иска в Окружной административный суд, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    При наличии вопросов обращайтесь индивидуально через кнопку Звернутися.

    Всего доброго!!

    Велегура Ростислава
    Велегура Ростислава 2 роки тому

    Юрист, м. Дніпро, 12 років досвіду

    Доброго вечора!

    З метою підтвердження надання відтермінування від призову на військову службу під час мобілізації та воєнного часу орган держвлади видає військовозобов’язаному витяг із наказу Мінекономіки.

    Якщо Ви маєте на руках такий Витяг, то Ви маєте право на відстрочку від мобілізації терміном на 6 місяців.

    Такі дії ТЦКСП є незаконними, якщо людина у визначеному законом порядку заброньована та має підтвердження, вона не підлягає мобілізації до закінчення дії/анулювання бронювання.

    Вам потрібно написати заяву на ім"я командира ТЦКСП (військомат) з вимогою про повернення вам військового квитка на підставі того, що ви маєте право на відстрочку від мобілізації та додати копію відповідного наказу, а також повідомити про вашу ситуацію на гарячу лінію Міністерства оборони України. Телефон гарячої лінії 0 800 50 04 42.

    Заяву потрібно писати обов"язково у двох примірниках, на одному примірнику потрібно щоб поставили підпис про отримання, цю заяву ви залишите у себе і, у разі необхідності, зможете використати як доказ, що ви зверталися з відповідним зверненням. У будь-якому разі, якщо Ви маєте відповідний Наказ (і він не є анолюваним), дії ТЦКСП є незаконними, відповідальність для Вас у цьому випадку не передбачена.

    Відстрочка може бути анулювана якщо:

    - якщо закінчився строк дії відстрочки

    - у разі звільнення заброньованого співробітника

    - якщо підприємство/установа/організація завершили виконання завдань із задоволення потреб ЗСУ, інших військових формувань, населення

    - у разі ліквідації органу державної влади/іншого державного органу/підприємства/установи/організації.

    Мєньков Андрій Васильович

    Добрый день Артем.

    Если Вы забронированы, то в кадровой службе или у ответственного за военный учет предприятия должно хранится удостоверение об отсрочке от призыва в Вооруженные Силы на период мобилизации и военное время. Вам необходимо чтобы кадровая служба заверила копию этого удостоверения после чего отправьте в военкомат заявление о том что просите приобщить к личному делу копию удостоверения о том что Вы уже забронированы и находитесь на специальном воинском учете. Приложите копию и отправьте ценным письмом с описью вложения в конверт. Это будет ваша гарантия от юридического преследования.

    На дату вызова в военкомат по повестке необходимо взять больничный либо оформить командировку, либо придумать еще что-нибудь как основание не явиться по повестке по уважительным причинам. Если просто не явитесь по повестке на отправку за которую расписались, то могут начать юридическое преследование вплоть до уголовного дела за уклонение от службы.

    Обратитесь к адвокату пусть сделает адвокатский запрос находитесь ли Вы на специальном учете в связи с бронью или нет, пишите сами запрос на публичную информацию подлежит ли ваша специальность бронированию. Могут конечно не ответить либр ответить что это информация для служебного пользования, тогда обращайтесь за разъяснениями в Минэкономики, на гарячие линии Минобороны, Минэнергетики и т.д.

    Еще вариантом может быть обращение в суд с иском об обязательстве военкомата предоставить отсрочку от призова по мобилизации на основании статьи 23 Закона Украины "О мобилизационной подготовке и мобилизации" в связи с бронью на предприятии, но нужны доказательства (суд имеет полномочия истребовать доказательства о которыз Вы будете просить).

    Также можно обращаться в полицию с заявлением о превышении сотрудниками военкомата должностных полномочий (призывают на службу военнообязанного забронированного за предприятием).

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%
    Карпенко Андрей Владимирович 2 роки тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    ВІТАЮ!

    1.

    ЗУ Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

    ---

    Уряд унормував питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнних дій. Постанова уряду № 194 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану» була ухвалена 3 березня 2022 року.

    Акт розроблений на виконання та відповідно до:

    • статей 12 та 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»,
    • Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні».

    Зокрема встановлено, що в умовах правового режиму воєнного стану бронювання військовозобов’язаних здійснюється виключно з дотриманням правил цієї постанови.

    Бронювати військово зобов’язаних можуть:

    • органи державної влади,
    • інші державні органи,
    • підприємства, установи, організації, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань або населення.
    Дія цієї постанови поширюється також на уповноважені банки, що залучаються до роботи в умовах особливого періоду.
    Як відбувається бронювання військовослужбовців

    Згідно з постановою якщо бронювання військовослужбовців здійснюють органи державної влади або інші державні органи, то вони подають свої пропозиції Міністерству економіки за попереднім погодженням з Міністерством оборони.

    Пропозиції подаються за формою згідно з додатком 1 у друкованій формі та/або в електронній формі з відповідним обґрунтуванням.

    Міністерство економіки узагальнює подані органами державної влади, іншими державними органами пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних і протягом одного робочого дня приймає відповідне рішення та надсилає його копію Міністерству оборони, а також зазначеним органам.

    У рішенні Міністерства економіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати шість місяців.

    4. Надана відстрочка від призову підлягає анулюванню у разі:

    1. закінчення строку її дії;
    2. завершення виконання або скасування завдання підприємству, установі, організації щодо задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, населення;
    3. ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, підприємства, установи, організації;
    4. звільнення військовозобов’язаного з органу державної влади, іншого державного органу, підприємства, установи, організації.

    Анулювання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час здійснюється шляхом прийняття в одноденний строк рішення Міністерства економіки на підставі обґрунтованого подання органу державної влади, іншого державного органу та надсилання його копії Міністерству оборони, а також зазначеним органам.

    На підтвердження надання відстрочки від призову на військову службу орган державної влади, інший державний орган видає військовозобов’язаному витяг з наказу Міністерства економіки.

    Міністерство оборони організовує через Генеральний штаб Збройних Сил доведення в одноденний строк до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки витягів з наказів Міністерства економіки.

    На жаль порядок оформлення бронювання військовозобов’язаних не державними органами/органами державної влади постановою не уточнюється.

    Держорган має видати військовозобов’язаному витяг з наказу Міністерства економіки. Цей документ підтверджує відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час (п. 5 Постанови № 194).

    У ВАС ПОВИНЕН БУТИ ВИТЯГ З НАКАЗУ НА ВАШЕ ПРІЗВИЩЕ.

    2.

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    ЛИСТ

    від 11.03.2022 р. № 220/1469

    Міністерство економіки України

    Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03 березня 2022 року № 194 “Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану” (далі – Постанова) у Міністерстві оборони України спільно з Генеральним штабом Збройних Сил України триває розгляд пропозицій органів державної влади та інших державних органів з бронювання військовозобов’язаних, яким надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час.

    Водночас інформуємо, що Головнокомандувачем Збройних Сил України прийнято рішення щодо заборони бронювання військовозобов’язаних, які мають нижчезазначені дефіцитні для Збройних Сил України військово-облікові спеціальності:

    рядового, сержантського та старшинського складу:

    003, 004, 008, 015, 016, 019, 021, 028, 029, 034, 035, 036, 037, 039, 047, 048, 054, 055, 058, 065, 069, 070, 071, 072, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 133, 134, 135, 136, 137, 139, 140, 143,144, 145, 146, 147, 153, 163, 178, 183, 184, 210, 216, 220, 221, 223, 225, 233, 234, 245, 248, 250, 251, 260, 261, 262, 265, 267, 307, 320, 323, 326, 333, 340, 379, 381, 382, 383, 403, 420, 460, 474, 500, 501, 502, 503, 507, 525, 527, 528, 530, 531, 538, 543, 544, 549, 550, 554, 569;

    офіцерського складу за групами ВОС: 02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 12, 14, 34, 44, 46, 47, 49, 50, 52, 53, 54, 70, 90.

    З огляду на викладене вище, пропонується зазначену інформацію враховувати під час опрацювання пропозицій центральних та інших державних органів виконавчої влади щодо бронювання військовозобов’язаних, яким надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час, та видання відповідних наказів Міністерства економіки України.

    Міністр оборони УкраїниОлексій РЕЗНІКОВ

    3.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/582/2016#Text

    Указ

    Президента України

    Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу

    13. Військовослужбовець (військовозобов'язаний) може передавати військовий квиток іншим фізичним чи юридичним особам лише за умови одержання оформленої у встановленому порядку розписки про отримання відповідними фізичними чи юридичними особами такого квитка.

    ВИСНОВОК:

    1. Скарга на дії працівників військомату:

    В Главное управление Военной службы правопорядка в Вооруженных Силах Украины с заявлением о похищении человека сотрудниками военкомата и превышением служебных полномочий: (044) 454-73-08 в рабочее время; (044) 454-73-03 в нерабочее время.

    2. Якщо у Вас є витяг з наказу про бронюванпя - йдіть до військомату разом з адвокатом та пишить офіційну скаргу на неправомірні дії співробітників військомату.

    Також вимагайте повернуии Вам військовий квиток або розписку про вилучення військового квитку.

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 2 роки тому

    Юрист, м. Чернігів, 9 років досвіду

    Доброго дня, Артем!

    Основним нормативно-правовим актом, яким детально врегульовано процедуру та інші аспекти бронювання працівників в умовах воєнного стану є Постанова Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. №194 "Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану".

    Між категоріями осіб, які підлягають бронюванню, та тими, хто є "звільненим" від мобілізації є кілька суттєвих відмінностей.

    По-перше, на відміну від окремих категорій осіб, які не підлягають мобілізації взагалі (наприклад, особи, що визнані особами з інвалідністю), заброньовані особи фактично отримують відстрочку від мобілізації.

    Відповідно до абзацу другого пункту третього Постанови, строк дії такої відстрочки не може перевищувати шість місяців.

    По-друге, законодавством встановлена чітка процедура бронювання військовозобов’язаних, яка передбачає зокрема необхідність отримання погодження окремих органів державної влади.

    Водночас, особи, які не підлягають мобілізації взагалі, не повинні окремо отримувати погодження державних органів – вони є звільненими від мобілізації в силу приписів закону.

    Хто має право бронювати власних працівників?

    Частина перша статті 25 Закону про мобілізацію передбачає, що бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено так звані "мобілізаційні завдання".

    Виходячи з положень Закону, мобілізаційним завданням (замовленням) є певне персоніфіковане завдання з виготовлення продукції, виконання робіт або надання послуг, виконання якого покладається на конкретне підприємство, установу чи організацію на умовах договору (контракту).

    Його метою є задоволення потреб Збройних Сил України (ЗСУ), державних органів, населення тощо в особливий період.

    Варто зазначити, що підприємства, установи і організації не можуть відмовлятися від укладання договорів (контрактів) на виконання мобілізаційних завдань (замовлень), якщо їх можливості з урахуванням мобілізаційного розгортання та переданих їм матеріально-фінансових ресурсів дають змогу виконати ці завдання (частина третя статті 21 Закону про мобілізацію).

    Водночас, реальна обстановка в країні в умовах війни диктує власні об’єктивно обумовлені вимоги, які іноді не повністю відповідають тому, що написано у законодавстві.

    Так, цілком ймовірною є ситуація, коли підприємство ще не отримало мобілізаційного завдання, проте вже забезпечує критичні нагальні потреби населення і держави.

    Уряд намагається якнайшвидше адаптувати законодавство до сучасних реалій, проте не завжди це вдається зробити своєчасно.

    Тому у разі якщо підприємство та його поточна діяльність підпадає під ознаки, визначені у законодавстві, воно може звертатись до процедури бронювання працівників.

    Окремо потрібно враховувати, що відповідно до абзацу другого пункту 1 Постанови бронювати працівників можуть також уповноважені банки, що залучаються до роботи (здійснення операцій) в умовах особливого періоду.

    Чи всі працівники підприємства можуть бути заброньовані?

    Закон про мобілізацію прямо встановлює, що бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях ... у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень).

    Тобто бронюванню можуть підлягати виключно ті працівники, які є необхідними для виконання зазначених завдань.

    Враховуйте також, що в своєму листі від 11.03.2022 №220/1469 Міністерство оборони України повідомило, що Головнокомандувач ЗСУ прийняв рішення щодо заборони бронювання військовозобов’язаних, які мають дефіцитні для ЗСУ військово-облікові спеціальності, перелік яких наведено у вказаному листі.

    Яка процедура бронювання військовозобов’язаних працівників?

    Підприємства, установи і організації повинні надіслати власні пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних (Пропозиції) до органів державної влади, інших державних органів за відповідною сферою управління, галуззю національної економіки.

    Надалі відповідний орган аналізує та узагальнює надані Пропозиції, погоджує їх з Міноборони та подає до Мінекономіки України, яке приймає відповідне рішення.

    При цьому подавати Пропозиції до Мінекономіки мають право виключно органи державної влади, інші державні органи за формою, закріпленою Постановою.

    Законодавством не встановлено форми за якою представники бізнесу повинні подавати власні Пропозиції органам, до сфери управління яких вони належать. Проте цілком логічним вбачається використання форми, закріпленої Постановою.

    Вкрай важливо додати до Пропозиції належне обґрунтування щодо виконання таким підприємством, установою, організацією завдань із задоволення потреб ЗСУ, держави, населення з відповідним підтвердженням (прийняте рішення Уряду, військової адміністрації, укладений договір тощо).

    З метою підтвердження надання відстрочки військовозобов’язаному видається витяг з наказу Мінекономіки.

    Зауважимо, що рішення щодо бронювання військовозобов’язаних водіїв, які здійснюють перевезення для потреб армії, а також медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги, військовозобов’язаних працівників підприємств залізничного транспорту, які забезпечують функціонування та безперебійну роботу залізниці, приймається не Мінекономіки, а Міністерством інфраструктури України або відповідною військовою адміністрацією.

    Отже, можливість бронювання військовозобов’язаних працівників вбачається дієвим механізмом забезпечення належного функціонування бізнесу.

    Водночас, реалії сьогодення суттєво впливають на потреби держави та населення, змінюючи їх майже щодня. Наслідком цього є постійна адаптація та оновлення законодавства, тому радимо уважно слідкувати за змінами відповідних нормативно-правових актів.

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text):

    Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації

    3. Під час мобілізації громадяни зобов’язані з’явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки), або у строки, визначені командирами військових частин (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом керівників органів, в яких вони перебувають на військовому обліку, військовозобов’язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом керівників відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, військовозобов’язані Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - за викликом керівників відповідних органів управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту).

    ПРАВИЛА військового обліку призовників і військовозобов’язаних (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%B...):

    1. Призовники і військовозобов’язані повинні:

    прибувати за викликом районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ) на збірні пункти, призовні дільниці у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках або розпорядженнях районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ)), для взяття на військовий облік та визначення призначення на воєнний час, оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних;

    3. Призовники і військовозобов’язані за порушення встановлених пунктами 1 і 2 цього додатка, а також за порушення законодавства про військовий обов’язок і військову службу, про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, умисне псування військово-облікових документів чи втрату їх з необережності, неявку за викликом до районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ) без поважних причин, за несвоєчасне повідомлення обліковому органу, де перебувають на військовому обліку, даних про зміну їх сімейного стану, стану здоров’я (після тривалого лікування хвороби та (або) хвороби, яка спричинила часткову (повну) втрату працездатності), адреси місця проживання (перебування), освіти, місця роботи і посади притягуються до адміністративної відповідальності у порядку, визначеному Кодексом України про адміністративні правопорушення.

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10/conv#...):

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Без проходження ВЛК (медкомісії) та визначення ступеня приданості до військової служби за станом здоров'я - мобілізація НЕМОЖЛИВА!

    В своїй роботі ВЛК керується ПОЛОЖЕННЯ про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затверджене наказом Міністра оборони України 14.08.2008 № 402 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08).

    Згідно ст. 19 Конституції України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...): "Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України".

    У разі порушення ваших прав Ви можете:

    1) Подати письмову скаргу начальнику військкомату

    2) Звернутися в Міністерство оборони України (контакти - https://www.mil.gov.ua/kontakti/garyacha-liniya.ht...)

    3) На телефони гарячих ліній

    0-800-500-410

    0-800-500-442

    044-454-44-99

    4) Також можна зателефонувати на Урядову Гарячу лінію 1545.

    5) Постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку (підпункт 2.4.10 пункту 2.4 глави 2 розділу I Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затверджене наказом Міністерства оборони України від 14 серпня 2008 року № 402 (далі - Положення)).

    Постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку (п.п. 2.3.5 п. 2.3 глави 2 розділу І Положення).

    Рішення ВЛК можуть бути оскаржені в такому порядку:

    • постанови ВЛК районного (міського) військового комісаріату переглядаються ВЛК військового комісаріату Автономної Республіки Крим, областей, міста Києва;
    • переглядати або скасовувати постанови підпорядкованих ВЛК мають право ВЛК регіонів (постанову про придатність до військової служби колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення зі Збройних Сил України має право переглядати тільки ЦВЛК);
    • постанови будь-яких ВЛК можуть переглядатися ЦВЛК. Постанову про придатність до військової служби колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення зі Збройних Сил України має право приймати або переглядати тільки ЦВЛК

    Для перегляду рішення особі необхідно подати у ВЛК вищого рівня або ЦВЛК заяву про перегляд оскаржуваної постанови ВЛК нижчого рівня та додати до заяви всі наявні документи, видані військово-лікарською комісією, рішення якої переглядається. Також в заяві необхідно вказати причини ініціювання перегляду.

    Оскарження рішення ВЛК в суді здійснюється в порядку адміністративного судочинства відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.

    Судова практика:

    Якщо виникнуть додаткові питання, звертайтеся через кнопку "Звернутися" і я відповім на них в індивідуальному порядку.

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України