Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня!
Я військовозобов'язаний (обмежено придатний до військової служби, службу не проходив), і мені вручили повістку з строком "до особого розпорядження", тобто по дзвінку з військомату я повинен з'явитися з речами. При цьому тимчасове посвідчення в мене забрали (військового квитка в мене ніколи не було). Я щотижня на вихідних з сім'єю їжджу до рідних - це в межах одного району, але інша громада, інший військкомат. Також мені треба буде на кілька тижнів з'їздити у Дрогобицький район Львівської області. У військкоматі наголосили, що за кордон я не маю права виїжджати, а при переміщенні в межах України я повинен знятися з обліку у військкоматі, де я приписаний, і стати на облік у військкоматі міста, в яке я приїхав. Звідси в мене виникає кілька питань: 1) яку відповідальність я буду нести, якщо не прибуду вчасно в військкомат після дзвінка (штраф, чи позбавлення волі чи щось інше)? 2) чи дійсно я повинен зніматися з обліку та ставати на облік щоразу, як я десь їду? 3) яку відповідальність я буду нести, якщо при переміщенні в межах країни не зніматимусь/ставатиму на облік у військкоматах?
Дякую за відповідь.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (10)
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
1. ВИМОГА НЕ ЗМІНЮВАТИ МІСЦЕ ФАКТИЧНОГО ПРОЖИВАННЯ БЕЗ ДОЗВОЛУ ВІЙСЬКОВОГО КОМІСАРУ, ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ. ВИ ПОВИННІ ОСОБИСТО НАПИСАТИ ЗАЯВУ ПРО ЗМІНУ ФАКТИЧНОГО МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ТА ОТРИМАТИ ДОЗВІЛ ВІЙСЬКОВОГО КОМІСАРА.
ЗА ПОРУШЕННЯ ЦІЄЇ ВИМОГИ ВАС ПРИТЯГНУТЬ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ (ШТРАФ).
2. ЯКЩО ВИ ЇДЕТЕ НА ВИХІДНІ, ТО НІЯКОГО ДОЗВОЛУ ОТРИМУВАТИ НЕ ПОТРІБНО. ЯКЩО ВИ ВИЇДЖАЄТЕ БІЛЬШЕ ЧИМ НА 7 ДНІВ, ТО ТРЕБА ОТРИМУВАТИ ДОЗВІЛ.
ЗА ПОРУШЕННЯ - АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. В ВАШОМУ ВИПАДКУ НІ ПРО ЯКУ КАРНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕ ЙДЕТЬСЯ.
3. В ДІЯХ ПРАЦІВНИКІВ ВІЙСЬКОМАТА Є ПОРУШЕННЯ:
- ВАС НЕ ПОВИННІ БУЛИ ЛИШАТИ БЕЗ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВОГО ДОКУМЕНТУ (ВИЛУЧИЛИ ПРИПИСНЕ-ВІЙСЬКОВИЙ КВИТОК НЕ ОФОРМИЛИ);
- ПОВІСТКА ОБОВ'ЯЗКОВО ПОВИННА МАТИ ДАТУ ПРИБУТТЯ, А НЕ ВЗАГАЛІ;
- ОПОВІЩЕННЯ ПРО ПРИБУТТЯ В ВІЙСЬКОМАТ ПОВИННО БУТИ ОСОБИСТИМ, А НЕ ПО ТЕЛЕФОНУ.
ЗМЕНІТЬ НОМЕР ТЕЛЕФОНУ ТА ЧЕКАЙТЕ НА ОСОБИСТЕ ОПОВІЩЕННЯ - В ТАКОМУ РАЗІ ВАС ВЗАГАЛІ НЕМАЄ ЗА ЩО ПРИТЯГАТИ ДО ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022
Про введення воєнного стану в Україні:
https://www.president.gov.ua/documents/642022-4139...
У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:
1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. ...
3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану.
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022
Про загальну мобілізацію:
https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...
8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:
1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;
2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації
6. Громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу посадової особи, визначеної у частині третій цієї статті.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12
Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього
1. Взяттю на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України:
1) на військовий облік призовників (крім Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України):
приписані до призовних дільниць;
які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання;
4. У воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов’язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника).
ПОРЯДОК
організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%B...
15. Військовий облік здійснюється з урахуванням встановленого в Україні порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб, організовується і безпосередньо ведеться державними органами, а також підприємствами, установами та організаціями, в яких призовники і військовозобов’язані працюють (навчаються).
15-1. . Взяття на військовий облік, зняття з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, відомості про яких наявні в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, здійснюється на підставі відомостей про декларування, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання осіб в електронній формі, надісланих органами реєстрації через Єдину інформаційну систему МВС до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
56. Районні (міські) військові комісаріати:
організовують та ведуть військовий облік на відповідній території;
здійснюють взяття, зняття або виключення з військового обліку призовників і військовозобов’язаних у випадках, передбачених законодавством;
Персонально-якісний облік призовників і військовозобов’язаних ведеться районними (міськими) військовими комісаріатами шляхом обліку персональних та службових даних призовників і військовозобов’язаних, які узагальнюються в особових справах призовників або в облікових картках військовозобов’язаних та реєструються в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
56. Районні (міські) військові комісаріати:
організовують та ведуть військовий облік на відповідній території;
здійснюють взяття, зняття або виключення з військового обліку призовників і військовозобов’язаних у випадках, передбачених законодавством;
Персонально-якісний облік призовників і військовозобов’язаних ведеться районними (міськими) військовими комісаріатами шляхом обліку персональних та службових даних призовників і військовозобов’язаних, які узагальнюються в особових справах призовників або в облікових картках військовозобов’язаних та реєструються в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
56. Районні (міські) військові комісаріати:
організовують та ведуть військовий облік на відповідній території;
здійснюють взяття, зняття або виключення з військового обліку призовників і військовозобов’язаних у випадках, передбачених законодавством;
Персонально-якісний облік призовників і військовозобов’язаних ведеться районними (міськими) військовими комісаріатами шляхом обліку персональних та службових даних призовників і військовозобов’язаних, які узагальнюються в особових справах призовників або в облікових картках військовозобов’язаних та реєструються в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників і військовозобов’язаних у районних (міських) військових комісаріатах здійснюється за їх особистої присутності. При цьому взяття на військовий облік, зняття або виключення з нього здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України та військово-облікових документів, визначених у пункті 16 цього Порядку.
Додаток 1до Порядку
ПРАВИЛА
військового обліку призовників і військовозобов’язаних
1. Призовники і військовозобов’язані повинні:
перебувати на військовому обліку за місцем проживання у районних (міських) військових комісаріатах (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ), за місцем роботи (навчання) на підприємствах, в установах, організаціях, виконавчих органах сільських, селищних та міських рад, а також у разі тимчасового вибуття за межі України за місцем консульського обліку в дипломатичних установах України;
не змінювати місце фактичного проживання (перебування) з моменту оголошення мобілізації, а у воєнний час не виїжджати з місця проживання без дозволу військового комісара районного (міського) військового комісаріату, відповідних керівників СБУ або Служби зовнішньої розвідки;
5. Громадяни, які ухиляються від призову на строкову військову службу, призову за мобілізацією, військового обліку або спеціальних (перевірочних) зборів, несуть адміністративну та кримінальну відповідальність згідно із законодавством.
Кодекс України про адміністративні правопорушення
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Стаття 336. Ухилення від призову за мобілізацією
Кримінальний кодекс України
Ухилення від призову за мобілізацією -
карається позбавленням волі на строк від двох до п'яти років.
3 березня 2022 року Верховна рада затвердила указ президента про загальну мобілізацію.
Загальна мобілізація - це поповнення армії новими військовослужбовцями. Проводиться загальна мобілізація протягом 90 діб після її оголошення, тобто з 24 лютого 2022 року. Підлягають мобілізації громадяни здатні виконувати військовий обов'язок віком від 18 до 60 років.
Які бувають повістки
Уточнення військово-облікових даних для уточнення та оновлення інформації про склад сім’ї та стан здоров’я призовників і військовозобов’язаних, в першу чергу. Уточнюватися можуть також відомості про місце роботи, інше.
Ця повістка за підписом військового комісара зобов'язує призовника пройти медичне обстеження. В результаті обстеження видається документ з висновком військово-лікарської комісії про придатність чи непридатність до військової служби.
Вручення цієї повістки передбачає виклик до військового комісаріату для призову на строкову службу. Неявка за цією повісткою може спричинити відповідальність за ст. 335 Кримінального кодексу України (ухилення від строкової служби). Повістки для призову в армію, без попереднього виклику на медогляд, на практиці зустрічаються досить часто навіть у мирний час, однак медкомісія все одно проводиться обов’язково .
Це може бути повістка «з’явитися з речами», що не означає негайну відправку у війська, повістка "пропоную" та "наказую" чи мобілізаційний припис. Останній вручається військовозобов’язаному після проходження медкомісії, за умови визнання придатним до служби в армії й зобов’язує громадянина з’явитися на призовний збірний пункт протягом 12-24 годин після оголошення мобілізації (загальної або часткової).
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/352-2002-%D0%B...
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА
від 21 березня 2002 р. № 352Київ
Про затвердження Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом
56.
Оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці здійснюється за розпорядженнями керівників районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки за формою згідно з додатком 17. Конкретні строки явки до призовних дільниць установлюються районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки в повістках за формою згідно з додатком 18, вручення яких проводиться через відповідні органи місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ, організацій, у тому числі закладів освіти, незалежно від підпорядкування і форми власності. Повістки громадянам можуть також вручатися безпосередньо посадовими особами районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Володимир!
У п. 12 Положення про військовий квиток рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу передбачений порядок передачи військового документу:
"Передачу військового квитка до штабу військової частини, військового комісаріату, органу місцевого самоврядування, дізнання, попереднього слідства, навчального закладу, керівнику чи іншій посадовій особі, відповідальній за військово-облікову роботу на підприємстві, в установі, організації, може бути здійснено за умови одержання його власником розписки про це".
Правила зняття з військового обліку регулюються статтею 37 Закону України Про військову службу (взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього):
"3. Призовники, військовозобов’язані та резервісти після прибуття до нового місця проживання зобов’язані в семиденний строк стати на військовий облік та не раніше ніж за три дні до вибуття з місця проживання знятися із зазначеного обліку...
4. У воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов’язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника)...
...5. Зняттю з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України:
1) з військового обліку військовозобов'язаних (крім Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України):
які вибувають в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України до нового місця проживання...
...Якщо, військовозобов'язані прибувають в іншу місцевість на термін більше 7 днів, вони повинні стати на військовий облік до місцевого ТЦКСП (військомату)".
В УСІХ ІНШИХ ВИПАДКАХ НІХТО НЕ МАЄ ПРАВА ЗАБОРОНИТИ ВАМ ВІЛЬНО ПЕРЕСУВАТИСЯ ПО УКРАЇНІ!
Згідно стаття 33 Конституції України "Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом".
ТЕПЕР, ЩО СТОСУЄТЬСЯ НЕЯВКИ ДО ВІЙСЬКОМАТУ ЗА ВИКЛИКОМ:
Виклик до ТЦКСП може здійснюватися тільки за законно оформленою та законно врученою повісткою. Правила такі:
Порядок вручення повістки та відповідальність за неявку.
Постановою Кабінету Міністів України від 21 березня 2002 р. № 352 «Про затвердження Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом» (далі – Положення),передбачений лише порядок вручення повістки при призові на строкову військову службу, проте, він є загальним і не встановлює деталі та особливості вручення повістки. Інші випадки призову на військову службу, зокрема у зв’язку із мобілізацією законом, не врегулюванні взагалі.
Хто може вручати повістку?
Отже, п. 64 Положення оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці, відбувається за наказами районних військових комісарів і повістками, врученими призовникам через житлово-експлуатаційні організації домовласників, відповідні виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, де немає військових комісаріатів, керівників підприємств,установ, організацій, навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форми власності.
Необхідно звернути увагу, що у зв’язку із великим колом осіб, що можуть бути наділеними повноваженнями для вручення повістки, особа, що вручає повістку не обов’язково має бути військовослужбовцем та носити форму.
В той же час, особа, що має намір вручити повістку має представитися, назвати свою посаду, підстави відповідно яких, особам надані повноваження на вручення повістки.
Якщо зі слів особи стає зрозуміло, що вона є військовослужбовцем та служить у військовому комісаріаті, це означає, що вона перебуває при виконанні службових обов’язків, така особа має пред’явити військовий квиток або посвідчення офіцера. Крім того, при виконанні військових обов’язків особа має бути одягнена у військову форму, що має містити знаки розрізнення військовослужбовців, зокрема погони, нашивки.
Проте, важливим є той факт, що ні офіцер, ні цивільна особа при врученні повістки, не має права вимагати від особи пред’явити документи та назви свого прізвища.
Відповідно чинного законодавства, представники поліції мають права перевіряти документи у осіб, якщо є підозра щодо вчинення злочину, появи в стані алкогольного сп’яніння та інше, проте вони повинні назвати причину такої перевірки документів. В той же час, представники поліції повноважень на вручення повісток не мають.
Чи мають право працівники поліції вручати повістки?
Якщо Ви є учасником дорожнього руху і переймаєтесь, чи може працівник поліції зупинити транспортний засіб і після перевірки документів вручити повістку, то наразі можливо з упевненістю сказати, що працівники поліції повноважень на вручення повісток не мають і повістка, отримана таким шляхом, може бути оскаржена в судовому порядку.
Де повістка може бути вручена майбутньому військовослужбовцю?
Саме питання місця вручення повістки у нормативних документах детально не описано, проте більшість юристів з цього питання вважають, що повістка має бути вручена за місцем роботи/навчанням або місцем проживання громадянина для можливості встановлення особи.
Чи можуть представники військомату примусово доставити військовозобов’язаного до призивного пункту?
Згідно із чинним законодавством, прибуття особи до призовного пункту покладається на військовозобов’язаного. Будь-які дії його примусового характеру щодо утримання особи – є незаконними та законодавством не передбачені.
Випадки затримки особи можливі лише поліцією при вчиненні або замаху на вчинення кримінального правопорушення, та безпосередньо після вчинення кримінального правопорушення чи під час безперервного переслідування особи, яка підозрюється у його вчиненні.
Що має містити повістка?
У повістці повинно бути вказано прізвище, ім’я та по батькові мобілізованого, його адреса. Також, військова спеціальність повинна співпадати зі спеціальністю записаною у військовому квитку. Крім того, в повістці повинні бути вказані: дата, час, адреса місця прибуття та перелік документів, які особа повинна мати при собі. Повістка повинна бути скріплена печаткою та підписом військового комісара.
Чи вважається, отримання повістки поштою належним повідомленням?
Відповідно Положення, особа має отримати повістку від представника особисто, для належного повідомлення військовозобов’язаний має підписати корінець повістки, який підлягає зберіганню у військоматі.
Чи вважається передача повістки родичам військовозобов’язаного належним повідомленням?
Оскільки особа має отримати повістку особисто, під підпис, отримання повістки родичами не вважається належним її отриманням.
Чи вважається належним повідомленням отримання інформації про призов телефонним дзвінком?
Оскільки особа має отримати повістку особисто, під підпис, отримання інформації про призов або отримання повістки або запрошення до военкомату телефонним зв’язком, не може вважатися належним повідомленням особи.
Чи можна відмовитися від підпису повістки, якщо особа призовника встановлена?
У випадку відмови призовника від підпису повістки, особою, що вручає таку повістку можливе складання акту відмови від отримання повістки. Складений акт про відмову від отримання повістки може можу бути направлений до правоохоронних органів для притягнення до кримінальної або адміністративної відповідальності щодо ухилення від військової служби.
Адміністративна відповідальність передбачена ст. 210 та 210-1 КУпАП.
Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Кодекс України про адміністративні правопорушення
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ст. 210-1 КУпАП, передбачає відповідальність за порушення законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію тягне за собою
накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян ( від 17 до 54 грн.)
і на посадових осіб –
від семи до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
Повторне протягом року вчинення порушення тягне за собою
накладення штрафу на громадян від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
і на посадових осіб –
від десяти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
Нагадую, що відбуття покарання не тягне за собою звільнення від виконання обов’язку, внаслідок не виконання якого накладено покарання.
Кримінально караним порушенням законодавства про військову службу є ухилення від призову на строкову військову (ст. 335 КК України), Ухилення від призову за мобілізацією (ст. 336 КК України), Ухилення від військового обліку або спеціальних зборів ( ст. 337 КК України), покараннями є:
обмеженням волі на строк до трьох років, позбавленням волі на строк від двох до п'яти років, штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, відповідно.
Якщо виникнуть питання, звертайтесь до мене, натиснувши кнопку "звернутись біля мого профілю."
Вдачи Вам!
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю,Володимире!
Звідси в мене виникає кілька питань:
1) яку відповідальність я буду нести, якщо не прибуду вчасно в військкомат після дзвінка (штраф, чи позбавлення волі чи щось інше)?
ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ОБСТАВИН. ЧИ ПІДІЙМЕТЕ ВИ СЛУХАВКУ, ЧИ ЗАПИШУТЬ ВОНИ З ВАМИ РОЗМОВУ І ТАК ДАЛІ.
АБИ НЕ МАТИ ВЗАГАЛІ НІЯКИХ ПРОБЛЕМ НЕ БЕРІТЬ СЛУХАВКУ ВІД НЕЗНАЙОМИХ НОМЕРІВ, АБО ЗМІНІТЬ НОМЕР ТЕЛЕФОНУ. ЯКЩО ВИ ПІДІЙМЕТЕ СЛУХАВКУ, І РОЗМОВА БУДЕ ЗАПИСАНА, Є ВІРОГІДНІСТЬ ТОГО, ЩО ВИ БУДЕТЕ ПРИТЯГНУТІ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.
КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:
Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
{Кодекс доповнено статтею 210-1 згідно із Законом № 2197-IV від 18.11.2004; із змінами, внесеними згідно із Законом № 1275-VII від 20.05.2014; в редакції Закону № 1357-IX від 30.03.2021}
2) чи дійсно я повинен зніматися з обліку та ставати на облік щоразу, як я десь їду?
ЦЕ ОБОВ'ЯЗКОВО, ЯКЩО ВИ ВІДБУВАЄТЕ НА ТРИВАЛИЙ ЧАС. ЯКЩО Ж ЦЕ ТРАНЗИТНИЙ ПРОЇЗД, АБО НЕТРИВАЛА ПОЇЗДКА, ЦЕ НЕОБОВ'ЯЗКОВО.
СТАВАТИ НА ОБЛІК ПОТРІБНО ТАМ, ДЕ ВИ ПЛАНУЄТЕ ОТРИМАТИ СТАТУС ТИМЧАСОВО ПЕРЕМІЩЕНОЇ ОСОБИ, АБО ЯКЩО ЦЕ ПІДПАДАЄ ПІД ТАКІ КРИТЕРІЇ.
ПОГОДЬТЕСЬ, ЗМІНЮВАТИ КОЖНИЙ РАЗ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ, ЯКЩО ВИ ЇДЕТЕ НА ПАРУ ДНІВ, ЦЕ ВТРАЧАЄ БУДЬ-ЯКИЙ СЕНС.
3) яку відповідальність я буду нести, якщо при переміщенні в межах країни не зніматимусь/ставатиму на облік у військкоматах?
ЧАСТКОВО Я ВІДПОВІМ У МИНУЛІЙ ВІДПОВІДІ. ЯКЩО ЗМІНА ПРОЖИВАННЯ МАТИМЕ ТРИВАЛИЙ ХАРАКТЕР, ТАК, ВИ ПОВИННІ СТАВАТИ НА ОБЛІК.
МАКСИМУМ, ЯКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВАМ ЗАГРОЖУЄ, АДМІНІСТРАТИВНА ЗА СТАТТЕЮ 210-1 КУПАП! Я НАВІВ ЇЇ ВИЩЕ!
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши кнопку «Звернутися»!
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрый день, Владимир!
"1) яку відповідальність я буду нести, якщо не прибуду вчасно в військкомат після дзвінка (штраф, чи позбавлення волі чи щось інше)"?
- ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в ТЦКСП (военкомат) .
Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат) .
Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.
Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.
Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text
"Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...
8. Після набрання чинності Указом Президента України щодо проведення чергового призову:... у разі якщо за будь-яких обставин повістка не надійшла, громадяни призовного віку зобов'язані з'явитися до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову, визначеного Указом Президента України;... ".
"10. У разі неявки призовника без поважних причин за викликом відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки на призовну комісію він несе відповідальність, установлену законом".
"11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:
перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;
смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".
Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.
ЕСЛИ ВЫ НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:
Кодекс України про адміністративні правопорушення:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
- ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..
ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!
БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.
УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.
ДО СКЛАДУ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ (УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ), ВХОДЯТЬ ОЗНАКИ СКЛАДУ ЗЛОЧИНУ: ОБ"ЄКТ, ОБ"ЄКТИВНА СТОРОНА, СУБ"ЄКТ ТА СУБ"ЄКТИВНА СТОРОНА.
ТАК, З ОБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ, ВИ ФАКТИЧНО НЕ ВЧИНЯЛИ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАКІ СКЛАДОВІ ВІДСУТНІ.
ТАКОЖ, НЕ МОЖЛИВО СКАЗАТИ, ЩО ВИ Є СУБ"ЄКТОМ ЦЬОГО ЗЛОЧИНУ, ТАК ЯК ВАМ НЕ ПРОВЕДЕНО ВЛК (МЕДКОМІСІЮ), ТОМУ НЕ МОЖЛИВО ВИЗНАЧИТИ: ЧИ Є ВИ ПРИДАТНИМ/ НЕПРИДАТНИМ ДО ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ; ТАКОЖ, НЕ ВИВЧВЕНО ВАС, ЯК ОСОБУ, ЯКА МОЖЕ МАТИ ПІДСТАВИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ АБО МАТИ ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ.
КРІМ ТОГО, З СУБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ, НЕ ДОВЕДЕНО НАЯВНІСТЬ У ВАС УМИСЛУ НА СКОЄННЯ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, НАСЛІДКИ, ПРИЧИННИЙ ЗВ"ЯЗОК МІЖ НИМИ.
ТАКИМ ЧИНОМ, В ВАШИХ ДІЯХ ВІДСУТНІ ОЗНАКИ БУДЬ-ЯКОГО КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЗА УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ.
"2) чи дійсно я повинен зніматися з обліку та ставати на облік щоразу, як я десь їду"?
- ТАК!
В ВИДУ ОГОЛОШЕННЯ ВОЄННОГО СТАНУ ТА ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ЗАБОРОНЕНО ПОКИДАТИ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ БЕЗ ДОЗВОЛУ ТЦКСП:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про правовий режим воєнного стану
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 28, ст.250):
Про правовий режим воєнного... | від 12.05.2015 № 389-VIII (rada.gov.ua)
"Стаття 8. Заходи правового режиму воєнного стану
1. В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану:... 16) забороняти громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міністерстві оборони України, Службі безпеки України чи Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу Служби безпеки України чи Служби зовнішньої розвідки України; обмежувати проходження альтернативної (невійськової) служби;…16) забороняти громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міністерстві оборони України, Службі безпеки України чи Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу Служби безпеки України чи Служби зовнішньої розвідки України; обмежувати проходження альтернативної (невійськової) служби;...".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):
Про військовий обов'язок і ... | від 25.03.1992 № 2232-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього
1. Взяттю на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України:...
2) на військовий облік військовозобов'язаних:
звільнені з військової служби в запас;
які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу";
військовозобов'язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання;
звільнені зі служби поліцейські, особи начальницького та рядового складу Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби України, співробітники Служби судової охорони, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України;
які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов'язаних;
зняті з військового обліку Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України відповідно за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України;
які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від призову на строкову військову службу;
які досягли 27-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників;
які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування у запасі;
3) на військовий облік резервістів:
які зараховані в особливий період на службу у військовому оперативному резерві;
які уклали контракт про проходження служби у військовому резерві Збройних Сил України та інших військових формувань;
які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання. ...
3. Призовники, військовозобов’язані та резервісти після прибуття до нового місця проживання зобов’язані в семиденний строк стати на військовий облік та не раніше ніж за три дні до вибуття з місця проживання знятися із зазначеного обліку.
У разі декларування місця проживання особи за декларацією про місце проживання, поданою в електронній формі засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, взяття на військовий облік, зняття з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки на підставі відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів в електронній формі, надісланих органами реєстрації через Єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ України до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів».
4. У воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов’язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника)».
5. Зняттю з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України:...
2) з військового обліку військовозобов’язаних:
які вибувають в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України до нового місця проживання;
які прийняті на службу до Національної поліції України, Служби судової охорони, Державного бюро розслідувань, Бюро економічної безпеки України, органів і підрозділів цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби України;
які вибули на строк більше трьох місяців за межі України;
в інших випадках - за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України;
3) з військового обліку резервістів:
які вибувають в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України на нове місце проживання;
які прийняті на службу до Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, податкової міліції, органів і підрозділів цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби України;
які вибули на строк більше трьох місяців за межі України;
які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування в запасі;
в інших випадках - за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України. ...".
"3) яку відповідальність я буду нести, якщо при переміщенні в межах країни не зніматимусь/ставатиму на облік у військкоматах"?
- ЗА НЕ ПОСТАНОВКУ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК, МАКСИМУМ - ЦЕ АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У ВИГЛЯДІ ШТРАФУ В СУМІ ВІД 850 ДО 1700 ГРН.:
Кодекс України про адміністративні правопорушення:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
"Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".
БЕЗ ВАШОЇ ЯВКИ ТА ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ, ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕ БУДЕ.
КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЦЕ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА.
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "ЗВЕРНУТИСЯ".
Всього доброго!
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Відповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають: (чоловіки 18-60 років)
Щодо черги мобілізації:
Ответственность за неявку
- УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022
Про загальну мобілізацію:
https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...
"8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:
1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;
2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".
Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.
"2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"?
- В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн..
"Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Без подписанной повестки с контрольным талоном о вручении в деле ТЦК СП доказать уклонение от мобилизации сложно.
--- Если повестку не подписали и контрольного талона о вручени у ТЦК СП НЕТ , то доказать уклонение от мобилизации сложно , Новую повестку могут вручить под подпись только на територрии ТЦК СП , и только их работники. Никаких вручений на улицах постах , по телефону , в полициях и других быть не может у них нет полномочий , но есть приказ по вручению повесток. Если повестка не вручена , можно не являтся, протокол без вас не составят , если повестка будет вручена, явитесь пройдете ВЛК и далее решат.Возьмите справку с больницы , что болели и поэтому на учет не стали или не прибыли - это уважительная причина , тогда штрафа за нарушение учета не будет.( ст.210 Купап -510 грн) Явка должна быть в том случае когда повестка вручена работником военкомата тцк сп и подписана вами лично, а талон о вручении лежит в деле , только так , остальное незаконно и требует доказательств. Пока сами не вызовут повесткой вы не обязаны туда прибывать.
Привідсутності даних про вручення особі повістки, а у разі відмови останнього у її отриманні – про фіксування цієї відмови у передбаченому законом порядку, – відсутні дані про доведеність винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 336 КК.
Рішення Верховного Суду у справі № 759/5435/16-к від 28 січня 2020 р.
С уважением, Константин Гончаренко
Дякую за відповідь!
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Вам необхідно подати офіційно письмову заяву Начальнику ТЦК СП за місцем тимчасового перебування ,для зняття з обліку В ЗВ"ЯЗКУ ЗІ ЗМІНОЮ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ, ВИ МАЄ ПРАВО ЗВЕРНУТИСЯ З ОФІЦЙІНОЮ ЗАЯВОЮ (МОЖЛИВО У РАЗІ НАЯВНОСТІ ЗАПОВНИТИ НА МІСЦІ БЛАНК ТАКОЇ ЗАЯВИ) ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ) У на західній І, ДЛЯ ВИРІШЕННЯ ПИТАННЯ ПРО ОТРИМАННЯ ДОЗВОЛУ НА ЗНЯТТЯ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ, ТАК ЯК ЦЕ МОЖЛИВО ЛИШЕ З ДОЗВОЛУ ЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ) У М. перебування "...У воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов’язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки..." (ч.4 ст.37 ЗАКОН УКРАЇНИ "Про військовий обов'язок і військову службу").
Знятися з тимчасового місця і стати за місцем реєстрації
Куди скаржитися на порушення прав під час мобілізації
Створено та працює «гаряча лінія» Міністерства оборони – 0 800 500 410, 0 800 500 442, 044 454 44 99. Якщо ви помітили порушення під час мобілізації, то можна звертатися до правоохоронних органів.
Буде окремий штраф ст.210 Купап - 510 -810 , до 1700 грн , якщо повістки не вручено можна не приходити протокол без вас не складуть.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВолодимире!
Алгоритм Ваших дій в таких випадках дуже простий:
якщо Ви збираєтесь від'їзжати в інший регіон на строк більше 7 днів, Ви пишите в свій ТЦКСП заяву на тимчасове зняття з обліку й, відповідно стаєте на облік у військоматі за місцем тимчасового проживання. І навпаки - коли повертаєтесь додому. В інших випадках можете їздити по Україні де завгодно і як завгодно. Це Ваше конституційне право.
А якщо з якихось надуманих причин комісар Вас не відпускає, то його дії можна легко оскаржити.
Законом передбачена можливість оскарження рішення ТЦКСП:
По-перше, скарги на незаконні дії представників «військоматів», пов’язані із процесом мобілізації можуть бути в усній формі викладені на гарячій лінії Міністерства Оборони: 0-800-500-410, 0-800-500-442, 044-454-44-99 (нижче більш детально).
По-друге, скарги на порушення законодавства під час мобілізації подаються керівнику Центру комплектування та соціальної підтримки (воєнкому) або до вищестоячого обласного ТЦКСП (військкомату).
Скарга має містити детальний опис обставин порушення і клопотання про припинення порушення.
По-третє, у випадку відсутності належної реакції «воєнкома), незаконні дії, що стосуються мобілізації можуть бути оскаржені до адміністративного суду. Для отримання правової допомоги з цього питання необхідно звернутися до адвоката.
Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України
0 800 50 04 42
Call-центр Міністерства оборони Українидля вирішення проблемних питань та координації розгляду звернень громадян:
Розпорядок роботи Саll-центру Міністерства оборони України
Понеділок — четвер з 09.00 до 18.00
П’ятниця з 09.00 до 16.45
Перерва на обід з 13.00 до 13.45
Субота з 09.00 до 15.00
Call-центр Збройних Сил України для забезпечення своєчасного та якісного розгляду звернень (заяв) громадян. До нього входять Call-центри видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань, Call-центри Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь", Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги.
Номер багатоканального зв'язку Call-центру Збройних Сил України — 0800500410, (044) 454-44-99.
Графік роботи Call-центрів видів, окремих родів війск (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань - у робочі дні з 09.00 до 18.00.
Графік роботи Call-центрів Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь" —цілодобово, щоденно.
Графік роботи Call-центру Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги — у робочі дні з 09.00 до 18.00. Електронна адреса: Call-center_ZSU@mil.gov.ua.
«Гаряча лінія» з питань проходження військової служби за контрактом, в тому числі для бажаючих вступити до українського війська, відповіді на телефонні дзвінки за телефоном
0 800 500 051 — щоденно з 09.00 до 18.00 крім суботи та неділі;
Успіхів!
Адвокат, м. Рівне
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
Обмежень по переміщенню по Україні у Вас немає, ви можете вільно пересуватись по області та Україні, окрім окупованих територій.
Щодо зняття і взяття на облік, то, законодавством встановлені терміни і порядок постановки на облік в залежності від підстав для обліку.
Так, якщо людина прибула на нове місце проживання, вона зобов'язана повідомити про це комісаріат, в якому перебуває на обліку. Те ж саме стосується змін сімейного стану, стану здоров'я, місця навчання (частина 10 статті 38 Закону України"Про військовий обов'язок і військову службу" ). Так, якщо людина закінчила університет або була переведена в інший, якщо людина одружилася, поміняла роботу - про все це необхідно сповістити в військкомат протягом тижня.
Якщо метою переїзду є зміна місця проживання або відрядження, навчання, відпустка тривалістю понад 3 місяців, призовник зобов'язаний з'явитися в комісаріат і знятися з обліку для постановки на облік за новим місцем проживання - на що у такого призовника є рівно тиждень, такий же термін для постановки на облік за новим місцем проживання.
Крім цього, якщо не стати на облік у військкомат вчасно, поліція має право розшуку, затримання і навіть доставки осіб, які ухиляються від своїх військових обов'язків відповідно до частини 3 статті 38 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу".
За порушення правил і ухилення від обліку в РВК можливі такі наслідки:
оголошення в розшук, затримання і примусова доставка поліцією до військового комісаріату
притягнення до кримінальної або адміністративної відповідальності за ухилення від військового обов’язку
Так статтею 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення за порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку передбачено притягнення до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом року вчинення вищезазначеного порушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період передбачено штраф від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 1 статті 337 Кримінального кодексу України ухилення призовника, військовозобов’язаного, резервіста від військового обліку після попередження, зробленого відповідним керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки, керівниками відповідних органів Служби безпеки України, відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, - карається штрафом від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до одного року.
Крім цього слід зазначити що КУпАП передбачає окремі штрафи на посадових осіб органів влади, керівників підприємств, організацій, установ, які своєчасно не повідомили в військкомат інформацію про наявність потенційних призовників.
Успіхів
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня, Володимир!
1) яку відповідальність я буду нести, якщо не прибуду вчасно в військкомат після дзвінка (штраф, чи позбавлення волі чи щось інше)? - ніякої. Виклик по телефону не вважається належним, обов'язкова явка - лише по врученій Вам під підпис повістці, в якій зазначені причини виклику та строки явки.
Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text):
Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації
3. Під час мобілізації громадяни зобов’язані з’явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки), або у строки, визначені командирами військових частин (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом керівників органів, в яких вони перебувають на військовому обліку, військовозобов’язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом керівників відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, військовозобов’язані Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - за викликом керівників відповідних органів управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту).
ПРАВИЛА військового обліку призовників і військовозобов’язаних (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%BF#Text):
1. Призовники і військовозобов’язані повинні:
прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ) на збірні пункти, призовні дільниці у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках або розпорядженнях районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ)), для взяття на військовий облік та визначення призначення на воєнний час, оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних;
ХХХ
2) чи дійсно я повинен зніматися з обліку та ставати на облік щоразу, як я десь їду? - ні, не повинні. Це передбачено у разі зміни зареєстрованого місця проживання (прописки).
Закон України "Про військовий обов'язок і військову службу" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text):
Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього
1. Взяттю на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України:
2) на військовий облік військовозобов'язаних:
військовозобов'язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання;
5. Зняттю з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України:
2) з військового обліку військовозобов’язаних:
які вибувають в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України до нового місця проживання;
ПРАВИЛА військового обліку призовників і військовозобов’язаних (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%BF#Text):
1. Призовники і військовозобов’язані повинні:
особисто у семиденний строк прибувати до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ) з паспортом громадянина України і військово-обліковими документами для зняття з військового обліку в разі вибуття в іншу місцевість до нового місця проживання, у службові відрядження, на навчання, у відпустку чи на лікування (строком понад три місяці за межі України), у разі зміни місця проживання в межах міста з переїздом на територію іншого адміністративного району;
ХХХ
3) яку відповідальність я буду нести, якщо при переміщенні в межах країни не зніматимусь/ставатиму на облік у військкоматах? - ніякої, так як Ви не порушуєте норми чинного законодавства.
Відповідальність буде, якщо Ви зніметеся з військового обліку зі старого місця проживання та не станете за новим.
Тоді це вже вважатиметься порушенням правил військового обліку.
ПРАВИЛА військового обліку призовників і військовозобов’язаних (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%BF#Text):
1. Призовники і військовозобов’язані повинні:
перебувати на військовому обліку за місцем проживання у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ), за місцем роботи (навчання) на підприємствах, в установах, організаціях, виконавчих органах сільських, селищних та міських рад, а також у разі тимчасового вибуття за межі України за місцем консульського обліку в дипломатичних установах України;
3. Призовники і військовозобов’язані за порушення встановлених пунктами 1 і 2 цього додатка, а також за порушення законодавства про військовий обов’язок і військову службу, про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, умисне псування військово-облікових документів чи втрату їх з необережності, неявку за викликом до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ) без поважних причин, за несвоєчасне повідомлення обліковому органу, де перебувають на військовому обліку, даних про зміну їх сімейного стану, стану здоров’я (після тривалого лікування хвороби та (або) хвороби, яка спричинила часткову (повну) втрату працездатності), адреси місця проживання (перебування), освіти, місця роботи і посади притягуються до адміністративної відповідальності у порядку, визначеному Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Кодекс України про адміністративні правопорушення (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text):
Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510--850 грн).
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850-1700 грн).
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися".
При зверненні вказуйте свій e-mail, по якому з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!