Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Добрий день
Благодійна організація хочу купити б/у автомобіль у фіз.особи для передачі його військовій частині. Як необхідно офромлювати це в мрео та чи є ще якісь варіанти купівлі авто без Мрео.
Дякую
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (13)
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
Враховуючи, що в даному випадку дарунком є транспортний засіб, поставлений на облік, постає питання перереєстрації такого транспортного засобу.
Відповідно до п. 33 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998р. №1388 (далі - Порядок №1388), у разі зміни власників транспортних засобів, найменування власників транспортних засобів - юридичних осіб проводиться перереєстрація таких транспортних засобів. Строк на проведення такої перереєстрації продовжується, зокрема, у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. У разі припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях власники зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом 90 днів (п.7 Порядку № 1388).
Документальне оформлення
Передача транспортних засобів на користь військових формувань здійснюється за актом прийому-передачі що мають бути підписані представником (уповноваженою особою) військової частини, військового формування, відповідного підрозділу, установи або організації для потреб забезпечення оборони України. Звернемо увагу, що в такому акті варто зазначити мету передачі - забезпечення потреб оборони України під час воєнного стану.
ОТЖЕ, НАРАЗІ ВСЕ МОЖНА ПРОВЕСТИ БЕЗ МРЕО, ОДНАК У ПОДАЛЬШОМУ ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА МАТИМЕ 90 ДНІВ ПІСЛЯ ПРИПИНЕННЯ ВОЄННОГО СТАНУ НА ПЕРЕОФОРМЛЕННЯ АВТОМОБІЛЯ!
Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду
Добрий день!
1. Придбати автомобіль без реєстрації на себе в Сервісному центрі (МРЕО) не вийде.
2. Придбання автомобіля у фізичної особи оформлюєте як купівлю-продаж. Від благодійної організації договір підписуватиме керівник БО.
Договір можна укласти в самому МРЕО або у нотаріуса. Якщо договір підписується у нотаріуса, власник автомобіля за таким договором все одно має звертатись в МРЕО для реєстрації автомобіля на себе.
Державна реєстрація транспортного засобу проводиться на підставі Постанови КМУ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1388-98-%D0%BF...
Після того, оформите автомобіль на БО, можете на підставі акту прийому-передачі передавати його до ЗСУ.
Як тільки виникнуть питання - звертайтесь! Буду радий допомогти.
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіМАКСИМЕ!
Оскільки Ви вирішили самостійно придбати транспортні засоби для цілей їх передачі військовій частині для потреб забезпечення оборони держави у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в цьому разі придбання на митній території України здійснюється на підставі укладеного договору купівлі-продажу. Відповідно до такого договору одна сторона (продавець) передає чи зобов'язується передати майно у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно та сплатити за нього певну грошову суму (ч.1 ст.655 ЦКУ).
Договір купівлі-продажу укладається в письмовій формі та не підлягає обов'язковому нотаріальному посвідченню (ст.208-209 ЦКУ).
Податкові аспекти
Податок на прибуток
Враховуючи, що придбання транспортних засобів у випадку, що розглядається, здійснюється виключно для цілей їх передачі на потреби оборони України, сама операція з придбання не вплине на фінансовий результат до оподаткування.
Щодо передачі придбаних транспортних засобів, то в цьому разі, в періоді їх передачі фінансових результат до оподаткування підлягатиме коригуванню згідно пп.140.5.9 п.140.5 ст.140 ПКУ (див.вище).
ПДВ
Податковий кредит
Як було зазначено вище, операції з продажу транспортних засобів на території України є об'єктом оподаткування ПДВ.
Відповідно, підприємство-покупець, придбаваючи транспортний засіб у платника ПДВ, на дату «першої події» формує податковий кредит з ПДВ згідно п.198.2 ст.198 ПКУ на підставі податкової накладної складеної та зареєстрованої у ЄРПН постачальником відповідно до встановлених законодавством правил.
Податкові зобов'язання
При передачі транспортних засобів військовим формуванням в цілях потреб оборони України податкові зобов'язання не нараховуватимуться (див.вище).
ПДФО та військовий збір
Придбаваючи транспортні засоби у громадян, підприємство виступає податковим агентом щодо військового збору та ПДФО (п.173.3 ст.173 ПКУ).
Тому, варто звернути увагу на такі аспекти.
Якщо фізична особа продає легковий автомобіль вперше протягом звітного року, то дохід від такого продажу не підлягає оподаткуванню (абз. 1 п.173.2 ст.173 ПКУ).
Якщо фізична особа продає друге авто протягом року (або перед продажем авто в поточному році передував продаж мотоцикла або мопеда), то доходи від такого продажу оподатковуються за ставкою 5% ПДФО, та 1,5% військового збору.
Дохід від продажу третього автомобіля протягом року (або перед продажем авто в поточному році передувало два продажі мотоцикла або мопеда) оподатковується за ставкою 18% ПДФО а 1,5% військового збору.
Зауважте, що доходи від продажу автомобіля, відмінного від легкового, оподатковується за ставкою 18% ПДФО та 1,5% військового збору не залежно від кількості продажів протягом року.
Інші платежі
Пенсійний збір
Зауважимо, що у випадку придбання нового автомобіля, який ще не був зареєстрований в Україні (наприклад, у дилера), підприємство є платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування (п.12-13 Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.1998р. №1740).
Бухгалтерський облік
Придбані в цілях подальшої передачі транспортні засоби, вважатимуться нічим іншим як запасами (незалежно від того, яку концептуальну основу застосовує підприємство - національні чи міжнародні стандарти), що зараховуються на баланс за їх первісною вартістю (собівартістю).
Вбачаємо такі запаси обліковувати на субрахунку 209 «Інші матеріали» із списанням їх вартості при здійсненні передачі до складу інших витрат.
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши кнопку «Звернутися»!
Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду
Максиме, додаткова інформація:
07.03.2022 р. набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 03.03.2022 р. № 2118-ІХ, яким було доповнено підрозділ 10 розд. ХХ ПКУ підпунктом 69.5: «Операції з добровільної передачі або відчуження коштів, товарів, у т. ч. підакцизних, надання послуг на користь Збройних Сил України та підрозділів територіальної оборони без попереднього або наступного відшкодування їх вартості не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування».
Окрім того 17.03.2022 р. набрав чинності Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2021р. № 2120-ІХ (далі – Закон № 2120-ІХ). Він, зокрема, доповнив підрозділ 2 розділу Х «Перехідні положення» пунктом 32-1 НКУ. Останній передбачає, що не є постачанням товарів та послуг випадки (крім випадків, коли такі операції з постачання товарів та послуг оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ), коли товари та послуги передаються/надаються для:
- Збройних Сил України;
- Національної гвардії України;
- Служби безпеки України;
- Служби зовнішньої розвідки України;
- Державної прикордонної служби України;
- Міністерства внутрішніх справ України;
- Управління державної охорони України;
- Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України;
- добровольчих формувань територіальних громад;
- інших утворених відповідно до законів України військових формувань, їх з’єднань, військових частин, підрозділів, установ або організацій, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
А це означає, що такі операції згідно з п.185.1 ПКУ не є об’єктом оподаткування ПДВ.
Окрім того тимчасово, протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, не вважаються використаними платником податку в неоподатковуваних ПДВ операціях або операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари, які придбані в оподатковуваних ПДВ операціях та передані в державну чи комунальну власність, у тому числі на користь добровольчих формувань територіальних громад, а також надані на користь інших осіб для потреб забезпечення оборони України у період дії воєнного, надзвичайного стану.
Також не є постачанням товарів та послуг передача Збройним Силам України та іншим вищезазначеним організаціям для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.
Отже, до зазначених вище операцій положення п.198.5 ПКУ не застосовуються, тобто «умовні» зобов’язання не нараховуються.
Зважаючи на зміни, внесені до ПКУ підпунктом 69.5 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ у випадку добровільної передачі або відчуження транспортних засобів без вимоги їх компенсації операція не розглядається як «реалізація (продаж) товарів» у розумінні пп. 14.1.202 ПКУ. Тобто, фактично в обліку відображається списання необоротного активу, адже доходи від реалізації відсутні. Право на податкові витрати у сумі залишкової вартості автомобіля зберігаються у повному обсязі.
Щодо необхідності нарахування податкових зобов’язань з ПДВ, зазначимо наступне. На дату вилучення автомобіля він перестає використовуватись у господарській діяльності підприємства, а отже на підставі вимог абз. «г» п.198.5 ПКУ з урахуванням бази, визначеної у відповідності до п.189.1 ПКУ, раніше слід було б нарахувати податкові зобов’язання. Однак завдяки внесеним Законом № 2120-ІХ змінам до ПКУ, про які ми зазначили вище, до операцій з передачі товарів (у т. ч. транспортних засобів) положення п.198.5 ПКУ не застосовуються, тобто «умовні» зобов’язання нараховувати не потрібно.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Купівля і реєстрація авто для благодійно фонду мало чим відрізняється від інших правочинів такого типу. Вам треба укласти угоду купівлі-продажу між продавцем і благодійним фондом, виповнити правочин, а потім зареєструвати авто в МРЕО.
Порядок реєстрації транспортних засобів.
Для державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортного засобу необхідно звернутися до:
сервісних центрів Міністерства внутрішніх справ України (МВС);
мобільного територіального сервісного центру МВС (спеціально облаштованого транспортного засобу) за окремим графіком роботи (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 Порядку*);
суб’єктів господарювання, які стоять на обліку в Головному сервісному центрі МВС та здійснюють продаж нових транспортних засобів (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 Порядку*);
центри надання адміністративних послуг (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 Порядку*).
Власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом 10 діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів (пункт 7 Порядку).
Для реєстрації транспортного засобу на юридичну особу:
Слід зауважити, що документ щодо відповідності конструкції транспортного засобу установленим вимогам безпеки дорожнього руху, так званий сертифікат відповідності, згідно з підпунктом 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 року № 738 "Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання" видається:
виробником або його уповноваженим представником - резидентом України на кожний транспортний засіб, тип якого відповідає вимогам єдиних технічних приписів, що підтверджується сертифікатом типу транспортного засобу;
уповноваженими органами або визначеними Міністерством інфраструктури органами із сертифікації, акредитованими відповідно до законодавства, на кожний новий транспортний засіб, який відповідає вимогам єдиних технічних приписів, але відповідність типу якого не підтверджена сертифікатом типу транспортного засобу, а також на той, що був у користуванні.
Які документи підтверджують право власності на транспортний засіб
Документами, що підтверджують правомірність отримання транспортного засобу, можуть бути:
договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;
укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС/центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких органів/центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений між покупцем та суб’єктом господарювання, який є власником зареєстрованого за ним транспортного засобу і здійснює оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, підписаний уповноваженою особою такого суб’єкта господарювання та скріплений печаткою (у разі наявності);
нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;
договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб’єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб’єктів уповноваженою особою;
договір комісії між власником транспортного засобу і суб’єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб’єкт господарювання, які підписані від імені суб’єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб’єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу;
свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;
рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном;
рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність;
копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин;
довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску;
акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу, щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;
митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;
договір фінансового лізингу та договір купівлі-продажу предмета лізингу;
акт про проведений електронний аукціон або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем;
рішення про безоплатну передачу конфіскованого майна, винесене комісією, утвореною відповідно до пункту 11 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 року № 985;
акт про придбання майна на аукціоні з продажу майна боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність);
договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, або акт про реалізацію активів на електронних торгах, виданий Національним агентством з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
акт про придбання товару на електронному аукціоні, виданий митним органом у разі продажу транспортних засобів у випадках, передбачених статтею 243 Митного кодексу України;
договір купівлі-продажу, оформлений в електронному вигляді через електронний кабінет водія або Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
Огляд транспортних засобів
Під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби (крім випадків реєстрації нових транспортних засобів, перереєстрації транспортних засобів у зв’язку із зміною найменування та адреси юридичних осіб, прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), місця проживання фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, установлення газобалонного обладнання, отримання чи перезакріплення індивідуального номерного знака або номерного знака з відповідною комбінацією цифр, а також видачі реєстраційних документів для виїзду за кордон (їх повернення) або тимчасового реєстраційного талона під час передачі права користування та/або розпорядження транспортними засобами, видачі тимчасового реєстраційного талона під час передачі права користування та/або розпорядження транспортними засобами, вибракування їх у цілому) підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними в поданих власником для реєстрації документах. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, робиться відповідна відмітка або складається акт огляду (пункт 15 Порядку).
Експертне дослідження транспортного засобу і реєстраційних документів на транспортний засіб (інших документів, які є підставою для реєстрації транспортного засобу) проводиться за заявою власника з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів. Експертне дослідження проводиться фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, які мають присвоєну в установленому Законом України "Про судову експертизу" порядку кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями. За результатами дослідження складається висновок експертного дослідження, який додається до документів, що подаються для державної реєстрації.
На зареєстровані в уповноважених органах МВС транспортні засоби видаються:
свідоцтво про реєстрацію;
два номерні знаки (крім тимчасово ввезених на митну територію України транспортних засобів особистого користування) – на автотранспорт: один номерний знак – на мототранспорт, мопед, причіп та напівпричіп; дозволи на встановлення на транспортних засобах спеціальних світлових і (або) звукових сигнальних пристроїв.
У свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу ідентифікаційний номер двигуна не зазначається. Вивезення (пересилання) за межі України номерних знаків, виданих на території України, окремо від транспортних засобів не дозволяється.
НОРМАТИВНА БАЗА:
Закон України "Про дорожній рух"
Закон України "Про автомобільний транспорт"
Постанова Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388 "Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів"
Постанова Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 889 "Про утворення територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ"
Постанова Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 року № 738 "Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання";
Постанова Кабінету Міністрів України від 04 червня 2007 року № 795 "Про затвердження переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розміру плати за їх надання"
Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 05 грудня 2021 року № 913 "Про затвердження типових інформаційних карток адміністративних послуг, які надаються територіальними органами з надання сервісних послуг МВС"
Наказ Міністерства внутрішніх справ від 11 серпня 2010 року № 379 "Про затвердження Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них"
Будуть питання, звертайтесь персонально.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий день, Максим!
Договір купівлі-продажу автомобіля можливо укласти, як в ТСЦ МВС (колишній МРЕВ), так і у будь-якого нотаріуса.
Відповідно до частини першої статті 316 Цивільного кодексу України, правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
Стаття 317 Цивільного кодексу України, встановлює, що власнику належать права володіння, користування і розпорядження своїм майном. На зміст права власності не впливають місце проживання власника та місцезнаходження майна.
Правом володіння є право фактичного, фізичного та господарського впливу на річ (майно). Право володіння притаманне тим речам, які знаходяться у власності.
Правом користування є можливість власника та / або інших осіб вилучати з речі її корисні властивості, привласнення плодів і доходів, принесених річчю для задоволення своїх потреб.
Правом розпорядження є можливість власника визначати юридичну і фактичну долю майна, а саме: відчуження (продаж, дарування, рента і т.д.), передача іншим особам у володіння та / або користування (оренда, застава, позика тощо) , знищення або фізична відмови від майна.
Єдиний спосіб придбання права власності на автомобіль - це оформлення договору купівлі-продажу.
Згідно статті 655 Цивільного кодексу України, за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
У бланку угоди повинні бути такі положення:
Також, не варто забувати і про акт прийому-передачі, який відображає фактичну передачу транспортного засобу із зазначеним станом на момент придбання.
Відповідно до частини першої статті 210 Цивільного кодексу України, правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації.
Повністю здійсненою угода може вважатися тільки після внесення відповідних даних про нового власника в технічні документи по транспортному засобу.
Найкраще оформляти його в Сервісному центрі МВС – там за умови присутності продавця та покупця автомобіля його оформлять безкоштовно і одразу зареєструють машину.
При купівлі-продажу автомобіля оформлення договору (угоди) про купівлю-продаж транспортного засобу оформляти обов'язково.
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "ЗВЕРНУТИСЯ" (З ПРАВОЇ СТОРОНИ ВІД ФОТО)
Всього доброго!
Адвокат, м. Рівне
Доброго Дня
Щодо Вашого питання
БО купує авто, необхідно щоб уповноважена особа БО підписала договір купівлі продажу, та для набуття, передачі прав власності на авто новому власнику авто -БО необхідно поставити на облік авто.
МРЕО - здійснює безпосередню реєстрацію ТЗ, а державна реєстрація прав не є підставою набуття права власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності з фактом його державної реєстрації.
Щодо правового регулювання:
Постанова Кабінету Міністрів України від 04 березня 2022 р. № 190 були внесені зміни в Постанову КМУ «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 і від 11 листопада 2009 р. № 1200» стосовно реєстрації, постановки на облік та продаж автомобілів у період воєнного стану.
Пункт 7 було доповнено абзацами такого змісту: “У разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях внесення інформації до електронного реєстру суб’єктами господарювання про надходження, передачу, реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, тимчасово припиняється.
А з дня припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях суб’єкти господарювання протягом дев’яноста днів зобов’язані внести інформацію про надходження, передачу, реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, до електронного реєстру.”
Також пункт 8 доповнено абзацами такого змісту: “У разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях внесення інформації до електронного реєстру за місцезнаходженням торговельних приміщень суб’єктами господарювання про здійснення продажу транспортних засобів, зокрема укладення договорів купівлі-продажу транспортних засобів, тимчасово припиняється.
З дня припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях суб’єкти господарювання, які здійснили продаж транспортних засобів, зокрема шляхом укладення договорів купівлі-продажу транспортних засобів, зобов’язані протягом дев’яноста днів внести відповідну інформацію до електронного реєстру за місцезнаходженням торговельних приміщень.”
Тобто Продаж авто у період воєнного стану в Україні дозволенота придбані чи ввезені в Україну транспортні засоби в період воєнного стану можна буде зареєструвати протягом 90 днів (а не 10-ти за стандартною процедурою) після завершення війни.
07.03.2022 р. набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 03.03.2022 р. № 2118-ІХ, яким було доповнено підрозділ 10 розд. ХХ ПКУ підпунктом 69.5: «Операції з добровільної передачі або відчуження коштів, товарів, у т. ч. підакцизних, надання послуг на користь Збройних Сил України та підрозділів територіальної оборони без попереднього або наступного відшкодування їх вартості не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування».
Успіхів
Юрист, 19 років досвіду
Доброго дня Максиме.
Якщо БО хоче оформити передачу автомобіля ЗСУ як благодійну допомогу, то це потребує ретельного документування, у т.ч. реєстрації авто в сервісному Центрі та оформленням первинної бухгалтерської документації для податкової.
Корисні статті по темі
https://buh.ligazakon.net/aktualno/11939_peredacha...
https://www.golovbukh.ua/article/9327-blagodyna-do...
Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду
Доброго дня, Максим!
Ви можете оминути МРЕО лише якщо це будете здійснювати напряму від фіз.особи на військову частину.
Якщо на себе, як ГО, спочатку реєстрація, то без МРЕО та дотримання всіх норм, включаючи перереєстрацію в МРЕО, не обійти.
З іншого боку, ви цілком можете в рамках трьохсторонньої угоди, де ви як БО виступите платником на користь фіз.особи (продавця) оформити все в рамках договору купвлі-продажу.
Тоді на підставі цього договору лише фіз.особі необхідно буде провести реєстраційні дії в МРЕО.
Звертайтесь
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Закон України " Про благодійну діяльність та благодійні організації" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5073-17#n101):
"Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:..
2) благодійна діяльність - добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара;...
Стаття 3. Цілі та сфери благодійної діяльності...
2. Сферами благодійної діяльності є:...
15) сприяння обороноздатності та мобілізаційній готовності країни, захисту населення у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного стану...
Стаття 5. Види благодійної діяльності
1. Благодійники спільно чи індивідуально можуть здійснювати благодійну діяльність на підставі добровільного вибору одного або кількох таких її видів:
1) безоплатна передача у власність бенефіціарів коштів, іншого майна, а також безоплатне відступлення бенефіціарам майнових прав;...
2. Відшкодування благодійними організаціями витрат інших бенефіціарів (а не благодійників - прим. авт.), пов’язаних з передачею майна і майнових прав, зазначених у частині першій цієї статті, визнається благодійною діяльністю...
Стаття 6. Благодійна пожертва. Благодійний грант
1. Благодійною пожертвою визнається безоплатна передача благодійником коштів, іншого майна, майнових прав у власність бенефіціарів для досягнення певних, наперед обумовлених цілей благодійної діяльності, відповідно до цього Закону...
Стаття 14. Установчі документи благодійних організацій...
2. Установчі документи благодійної організації повинні містити:...
6) джерела активів (доходів), порядок контролю і звітності благодійної організації;..".
Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):
"Стаття 636. Договір на користь третьої особи
1. Договором на користь третьої особи є договір, в якому боржник зобов'язаний виконати свій обов'язок на користь третьої особи, яка встановлена або не встановлена у договорі...
Стаття 717. Договір дарування
1. За договором дарування одна сторона (дарувальник) передає або зобов'язується передати в майбутньому другій стороні (обдаровуваному) безоплатно майно (дарунок) у власність...".
---
Доброго дня, Максиме!
Як я вважаю, операція придбання (купівлі-продажу) БО у фізичної особи б/у авто не є благодійництвом, принаймні, сумнівним. По-перше, фізична особа має право самостійно передати авто військовому підрозділу. По-друге, БО має право отримувати, а не купувати пожертви. По-третє, статутом БО, як я вважаю, не передбачено такого джерела доходів, як купівля-продажу майна. По-четверте, кошти на купівлю авто вже є пожертвою для БО і не можуть бути використані на купівлю, придбання майна, а підлягають передачі бенефіціарам. По-п'яте, фактично буде мати місце або купівля-продаж авто на користь третьої особи, або дарування авто, але не благодійність. По-шосте, враховуючи обставини купівлі-продажу авто (від фізичної особи, б/у авто) не виключена корупційна складова цієї операції з боку БО.
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
необхыдно укласти договір купівлі-продажу авто благодійному фонду нотаріально і далі задокументувати цей факт і передати авто як благодійна допомога , окремим договором від фонду до командувача частини , таким чином частина зможе зареєструвати авто на військову частину та вписати в техпаспорт відповідальну осіб для управління авто.
Постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2022 р. № 190 були внесені зміни в Постанову КМУ «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 і від 11 листопада 2009 р. № 1200» стосовно реєстрації, постановки на облік та продаж автомобілів у період воєнного стану.
Так, пункт 7 було доповнено абзацами такого змісту: “У разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях внесення інформації до електронного реєстру суб’єктами господарювання про надходження, передачу, реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, тимчасово припиняється.
А з дня припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях суб’єкти господарювання протягом дев’яноста днів зобов’язані внести інформацію про надходження, передачу, реалізацію транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, до електронного реєстру.”
Також пункт 8 доповнено абзацами такого змісту: “У разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях внесення інформації до електронного реєстру за місцезнаходженням торговельних приміщень суб’єктами господарювання про здійснення продажу транспортних засобів, зокрема укладення договорів купівлі-продажу транспортних засобів, тимчасово припиняється.
З дня припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях суб’єкти господарювання, які здійснили продаж транспортних засобів, зокрема шляхом укладення договорів купівлі-продажу транспортних засобів, зобов’язані протягом дев’яноста днів внести відповідну інформацію до електронного реєстру за місцезнаходженням торговельних приміщень.”
Таким чином, по-перше продаж авто у період воєнного стану в Україні дозволено і по – друге придбані чи ввезені в Україну транспортні засоби в період воєнного стану можна буде зареєструвати протягом 90 днів (а не 10-ти за стандартною процедурою) після завершення війни.
С уважением,
Константин Гончаренко
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Добрій день!
Порядком № 1222 урегулированы вопросы получения, использования и учета благотворительных взносов (пожертвований) от благотворителей – юридических и физических лиц резидентов и нерезидентов бюджетными учреждениями и заведениями образования, здравоохранения, социальной защиты, культуры, науки, спорта и физического воспитания. В частности, благотворительные взносы могут предоставляться благотворителями приобретателям в денежной форме для потребностей их финансирования по направлениям расходов, определенным благотворителем, а также как товары, работы, услуги в натуральной форме.Гражданское законодательство рассматривает благотворительную помощь как пожертвование. Согласно ст. 729 Гражданского кодекса (далее – ГК) во время заключения договоров о пожертвовании применяются положения о договоре дарения, если иное не установлено законом. Такие договоры могут заключаться как в устной, так и в письменной форме. Это согласуется со ст. 6 Закона № 5073, которая определяет безвозмездную передачу благотворителем денежных средств, другого имущества, имущественных прав в собственность бенефициаров (приобретателей) для достижения определенных, заранее обусловленных целей благотворительной деятельности, как благотворительное пожертвование.
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 298 від 14.12.99 Зареєстровано в Міністерстві м.Київ юстиції України 27 грудня 1999 р. vd991214 vn298 за N 915/4208
Про порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги
Положение (стандарт) бухгалтерского учета
Если из-за границы благотворительная организация получает благотворительную помощь в виде материальных активов, эти активы при ввозе на таможенную территорию Украины подлежат таможенному оформлению с уплатой соответствующих сумм ввозной пошлины. В бухучете суммы такой пошлины увеличивают первоначальную стоимость активов (п. 8 П(С)БУ 7; п. 9 П(С)БУ 9).
ЗАКОН УКРАИНЫ
О гуманитарной помощи
Статья 6. Освобождение от налогообложения товаров (работ, услуг), признанных гуманитарной помощью
Не относятся к гуманитарной помощи подакцизные товары
Подакцизные товары в Украине — это те, по производству и реализации которых возникает обязательство по акцизному налогу. Перечень подакцизных товаров установлен п. 215.1 НКУ:
спирт этиловый и другие спиртовые дистилляты, алкогольные напитки, пиво (кроме кваса “живого” брожения);
табачные изделия, табак и промышленные заменители табака;
---
Процедура передачи гуманитарной помощи военным:
Для документального оформлення даної операції необхідно :
1. - Лист – прохання про надання благодійної допомоги командувача частини
2. - Наказ по організації (командувача)
3. - Наказ по організації про надання благодійної допомоги згідно листа – прохання.( з пыдписом директора фонду)
4. - Договір про надання благодійної допомоги
В договорі варто зазначити, що дана операція здійснюється на виконання статутних завдань та цілей організації, надається безоплатно, на які цілі надається допомога, прописати право організації контролювати цільове використання наданої допомоги та відповідальність отримувача допомоги за цільове використання отриманого обладнання. Варто вказати що обладнання закуплено за кошти (назва донора) та в рамках проекту (ініціативи).
5. - Акт прийому – передачі благодійної допомоги з зазначенням суми коштів вартості.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня, Максим!
1. Чинне законодавство не забороняє БО придбавати вживаний автомобіль у фіз. особи. Питання лише в дотриманні цільового характеру витрат БО згідно пп. 133.4.2. п. 133.4. ст. 133 Податкового кодексу, згідно якого доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Також необхідно звернути увагу на те, що згідно п. 173.3. ст. 173 Податкового кодексу БО може в певних випадках виступати як податковий агент продавця автомобілю.
2. Щодо оформлення документів, звертаю увагу на п. 8 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. N 1388 з наступними змінами і доповненнями. Згідно вказаної норми документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є, зокрема, оформлені в установленому порядку:- договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках; - укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; - нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб.
На підставі відповідним чином укладеного договору та після подання передбачених вказаним Порядком документів (договір, техпаспорт тощо), сплати необхідних платежів, автомобіль може бути зареєстровано у сервісному центрі МВС на ім'я БО.
3. При наступній передачі транспортного засобу бенефіціару звертаю увагу на необхідність дотримання БО вимог п. 181.1. ст. 181 Податкового кодексу, згідно якої у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням. З податкової практики видно, що, навіть не зважаючи на звільнення від оподаткування такої благодійної допомоги, операція з її передачі у власність бенефіціара буде вважатись операцією з постачання товарів, що підлягають оподаткуванню, і БО повинна контролювати розмір таких операцій, оскільки може стати зобов'язаною зареєструватись платником ПДВ з витікаючими наслідками.
Також при передачі вказаної благодійної допомоги у власність бенефіціара необхідно слідувати вимогам пп. 197.1.15. п. 197.1. ст. 197 Податкового кодексу, яка вказує, що на товари, які надходять як благодійна допомога від вітчизняних благодійників за цілями, визначеними статтею 3 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації", поширюються правила маркування. Маркування проводиться шляхом нанесення напису "Благодійна допомога. Продаж заборонено" на етикетку, ярлик або безпосередньо на зовнішню або внутрішню упаковку товару. Під час маркування товарів благодійної допомоги може використовуватися символіка благодійної організації та благодійника. Товари маркуються таким чином, щоб під час огляду упаковки або безпосередньо товарів напис було видно повністю і чітко. Товари благодійної допомоги маркуються благодійниками, які надають таку допомогу.
4. Вважаю можливим і оформлення транспортного засобу відразу на бенефіціара, при цьому БО може виступити благодійником у виконанні зобов'язання по оплаті ТЗ (за умови дотримання пп. 133.4.2. п. 133.4. ст. 133 Податкового кодексу). Такий правочин може бути оформлений 3-стороннім договором купівлі-продажу або 2-стороннім договором купівлі-продажу на користь третьої особи, при цьому можливе додаткове оформлення договору про надання благодійної допомоги у вигляді оплати за одним із вказаних вище договорів. У цих документах можуть бути прописані відповідний статус та обов'язки БО, бенефіціара, цільовий характер відповідних витрат.
5. В залежності від особи бенефіціара, інших факторів можливі певні коригування щодо наданих консультацій.
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!