Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
883 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня.
Прошу надати роз‘яснення, щодо листа у вкладенні та необхідності отримувати дозвіл для переміщення територією України чоловіку.
Чи це законодавчо правильно на підставі листа у вкладенні заборони переміщення територією України?
Яке покарання для чоловіка, якщо призупинці у нього буде відсутній дозвіл?
Чи матиме цей лист вплив на теритин кордону чоловіку як й має підстави виїхати з України ? Чи він матме право виїхати лише на певний термін 1 рік як зазначено в листі термін дозволу.
Дякую
P/S
Пробачте трішки обрізала файл так як не дозволяла програма загрузити.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (22)
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Тетяно!
Прошу надати роз‘яснення, щодо листа у вкладенні та необхідності отримувати дозвіл для переміщення територією України чоловіку.
ТАК, ДІЙСНО, НАРАЗІ Є ТАКІ ВИМОГИ ЩОДО ОТРИМАННЯ ДОЗВОЛУ ВІЙСЬКОВОГО КОМІСАРА НА ЗМІНУ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ
Чи це законодавчо правильно на підставі листа у вкладенні заборони переміщення територією України?
ЗАБОРОНА ЗМІНИ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ БЕЗ ДОЗВОЛУ КОМІСАРА ВСТАНОВЛЕНА НА ЗАКОНОДАВЧОМУ РІВНІ. ДАНИЙ ЛИСТ НОСИТЬ ПРОСТО РОЗ'ЯСНЮВАЛЬНИЙ ХАРАКТЕР ТА СТВОРЕНИЙ НА ПІДСТАВІ ЧИННОЇ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОЇ БАЗИ.
ЗАКОН УКРАЇНИ "ПРО МОБІЛІЗАЦІЙНУ ПІДГОТОВКУ ТА МОБІЛІЗАЦІЮ"
Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації
1. Громадяни зобов’язані:
...
6. Громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу посадової особи, визначеної у частині третій цієї статті.
{Частина шоста статті 22 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5404-VI від 02.10.2012}
Яке покарання для чоловіка, якщо призупинці у нього буде відсутній дозвіл?
МАКСИМУМ - ЦЕ АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.
КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ:
...
Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Чи матиме цей лист вплив на теритин кордону чоловіку як й має підстави виїхати з України ? Чи він матме право виїхати лише на певний термін 1 рік як зазначено в листі термін дозволу.
НА ПЕРЕТИН КОРДОНУ ЦЕ НЕ ВПЛИВАТИМЕ. ЯКЩО ВИ МАЄТЕ ПРАВО НА ПЕРЕТИН КОРДОНУ, ТО ЙОГО НІХТО НЕ ОБМЕЖИТЬ.
ПОВТОРЮСЬ!!! ЛИСТИ НЕ Є НОРМАТИВНО-ПРАВОВИМИ АКТАМИ.
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!
Щиро дякую за відповідь.
В мене питання:
рошу надати роз‘яснення, щодо листа у вкладенні та необхідності отримувати дозвіл для переміщення територією України чоловіку.
ТАК, ДІЙСНО, НАРАЗІ Є ТАКІ ВИМОГИ ЩОДО ОТРИМАННЯ ДОЗВОЛУ ВІЙСЬКОВОГО КОМІСАРА НА ЗМІНУ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ
Ви пишите про зміну місця проживання. Наразі, питання стоїть дозвіл для переміщення по Україні, а не зміну місця проживання. Я маю на увазі, поїзду чоловіка н-д з Київської обл до Львівської обл.
Дякую
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіТетяно, до тієї пори, поки така зміна щодо отримання дозволу при будь-якому переміщенні, не буде зазначена в законодавтсві, такі листи не матимуть жодного правово підтвердження.
НАРАЗІ особа має право вільно переміщувати по території України, якщо тільки мова не йде про зміну місця проживання. Такі листи не встановлюють обов'язкових до виконання норм!
ДЛЯ ТОГО, АБИ ПРИЇХАТИ СКАЖІМО З КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ДО ЧЕРНІГІВСЬКОЇ, ДОЗВОЛУ БРАТИ НЕ ПОТРІБНО!
Успіхів!
Щиро дякую за відповідь!!! Хорошо дня
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВсього доброго! Успіхів! Є питання, звертайтесь!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Тетяна!
Не матиме зовсім при наявності законних підстав! Але...
Згідно УКАЗУ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні
"...можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану..."
Тому нічого дивного не має у тому що обмежується частково конституційне право чоловіків у віці 18-60 років на свободу пересування.
Проте такі обмеження не застосовуюсь під час перетину кордону до осіб, які мають на це право. Підстави для отримання такого права визначені у роз’ясненнях Держприкордонслужби від 03 травня 2022 щодовнесення змін до Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57. Ознайомитись з ними можна за приведеним нижче посиланням:
https://dpsu.gov.ua/ua/Peretinannya-derzhavnogo-ko...
Крім того, обмеження на пересування по території України не є абсолютними і у разі дотримання не таких вже і жорстких правил дають можливість пересуватись там, де виникне необхідність. Треба лише вчасно попереджати про це військомат, та і то не у всіх випадкаж, а лише тоді , коли Ви виїзджаєте на термін більше одного тижня!
Щоправда, аби зовсім вільно пересуватись по країні треба мати відстрочку від мобілізації. Таке право також надає українське законодавство! Зокрема стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації. Ознайомитись з ними можна за посиланням нижче:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
У разі порушення законодавства про мобілізацію передбачена адміністративна та навіть кримінальна відповідальність;
Відповідно до статті 210-1 Кодексу про адміністративні правопорушення в разі нез'явлення за викликом територіального центру комплектування та соціальної підтримки для визначення призначення у воєнний час тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Національній поліції надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобов'язаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування (статті 259 та 262 Кодексу про адміністративні правопорушення, частина 3 статті 38 Закону «Про військовий обов'язок і військову службу»).
Окрім того, статтею 336 Кримінального кодексу передбачена кримінальна відповідальність за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період. За вчинення такого злочину передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до п'яти років.
Будуть питання, зверніться до мене персонально, натиснувши кнопку "звернутись" біля моєї аватарки. Буду радий допомогти!
Щиро дякую за відповідь!
Тобто, якщо чоловік планує поїздку з Київської обл до Львівської це займе максимум добу то дозвіл брати не потрібно?
І впливу цей лист на перетин кордону не має вірно? Як і раніше потрібно паспорт плюс документи, які підтруджують право чоловіка перетнути кордон.
Дякую
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіТетяна!
Відповідь на всі три питання - Так!
Адвокат, м. Першотравенськ, 13 років досвіду
Коллега вище вказує про законодавчу норму, що не дозволяє ЗМІНУ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ , без повідомлення територіального центру комплектування.
У листі ж, що Ви прикріпили, встановлюється ЗАБОРОНА ВИЇЗДУ ЗА МЕЖІ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ без згоди територіального центру комплектування, що на сьогоднішній день є незаконним, оскільки саме у законі такої вимога немає.
Так я дійсно прикріпила лист про заборону виїзду (переміщення) за межі місця проживання для чоловіків без дозволу Центру комплектування.
Мене найбіль цікавить якщо це одноденна поїздка чи дійсно буде потрібен цей дозвіл і вплив цього листа на перетин кордону?
Дякую
Адвокат, м. Першотравенськ, 13 років досвіду
У разі, якщо приймуть відповіді зміни до Закону, то так. Але наразі, цей лист офіційно ніде не опублікований та відповідно не застосовується.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіТетяна!
Для людини, яка часто їздить по Україні чи має наміри виїзджати за кордон, і яку теоретично можуть зупинити в будь-якому місці України та вручити повістку, не зайвим буде знати наступну інформацію:
Порядок вручення повістки та відповідальність
Постановою Кабінету Міністів України від 21 березня 2002 р. № 352 «Про затвердження Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом» (далі – Положення),передбачений лише порядок вручення повістки при призові на строкову військову службу, проте, він є загальним і не встановлює деталі та особливості вручення повістки. Інші випадки призову на військову службу, зокрема у зв’язку із мобілізацією законом, не врегулюванні взагалі.
Хто може вручати повістку?
Отже, п. 64 Положення оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці, відбувається за наказами районних військових комісарів і повістками, врученими призовникам через житлово-експлуатаційні організації домовласників, відповідні виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, де немає військових комісаріатів, керівників підприємств,установ, організацій, навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форми власності.
Необхідно звернути увагу, що у зв’язку із великим колом осіб, що можуть бути наділеними повноваженнями для вручення повістки, особа, що вручає повістку не обов’язково має бути військовослужбовцем та носити форму.
В той же час, особа, що має намір вручити повістку має представитися, назвати свою посаду, підстави відповідно яких, особам надані повноваження на вручення повістки.
Якщо зі слів особи стає зрозуміло, що вона є військовослужбовцем та служить у військовому комісаріаті, це означає, що вона перебуває при виконанні службових обов’язків, така особа має пред’явити військовий квиток або посвідчення офіцера. Крім того, при виконанні військових обов’язків особа має бути одягнена у військову форму, що має містити знаки розрізнення військовослужбовців, зокрема погони, нашивки.
Проте, важливим є той факт, що ні офіцер, ні цивільна особа при врученні повістки, не має права вимагати від особи пред’явити документи та назви свого прізвища.
Відповідно чинного законодавства, представники поліції мають права перевіряти документи у осіб, якщо є підозра щодо вчинення злочину, появи в стані алкогольного сп’яніння та інше, проте вони повинні назвати причину такої перевірки документів. В той же час, представники поліції повноважень на вручення повісток не мають.
Чи мають право працівники поліції вручати повістки?
Якщо Ви є учасником дорожнього руху і переймаєтесь, чи може працівник поліції зупинити транспортний засіб і після перевірки документів вручити повістку, то наразі можливо з упевненістю сказати, що працівники поліції повноважень на вручення повісток не мають і повістка, отримана таким шляхом, може бути оскаржена в судовому порядку.
Де повістка може бути вручена майбутньому військовослужбовцю?
Саме питання місця вручення повістки у нормативних документах детально не описано, проте більшість юристів з цього питання вважають, що повістка має бути вручена за місцем роботи/навчанням або місцем проживання громадянина для можливості встановлення особи.
Чи можуть представники військомату примусово доставити військовозобов’язаного до призивного пункту?
Згідно із чинним законодавством, прибуття особи до призовного пункту покладається на військовозобов’язаного. Будь-які дії його примусового характеру щодо утримання особи – є незаконними та законодавством не передбачені.
Випадки затримки особи можливі лише поліцією при вчиненні або замаху на вчинення кримінального правопорушення, та безпосередньо після вчинення кримінального правопорушення чи під час безперервного переслідування особи, яка підозрюється у його вчиненні.
Що має містити повістка?
У повістці повинно бути вказано прізвище, ім’я та по батькові мобілізованого, його адреса. Також, військова спеціальність повинна співпадати зі спеціальністю записаною у військовому квитку. Крім того, в повістці повинні бути вказані: дата, час, адреса місця прибуття та перелік документів, які особа повинна мати при собі. Повістка повинна бути скріплена печаткою та підписом військового комісара.
Чи вважається, отримання повістки поштою належним повідомленням?
Відповідно Положення, особа має отримати повістку від представника особисто, для належного повідомлення військовозобов’язаний має підписати корінець повістки, який підлягає зберіганню у військоматі.
Чи вважається передача повістки родичам військовозобов’язаного належним повідомленням?
Оскільки особа має отримати повістку особисто, під підпис, отримання повістки родичами не вважається належним її отриманням.
Чи вважається належним повідомленням отримання інформації про призов телефонним дзвінком?
Оскільки особа має отримати повістку особисто, під підпис, отримання інформації про призов або отримання повістки або запрошення до военкомату телефонним зв’язком, не може вважатися належним повідомленням особи.
Чи можна відмовитися від підпису повістки, якщо особа призовника встановлена?
У випадку відмови призовника від підпису повістки, особою, що вручає таку повістку можливе складання акту відмови від отримання повістки. Складений акт про відмову від отримання повістки може можу бути направлений до правоохоронних органів для притягнення до кримінальної або адміністративної відповідальності щодо ухилення від військової служби.
Якщо раптом чоловік зіткнеться із протиправними діями працівників ТЦКСП, тобто військомату, слід пам'ятати, що законом передбачена можливість їхнього оскарження:
По-перше, скарги на незаконні дії представників «військоматів», пов’язані із процесом мобілізації можуть бути в усній формі викладені на гарячій лінії Міністерства Оборони: 0-800-500-410, 0-800-500-442, 044-454-44-99 (нижче більш детально).
По-друге, скарги на порушення законодавства під час мобілізації подаються керівнику Центру комплектування та соціальної підтримки (воєнкому) або до вищестоячого обласного ТЦКСП (військкомату).
Скарга має містити детальний опис обставин порушення і клопотання про припинення порушення.
По-третє, у випадку відсутності належної реакції «воєнкома), незаконні дії, що стосуються мобілізації можуть бути оскаржені до адміністративного суду. Для отримання правової допомоги з цього питання необхідно звернутися до адвоката.
Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України
0 800 50 04 42
Call-центр Міністерства оборони Українидля вирішення проблемних питань та координації розгляду звернень громадян:
Розпорядок роботи Саll-центру Міністерства оборони України
Понеділок — четвер з 09.00 до 18.00
П’ятниця з 09.00 до 16.45
Перерва на обід з 13.00 до 13.45
Субота з 09.00 до 15.00
Call-центр Збройних Сил України для забезпечення своєчасного та якісного розгляду звернень (заяв) громадян. До нього входять Call-центри видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань, Call-центри Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь", Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги.
Номер багатоканального зв'язку Call-центру Збройних Сил України — 0800500410, (044) 454-44-99.
Графік роботи Call-центрів видів, окремих родів війск (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань - у робочі дні з 09.00 до 18.00.
Графік роботи Call-центрів Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь" —цілодобово, щоденно.
Графік роботи Call-центру Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги — у робочі дні з 09.00 до 18.00. Електронна адреса: Call-center_ZSU@mil.gov.ua.
«Гаряча лінія» з питань проходження військової служби за контрактом, в тому числі для бажаючих вступити до українського війська, відповіді на телефонні дзвінки за телефоном
0 800 500 051 — щоденно з 09.00 до 18.00 крім суботи та неділі;
Знову хочу наголосити: якщо у чоловіка є законні підстави для просування по території України чи за кордон, то ніяких проблем у нього я не передбачаю!
У разі уточнень чи додаткових питань можете поспілкуватись зі мною в режимі онлайн. Для того треба лише натиснути кнопку "звернутись" біля мого профілю. Вдачи Вам!
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
ПЕРЕМІЩЕННЯ ТЕРИТОРІЄЮ УКРАЇНИ НЕ ЗАБОРОНЕНО, ЗАБОРОНЕНО ЗМІНЮВАТИ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ БЕЗ ДОЗВОЛУ ВІЙСЬКОВОГО КОМІСАРА.
1. Дійсно, змінювати місце проживання без дозволу военкома не можна.
3 березня 2022 року Верховна рада затвердила указ президента про загальну мобілізацію.
Загальна мобілізація - це поповнення армії новими військовослужбовцями. Проводиться загальна мобілізація протягом 90 діб після її оголошення, тобто з 24 лютого 2022 року. Підлягають мобілізації громадяни здатні виконувати військовий обов'язок віком від 18 до 60 років.
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №63/2022
Про введення надзвичайного стану в окремих регіонах України:
https://www.president.gov.ua/documents/632022-4139...
"З метою нормалізації обстановки в державі, забезпечення захисту та охорони державного кордону, протидії злочинності, підтримання громадської безпеки і порядку, створення умов для належного функціонування органів державної влади, місцевого самоврядування та інших інститутів громадянського суспільства, запобігання спробам захоплення державної влади чи зміни конституційного ладу України шляхом насильства, керуючись пунктами 5 і 6 частини другої статті 4 Закону України "Про правовий режим надзвичайного стану", на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України та відповідно до пункту 21 статті 106 Конституції України постановляю:...
4. На території, визначеній у статті 1 цього Указу, запроваджуються такі заходи:
встановлення особливого режиму в'їзду і виїзду (за потреби);...
заборона призовникам, військовозобов'язаним та резервістам змінювати місце проживання без відома відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління та/або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України;... ".
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022
Про введення воєнного стану в Україні:
https://www.president.gov.ua/documents/642022-4139...
"У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:
1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. ...
3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022
Про загальну мобілізацію:
https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...
"8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:
1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;
2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації
6. Громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу посадової особи, визначеної у частині третій цієї статті.
2. НІЯКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПЕРЕМІЩЕННЯ ТЕРИТОРІЄЮ УКРАЇНИ НЕМАЄ.
3. НІЯКИХ ДОЗВОЛІВ НА ПЕРЕСУВАННЯ ТЕРИТОРІЄЮ УКРАЇНИ НЕ ІСНУЄ.
ПОВИНЕН БУТИ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИЙ ДОКУМЕНТ З ПОЗНАЧКОЮ ПРО ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ТА НАЯВНІСТЬ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.
4. ЯКІ ПОТРІБНІ ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ ВИКЛАДЕНО В ОФІЦІЙНОМУ ПОВІДОМЛЕННІ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ :
https://dpsu.gov.ua/ua/Peretinannya-derzhavnogo-ko...
ПРИ ПЕВНИХ ВИПАДКАХ , ДІЙСНО ПОТРІБЕН ДОЗВІЛ ТЦКСП (ВІЙСЬКОМАТ).
5. ПРИ ПЕВНИХ ВИПАДКАХ, ДІЙСНО Є ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕ СВОЄЧАСНЕ ПОВЕРНЕННЯ В УКРАЇНУ.
Адвокат, 24 роки досвіду
Доброго дня. Ваще питання має дві сторони.
1. Юридична - Статтею 117 Конституції України закріплено, що нормативно - правові акти міністерств підлягають державній реєстрації в порядку, установленому законом.Наразі це питання (питання державної реєстрації) регулюється Указом Президента України від 03.10.92 №493 „Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (далі-Указ), що був прийнятий з метою впорядкування видання міністерствами, іншими органами виконавчої влади нормативно-правових актів, забезпечення охорони прав, свобод і законних інтересів громадян, підприємств, установ та організацій. Набувають чинності такі акти через 10 днів після їх реєстрації, якщо в них не встановлено пізнішого строку надання їм чинності.
Спеціальний порядок державної реєстрації нормативно-правових актів установлено Положенням про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 (далі-Положення).
Критерієм чинності таких актів та їх застосування є державна реєстрація нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України (далі-Мін’юст) та занесення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, який запроваджений згідно з Указом Президента України від 27.06.96 № 468. Державна реєстрація полягає у тому, що такі нормативно-правові акти проходять правову експертизу на відповідність Конституції України, законам України та іншим актам законодавства.
Таким чином, вказаний порядок, не пройшов правову експертизу, не занесенний до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів і тому, не має загальнообовя'зкової сили.
2. Практична, вказаний порядок буде прийнятий до впровадження ВСП, прикордонною службою для обмеження переміщення військовозобов'язанних.
Боротися з цим можливо, та на мій погляд потрібно.
Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий день, Тетяна!
КРАЩЕ ОТРИМАТИ ТАКИЙ ДОЗВІЛ, ЩОБ НЕ БУЛО ПРОБЛЕМ ПРИ ПЕРЕТИНІ КОРДОНУ.
ТЕРМІН ЗГІДНО ДО ТИХ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИДАНО ДО ЦЬОГО, ПІДСТАВИ ДЛЯ ПЕРЕТИНУ, ТИМ БІЛЬШЕ ЦЕ ЛИСТ, А НЕ ЗАКОН.
Кодекс України про адміністративні правопорушення:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
- ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..
ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!
БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.
УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Відповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають: (чоловіки 18-60 років)
Щодо черги мобілізації:
Ответственность за неявку ( при врученной и подписанной повестке)
- УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022
Про загальну мобілізацію:
https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...
"8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:
1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;
2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".
Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.
"2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"?
- В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн..
"Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Без подписанной повестки с контрольным талоном о вручении в деле ТЦК СП доказать уклонение от мобилизации сложно.
--- Если повестку не подписали и контрольного талона о вручени у ТЦК СП НЕТ , то доказать уклонение от мобилизации сложно , Новую повестку могут вручить под подпись только на територрии ТЦК СП , и только их работники. Никаких вручений на улицах постах , по телефону , в полициях и других быть не может у них нет полномочий , но есть приказ по вручению повесток. Если повестка не вручена , можно не являтся, протокол без вас не составят , если повестка будет вручена, явитесь пройдете ВЛК и далее решат.Возьмите справку с больницы стационара , что болели и поэтому на учет не стали или не прибыли - это уважительная причина , тогда штрафа за нарушение учета не будет.( ст.210 Купап -510 грн) Явка должна быть в том случае когда повестка вручена работником военкомата тцк сп и подписана вами лично, а талон о вручении лежит в деле , только так , остальное незаконно и требует доказательств. Пока сами не вызовут повесткой вы не обязаны туда прибывать.
Привідсутності даних про вручення особі повістки, а у разі відмови останнього у її отриманні – про фіксування цієї відмови у передбаченому законом порядку, – відсутні дані про доведеність винуватості особи у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 336 КК.
Рішення Верховного Суду у справі № 759/5435/16-к від 28 січня 2020 р.
буде штраф за порушення правил облыку , лист має роз яснюючий характер , а не силу закону.
С уважением, Константин Гончаренко
Юрист, 19 років досвіду
Доброго дня Таня.
Відповідаю на ваші питання.
1) Чи це законодавчо правильно на підставі листа у вкладенні заборони переміщення територією України?
Сам лист не є обов"язковим до виконання тими кого він не адресований. Але в цьому листі є посилання на законодавство яке обмежує певні права громадян під час дії воєнного стану, зокрема право на свободу пересування (стаття 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".
2) Яке покарання для чоловіка, якщо призупинці у нього буде відсутній дозвіл?
За порушення правил військового обліку передбачена адміністративна відповідальність за ст. 210 у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн.
За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію передбачена адміністративна відповідальність за ст. 210 у вигляді штрафу від 3400 до 5100 грн. 3) Чи матиме цей лист вплив на теритин кордону чоловіку як й має підстави виїхати з України ? Чи він матме право виїхати лише на певний термін 1 рік як зазначено в листі термін дозволу.
В самому Порядку вказано, що дозвіл буде видаватися на 1 рік, але не пізніше дати закінчення права на відстрочку.
Цей порядок буде доведений до Держприкордонслужби, отже при перетині кордону тепер, окрім військово-облікового документа (приписне посвідчення, військовий квиток, тимчасове посвідчення), ще й треба буде надати дозвіл військкомату на виїзд за межі місця проживання.
Цей порядок буде доведений до Держприкордонслужби, отже при перетині кордону тепер, окрім військово-облікового документа (приписне посвідчення, військовий квиток, тимчасове посвідчення), ще й треба буде надати дозвіл військкомату на виїзд за межі місця проживання.
Питання;
Для перетину кордону на разі не потрібно військово-обліковий документ.
На підставі чого Державна прикордона служба буде вимагати цей дозвіл, якщо є правила перетину кордону і перелік необхідних документів?
Дякую
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий день, Тетяна!
ЦЕ І РАНІШЕ БУЛО У ЗАКОНІ, АЛЕ НЕ ТАК КОНКРЕТИЗОВАНО ЗА ФОРМОЮ ДОЗВОЛУ.
КРАЩЕ ПО МОБЛИВОСТІ ОТРИМАТИ ТАКИЙ ДОЗВІЛ.
ВРАХОВУЮЧИ ВИМОГИ ЗАКОНУ, ТАКИЙ ДОЗВІЛ ПОТРІБЕН У ВСЯКОМУ ВИПАДКУ ДЛЯ ТОГО, ХТО ЗМІНЮЄ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ, ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ, У ТОМУ ЧИСЛІ ПРИ ВИЇЗДІ З ОДНІЄЇ ДО ІНШОЇ ОБЛАСТІ:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про правовий режим воєнного стану
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 28, ст.250):
Про правовий режим воєнного... | від 12.05.2015 № 389-VIII (rada.gov.ua)
"Стаття 8. Заходи правового режиму воєнного стану
1. В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану:...
6) встановлювати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, особливий режим в’їзду і виїзду, обмежувати свободу пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів;...
16) забороняти громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міністерстві оборони України, Службі безпеки України чи Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу Служби безпеки України чи Служби зовнішньої розвідки України; обмежувати проходження альтернативної (невійськової) служби;...".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):
Про військовий обов'язок і ... | від 25.03.1992 № 2232-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 37. Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього...
4. У воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов’язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника). ...".
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
"Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації...
6. Громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу посадової особи, визначеної у частині третій цієї статті".
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
Всього доброго!
Адвокат, м. Київ, 20 років досвіду
Тобто, якщо чоловік планує поїздку з Київської обл до Львівської це займе максимум добу то дозвіл брати не потрібно?
разрешение не нужно даже если он едет на полгода - но временно
Адвокат, м. Київ, 16 років досвіду
Доброго дня, Тетяна!
Дозвіл не потрібний, переміщення (не переміщення на постійне місце проживання) вільне для Сторін.
При появі питань, звертайтесь.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня, Тетяно!
Дещо не погоджуюся з колегами, тому що цей лист має законодавче обгрунтування. Так, частиною четвертою статті 37 ЗУ "Про військовий обовязок і військову службу", частиною шостою статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" та пунктом 16 частини 1 статті 8 ЗУ "Про правовий режим воєнного стану" встановлено, що у воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов’язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника). Проте, враховуючи суспільний резонанс та необхідність відновлення економіки країни, ведення волонтерської діяльності зазначена норма потребує перегляду та виключення. На цьому, до речі, наголосив й Президент. А слідом начальник Генерального штабу ЗСУ з метою недопущення подальших маніпуляцій довкола питання щодо дозволів на пересування скасував дію Порядку видачі дозволів на виїзд військовозобов'язаним з відправленням на доопрацювання.
Крім того, 5 липня у ВРУ було зареєстровано законопроєкт №7522 "Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення порядку виїзду призовників, військовозобов’язаних та резервістів з місця проживання в межах України".
Ним пропонується внести зміни до деяких законодавчих актів, які передбачають скасування заборони виїзду призовників, військовозобов’язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника).
Одна цей Закон досі не був прийнятий.
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!