Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня,в зв'язку з останніми змінами в постанові 1044 від 10.09.2022 по перетин кордону супроводжуючим ,яка відповідальність передбачена за несвоєчасне або пізніше,чим сам інвалід повертається до України.Дякую
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (9)
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Артеме.
ТАК, ДІЙСНО, НОРМА ПРО ОБОВ'ЯЗКОВЕ СПІЛЬНЕ ПОВЕРНЕННЯ З'ЯВИЛАСЬ.
АЛЕ У ТОЙ ЖЕ ЧАС, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОВЕРНЕННЯ ПІСЛЯ ОСОБИ, ЯКУ ВИ СУПРОВОДЖУВАЛИ, ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ НЕ ВИЗНАЧЕНО. ЦЕ ЩОСЬ НА КШТАЛТ КОМЕНДАНТСЬКОЇ ГОДИНИ. ВСІ ЗНАЮТЬ, ЩО ПОРУШУВАТИ ЇЇ НЕ МОЖНА, АЛЕ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЦЕ НЕМАЄ.
АЛЕ НЕ ВИКЛЮЧЕНО, ЩО СКОРО ТАКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПРИ ПОВЕРНЕННІ ПІЗНІШЕ ОСОБИ, ЯКУ СУПРОВОДЖУЄТЕ, МОЖЕ З'ЯВИТИСЬ.
ХОЧА НА МОЮ СУБ'ЄКТИВНУ ДУМКУ, ЦЬОГО НЕ БУДЕ. АДЖЕ ПОВЕРНЕННЯ ТАКИХ ОСІБ В УКРАЇНУ РАЗОМ АБО ОКРЕМО МОЖЕ ЗАЛЕЖАТИ ВІД БАГАТЬОХ ОБ'ЄКТНИХ ФАКТОРІВ.
НАРАЗІ ЖОДНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕМАЄ.
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Артеме!
Згідно змін, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2022 р. № 1044 та внесені до Правил перетинання державного кордону громадянами України:
Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, зазначені в абзацах третьому — сьомому, дев’ятому і "десятому цього пункту, які супроводжували осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 22 цих Правил, для виїзду за межі України, зобов’язані повернутися в Україну не пізніше повернення на територію України осіб, яких вони супроводжували".
Формально, пряма відповідальність за такі дії поки що не передбачена. Але не треба забувати про існування ст. 210 КУпАП (http://www.jurists.org.ua/administrative-law/7385-...) та ст. 336 ККУ (http://mego.info/матеріал/стаття-336-ухилення-від-призову-за-мобілізацією) про ухилення від мобілізації. З їх змістом можете ознайомитись за наданими посиланнями.
Будуть питання, натискайте кнопку "звернутисб" біля мого профілю. Охоче на них відповім!
Адвокат, 24 роки досвіду
Доброго дня.
ЖОДНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЦЕ НА ЦЕЙ ЧАС НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.
МАКСИМУМ ЩО МОЖЕ БУТИ - ЦЕ У ВИПАДКУ, ЯКЩО ВИ НЕ СТАНЕНТ НА ОБЛІК У КОНСУЛЬСЬКІЙ УСТАНОВІ, СТАТТЯ 210 КУАП - Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку в особливий період - тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн).
Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.
Адвокат, м. Київ, 5 років досвіду
Добрий день! https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...
Станом на зараз відповідальність за порушення даного пункту правил відсутня, що не виключає того, що вона може бути визначена в подальшому.
Однак, якщо ви виїхали за кордон, а особа з інвалідністю повернулась в Україну до прийняття відповідальності, то вас не зможуть покарати за порушення даного пункту правил, оскільки закон не має зворотної сили.
Конституція України
Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
{Офіційне тлумачення частини першої статті 58 див. в Рішенні Конституційного Суду № 1-рп/99 від 09.02.99}
Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
НІЯКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕПОВЕРНЕННЯ РАЗОМ З ІНВАЛІДОМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
Стаття 33.
Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися в Україну.
ххх
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3857-12
Стаття 1. Право громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну
Громадянин України ні за яких підстав не може бути обмежений у праві на в'їзд в Україну.
ххх
ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
від 27.01.1995 року # 57
Правила перетинання державного кордону України громадянами України
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#t...
7. Громадяни в'їздять в Україну без будь-яких обмежень.
ВИСНОВКИ:
1. ЦЕ ВСЕ ЩО Є В ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ ПО ПИТАННЮ В'ЇЗДУ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ В УКРАЇНУ.
ЦЕ АБСОЛЮТНЕ ПРАВО, ПЕРЕДБАЧЕНЕ КОНСТИТУЦІЄЮ УКРАЇНИ.
2. ВАШ БАТЬКО (МАТИ) МАЄ ПРАВО БЕЗПЕРЕШКОДНО ПОВЕРНУТИСЬ В УКРАЇНУ.
3. ЯКЩО ВИ ЗАКОННО ПЕРЕТНУЛИ КОРДОН, СУПРОВОДЖУЮЧИ БАТЬКА(МАТИ)-ІНВАЛІДА, А ПІСЛЯ ЙОГО ПОВЕРНЕННЯ В УКРАЇНУ ЗАЛИШИЛИСЯ ЗА КОРДОНОМ, ТО НІЯКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЦЕ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Згідно змін, що внесені до Правил перетинання державного кордону громадянами України і затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2022 р. № 1044, підстава чоловіка для виїзду викладена так:
1. Пункт 21 викласти в такій редакції:
“У разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану перетинати державний кордон мають право:
особи, які потребують постійного догляду, — у супроводі одного із членів сім’ї першого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України) за наявності документів, що підтверджують родинні зв’язки, та висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді або у супроводі особи, яка здійснює постійний догляд за зазначеними особами, за наявності документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді та акта встановлення факту здійснення догляду. Акт встановлення факту здійснення догляду за іншою особою, яка потребує постійного догляду, складається на підставі звернення особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа, яка потребує постійного догляду, є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням".
ВИСНОВОК:
Для виїзду чоловіку потрібні, звичайно, паспорт, його свідоцтво про народження (для підтвердження факту першого ступеня спорідненності), та довідка з висновком ЛКК про необхідність постійного догляду за мамою. чи ыншим родичем.
відповідальність поки не встановлена , але у разі якщо Ви не станете на консульський облік то буде штраф за порушення правил обліку ст. 210 Купап - 510-1700 грн , але протокол без вас не випишуть , там потрібна ваш підпис , або запис про незгоду та оскарження.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Добрий вечір, Артем!
ПОКИ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА.
Про внесення змін до Правил пер... | від 10.09.2022 № 1044 (rada.gov.ua)
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА
від 10 вересня 2022 р. № 1044Київ
Про внесення змін до Правил перетинання державного кордону громадянами України
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 (ЗП України, 1995 р., № 4, ст. 92; Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2239; 2022 р., № 25, ст. 1346, № 29, ст. 1566), зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України
Д. ШМИГАЛЬ
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 10 вересня 2022 р. № 1044
ЗМІНИ,що вносяться до Правил перетинання державного кордону громадянами України
1. Пункт 2-1 викласти в такій редакції:
“2-1. У разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану перетинати державний кордон мають право:
особи з інвалідністю за наявності довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (форма первинної облікової документації № 157-1/о) або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідки для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики (далі - документи, що підтверджують інвалідність);
особи, які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю і супроводжують таких дружину (чоловіка) для виїзду за межі України, за наявності документів (їх нотаріально засвідчених копій), що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність;
особи, які мають одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи і супроводжують одного із таких батьків для виїзду за межі України, за наявності документів (їх нотаріально засвідчених копій), що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність, а також документів, що підтверджують спільне проживання (їх задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) збігається із задекларованим або зареєстрованим місцем проживання (перебування) їх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або здійснення догляду за своїми батьками чи батьками дружини (чоловіка), що підтверджується актом встановлення факту здійснення догляду за одним із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд. Акт встановлення факту здійснення догляду складається на підставі звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа з інвалідністю I чи II групи є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;
особи, які здійснюють постійний догляд за особами з інвалідністю I чи II групи і супроводжують таких осіб для виїзду за межі України, за наявності документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або документів, що підтверджують інвалідність, та акта встановлення факту здійснення догляду. Акт встановлення факту здійснення догляду за особою з інвалідністю I чи II групи складається на підставі звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа з інвалідністю I чи II групи є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;
батьки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років, за наявності свідоцтва про народження дитини або документів, що підтверджують відповідні повноваження особи, що супроводжує дитину з інвалідністю (у разі здійснення супроводу опікуном, піклувальником, одним або обома прийомними батьками, батьками-вихователями), посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, в якому зазначено статус “дитина з інвалідністю”, або довідки про отримання державної соціальної допомоги дітям з інвалідністю, виданої структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчим органом міської ради, до території територіальної громади якої входить територія міста обласного значення, районної у місті (у разі її утворення) ради (незалежно від того, кого призначено отримувачем допомоги), або індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю, виданої лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я, або медичного висновку про дитину з інвалідністю до 18 років (їх нотаріально засвідчених копій);
батьки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи, за наявності свідоцтва про її народження та документів, що підтверджують інвалідність (їх нотаріально засвідчених копій);
баби, діди, повнолітні брати, сестри, мачухи, вітчими, які супроводжують дітей з інвалідністю для виїзду за межі України, у разі їх приналежності до категорії осіб, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації, за наявності у них відповідних підтвердних документів та документів, що підтверджують родинні зв’язки (їх нотаріально засвідчених копій);
особи, які потребують постійного догляду, - у супроводі одного із членів сім’ї першого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України) за наявності документів, що підтверджують родинні зв’язки, та висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді або у супроводі особи, яка здійснює постійний догляд за зазначеними особами, за наявності документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді та акта встановлення факту здійснення догляду. Акт встановлення факту здійснення догляду за іншою особою, яка потребує постійного догляду, складається на підставі звернення особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа, яка потребує постійного догляду, є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;
опікуни осіб з інвалідністю, визнаних судом недієздатними, які супроводжують таких осіб для виїзду за межі України, за наявності рішення про призначення опікуна над такою особою, а у разі, коли опікуна такій особі не призначено, - один з повнолітніх членів сім’ї першого чи другого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України) за наявності документів, що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність (їх нотаріально засвідчених копій);
особи з інвалідністю або інші особи, які потребують постійного догляду, які проживають (перебувають) у закладах/установах незалежно від форми власності та підпорядкування і отримують соціальні послуги із стаціонарного догляду, паліативного догляду, підтриманого проживання (далі - заклади догляду), - у супроводі працівників закладу догляду, уповноважених директором закладу догляду або особою, яка його заміщує (за наявності наказу директора закладу догляду або особи, яка його заміщує, про виїзд осіб з інвалідністю або інших осіб, які потребують постійного догляду, за межі України та документів, що підтверджують інвалідність). При цьому осіб з інвалідністю або інших осіб, які потребують постійного догляду, можуть супроводжувати працівники закладу догляду, які перебувають на військовому обліку у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, Центральному управлінні або регіональних органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки, з розрахунку одна особа на 25 осіб з інвалідністю та інших осіб, які потребують постійного догляду.
Виїзд за межі України громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, зазначених в абзацах третьому - сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту та пункті 2-2 цих Правил, може здійснюватися самостійно без осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 2-2 цих Правил, на підставі довідки про перебування таких осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 2-2 цих Правил, на консульському обліку, документів (їх нотаріально засвідчених копій), що дають право на виїзд, які передбачені відповідно в абзацах третьому - сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту та пункті 2-2 цих Правил, та документів, зазначених у пункті 2 цих Правил.
Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, зазначені в абзацах третьому - сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту, які супроводжували осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 2-2 цих Правил, для виїзду за межі України, зобов’язані повернутися в Україну не пізніше повернення на територію України осіб, яких вони супроводжували.
Виїзд за межі України супроводжуючих осіб самостійно без осіб, зазначених в абзаці одинадцятому цього пункту, здійснюється за наявності наказу директора закладу догляду або особи, яка його заміщує, про ротацію супроводжуючих осіб з числа працівників закладу догляду з урахуванням вимог до таких осіб, визначених абзацом одинадцятим цього пункту.
Нацсоцслужба протягом трьох робочих днів після перетину державного кордону організованими групами осіб з інвалідністю, зазначеними в абзаці одинадцятому цього пункту, повідомляє про це МЗС із зазначенням держави подальшого перебування таких осіб.
Після прибуття осіб з інвалідністю, зазначених в абзаці одинадцятому цього пункту, на місце тимчасового перебування за межами України супроводжуючі особи зобов’язані протягом семи робочих днів звернутися до закордонної дипломатичної установи України в державі перебування для взяття таких осіб на консульський облік.
Закордонна дипломатична установа України протягом семи робочих днів зобов’язана через МЗС поінформувати Мінсоцполітики та Нацсоцслужбу про взяття осіб з інвалідністю, зазначених в абзаці одинадцятому цього пункту, на консульський облік.”.
2. Пункт 2-2 доповнити реченням такого змісту: “Виїзд за межі України супроводжуючих осіб самостійно без дітей, зазначених у цьому пункті, може здійснюватися на підставі документів, зазначених у цьому пункті та абзаці дванадцятому пункту 2-1.”.
3. У пункті 2-3:
1) в абзаці п’ятнадцятому слова “протягом одного робочого дня” і “консульської установи України” замінити відповідно словами “протягом семи робочих днів” і “закордонної дипломатичної установи України”;
2) в абзаці шістнадцятому слова “Консульська установа” замінити словами “Закордонна дипломатична установа України”;
3) абзац сімнадцятий викласти в такій редакції:
“Мінсоцполітики через уповноважених представників Мінсоцполітики, Нацсоцслужби, інших центральних органів виконавчої влади, громадських об’єднань, зокрема міжнародних, та осіб, діяльність яких спрямована на захист прав дітей, може відповідно до міжурядових домовленостей проводити моніторинг умов перебування дітей за межами України, дотримання соціальних стандартів та прав у державі їх перебування та разом із закордонними дипломатичними установами України сприяти реалізації та захисту прав та інтересів дітей, які перебувають за межами України, їх батьками та іншими законними представниками.”
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Юрист, м. Звенигородка, 5 років досвіду
Згідно постанови КМУ від 10.09.2022 громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, зазначені в абзацах третьому – сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту, які супроводжували осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 22 цих Правил, для виїзду за межі України, зобов’язані повернутися в Україну не пізніше повернення на територію України осіб, яких вони супроводжували.Нацсоцслужба протягом трьох робочих днів після перетину державного кордону організованими групами осіб з інвалідністю, зазначеними в абзаці одинадцятому цього пункту, повідомляє про це МЗС із зазначенням держави подальшого перебування таких осіб.Після прибуття осіб з інвалідністю, зазначених в абзаці одинадцятому цього пункту, на місце тимчасового перебування за межами України супроводжуючі особи зобов’язані протягом семи робочих днів звернутися до закордонної дипломатичної установи України в державі перебування для взяття таких осіб на консульський облік.
Проте відповідальності за невчасне повернення чи повернення особи-інваліда без супроводу НЕМАЄ.Але не забувайте про ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
"ПОРЯДОК організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%B...):
"...Додаток 1 до Порядку
ПРАВИЛА військового обліку призовників і військовозобов’язаних
1. Призовники і військовозобов’язані повинні:
перебувати на військовому обліку за місцем проживання у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ), за місцем роботи (навчання) на підприємствах, в установах, організаціях, виконавчих органах сільських, селищних та міських рад, а також у разі тимчасового вибуття за межі України за місцем консульського обліку в дипломатичних установах України;..".