Задайте питання юристу

836 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 09 жовтня 2022, питання №74191 150₴

Зміни в перетинні кордону

Доброго дня. Зараз побачив, що в правилах по перетину кордону внесли зміни, а саме
"Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, зазначені в абзацах третьому - сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту, які супроводжували осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 2-2 цих Правил, для виїзду за межі України, зобов’язані повернутися в Україну не пізніше повернення на територію України осіб, яких вони супроводжували."
Я деякий час (до внесення змін до закону) назад виїздив з батьком (інвалід 2 групи) за кордон. Ми планували жити поки що тут, я вже зняв житло. Він поїхав на деякий час до України а я залишився за кордоном (бо я міг 1 раз тільки виїздити). Зараз виходить так, що він в Україні а я за кордоном і по суті я порушую нові правила. Які є варіанти для мене? чи варто повертатися в Україні? І головне, які найгірші наслідки мене чекають з точки зору закону? чи можуть мене посадити за порушення або відчужити моє нерухоме майно?

Відповіді юристів (9)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Стас.

    ТАК, ДІЙСНО, ТАКА НОРМА З'ЯВИЛАСЬ.

    АЛЕ У ТОЙ ЖЕ ЧАС, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОВЕРНЕННЯ ПІСЛЯ ОСОБИ, ЯКУ ВИ СУПРОВОДЖУВАЛИ, ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ НЕ ВИЗНАЧЕНО. ЦЕ ЩОСЬ НА КШТАЛТ КОМЕНДАНТСЬКОЇ ГОДИНИ. ВСІ ЗНАЮТЬ, ЩО ПОРУШУВАТИ ЇЇ НЕ МОЖНА, АЛЕ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЦЕ НЕМАЄ.

    АЛЕ НЕ ВИКЛЮЧЕНО, ЩО СКОРО ТАКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПРО ПОВЕРНЕННЯ ПІЗНІШЕ ОСОБИ, ЯКУ СУПРОВОДЖУЄТЕ, МОЖЕ З'ЯВИТИСЬ.

    Які є варіанти для мене? - ЗАЛИШАТИСЬ ЗА КОРДОНОМ, АБО ПОВЕРНУТИСЬ В УКРАЇНІ. РАДЖУ ЗУПИНИТИСЬ НА ПЕРШОМУ.

    чи варто повертатися в Україні? - ВИРІШУВАТИ ВИКЛЮЧНО ВАМ, Я ЛИШЕ МОЖУ ЗАЗНАЧИТИ, ЩО ВАМ НІЧОГО НЕ БУДЕ.

    І головне, які найгірші наслідки мене чекають з точки зору закону? чи можуть мене посадити за порушення або відчужити моє нерухоме майно? - ПО СУТІ ВАС НІЧОГО НЕ ЧКАЄ. ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕ МАЄ. КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, НІ ТИМ БІЛЬШЕ ВІДЧУЖЕННЯ МАЙНА ВАМ НЕ ЗАГРОЖУЄ.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    100%
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Станіславе!

    Ні, відповідальності не буде через такі причини:

    По-перше, Ваш батько повернувся в Україну, очевидно, ще до того, як з'явилися зазначені Вами зміни в Правилах перетину кордону.

    По-друге, не дивлячись на появу таких змін, ніякої прямої відповідльності за такий вчинок в законодавстві не передбачено, поки що. Хоча і існують близькі до того статті. Наприклад ст. 210 КУпАП та ст. 336 ККУ.

    Щоби хоч якось убезпечити себе в подальшому від несподіванок, раджу Вам зробити наступне:

    1. Нехай батько повернеться в країну Вашого перебування, де Ви вдвох мусите стати на консульський облік - це згідно тих же змін.

    2. В паспортах вам повинні поставити про це відповідні відмітки.

    3. Після того, Ви зможете безперешкодно в'їзджати в Україну та виїзджати з неї.

    ВИСНОВОК: Повертатися в Україну зможете і неодноразово. Наслідків не буде. Не посадять. Майно відчужувати не будуть.

    Якщо у Вас виникнуть уточнення чи додаткові питання до мене, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю. Радо на них відповім, і додаткових грошей це не буде Вам коштувати.

    Богачевська Ольга Дмитрівна
    Богачевська Ольга Дмитрівна рік тому

    Юрист, м. Дніпро, 5 років досвіду

    Доброго дня.

    На даний час відповідальності не визначено. Практики притягнення до відповідальності теж немає. Ні адміністративної і кримінальної відповідальності немає.

    В даному випадку майно також не відчужуть.

    Якщо виникнуть питання звертайтесь особисто через кнопку "Звернутися".

    Дубовенко Володимир Володимирович
    Дубовенко Володимир Володимирович рік тому

    Юрист, м. Миколаїв, 5 років досвіду

    Вітаю!

    Вас не можуть притягнути до відповідальності, оскільки Ви виїхали за кордон до внесення змін до нормативних актів, що регулють порядок виїзду осіб за кордон. Згідно з висновками щодо тлумачення змісту ст. 58 Конституції України, викладеними у рішеннях Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп, від 9 лютого 1999 року № 1-рп/99, від 5 квітня 2001 року № 3-рп/2001, від 13 березня 2012 року № 6-рп/2012, закони та інші нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності; дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце; дія закону та іншого нормативно-правового акта не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

    Також слід зазначити, що наразі законодавчо не передбачено жодної відповідальності за порушення цих умов виїзду за кордон, тому немає причин для хвилювання.

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду

    Здравствуйте!

    1. Законопроект №7171 об угол.ответств. за выезд военнообязанными или лицами, подлежащими мобилизации, на данный день не принят в Верховной раде и не подписан, стадии можете отследить тут https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39240.

    Пока нет закона – нет правого механизма возбудить угол.дело и оснований для угол.ответственности.

    2. Если Вас до выезда не призывали по повестке для мобилизации, то нет факта уклонения от мобилизации, и значит нет оснований для административной или уголовной ответственности за нарушения норм о мобилизации.

    3. При возврате обратно в Украину не будет ответственности, если все вышеуказанное актуально на день выезда и у Вас не было умысла нарушить закон о выезде.

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Добрий вечір, Стас!

    Про внесення змін до Правил пер... | від 10.09.2022 № 1044 (rada.gov.ua)

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

    від 10 вересня 2022 р. № 1044Київ

    Про внесення змін до Правил перетинання державного кордону громадянами України

    Кабінет Міністрів України постановляє:

    Внести до Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 (ЗП України, 1995 р., № 4, ст. 92; Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2239; 2022 р., № 25, ст. 1346, № 29, ст. 1566), зміни, що додаються.

    Прем'єр-міністр України

    Д. ШМИГАЛЬ

    Інд. 73


    ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 10 вересня 2022 р. № 1044

    ЗМІНИ,що вносяться до Правил перетинання державного кордону громадянами України

    1. Пункт 2-1 викласти в такій редакції:

    “2-1. У разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану перетинати державний кордон мають право:

    особи з інвалідністю за наявності довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (форма первинної облікової документації № 157-1/о) або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідки для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики (далі - документи, що підтверджують інвалідність);

    особи, які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю і супроводжують таких дружину (чоловіка) для виїзду за межі України, за наявності документів (їх нотаріально засвідчених копій), що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність;

    особи, які мають одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи і супроводжують одного із таких батьків для виїзду за межі України, за наявності документів (їх нотаріально засвідчених копій), що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність, а також документів, що підтверджують спільне проживання (їх задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) збігається із задекларованим або зареєстрованим місцем проживання (перебування) їх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або здійснення догляду за своїми батьками чи батьками дружини (чоловіка), що підтверджується актом встановлення факту здійснення догляду за одним із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд. Акт встановлення факту здійснення догляду складається на підставі звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа з інвалідністю I чи II групи є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;

    особи, які здійснюють постійний догляд за особами з інвалідністю I чи II групи і супроводжують таких осіб для виїзду за межі України, за наявності документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або документів, що підтверджують інвалідність, та акта встановлення факту здійснення догляду. Акт встановлення факту здійснення догляду за особою з інвалідністю I чи II групи складається на підставі звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа з інвалідністю I чи II групи є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;

    батьки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років, за наявності свідоцтва про народження дитини або документів, що підтверджують відповідні повноваження особи, що супроводжує дитину з інвалідністю (у разі здійснення супроводу опікуном, піклувальником, одним або обома прийомними батьками, батьками-вихователями), посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, в якому зазначено статус “дитина з інвалідністю”, або довідки про отримання державної соціальної допомоги дітям з інвалідністю, виданої структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчим органом міської ради, до території територіальної громади якої входить територія міста обласного значення, районної у місті (у разі її утворення) ради (незалежно від того, кого призначено отримувачем допомоги), або індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю, виданої лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я, або медичного висновку про дитину з інвалідністю до 18 років (їх нотаріально засвідчених копій);

    батьки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи, за наявності свідоцтва про її народження та документів, що підтверджують інвалідність (їх нотаріально засвідчених копій);

    баби, діди, повнолітні брати, сестри, мачухи, вітчими, які супроводжують дітей з інвалідністю для виїзду за межі України, у разі їх приналежності до категорії осіб, які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації, за наявності у них відповідних підтвердних документів та документів, що підтверджують родинні зв’язки (їх нотаріально засвідчених копій);

    особи, які потребують постійного догляду, - у супроводі одного із членів сім’ї першого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України) за наявності документів, що підтверджують родинні зв’язки, та висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді або у супроводі особи, яка здійснює постійний догляд за зазначеними особами, за наявності документів (посвідчення, довідки) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд або висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про потребу у постійному сторонньому догляді та акта встановлення факту здійснення догляду. Акт встановлення факту здійснення догляду за іншою особою, яка потребує постійного догляду, складається на підставі звернення особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду. У випадку, якщо особа, яка потребує постійного догляду, є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи, яка здійснює догляд, районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається акт встановлення факту здійснення догляду в довільній формі. Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням;

    опікуни осіб з інвалідністю, визнаних судом недієздатними, які супроводжують таких осіб для виїзду за межі України, за наявності рішення про призначення опікуна над такою особою, а у разі, коли опікуна такій особі не призначено, - один з повнолітніх членів сім’ї першого чи другого ступеня споріднення (у значенні, наведеному у підпункті 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України) за наявності документів, що підтверджують родинні зв’язки, інвалідність (їх нотаріально засвідчених копій);

    особи з інвалідністю або інші особи, які потребують постійного догляду, які проживають (перебувають) у закладах/установах незалежно від форми власності та підпорядкування і отримують соціальні послуги із стаціонарного догляду, паліативного догляду, підтриманого проживання (далі - заклади догляду), - у супроводі працівників закладу догляду, уповноважених директором закладу догляду або особою, яка його заміщує (за наявності наказу директора закладу догляду або особи, яка його заміщує, про виїзд осіб з інвалідністю або інших осіб, які потребують постійного догляду, за межі України та документів, що підтверджують інвалідність). При цьому осіб з інвалідністю або інших осіб, які потребують постійного догляду, можуть супроводжувати працівники закладу догляду, які перебувають на військовому обліку у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, Центральному управлінні або регіональних органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки, з розрахунку одна особа на 25 осіб з інвалідністю та інших осіб, які потребують постійного догляду.

    Виїзд за межі України громадян України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, зазначених в абзацах третьому - сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту та пункті 2-2 цих Правил, може здійснюватися самостійно без осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 2-2 цих Правил, на підставі довідки про перебування таких осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 2-2 цих Правил, на консульському обліку, документів (їх нотаріально засвідчених копій), що дають право на виїзд, які передбачені відповідно в абзацах третьому - сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту та пункті 2-2 цих Правил, та документів, зазначених у пункті 2 цих Правил.

    Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, зазначені в абзацах третьому - сьомому, дев’ятому і десятому цього пункту, які супроводжували осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, осіб, які потребують постійного догляду, чи дітей, визначених пунктом 2-2 цих Правил, для виїзду за межі України, зобов’язані повернутися в Україну не пізніше повернення на територію України осіб, яких вони супроводжували.

    Виїзд за межі України супроводжуючих осіб самостійно без осіб, зазначених в абзаці одинадцятому цього пункту, здійснюється за наявності наказу директора закладу догляду або особи, яка його заміщує, про ротацію супроводжуючих осіб з числа працівників закладу догляду з урахуванням вимог до таких осіб, визначених абзацом одинадцятим цього пункту.

    Нацсоцслужба протягом трьох робочих днів після перетину державного кордону організованими групами осіб з інвалідністю, зазначеними в абзаці одинадцятому цього пункту, повідомляє про це МЗС із зазначенням держави подальшого перебування таких осіб.

    Після прибуття осіб з інвалідністю, зазначених в абзаці одинадцятому цього пункту, на місце тимчасового перебування за межами України супроводжуючі особи зобов’язані протягом семи робочих днів звернутися до закордонної дипломатичної установи України в державі перебування для взяття таких осіб на консульський облік.

    Закордонна дипломатична установа України протягом семи робочих днів зобов’язана через МЗС поінформувати Мінсоцполітики та Нацсоцслужбу про взяття осіб з інвалідністю, зазначених в абзаці одинадцятому цього пункту, на консульський облік.”.

    2. Пункт 2-2 доповнити реченням такого змісту: “Виїзд за межі України супроводжуючих осіб самостійно без дітей, зазначених у цьому пункті, може здійснюватися на підставі документів, зазначених у цьому пункті та абзаці дванадцятому пункту 2-1.”.

    3. У пункті 2-3:

    1) в абзаці п’ятнадцятому слова “протягом одного робочого дня” і “консульської установи України” замінити відповідно словами “протягом семи робочих днів” і “закордонної дипломатичної установи України”;

    2) в абзаці шістнадцятому слова “Консульська установа” замінити словами “Закордонна дипломатична установа України”;

    3) абзац сімнадцятий викласти в такій редакції:

    “Мінсоцполітики через уповноважених представників Мінсоцполітики, Нацсоцслужби, інших центральних органів виконавчої влади, громадських об’єднань, зокрема міжнародних, та осіб, діяльність яких спрямована на захист прав дітей, може відповідно до міжурядових домовленостей проводити моніторинг умов перебування дітей за межами України, дотримання соціальних стандартів та прав у державі їх перебування та разом із закордонними дипломатичними установами України сприяти реалізації та захисту прав та інтересів дітей, які перебувають за межами України, їх батьками та іншими законними представниками.”

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Відповідно до Постанови КМУ №57 від 27.01.1995 року родич може повернутись безперешкодно самостійно в Україну, жодних обмежень щодо повернення не встановлено, як і не встановлено відповідальності за такі дії.

    Цей проект не прийнято як закон.

    Може бути лише штраф за порушення правил обліку ,якщо не стоїте на консульському обліку ст.210 Купап -510 -1700 грн.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Токмач Галина Николаевна
    Токмач Галина Николаевна рік тому

    Юрист, м. Мирноград, 12 років досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Стас. На мою думку, повертатися потреби зовсім немає.

    По-перше, ці зміни починають діяти тільки зараз, а отже, і порушень з вашого боку бути не може.

    В ідеалі, було б добре вашому батьку повернутися до вас, і потім, вже повертатися удвох.

    Якщо ви приїдете зараз, відповідальності не буде, адже закону ви не порушували при виїзді за кордон.

    З повагою, юрист Галина Токмач

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Стас!

    Скиньте мені на мою пошту - sailor.ua@gmail.com - правильний телефон, бо те, що я бачу, не дасть мені з Вами зв'язатись. Написати свій номер телефона тут я не маю права за правилами сайту.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України