Задайте питання юристу

835 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Армія і мобілізація, 14 лютого 2023, питання №80632 400₴

Військово-обліковий документ та відстрочка

Офіцер запасу (військова кафедра) здобуває другу вищу освіту на денній формі навчанні. Оскільки раніше тимчасове посвідчення військовозобов’язаного з військкомату не забрав, на даний момент військово-облікового документу на руках немає. Заяву та документи про відстрочку ТЦК відмовився приймати, допоки не пройдеш ВЛК. Зараз пройшов ВЛК, визнаний обмежено придатний. Тимчасове посвідчення ТЦК не видає, аргументуючи це тим, що потрібно постанову ВЛК затвердити штатною комісією, а це процедура довга ( по законодавству ні, але фактично може тривати більше 3-х місяців). Роботодавець та ВУЗ вимагає військово-обліковий документ, у зв’язку з необхідністю ведення військового обліку.
1.Який документ може видати ТЦК для підтвердження взяття на військовий облік, допоки вся ця процедура затвердження та повернення документів до районної ВЛК пройде?
2.Чи має право ВУЗ відрахувати студента, якщо він не пред’явить військово-обліковий документ?

Відповіді юристів (10)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю, Наталія!

    Роботодавець та ВУЗ вимагає військово-обліковий документ, у зв’язку з необхідністю ведення військового обліку.1.Який документ може видати ТЦК для підтвердження взяття на військовий облік, допоки вся ця процедура затвердження та повернення документів до районної ВЛК пройде?

    НАЛЕЖНИМИ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИМИ ДОКУМЕНТАМИ Є ТІЛЬКИ ВІЙСЬКОВИЙ КВИТОК АБО ТИМЧАСОВЕ ПОСВІДЧЕННЯ. ІНШИХ ДОКУМЕНТІВ НІ РОБОТОДАВЕЦЬ, НІ ВУЗ НЕ ПРИЙМУТЬ.

    ПОТРІБНО ВИТРЕБОВУВАТИ ТИМЧАСОВЕ ПОСВІДЧЕННЯ ІЗ ТЦК. ЩОСЬ ТАК МЕНІ ЗДАЄТЬСЯ, ЩО ВОНИ "МУТЯТЬ ВОДУ". КОЛИ Є ДОВІДКА ВЛК ПРО ПРОХОДЖЕННЯ МЕДКОМІСІї, ПЕРЕПОН ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ ТИМЧАСОВОГО ПОСВІДЧЕННЯ Я НЕ БАЧУ.

    РАДЖУ ПОДАТИ ПИСЬМОВУ ЗАЯВУ ПРО ВИДАЧУ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВОГО ДОКУМЕНТУ ПІД ПОГРОЗОЮ ЗВЕРНЕННЯ ДО МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ ТА СУДУ.

    2.Чи має право ВУЗ відрахувати студента, якщо він не пред’явить військово-обліковий документ?

    ЦЕ НЕ Є ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ВІДРАХУВАННЯ СТУДЕНТА ІЗ ВУЗу, АЛЕ ПЕВНІ КЛОПОТИ З ЦИМ МОЖУТЬ БУТИ. ВСЕ Ж ДО ВІДРАХУВАННЯ СПРАВА НЕ ПОВИННІ ДІЙТИ, АЛЕ ПОСТІЙНІ ВИМОГИ ТА ПРЕТЕНЗІЇ ТОЧНО БУДУТЬ.

    ОСЬ ВСІ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДРАХУВАННЯ ОСОБИ ІЗ УНІВЕРСИТЕТУ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про вищу освіту

    (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004)

    Стаття 46. Відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення здобувачів вищої освіти

    1. Підставами для відрахування здобувача вищої освіти є:

    1) завершення навчання за відповідною освітньою (науковою) програмою;

    2) власне бажання;

    3) переведення до іншого навчального закладу;

    4) невиконання індивідуального навчального плану;

    {Пункт 4 частини першої статті 46 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017}

    5) порушення умов договору (контракту), укладеного між закладом вищої освіти та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання;

    6) інші випадки, передбачені законом.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Гончаренко Константин
    15%
    Гончаренко Константин рік тому

    Юрист, м. Суми, 5 років досвіду

    Доброго дня!

    Вам треба подати письмову заяву про видачу військового квитка чи тимчасового посвідчення , та відстрочку за навчанням згідно довідки з ВНЗ форми 20 .

    відрахувати не зможуть , але питання треба вирішувати виключно письмово через канцелярію воєнкомату тцк сп з штампом про прийняття до розгляду та номером заяви.

    Заява про постановку на облік видачу биллета и оторочку по учебе

    ВАМ ТРЕБА ПОДАТИ ЗАЯВУ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ): через канцелярію з штампом про прийняття

    З А Я В А

    про постановку мене на військовий облік, видачу мені військового квитка офіцера запасу (тимчасового посвідчення), надання мені відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки та про надання (направлення) у мою адресу як військовозобов’язаного повідомлення про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, за листом-повідомленням, разом з наданням (направленням) мені довідки для Державної прикордонної служби України відносно мене, як військовозобов’язаного про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації

    Повідомляю, що ___.

    Відповідно до вимог ст.40 Конституції України - «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк».

    Згідно до вимог ст.1 Закону України «Про звернення громадян» - «Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. …».

    Відповідно до вимог ст.18 Закону України «Про звернення громадян» - «Права громадянина при розгляді заяви чи скарги. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; знайомитися з матеріалами перевірки; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги; вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень».

    Згідно до вимог ст.19 Закону України «Про звернення громадян» - «Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг. Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи. У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев'ятого частини першої цієї статті».

    Відповідно до вимог ст.19 Конституції України – «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».

    Згіднодо вимог ст.21 Конституції України – «Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними».

    Відповідно до вимогст.22 Конституції України – «Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».

    Так, з метою реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів, як людини і громадянина, я як військовозобов’язаний, маю право звернутися з заявою до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, які є обов’язковими для вирішення лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Відповідно до вимог п.16 ч.1 ст.8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» «Заходи правового режиму воєнного стану. 1. В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану:...16) забороняти громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міністерстві оборони України, Службі безпеки України чи Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу Служби безпеки України чи Служби зовнішньої розвідки України».

    Згідно до вимог ст.37 Закону України «Про військовий обов’язок і військовуслужбу» «Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього. 1. Взяттю на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України:... 2) на військовий облік військовозобов'язаних: звільнені з військової служби в запас; які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу»; військовозобов'язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання; звільнені зі служби поліцейські, особи начальницького та рядового складу Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби України, співробітники Служби судової охорони, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України; які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов'язаних; зняті з військового обліку Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України відповідно за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України; які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від призову на строкову військову службу; які досягли 27-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників; які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування у запасі; 3) на військовий облік резервістів: які зараховані в особливий період на службу у військовому оперативному резерві; які уклали контракт про проходження служби у військовому резерві Збройних Сил України та інших військових формувань; які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання. ...».

    Так, в зв’язку з введеним та продовженням дії воєнного стану в Україні, дією правового режиму воєнного стану, я повинен стати на військовий облік, за місцем реєстрації мого тимчасового місця проживання, за ___.

    Вказане свідчить про необхідність поставити мене на військовий облік у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    Відповідно до вимог Указу Президента України «Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу» № 582/2016 від 30.12.2016 року; наказу Міністерства оборони України № 610 від 21.11.2017 року «Про тимчасове посвідчення військовозобов’язаного», передбачено порядок видачі військовозобов’язаному військового квитка (тимчасового посвідчення).

    Так, я повинен мати військово-обліковий документ: військовий квиток (тимчасове посвідчення).

    Згідно до вимог п.п.2 п.8 Указу Президента України № 69/2022 від 24.02.2022 року «Про загальну мобілізацію» – «У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до частини другої статті 102, пунктів 1, 17, 20 частини першої статті 106 Конституції України постановляю: 1. Оголосити та провести загальну мобілізацію (далі – мобілізація).2. Мобілізацію провести на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва. 3. Мобілізація проводиться протягом 90 діб із дня набрання чинності цим Указом. … 8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку: 1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини; 2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;…».

    Відповідно до вимог ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» – «Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації…Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;...».

    Так, враховуючи те, що я є студентом денного відділення у іноземному учбовому закладі: ,___ копія якого мною приєднана до даної заяви /Додаток № 1/.

    Відповідно до листа-повідомлення Державної прикордонної служби України, на сайті: Уряд вніс зміни до Правил перетинання державного кордону громадянами України (dpsu.gov.ua): «04 квiтня 2022 10:53 Серед іншого, зміни визначають деякі питання щодо перетинання кордону в період дії на території України надзвичайного або воєнного стану. Також перетнути державний кордон на виїзд з України можуть громадяни України, …. та здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за кордоном за денною або дуальною формами здобуття освіти (студенти, слухачі)», а за позицією Державної прикордонної служби України при перетині кордону військовозобов’язаним треба пред’являти листи, довідки для Державної прикордонної служби України відносно особи військовозобов’язаного про те, що ця особа не підлягає призову по мобілізації, так як має право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на підставі абз.2 ч.3 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»: «…Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;...».

    Таким чином, з метою реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів, як людини і громадянина, я як військовозобов’язаний, маю право звернутися з заявою до Мукачівського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, яка є обов’язковою для вирішення, для отримання мною як військовозобов’язаним повідомлення про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, за листом-повідомленням, разом з наданням (направленням) мені як військовозобов’язаному довідки для Державної прикордонної служби України про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

    На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами Конституції України;Загальної Декларації прав людини; Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод; Міжнародного пакту про громадянські і політичні права; Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 року «Про введення воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 133/2022 від 14.03.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 259/2022 від 18.04.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 341/2022 від 17.05.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 65/2022 від 24.02.2022 року «Про загальну мобілізацію»; Указу Президента України № 69/2022 від 24.02.2022 року «Про загальну мобілізацію»; Указу Президента України № 342/2022 від 17.05.2022 року «Про продовження строку проведення загальної мобілізації»; Законів України «Про звернення громадян», «Про правовий режим воєнного стану», «Про військовий обов’язок і військовуслужбу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», -

    ПРОШУ :

    1. За даною моєю заявою, вирішити питання про постановку мене на військовий облік, видачу мені військового квитка (тимчасового посвідчення), надання мені відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, з видачею довідки довідки для Державної прикордонної служби України відносно мене, як військовозобов’язаного про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

    2. Про результати розгляду даної заяви, прошу Вас, мене повідомити увстановлений законом строк.

    Додаток:

    1) Копія Довідки про навчання у ___ на ___ аркушах.

    З повагою

    Військовозобов’язаний:___

    «___».06.2022 року.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Мєньков Андрій Васильович
    15%
    Мєньков Андрій Васильович рік тому

    Юрист, 18 років досвіду

    Доброго дня Наталія.

    Відповідаю на ваші запитання.

    1.Який документ може видати ТЦК для підтвердження взяття на військовий облік, допоки вся ця процедура затвердження та повернення документів до районної ВЛК пройде?

    Військово-обліковими документами для військовозобов"язаних відповідно до законодавства є тільки військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов"язаного.

    Відмова військкомату неправомірна, вони зобов"язані видати один з військово-облікових документів. Треба звертатися до військкомату письмово, якщо не приймають (не ставлять відмітку на вашому екземплярі заяви), то відправляйте поштою цінним листом з описом вкладення у конверт та письмовим повідомленням про вручення листа). Якщо після цього також відмовлятимуть треба або скаржитися в обласний військовий комісаріат (Центр комплектування) або звертатися до суду.

    2.Чи має право ВУЗ відрахувати студента, якщо він не пред’явить військово-обліковий документ?

    Відрахувати не мають права, але їхні вимоги правомірні, бо навчальний заклад відповідає за військовий облік студентів.

    Взагалі то без військово-облікового документа навчальний заклад не мав би зараховувати студентом, але якщо вже зарахували, то це їх проблеми, відрахувати на цій підставі не зможуть, це буде неправомірно, якщо з успішністю все гаразд.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    17.5%
    Айвазян Юрий Климентьевич рік тому

    Адвокат, м. Миколаїв, 32 роки досвіду

    Спілкуватися у чаті

    Доброго дня, Наталля!

    По-перше, загальновідомо, що стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:

    Зокрема в ній зазначено:

    «Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;"

    Як бачимо зі змісту згаданого вище абзацу статті 23, законодавці ніяким чином не обмежили право на відстрочку кількістю отримуваних військовозобов'язаними вищих освіт, і це зрозуміло, оскільки право на освіту є конституційним правом кожного громадянина України!
    По-друге, без огляду на підставу відстрочки, що її може мати в/с, військомат має право відправити особу на проходження ВЛК. В мирний час така комісія повинна проводитись особі 1 раз на 5 рокув, а у період воєнного стану - частіше - один раз на 12 місяців.

    ТЕПЕР ЩОДО ВАШИХ ПИТАНЬ:

    1.Який документ може видати ТЦК для підтвердження взяття на військовий облік, допоки вся ця процедура затвердження та повернення документів до районної ВЛК пройде?

    В таких випадках можуть бути 3 варінати:

    Варіант 1: ТЦК забрав воєнний квиток і повинен видати про це розписку.

    Варіант 2: ТЦК не має бланків для видачи ВК і повинен видати тимчасове посвідчення.

    Варіант 3: Особа не має ВК, а ТЦК не видає жодних проміжних документів довший час. В такому випадку дії військомату треба оскаржувати

    Законом передбачена можливість оскарження рішення ТЦКСП:

    По-перше, скарги на незаконні дії представників «військоматів», пов’язані із процесом мобілізації можуть бути в усній формі викладені на гарячій лінії Міністерства Оборони: 0-800-500-410, 0-800-500-442, 044-454-44-99 (нижче більш детально).

    По-друге, скарги на порушення законодавства під час мобілізації подаються керівнику Центру комплектування та соціальної підтримки (воєнкому) або до вищестоячого обласного ТЦКСП (військкомату).

    Скарга має містити детальний опис обставин порушення і клопотання про припинення порушення.

    По-третє, у випадку відсутності належної реакції «воєнкома), незаконні дії, що стосуються мобілізації можуть бути оскаржені до адміністративного суду. Для отримання правової допомоги з цього питання необхідно звернутися до адвоката.

    Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України

    0 800 50 04 42

    Call-центр Міністерства оборони Українидля вирішення проблемних питань та координації розгляду звернень громадян:

    Розпорядок роботи Саll-центру Міністерства оборони України

    Понеділок — четвер з 09.00 до 18.00

    П’ятниця з 09.00 до 16.45

    Перерва на обід з 13.00 до 13.45

    Субота з 09.00 до 15.00

    Call-центр Збройних Сил України для забезпечення своєчасного та якісного розгляду звернень (заяв) громадян. До нього входять Call-центри видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань, Call-центри Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь", Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги.

    Номер багатоканального зв'язку Call-центру Збройних Сил України — 0800500410, (044) 454-44-99.

    Графік роботи Call-центрів видів, окремих родів війск (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань - у робочі дні з 09.00 до 18.00.

    Графік роботи Call-центрів Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь" —цілодобово, щоденно.

    Графік роботи Call-центру Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги — у робочі дні з 09.00 до 18.00. Електронна адреса: Call-center_ZSU@mil.gov.ua.

    «Гаряча лінія» з питань проходження військової служби за контрактом, в тому числі для бажаючих вступити до українського війська, відповіді на телефонні дзвінки за телефоном

    0 800 500 051 — щоденно з 09.00 до 18.00 крім суботи та неділі

    Варіант 4: нарешті, особа може вимогати від ТЦК видати довідку про постановку на облік навіть до того, як буде видано військовий квиток або тимчасове посвідчення.

    2.Чи має право ВУЗ відрахувати студента, якщо він не пред’явить військово-обліковий документ?

    Звичайно, ні! Це може бути підставою для ВНЗ для відрахування студента!

    Причинами відрахування студентів з ВНЗ можуть бути:

    1) завершення навчання за відповідною освітньою (науковою) програмою;

    2) власне бажання;

    3) переведення до іншого закладу вищої освіти;

    4) невиконання індивідуального навчального плану або індивідуального плану наукової роботи;

    5) порушення умов договору (контракту), укладеного між закладом вищої освіти та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання;

    6) порушення академічної доброчесності;

    Цей перелік підстав є майже вичерпним, але точно не передбаченор жодним закодавчим актом відрахування студента через відсутність постановки на військовий облік!

    У разі уточнень чи додаткових питань можете поспілкуватись зі мною в режимі онлайн. Для того треба лише натиснути кнопку "звернутись" біля мого профілю. Вдачи Вам!

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня, Наталіє!

    І) У відповідності до пункту 20 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів Військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів.

    Військово-обліковими документами є:

    • для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці;
    • для військовозобов’язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов’язаного;
    • для резервістів - військовий квиток.

    Згідно ст.24 КЗпП При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт ...а також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.

    ІНШИХ ДОВІДОК ПРО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВЗЯТТЯ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК НЕМАЄ.

    Дії ТЦК у Вашому випадку протиправні. Здобувачу освіти повинні були надати відстрочку відразу. А тимчасове посвідчення видати на руки. В даній ситуації необхідно:

    1) Писати заяву про видачу тимчасового посвідчення.

    2) Повторно подавати документи та заяву та документи на відстрочку :

    • заява про надання відстрочки (вона довільної форми, але при необхідності зможу допомогти скласти);
    • паспорт (нотаріальна копія);
    • довідка з ВУЗу.

    ВАЖЛИВО!!! Подавати заяву в військомат потрібно в 2-х екземлярах. На другому екземлярі військомат має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземляр маєте залишити в себе, як доказ Вашого прибуття до військомату!

    Відстрочка дійсна на той час, поки існує сама підстава (право на відстрочку).Тобто поки військовозобов’язаний навчається його не зможуть мобілізувати.

    Якщо ТЦК відмовляється надавати відстрочку та повертати документ, необхідно

    • подавати скарги до обласного тцксп ;
    • телефонувати зі скаргою на гарячу лінію міністерства оборони україни: 0 800 50 04 42
    • телефонувати на урядову гарячу лінію: 1545 працює цілодобово (безкоштовно).

    ІІ) Усі студенти: призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні перебувати на персональному обліку за місцем навчання (оформити особову картку) у відділі організаційно-кадрового забезпечення. Проте відсутність військово-облікового документу не є підставою для відрахування з ВУЗу.

    При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго! Бережіть себе!

    Адвокат Евгений Александрович
    15%
    Адвокат Евгений Александрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Доброго дня, Наталія!

    ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), Є НЕЗАКОННИМИ, ТАК ЯК:

    1) ТАКА ПОСТАНОВА ВЛК (ДОВІДКА) НЕ ПІДЛЯГАЄ ЗАТВЕРДЖЕННЯ ШТАТНОЮ ВЛК І ВІН МАЄ ПРАВО ОТРИМАТИ ТАКУ ДОВІДКУ ВЛК:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    ЗАТВЕРДЖЕНОНаказМіністра оборони України14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    ПОЛОЖЕННЯпро військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України

    "3.8. За статтями (пунктами статей) Розкладу хвороб, які передбачають індивідуальне визначення придатності до військової служби і військової спеціальності, ВЛК щодо військовозобов'язаних, яких призивають на військову службу або приймають на військову службу у добровільному порядку за контрактом, виносить одну із таких постанов:

    "Непридатний до військової служби у мирний час, обмежено придатний у воєнний час";

    "Обмежено придатний до військової служби";

    "Придатний (або непридатний) до військової служби за контрактом, за спеціальністю ___ (вказати спеціальність)";

    "Придатний (або непридатний) до військової служби в миротворчій місії за спеціальністю ___ (вказати спеціальність)";

    "Придатний до військової служби".

    Постанови ВЛК військових комісаріатів оформлюються довідкою ВЛК (додаток 4 до Положення) у двох примірниках, яка не підлягає затвердженню штатною ВЛК і дійсна протягом шести місяців з дня медичного огляду. Копія довідки видається на руки особі, яка пройшла медичний огляд".

    "22.3. Постанови ВЛК, які не підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, оформляються в день медичного огляду і видаються на руки особі, що пройшла медичний огляд, ...".

    2) ВІЙСЬКОВИЙ КВИТОК МАЮТЬ ПРАВО ВИЛУЧАТИ ЛИШЕ ПРИ НАЯВНОСТІ ПІДСТАВ, АЛЕ ЗОБОВ"ЯЗАНІ ПРО ЦЕ НАДАТИ РОЗПИСКУ:

    Указ Президента України

    Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу:

    Про Положення про військови... | від 30.12.2016 № 582/2016 (rada.gov.ua)

    ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента Українивід 30 грудня 2016 року № 582/2016

    ПОЛОЖЕННЯ про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу

    "13. Військовослужбовець (військовозобов'язаний) може передавати військовий квиток іншим фізичним чи юридичним особам лише за умови одержання оформленої у встановленому порядку розписки про отримання відповідними фізичними чи юридичними особами такого квитка".

    ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента Українивід 30 грудня 2016 року № 582/2016

    ПОЛОЖЕННЯ про військовий квиток офіцера запасу:

    "12. Офіцер запасу може передавати військовий квиток іншим фізичним чи юридичним особам лише за умови одержання оформленої у встановленому порядку розписки про отримання відповідними фізичними чи юридичними особами такого квитка.".

    - НА НЕЗАКОННІ ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), ВИ МАЄТЕ ПРАВО:

    1) ПОДАВАТИ СКАРГИ ДО:

    - ОБЛАСНОГО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ);

    - МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ.

    2) ТЕЛЕФОНУВАТИ НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    - МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:

    0 800 50 04 42

    Гарячі лінії | Міністерство оборони України (mil.gov.ua)

    - УРЯДОВУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    Урядова «гаряча лінія» 1545 працює цілодобово

    Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.

    ТАКОЖ ШЛЯХОМ: "подачи административного иска в Окружной административный суд, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    При наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    Всього доброго!

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Наталия!

    ПО САМОЙ ПРОЦЕДУРЕ, КАКУЮ ОН ПРОШЕЛ:

    Здравствуйте!

    Вам нужно получить военный билет (временное удостоверение).

    ПО ПОВОДУ ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА (ВРЕМЕННОГО УДОСТОВЕРЕНИЯ):

    - ВОЕННЫЙ БИЛЕТ:

    Указ Президента України

    Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу:

    Про Положення про військови... | від 30.12.2016 № 582/2016 (rada.gov.ua)

    ИЛИ

    - ВРЕМЕННОЕ УДОСТОВЕРЕНИЕ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    21.11.2017 № 610

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України14 грудня 2017 р.за № 1511/31379

    Про тимчасове посвідчення військовозобов’язаного:

    Про тимчасове посвідчення військ... | від 21.11.2017 № 610 (rada.gov.ua)

    ПРОЦЕДУРА ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:

    Для получения военного билета, Вам необходимо обратиться в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат).

    Вам предоставят перечень документов, который Вам нужно предоставить для получения военного билета в виде копий: паспорта гражданина Украины, ИНН, аттестата, диплома с дополнением к нему, свидетельства о браке, свидетельства о рождении ребёнка и фотографии.

    Обязательно необходимо пройти медкомиссию.

    Решение о пригодности/непригодности Вас к прохождению воинской службы, зависит от результатов медкомиссии.

    В своей деятельности медкомиссия, руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    ДЛЯ ВОЕННООБЯЗАННІХ МЕДКОМИССИЯ ТЦКСП (ВОЕНКОМАТА) ПРОВОДИТСЯ 1 РАЗ В 5 ЛЕТ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "3. Медичний огляд військовозобов'язаних у мирний час та під час мобілізації, на особливий період

    3.1. Медичний огляд військовозобов'язаних проводиться за рішенням військового комісара ВЛК військових комісаріатів.

    3.2. Військовозобов'язані, залежно від категорії запасу, військово-облікової спеціальності та призначення, підлягають повторному огляду ВЛК військових комісаріатів. Крім того, офіцери запасу підлягають повторному огляду зазначеними ВЛК під час чергового атестування, а рядовий, сержантський та старшинський склад запасу ВЛК військових комісаріатів - у разі зміни призначення.

    Кожний військовозобов'язаний оглядається хірургом, терапевтом, невропатологом, психіатром, окулістом, оториноларингологом, стоматологом, дерматологом, а за медичними показаннями і лікарями інших спеціальностей.

    Повторний медичний огляд військовозобов’язаних, які перебувають у запасі 1 і 2 розрядів, раніше визнаних придатними до військової служби або непридатними до військової служби в мирний час за станом здоров’я, а також військовозобов’язаних плавскладу ВМС Збройних Сил України проводиться один раз на 5 років ВЛК військових комісаріатів, а льотного складу - ЛЛК військових комісаріатів".

    Для этого рекомендую перед прибытием в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), где Вас направят на медкомиссию, самостоятельно пройти обследование в больнице, согласно Вашего диагноза, чтобы врачи указали Ваш диагноз, в соответствии с приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, что на много увеличит Ваши шансы, на результаты прохождения медкомиссии в Вашу пользу.

    Вы имеете право получить заключение военно-врачебной комиссии (медкомиссии), чтобы видеть результаты и иметь право обжаловать:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    «22. Оформлення постанов ВЛК

    «22.1. Дані про тих, хто пройшов медичний огляд (прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, військове звання, військова частина, місяць та рік призову на військову службу тощо), діагноз та постанова ВЛК про ступінь придатності до військової служби та про причинний зв'язок записуються в Книгу протоколів засідань ВЛК (ЛЛК). …

    22.3. Постанови ВЛК, які не підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, оформляються в день медичного огляду і видаються на руки особі, що пройшла медичний огляд, або в установленому порядку направляються у військову частину. Свідоцтво про хворобу (довідка ВЛК) з постановою, які підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, направляються на затвердження (контроль) не пізніше 5-денного терміну після медичного огляду. Свідоцтво про хворобу, довідка ВЛК із затвердженою постановою не пізніше ніж через два дні після їх затвердження та одержання із штатної ВЛК висилаються командиру військової частини, у якій проходить службу військовослужбовець, що пройшов медичний огляд, або начальнику, який направив його на медичний огляд, або видаються на руки представникам військових частин за наявності у них підтверджуючих документів.»

    В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать в Центральную ВВК Министерства обороны Украины, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ:

    МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "2.2. Штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом. До штатних ВЛК належать:

    Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК);

    ВЛК регіону;

    ВЛК евакуаційного пункту;

    ВЛК пересувної госпітальної бази.

    Штатні ВЛК комплектуються лікарями із клінічною підготовкою за однією з лікарських спеціальностей (терапія, хірургія, неврологія, психіатрія, оториноларингологія, офтальмологія, організація охорони здоров'я тощо), з досвідом роботи у військових частинах та лікувальних закладах.

    Залучати особовий склад штатних ВЛК для вирішення питань та завдань, не пов'язаних із військово-лікарською експертизою, забороняється.

    2.3. Центральна військово-лікарська комісія

    2.3.1. ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

    2.3.2. Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується директору Військово-медичного департаменту (далі - ВМД) Міністерства оборони України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.

    2.3.3. На ЦВЛК покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також:

    розроблення та участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, посібників, методичних рекомендацій з питань військово-лікарської експертизи;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України та МОЗ України медичних показань для військово-професійного призначення призовників до видів Збройних Сил України, родів військ та за військовими спеціальностями;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України науково обґрунтованих вимог до стану здоров'я військовослужбовців з метою максимального збереження їх на військовій службі, запобігання необґрунтованого їх звільнення із Збройних Сил України за станом здоров'я;

    перевірка якості лікувально-профілактичної роботи у цілях військово-лікарської експертизи серед військовослужбовців у військових частинах і лікувальних закладах Міністерства оборони України;

    контроль за лікувально-оздоровчою роботою серед допризовників, організація медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних та резервістів (кандидатів у резервісти);

    розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи;

    аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;

    проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями-спеціалістами аналізу й оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;

    організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;

    підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;

    прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України;

    проведення спільно з МОЗ України аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, медичного огляду призовників та розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи.

    2.3.4. ЦВЛК має право:

    оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;

    перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;

    перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах;

    перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;

    витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв'язок, а саме:

    виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів;

    особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу);

    архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років);

    залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи;

    перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров'я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів;

    направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов'язаних, резервістів, працівників;

    запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;

    надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів та іншого контингенту;

    розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;

    надавати роз'яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК)".

    В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать путём подачи административного иска в Окружной административный суд, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    ОБ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ЗА НАРУШЕНИЕ ПРАВИЛ ВОИНСКОГО УЧЕТА:ЗА НЕПОЛУЧЕНИЕ ВО ВРЕМЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:

    Вы нарушили правила воинского учёта поэтому при приходе в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), Вас могут привлечь к административной ответственности за нарушение правил воинского учёта по по части 2 статьи 210 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа, в размере от 850 грн. до 1700 грн..

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    "Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

    При наличии вопросов обращайтесь через кнопку "Звернутися".

    Всего доброго!

    Адвокат Евгений Александрович
    Адвокат Евгений Александрович рік тому

    Адвокат, м. Київ, 30 років досвіду

    Наталія!

    "1.Який документ може видати ТЦК для підтвердження взяття на військовий облік, допоки вся ця процедура затвердження та повернення документів до районної ВЛК пройде"?

    - ВІДМІТКА ПРО ПОСТАНОВКУ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК, ПОВИННА БУТИ У ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВОМУ ДОКУМЕНТІ.

    У КРАЙНЬОМУ, ВИПАДКУ, МОЖНА ПОДАТИ ПИСЬМОВУ ЗАЯВУ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ) ОСОБИСТО ЧЕРЕЗ ДІЛОВОДА ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ) ЧИ ПОШТОЮ ЧЕРЕЗ УКРПОШТУ, ДЕ ПОТСАВИТИ ПИТАННЯ:

    - "ЧИ ПОСТАВЛЕНО МЕНЕ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК"?

    - "ЯКЩО ТАК, ТО З ЯКОГО ЧАСУ"?

    - "ЯКЩО НЕ ПОСТАВЛЕНО МЕНЕ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК, ТО ПО ЯКІЙ ПРИЧИНІ"?ПОСТАВЛЕНО МЕНЕ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК"?

    У ЗАЯВІ ТРЕБА ПОСИЛАТИСЯ НА:

    Відповідно до вимог ст.40 Конституції України - «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк».

    Згідно до вимог ст.1 Закону України «Про звернення громадян» - «Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. …».

    Відповідно до вимог ст.4 Закону України «Про звернення громадян» - «Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені. До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких: порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян); створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод; незаконно покладено на громадянина які-небудь обов'язки або його незаконно притягнуто до відповідальності».

    Згідно до вимог ст.18 Закону України «Про звернення громадян» - «Права громадянина при розгляді заяви чи скарги. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; знайомитися з матеріалами перевірки; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги; вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень».

    Відповідно до вимог ст.19 Закону України «Про звернення громадян» - «Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг. Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи. У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев'ятого частини першої цієї статті».

    Так, за вимогами ст.19 Конституції України – «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».

    Згіднодо вимог ст.21 Конституції України – «Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними».

    Відповідно до вимог ст.22 Конституції України – «Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».

    ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ) ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ НАДАТИ ОФІЦІЙНУ ПИСЬМОВУ ВІДПОВІДЬ.

    "2.Чи має право ВУЗ відрахувати студента, якщо він не пред’явить військово-обліковий документ"?

    - НІ, ЦЕ НЕ Є ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ВІДРАХУВАННЯ З ВНЗ.

    При наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "ЗВЕРНУТИСЯ".

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович
    10%
    Крикун Сергій Павлович рік тому

    Юрист, м. Дніпро, 30 років досвіду

    "ПОЛОЖЕННЯ про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08#Text):

    " II. Медичний огляд...

    3. Медичний огляд військовозобов'язаних у мирний час та під час мобілізації, на особливий період...

    3.8... Постанови ВЛК військових комісаріатів оформлюються довідкою ВЛК (додаток 4 до Положення) у двох примірниках, яка не підлягає затвердженню штатною ВЛК і дійсна протягом шести місяців з дня медичного огляду. Копія довідки видається на руки особі, яка пройшла медичний огляд...".

    "ПОРЯДОК організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):

    "34. З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:

    перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа, визначеного у пункті 20 цього Порядку, або відображення в електронній формі інформації, що міститься в таких документах, які можуть пред’являтися (надаватися) з використанням мобільного додатка Порталу Дія. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки;...

    надсилання у семиденний строк з дня видання наказу про прийняття на роботу (навчання), звільнення з роботи, завершення навчання (відрахування із закладу освіти) до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки повідомлень про зміну облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 4);...

    41. У разі прийняття на роботу (навчання) призовників, військовозобов’язаних або резервістів інформація про них у п’ятиденний строк вноситься до списків персонального військового обліку та відомості оперативного обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів...".

    ---

    Доброго дня, Наталю! По-перше, пояснення службовців РТЦК та СП про затвердження постанови ВЛК штатною ВЛК є неправдивими, такими, що вводять в оману військовозобов'язаного, зловживають своїм службовим становищем та не виконують своїх зобов'язань по веденню військового обліку. Належним буде або подати на ім'я керівника РТЦК та СП (під реєстрацію її вручення на своєму примірнику) про незаконні дії, припинення порушень, постановку на військовий облік та видачу військово-облікового документа або подати скаргу (під реєстрацію вручення) на ім'я керівника обласного ТЦК а СП. Щодо погроз роботодавця та навчального закладу, то, навпаки, це вони незаконно прийняли військовозобов'язаного на роботу та навчання, це вони мали повідомити РТЦК та СП про прийняття на роботу та навчання, це вони з прийняттям на роботу та навчання мали взяти військовозобов'язаного на військовий облік, а не вимагати зараз військово-обліоквих документів. Належним у цій частині подати заяви про дії РТЦК та СП з відмовою приймати на військових облік та видавати документи.

    Пуха Наталія ТендерОк
    7.5%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    1.Який документ може видати ТЦК для підтвердження взяття на військовий облік, допоки вся ця процедура затвердження та повернення документів до районної ВЛК пройде?

    Військовий квиток або Тимчасове посвідчення - зазначенні документи оформляються від 1до 3 днів у ТЦК та СП

    2.Чи має право ВУЗ відрахувати студента, якщо він не пред’явить військово-обліковий документ?

    Ні, військвий квиток чи тимчасове посвідчення- підтверджує факт перебування на обліку у ТЦК та СП,та його відсутність не є підставою для відрахування з числа студентів. порядок відрахування та підстави для відрахування зазначені у договорі на навчання та Статуті ВУЗУ

    Успіхів


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України