Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
883 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня. На роботі сказали поїхати в офіс та зробити електронний підпис, відповідь: "нада, бо працюєте". Чи нормально, чи не нашкодить мені передача мого ЕЦП бо я так розумію там ми і будемо його робити, і його нада буде залишити. Особливо в цей час що зараз, чи не зможуть його використовувати в цілях шантажу, чи чогось іншого що може мені нашкодити. Які питання можливо потрібно уточнити, акцентувати увагу?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (8)
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Добрый день!
Сообщаю следующее:
В соответствии с Законом Украины «Про электронные доверительные услуги», квалифицированная электронная подпись – усовершенствованная электронная подпись, которая создается с использованием средства квалифицированной электронной подписи и базируется на квалифицированном сертификате открытого ключа;
Электронная подпись – это электронные данные, которые добавляются подписантом к другим электронным данным или логично с ними связываются и используются им как подпись.
Средство квалифицированной электронной подписи – аппаратно-программное или аппаратное устройство, или программное обеспечение, реализующие криптографические алгоритмы генерации пар ключей и / или создание квалифицированной электронной подписи и / или проверки квалифицированной электронной подписи и / или хранения личного ключа квалифицированной электронной подписи, который соответствует требованиям действующего Закона «Про электронные доверительные услуги».
КЭП накладывается с помощью личного ключа и проверяется с помощью открытого ключа. Система цифровой подписи предполагает, что каждый пользователь сети имеет свой личный ключ (хранится в тайне), который используется для формирования подписи, а также соответствующий этому личному ключу открытый ключ, известный остальным пользователям сети, и предназначен для проверки подписи. Цифровая подпись вычисляется на основе личного ключа отправителя информации и, собственно, информационных битов документа (файла). Способ вычисления цифровой подписи гарантирует, что знания открытого ключа не может привести к подделке подписи.
Вам необходимо в короткие сроки получить новый файл ЕЦП и пароль,таким образом старая версия утратит дееспособность.
Пока ЕЦП действует, лицо завладевшее ею сможет подписывать договора от вашего имени в том числе сомнительного содержания.
С уважением,
Константин Гончаренко
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Валентине!
Вимоги Вашого керівництва незаконні.
ЦП, тобто електронний цифровий підпис – це аналог власноручного підпису. Його можна накласти, наприклад, на документ онлайн. Для управління електронним підписом при реєстрації надається таємний ключ.
Відповідно до статті 3 Закону України від 22.05.2003р. №852-IV “Про електронний цифровий підпис” електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо:
- електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
ЕЦП – це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора.
За допомогою послуг ЕЦП можна підписувати електронні документи, користуватися електронними послугами, реєструватися на державних порталах тощо. Документи, підписані за допомогою ЕЦП, мають таку саму юридичну силу, як і звичайні.
Отримати послуги ЕЦП фізична або юридична особа може в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК), повний перелік яких наведено в Електронному реєстрі суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з ЕЦП.
Виникнуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото.
Юрист, м. Харків, 14 років досвіду
Доброго дня!
Особистий ключ кваліфікованого електронного підпису не можна передавати іншій особі, інакше він буде вважатися скомпрометованим, тобто недійсним.
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані:
Якщо ви передаєте право підписувати документи іншій особі, то така особа може робити це лише за допомогою свого власного електронного підпису.
Як варіант запропонуйте роботодавцю вам самостійно зробити такий ЕЦП і залишити у себе на зберіганні, а за необхідністю підписувати документи ви будете самостійно після ознайомлення з цими документами
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Валентине!
Якщо Ви будете оформлювати ЕЦП виключно для себе та для власного користування, у тому числі на роботі, тоді питань немає. Якщо Ваш ключ може потрапити до іншої особи, взагалі КАТЕГОРИЧНО не раджу нічого оформлювати.
ЕЦП - це по суті звичайно підпис та паспорт в одному вимірі, по якому можливо вчинити дуже багато дій. Передавати ЕЦП сторонній особі - ЗАБОРОНЕНО.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Юрист, м. Одеса, 11 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня. ЕЦП це аналог власноручного підпису і їм можливо підписати будь які документи. Цікаво, що це за робота. Можливо на вас хочуть відкрити ФОП і працювати з вами як з ФОП
Адвокат, м. Рівне, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіЦей підпис зробити взагалі не проблема, однак це ваш особистий підпис з паролем, який не можна нікому передавати. Зробити можна онлайн через банки або в податковій. Необхідний для підписання електронних документів або входження в особисті кабінети податкової, пенсійного, ДІЇ.
Нікому такі речі передавати не можна. Користуватися тільки особисто.
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
КЗпП України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#n263):
"Стаття 9. Недійсність умов трудових договорів, які погіршують становище працівників
Умови трудових договорів, які погіршують становище працівників порівняно з законодавством України про працю, є недійсними.
Забороняється примушення працівника до укладення трудового договору, який містить умови, щодо яких між працівником та роботодавцем не досягнуто взаємної згоди.".
Закон України "Про електронні довірчі послуги" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/2155-19#Text):
"Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
12) електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис;...
23) кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа;...
Стаття 19. Засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки
1. Засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки повинні забезпечувати:
належний рівень унікальності пари ключів, що ними генеруються;
конфіденційність особистих ключів під час їх генерації, зберігання та створення кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
захист від доступу до особистих ключів сторонніх осіб...
Стаття 22. Ідентифікація особи під час формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа...
2. Ідентифікація особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється в один із таких способів:
1) за особистої присутності фізичної особи, фізичної особи - підприємця чи уповноваженого представника юридичної особи - за результатами перевірки відомостей (даних) про особу, отриманими у встановленому законодавством порядку з Єдиного державного демографічного реєстру, за паспортом громадянина України або іншими документами, виданими відповідно до законодавства про Єдиний державний демографічний реєстр та про документи, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи;
2) віддалено (без особистої присутності особи), з одночасним використанням засобу електронної ідентифікації, що має високий або середній рівень довіри, раніше виданого фізичній особі, фізичній особі - підприємцю чи уповноваженому представнику юридичної особи за особистої присутності, та багатофакторної автентифікації;
3) за ідентифікаційними даними особи, що містяться у кваліфікованому сертифікаті електронного підпису чи печатки, раніше сформованого (сформованої) та виданого (виданої) згідно з пунктом 1 або 2 цієї частини, за умови чинності такого сертифіката;
4) з використанням інших способів ідентифікації, визначених законом, надійність яких є еквівалентною особистій присутності та підтверджена органом з оцінки відповідності...
Стаття 25. Скасування, блокування та поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів
1. Кваліфікований сертифікат відкритого ключа не пізніше ніж протягом двох годин скасовується суб’єктом, який видав сертифікат, у разі:
1) подання користувачем електронних довірчих послуг заяви про скасування виданого йому кваліфікованого сертифіката відкритого ключа в будь-який спосіб, що забезпечує підтвердження особи-користувача;
6. Кваліфікований сертифікат відкритого ключа не пізніше ніж протягом двох годин блокується суб’єктом, який видав сертифікат, у разі:
подання користувачем електронних довірчих послуг заяви про блокування виданого йому кваліфікованого сертифіката відкритого ключа в будь-який спосіб, що забезпечує підтвердження особи-користувача;...
Стаття 28. Кваліфікована електронна довірча послуга зберігання кваліфікованих електронних підписів, печаток та сертифікатів, пов’язаних з цими послугами
1. Кваліфікована електронна довірча послуга зберігання кваліфікованих електронних підписів, печаток та сертифікатів, пов’язаних з цими послугами, забезпечує зберігання раніше створених кваліфікованих електронних підписів чи печаток та сформованих сертифікатів, пов’язаних з цими послугами, протягом строку, визначеного законодавством у сфері архівної справи для зберігання паперових документів.
2. Обов’язкові вимоги до кваліфікованої електронної довірчої послуги зберігання кваліфікованих електронних підписів, печаток, електронних позначок часу та сертифікатів, пов’язаних з такими послугами, а також порядок перевірки їх дотримання встановлюються Кабінетом Міністрів України...
Стаття 36. Відповідальність у сфері електронних довірчих послуг
1. Шкода, заподіяна користувачеві електронних довірчих послуг надавачами електронних довірчих послуг, засвідчувальним центром, центральним засвідчувальним органом чи контролюючим органом, підлягає відшкодуванню у повному розмірі в установленому законом порядку.
2. Особи, винні в порушенні вимог цього Закону або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері електронних довірчих послуг, несуть кримінальну, адміністративну та цивільно-правову відповідальність згідно із законом.
3. Спори, що виникають у сфері електронних довірчих послуг, вирішуються в порядку, встановленому законом.".
Кримінальний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14):
" Стаття 190. Шахрайство...
3. Шахрайство, вчинене у великих розмірах, або шляхом незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки, -
карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років...
Стаття 200. Незаконні дії з документами на переказ, платіжними картками та іншими засобами доступу до банківських рахунків, електронними грошима, обладнанням для їх виготовлення
1. Підробка документів на переказ, платіжних карток чи інших засобів доступу до банківських рахунків, електронних грошей, а так само придбання, зберігання, перевезення, пересилання з метою збуту підроблених документів на переказ, платіжних карток або їх використання чи збут, а також неправомірний випуск або використання електронних грошей -
карається штрафом від трьох до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, -
караються штрафом від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.".
---
Доброго дня, пане Валентине! Точно, що корисних для Вас немає і не може бути, а токож, що з корисливих та шкідливих для Вас цілей пропонується, вимагається від Вас оформити КЕП та, зрозуміло, передати Вами відповідним особам (бути присутніми при створенні Вами) сертифіката відкритого ключа - електронного листа на Вашу е-пошту. Це як передати паспорт при працевлаштуванні реалізатором, загубити паспорт, передати ключ від квартири тощо. Працевлаштування за трудовим договором не має ніякого відношення до створення КЕП, не вимагає створення КЕП, є особистим рішенням особи за межами місця роботи у випадках, де застосування КЕП необхідне. До формування КЕП та передачі сертифіката відкритого ключа працівник не може бути примушений, в тому числі під страхом звільнення з роботи. А при вчиненні кримінальних правопорушень із застосуванням Вашого КЕП не виключна Ваша відповідальність в якості співучасника.
Юрист, м. Київ, 8 років досвіду
Вітаю Електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис;
Кваліфікований електронний підпис ( далі - КЕП) - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключаЕлектронний цифровий підпис використовується в електронному документообігу, в електронній звітності для контролюючих органів, при отримання державних послуг (відомості з державних реєстрів, подання заявок, звернень тощо), при проведення електронних торгів, при взаємодії з судом (електронне судочинство) та ін.
Переваги кваліфікованого електронного підписуКваліфікований електронний підпис має певні переваги від звичайного підпису (підпис та печатка) такого характеру як:
Таким чином, переваги електронного цифрового підпису безперечні, а, якщо врахувати, що в системах, де циркулюють електронні документи, пред'являються підвищені вимоги до цілісності та автентичності документів, то альтернативи для цифрового підпису немає.
Порядок отримання кваліфікованого електронного підписуДля того, щоб отримати електронний цифровий підпис, юридичній особі та фізичній особі-підприємцю необхідно звернутися до Акредитованого центру сертифікації ключів. При цьому ви маєте надати:
Крім цього, зможуть знадобитись такі додаткові документи:
Необхідно звернути увагу, копії та витяги, крім копій паспортів та нотаріально засвідчених копій, посвідчуються підписом підприємця та його печаткою. Якщо заявник подав не засвідчену копію документа, його копія може бути засвідчена підписом та печаткою посадової особи Центру.Для фізичних осіб перелік необхідних документів такий:
Акредитований центр забезпечує виконання вимог щодо надання послуг електронного цифрового підпису; надає допомогу підписувачам під час генерації особистих та відкритих ключів у разі отримання від них відповідного звернення та вживає заходів щодо забезпечення безпеки інформації під час генерації; використовує надійні засоби електронного цифрового підпису, програмно-технічний комплекс, засоби криптографічного захисту інформації відповідно до вимог Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації і Мін'юсту.Акредитований центр під час надання послуги сертифікації фізичним та юридичним особам зобов'язаний генерувати відкритий та особистий ключі підписувача, формувати сертифікат згідно із законом.Під час формування сертифіката акредитований центр:
Сертифікат підписувача, сформований акредитованим центром, чинний не більше ніж два роки. Тобто термін дії КЕП не перевищує 2 років. Потім необхідно проходити процедуру отримання з початку.
Способи отримання електронного цифрового підписуНайпростіше отримати ключ для фізособи або юридичної особи в ПриватБанку через особистий кабінет на сайті. У кабінеті для фізичних осіб перейдіть:
1. У розділ "Всі послуги"
2. Пункт "Бізнес"
3. Електронний цифровий підпис
4. Завантажити сертифікат
Приват24 для фізичних осіб
У кабінеті для юридичних осіб перейдіть:
1. У розділ "Ще"
2. Пункт "Налаштування"
3. Ключі ЕЦП
4. Отримати сертифікат
Приват24 для бізнесу
Ще один спосіб отримання послуги пропонує цифровий додаток Дія
Для отримання ЕЦП можна також скористатися Кабінетом електронних сервісів: https://kap.minjust.gov.ua
Перевірити термін дії та працездатність Вашого КЕПДля отримання інформації про термін дії КЕП треба завантажити посилений сертифікат особистого КЕП з веб-сайту АЦСК, в якому Ви отримали КЕП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату КЕП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат КЕП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифіката сплинув, Ви не зможете користуватись КЕП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий КЕП.
Для зміни КЕП в Єдиному державному реєстрі декларацій вам необхідно:
Після отримання нового КЕП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна КЕП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ».
Для зміни КЕП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати відповідний АЦСК, в якому Ви отримали новий КЕП, обрати файл нового КЕП, вказати пароль від нового КЕП та натиснути кнопку «Змінити КЕП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну КЕП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим КЕП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.
Для перевірки працездатності КЕП Ви можете скористатись online-сервісом накладання КЕП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».
Якщо при накладенні КЕП виникає помилка, слід звернутись до АЦСК, який Вам видав КЕП.
Зберігайте Ваш ключ КЕП, пароль від нього, а також адресу електронної поштової скриньки, з якою Ви зареєстровані у Реєстрі, та пароль від неї у захищеному місці.
Також нагадуємо, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https://nazk.gov.ua у розділі «Декларування» Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром, відповідями на поширені питання при роботі з Реєстром та іншими матеріалами з питань електронного декларування.
У разі виникнення проблем технічного характеру Ви можете звернутись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти [[1]], при цьому:
- направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;
- у темі листа зазначайте суть Вашого питання;
- у листі необхідно зазначити Ваші П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.
Послуги, які можна отримати за допомогою ЕЦП