Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
883 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
15 марта подали все документы на обмен. Дважды приехали за документами, безрезультатно. Сроки не уточнили и не обозначили. На предприятии надо продлить бронь, без этой карточки не продлят, а на руки временный документ не выписывают. Помогите пожалуйста разобраться
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (8)
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, пані Ларисо!
Насправді в законодавстві такі строки не врегульовано, тобто все залежить від позиції працівників ТЦК та СП. Я раджу подати письмову заяву про видачу військово-облікового документу, якщо чоловік, окрім броні, має ще поважні підстави для відстрочки. Якщо ні, треба бути обережним, аби його взагалі не мобілізували. На жаль, трапляється і таке.
В цілому майже 2 місяці - забагато, звичайно. Треба детальніше розібратись у Вашій ситуації для вироблення алгоритму дій.
Всього доброго. Якщо консультація була корисною, натискайте галочку внизу фотографії профіля та залишайте відгук!
Для більш детальної консультації натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, строк видачі не встановлений законом.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0582-17#Text
Враховуючи, закон України про звернення громадян, термін розгляду заяви становить 30 днів.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%...
Тому у разі, якщо вам не видадуть його протягом місяця з моменту подачі заяви. Подавайте скаргу на гарячу лінію Міністерства оборони України 0 800 500 442, та на ім'я комісара.
Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Лариса!
Перш за все треба написати до ТЦК письмову заяву про обмін військово-облікової картки, в якій визначити причину оновлення картки. Точних строків в цьому випадку воєнне законодавство не містить, і тому треба орієнтуватись на закон України Про звернення громадян.
Це означає, що у разі, якщо питання не потребує додаткової перевірки, то воно повинно бути вирішено протягом 15 днів. Загальний термін розгляду звернення не може перевищувати 30 днів. Якщо є необхідність у додатковій перевірці цей строк може бути продовжений максимум до 45 днів із повідомлення про це заявителя.
Бездіяльність ТЦК (яка, доречи, може бути невипадковою в даній ситуації!) чи відмову у вирішенні питання можна оскаржити до обласного ТЦК або прямо до окружного адміністративного суду.
По-перше, скарги на незаконні дії представників «військоматів», пов’язані із процесом мобілізації можуть бути в усній формі викладені на гарячій лінії Міністерства Оборони: 0-800-500-410, 0-800-500-442, 044-454-44-99 (нижче більш детально).
По-друге, скарги на порушення законодавства під час мобілізації подаються керівнику Центру комплектування та соціальної підтримки (воєнкому) або до вищестоячого обласного ТЦКСП (військкомату).
Скарга має містити детальний опис обставин порушення і клопотання про припинення порушення.
По-третє, у випадку відсутності належної реакції «воєнкома), незаконні дії, що стосуються мобілізації можуть бути оскаржені до адміністративного суду. Для отримання правової допомоги з цього питання необхідно звернутися до адвоката.
Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України
0 800 50 04 42
Call-центр Міністерства оборони Українидля вирішення проблемних питань та координації розгляду звернень громадян:
Розпорядок роботи Саll-центру Міністерства оборони України
Понеділок — четвер з 09.00 до 18.00
П’ятниця з 09.00 до 16.45
Перерва на обід з 13.00 до 13.45
Субота з 09.00 до 15.00
Call-центр Збройних Сил України для забезпечення своєчасного та якісного розгляду звернень (заяв) громадян. До нього входять Call-центри видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань, Call-центри Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь", Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги.
Номер багатоканального зв'язку Call-центру Збройних Сил України — 0800500410, (044) 454-44-99.
Графік роботи Call-центрів видів, окремих родів війск (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань - у робочі дні з 09.00 до 18.00.
Графік роботи Call-центрів Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь" —цілодобово, щоденно.
Графік роботи Call-центру Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги — у робочі дні з 09.00 до 18.00. Електронна адреса: Call-center_ZSU@mil.gov.ua.
«Гаряча лінія» з питань проходження військової служби за контрактом, в тому числі для бажаючих вступити до українського війська, відповіді на телефонні дзвінки за телефоном
0 800 500 051 — щоденно з 09.00 до 18.00 крім суботи та неділі;
У разі уточнень чи додаткових питань можете поспілкуватись зі мною в режимі онлайн. Для того треба лише натиснути кнопку "звернутись" біля мого профілю.
Постараюсь на них відповісти чи за потреби надати практичну допомогу.
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
"ПОРЯДОК організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1487-2022-%D0%...):
"16.. Персонально-первинний військовий облік передбачає облік відомостей стосовно призовників, військовозобов’язаних та резервістів за місцем їх проживання у відповідній адміністративно-територіальній одиниці. У селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, ведення такого обліку покладається на виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.
Персональний військовий облік передбачає облік відомостей щодо таких осіб за місцем їх роботи (служби) або навчання та покладається на керівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій...
24. З метою забезпечення персонально-первинного військового обліку виконавчі органи сільських, селищних, міських рад здійснюють:..
4) ведення карток первинного обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 3), які проживають на території адміністративно-територіальної одиниці;...
25. Під час взяття призовників, військовозобов’язаних та резервістів на персонально-первинний військовий облік виконавчі органи сільських, селищних, міських рад:...
проводять оформлення картки первинного обліку...
31. Звіряння даних карток первинного обліку з обліковими даними відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки здійснюється відповідно до графіка звіряння, затвердженого розпорядженням голови відповідної районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, міського голови...
33. Персональний військовий облік в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях ведеться за списками персонального військового обліку (додаток 5)...".
"ПОРЯДОК бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/76-2023-%D0%BF...):
"6. Підприємства, установи і організації, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), подають список до органу державної влади, іншого державного органу, який встановив (довів) мобілізаційне завдання (замовлення).
Список подається за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2...
---
Доброго вечора, пані Ларисо! Не розумію, про яку військову облікову картку, взагалі, та її заміну, зокрема, йдеться. Персональний військовий облік на підприємстві, в установі або організації здійснються в порядку оформлення Списку персональноо військового обліку, а не військових облікових карток. При цьому, форма Списку не є документом суворої звітності, не видається РТЦК та СП, формується за зразком додатку 5 до наведеного Порядку. Для оформлення броні підприємство, організація або установа також подає "СПИСОК військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час" за формою додатку 1 до Порядку бронювання, який не передбачає ніяких військових облікових карток. Можливо Ви мали на увазі військово-обліковий документ військовозобов'язаного - тоді це інше питання; але це питання, що вирішується особисто військовозобов'язаним.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Здравствуйте!
Вам нужно получить военный билет (временное удостоверение).
ПО ПОВОДУ ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА (ВРЕМЕННОГО УДОСТОВЕРЕНИЯ):
- ВОЕННЫЙ БИЛЕТ:
Указ Президента України
Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу:
Про Положення про військови... | від 30.12.2016 № 582/2016 (rada.gov.ua)
ИЛИ
- ВРЕМЕННОЕ УДОСТОВЕРЕНИЕ:
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.11.2017 № 610
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України14 грудня 2017 р.за № 1511/31379
Про тимчасове посвідчення військовозобов’язаного:
Про тимчасове посвідчення військ... | від 21.11.2017 № 610 (rada.gov.ua)
ПРОЦЕДУРА ПОЛУЧЕНИЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:
Для получения военного билета, Вам необходимо обратиться в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат).
Вам предоставят перечень документов, который Вам нужно предоставить для получения военного билета в виде копий: паспорта гражданина Украины, ИНН, аттестата, диплома с дополнением к нему, свидетельства о браке, свидетельства о рождении ребёнка и фотографии.
Обязательно необходимо пройти медкомиссию.
Решение о пригодности/непригодности Вас к прохождению воинской службы, зависит от результатов медкомиссии.
В своей деятельности медкомиссия, руководствуется приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, где указаны все диагнозы, графы отношения к воинской службе, порядке проведения медкомиссии, основания для признания пригодным/непригодным к прохождению срочной воинской службы, службы офицеров запаса, при мобилизации, воинской службы по контракту, в резерве и т.п.:
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.08.2008 № 402
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800
Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:
Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)
ДЛЯ ВОЕННООБЯЗАННІХ МЕДКОМИССИЯ ТЦКСП (ВОЕНКОМАТА) ПРОВОДИТСЯ 1 РАЗ В 5 ЛЕТ:
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.08.2008 № 402
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800
Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:
Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)
"3. Медичний огляд військовозобов'язаних у мирний час та під час мобілізації, на особливий період
3.1. Медичний огляд військовозобов'язаних проводиться за рішенням військового комісара ВЛК військових комісаріатів.
3.2. Військовозобов'язані, залежно від категорії запасу, військово-облікової спеціальності та призначення, підлягають повторному огляду ВЛК військових комісаріатів. Крім того, офіцери запасу підлягають повторному огляду зазначеними ВЛК під час чергового атестування, а рядовий, сержантський та старшинський склад запасу ВЛК військових комісаріатів - у разі зміни призначення.
Кожний військовозобов'язаний оглядається хірургом, терапевтом, невропатологом, психіатром, окулістом, оториноларингологом, стоматологом, дерматологом, а за медичними показаннями і лікарями інших спеціальностей.
Повторний медичний огляд військовозобов’язаних, які перебувають у запасі 1 і 2 розрядів, раніше визнаних придатними до військової служби або непридатними до військової служби в мирний час за станом здоров’я, а також військовозобов’язаних плавскладу ВМС Збройних Сил України проводиться один раз на 5 років ВЛК військових комісаріатів, а льотного складу - ЛЛК військових комісаріатів".
Для этого рекомендую перед прибытием в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), где Вас направят на медкомиссию, самостоятельно пройти обследование в больнице, согласно Вашего диагноза, чтобы врачи указали Ваш диагноз, в соответствии с приказом Министерства обороны Украины # 402 от 14.08.2008 года, с изменениями к нему, что на много увеличит Ваши шансы, на результаты прохождения медкомиссии в Вашу пользу.
Вы имеете право получить заключение военно-врачебной комиссии (медкомиссии), чтобы видеть результаты и иметь право обжаловать:
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.08.2008 № 402
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800
Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:
Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)
«22. Оформлення постанов ВЛК
«22.1. Дані про тих, хто пройшов медичний огляд (прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, військове звання, військова частина, місяць та рік призову на військову службу тощо), діагноз та постанова ВЛК про ступінь придатності до військової служби та про причинний зв'язок записуються в Книгу протоколів засідань ВЛК (ЛЛК). …
22.3. Постанови ВЛК, які не підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, оформляються в день медичного огляду і видаються на руки особі, що пройшла медичний огляд, або в установленому порядку направляються у військову частину. Свідоцтво про хворобу (довідка ВЛК) з постановою, які підлягають затвердженню (контролю) штатною ВЛК, направляються на затвердження (контроль) не пізніше 5-денного терміну після медичного огляду. Свідоцтво про хворобу, довідка ВЛК із затвердженою постановою не пізніше ніж через два дні після їх затвердження та одержання із штатної ВЛК висилаються командиру військової частини, у якій проходить службу військовослужбовець, що пройшов медичний огляд, або начальнику, який направив його на медичний огляд, або видаються на руки представникам військових частин за наявності у них підтверджуючих документів.»
В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать в Центральную ВВК Министерства обороны Украины, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ:
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.08.2008 № 402
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800
Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:
Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)
"2.2. Штатні ВЛК є військово-медичними установами. Вони мають гербову печатку, кутовий штамп та утримуються за окремим штатом. До штатних ВЛК належать:
Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК);
ВЛК регіону;
ВЛК евакуаційного пункту;
ВЛК пересувної госпітальної бази.
Штатні ВЛК комплектуються лікарями із клінічною підготовкою за однією з лікарських спеціальностей (терапія, хірургія, неврологія, психіатрія, оториноларингологія, офтальмологія, організація охорони здоров'я тощо), з досвідом роботи у військових частинах та лікувальних закладах.
Залучати особовий склад штатних ВЛК для вирішення питань та завдань, не пов'язаних із військово-лікарською експертизою, забороняється.
2.3. Центральна військово-лікарська комісія
2.3.1. ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.
2.3.2. Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується директору Військово-медичного департаменту (далі - ВМД) Міністерства оборони України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.
2.3.3. На ЦВЛК покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також:
розроблення та участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, посібників, методичних рекомендацій з питань військово-лікарської експертизи;
розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України та МОЗ України медичних показань для військово-професійного призначення призовників до видів Збройних Сил України, родів військ та за військовими спеціальностями;
розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України науково обґрунтованих вимог до стану здоров'я військовослужбовців з метою максимального збереження їх на військовій службі, запобігання необґрунтованого їх звільнення із Збройних Сил України за станом здоров'я;
перевірка якості лікувально-профілактичної роботи у цілях військово-лікарської експертизи серед військовослужбовців у військових частинах і лікувальних закладах Міністерства оборони України;
контроль за лікувально-оздоровчою роботою серед допризовників, організація медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних та резервістів (кандидатів у резервісти);
розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи;
аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;
проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями-спеціалістами аналізу й оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;
організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;
підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;
прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України;
проведення спільно з МОЗ України аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, медичного огляду призовників та розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи.
2.3.4. ЦВЛК має право:
оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;
перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;
перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах;
перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;
витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв'язок, а саме:
виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів;
особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу);
архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років);
залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи;
перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров'я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів;
направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов'язаних, резервістів, працівників;
запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;
надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів та іншого контингенту;
розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;
надавати роз'яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК)".
В случае несогласия с решением медкомиссии, такое решение возможно обжаловать путём подачи административного иска в Окружной административный суд, С ПРИСОЕДИНЕНИЕМ КОПИЙ МЕДИЦИНСКИХ ДОКУМЕНТОВ, КОТОРЫЕ ПОДТВЕРЖДАЮТ ДИАГНОЗ, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15
ОБ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ЗА НАРУШЕНИЕ ПРАВИЛ ВОИНСКОГО УЧЕТА:ЗА НЕПОЛУЧЕНИЕ ВО ВРЕМЯ ВОЕННОГО БИЛЕТА:
Вы нарушили правила воинского учёта поэтому при приходе в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (новое название учреждения которое сменило военкомат), Вас могут привлечь к административной ответственности за нарушение правил воинского учёта по по части 2 статьи 210 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа, в размере от 850 грн. до 1700 грн..
Кодекс України про адміністративні правопорушення:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text
"Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".
При наличии вопросов обращайтесь через кнопку "Звернутися".
Всего доброго!
Адвокат, м. Рівне
Доброго Дня
Щодо Вашого питанням
На роботу чи навчання можуть приймати лише після підтвердження того, що військовозобов'язаний перебуває на військовому обліку. Тобто мають перевіряти військово-облікові документи:
Роботодавець перед тим, як прийняти на роботу працівника, відповідно до положення, яке набрало законної сили, зобов'язаний перевірити, чи кандидат на ту чи іншу посаду перебуває на військовому обліку, де саме, і чи є дані актуальними. Тобто, якщо кандидат на посаду не дає інформацію про свій військовий облік, роботодавець не має права прийняти такого працівника на роботу, оскільки прийняття на роботу буде суперечити постанові Кабміну. У постанові також прописано, що державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації повинні доводити правила військового обліку до громадян під особистий підпис при прийнятті на роботу (навчання). А також протягом 7 днів після прийняття на роботу, навчання або звільнення, завершення навчання повідомляти ТЦК про зміну облікових даних призовників, військовозобов'язаних та резервістів.
На вимогу громадян мають сповіщати про необхідність прибути до територіальних центрів комплектування.
Удачі
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
подайте письмову заяву у канцелярыю, начальника тцк сп зі штампом про прийняття на другому примірнику.
Заява про постановку на облік видачу биллета и оторочку по учебе
ВАМ ТРЕБА ПОДАТИ ЗАЯВУ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ): через канцелярію з штампом про прийняття
З А Я В А
про постановку мене на військовий облік, видачу мені військового квитка офіцера запасу (тимчасового посвідчення), надання мені відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки та про надання (направлення) у мою адресу як військовозобов’язаного повідомлення про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, за листом-повідомленням, разом з наданням (направленням) мені довідки для Державної прикордонної служби України відносно мене, як військовозобов’язаного про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації
Повідомляю, що ___.
Відповідно до вимог ст.40 Конституції України - «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк».
Згідно до вимог ст.1 Закону України «Про звернення громадян» - «Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. …».
Відповідно до вимог ст.18 Закону України «Про звернення громадян» - «Права громадянина при розгляді заяви чи скарги. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; знайомитися з матеріалами перевірки; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги; вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень».
Згідно до вимог ст.19 Закону України «Про звернення громадян» - «Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг. Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи. У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев'ятого частини першої цієї статті».
Відповідно до вимог ст.19 Конституції України – «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».
Згіднодо вимог ст.21 Конституції України – «Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними».
Відповідно до вимогст.22 Конституції України – «Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».
Так, з метою реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів, як людини і громадянина, я як військовозобов’язаний, маю право звернутися з заявою до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, які є обов’язковими для вирішення лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог п.16 ч.1 ст.8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» – «Заходи правового режиму воєнного стану. 1. В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану:...16) забороняти громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міністерстві оборони України, Службі безпеки України чи Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу Служби безпеки України чи Служби зовнішньої розвідки України».
Згідно до вимог ст.37 Закону України «Про військовий обов’язок і військовуслужбу» – «Взяття на військовий облік, зняття та виключення з нього. 1. Взяттю на військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України:... 2) на військовий облік військовозобов'язаних: звільнені з військової служби в запас; які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу»; військовозобов'язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання; звільнені зі служби поліцейські, особи начальницького та рядового складу Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби України, співробітники Служби судової охорони, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України; які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов'язаних; зняті з військового обліку Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України відповідно за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України; які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від призову на строкову військову службу; які досягли 27-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників; які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування у запасі; 3) на військовий облік резервістів: які зараховані в особливий період на службу у військовому оперативному резерві; які уклали контракт про проходження служби у військовому резерві Збройних Сил України та інших військових формувань; які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання. ...».
Так, в зв’язку з введеним та продовженням дії воєнного стану в Україні, дією правового режиму воєнного стану, я повинен стати на військовий облік, за місцем реєстрації мого тимчасового місця проживання, за ___.
Вказане свідчить про необхідність поставити мене на військовий облік у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.
Відповідно до вимог Указу Президента України «Про Положення про військовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу та Положення про військовий квиток офіцера запасу» № 582/2016 від 30.12.2016 року; наказу Міністерства оборони України № 610 від 21.11.2017 року «Про тимчасове посвідчення військовозобов’язаного», передбачено порядок видачі військовозобов’язаному військового квитка (тимчасового посвідчення).
Так, я повинен мати військово-обліковий документ: військовий квиток (тимчасове посвідчення).
Згідно до вимог п.п.2 п.8 Указу Президента України № 69/2022 від 24.02.2022 року «Про загальну мобілізацію» – «У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до частини другої статті 102, пунктів 1, 17, 20 частини першої статті 106 Конституції України постановляю: 1. Оголосити та провести загальну мобілізацію (далі – мобілізація).2. Мобілізацію провести на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва. 3. Мобілізація проводиться протягом 90 діб із дня набрання чинності цим Указом. … 8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку: 1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини; 2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;…».
Відповідно до вимог ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» – «Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації…Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;...».
Так, враховуючи те, що я є студентом денного відділення у іноземному учбовому закладі: ,___ копія якого мною приєднана до даної заяви /Додаток № 1/.
Відповідно до листа-повідомлення Державної прикордонної служби України, на сайті: Уряд вніс зміни до Правил перетинання державного кордону громадянами України (dpsu.gov.ua): «04 квiтня 2022 10:53 Серед іншого, зміни визначають деякі питання щодо перетинання кордону в період дії на території України надзвичайного або воєнного стану. Також перетнути державний кордон на виїзд з України можуть громадяни України, …. та здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за кордоном за денною або дуальною формами здобуття освіти (студенти, слухачі)», а за позицією Державної прикордонної служби України при перетині кордону військовозобов’язаним треба пред’являти листи, довідки для Державної прикордонної служби України відносно особи військовозобов’язаного про те, що ця особа не підлягає призову по мобілізації, так як має право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на підставі абз.2 ч.3 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»: «…Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;...».
Таким чином, з метою реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів, як людини і громадянина, я як військовозобов’язаний, маю право звернутися з заявою до Мукачівського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, яка є обов’язковою для вирішення, для отримання мною як військовозобов’язаним повідомлення про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, за листом-повідомленням, разом з наданням (направленням) мені як військовозобов’язаному довідки для Державної прикордонної служби України про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.
На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами Конституції України;Загальної Декларації прав людини; Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод; Міжнародного пакту про громадянські і політичні права; Указу Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 року «Про введення воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 133/2022 від 14.03.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 259/2022 від 18.04.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 341/2022 від 17.05.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»; Указу Президента України № 65/2022 від 24.02.2022 року «Про загальну мобілізацію»; Указу Президента України № 69/2022 від 24.02.2022 року «Про загальну мобілізацію»; Указу Президента України № 342/2022 від 17.05.2022 року «Про продовження строку проведення загальної мобілізації»; Законів України «Про звернення громадян», «Про правовий режим воєнного стану», «Про військовий обов’язок і військовуслужбу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», -
ПРОШУ :
1. За даною моєю заявою, вирішити питання про постановку мене на військовий облік, видачу мені військового квитка (тимчасового посвідчення), надання мені відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, з видачею довідки довідки для Державної прикордонної служби України відносно мене, як військовозобов’язаного про те, що я не підлягаю призову по мобілізації, так як маю право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.
2. Про результати розгляду даної заяви, прошу Вас, мене повідомити увстановлений законом строк.
Додаток:
1) Копія Довідки про навчання у ___ на ___ аркушах.
З повагою
Військовозобов’язаний:___
«___».06.2022 року.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Доброго дня, Ларисо!
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Статтею 1 Закону України "Про звернення громадян" встановлено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
При цьому, згідно статті 20 Закону звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Відповідно до пункту 1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. № 154 (далі – Положення), територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов’язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Пунктом 9 Положення визначено, що територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань:
- розглядають звернення військовослужбовців, працівників та членів їх сімей, а також громадян з питань, що належать до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також ведуть прийом громадян, які звертаються із зазначених питань, видають необхідні довідки та інші документи.
Відповідно до пункту 2 розділу II Інструкції про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністерства оборони України 28.12.2016 № 735 (далі - Інструкція), письмові звернення громадян, оформлені належним чином і подані в установленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю, первинному розгляду та реєстрації з метою визначення їх належності до компетенції відповідного органу військового управління та призначення за ними конкретного виконавця.
Пунктом 6 розділу II Інструкції передбачено, що усі звернення, що надійшли поштою (електронноюпоштою) або надаються особистогромадянами, повинніприйматися, попередньорозглядатися та централізованореєструватися в день їхнадходження, а ті, щонадійшли у неробочі день та час, - наступного після нього робочого дня, у реєстраційно-контрольнихкартках (додаток 1), придатних для обробки на персональнихкомп’ютерахабо в журналіреєстраціїзверненьгромадян (додаток 2).
Згідно пункту 14 розділу II Інструкціїщодо кожного звернення не пізнішеніж у п’ятиденнийтермінмає бути прийнятеодне з таких рішень: прийняти до провадження; передати на вирішення до іншого органу військовогоуправління; надіслати за належністю до іншого центрального органу виконавчоївлади, якщопитання, порушені у зверненні, не входять до компетенціїорганіввійськовогоуправління, військовоїчастини, про щоодночасноповідомляєтьсязаявнику; залишити без розгляду за наявностіпідстав, визначених у статті 8 Закону України “Про зверненнягромадян”.
Відповідно до пункту 2 розділу III Інструкціїрішення, якіприймаються за зверненнями, мають бути мотивованими та ґрунтуватися на нормах законодавства. При цьому, пунктом 5 розділу III Інструкціївизначено, що зверненнярозглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяцявід дня їхнадходження, ураховуючивихідні, святкові та неробочідні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 дніввід дня їхотримання.
НА НЕЗАКОННІ ДІЇ, ВИ МАЄТЕ ПРАВО:
1) ПОДАВАТИ СКАРГИ ДО:
- МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ.
2) ТЕЛЕФОНУВАТИ НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:
- МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:
0 800 50 04 42
Гарячі лінії | Міністерство оборони України (mil.gov.ua)
- УРЯДОВУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:
Урядова «гаряча лінія» 1545 працює цілодобово
Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.
3) ТАКОЖ ШЛЯХОМ: "подачи административного иска в Окружной административный суд, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины":
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!