Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
882 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Протікає каналізаційний стояк.
Була подана заявка в організацію, що обслуговує будівлю. Приїхали слюсаря, подивились, сказали, що треба робити з під'їзду отвір і поїхали.
Каналізаційний стояк 9 років тому встановлювала та ж організація зі сторони під'їзду.
Після огляду слюсарів подзонила майстер і сказала, що для проведення робіт необхідно в квартирах розбивати кахель для доступу до ніши каналізації, які по її ствердженню ми заклали. Але, насправді, ніш в квартирах по нашому стояку ніколи не було. І так як жильци не надають доступ з квартир до каналізаційного стояку, організація відмовляється вирішувати проблему.
Мені відомо, що власник повинен допустити комунальні служби до труб, але в даному випадку всі роботи проводились зі сторони під'їзду.
Як добитись від комунальної структури, щоб ремонтні роботи стояка каналізації проходили з під'їзду, як це було завжди?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас, пані Ольга.
Рекомендую розпочати з офіційної переписки з Управляючою компанією, що обслуговує будинок... Направити лист рекомендованим листом з описом вкладення поштою або зареєструвати через приймальню офісу Управляючої компанії (з відміткою на Вашому екземплярі про отримання з вхідним номером, датою, штампом про отримання або підписом, посадою та ПІБ того, хто прийняв звернення).
Відповідно до Закону України "Про звернення громадян" юридичні особи приватного права так само зобов"язані надавати відповіді на звернення громадян.
Якщо буде офіційна відмова від них з посиланням на незабезпечення доступу до комунікацій, тоді - можна приймати рішення як діяти далі.
Будуть ще питання чи уточнення – пишіть. З радістю постараюся відповісти.
Якщо Вам сподобалася моя відповідь – буду вдячний за лайк та позитивний відгук у моєму профілі! Ну і зрозуміло, якщо не забудете мене при розподілі серед юристів коштів за консультацію, яке вправі зробити тільки Ви як клієнт!
Завчасно вдячний! Гарного Вам дня!
Дякую. Завтра поспілкуюсь з майстрами і вирішу подальші дії.
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Закон України "Про місцеве самоврядування"(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%...):
"Стаття 30. Повноваження в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв'язку
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:
а) власні (самоврядні) повноваження:
1) управління об'єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв'язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню;...
б) делеговані повноваження:...
2) здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, ...використанням та утриманням інших об'єктів нерухомого майна усіх форм власності,...".
Цивільний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n1279):
"Стаття 391. Захист права власності від порушень, не пов'язаних із позбавленням володіння
1. Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.".
---
Доброго дняЖ, пані Ольго! Ваш будинок перебуває на утриманні або ОСББ, або Управляючої компанії, можливо, не виключно, відділу ЖКХ виконкому (ЖЕКу). Подайте колективну скаргу п на ім'я або голови ОСББ, або керівника Управляючої компанії, або керівника ЖЕКу про незаконість вимог доступу до місця аварії через квартири мешканців, про усунення аварії вналежний спосіб під страхом подання скарги до голови виконокму або звернення до суду в порядку наведеної ст.391 ЦК про усунення порушень, які унеможливлюють користування помешканнями, зобов'язати здійснити ремонт каналізаційного обладнання.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Ольга!
Якщо інформація, яка була озвучена майстром, не відповідає дійсності, і Ви не закладували ніши, можна оскаржити це питання у виконавчий орган місцевої Ради. Скарга повинна бути колективною, так буде ефективніше. Це, якщо Ви маєте до діло із ЖКГ.
Якщо ж у Вас є власний ОСББ та керуюча компанія, то рекомендую обговорити це питання на позачергових сборах об'єднання та прийняти рішення про неприпустимість подібного методу ремонта, який може нанести істотну шкоду квартирам співвласників.
Питання стосунків із компаніями, які обслуговують місця загального користування багатоповерхових будинків, врегульовані Наказом Міністерства регіонального розвитку,будівництва та житлово-комунального господарства України від 15 серпня 2018 року № 219 про "ПОРЯДОК обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води", як також Законом України "Про житлово-комунальні послуги" який також регулює питання переоблажнання стояків у квартирі.
Отже рішенням ОСББ або просто зібранням співвласників багатоповерхового будинку на підставі порядку обслуговування стояків каналізації та водопостачання Ви можете вимагати від виконавця робіт, виконувати останні без нанесення матеріальної шкоди власникам квартир.
Згідно згаданого Наказу МРРБ:
Виконання робіт з поточного ремонту внутрішньобудинкових систем здійснюється виконавцем на підставі плану проведення робіт з поточного ремонту, який формується виконавцем протягом п’ятнадцяти днів з дати набрання чинності договором на підставі переліку робіт, які було погоджено із співвласниками при укладанні договору та закладено до розміру плати виконавця.
Проведення робіт з поточного ремонту планується у строки та у спосіб, що максимально зменшують строк перерви у наданні відповідної комунальної послуги.
Стояки відносяться до внутрішньобудинкових мереж і є власністю осбб, якщо будинок на балансі осбб. Це питання регулюється ПКМ 630 та ЗУ Про житлово-комунальні послуги. Крім того, в тарифі на утримання будинку та прибудинкової території передбачені витрати на обслуговування та ремонт цих мереж. Отже, осбб зобовязаний виконати поточний ремонт стояка."
Отже, співвласники ББ мають повне право:
по-перше, отримувати від виконавця чіткий план виконання ремонтних робіт;
по-друге, погоджувати цей план з виконавцем.
Виконавець не повинен починати роботи без такого погодження, особливо у випадках, коли останні порушують інтереси власників квартир ББ.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня.
Об'єднані диспетчерські служби (ОДС) створено для централізованого управління і контролю за технічним станом жилого фонду на мікрорайони або групи будинків. Для кожної ОДС установлюється перелік об'єктів диспетчеризації і контрольованих параметрів інженерного обладнання.
Заявки до ОДС на несправність інженерного обладнання або конструкцій розглядаються в день їх надходження.
Функції :
Робота ОДС здійснюється цілодобово.
Про всі аварії або перерви в роботі систем водопостачання, каналізації, тепло-, електропостачання ОДС терміново повідомляє аварійну службу виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, а також спеціалізовані організації, які обслуговують ліфти, газове, водопровідно-каналізаційне й інше обладнання.
Рекомендую зареэструвати письмову заяву у абонентському відділі, аби Вам надали письмову відповідь про вжиті заходи у 15-ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11
---
1) складайте акт події із сантехніком і майстром від жеку. Треба, аби в акті було записано подібне: прорив через неякісні матеріали/ підвищений тиск у системі водопостачання. Тобто об'єктивні причини, що від вас не залежать. Якщо не напишуть таких причин, то в теорії ви можете бути винним через неправильну експлуатацію;
2) не договір важливий, а тех паспорт і документи від комунальщиків - тех умови. Треба, аби ви з'ясували, на вашому "балансі", на вашій межі ця труба.
Якщо ні, винні всі співласники і управляюча компанія. Якщо так - ви. Якщо прорив стався не через ваші дії та недбалість - ви не несете відповідальності. Так, ви власним коштом ремонтуєте трубу, якщо вона ваша.
Важлива деталь, жек на себе ніколи не напише акт, що винен саме він. Труби не викидайте, проведіть фіксацію відео фото на місці прориву. Можливо доведеться робити експертизу характеру пошкодження і захищатись в суді.
якщо вам інкримінують вину через користування бойлером і відбувся прорив спільних систем, доказами вашої вини буде саме висновок експерта. Сантехнік не має права писати в акті, що це через ваш бойлер. У такому разі вносіть зауваження в акт, проводьте відеофіксацію і фотофіксацію пошкоджень.
Якщо вам не дають зробити зауваження в акт, викликайте приватних сантехніків і пишіть з ними свою версію. Також акт нехай підпишуть свідки на вашу користь
З повагою,
Костянтин Гончаренко