Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
882 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Ехал на отдых в Карпаты из Днепра. На блокпосту остановили ТЦК, забрали для выяснения личности в Хустский ТЦК. Привезли туда, повестку не вручили, сразу дали направление на ВЛК. Прошел комиссию и вот я в ЗСУ уже больше 2-х месяцев. Сам я офицер запаса. Направили в пехотное подразделение, хотя у меня специальность в временном удостоверении офицера совершенно не пехотное. Постоянное удостоверение офицера часть мне до сих пор пор еще не сделала. Могу ли я обратиться в суд на то, что мне не выдали повестку, меня почти насильно с блок-поста забрали в ТЦК, при чем обманули, что просто сверят мои данные и отпустят. Направили в пехотное подразделение.
Хотел бы получить консультацию поэтому поводу и разъяснения, что я могу в такой ситуации еще сделать.
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (10)
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіВи можете подати скаргу в порядку встановленому п. 110 Дисциплінарного статуту ЗСУ.
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗдравствуйте!
ЕСЛИ ВЫ СЧИТАЕТЕ, ЧТО ПРАВА ВОЕННОСЛУЖАЩИХ НАРУШЕНЫ, ТОГДА ВСТУПАЕТ В ДЕЙСТВИЕ ПОЛОЖЕНИЯ ДИСЦИПЛИНАРНОГО УСТАВА ВС УКРАИНЫ И ОНИ МОГУТ ЖАЛОВАТЬСЯ НА ДЕЙСТВИЯ КОМАНДОВАНИЯ
Розділу V Дисциплінарного статуту ЗСУ
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/551-14#Text
РОЗДІЛ V.
110. Усі військовослужбовці мають право надсилати заяви чи скарги або особисто звертатися до посадових осіб, органів військового управління, органів управління Служби правопорядку, органів, які проводять досудове слідство, та інших державних органів у разі:
прийняття незаконних рішень, дій (бездіяльності) стосовно них командирами (начальниками) або іншими військовослужбовцями, порушення їх прав, законних інтересів та свобод; незаконного покладення на них обов’язків або незаконного притягнення до відповідальності.
111. Заява чи скарга з інших питань службової діяльності подається безпосередньому командирові (начальникові) тієї особи, дії якої він оскаржує, а в разі, якщо особи, які подають скаргу, не знають, з чиєї вини порушені їх права, заява чи скарга подається в порядку підпорядкованості. У такому самому порядку подаються пропозиції.
КУДИ СКАРЖИТИСЯ:
http://vyhovna-robota.blogspot.com/p/blog-page_24...
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Дмитре!
Так! Ви можете звернутись до адмінистративного суду з приводу визнання протиправним та скасування рішень суб’єктів владних повноважень, а саме незаконних дій щодо Вашої мобілізації до лав ЗСУ з боку ТЦК.
У абзаці другому статті 3 Конституції України зазначено:
«Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави».
У абзацах першому та третьому Стаття 8 КУ зазначено:
«В Україні визнається і діє принцип верховенства права…
…Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується».
У абзаці другому статті 19 КУ зазначено:
«Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».
У абзаці першому статті 55 КУ зазначено:
«Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.»
Відповідно до статті 110 розділу V Закону України "Про Дисциплінарний статут Збройних Сил України":
"Усі військовослужбовці мають право надсилати заяви чи скарги або особисто звертатися до посадових осіб, органів військового управління, органів управління Служби правопорядку, органів, які проводять досудове слідство, та інших державних органів у разі:
прийняття незаконних рішень, дій (бездіяльності) стосовно них командирами (начальниками) або іншими військовослужбовцями, порушення їх прав, законних інтересів та свобод;
незаконного покладення на них обов’язків або незаконного притягнення до відповідальності."
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас! По-перше, ніякий працівники ТЦК не мають жодних повноважень щодо встановлення особи будь-кого, окрім своїх дружин вдома. Повноваження чинне законодавство надає виключно працівникам Національної поліції України, які попередньо представляються, надають своє посвідчення та дають змогу перевірити відповідність посвідчення - нагрудному знаку. В окремих випадках в зоні бойових дій повноваження щодо перевірки документів в умовах комендантської години можуть надаватися військовим, згідно з наказом військового коменданта відповідного населеного пункту, погодженого з військовою адміністрацією, утвореною Президентом України.
Працівники ТЦК на вулиці - НІХТО і звати їх ніяк. Це фактично хамовиті невстановлені особи у мілітарі-формі без розпізнавальних знаків належності, що як правило відмовляються представитися, демонструють незнання ні законодавство, ні навичок етичного поводження зі своїм роботодавцем - громадянами України.
Тож верх необачності давати згоду і йти / їхати кудись з невстановленими особами у мілітарі-одязі, який чимось може нагадувати військову форму. Силове захоплення людини - є фактично викраденням організованою групою осіб з попередньою змовою та умислом.
Дуже шкода, що зрозуміти ситуацію Ви змогли лише через два місяці. Ви мали повне право відмовитися від отримання будь-яких документів до забезпечення Вашого права на правову допомогу адвоката та до реалізації права на подання заяви про вчинений щодо Вас злочин - а саме викрадення та незаконне позбавлення волі (ч. 3 ст. 146 Кримінального кодексу України, карається позбавленням волі на строк від 5 до 10 років). Крім того, тут може йти мова про ч. 1-2 ст. 146-1 Кримінального кодексу України "Насильницьке зникнення".
Арешт, затримання, викрадення або позбавлення волі людини в будь-якій іншій формі, вчинене представником держави, в тому числі іноземної, з подальшою відмовою визнати факт такого арешту, затримання, викрадення або позбавлення волі людини в будь-якій іншій формі або приховуванням даних про долю такої людини чи місце перебування -
караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
Видання наказу або розпорядження про вчинення дій, зазначених у частині першій цієї статті, або невжиття керівником, якому стало відомо про вчинення дій, зазначених у частині першій цієї статті, його підлеглими заходів для їх припинення та неповідомлення компетентних органів про злочин -
караються позбавленням волі на строк від п’яти до семи років.
Враховуючи той факт, що Ви як і більшість інших громадян України "похиливши голову" піддалися на протиправні дії та погрози невстановлених осіб у камуфляжі (працівників ТЦК), два місяці не вживали жодних дій та не звертались із повідомленням про злочини, вчинені відносно Вас представниками влади, єдино можливим реальним способом витягнути Вас з війська є звернення із заявою про Ваше викрадення від членів Вашої сім"ї першого ступеня споріднення і ініціювання розслідування цих фактів. Звісно, що самі по собі правоохоронці не будуть нічого робити... тож треба не сидіти на місці, а скаржитись усюди де можна... Урядовий контактний центр, Офіс Президента України, Міністерство оборони, Офіс Генерального прокурора, Уповноважений Верховної Ради з прав людини, журналісти тощо.
Проте з"ясується під час розслідування, що Вас скоріш за все ніхто не зв"язував, не бив, на ВЛК під руки не тяг... підписувати документи не змушував... в мішку до військової частини не доставляв, ... мало того, два місяці не перешкоджав звернутися із заявою про вчинений злочин відносно Вас.
Щодо оскарження в суді - як то кажуть пізно пити Боржомі... опинившись у війську, підписавши (у ТЦК усі все підписують) усі папери. Тим більше, що більшість суддів дуже добре розуміють, що таке "лінія партії" і неухильно йдуть у фарватері превалювання військово-політичної доцільності над якимсь там несуттєвим для них верховенством права. Тим більше ніхто у військовій частині не забезпечить Вам право на звернення до суду і доступ до правосуддя, а родичі не є суб"єктом звернення до суду. Адвокат звісно може від Вашого імені спробувати. Але шанси на судове оскарження дуже малі.
Вибачте за сумбур, але саме так бачу ситуацію.
З повагою, юрист Ярослав Турчин
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, дане питання треба було вирішувати одразу, іне піддаватися психологічному тиску. Скажу вам чесно, зараз вже нічого не вдіяти. Особливо, якщо ви в момент затримання не зверталися до поліції, та не маєте доказів, вашого не законного обмеження свододи, перевищення службових повноважень працівниками ТЦК. У такому разі, можно вважати, що ви добровільно все робили для вашої мобілізації.
ЄДИНИЙ ВАРІАНТ ЦЕ ШУКАТИ ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ З ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ , які передбачені ст.26 ЗУ Про військовий обов'язок і військову службу
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#n469
2) під час дії воєнного стану:
{Абзац перший пункту 2 частини четвертої статті 26 в редакції Закону № 2995-IX від 21.03.2023}
а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;
б) за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку або про непридатність до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців;
{Підпункт "б" пункту 2 частини четвертої статті 26 в редакції Закону № 2995-IX від 21.03.2023}
в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;
г) через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу):
у зв’язку з вихованням дитини з інвалідністю віком до 18 років;
у зв’язку з вихованням дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
у зв’язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю I групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
військовослужбовці-жінки - у зв’язку з вагітністю;
військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
військовослужбовці, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;
перебування на утриманні військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років;
{Підпункт "г" пункту 2 частини четвертої статті 26 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2599-IX від 20.09.2022}
якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану.
{Підпункт "г" пункту 2 частини четвертої статті 26 доповнено абзацом чотирнадцятим згідно із Законом № 3096-IX від 03.05.2023}
Ваш правозахисник, Корнійчук Євген Іванович
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Скаргу до військової служби правопорядку можна подавати у вільній формі на папері у канцелярію, або поштою з врученням рекомендованим листом - це можуть робити , як службовці так і їх родичі чи інші особи , яким відомо про порушення.
Контакти Центрального управління військової служби правопорядку для листування: Проспект Перемоги, буд. 55/2, Kyiv, Ukraineелектронна поштаoch_vsp@post.mil.gov.ua
https://www.mil.gov.ua/kontakti/telefoni-doviri.html?fbclid=IwAR2ygGrxP7mARwJSpxWTQ6eYENji_rkiD0N11WGhZ_1N0rShk8Ra33AJJAQ
Наказ командира треба отримати та підготувати по ньому заяву до суду, позитивний приклад рішення суду про скасування наказу про внесення догани тут: http://smolenko-advokat.kharkov.ua/index.php/dokumenty/52-viznannya-nezakonnimi-nakaziv-pro-nakladennya-styagnen Тут зможете знайти приватного адвоката по Києву та області https://www.plc.vn.ua/оскарження-наказів-військовослужбовцем Вам треба залучити адвоката для представництва у суді , за посиланням є контакти та вартість, або залучити регіонального адвоката системи безоплатної допомоги у регіоні проходження служби. 0800 213 103
Образцы рапортов здесь https://legal100.org.ua/uchasnykam-rosiisko-ukrainskoi-viiny/zrazky-raportiv-ta-zaiav/ --- Військовослужбовці мають право самостійно захистити порушені права під час проходження служби двома способами: - зверненням з позовом до суду - поданням скарги відповідній посадовій особі. Зазначене питання регулюється Дисциплінарним статутом Збройних Сил України та Законом України «Про звернення громадян». Військовослужбовець має право подати скаргу, ЯКЩО ВВАЖАЄ, що його ПРАВА, ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ БУЛИ ПОРУШЕНІ: • незаконним рішенням, діями або бездіяльністю командирів; • незаконним покладенням на нього обов'язків; • незаконним притягненням до відповідальності; • незаконними діями інших військовослужбовців. Залежно від виду порушення СКАРГА ПОДАЄТСЬЯ ДО: • органів військового управління; • посадових осіб; • Військової служби правопорядку; • органів, які проводять досудове слідство; • інших державних органів. З інших питань службової діяльності скарга подається безпосередньому командирові тієї особи, чиї дії оскаржуються. Якщо військовослужбовець, який подає скаргу, не знає, з чиєї вини порушені його права, скарга подається у порядку підпорядкованості безпосередньому командиру. СКАРГА МОЖЕ ПОДАВАТИСЬ УСНО і ПИСЬМОВО: - військовослужбовцем, -членом сім’ї військовослужбовця -іншою заінтересованою особою. Усі скарги у день їх надходження заносяться до Журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Усну скаргу військовослужбовці, члени їх сімей та інші громадяни мають право подати командирам військових частин під час особистого прийому, що визначено у кожній військовій частині, установі, організації. ПИСЬМОВУ СКАРГУ бажано подавати у двох примірниках до відділу військової частини або іншого державного органу, у компетенції якого розгляд вашого питання. Другий примірник з відміткою про отримання залишається у особи, яка подала скаргу. Він є підтвердженням того, що військова частина або інший орган отримали скаргу, і може бути використаний як доказ факту звернення, якщо виникне потреба оскаржити затримку або незадовільні результати розгляду скарги. У письмовій скарзі слід вказати: -прізвище, ім’я і по батькові, -адресу місця проживання і номер телефону, -посадову особу або орган державної влади, якому адресована скарга, -ясно і докладно описати обставини порушення вашого права, суть порушення, -зазначити, які дії ви просите відповідальну посадову особу вчинити для відновлення цього права, вказати дату і поставити підпис. Якщо ви бажає бути присутнім при розгляді скарги, про це теж варто зазначити у нійЗРАЗОК СКАРГИ ДОДАЄТЬСЯ. ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІ, які подали заяву чи скаргу, МАЮТЬ ПРАВО: • особисто викласти свої аргументи особі, яка перевіряє заяву чи скаргу, звернутися за допомогою до свідків; • подати додаткові матеріали, що стосуються справи, чи клопотати, щоб їх вимагав командир або орган, який розглядає заяву або скаргу; • бути присутнім під час розгляду заяви чи скарги; • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; • ознайомитися з матеріалами перевірки заяви чи скарги; • оскаржити прийняте за їхньою заявою чи скаргою рішення в суді; • вимагати відшкодування збитків у встановленому законом порядку. Під час розгляду пропозиції, заяви чи скарги не допускається розголошення командиром чи іншою особою, яка бере участь у розгляді, відомостей про особисте життя військовослужбовця без його згоди, а також розголошення іншої інформації, якщо це зачіпає його права і свободи, законні інтереси.
ст. 20 ЗУ Про звернення громадян передбачає:
СТРОКИ РОЗГЛЯДУ УСІ пропозиції, заяви чи скарги розглядаються і вирішуються у строк НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО МІСЯЦЯ з часу їх отримання, а ті, що НЕ ПОТРЕБУЮТЬ ДОДАТКОВОГО ВИВЧЕННЯ й перевірки, - невідкладно, але НЕ ПІЗНІШЕ П'ЯТНАДЦЯТИ ДНІВ з часу їх надходження. Якщо у місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, командир встановлює новий строк, про що сповіщається військовослужбовець, який подав звернення. При цьому ЗАГАЛЬНИЙ СТРОК розгляду пропозиції, заяви чи скарги не може перевищувати СОРОКА П'ЯТИ ДНІВ. Несвоєчасний, неповний розгляд скарги або незаконне рішення посадової особи, яка її розглядає, можна оскаржити встановленим порядком до суду, Військової служби правопорядку або вищого за підпорядкованістю командира.
Скарги та роз яснення приймають тут:
Створено та працює «гаряча лінія» Міністерства оборони – 0 800 500 410, 0 800 500 442, 044 454 44 99. Якщо ви помітили порушення під час мобілізації, то можна звертатися до правоохоронних органів.Или же подайте обращение на урядовий контакт -центр 15-45 https://ukc.gov.ua/portal/appeals/ лучше письменно на министра обороны и загрузите в форму фото копии ответов командира части.
С уважением, Константин Гончаренко
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Основания для разрыва контракта указаны в законе о воинской службе. (ст.26 ЗУ «Про ВО І ВС»)
можно разорвать контрактпо семейным обстоятельствам или по другим уважительным причинам, перечень которых определяется постановлением Кабинета Министров Украины постанова кму 413 від 12 червня 2013"Об утверждении перечня семейных обстоятельств и других уважительных причин, которые могут быть основанием для освобождения граждан с военной службы и из службы лиц рядового и начальствующего состава". Это такие причины:
- смерть жены (мужа) военнослужащего, если его воспитании остались один несовершеннолетний ребенок или несколько детей
- расторжение брака, если на воспитании военнослужащих остались согласно решению суда один несовершеннолетний ребенок или несколько детей;
- вступления в брак военнослужащим с гражданкой (гражданином) Украина или лицом без гражданства, (который) выбывает для постоянного проживания за пределы Украины, или с иностранной гражданкой (Гражданином), которая (который) проживает за пределами Украины;
- болезнь военнослужащего или жены (мужа), ребенка, а также родителей своих или жены (мужа), которые проживают вместе с ним, если эта болезнь препятствует прохождению службы в данной местности (согласно медицинскому заключению), при невозможности перевод в другую местность;
- необходимость ухода за больной женой (мужем), ребенком, а также родителями своими или жены (мужа) - по медицинским заключением;
- наличие у военнослужащего трех и более детей; наличие у военнослужащих-женщин ребенка в возрасте до трех лет или ребенка в возрасте до шести лет, которая нуждается в домашнем уходе по заключению военно-врачебной комиссии, а в одиноких матерей - ребенка в возрасте до четырнадцати лет или ребенка - инвалида.
Я на всякий случай привел все случаи, которые являются основанием для расторжения контракта, если не получится разоравть из-за возраста.
Розірвання військових контрактів в особливий період Згідно з пунктом 2 статті 1 Закону України «Про оборону України» визнано, що особливий період – це період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій. Під час дії особливого періоду (крім періодів з моменту оголошення мобілізації - протягом строку її проведення, який визначається рішенням Президента України, та з моменту введення воєнного стану - до оголошення демобілізації) відповідно до частини п'ятої статті 26 Закону, з вищеперелічених підстав, виключено наступні підстави: - у зв’язку із встановленням за результатами спеціальної перевірки відомостей, які не відповідають установленим законодавством вимогам для зайняття посади; - у зв’язку із закінченням особливого періоду або оголошенням демобілізації та небажанням продовжувати військову службу за новим контрактом військовослужбовцями, які проходили військову службу за контрактом, укладеним на умовах, передбачених абзацом другим частини третьої статті 23 Закону; та доповнено такими підставами: - які уклали контракт на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію та вислужили не менше 24 місяців військової служби за контрактом, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу під час особливого періоду. Звільнення з військової служби військовослужбовців, які набули право на звільнення зі служби за цією підставою (за бажанням військовослужбовців), здійснюється у строки, визначені центральними органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють керівництво військовими формуваннями, але не пізніше трьох місяців з дня набуття такого права, а тих, хто на час набуття права на звільнення зі служби виконують завдання в інтересах оборони України під час дії особливого періоду, беруть безпосередню участь у веденні воєнних (бойових) дій, у тому числі на території проведення антитерористичної операції, а також у районах здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії держави, що формально чи фактично є учасником воєнних дій проти України, - протягом трьох місяців з дня завершення виконання таких завдань; - які проходять військову службу за контрактом, дію якого продовжено понад встановлені строки на період до закінчення особливого періоду або до оголошення демобілізації, та які вислужили не менше 18 місяців з дати продовження дії контракту, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу під час особливого періоду. В особливий період (крім проведення мобілізації та введення воєнного стану) для військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом та строк контракту яких закінчився, військова служба може бути продовжена за новими контрактами на строки, визначені статтею 23 Закону. Розірвання військових контрактів під час мобілізації Відповідно до пункту 3 частини п'ятої статті 26 Закону з моменту оголошення мобілізації - протягом строку її проведення, який визначається рішенням Президента України, та з моменту введення воєнного стану - до оголошення демобілізації контракт припиняється (розривається), а військовослужбовці, які проходять військову службу за контрактом, звільняються з військової служби на підставах: а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі; б) за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку; в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання. Відповідно до частини сьомої статті 26 Закону звільнення військовослужбовців з військової служби здійснюється в порядку, передбаченому Положенням про проходження військової служби громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженим Указом Президента України від 10 грудня 2008 року № 1153. У разі потреби військовослужбовці строкової військової служби та військової служби за призовом осіб офіцерського складу, які вислужили встановлені строки, можуть бути відповідно до Указу Президента України затримані на службі на строк до шести місяців (частина восьма статті 26 Закону).
Рекомендую подати рапорт командиру частини для подальшого направлення на ВЛК та у госпіталь( за станом здоров я) там вирішать можливысть видачі висновку про виключення з обліку шляхом комісування (з доданими копыями довыдок про стан здоров я)
--- 12.04.22 Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо звільнення від військової служби деяких категорій громадян (реєстр. №7209).Законом встановлено додаткові підстави для звільнення з військової служби під час воєнного стану, а саме: вагітність; перебування у відпустці для догляду за дитиною; звільнення одного з подружжя, якщо обоє проходять військову службу і мають неповнолітню дитину (дітей); виховання неповнолітньої дитини (дітей) самостійно. Також запропоновано надати жінкам та чоловікам, які мають неповнолітню дитину (дітей) і чоловіка (дружину), який проходить військову службу, право на відстрочку від призову за мобілізацією та на строкову службу. Відповідні зміни внесено до законів України «Про військовий обов’язок і військову службу» та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Рада 29.07.2022 проголосувала за надання відпусток для догляду за дитиною не лише жінкам, а й чоловікам, у разі якщо обоє є військовослужбовцями. Норма розповсюджуватиметься на рівних умовах у мирний час та в особливий період чи воєнний стан.
Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт №767820.09.2022.якщо батько вступив до лав ЗСУ, а третя дитина народилася вже після цього – будемати права на демобілізацію, додано до закону ще одну причину для звільнення з військової служби під час воєнного стану: наявність у військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років. Тож, якщо дитина народилась вже під час служби, або сімейні обставини змушують повернутись, то військовий матиме право на демобілізацію.( вступив у дію)
моніторьте тут: https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/40250
---
Верховна Рада ухвалила закон № 8009 і додала додаткові підстави для звільнення з військової служби, якщо близькі родичі військовослужбовця загинули або пропали безвісти на війні.
Ідеться про тих, у кого близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний Повнорідний, неповнорідний. брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час бойових дій, що тривають з 2014 року.
https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/40428 - підписано Президента України
можете подавати рапорт у канцелярію командування з документами , що ваш родич дійсно пропав у зоні виконання бойових завдань.( мають бути висновки про причинно –наслідкові зв язки зникнення саме там і наказ командування про направлення для виконання завдань у зону бойових дій.
і постанова слідчого про розслідування цього випадку , а також рішення суду про визнання безвісти зниклим у зоні бойових дій
---
Тепер військовослужбовці, які під час дії воєнного стану визнані військово-лікарськими комісіями «непридатними за станом здоров’я до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців», можуть бути звільнені в запас.
Президент Володимир Зеленський підписав Закон 8169, якийудосконалює положення Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» в частині порядку виконання громадянами військового обов’язку та проходження ними військової служби та служби у військовому резерві.
З повагою, Костянтин Гончаренко
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю, Дмитро!
Ехал на отдых в Карпаты из Днепра. На блокпосту остановили ТЦК, забрали для выяснения личности в Хустский ТЦК. Привезли туда, повестку не вручили, сразу дали направление на ВЛК. Прошел комиссию и вот я в ЗСУ уже больше 2-х месяцев. Сам я офицер запаса. Направили в пехотное подразделение, хотя у меня специальность в временном удостоверении офицера совершенно не пехотное. Постоянное удостоверение офицера часть мне до сих пор пор еще не сделала. Могу ли я обратиться в суд на то, что мне не выдали повестку, меня почти насильно с блок-поста забрали в ТЦК, при чем обманули, что просто сверят мои данные и отпустят. Направили в пехотное подразделение.Хотел бы получить консультацию поэтому поводу и разъяснения, что я могу в такой ситуации еще сделать.
Дивіться, дану ситуації ми можемо розглядати з 2 сторін:
1. Оскарження незаконної мобілізації, оскільки Ви фактично силою були доставлені до ТЦК без попереднього отримання повістки та проведення інших мобілізаційних заходів. Але, на жаль, я даю досить низькі шанси на успішне оскарження такої мобілізації. Справа в тому, що законодавство не визначає повістку як обов'язковий елемент для можливої мобілізації. Саме головне - аби було пройдено ВЛК, а воно, наскільки я розумію, пройдено.
2. За таких умов, зараз Вам варто думати про звільнення з військової служби вже як мобілізованому військовослужбовцю. Нижче надаю перелік всіх підстав для цього.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
Стаття 26. Звільнення з військової служби
...
4. Військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, звільняються з військової служби на підставах:
...
2) під час дії воєнного стану:
а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;
б) за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку або про непридатність до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців;
в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;
г) через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу):
у зв’язку з вихованням дитини з інвалідністю віком до 18 років;
у зв’язку з вихованням дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
у зв’язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю I групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
військовослужбовці-жінки - у зв’язку з вагітністю;
військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
військовослужбовці, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;
перебування на утриманні військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років;
якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану.
ВИСНОВОК: ЗАРАЗ МОЖЕТЕ ЗАБУТИ ЗА ОСКАРЖЕННЯ МОБІЛІЗАЦІЇ, А МОБІЛІЗУЙТЕ СИЛИ ДЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ З ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ НА ПІДСТАВІ СТАТТІ 26 ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ВІЙСЬКОВИЙ ОБОВ'ЯЗОК І ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ".
Всього доброго. Успіхів! З повагою!
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Доброго вечора, Дмитро!
ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), Є НЕЗАКОННИМИ.
НА НЕЗАКОННІ ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), ВИ МАЄТЕ ПРАВО:
1) ПОДАВАТИ СКАРГИ ДО:
- ОБЛАСНОГО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ);
- МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ.
2) ТЕЛЕФОНУВАТИ НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:
- МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:
0 800 50 04 42
Гарячі лінії | Міністерство оборони України (mil.gov.ua)
- УРЯДОВУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:
Урядова «гаряча лінія» 1545 працює цілодобово
Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.
3) ТАКОЖ ШЛЯХОМ: "подачи административного иска в Окружной административный суд, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины":
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15
Всього доброго!
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Дмитро!
ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ З ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ В ЗБРОЙНИХ СИЛАХ УКРАЇНИ У ВОЄННИЙ ЧАС:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про військовий обов'язок і військову службу
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):
Про військовий обов'язок і ... | від 25.03.1992 № 2232-XII (rada.gov.ua)
"Стаття 26. Звільнення з військової служби
"Стаття 26. Звільнення з військової служби
1. Звільнення військовослужбовців з військової служби здійснюється:
а) у запас, якщо військовослужбовці не досягли граничного віку перебування в запасі і за станом здоров’я придатні до військової служби або під час дії воєнного стану визнані військово-лікарськими комісіями непридатними за станом здоров’я до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців;
б) у відставку, якщо військовослужбовці досягли граничного віку перебування в запасі або визнані військово-лікарськими комісіями непридатними за станом здоров’я до військової служби з виключенням з військового обліку.. ...
4. Військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, звільняються з військової служби на підставах:…
2) під час дії воєнного стану:
а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;
б) за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку або про непридатність до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців;
в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;
г) через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу):
у зв’язку з вихованням дитини з інвалідністю віком до 18 років;
у зв’язку з вихованням дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
у зв’язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю I групи;
у зв’язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
військовослужбовці-жінки - у зв’язку з вагітністю;
військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
військовослужбовці, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;
перебування на утриманні військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років;
якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану.
Всього доброго!