Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
882 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Купили авто за запитом війскового, однак листа модоивості отримати не було, представник бф написав лист у міграційну, що це авто для в/ч. Однак військова частина не приймає авто на баланс і зараз проблема як вирішити це питання з міграційною і податковою? Чи можливо щоб військовий взяв авто собі у тимчасове користування?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (4)
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
1. АВТО ПРИДБАНЕ ЗА КОРДОНОМ.
На сьогодні це питання регулюється Законом України «Про гуманітарну допомогу» та постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану».
За документами покупцем може виступати громадська організація або благодійний фонд. Це дає змогу отримати рахунок-фактуру, купити валюту за офіційним курсом Національного банку і придбати авто без сплати ПДВ, зекономивши понад 20% від вартості машини.
Військова частина покупцем бути не може, а лише кінцевим набувачем транспортного засобу.
Автомобілі, які передають військовим частинам, при перетині кордону вважають гуманітарною допомогою. Тому до них застосовують спрощену процедуру оформлення та звільняють від сплати будь-яких платежів. Якщо отримувач – фізична особа чи приватне підприємство, митні платежі доведеться платити.
При транспортуванні автомобіля потрібно мати із собою гарантійний лист (затверджений офіційний зразок можна знайти як додаток до постанови, про яку йшлося вище). Він має бути від імені військової частини, яка є кінцевим користувачем. З таким листом буде менше запитань – працівники митної і прикордонної служб точно знатимуть, що авто везуть за призначенням. Також цей документ (якщо пощастить) допоможе проїхати на кордоні поза чергою.
Для перетину кордону необхідно підготувати спеціальну декларацію (затверджений офіційний зразок можна знайти як додаток до постанови від 1 березня 2022 року №174 для вивезення гуманітарної допомоги з території ЄС та отримати ID-номер.
Подати декларацію на ввезення гуманітарної допомоги можливо двома шляхами:
Після заповнення декларації,створеної з чистого листа або шляхом копіювання раніше поданої, необхідно натиснути на кнопку «Подати декларацію» внизу форми. У випадку наявності помилок заповнення декларації їх список буде візуалізовано, а подання декларації не буде можливим до їх виправлення.
При відсутності помилок декларація буде прийнята в інформаційну систему Держмитслужби з присвоєнням їй унікального електронного ідентифікатора (УЕІ) декларації, який являє собою невелике ціле число, що починається на 00, наприклад, 00555. Саме цей ідентифікатор необхідно буде повідомити на митниці. Крім того, декларант має можливість видрукувати подану декларацію, але це не є обов`язковим – у разі відсутності роздруківки в перевізника вона буде видрукувана працівником митної служби.
Завершення митного оформлення засвідчується відповідним працівником шляхом проставляння особистої номерної печатки на роздруківці електронної декларації (так само, як це відбувається у випадку паперової декларації).
Якщо плануєте доставляти машину своїм ходом, необхідно потурбуватися про наявність тимчасових номерних знаків і страхування. Якщо ж автомобіль перевозитиме автовоз, цього робити не потрібно.
Якщо автомобіль ввезли на громадську організацію або благодійний фонд, військова частина, для якої його пригнали, має надіслати лист-прохання до організації про передачу транспортного засобу. А водій, який пригнав машину, має отримати від ГО або фонду акт прийняття-передання автомобіля.
У документі вказуються ідентифікаційний номер (vin-код) транспортного засобу, державний номер, військова частина, яка цей автомобіль приймає, ставиться печатка й підпис представника військової частини.
Акт потрібен і тоді, коли машину пригнали напряму для військової частини. Це ваша страховка від майбутніх проблем із перевіряючими та правоохоронними органами. Окрім акта прийняття-передання, додатково варто фіксувати процес передавання на фото та відео, щоб застрахувати себе від можливих ризиків.
Після укладання такого акта у військовій частині збирається спеціальна комісія, яка після огляду автомобіля ставить його на баланс. Після цього машина отримує спеціальний (чорний) військовий номерний знак.
ПЕРЕДАТИ АВТО БЕЗПОСЕРЕДНЬО ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЮ, ЯК БЛАГОДІЙНУ ДОПОМОГУ, НЕМОЖЛИВО.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Тетяна!
На жаль, якщо Ви ввозили авто на військову частину, то ніяк інакше вирішити це питання, ніж передати авто цій конкретній військовій частині Ви не зможете. В будь якому іншому випадку Ваш БФ буде мати проблеми з податковою за використання авто не за цільовим призначенням.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Суми, 5 років досвіду
Доброго дня!
Правові, організаційні, соціальні засади отримання, надання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги на сьогодні регулюються Законами України "Про гуманітарну допомогу", "Про благодійництво та благодійні організації", постановами Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. № 514 "Про затвердження Порядку списання товарів (предметів) гуманітарної допомоги, які мають певний термін експлуатації", від 22 березня 2000 р. № 542 "Про затвердження Порядку використання гуманітарної допомоги у вигляді коштів в іноземній валюті з рахунків в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги", від 22 березня 2000 р. № 543 "Про затвердження Порядку реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги", від 22 березня 2000 р. № 544 "Про Порядок митного оформлення вантажів гуманітарної допомоги", від 22 березня 2000 р. № 553 "Питання Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України", від 28 квітня 2000 р. № 728 "Про затвердження Порядку вивезення за межі України або знищення неякісних та непридатних до споживання товарів (предметів) гуманітарної допомоги", від 21 лютого 2001 р. № 161 "Про затвердження Порядку надання Україною гуманітарної допомоги" та іншими нормативно-правовими актами.
Так, відповідно до Закону України "Про гуманітарну допомогу" гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб.
Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об’єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 4 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації".
Донори (іноземні, вітчизняні) - юридичні та фізичні особи в Україні або за її межами, які добровільно надають гуманітарну допомогу отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за її межами.
Отримувачі гуманітарної допомоги - такі юридичні особи, яких зареєстровано в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги.
Набувачі гуманітарної допомоги - фізичні та юридичні особи, які її потребують і яким вона безпосередньо надається.
Щоб започаткувати процедуру визнання допомоги гуманітарною, необхідно письмова пропозиція донора про її надання.
Підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.
На сьогодні спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги є: Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України; комісія з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим; комісії з питань гуманітарної допомоги при обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях.
Так, завданнями Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України, зокрема, є:
визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою;
здійснення контролю за транспортуванням, отриманням, наданням, збереженням, охороною, складуванням, розподілом, цільовим використанням, веденням обліку гуманітарної допомоги.
Комісія, зокрема, відповідно до покладених на неї завдань:
приймає рішення про визнання гуманітарною допомогою коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг, вантажів, товарів, у тому числі підакцизних, із звільненням їх від оподаткування та обов’язкових платежів до бюджету;
вживає заходів до запобігання ввезенню під виглядом гуманітарної допомоги комерційних вантажів;
веде облік, статистичну звітність про надходження та використання гуманітарної допомоги;
веде Єдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомоги;
приймає рішення про виключення з Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги, які допустили порушення законодавства про гуманітарну допомогу.
Водночас, у випадках стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, або тяжкої хвороби конкретних фізичних осіб Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України може встановлювати спрощений порядок надання та розподілу гуманітарної допомоги або надавати тимчасові надзвичайні повноваження комісіям з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях.
Також, слід зазначити, що гуманітарна допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, у грошовій або натуральній формі (крім підакцизних товарів), яка надається, ввозиться, пересилається в Україну, звільняється від оподаткування.
Так, Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України може визнати гуманітарною допомогою, із звільненням від оподаткування та обов’язкових платежів до бюджету, такі підакцизні товари:
автомобілі швидкої медичної допомоги, легкові автомобілі спеціального призначення для Міністерства внутрішніх справ України;
транспортні засоби, призначені для перевезення більше ніж 8 осіб, що передаються для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров’я і навчальним закладам, громадським організаціям інвалідів, ветеранів війни та праці, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, державним закладам системи реабілітації, фізичної культури і спорту інвалідів "Інваспорт";
легкові автомобілі, які на момент ввезення на митну територію України були виготовлені не більш як 8 років тому, з об’ємом двигуна не більш як 1800 куб. см, що отримуються Міністерством праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, управліннями соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або Міністерством праці та соціальної політики України (на даний час – Міністерство соціальної політики України, відповідно до Указу Президента України від 6 квітня 2011 року № 389 "Про Положення про Міністерство соціальної політики України") для подальшої передачі інвалідам, які перебувають в установленому порядку на обліку для отримання спеціального автотранспорту, на строк, визначений законодавством;
аудіо- та відеотехніка, призначена відповідно для сліпих і глухих, аудіо- та відеокасети з навчальними, соціальними, реабілітаційними програмами, інформацією з фізичної культури та спорту інвалідів, програмами для формування здорового способу життя, з лекціями нобелівських лауреатів;
шоколад з начинкою та без неї, інші шоколадні вироби, що входять до новорічних і різдвяних подарунків, отриманих у термін за два місяці до відповідних свят;
меблі, що передаються виключно для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров’я та навчальним закладам, громадським організаціям інвалідів, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, релігійним організаціям, що зареєстровані у порядку, передбаченому Законом України "Про свободу совісті та релігійні організації";
медико-соціальне обладнання та оснащення, що передається виключно реабілітаційним установам для інвалідів та дітей-інвалідів, які мають відповідну ліцензію на здійснення реабілітаційних послуг, незалежно від відомчого підпорядкування, типу і форм власності, за обов’язкової умови заборони його подальшого продажу.
Визнання, гуманітарною допомогою вантажів (товарів), які були перелічені вище, здійснюється Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України у кожному конкретному випадку.
Також слід зазначити, що іноземна валюта, яка надійшла як гуманітарна допомога на рахунок в іноземній валюті отримувача, використовується ним виключно на цілі, визначені іноземним донором, для:
розрахунків з резидентами та нерезидентами за придбання товарів (виконання робіт, отримання послуг) відповідно до законодавства;
продажу на міжбанківському валютному ринку з метою подальших розрахунків з резидентами за придбання товарів (виконання робіт, отримання послуг);
перерахування коштів на власні рахунки в іноземній валюті набувачів гуманітарної допомоги, відкриті в уповноважених банках України.
Крім цього, слід звернути увагу на те, що якщо кошти або товари (роботи, послуги), звільнені від оподаткування як гуманітарна допомога, було використано не за цільовим призначенням, вони вважаються доходом і оподатковуються відповідно до законодавства України.
Водночас, гуманітарна допомога, що надається Україною, при її вивезенні за межі митної території України звільняється від сплати мита та митних зборів за митне оформлення таких вантажів. На підставі рішення про надання гуманітарної допомоги отримувачам гуманітарної допомоги за межами України держава забезпечує донорам України повернення суми податку на додану вартість.
Також, слід зазначити, що за наявності рішення відповідних комісій з питань гуманітарної допомоги про визнання вантажів (товарів) гуманітарною допомогою, митне оформлення здійснюється митними органами України без сплати митних зборів.
Товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному декларуванню митним органам України відповідними установами та організаціями незалежно від форми власності, з обов’язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма "Гуманітарна допомога. Продаж заборонено", завіреного печаткою митника. Установи та організації незалежно від форми власності, що здійснюють декларування митним органам України, у разі відмови декларування вантажів гуманітарної допомоги позбавляються права на декларування митних вантажів.
Митне оформлення гуманітарної допомоги здійснюється за місцезнаходженням її отримувача.
Слід звернути увагу на те, що на сьогодні відповідні комісії з питань гуманітарної допомоги та органи державної податкової служби здійснюють контроль щодо використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням.
Митними органами України та філіями (територіальними управліннями) Національного банку України щомісячно складаються звіти за встановленою формою відповідно про митне оформлення вантажів з гуманітарною допомогою та про надходження на рахунки в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги коштів в іноземній валюті. Зазначені звіти подаються до Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України.
Отримувач гуманітарної допомоги і набувач гуманітарної допомоги (юридична особа) щомісячно в установленому порядку подають до відповідної комісії з питань гуманітарної допомоги звіти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги до повного використання всього обсягу отриманої гуманітарної допомоги
Залежно від того ,що прописано у акті приймання- передачі, якщо авто поставлено на баланс частини, то його командування може списати з балансу і передати військовослужбовцю , або ж якщо акт не підпишуть про прийняття на баланс то тільки через загальну процедуру розмитнення.
Для документального оформлення даної операції необхідно :
1. - Лист – прохання про надання благодійної допомоги (від частини)
2. - Наказ по організації( частині)
3. - Наказ по організації про надання благодійної допомоги згідно листа – прохання.(фонд благодійний)
4. - Договір про надання благодійної допомоги
В договорі варто зазначити, що дана операція здійснюється на виконання статутних завдань та цілей організації, надається безоплатно, на які цілі надається допомога, прописати право організації контролювати цільове використання наданої допомоги та відповідальність отримувача допомоги за цільове використання отриманого обладнання. Варто вказати що обладнання закуплено за кошти (назва донора) та в рамках проекту (ініціативи).
5. - Акт прийому – передачі благодійної допомоги з зазначенням суми коштів
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Передача авто безпосередньо військовослужбовцю досить ризикована справа, тому що в один момент вас можуть запитати чому Ви завезли це авто як гуманітарну допомогу, яке мали передати військовій частині, а воно не стоїть у них на балансі.
При ввезенні на кордоні представник БФ повинен був надати митній службі спеціальну декларацію (додаток до постанови від 1 березня 2022 року №174 для вивезення гуманітарної допомоги з території ЄС та отримати ID-номер).
Отримувачем згідно декларації може бути юридична особа (військова частина або БФ). Потім отримувач передає авто набувачеві (військовослужбовцю).
Спробуйте, домовитись із військовою частиною про взяття на баланс авто або звернутись до митної служби для внесення змін щодо отримувача гуманітарної допомоги.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Бажаю успіхів!